Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:Amig birja addig használom azt megy a kukába.
Ejj, ejj, Révész Úr! Akksit nem dobunk a kukába...

...amikor 130 Ft-ot is adnak kilójáért. :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.
Nem szoktam ügyet csinálni az akksitémából.
Amig birja addig használom azt megy a kukába.Méricskéli a fene.
Amig ahogy te is irtad 2500 ft egy akksi,addig a franc se fog szórakozni ilyenekkel.
Ha minden évben szezon kezdetkor veszek egy akksit még úgy is olcsó a fenntartása az Mz-nek :D

De még így is hogy nem foglalkozok vele,kibirja 2 évig minimum,úgyhogy marad igy ahgy van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gesszti írta: Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.
Ha annyi szufla van benne, hogy a motort el tudom indítani, akkor egy pár kilométer alatt tölt annyit, hogy az imént leírt értékeket mérjem, igaz?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Apropó:

Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa. :mrgreen:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dénes írta:Én lassan 1 éve járok úgy az MZ-vel, hogy nem tudok egyszerre fékezni és világítani is, az első 10 km-eren. :)
:-)) Ja, egy idő után rááll az ember, és megtanul elsőfékkel fékezni. (már amelyiken az első nem kapcsolja a féklámpát.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én lassan 1 éve járok úgy az MZ-vel, hogy nem tudok egyszerre fékezni és világítani is, az első 10 km-eren. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka88 írta:Köszönöm a választ! Egyelőre csak érdeklődés szintjén kérdem, hogy tudjam, mire kell figyelni. A rövidre zárással nem próbálkoznék, azzal magamnak, és az akksinak is árthatok.
Helyes, helyes !

Ha elkezded tölteni, kapcsold erősebb fokozatra egy rövid irőre a töltőt. (akár 12V-ra is felnyomhatod 6V-os akksinál pár másodpercre) Ha nem egyformán kezdenek el pezsegni a cellák, akkor kuka.

Ha nem látsz bele, akkor épp az ellenkezője. Lassan kezd el töleni, 0,5A környéki töltőfesszel. Ha 6V-os akksi már 6,2-6,5V környékén erőteljesen pezseg, akkor már beteg. Az a jó, ha minél közelebb7,2V-hoz kezd el pezsegni. (értelem szerűen 12V-os akksinál x2)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.07. 17:09-kor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szketo írta:De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!
Ugyanitt:
6V - 11-12Ah-s akksi 3500 Ft-ért (250 TS-be elfér, csak nem hosszában, hanem keresztben)
12V - 7Ah-s akksi 2500 Ft-ért kapható. (kb akkora, mint a gyári, csak kicsit laposabb)
(szárazan töltött, sav nincs mellékelve, külön kell venni!)
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

@ gesszti: Köszönöm a korrekt leírást!

Olyan elképzelhető, hogy van töltés, van feszültség, de mégis menet közben megadja magát?
Arra akarok kilyukadni, hogy ha úgy megyek motort venni, hogy lábon hozom el, akkor célszerű-e vinnem egy tartalék akksit?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka88 írta:Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
Akksi ellenőrzése:

Tedd rá töltőre addig, míg 6V-os akksi esetén 7,2V, 12V-os akksi esetén 14,4V-ra nem emelkedik a feszültsége, és a töltőáram lecsökken 0,5 A alá.
A kapacitását (Ah) oszd el 20-al. Kapsz egy értéket, ami mondjuk egy 12Ah-s akksinál lesz 0,6 A. Ekkora árammal kell terhelni a teszthez. 6V-os akksinál jó lesz mondjuk egy 4W-os izzó. Kösd rá az akksira, és mérd a feszültséget. Szép lassan fog csökkenni. Addig kell rajta hagyni az izzót, amíg az akksi feszültsége 5,25 V-ra (12V-os akksinál 10,5V) nem csökken. Kiszámolod, hogy ez hány perc alatt történt meg. Legyen mondjuk 846 perc. Ezt megszorzod a kisütőárammal, ami ugye kb. 0,6A volt, és osztod 60-al, hogy Ah-t kapj. Így kijön mondjuk 8,46Ah. Jó közelítéssel megkapod az akkumulátorod jelenlegi kapacitását. Csak közelítő érték, annál megbízhatóbb, minél közelebb sikerült alakítanod a kisütő áram erősségét az akksi kapacitásának (Ah) huszad részéhez amperben kifejezve.

Amúgy, ha cellazárlatos az akksid, akkor simán csinál olyat, hogy frankón feltöltöd (hiszed, hogy feltöltötted) megvan benne a feszültség, amennyinek lennie kell, csak éppen 5-10 perc használat után letérdel mondjuk a névleges feszültségének a felére. Na, ilyenkor már áll is le a motor az első irányjelző+fék alkalmával.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha ennyire lemerült, akkor sztem ott már van baj... Vagy valami szívja...

Nekem a zselés akksi, amíg nem volt beszerelve (3 hónap) 2 tizedet veszített a töltöttségéből. Pedig a meleg szobában állt.

Töltsd fel, aztán majd kiderül, hogy mennyire tartja a feszt...

Hja, töltés ellenőrzés menetét nem írtam le. Természetesnek vettem... Köszi! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

zsakfos írta:Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.
Viszont csekély gázadásra már töltenie kell olyan 13,8 körül.
Okés, köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csabyka88 írta:
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi! 8)
Alapjáraton és fordulaton is 13,5V fölött kell lennie (és mindezt lámpákkal, vagy anélkül)? 14,4V a max, ami még nem káros, ha jól tudom. Jól tudom? :)
Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.
Viszont csekély gázadásra már töltenie kell olyan 13,8 körül.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.
Ennek ellenére elindult és sikeresen mentem egy jó nagy karikát.
Nem jelent szerintem semmit ha ilyenkor hosszabb állás után nincs benne az előirt feszkó.
Vagy igen? :-k
Akkor viszont nekem is vennem kell egyet a szezonra? :-k

Hozzáteszem lusta disznó vagyok és nem csináltam semmit az akkuval sem és a motorral sem,csak betoltam a garázsba az ősszel :oops:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:37-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi! 8)
Alapjáraton és fordulaton is 13,5V fölött kell lennie (és mindezt lámpákkal, vagy anélkül)? 14,4V a max, ami még nem káros, ha jól tudom. Jól tudom? :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

mate151 írta:Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy a Etz-251em jelladós gyújtását hogy tudom beállítani vagy valaki aki Győr környékén él az tudna e nekem segíteni. Nem vagyok egy nagy műszaki lény ezért elbabrálni nem akarom. Inkább segítséget vennék igénybe!

Válaszokat előre is köszönöm! [-o<
Igy akartam az előbb is

http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... ktromosság


Ó hogy az a ....!Miért nem tudom rendesen bekopizni ide az a tetves linket? ](*,)

Na mindegy a lényeg hogy a főoldalon a wiki mz szerelés/elektronika részben ott a válasz.
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:26-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszönöm a választ! Egyelőre csak érdeklődés szintjén kérdem, hogy tudjam, mire kell figyelni. A rövidre zárással nem próbálkoznék, azzal magamnak, és az akksinak is árthatok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

csabyka88 írta:Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
Szia! Véleményem szerint előjele lehet Pl: hamar elveszti a feszültséget,nehezen töltődik sőt,egy idő után már nem is veszi az áramot.??!!! Két pólus rövidre zárása esetén ha, (nem zselés) de, csak nagyon rövid időre 1-máodperc max.a folyadék szint betöltő nyílásánál figyelve megállapíthatod melyik cella zárlatos ugyan is ott heves pezsgés lép föl.Szóval röviden előjelei szerintem a rövid időn belüli feszültség vesztés és a töltést nehezen vagy egyáltalán nem veszi.nem vagyok elektromos szerelő!!..ez csak tapasztalat??!!De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
mate151
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.11.17. 21:49
MZ-d típusa: MZ-ETZ-251
Tartózkodási hely: Écs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mate151 »

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy a Etz-251em jelladós gyújtását hogy tudom beállítani vagy valaki aki Győr környékén él az tudna e nekem segíteni. Nem vagyok egy nagy műszaki lény ezért elbabrálni nem akarom. Inkább segítséget vennék igénybe!

Válaszokat előre is köszönöm! [-o<
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Valami kínai robogó állórésze lehet
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Viszont mi a lószarért teszi be a kinálatba csak ezt a részét a cuccnak?
Ki veszi meg csak ezt?[/quote]

Tudsz jókat kérdezni! :D Viszont ez a tajvani részegység töredék áron van mint az eredeti!Lendkerék és a többi cucc nélkül semmit ér!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:
Engem erre emlékeztet nagyon!
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 10g5aum6ou
Mondasz valamit.Tényleg nagyon hasonlit :-k

Viszont mi a lószarért teszi be a kinálatba csak ezt a részét a cuccnak?
Ki veszi meg csak ezt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Engem erre emlékeztet nagyon!
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 10g5aum6ou
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Troster írta: Sajna nem találtam, bocsi... :(
Nincs semmi probléma. A közelben pár tag, akiket nyaggathatok vele. A gyújtókábel-trafó találkozáshoz azt az akármit előkutyultam. Ez már rendben. A másik a kérdőjeles.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

moyos írta:Köszi rendesek vagytok!
A kábelen emlékszem, hogy egy ilyen kemény UFOnak látszó tárgy volt. (Mindkét oldalán domború) Ezzel sanszos, hogy összefutok, mert nem hajítottam ki a leszedett kábelt automatice, legfeljebb beesett a doboz aljára. Azt hittem, hogy az is valami gumis bizbasz, ezért kérdeztem rá. Volt pár éve, hogy elöregedjen.
A másik gumi ellenben tényleg szükségeltetik, ha valakinek van a sifonérban. Azt már réges-rég elhagytam. :oops:
Mátét megkérdem, úgyis nálam van még mindig a 2 naptár amit rendelt, nála pedig egy blokkom.
Váltságdíj egy ilyen dekligumi vagy minekhívják :twisted:
Ha nincs neki, akkor még kérdezősködöm.
Köszi.
Sajna nem találtam, bocsi... :(
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

kiszsebi írta:
pempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek is ;)
Igen, a rugós biztosító alátét mindenképp javasolt (gyárilag is van).
Köszi!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek is ;)
Igen, a rugós biztosító alátét mindenképp javasolt (gyárilag is van).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Köszi rendesek vagytok!
A kábelen emlékszem, hogy egy ilyen kemény UFOnak látszó tárgy volt. (Mindkét oldalán domború) Ezzel sanszos, hogy összefutok, mert nem hajítottam ki a leszedett kábelt automatice, legfeljebb beesett a doboz aljára. Azt hittem, hogy az is valami gumis bizbasz, ezért kérdeztem rá. Volt pár éve, hogy elöregedjen.
A másik gumi ellenben tényleg szükségeltetik, ha valakinek van a sifonérban. Azt már réges-rég elhagytam. :oops:
Mátét megkérdem, úgyis nálam van még mindig a 2 naptár amit rendelt, nála pedig egy blokkom.
Váltságdíj egy ilyen dekligumi vagy minekhívják :twisted:
Ha nincs neki, akkor még kérdezősködöm.
Köszi.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

moyos írta:Sziasztok.
A téma, Trophy (kicsi) gyújtás.
Amikor elvittem a hengert Bambihoz a kipu-perselyezésre, akkor figyeltem, hogy a gyújtókábelem eléggé merev - el van öregedve.
Bambitól kérdeztem is, hogy milyen cumót érdemes beszerezni... beszereztem.
Van új kábelem, és pipám.

A kérdés az, hogy a trafó oldalon van a kábelen az a gumigyűrű, ami nem hagyja kimászni a kábelt és bevizesedni a trafót (szerintem). Ez a gyűrű kapható valamerre? Érden motorosboltban felejtősnek nyilvánították.

Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Szerintem van nekem mind2 holnap megnézem a titkok kamrájában :D (pince)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Moyos, szerintem nekem van itthon ilyen, de Baki Máténak is akad szerintem...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

moyos írta:Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Azt hiszem tudom mire gondolsz,ha nem kapsz boltba akkor szóljál és én megnézem, hátha találok itthon. ha egyre gondolunk :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafóra jó a sima O-gyűrű is. Elvileg kellene lennie egy "fémgyűrűnek" is a hollander, és a gumigyűrű között. Ha az benne van, akkor sokkal jobban össze tudod húzni. Nem tapad össze a gumi a műanyaggal...

Ha nincs kéznél O-gyűrű, akkor trafóba beletekered koppig a gyújtáskábelt, pár réteg szigszallag, és a hollander majd behúzza/zömíti annyira, hogy azt ki nem téped onnan... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok.
A téma, Trophy (kicsi) gyújtás.
Amikor elvittem a hengert Bambihoz a kipu-perselyezésre, akkor figyeltem, hogy a gyújtókábelem eléggé merev - el van öregedve.
Bambitól kérdeztem is, hogy milyen cumót érdemes beszerezni... beszereztem.
Van új kábelem, és pipám.

A kérdés az, hogy a trafó oldalon van a kábelen az a gumigyűrű, ami nem hagyja kimászni a kábelt és bevizesedni a trafót (szerintem). Ez a gyűrű kapható valamerre? Érden motorosboltban felejtősnek nyilvánították.

Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Köszönöm kiszsebi.. végre egy normális ember, ezzel nem arra utaltam több nincs :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

nyemi írta:Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.

Először is pár link a Hall-ról: :wink:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace

Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Üdvözlettel nyemi
Köszi, végre valaki pozitív.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.

Először is pár link a Hall-ról: :wink:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace

Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Üdvözlettel nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sziasztok.
Az oroszok már itt tartanak fejlesztésbe :http://avtopasker.ru/goods/18558.htm
Igen jól látjátok, előgyújtás állítós és kopogás érzékelővel is el van látva.
Igaz hogy "nem olcsó" :wink: mert 8000 Ft.
Tudom hogy 2T nem használunk kopogás érzékelőt, csak lássátok az árakat.
Amúgy meg is építhető. Van egy nagyon jó fórumuk, és a megépített még többet is tud (vákuum, kézi előgyújtás állítás, meg egyebek).

555 IC el kéne már felejteni.LOL

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:reruamalugy@gmail.com
Amúgy tényleg nem lehet neked privátot küldeni. Engedélyezned kellene az adatlapodon.
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Gyula-bá írta:
reliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.com
Köszi.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

reliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.com
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Gyula-bá írta:
reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.

Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Nem találom, "üzenet küldése" részt.. nem tudod mennyibe kerül?[/quote]

Pedig nem volna hátrány mert ez ügyben ő tudna legtöbbet segíteni!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég