Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni. Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sunbim!
Remélem most sem kerülte el a figyelmedet egy szócska: "elektromosra".
Az építő jellegű kritikát ismét lehet küldeni, de annak aki irta mint a multkorában(nem én vagyok az!!!)!
Remélem most sem kerülte el a figyelmedet egy szócska: "elektromosra".
Az építő jellegű kritikát ismét lehet küldeni, de annak aki irta mint a multkorában(nem én vagyok az!!!)!
Re: Elektronika
Teknőc írta:István!
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
Igazad lehet,a számat takarékra állítottam!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Én 10W-os izzót használok erre a célra.gesszti írta:... én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen....
Üdv :takzol
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni. ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
István!
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
Egyről beszélünk!
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó..
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal...
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok,
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
Re: Elektronika
Email ment.gesszti írta: Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be.
Re: Elektronika
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
Én nem akarom a gyári megszakítós gyújtást bántani!De a GYÁRI-n van a hangsúly!Nekem akkor fogyott el a cérna mikor nem kaptam már a környékem csak sz@r után gyártott vackokat!Nem kezdtem keresgélni gyári után, hanem átálltam az elektromosra mert napi szinten is használom nyáron!akkor mennie kell és kész!De az után gyártott kuplungkarral is vannak gondjaim de az már más történet!
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
Én nem akarom a gyári megszakítós gyújtást bántani!De a GYÁRI-n van a hangsúly!Nekem akkor fogyott el a cérna mikor nem kaptam már a környékem csak sz@r után gyártott vackokat!Nem kezdtem keresgélni gyári után, hanem átálltam az elektromosra mert napi szinten is használom nyáron!akkor mennie kell és kész!De az után gyártott kuplungkarral is vannak gondjaim de az már más történet!
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat.
Üdv: takzol
Üdv: takzol
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia Takzol!
Sok okos szaki véleménye könnyen elbizonytalanítja az embert, ez tény.
De nézd meg magad. Saját motorod megszakítós gyári gyújtással
nagy távokat tettél meg hiba nélkül. Szerintem elég jó válasz az.
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
De a néhai karbantartással elvégzed, nem lesz vele bajod, az tuti, mint ahogy eddig sem.
Nos, viszont az elektronikus jó gyújtás ezt viszont nem igényli. Jól működnek.
Nagyon sok jó vélemény van a Subee-féle és Gyulabá-féle gyújtásokról.
Még az én környezetemben is.
A Jáwások főleg Gyulabá-ét nagyon dicsérik itt Délen.
Nos, én Gyulabá régi vitapartnerétől, Árpádtól kaptam egy fetes gyújtást,
De(!) még nem tettem fel. Mert a megszakítóssal eddig kiválóan elvagyok,
de ami késik, nem múlik. Tavasszal már azzal szeretnék túrázni.
De ha ügyes vagy, akkor a Trabi gyújtás megoldás sem rossz,
csak ne felejtsd rajta a gyújtást, mert akkor képes leégni.
De ezen felül jó (kiváló) megoldás az is.
Sőt ha sok-sok pénzed van: Vape gyújtás se rossz alternatíva.
Viszont érdekes dolog az, ha mégis meghal véletlenül az elektronikus,
minden igaz szaki tartalékként viszi a jó DDR-es megszakítóst,
hogy visszacserélje. Mert elektronikust nehezebb megszerelni,
mint a mechanikust. Általában kukába landol a rossz elektronikus,
mert az is meg tud halni olykor, olykor.
És nem sokan csinálják meg azt már jóra.....
De tény: akárhogy csűri-csavarja az ember, előbb-utóbb elektronikus lesz a gyújtás végül.
Főleg, hogy a régi DDR-es készlet már ritka kincs, és sokan nem értenek a mechanikushoz,
-És főleg nem is akarnak..
Tehát, ha mégis cseréled, akkor ennek függvényében cseréld, hogy ha gáz van,
gyorsan vissza tud tenni az eredetit, még ott, az országúton.
Összességében csak ennyi a véleményem erről.
Teknőc
Sok okos szaki véleménye könnyen elbizonytalanítja az embert, ez tény.
De nézd meg magad. Saját motorod megszakítós gyári gyújtással
nagy távokat tettél meg hiba nélkül. Szerintem elég jó válasz az.
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
De a néhai karbantartással elvégzed, nem lesz vele bajod, az tuti, mint ahogy eddig sem.
Nos, viszont az elektronikus jó gyújtás ezt viszont nem igényli. Jól működnek.
Nagyon sok jó vélemény van a Subee-féle és Gyulabá-féle gyújtásokról.
Még az én környezetemben is.
A Jáwások főleg Gyulabá-ét nagyon dicsérik itt Délen.
Nos, én Gyulabá régi vitapartnerétől, Árpádtól kaptam egy fetes gyújtást,
De(!) még nem tettem fel. Mert a megszakítóssal eddig kiválóan elvagyok,
de ami késik, nem múlik. Tavasszal már azzal szeretnék túrázni.
De ha ügyes vagy, akkor a Trabi gyújtás megoldás sem rossz,
csak ne felejtsd rajta a gyújtást, mert akkor képes leégni.
De ezen felül jó (kiváló) megoldás az is.
Sőt ha sok-sok pénzed van: Vape gyújtás se rossz alternatíva.
Viszont érdekes dolog az, ha mégis meghal véletlenül az elektronikus,
minden igaz szaki tartalékként viszi a jó DDR-es megszakítóst,
hogy visszacserélje. Mert elektronikust nehezebb megszerelni,
mint a mechanikust. Általában kukába landol a rossz elektronikus,
mert az is meg tud halni olykor, olykor.
És nem sokan csinálják meg azt már jóra.....
De tény: akárhogy csűri-csavarja az ember, előbb-utóbb elektronikus lesz a gyújtás végül.
Főleg, hogy a régi DDR-es készlet már ritka kincs, és sokan nem értenek a mechanikushoz,
-És főleg nem is akarnak..
Tehát, ha mégis cseréled, akkor ennek függvényében cseréld, hogy ha gáz van,
gyorsan vissza tud tenni az eredetit, még ott, az országúton.
Összességében csak ennyi a véleményem erről.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ha nem válik be a mostani elektronikus vagy miféle fesszab (talán vmikor megjön) akkor lehet engem is érdekelnegesszti írta:Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Alapvetően 2 fokozatot kell beállítanod. Kell egy, amikor kb. az akksi kapacitása (Ah) osztva 10-el, (amperban kifejezve) lesz a töltőáram, vagy kicsivel inkább kisebb, én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni.
Még annyit vegyél figyelembe, hogyha bekötsz egy multimétert árammérésre, akkor annak is van egy ellenállása. Így az áramkörben a multimétert kikötve valójában kicsivel nagyobb áram fog folyni. Kb. 10% rátartással számolj.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ez volt a reklám.Gyula-bá írta:Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be. (lehet privátban is, úgy, hogy egy közgazdász-féliggépész megértse)
Mekkora áramerősségre van méretezve?
Re: Elektronika
Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Re: Elektronika
Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
kupi írta:
mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek
Ne ess túlzásokba.Senki nem állitott ilyet.
Itt arról van szó hogy a megszakitós gyújtás több törődést és karbantartást igényel mint az elektronikus,plusz az elektronikus gyújtás erőteljesebb szikrát produkál kis fordulaton is.
Nincs kopása,nem kell bizonyos időközönként utánállitani és a főtengely lógása sem játszik be az elektronikusnál.
Az elektronikus gyújtásnak szinte nincs is rossz tulajdonsága,talán csak annyi hogyha elromlik,akkor a legtöbb esetben nem javitható,főleg az út szélén nem.
Na de ezért kell vinni magunkkal egy kondit,megszakitót,bütyköt hogy ha ilyen történik,akkor 5 perc alatt visszaalkitható a gép.Nekem is ott van a szerszámok közt a kis csomag
Az én megszakitós gyújtásomnak semmi baja nem volt,mégis úgy döntöttem hogy nekem elektronikus kell és nem bántam meg.
Azóta semmi dolgom a gyújtással.Teszi a dolgát,nem kell ránéznem,olajat csepegtetnem,utánállitanom.
A legtöbb elektronikus gyújtásos probléma a NEM GYÁRI gyújtásokkal volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.kupi írta:Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik
A helyzet az,hogy nem a gyári tervezés vagy az alkatrészek rosszak hanem elért a motor állományunk arra a szintre amikor már eredeti vagy jó állapotú kevés gazdás már nem sok van . A felújítottak meg sokszor gányolt sufni"szerelők erőszakának estek áldozatul(kitudja régen hányszor és hányan szerelgették még hozzánk került)az utángyártott alkatrészek meg minősíthetetlenek nagyon sok esetbe sajnos. Ez a fő baj és ez nem csak MZ hanem Simson és Jawa betegség is nem beszélve a Pannoniákrol.
Szerintem bármelyik szerelő tudna órákat mesélni miket látott,senkit nem akarok bántani távol álljon tőlem szeretlek titeket és a márka szerelmese vagyok ezért is próbálom védeni.[/quote]
Azzal én sem értek egyet hogy a gyári megszakítós gyújtás szar lenne mz esetében. A hangsúly mindig a gyári alkatrészeken van.
De a jawanál már bajosabb. A gyári szervízkönyv is 500! kilométerenkénti gyújtás ellenőrzést, beállítást ír.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik [/quote]
Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.
A helyzet az,hogy nem a gyári tervezés vagy az alkatrészek rosszak hanem elért a motor állományunk arra a szintre amikor már eredeti vagy jó állapotú kevés gazdás már nem sok van . A felújítottak meg sokszor gányolt sufni"szerelők erőszakának estek áldozatul(kitudja régen hányszor és hányan szerelgették még hozzánk került)az utángyártott alkatrészek meg minősíthetetlenek nagyon sok esetbe sajnos. Ez a fő baj és ez nem csak MZ hanem Simson és Jawa betegség is nem beszélve a Pannoniákrol.
Szerintem bármelyik szerelő tudna órákat mesélni miket látott,senkit nem akarok bántani távol álljon tőlem szeretlek titeket és a márka szerelmese vagyok ezért is próbálom védeni.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik [/quote]
Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.
A helyzet az,hogy nem a gyári tervezés vagy az alkatrészek rosszak hanem elért a motor állományunk arra a szintre amikor már eredeti vagy jó állapotú kevés gazdás már nem sok van . A felújítottak meg sokszor gányolt sufni"szerelők erőszakának estek áldozatul(kitudja régen hányszor és hányan szerelgették még hozzánk került)az utángyártott alkatrészek meg minősíthetetlenek nagyon sok esetbe sajnos. Ez a fő baj és ez nem csak MZ hanem Simson és Jawa betegség is nem beszélve a Pannoniákrol.
Szerintem bármelyik szerelő tudna órákat mesélni miket látott,senkit nem akarok bántani távol álljon tőlem szeretlek titeket és a márka szerelmese vagyok ezért is próbálom védeni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Kupi irta:
Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.
Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]
Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik
Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.
Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]
Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik
Re: Elektronika
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]
Nekem akkor is a régi technika marad ha a gyújtás kivan cserélve!Az is igaz hogy gyárilag is jött ki elektromos gyújtással!Viszont vannak akik sokat kínlódtak valamiért a megszakítóval és azért váltottak egy számukra "üzembiztosabb" technika felé!
Kinek a pap,kinek a papné!Nekem inkább a lánya!:D
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]
Nekem akkor is a régi technika marad ha a gyújtás kivan cserélve!Az is igaz hogy gyárilag is jött ki elektromos gyújtással!Viszont vannak akik sokat kínlódtak valamiért a megszakítóval és azért váltottak egy számukra "üzembiztosabb" technika felé!
Kinek a pap,kinek a papné!Nekem inkább a lánya!:D
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.Gyula-bá írta:Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
Re: Elektronika
Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Ez is igaz nem is vitatkozom de nekem jó érzés a sok ezer kilométer megszakítoval gond nélkül.És nem lehetetlen csak alkatrész kérdése amit azért még meg lehet szerezni,a lerobbanás nem retró hanem idegeskedés.zsakfos írta:Talán mert kevés a zsé?kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.
Amúgy meg pont az Mz gyár is áttért a vége felé az elektronikus gyújtásra,szóval szerintem nem olyan nagy szentségtörés az ha valakinek az szimpatikusabb és jobban bevált.Kinek a pap kinek a papné
És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Nem hinném hogy pont a gyújtás az ami szembetűnő lenne egy veterán gépen,mint változtatás ha meg annyira megbizható és tuti a megszakitós,akkor semmi retro filing nincs hisz nem romlik el sosem
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Talán mert kevés a zsé?kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.
Amúgy meg pont az Mz gyár is áttért a vége felé az elektronikus gyújtásra,szóval szerintem nem olyan nagy szentségtörés az ha valakinek az szimpatikusabb és jobban bevált.Kinek a pap kinek a papné
És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Nem hinném hogy pont a gyújtás az ami szembetűnő lenne egy veterán gépen,mint változtatás ha meg annyira megbizható és tuti a megszakitós,akkor semmi retro filing nincs hisz nem romlik el sosem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Meg értem az te álláspontodat is de sajnos van nekem olyan ismerősöm aki már túlzásokba esik és nem is MZ már hanem valami öszvér csoda(ezt nem értem miért nem vesz valami modern gépet). Én szerintem ha egyszer találsz jó alkatrészt a megszakítós is kibír éveket gond nélkül.És nem kerül súlyos ezresekbe sem.gesszti írta:Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, amihez nem kell az előtétellenállás, hanem fokozatmentesen, kitöltési tényezővel állítja a feszt? Kezdek besokallni erre a hagyományos feszszabra, pedig, pedig, ha valaki, akkor én hittem benne eddig.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Kielégült a kíváncsiságom. Köszönöm!Gyula-bá írta:A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
ETZ150-esen gyárilag BVF 24N 2-1 jelölésű karburátor van!Tuti hogy falsot szív valaholallllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Fals levegőt szív a motorod! Lehetséges okok nem pont valószínűség szerint:allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
- generátor oldalon szétment a szimmering
- hengertalpnál nem jó a tömítés
- repedezett szívócsonk
- repedt karburátor
Valszeg a szimmering lesz.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
A viz szalad, a kő marad!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem meg ez megint csak nem bizonyit semmit sem.Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Neked elment ennyit,a másik meg csak szenved a megszakitós gyújtással.
Nekem meg amióta beletettem a trabi gyújtást,azt sem tudom hol kell állitani.
Petróleum lámpával is tök jól lehet világitani,mégis inkább a villanyt használjuk.Na jó ez mondjuk kissé túlzó hasonlat a megszakitó vs elektronikushoz viszonyitva,de van benne valami.Az elektronikus gyújtás sokkal pontosabb beállitást tesz lehetővé és nem kell utána ellenőrizni,karbantartani.Nem mellesleg erőteljesebb és biztosabb szikrát ad ha jól tudom.
Az is igaz én nem éreztem különbséget amikor átálltam a Trabi gyújtásra a megszakitósról,de a tudat hogy nem döglik be a kondi,nem ég be a megszakitó,nem mászik el a gyújtás nekem megérte.
Én már tutira nem tenném vissza a megszakitóst magamnak,csakis vészmegoldásként amig újra nem szerzek elektronikust.
Ez pont olyan mint a gyári megoldású féklámpakapcsoló meg a húzos.
Nekem speciel még mindig jól szuperál a gyári,van akinek meg nem.
Nekem még mindig pontosan mér a km órám és jól is működik,van aki a bicaj órára esküszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Köszönöm a választGyula-bá írta:Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Olaj töltésű trafó sem ajánlott mert megdöntött szerelés esetén az olaj gyakran kifolyik és a trafó tönkre megy.
Esetleg nem tudjátok, hogy átvezetékeléskor milyen "védőcsőbe" tudom behúzni a kábeleket?
A kapható standard zsugorcsövek a gyári megoldáshoz képest sokkal vékonyabb falúnak tűnnek... A gyantás zsugorcső meg túl merevnek tűnik (illetve jó drágának )
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni.
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton?
ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással.
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.zsakfos írta:Nem vitának szántam.
Én azt gondolom a megtett kilométer számít. Úgy éri a legtöbb behatás.
Valaki egy év alatt megy tízezret van aki tíz év alatt ezret.
Az egyik azt mondja milyen szar ez egy év alatt tönkremegy a másik meg, hogy úúú nekem tíz éve megy.( )
Re: Elektronika
Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.zsakfos írta:Nem vitának szántam.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem vitának szántam.Gyula-bá írta: Azon, hogy ez hosszú távnak számít vagy sem szerintem nem érdemes vitatkozni mert nagyon szubjektív dolognak tartom.
1-2 éve vannak különböző motorokban.
Ez nem hosszú idő motor szempontjából nézve.
Ez nem szubjektiv vélemény,ezt nem hinném hogy bármelyik motoros hoszzú megbizható időszaknak mondaná szerintem.
Nehogy félreértés legyen, én nem vagyok a gyújtásaid ellensége,sőt az egyik barátom a Jawa motorjába pont az én ajánlásomra keresett meg téged és vásárolt is tőled egy gyújtást.
Csak azt mondom hogy hosszú távon még nem bizonyitott.
Ami nem egyenlő azzal hogy nem is fog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Azért írtam, hogy "óvatos becslés" mert évi kb. 1500 km körüli futás teljesítménnyel számoltam.zsakfos írta:Ez motoronként mennyi futásteljesitmény lehet átlagban?
Itt pont a hosszútávú megbizhatóság lenne a lényeg. ......
Nyilvánvaló módon a legrégebbi a saját motoromban üzemel, hat éve hibátlan, az első, három hibát produkáló évet nem számítva, minek oka az volt, hogy a katalógusban elnéztem egy sort és 400 V zárófeszültségű tranyó helyett 300V-osat építettem be, 3x egymás után!
Egy szerkezet , bármilyenről van szó, által produkált hibák kockázata függ az időtől, a szerkezetek számától, a tartalmazott alkatrészek számától stb.
Azon, hogy ez hosszú távnak számít vagy sem szerintem nem érdemes vitatkozni mert nagyon szubjektív dolognak tartom.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mindenféle kötekedés nélkül,azért ez a fajta statisztika eléggé sántit.Gyula-bá írta: A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
Ez motoronként mennyi futásteljesitmény lehet átlagban?
Itt pont a hosszútávú megbizhatóság lenne a lényeg.
Majd 5-6 év múlva lehet azt mondani ha tartja ezt a hibaszázalékot hogy igen,ez megbizható.
Láttunk már itt a fórumon ódákat zengeni 1-2 dologról,amiről aztán hosszú távon kijöttek a hibák.
Drukkolok hogy ezekkel a gyújtásokkal ne legyen gond hosszú távon sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Igen ez már volt! Örülünk is neki. De az a kütyü nem egészen az amiről itt szó volt. De persze kíváncsian várom MZ mit muzikál majd az az elektronika....Gyula-bá írta:A megbízhatóságról csak ennyit:hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
Re: Elektronika
A megbízhatóságról csak ennyit:hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
F = 1 / (2 * Pi * Sqrt(LC)
F = 1 / (2 * Pi * Sqrt(LC)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Fasza! Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót abból szépen profitálna. Én roppantul meg voltam vele elégedve az tuti!dkari írta:Hell írta:
"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."
Engem se
Re: Elektronika
Amit én láttam, a neten, azoknál a kondi a gyertyával párhuzamosan volt kötve. Sokat nem agyaltam a dolgon de első ránézésre semmi mást nem tesz mint megváltoztatja a kondi-trafó-gyertya (két csatolt rezgőkör) alap, rezonancia, frekvenciáját. Plusz energiát viszont nem ad mert az összes felhasználható energia a megszakítás pillanatában a trafó vasban, mágneses mező formájában, eltárolt energia és ez nem változik.gesszti írta: Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.Gyula-bá írta: Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.
Re: Elektronika
Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.dkari írta: Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.
Re: Elektronika
Pedig a hit a fontosgesszti írta:Én is kíváncsi vagyok rá, ezért fogom majd egyszer kipróbálni. Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.dkari írta: Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég