Blokk
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
en az elso 300 km-en 1:40 aztan 1:50 es ezerig ovatosan de fokozatosan terhelve, aztan meg fokozatosabb terheles 1500-ig azutan ami a csovon kifer
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
KILL3R etz írta:30-as keverék teljesen felesleges... Elképzelhető hogy leköpi a gyertyát...
Amúgy elég egy helyre beírnod, ha belépünk úgyis látjuk, hogy hova érkezett friss hsz., és megnézzük.
Osk, legközelebb egy helyre írom be
Akkor hanyas keverékkel járjak és hány km-ig? ( Most fúrattam fel, 10 km van benne)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
30-as keverék teljesen felesleges... Elképzelhető hogy leköpi a gyertyát...
Amúgy elég egy helyre beírnod, ha belépünk úgyis látjuk, hogy hova érkezett friss hsz., és megnézzük.
Amúgy elég egy helyre beírnod, ha belépünk úgyis látjuk, hogy hova érkezett friss hsz., és megnézzük.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
Létezik olyan, hogy bejáratási időszak alatt melegen nem indul a motor a túl sok/dús üzemanyag miatt?
Ugye fentebb van emelve a súbertű, meg 30-as keverék van benne.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Nem kell aggódni a műtét sikerült a beteg belehalt..... Szép a hangja első rúgásra beindult és nagyon jó újra a nyergébe ülni!!!!gesszti írta:Nehogy úgy járj, mint én nemrég... Volt egy ilyen "rácsúszós" főtengelyes blokk. Gondoltam beragasztom a csapágyakat. Szépen megmelegítettem, amit kell, beragasztóztam, amit kell, és elkezdtem összenyomni. Vazze, félúton megkötött a ragasztó. Se ki, se be. Szétnyomó szerszám meg se tudta mozdítani.Matthej01 írta:Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy.
Re: Blokk
csoka írta:Szerintem ne rizikózz,a használt,de eredeti karburátorral.Inkább keress egy modern nyugati motorról hasonló torokátmérőben.Még a fogyasztásod is csökkenhet.Vedd fel olyan motorostárssal a kapcsolatot,akinek ilyen megoldása van.Én 125-ös ETZ-re tettem Dellorto karbit.Esztergályos csinált hozzá egy közdarabot 3000-ért.Így 12 000Ft-ból megúsztam.Sokkal egyenletesebben adagolja az üzemanyagot,szebb járása van a motornak.Csinálni kell hozzá két bowdent.Én nem bántam meg a cserét,kisebb fogyasztás,nincs olajsár alatta,van hozzá gyári felújító készlet,egyszerű beállítás.
Magára a menetteljesítményre milyen hatással van? Melyik típusú karbi? Dellorto .....?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget és a tanácsokat, nagyon drága karbit nem akarok venni, keresek egy használt jó állapotú 150 es ETZ re való karbit, aztán már csak a jó időt kell megvárni
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Szerintem ne rizikózz,a használt,de eredeti karburátorral.Inkább keress egy modern nyugati motorról hasonló torokátmérőben.Még a fogyasztásod is csökkenhet.Vedd fel olyan motorostárssal a kapcsolatot,akinek ilyen megoldása van.Én 125-ös ETZ-re tettem Dellorto karbit.Esztergályos csinált hozzá egy közdarabot 3000-ért.Így 12 000Ft-ból megúsztam.Sokkal egyenletesebben adagolja az üzemanyagot,szebb járása van a motornak.Csinálni kell hozzá két bowdent.Én nem bántam meg a cserét,kisebb fogyasztás,nincs olajsár alatta,van hozzá gyári felújító készlet,egyszerű beállítás.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nagyobb gázállásnál viszont már valószínű nagyon be fog dúsulni, mert az alsó 1/3ban szokott csak kikopni a karbi, ahol csak kis felületen támaszkodik fel a súberhenger a házra... Meg a gázlengések is ott "ütnek" a legnagyobbat.
Én nem kísérleteznék, főleg egy frissen fúrt hengernél... 5-10e Ft-ért már jó használt karbit lehet kapni...
Én nem kísérleteznék, főleg egy frissen fúrt hengernél... 5-10e Ft-ért már jó használt karbit lehet kapni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kopott karbinál több levegő jut be alapjáraton az adott mennyiségű benzinhez. Első lépésként piszkáld nagyobbra az alapjárati fúvóka likját. Csak finoman..........allllli írta:KILL3R etz írta:Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?
Nagyon szét van kopva a karbi ugyh sztem is tuti az lehet mert majdnem mindent kizártam.
Fúvóka meg 120 as van benne úszószint is jó tehát csak a fals lehet a kopott karbinál a súber mellett.
Ideje beszereznem egy gyári karbit ami jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?
Nagyon szét van kopva a karbi ugyh sztem is tuti az lehet mert majdnem mindent kizártam.
Fúvóka meg 120 as van benne úszószint is jó tehát csak a fals lehet a kopott karbinál a súber mellett.
Ideje beszereznem egy gyári karbit ami jó.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Sztem is elfarsol valahol... Karbiban a súberhenger mennyire "lötyög"? Nincs nagyon szétkopva?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Szerintem a karbi a ludas,lehet felesleges volt a furatás is.Takarítsd ki,állítsd be az úszót.Mekkora fúvóka van benne?allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
nem , olajterelés, jobra balra. 8mm.ETZmanus írta:Végigolvastam a hozzászólásokat, de ezzel a témával még nem találkoztam:
Az ETZ 250 blokk forgattyúsházánál a két blokkfél találkozásánál gyárilag volt egy kis gumi, kb. 5mm átmérőjű "olajterelő". Okoz valami gondot, ha ez nincs benne?
A viz szalad, a kő marad!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
Végigolvastam a hozzászólásokat, de ezzel a témával még nem találkoztam:
Az ETZ 250 blokk forgattyúsházánál a két blokkfél találkozásánál gyárilag volt egy kis gumi, kb. 5mm átmérőjű "olajterelő". Okoz valami gondot, ha ez nincs benne?
Az ETZ 250 blokk forgattyúsházánál a két blokkfél találkozásánál gyárilag volt egy kis gumi, kb. 5mm átmérőjű "olajterelő". Okoz valami gondot, ha ez nincs benne?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kislánckerékhez lehúzó kell. Én anno csapágylehúzóval szedtem le, nem lett semmi baja.
A boltban kapható lehúzó biliacélból van...
A boltban kapható lehúzó biliacélból van...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 150 blokkot ugye nem kell széthúzni főtengelyszimering csere esetén?
Tehát ha leveszem a generátort meg a másik oldalon a láncot és a főtengelyen lévő fogaskereket, akkor ki tudom szedni a szimeringeket? Kell valamilyen célszerszám a cseréhez? Köszi!
ETZ 150 blokkot ugye nem kell széthúzni főtengelyszimering csere esetén?
Tehát ha leveszem a generátort meg a másik oldalon a láncot és a főtengelyen lévő fogaskereket, akkor ki tudom szedni a szimeringeket? Kell valamilyen célszerszám a cseréhez? Köszi!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Köszigesszti írta:Ezt szerintem csak a próba dönti el, amikor összenyomják. Ha be tudják lőni az egytengelyűségét a két fekvőcsapnak, akkor igen, ha nem, akkor nem. Én lehet, hogy összenyomatnám szakival, és megméretném a régi csappal, mielőtt feláldoznám az új hajtókarcsapot.pempelli írta:Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Ezt szerintem csak a próba dönti el, amikor összenyomják. Ha be tudják lőni az egytengelyűségét a két fekvőcsapnak, akkor igen, ha nem, akkor nem. Én lehet, hogy összenyomatnám szakival, és megméretném a régi csappal, mielőtt feláldoznám az új hajtókarcsapot.pempelli írta:Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok két főtengelyt össze lehet párosítani ,egyiknek a gyújtás felőli fele tökéletes a másiknak a kuplung felőli.
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
ETZ 250 van szó.
Vagy ezek szigorúan párban használhatók?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Nehogy úgy járj, mint én nemrég... Volt egy ilyen "rácsúszós" főtengelyes blokk. Gondoltam beragasztom a csapágyakat. Szépen megmelegítettem, amit kell, beragasztóztam, amit kell, és elkezdtem összenyomni. Vazze, félúton megkötött a ragasztó. Se ki, se be. Szétnyomó szerszám meg se tudta mozdítani.Matthej01 írta:Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Leméred a tengely, meg a csapágyfészket, és az alapján tudsz csapágyat keresni.
Mondjuk itt: http://www.onlinecsapagy.hu/
Mondjuk itt: http://www.onlinecsapagy.hu/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Pont ezért kell vásárlás előtt szétszedni a ts blokkokat, több variáció létezik, szedd szét, aztán vásárolj![/quote]MrDok írta:Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?bomber93 írta:
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Előre is köszi:)
Szét szedtem már vagy másfél éve be is linkeltem a képet menthetetlenül elrohadt benne minden vas alkatrész szó szerint lebomlott a váltó fele csapágyak is felismerhetetlenségig voltak rozsdálódva így egyből mentek a vashulladékok közé( viszont a blokkba 3000 km volt gyár óta szóval csapágyfészkek tökéletesek. ráadásul a forgalmiban is ez a blokk van:)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?bomber93 írta:
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.html
Előre is köszi:)[/quote]
Pont ezért kell vásárlás előtt szétszedni a ts blokkokat, több variáció létezik, szedd szét, aztán vásárolj!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Na igen a kuplungot azért kellett levenni hogy ki tudjam venni a főtengelyt. sajnos szar a főtengely a generátor felőli oldalon felszalad rá a csapágy. még nem táncol rajta de túl könnyen felmegy.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Nah ezt pont megtaláltam, én is csak a főtengelyen lévő szimmering és csapágyméreteket nem tudom értelmezni mert két különböző fajtát ír. 1983 mas Ts hez készült de mégis benne vannak a régi Ts -cuccai is :S valaki aki tudja értelmezni megnézné nekem a főtengelyen lévő szimmering és csapágy méreteket 1983 mas MZ Ts 125 Deluxe-hoz?Extremeblast írta:A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.htmlbomber93 írta:Valaki le tudná nekem írni, egy 1983 mas gyártmányú MZ TS 125 Deluxe blokkba pontosan milyen csapágyak és szimmeringek kellenek?
Előre is köszi:)
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Gyatrát vesztek gyatra minőségben
Ha meg már leveszed a kuplungot, mér ne vennéd ki a főtengelyt is?
( egyébként az én lehúzómnál tényleg nem tapasztaltam ilyet, de már ezzel is több infót tudunk)
Ha meg már leveszed a kuplungot, mér ne vennéd ki a főtengelyt is?
( egyébként az én lehúzómnál tényleg nem tapasztaltam ilyet, de már ezzel is több infót tudunk)
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Úgy van, azok elég gyatrák. Kell egyet csináltatni, én a szervízkönyv rajza alapján csináltattam, kicsit átalakítva, és nagyon jól lehet használni.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A méretek megvannak, itt mindent megkapsz: http://www.manualedereparatie.info/down ... -list.htmlbomber93 írta:Valaki le tudná nekem írni, egy 1983 mas gyártmányú MZ TS 125 Deluxe blokkba pontosan milyen csapágyak és szimmeringek kellenek?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Fel lehet, de gyengébb lesz mint a rávaló karbival..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 150 re jó a 125 ös karbi? Tudom, hogy a 125 ösnek kisebb a torokátmérője, de teljesértékűen fog működni vele vagy fel lehet szerelni valahogy rá? Köszi
ETZ 150 re jó a 125 ös karbi? Tudom, hogy a 125 ösnek kisebb a torokátmérője, de teljesértékűen fog működni vele vagy fel lehet szerelni valahogy rá? Köszi
Re: Blokk
Én is csak nemrég tudtam meg Gabic kollégától hogy állítólag két féle menettel is voltak ezek anno. Bár eddig én is csak egy fajtával találkoztam szerencsére.moyos írta:Hogyaza...
Bambinál volt ugye a henger kipuff menetet perselyeztek rajta.
Raknám össze a kipufogót, hát nem bírom Kb 1,5 menet, és megáll. Onnan már csak erőszakolni lehetne. Leszedtem, és megpróbáltam csak magát a hollandert. Dettó. (utángyártottal próbálkoztam)
Mázli, hogy tegnap átpakoltam a motorcuccokat, mert összeakadtam a gyári kipu-hollanderrel. Azért cseréltem utángyárira, mert ennek a látható része már nagyon szét van karistolva vízpumpafogó által.
Megpróbáltam ezt, és mindenféle ellenállás nélkül betekertem
Azt hiszem, hogy már tudom, mi gyalázta szét a hengerben a menet 60%-át.
Ahogy elnézem a hóesést, próbakör már nem annyira lesz...
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Hogyaza...
Bambinál volt ugye a henger kipuff menetet perselyeztek rajta.
Raknám össze a kipufogót, hát nem bírom Kb 1,5 menet, és megáll. Onnan már csak erőszakolni lehetne. Leszedtem, és megpróbáltam csak magát a hollandert. Dettó. (utángyártottal próbálkoztam)
Mázli, hogy tegnap átpakoltam a motorcuccokat, mert összeakadtam a gyári kipu-hollanderrel. Azért cseréltem utángyárira, mert ennek a látható része már nagyon szét van karistolva vízpumpafogó által.
Megpróbáltam ezt, és mindenféle ellenállás nélkül betekertem
Azt hiszem, hogy már tudom, mi gyalázta szét a hengerben a menet 60%-át.
Ahogy elnézem a hóesést, próbakör már nem annyira lesz...
Bambinál volt ugye a henger kipuff menetet perselyeztek rajta.
Raknám össze a kipufogót, hát nem bírom Kb 1,5 menet, és megáll. Onnan már csak erőszakolni lehetne. Leszedtem, és megpróbáltam csak magát a hollandert. Dettó. (utángyártottal próbálkoztam)
Mázli, hogy tegnap átpakoltam a motorcuccokat, mert összeakadtam a gyári kipu-hollanderrel. Azért cseréltem utángyárira, mert ennek a látható része már nagyon szét van karistolva vízpumpafogó által.
Megpróbáltam ezt, és mindenféle ellenállás nélkül betekertem
Azt hiszem, hogy már tudom, mi gyalázta szét a hengerben a menet 60%-át.
Ahogy elnézem a hóesést, próbakör már nem annyira lesz...
Re: Blokk
moyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
A sorrend úgy lenne hogy a henger felől egy vékony utána a fekete széles majd még egy vékony. (a vicc hogy a tömités készletben csak egy vékony van) A vastagnak a leírás szerint hőszigetelő szerepe van, hogy a henger melegét ne vezesse a karbi irányába.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Üdvmoyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
Tudtommal: Hengertől indulva: alátét(klingerit féle) műanyag (bakelit féle) közdarab, újabb alátét(klingerit féle) majd a szívócsonk...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A helyes sorrend: henger- tömítés- hővédő bakelit- tömítés- szívócsonk.moyos írta:Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
Nyugodtan pasztázhatod őket, persze csak vékonyan. Én mondjuk a henger és az első tömítésnél nem kennék, hogy ne kelljen legközelebb darabokban levésni róla a papírt.
Halkan megjegyzem hogy a tömítéskészletekben 1 db tömítés található erre a helyre, és a lánckerékszimeringház alá nem tesznek bele tömítést, vagyis ennyi erővel akár az egészet kifaraghatja az ember egy kartonpapírból, aminek az ára ugye nem is közelíti a készletét..............
De lehet hogy csak én vettem többször egymás után hiányos készletet...... ráadásul a méretei sem a legjobbak.
Figyelj a belógó élekre, sarkokra. Legjobb ha szárazon összerakod, ellenőrzöd hogy nem lóg bele semmi az áramlásba, és ha megigazítottad a dolgokat, akkor rakd össze pasztával.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2013.01.06. 14:48-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Üdvözlet!
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
Rakom összefelé a motort, mert tegnap végre elhoztam a hengert. Egy kérdésem fölmerült. A szívócsonk és henger közé mit kell pakolni:
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... cm7hf1.jpg
Baloldalt az, ami a tömítésszettben volt. Saccra klingerit, vagy olyasmi. Két rétegű cucc. Jobbra amit leszedtem a motorról. Asszem bakelit.
Melyikkel érdemes összerakni? Mindkettővel?
Van itthon Loctite 5910-em. Megkínáljam vele? Vagy ezt leoldja onnan a brenya+levegő?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_mainruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
Ennek a nézegetésével kezd a szerelést! Sokat segíthet.............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Keresd meg a leghosszabb csillagkulcsot, amit rá tudsz tenni. Tedd be 5-be a váltót, kézzel feszítsd meg a kulcsot, és ha van egy jó nagy gumikalapácsod, akkor 1-2 határozott ütéssel le fog jönni. Szerintem jobb menetes. Vagy légkulcsot neki. Ennek a csavarnak a visszaszorítása is fontos!!! 90 Nm-re kell meghúzni, hogy ne forogjon le a kuplung, de rá se gyúgyuljon leszedhetetlenül.ruffirant írta:csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??
Blokkot ne feszegesd szét. Léteznek nagyon jó széthúzó szerszámok, vagy szerezz egyet kölcsönbe, vagy készíts egyet.
Én egy ilyet készítettem:
Van több videó a jútyúkon etz blokk szereléséről. Nézd meg őket, mielőtt folytatod a bontást. Hasznos infók vannak benne.
Minden alkatrészt, alátétet, hézagolót jegyezz meg, hogy honnan szedted le, és összerakásnál kérdezz itt nyugodtan, ha tudunk segítünk szívesen. A szerelési könyveket is érdemes átolvasni, abban benne vannak az ellenőrizendő méretek (kuplunglamellák, hézagok, váltóvilla vastagság, stb)
Ha közelebb lennél, mondanám, hogy hozd át, és 1 óra alatt szétkapjuk a blokkot...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.05. 22:36-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Szerintem lekapják ingyen ha jó fejek.ruffirant írta:hát eddig nem sok siker. elgörbült a kulcs amivel megpróbáltuk leszedni... ha beviszem egy szerelőhöz ott foglalkoznak csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2012.05.23. 17:13
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: PIlisvörösvár
Re: Blokk
hát eddig nem sok siker. elgörbült a kulcs amivel megpróbáltuk leszedni... ha beviszem egy szerelőhöz ott foglalkoznak csak egy csavar leszedésével vagy kinevetnek és elküldenek??ruffirant írta:már most látom hogy pár hibát elkövettem de betudom annak hogy először szedem szét a masinát. következőnek már jobban fog menni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Üdv
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..[/quote]
(Sima menetes)erre rosszul emlékeztem hála istennek nem kell sűrűn leszedni
Sima menetes, illetve a berúgókart nem kell levenni, a kuplungot sem kellett volna kiakasztani...
A csigát leszedni : ha még fentvan a lánc és a blokk a motorban akkor sebességbe rakni és rálép valaki a fékre te meg lazítod a csigát..[/quote]
(Sima menetes)erre rosszul emlékeztem hála istennek nem kell sűrűn leszedni
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég