Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

De most komolyra fordítva a szót menyibe kerülne egy 250-est átalakítani 300-as á. Alkatrészár jólenne
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én a nagy tuninghoz meg csak annit tudok hozzáfûzni, hogy szifonpatronba 2 habszifonpatront bele aztán szûrõfelõlgumi kivág bele a csövet a karbiig és amikor kell lábbal tiporni a szifont. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: bambi »

csucsi75 írta:Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75
Milyen motor hajtókarjáról van szó?
csucsi75

hajtókar

Hozzászólás Szerző: csucsi75 »

Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

:lol: :smt082 :smt040 :twisted:

Bocs,moderáljatok ki!!! :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ghostrider

Re: 300

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

TZrider250 írta:Én csak annyit mondok, hogy 300. Mert: lásd lent.
Én csak annyit fûznék hozzá (kizárólag a fórum jó hangulatának biztosítása érdekében), hogy...

Kép

Üdv. Ghost :D
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

300

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Én csak annyit mondok, hogy 300. Mert: lásd lent.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

molcsaba írta:A tuning az költséges dolog! Fogyasztásnövekedés, és élettartam csökkenés a járulékos ára a teljesítmény növelésnek. Ráadásul tényleg csak akkor van értelme, ha folyamatosan maxi gázon megy valaki. Ilyenek a versenyek. Utcára leginkább csak drága játék. Ha valakinek sok pénze van, akkor érdemesebb gyárilag erõs gépet venni, mert ott megmarad az élettartam, a megbízhatóság, és a kezelhetõség. Nem is beszélve a tuning gépeknél, ha erõsebb lesz a motor, akkor hozzá kell igazítani a fékeket, váltót, és a futómûvet is.

Egyenlõre ennyi! A többit piálás közben! :roll:
Már alig várom a többit...
...vagy inkább a piálást :?: :roll: :wink: :D

Üdv. Ghost
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

A tuning az költséges dolog! Fogyasztásnövekedés, és élettartam csökkenés a járulékos ára a teljesítmény növelésnek. Ráadásul tényleg csak akkor van értelme, ha folyamatosan maxi gázon megy valaki. Ilyenek a versenyek. Utcára leginkább csak drága játék. Ha valakinek sok pénze van, akkor érdemesebb gyárilag erõs gépet venni, mert ott megmarad az élettartam, a megbízhatóság, és a kezelhetõség. Nem is beszélve a tuning gépeknél, ha erõsebb lesz a motor, akkor hozzá kell igazítani a fékeket, váltót, és a futómûvet is.

Egyenlõre ennyi! A többit piálás közben! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Dugófaragással lehet emelni a fordulatot (nagyobb dugattyúsebesség érhetõ el) mivel a nagyobb ablakokon rövidebb idõ alatt történik meg a gázcsere. De ha nem mindig 6000 felett közlekedsz, akkor csak a megnövekedett fogyasztás és a kezelhetetlenség az alacsonyabb fordulaton ami megmarad számodra... :( Viszont nem a hengert barmoltad szét, egy új dugattyúval mindent helyrehozhatsz... :wink:

A forgattyúsház térfogatát két irányban tudjuk megváltoztatni...

...leszedünk mindenbõl egy kicsit odabent...ezzel nagyobb lesz a hely...elvileg több keverék jöhet le ide (megfelelõ vezérléssel)...több megy fel is ugyebár...sok jó kis helyen is elfér...ráadásul megnõ a sûrítési végnyomásunk...stb.

...hozzáteszünk a benti dolgokhoz egy kicsit...kisebb lesz a terünk...nagyobb elõsûrítési nyomást tudunk produkálni...gyorsabb lesz fent a gázcsere...jobb lesz az öblítése a hengerünknek...stb.

Ezen a két vonalon lehet elindulni, meg jó sokat agyalni, a végén pedig rájönni hogy minden összefügg mindennel ebben a nagyszerû blokkban. A forgattyús tér is úgy jó ahogy van, hozzá van méretezve a hengerûrtartalomhoz. Talán egy 300-as henger felszerelése után elgondolkoznék rajta hogy érdemes lenne-e valahogy hozzá igazítani ott lent a dolgokat...bár tudtommal a gyári 300-ason sem foglalkoztak ezzel... :?

Ha hülye vagyok hozzá akkor csak szóljatok nyugodtan... :roll: ... :D

Üdv. Ghost
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Manner: vmi olyasmi amit ghost mond :) mondom vegyél egy Ternait, abban az is benne van hogy lehet elõsûrítést növelni, baromi egyszerû, le kell esztergálni a fõtengelybõl. Vagy magasabb dugót teszel be, de inkább az elõbbi megoldás a másiknál a vezérléssel is kell cöcörögni. Én a dugóból szoktam mindig lefaragni kicsit hogy elõbb nyisson, meg a polír aztán slussz.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Manner!

A sonkák a fõtengelyen vannak kitoldva, ezzel nagyobb a térfogatuk (vagyis ugyanannyival csökken az elõsûrítési tér minimuma és maximuma, tehát nõ az elõsûrítés) és csökken a fõtengely tehetetlensége is (jobban fel tud pörögni a masina). Én már láttam ilyet egy A-s trabiban, valami kegyetlen masina volt, a 2T tuning emlékmûve (molcsabi tudna ezekrõl mesélni...)

KILL3R!

Szerintem megtévesztett az avatarom. Az a képen ugyanis egy 250-es RZ látható, mely az MZ Múzeum tulajdonát képezi... :D
A pepitát a galériában tudod megtekinteni, melynek a legfõbb tuningja a két Heidi karika (a képeken még nem ezek láthatók) és a jobb kezem... :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi.. a rezón mlg majd gondolkozok..

A 300 as hengerhez meg nem tudom mit szólna a 125-ös fõtengely meg a kuplung :lol: .Meg a rendõr se venné jó néven a 250 blokkot az A1 es jogsival... :D Majd megmondom hogy mz-nél ez a turbóhûtéses henger... :lol:
Addig megpróbálok egy normális polírozást meg kiégetést. Két év mulva meg úgyis leteszem korlátlanra akkor visszatérünk még erre a 300 as dologra. Nem akarok a márkától megválni:D.

Ja és Ghost! Mondjál már légyszi v.mit arról a vasról! Mit pörög? hol lehet lóerõben? Mit kellett rajta átalakítani. Baromi kiváncsi vagyok! Imádom az ien tuningvasakat! Sztem többet ér mint amikor valaki vesz a szalonból egy 200le-õs vasat és az elsõ sarkon meghal vele...
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Jaja, ha jóltudom többnyire depressziós érzékelõkkel szokták megoldani a terhelés függõ elõgyújtás változtatást!
Az jó lehet ha olyan kütyüt találsz, de azt is hozzá kell hangolni a motorhoz!!!
A rezódob olyan 30papír körül meg is van ha jóltudom... jobban jársz ha beszélsz a mesterrel, az a 300-as henger szerintem többet ér!
A kompressziónövelés szerintem jó ötlet!
De én még nem nagyon találkoztam vele a gyakorlatban.
Ki kellene próbálni egy félig döglött lovon :D
Persze elötte érdemes szétnézni szakirodalom terén, az "essünk neki az esztergával" elvet maximálisan elutasítom!

Balász!

Ezt az íves dolgot akkro sem értem :(
A két sonka között a halytókar csápol ezerrel! Ha csak nem a sonkál a füstölõben lõgnak...
Szóval oda nemnagyon hinném hogy bármit is be lehet pakolni!
Az elõsûrítés növelésével meg az a baj, hogy a friss benya-levegõ keverék így is ki megy a szabadba(ezért kellene a rezó) és ha tövább növeled az elõsûrítást akkor csak a tüzelõanyagot pazarlod, mást nem érsz el, sajnos :(
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Érdekesek az ilyen megoldások,de a saját MZ-men biztos nem csinálnék ilyet,legfeljebb valami papirok nélküli paripán.
Továbbra is amellett vagyok,h nem szabad az MZ-tõl sokkal többet elvárni,mint amire terveztés,legfeljebb csak az élettartam és a megbízhatóság rovására.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Balázs írta:Manner: a két sonka közé teszel egy ívet ami beleillik a forgattyúsházba azon legyen 2-3 henger alakú bütyök, a forgattyúházat meg az illesztésnél ki marod félhengerbe és ennek az ívnek a bütykei abba mennek bele, vagy esetlen csavarral odafogod az is jó ha megvan a tömítés. A lényeg, hogy benne legyen. Nagyobb lesz a vákuum és több anyagot szívbe hirtelen ami túltöltést eredményezt valamilyen szinten. Vegyél egy jó ternai könyvet, 1954 körülit abban benne vannak ilyen ínyencségek amik viszonyla olcsón kivitelezhetõk.
Vannak hasonló módszerek az elõsûrítés(!) megnövelésére, de ha a vezérlést nem állítod hozzá akkor a szarnak adtál egy pofont... Ugyanez igaz a rezonátoros kipufogóra és a többi mókás találmányra...

Viszont ha valaki csinál egy speckó high-power MZ-t, szívesen összemérném a pepitával...akkor mindenki rájönne hogy a használható fordulatszám-tartomány mindennél többet ér 8)

A teljesítmény növeléséhez ugyanis elsõsorban a fordulatszámot kellene növelni, a többi túró :D

Üdv. Ghost
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Manner: a két sonka közé teszel egy ívet ami beleillik a forgattyúsházba azon legyen 2-3 henger alakú bütyök, a forgattyúházat meg az illesztésnél ki marod félhengerbe és ennek az ívnek a bütykei abba mennek bele, vagy esetlen csavarral odafogod az is jó ha megvan a tömítés. A lényeg, hogy benne legyen. Nagyobb lesz a vákuum és több anyagot szívbe hirtelen ami túltöltést eredményezt valamilyen szinten. Vegyél egy jó ternai könyvet, 1954 körülit abban benne vannak ilyen ínyencségek amik viszonyla olcsón kivitelezhetõk.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kösz szépen motormanner!

Kicsit elkeserítõ a dolog... :? Na mindegy az érzékelõk alatt mit értesz? Légmennyiségmérõ meg iesmi? Mert ebbõl az ICG szériából van olyan is amiben van ilyen érzékelõ és az alapján számolja az elõgyujtást. És a kompressziónöveléses dolog is halott ötlet? A vége csak egy rezó lesz úgy néz ki... Kb mennyiért vállalnak szerintetek gyártást,hangolást? és mennyit nyernék vele? 4-5 lóért érdemes lenne sztem.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

TZride!

A forgótárcsás kolléga érdekelne mindenféleképpen!
Ha mást nem csak azért is mert maga a technika érdekel.
18-19.-e környékén nem tudnánk találkozni valahol bp.-n?
Ha jól láttam odavalósi vagy :)

KILL3R!
Eléggé utána jártam a dolognak, még pár éve ...
Ebbõl akartam TDK-zni, de lebeszéltek róla(sajnos)!
Azért itt egy kép az egyik könyvbõl, igazán a 184.-es ábra a fontos!!!
Ha jól megfigyeled az optimális elõgyújtásszög majdnem egy függõleges egyenes...
És ha nem használsz elõgyújtás szabályozást(fordulatszám függõt) akkor láthatod hogy a teljesítmény veszteség 1%alatt van!
Ami érdekesebb volna az a terhelés függõ elõgyújtás szabályozás, de az speciális érzékelõt gényel!
Bár tavalyelõtt elkezdtem fejleszteni hozzá egy szenzort, de a lelkesedés alábbhagyott így félbemaradt a dolog :(
Ha komolyan érdekel dolog akkor a nyáron megpróbálhatom elõbányászni amikrt csináltam...

Kép
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Hát hogyha a mester is úgy találja hogy érdemes erre költeni mert lesz annyi javulás akkor felõlem jó ötlet. :D Most nekem is elfogyott a kedvem (kp.) :lol: De késöbb télleg jöhet! De mi ez az olajpumpa szag :?: Nagyon nem értem bocsi.
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali Tigris!
Szeretném megköszönni, hogy a közösség lebeszélt a kéthengerkedésrõl. Megjött az eszem, Bambitól lett egy durva 300-asom erõsített hajtókarral, csapágyazott váltóval. A kuplungkönnyítés nem sikerült teljesen, mert utángyártott volt az alap. Veszettül kell rajta kapaszkodni. Visegrádra, Dobogókõre ötösben repesztek felfelé, nem kell visszakapcsolni 40-ig. Utast nem érzi. Éljen BAMBI!!! Jah: haverom el szeretné adni hároméves 650SV-jét (hitel van rajta, mindent elintéz), mert nagy neki. Bambi látta a motort.

Manner!
Forgótárcsás vezérlést egy ismerõsöm fejlesztget. Száma kell? Nagyobb karbit, membránt, ilyesmiket is fejleszt, de erõssége az elektronika. Nekem is készített tranzisztoros gyújtást, de nem hajlandó Hall jeladót felszerelni, "míg a bütyök el nem kopik". A kalapácsnak - mint jeladó - vannak korlátai, és elõnyei is.

Az változtatható elõgyújtást mások kipróbálták. Memória tárol néhány adott fordulatszámokhoz rendelt gyújtás- "késleltetést". Bambi berágott rájuk, nem hitték el, hogy 100 fordulatonként kellene programozni az ETZ görbéjét, vagy fokozatmentesen érzésre állítani. Több memóriás elektronikával legalább 6000-ig be lehetne lõni Bambi segítségével az értékeket a csipbe, csak "olajpumpa" szaga van. Ezt is akkor éri meg, ha nem gond hogy nem olyan jó, mintha Japánban fejlesztették volna. Mit szólnál, ha késõbb Bambit rábeszélnénk a két motor elõgyújtásának fejlesztésére? Csak most a fúrásra kiköltekeztem.

Kupi tuningja naon szimpa (Simsonról ül át MZ-re a fílingért). Van egy jó kempingem, érdekel valakit?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a válaszokat!

Nem akarok kötekedni(De a vége mindig ez :D ). De a szocimotoroson olvastam egy cikket a programozható elõgyújtásról. Abból azt olvastam hogy fordulatszámhoz lehet állítani a gyújtásidõzítést.Ebbõl jött a gondolat hogy ugye nekünk már van jó kis 95 ös benyánk ami ugye jobban bírja az összesûrítést. Gondoltam hogy a vezérlõvel le lehetne menni 6-7 mm re is gyujtáspontnak öngyulladás nélkül. Vagy ez hülyeség? Így nagyobb kompresszióval ugye negyobb teljesítmény érhetõ el. Vagy ez nem jelent ennyit?

Légyszi segítsetek mert szeretném megvadítani kicsit a gépet komolyabb mechanikai változtatás nélkül ergo olcsóbban:D

Ja és a cikk: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

"a fõtengely sonkák közé esztergáltatsz egy ívet ami karmokkal kapcsolódik a forgattyúsházhoz fixen"

Ezt hogy érted???

Az elõyújtás szabályozásnak kb 1500-2000 ford/percig van értelme...
Onnantól kezdve egy másik modellt kell használni az ágásre ami sokkal pontosabban leírja a folyamatot!
Az ETZ 3000-tõl kezd el dolgozn... addig harmatosan gyenge mint a molyfing, azért meg hogy csodás alapjáratod legyen nemhiszem hogy bárki fizetne 10-20k-t plussz a meló vele!
A megszakítót lecserélni jeladóra, az már igen!

Viszont ez a polírozgatós dolog érdekelne majd!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Jah az új módszerek alatt értem a rezót ,eg az ilyen elektromos kütyüket.

Lehet még játszani hogy a dugóból lereszelgetsz a karbi felõli oldalon max löket*3%-ot, valamint a fõtengely sonkák közé esztergáltatsz egy ívet ami karmokkal kapcsolódik a forgattyúsházhoz fixen. Ezek mind régi trükkök.

Szabályozott elõgyújtás: nem hiszem hogy ez olyan felejtõs dolog, régen is alkalmazták, plö Izs-49en, baromi jó találmány olyan alapjáratot lehet csinálni hogy alig-alig pöffen a motor és mégis folyamatosan jár, tisztára mint egy 4T-s. Aztán magasabb tartományban term. holtponthoz közelít. Jó játék. Azt nem tudom hogy tunningba ez hogy néz ki vagy hogy alkalmazzák de a régi teknikbe nagyon bevált.

A kipufogó felé is érdemes megjátszani, hiszen ott rakódik le a korom ami gátolja az áramlást. Jah meg a felömlõ-csatornákat, robbanóteret, dugó tetejét. Sõt én a hengert is políroztam belül. Az átömlõkkel sok a baj nem is lehet õket olyan szépen kihúzni azaz lehet csak baromi sok macera van vele, azokat én csak lenaggyáztam.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

KILL3R etz írta:Köszi szépen a segítséget!

Az új módszerek alatt mit értesz? Elõgyujtásvezérló meg iesmik? Télleg arról van valakinek tapasztalata? A kipuff felé is érdemes vagy ott nem lényeges?

Köszi a válaszokat!
Elõgyújtásvezérlõ = felejtõs téma 2T-nél...
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Az elõgyújtás vezérlést felejtsd el!
Kétütemû motorkerékpáron semmi értelme....
:(
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi szépen a segítséget!

Az új módszerek alatt mit értesz? Elõgyujtásvezérló meg iesmik? Télleg arról van valakinek tapasztalata? A kipuff felé is érdemes vagy ott nem lényeges?

Köszi a válaszokat!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Kill3r etz: polírozással lehet rajta dobbantani vmennyit, nem sokat de ha jól házasítja az ember az új "tunning" módszerekkel akkor lényeges lesz a változás. A polír lényege hogy a levegõ-benzin keverékben ne keletkezzen turbulencia ami gátolja a gyors haladását a gázoknak.
Módszer: lyukköszörûvel kimarod a karbi felöl illetve a kipuff felöl (na nem nagyon csak az öntéshibákat szedd le) aztán 220-as papír, ha azzal már homogén a felület akkor 400as majd 800-as aztán 1200-es, na utánna veheted elõ a filckorongot és azzal feltükrösíted. Nekem a karbi van kitükrösítve meg ahova beértem a Dremmelel (kicsi lyukköszörû). Nagyjából ennyi.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

conus!

Közben megtaláltam a blokk topicban a történet elejét is!
:D
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

KILL3R etz írta:Hello tuningmesterek!

Lett egy 2. túlméretes 150 es hengerem+dugó(56.97-es).Mivel senki nem akarja megvenni gondoltam kicsit kireszelgetem.Ezzel csak az a gond hogy soha nem csináltam még ilyet :D .De vállalkozó szellemû vagyok meg ha jól sejtem vesztenivalóm sincs :D . Ha tévednék légysz szoljatok!:D Szóval az lenne a kérdésem,hogy hol találok v.mi leírást pontos méretekkel az átalakításhoz? Ami itt az oldalon van az etz-hez van?

Válaszokat elõre is köszi!
Csak annyit kalkulálj vele, hogy a belsõ perselyt/hüvelyt nem tudod kiütni... ha nem hiszed el, nézz bele a kipuffnyílás szélét hogy ér hozzá az alu testhez. :(
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

KILL3R etz írta:Sajnálom andrei :( sajnos csak most került hozzám....

És a másik: ennyire nem lehet tuningolni az etz-ket? aszittem oasmi mint a simo... :? . Esetleg v.mi más tuning ami olcsóbb? És milyen gumikra gondolsz? Légyszi mondj valami tipusszámot mert azt is kellene vennem a mostani lassan pályagumi lesz :D
Nézz szét a futómû témában!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sajnálom andrei :( sajnos csak most került hozzám....

És a másik: ennyire nem lehet tuningolni az etz-ket? aszittem oasmi mint a simo... :? . Esetleg v.mi más tuning ami olcsóbb? És milyen gumikra gondolsz? Légyszi mondj valami tipusszámot mert azt is kellene vennem a mostani lassan pályagumi lesz :D
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

KILL3R etz írta:Hello tuningmesterek!

Lett egy 2. túlméretes 150 es hengerem+dugó(56.97-es).Mivel senki nem akarja megvenni gondoltam kicsit kireszelgetem.Ezzel csak az a gond hogy soha nem csináltam még ilyet :D .De vállalkozó szellemû vagyok meg ha jól sejtem vesztenivalóm sincs :D . Ha tévednék légysz szoljatok!:D Szóval az lenne a kérdésem,hogy hol találok v.mi leírást pontos méretekkel az átalakításhoz? Ami itt az oldalon van az etz-hez van?

Válaszokat elõre is köszi!
ilyet keresek kb 2 hónapja de már megvan........... mindegy
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Nyerni többet nyersz egy pár fasza gumival (szerintem ez a legjobb tuning amit egy MZ-n el lehet követni)...
...Gyors, bár kicsit költséges :?

Viszont utánna meg tudsz tanulni kanyarodni, és rájössz:

A KANYAR AZ MZ-S LEGJOBB BARÁTJA (igaz tigris?)

Jó gumi és jó futómû, azután meg csak húzni és dönteni... 8)

Üdv. Ghost
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a választ!

Tudom hogy nem oan egyszerû dolog ez csak gondoltam van már valami bevállt reszelés,kinyitogatási leírás méretekkel meg ienek. Me a simóm is ki van reszelve és megy mint az ökör és azt se padon csinálták csak a mester ölébe fogta azt adott neki :D
És a polírozás hogy néz ki? csak az átömlõket vagy kipuffot is lehet? vagy érdemes e egyáltalán? mennyit nyerek vele?
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Már csak egy motorfékpad, vagy 25 plusz henger és baromi sok türelem kell az eredményes fejlesztéshez...sok sikert a reszelgetéshez!

Egyébkén a neten nagyon jó leírásokat lehet találni kétütemû motorok teljesítményfokozásáról...
...ja és a gyári kidörrentõvel ne számíts nagy durranásra, kell egy jól méretezett rezó a megváltozott vezérlési idõkhöz, egy kafa elektronikus gyújtásvezérlés meg egy kicsit nagyobb torokátmérõ karbitájékon... :D

A project neve legyen inkább "átömlõcsatornapolírozás" :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hello tuningmesterek!

Lett egy 2. túlméretes 150 es hengerem+dugó(56.97-es).Mivel senki nem akarja megvenni gondoltam kicsit kireszelgetem.Ezzel csak az a gond hogy soha nem csináltam még ilyet :D .De vállalkozó szellemû vagyok meg ha jól sejtem vesztenivalóm sincs :D . Ha tévednék légysz szoljatok!:D Szóval az lenne a kérdésem,hogy hol találok v.mi leírást pontos méretekkel az átalakításhoz? Ami itt az oldalon van az etz-hez van?

Válaszokat elõre is köszi!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

motormanner írta:


Amúgy így a fotók alapján már ok a dolog :D a generátorral!
Végülis van álló és forgórésze tehát villamos forgógép, amely elektomos energiát állít elõ forgómozgásból-generátor :D :D :D
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Motormanner:
Jó dolog a HALL-szenzor. Egyik barátom próbálkozott vele, de nagyon kényes volt a jeladó mágnes és a szenzor közti távolságra. Aztán lehet, hogy csak az a bizonyos szenzor tipus volt érzékeny a távolságra nem tudom, én a többi elektronikát csináltam. Meg a mágnes felragasztásával voltak gondjai(vibráció, melegedés, rázkódás menet közben)

Conus:
Igen a VAPE-nál sok pici tekercs van, de azoknak is megvan határozva pontosan milyen szögben állnak, és ahhoz a sok tekercshez van méretezve(mágnesek száma) a "lendkerékmágnes". Mert a Babettánál a lendkerékben 8db mágnes van(a jeladótól eltekintve) az alaplapon pedig 4 tekercs van (jeladótól eltekintve) 90 fokra egymástól. Tehát 4 tekercs helyett 6 tekercs az már necces lenne, a lendkerékben lévõ mágnesek számával is kéne variálni szerintem. Ja és ha több tekercset tennél rá akkor kisebbeket kellene készíteni mert a gyáriból több nem fér már az alaplapon. :(
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Hát éppen ezaz hogy nem. :( nekem etz150 van és próbáltam volna úgy "meghosszabbítani" a jobb oldali szingli 6304-es csapágy élettartamát, hogy a dögnehéz etz forgórészt komplett babetta gyújtásra cserélni, amin persze módosítanánk de úgy látszik ez felejtõs :( Mert pl. a VAPE gyújtás zorall lenne erre a dologra csakhát 50rugóért... Bár én úgy vettem észre a VAPE-nál hogy körben sok pici tekercs van, és azok adják a kraftot rendesen... Esetleg itt a 4 tekercs helyett 6 tekercs valahogy? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Jaaah!

Hogy a megszakítót akarjátok lecserélni!
Bocsi, kicsit elvesztem a postok között...
Ahhoz viszont nem bonyolítanám ennyire túl a dolgot!
Egy hall jeladó meg egy combosabb tranyó és annyi, a mágnest meg rápakolod egy lemezredarabra.
Én is akartam ilyet bütykölni a gépre, de közbe jöttek a dolgok....

Amúgy így a fotók alapján már ok a dolog :D a generátorral!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Most este gyorsan csináltam 2 képet:
-állórész: http://img0.tar.hu/ikarus256/img/34129608.jpg#3
-forgórész: http://img0.tar.hu/ikarus256/img/34129607.jpg#3 (a sötét foltok a mágnesek a pici pedig a jeladó mágnese)
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Hozzászólásaid végén lévõ kérdésekre a válasz:
-a Babetta villamos berendezése egy állórészbõl(3 "világítótekercs, 1 gerjesztõtekercs, 1 impulzustekercs) ez maga az alaplap, és egy forgórészbõl áll(8 db mágnes ami a világító és gerjesztõtekercsekben indukál áramot, és egy különálló kisebb mágnes ami az impulzus tekercset gerjeszti adott helyzetben)-ez maga a lendkerék.
-Én nem szeretném lecserélni az MZ generátort mert még nincs MZ-m :( :) (ami késik az nem múlik :twisted: )
Conus hozzászólására írtam ezt az egészet
Ui: A rajzon az elvi megoldás jó, csak kevés a teljesítmény a töltéshez és a világításhoz együttvéve. Babetta gyújtást általában "verseny" Simsonokra szoktak ekecsülni ahol nem az számít, hogy villog az index és szól a duda, hanem jobban pörögjön a gép, meg elöl legyen világítás és hátul.
Remélem sikerült tisztábbá tenni ezt a dolgot, és remélem nem zavartam össze mindenkit :D De ha még kérdés van szívesen válaszolok :)
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Motormanner!
Itt a lényeg nem más mint a megszakítós gyújtás kiváltása jeladóssá. Conusnak ezt szeretném leírni. Igen a rajz nem szabványos. mert ugyanis a 8 "szénkefe" valójában a tekercsek vasmagjainak a végei. 3 db 6V-os 20W teljesítményû tekercsbõl áll és egy kisebb teljesítményû tekercs ami az elektronikának szolgáltat tápfeszt.(plussz van a jeladótekercs) ez a felállás gyárilag. Maga a gyújtás témaköre nem annyira nehéz, csak a másik 3 tekercs teljesítménye kicsi. Ezen kell változtatni, de a határ elég szûkös, mivel írtad, a (Wattos)teljesítményhez növelni kell a vasmag keresztmetszetet. Én szívem szerint MZ-re épp ezért nem ajánlanám. Simsonon úgy ahogy elmegy, de ott is már kevés az energia, hogy világítson, akkut töltsön, egyszerûen Simsonon Babetta gyújtás=elsõ és hátsó lápa, és se index, se akku.
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Csöpi!

Az igazat megvallva, nekem villamos gépek a szakirányom, de ezen az ábrán nem igazán tudtam eligazodni(sajnos nem szabványos).
De a következõ aggályaim vannak a dologgal kapcsolatban:
-ezeket a generátorokat eléggé határra szokták méretezni! Egy bizonyos kivehetõ teljesítményhez szüség van bizonyos mennyiségû vasra, azaz ha hozzá tekercselsz attól nem lesz több a teljesítményed csak a feszütséged lesz nagyobb (de az áramod arányosan csökken)!
-Ha nem gáz a kisebb telj. mert sötétben nem nagyon akarsz motorozni akkor szerintem tudsz kisebb teljesítményû izzókat venni (vagy LED-ezel), de ha minden mrad a régiben akkor hamar leszívja az aksit, és ha szerencséd van akkor nem füstölnek el a vezetékek a generátorban.
-ha jól látom az ábra alapján akkor 8 szénkefe csatlakozik a komutátorhoz, ez rengeteg! 4-nél többet nem szoktak alkalmazni(és abból is 2-2-t rövidrezárnak, mert csak az áramsûrûség miatt kell), szóval ez valami nagyon spéci megoldás kell hogy legyen, ez esetben nem is bztos hogyan kötöd a tekercseket!
-DE ha ok az ábra és a két sorba kötött tekercs adja a 6V-t a terhelésnek akkor is mind a 4-et sorba kell kötnöd a 12V-hez


Bár ha ilyen minimál gépet akarsz összehozni akkor miért nem pakolod át az egész babetta elektronikát?
Világítást, gyújtást, nem csak a generátort és akkor nem lenne ilyen gond!

Amúgy miért akarod lecserélni az mz-generátort???
Szerintem túlsokat nem nyersz vele... egy picit gyorsabban pörög fel és annyi(szerintem).
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

conus írta:Csöpi!

Thx az infót, de szerintem ez nyugodtam maradhat itt a tuning topikban. Elvégre ez is tuning lenne nem? Elektromos tuning :twisted: Az elektronika topik meg inkább a gyári elektronikára hajazna ha jól sejtem, de majd a górék kijavítanak ha nem így van :roll:
Így van, igazad van ez már elektro tuning :D Holnap estére összeszedem evvel a Babetta gyújtással kapcsolatos szakirodalmat és a jegyzeteimet. Üzembiztos, egyszerû gyújtás, csak a 3 tekercset kell úgy megvariálni, hogy lásson és látszódjon az ember a motorral :D :twisted: (bocsi de így szombat este elõtt....... :D :D :D hát szóval holnap estére összeszedem a szakirodalmat és pár konkrétumot)
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Csöpi!

Thx az infót, de szerintem ez nyugodtam maradhat itt a tuning topikban. Elvégre ez is tuning lenne nem? Elektromos tuning :twisted: Az elektronika topik meg inkább a gyári elektronikára hajazna ha jól sejtem, de majd a górék kijavítanak ha nem így van :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Conus!
Találtam Babetta gyári útmutatót, evel az elektronikával kapcsolatban, de szerinten az elektro topicban folytassuk, mert a moderátor nem fog örülni!
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

conus írta:
Gexxx írta:Te is írtad... Babetta GYÚJTÁS! Nem Babetta GENERÁTOR!
Gyújtás a szikrához kell, Generátor a töltéshez.
Ha leszeded a generátort, akkor vigyél jó nagy akksit vagy 30 km után tedd fel töltõre 1 napra :twisted: Ja, és persze közben ne indexelj, ne világíts, ne dudálj... És ne is fékezz, mert a féklámpa is fogyaszt áramot....
Jó, igazad van, lehet úgy kellett volna h írjam h babetta gyújtás nemcsak a gyújtásrészel, hanem a világítás tekercsekkel együtt :?
http://www.taborituning.hu/images/motor ... _07_26.jpg
A lényeg pont lemaradt a képrõl: "A lekötött bal oldali tekercsre ugyanolyan huzalból kb. 50 menetet kell pótlólag feltekercselni. Ez a tekercs szolgáltatja a töltõ áramot az akkumlátor számára... a féklámpa az akkumlátorról fog mûködni..."
valami ilyesmire gondoltam, nem tudom h a 210-es babetta is 6V-os volt-e még-e vagy sem, mert ez a leírás ha jól tudom akkor az egy sebességes 207-es babettának az elektronikájáról szól. További kérdés h az a forgórész felmenne-e a fõtengelyre vagy valamit marni kéne rajta, köztes darab hogyan nézne ki, az eredtileg a müzüben levõ fesszabályzóval, dióda híddal mi lenne stb. De a legkérdésesebb a fogyasztók ellátása: elsõ fényszóró, hátsó lámpa, féklámpa, mert az LED-es index alig fogyaszt valamit ha jól érzem, de az mehetne az aksiról direkbe nem? :roll:
Igen ez az egysebességes 207-es babettának a gyújtásrendszere, a külön trafós változata. Mert volt olyan is ahol az elektronika és a trafó egybe volt szép piros rúd alakban összeépítve, azt volt a Tranzimo. A 207-es biztos, hogy még 6V-os, de szerintem nagy valószínûséggel a 210-es is. A fogyasztók áramellátása: hát ez elég necces feladat mert a Babettán az elsõ lámpa 6V 21W-os a hátsólámpa 6V 5W-os plusz a kürt, és más fogyasztó nincs. Ami reális dolognak tûnik áttekerni a tekercseket, kiszámolni a huzalátmérõt, a menetszámot a szükséges teljesítményhez. Amit ajánlanék: két tekercs sorbakötni az táplálná az elsõ fényszórót, a harmadik pedig a hátsó lámpát és ennyi. Tudom nem nagy a teljesítménybõség ennél a megoldásnál, dehát vegyük figyelembe ez a rendszer egy smkp-ra lett tervezve. :twisted: :evil:
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gexxx írta:Te is írtad... Babetta GYÚJTÁS! Nem Babetta GENERÁTOR!
Gyújtás a szikrához kell, Generátor a töltéshez.
Ha leszeded a generátort, akkor vigyél jó nagy akksit vagy 30 km után tedd fel töltõre 1 napra :twisted: Ja, és persze közben ne indexelj, ne világíts, ne dudálj... És ne is fékezz, mert a féklámpa is fogyaszt áramot....
Jó, igazad van, lehet úgy kellett volna h írjam h babetta gyújtás nemcsak a gyújtásrészel, hanem a világítás tekercsekkel együtt :?
http://www.taborituning.hu/images/motor ... _07_26.jpg
A lényeg pont lemaradt a képrõl: "A lekötött bal oldali tekercsre ugyanolyan huzalból kb. 50 menetet kell pótlólag feltekercselni. Ez a tekercs szolgáltatja a töltõ áramot az akkumlátor számára... a féklámpa az akkumlátorról fog mûködni..."
valami ilyesmire gondoltam, nem tudom h a 210-es babetta is 6V-os volt-e még-e vagy sem, mert ez a leírás ha jól tudom akkor az egy sebességes 207-es babettának az elektronikájáról szól. További kérdés h az a forgórész felmenne-e a fõtengelyre vagy valamit marni kéne rajta, köztes darab hogyan nézne ki, az eredtileg a müzüben levõ fesszabályzóval, dióda híddal mi lenne stb. De a legkérdésesebb a fogyasztók ellátása: elsõ fényszóró, hátsó lámpa, féklámpa, mert az LED-es index alig fogyaszt valamit ha jól érzem, de az mehetne az aksiról direkbe nem? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég