Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

kzolika1994 írta:Mennyivel lenne jobb a motor menettulajdonsága egy ilyen gyújtással? (gyári megszakítóshoz képest)
Fogyasztás? Nyomaték?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834

Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583

Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
Szia!

A legjobb ha keresel bontott elektromos gyújtást. 8-12e között szokott lenni a vaterán is.

Vagy keresd ezt az oldalt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=BMhWQYIEQj

Nekem ő kis ts-re csinált gyújtást 10e ft-ért. (350-es jawahoz is de azt még nem szereltem fel)
A ts-en tökéletesen működik, komplett felszereléskész állapotban küldte egyértelmű leírással egy hét alatt meglett.

Még nem halottam meghibásodásról, de a Futármotorost nem igazán dicsérik.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Mennyivel lenne jobb a motor menettulajdonsága egy ilyen gyújtással? (gyári megszakítóshoz képest)
Fogyasztás? Nyomaték?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3834

Vagy érdemesebb lenne átalakítani egy ilyennel?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2583

Esetleg tudtok valakit ajánlani aki ilyen gyújtást készít és megfelelően működik?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Ha jól el van találva a gyertya hőértéke akkor 1:25 is tankolhatsz akkor is ki kell égnie gondolj bele a Pannoniák 1:25 el járnak én most járatok egyet 1:20 al (gyári ajánlás) tömény olaj az MZ hez képest! és az a gép így is kiégeti barnára a gyertyát igaz ez más kategória teljesen más gyertya,hőérték igény...De az elv az egyforma ezért a kicsit több olaj nem okozhat kormólódást csak ha nem tud felmelegedni és leégni rendesen a gyertyárol.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
Köszi a típusokat, felírtam. Esetleg a kelleténél egy kicsit több olaj van a benzinben, az is is tud ilyen jelenséget okozni? Még teljesen kezdő vagyok, lehet hogy dúsabb lett a keverékem, mint az ideális 1:50.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

kupi írta:
atesz155 írta:Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
Gondolom nem húztad neki hideg is van lehet nem tudott rendesen felmelegedni azért kormos kicsit,majd a nyáron tuti barna lesz.Ha könnyen indul nem csörög és jól is húz akkor én nem piszkálnám esetleg egy alacsonyabb hőértékű gyertyát próbálnék ki vele télen.
igen, nem húztam neki, max 80-85, hidegen, melegen 1 rúgásra indul. Ennyit számítana az, hogy a levegő nem 20-30 fokos?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

atesz155 írta:Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
Gondolom nem húztad neki hideg is van lehet nem tudott rendesen felmelegedni azért kormos kicsit,majd a nyáron tuti barna lesz.Ha könnyen indul nem csörög és jól is húz akkor én nem piszkálnám esetleg egy alacsonyabb hőértékű gyertyát próbálnék ki vele télen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Sziasztok,
Ma gurultam egy kicsit a géppel, Nagykőrös-Gyöngyös-Nagykőrös, ~210 km. Annyira nem toltam neki, mert még bejáratós a gép.
Ha a gyertyám kormos, az mire utal? Alapjáraton füstöl, menet közben sokkal kevésbé. A gyújtásra nézzek rá?
BRISK N14C van benne.
EszesNorbi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
MZ-d típusa: ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: EszesNorbi »

Okés, Köszi!
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Hello

Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.[/quote]

Csá, Más okból de karbi új rajta, és az előzővel is ezt csinálta, gyárilag megadott melléklevegő beállítással megyek ( 2 csavarás ki) és hidegen jó, visszapöfög, de melegen nem, gyújtást már néztük, megszakítóhézag is megvolt, ezek jók rúgásra indul gázfröccs nélkül, nem okádja a füstöt.Vettem bele új NGK gyertyát, 8 asat ha jól tudom mind1, ETZ-hez valót, az sem rossz.Más a probléma, én is a kondira vagy a gyújtótrafóra tippelek csak azért meghallgatok más véleményt is, ezért is mondtam hogy a apám ETZ-ből kibírom cserélni próbaképpen.De te most akkor azt mondom hogy az egyik dugó gyűrű is törött lehet? Mert akkor azt minnél hamarabb megnézem. - Amúgy róla van szó!
Kép[/quote]

Etz-nel még nem jártam így de annál a simsonnál ez volt a megoldás nézd meg nincs veszteni valod.
EszesNorbi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
MZ-d típusa: ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: EszesNorbi »

mgabor írta:
EszesNorbi írta:Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
Hello

Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.
Csá, Más okból de karbi új rajta, és az előzővel is ezt csinálta, gyárilag megadott melléklevegő beállítással megyek ( 2 csavarás ki) és hidegen jó, visszapöfög, de melegen nem, gyújtást már néztük, megszakítóhézag is megvolt, ezek jók rúgásra indul gázfröccs nélkül, nem okádja a füstöt.Vettem bele új NGK gyertyát, 8 asat ha jól tudom mind1, ETZ-hez valót, az sem rossz.Más a probléma, én is a kondira vagy a gyújtótrafóra tippelek csak azért meghallgatok más véleményt is, ezért is mondtam hogy a apám ETZ-ből kibírom cserélni próbaképpen.De te most akkor azt mondom hogy az egyik dugó gyűrű is törött lehet? Mert akkor azt minnél hamarabb megnézem. - Amúgy róla van szó!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

4500Ft/db áron ha lesz "VW Golf 2 Dectane Angel Eyes Lámpa" akkor pánikszerű rárabolásom lesz. :twisted: :)
A többi engem nem érdekel. De mivel nemhiszem lesz az én életemben ilyen áron így egy álom marad.... :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Látom ismét felkerült a téma. Hogy rá voltam kattanva annó egy ilyenre te jó ég. De az ára valahogy mindíg elrémisztett. Angyal szem drága mutatvány. :)

http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html

Használtba meg sehol sem találtam sajnos...
Hát én csak H4-et akartam először, aztán megláttam egy német oldalon egy peregyest ilyen Clear lámpával, és ha 2-en vesszük, akkor csak 1000 Ft a különbség (4500/db).
Ledes helyzetjelzőm már van bele! :D
TS powa!
Kép
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

mgabor írta:
mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
Közbe rámértem alapjáraton 11,8v , fordulaton kb 3500 13,8v az akumlátornál.
Megoldódott a probléma.Egyenirányítóról lecsúszott az egyik fázis szál.Most már 1500-nál teljesen el alszik a töltés visszajelző.
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

mgabor írta:Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
Közbe rámértem alapjáraton 11,8v , fordulaton kb 3500 13,8v az akumlátornál.
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

EszesNorbi írta:Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
Hello

Simsonnal jártam így.Haverom azt mondta gyűrű. Kiröhögtem! Hazamentem szétszedtem és elvolt törve egy gyűrű.
Én élősszőr a karburátort nézném meg.Majd a gyújtás.Jártam már úgy ,hogy melegen megállt. 1 hónap szenvedés után kicseréltem a gyertyát a kondít /kínomba/ és utána nem volt semmi baja.
EszesNorbi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
MZ-d típusa: ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: EszesNorbi »

Sziasztok az lenne a problémám hogy a motor hidegen jó, ha elindulok és elveszem a gázt szépen vissza pöfög, tehát jó, de melegen semmit nem csinál csak hörög le szépen lassan nem pöfög, ha behúzom a kuplungot akkor az óra mutató zuhan le, mintha fulladna és néha egy kicsit az alapjárati érték alá esik, néha meg leáll, tehát kettőt nembirok visszaváltani kereszteződés előtt, már addig leáll, én ha elveszem a gázt egyszerűen nincs kenés, ami nem jó, mi lehet a probléma? van itthon egy másik jól működő etz tehát kibirok cserélni alkatrészeket, próbának,ja és egy ETZ 125/150 essel van a probléma, a pótalkatrész meg egy 250/300 asról lenne, Köszi, légyszi segítsetek.
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Üdvözlök mindenkit!
Töltés problémáim vannak,és ehhez kérnék segítséget.A visszajelző lámpa 2500-as fordulatnál alszik el,de akkor se teljesen,halványan végig világít.Az aksit lehúzom akkor egyáltalán nem világít és 2000-2500 as fordulat fölött megy a motor tompított világítással,de reflektorral már nem.Új aksi van benne 7,2 Ah 1 hónapos.Valami ötlete valakinek? Ha megmérem a töltést milyen értékeket kellene kapnom?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel Manzinger Gábor!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

telectronic írta:
bébé írta:Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
Azt hittem ilyenek csak velem történnek meg. UFO költözik bele ? :?:
Ha ET, most már mehetne haza! :D
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

bébé írta:Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
Azt hittem ilyenek csak velem történnek meg. UFO költözik bele ? :?:
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Ezzel a jelenséggel én is találkoztam vagy 15 éve. Ismerõsöm motorját raktuk össze, szintén etz 250, próba indítás, motor elindul, majd max. fordulaton 8000-ren!!! pörög és semmit nem tudtunk tenni, hogy leálljon. Berúgta 1esbe hátha lefullad, de nem, pörög tovább sebessében! Benzincsap elzár és még ki nem fogyott a nafta pörgött. Leállás után vettük csak észre, hogy a hátsó lánckerékrõl az összes fogat ledarálta a lánc. A mai napig nem tudjuk mi okozta a jelenséget!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

atesz155 írta:Az durva... Pipa lehúzása után is ment a motor?!?!?!?!
Nem gázolajat tankoltál bele? :roll:
Én is erre gondoltam, de nem, legalábbis én nem.
Fűtolaj csak a cz-ben volt, na azt is csak így lehetett lezárni.

Egyébként erős a gyanúm, hogy a benzin lehet szar. (LUKOIL)
Sokszor alig tudom beindítani a motort vagy a 15ik rugásra indul, hidegen is melegen is.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

telectronic írta:Bakker II:



Mondom leveszem a gyertyapipát, kesztyű felhúz, pipa levesz, és VAZZE A MOTOR PÖRÖG TOVÁBB :!: :!: :!: :!: :!: :?:



Köszi
Az durva... Pipa lehúzása után is ment a motor?!?!?!?! Nem gázolajat tankoltál bele? :roll:
Valami nagyon csúnyán áthúzhatott, vagy hozzáért valami valamihez, aminek nem kellett volna...
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Bakker II:

Réges régen vagy 40e km-t lemotoroztam simsonnal, cz-vel, de ilyennel még nem találkoztam:
Lavírozok az autók között a Lágymányosi hídon, aztán megindul a forgalom bent gurulok a belső sávban.
Egyszer csak történik mintha lezártam voln a gyújtást, a motor csak hörög és lassul.
Még szerencse, hogy pont ki tudtam gurulni a külső sávba és a hidat meg éppen felújítják így van egy 1 méteres rész a szélén ahol meg is tudtam állni.

Nézem semmi nem világít nincs semmi visszajelzés. Kapcsolgatom a kapcsolót, de semmi.

Na mondom leesett az akkusaru, de attól még mennie kellene... :?: :!:
Persze az akku dekli kulcsát otthon hagytam, így nagy nehezen sikerült letépnem a deklit, majd, látom, hogy az esőtől egy kicsit kifehéredtek a biztosítékoknál a kontaktok.
Buzerálás, kapirgálás. Nézem gyújtáson, valami töltés lámpa dereng, de nem az igazi.
További piszkálgatás, na most jó lett.

Beindítom a motort 5-6-ra be is indult. Gondoltam egy kicsit megtúráztatom, gáz csutka, majd visszaenged. OKÉ , DE A MOTOR CSAK PÖRÖG TOVÁBB, rángatom bowdent mindent, hátha felakadt a shuber, de erre csak még jobban pörög.
Semmit nem tudtam vele csinálni, gondoltam lezárom a gyújtáskapcsolóval, tekergetem körbe és semmi, a motor nem áll le, csak pörög legalább 4000-el.

Mondom leveszem a gyertyapipát, kesztyű felhúz, pipa levesz, és VAZZE A MOTOR PÖRÖG TOVÁBB :!: :!: :!: :!: :!: :?:

Kuplung be nagy csörömpöléssel 2-es aztán fék és kuplung ki. Na végre leállt.

Közben láttam, hogy az akkuból a túlfolyón fröcsög ki a sav.

Biztos töltés rossz, mittudomén, mind1.

Motor megint beindít, gáz fröccs és úgy marad és pörög vagy 4000-et, de most már legalább le lehet zárni a gyújtás kapcsolóval.

Majd egy pillanatra lezárom amíg a leesik a fordulat gyújtás vissza és rendben jár alapjáraton.
És ezt akárhányszor elismétli. Mivel félúton voltam ezért mentem tovább. Útközben még 2-szer leállt a fentihez hasonlóan, aztán szerencsére hazaértem vele.

Szóval mi a franc baja lehetett akkor ott ? és Mi baja lehet most is ?

Köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Azt hallottam, a foszforsav rendbe rakja a patinát.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gesszti írta:
KILL3R etz írta:Üdv!

Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces... :?
Forrasztáshoz használt tisztítósavat/gyantát/krémet használj. Gyönyörűen lepucolja a réz sarukat.

TS 570 Forrasztókrém Ez a kedvencem. Szénacélhoz, savállóhoz, rézhez, és még sokféle anyaghoz használom forrasztás előtti tisztításra. Elég agresszív cucc. A legtöbb "forraszthatatlan" vezetéken úgy szalad a cin utána, mintha húznák. Csúszósaruk tisztítására úgy szoktam használni, hogy bekencézem a sarut, aztán forrasztóval jól felmelegítem, hogy lepezsegjen róla a kosz. Ezután tuti az érintkezés. Mondjuk kézre/börre nem árt, ha nem jut belőle. Égési sérülést okoz.

(Általában hígított sósavat használnak forrasztáskor, így is keresheted) ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta:Üdv!

Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces... :?
Forrasztáshoz használt tisztítósavat/gyantát/krémet használj. Gyönyörűen lepucolja a réz sarukat.

TS 570 Forrasztókrém Ez a kedvencem. Szénacélhoz, savállóhoz, rézhez, és még sokféle anyaghoz használom forrasztás előtti tisztításra. Elég agresszív cucc. A legtöbb "forraszthatatlan" vezetéken úgy szalad a cin utána, mintha húznák. Csúszósaruk tisztítására úgy szoktam használni, hogy bekencézem a sarut, aztán forrasztóval jól felmelegítem, hogy lepezsegjen róla a kosz. Ezután tuti az érintkezés. Mondjuk kézre/börre nem árt, ha nem jut belőle. Égési sérülést okoz.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

atesz155 írta:
KILL3R etz írta:Üdv!

Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces... :?
A kábelösszekötőket úgy csináltam meg, hogy szétszedtem őket, (elég passzosan vannak összenyomva, de kisebb csavarhúzóval szét lehet a két darabot borítani) ezután először csavarhúzóval lekapargattam az oxid réteget, aztán pedig minden egyes csatlakozó mindkét oldalán átmentem asszem 500-as csiszoló papírral. :)

Lehet hogy hülye ötlet, de ha kicserélnéd őket új csokikra vagy sarukra? Ugyebár pár forint darabjuk és kevesebb munkával járna... Hm?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok ezt a diódás megoldást érdemes lenne kidolgozni nekem a 80-as években a TS125- ben hibátlanul működött, egy autó generátorból kivett diódát használtam.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

KILL3R etz írta:Üdv!

Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces... :?
A kábelösszekötőket úgy csináltam meg, hogy szétszedtem őket, (elég passzosan vannak összenyomva, de kisebb csavarhúzóval szét lehet a két darabot borítani) ezután először csavarhúzóval lekapargattam az oxid réteget, aztán pedig minden egyes csatlakozó mindkét oldalán átmentem asszem 500-as csiszoló papírral. :)
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

gesszti írta:
atesz155 írta: Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálsz :)
Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.
A csatlakozó sarukra gondoltam természetesen, pl amik a kábelösszekötőkben, vagy a feszszabályzón vannak :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Újra szeretném vezetékezni a motoromat a télen, új kábelkorbács lesz, viszont a csokikat, egyéb csatlakozókat hogy tudnám egyszerűen, gyorsan megtisztítani az oxidrétegtől? Van valami sav szerűség, vagy ilyesmi? Egyenként papírral nem lenne olyan vicces... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.

7 V feletti töltésnél azért parázslik, mert a visszajelző az akksifeszt, és a dinamó feszültségét "hasonlítja" össze. A 7 volt feletti töltésnél nem tudja követni az akksi a dinamót. Jól fel is forralod ilyen magas feszültséggel az akksit, és tönkremegy. Ez utcaképes moci? Gyere el egyszer Ricsiékkel, mikor jönnek műhelyszakkörre, és rendbeteszem neked.

... meg úgy látom, el kéne kezdenem gyártani a diódás visszáramkapcsoló-kiváltást. Az összes ilyen parázslós, érintkezőmelegedős, akksimerülős bajt megoldja.
Értem akkor finoman megcsiszolom,nekem csak az nem nagyon sikerül beállítani hogyha összezár az érintkező akkor szét is menjen vagy fordítva.Már próbáltam 7V alá vinni a feszültséget csak akkor meg világítással nem volt az igazi, most meg szerintem 7,2V fölött van ami tényleg nem tesz jót az akksinak.akkor honlap megpróbálom hogy elviszem töltés 6V köré akkor hátha nem parázslik? :roll: csak én meg azért elégé sokat használom éjszaka amikor kell világítás és sokszor alacsony fordulaton
Ez pont nem a rendszámos motor :? pedig egyszer majd lehet jó lenne ha rátudnál nézni :roll:

Ez a diódás visszáramkapcsoló engem érdekel mikor lehet rendelni? :?: :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

atesz155 írta: Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálsz :)
Csak óvatosan. Ha durvább csiszolóval ugrik neki, tuti elállítódik az egész. 100-as körüli papírral párhuzamosra kell csiszolni, aztán 500-600-assal kisimítani az érintkezőt. Minél simább, annál jobb. Viszont ezután tuti állítani kell. A visszáramkapcsolónál 0,5 mm a hézag, a szabályzó érintkezőnél 0,4 mm. Szóval csak finoman.

7 V feletti töltésnél azért parázslik, mert a visszajelző az akksifeszt, és a dinamó feszültségét "hasonlítja" össze. A 7 volt feletti töltésnél nem tudja követni az akksi a dinamót. Jól fel is forralod ilyen magas feszültséggel az akksit, és tönkremegy. Ez utcaképes moci? Gyere el egyszer Ricsiékkel, mikor jönnek műhelyszakkörre, és rendbeteszem neked.

... meg úgy látom, el kéne kezdenem gyártani a diódás visszáramkapcsoló-kiváltást. Az összes ilyen parázslós, érintkezőmelegedős, akksimerülős bajt megoldja.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Andrá$ írta:
beci58 írta:Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
*** de ez a 2 érintkező nagyon meleg volt, most ez lehet attól hogy nem érintkezik össze rendesen vagy attól hogy 7V fölötti értékkel tölt? :roll:
Az összes ehhez a részhez tartozó sarut, és csatlakozót megcsiszolgathatod durvább papírral is, nem ártasz semminek, ha már úgyis ott a kábelek között turkálsz :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

beci58 írta:Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
Kivettem a lámpából a visszajelzőt megpróbáltam és így is világít ráadott világításánál szépen parázslik lefulladás határán elhalványul ha gázt adok erősödik,szóval biztos hogy nem a háttérvilágítás miatt van :?

Köszi akkor a fesszabályzónál kellene lehet megcsiszolnom azt a 2 érintkezőt hogy jobban zárjon? :roll:
Finoman polírpapíral megcsiszoltam a 2 érintkezőt nagyon nem mertem hátha elállítódik és azt beállítani... nekem még nem nagyon sikerült, de nem változott most is parázslik gázadásra jobban, lehet hogy erősebben valami durvább papírral kéne megcsiszolnom :?: :roll: meg észrevettem hogy elindítottam nem sokat járattam de ez a 2 érintkező nagyon meleg volt, most ez lehet attól hogy nem érintkezik össze rendesen vagy attól hogy 7V fölötti értékkel tölt? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="Andrá$"]Sziasztok,Az mitől lehet hogy járó motornál főleg világításánál elég jól parázslik a töltés visszajelző lámpa ...
Szia a parázslás a fesszab viszáram kapcsoló érintkező bizonytalan zárása miatt van ez a szabályzó sima érintkezője a dinamó teljes töltő árama ezen megy át .
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

KILL3R etz írta:Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
Köszi a tippet holnap meg is nézem, mert úgy rémlik hogy sima gyújtáson nem is parázslik vagy csak nem rémlik, de leveszem a lámpát és megnézem.

Jah hát én is gondoltam hisz ha aksin mérem akkor nagy baj csak nincs :roll:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Andrá$ 2012.11.27. 20:33-kor.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

KILL3R etz írta:Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
Ha jó a töltése akkor nagy baj nem lehet,tuti ez a helyzet a gumi árnyékolás halála. Nekem is pilácsol"már vagy 10 éve de egy közel 30 éves motornál előfordulhat a gumi alkatrészek elöregedése.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az órában nem csúszott le az a kis gumi a visszajelző foglalatáról? Akkor szokott ilyen lenni, mert az óra háttérvilágítását látod...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,Az mitől lehet hogy járó motornál főleg világításánál elég jól parázslik a töltés visszajelző lámpa :roll: amúgy világítással jól megy nem áll meg meg semmi ma rámértem töltésre és sima gyújtásnál már néha 8V-nál járt most állítottam rajta most is 7V fölött van de nem 8, és ez az érdekes hogy mérem az akksit és 7V fölött a töltés és a töltéslámpa nem alszik ki teljesen :roll: megcsiszoltam biztosítékokat megnéztek a rá menő vezetékeket összenyomtam nem lötyögnek, a feszabályzónál se.Igazából annyira nem aggaszt hiszen az akksit tölti de hát azért mégse ez a normális :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

nova001155 írta:
atesz155 írta:Lassan összeáll a vas, az egész újrakábelezés kész, érdekes látni, hogy végre minden visszajelző rendesen működik
/quote]
Szép a gép teljesen új kábelkorbács?
Én is gondolkoztam egy full generálon a télen :). Neked kb mennyibe fáj?
Köszi szépen, igen, teljesen új minden kábel. Szerintem nagyon-nagyon jó áron vettem a kábelkorbácsot összehasonlítva azokkal, amiket találtam a neten, ill. akiktől érdeklődtem, olyat is láttam, hogy 23 ezerért árulják.
A komplett csomag ETZ 250-hez 11.900 Ft, ebben benne van egytől-egyig minden kábel, amire szükséged van, méretre vágva, saruzva, nagyon jól használható bekötési útmutatóval. (Nem az a színes neten terjengő mz bekötési rajz, meg nem is a gyári, ami a használati utasításban van.) Egyedül annyit csináltam rajtuk, hogy a sarukra tettem zsugorcsövet, nehogy valahol valami letesteljen, vagy összeérjen valamivel.
Már csak egy elektromos gyújtást akarok rá, hogy még megbízhatóbb legyen, de ez még nyitott téma, még nem tudom milyet válasszak, honnan vegyem meg.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

[quote="atesz155"]Lassan összeáll a vas, az egész újrakábelezés kész, érdekes látni, hogy végre minden visszajelző rendesen működik
/quote]
Szép a gép teljesen új kábelkorbács?
Én is gondolkoztam egy full generálon a télen :). Neked kb mennyibe fáj?
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Lassan összeáll a vas, az egész újrakábelezés kész, érdekes látni, hogy végre minden visszajelző rendesen működik


Kép

alakulgat:

Kép


Kép
Avatar
Ramm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.08.28. 18:27
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ramm »

atesz155 írta:
Ramm írta:
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
Nézd át a sarukat is, hogy szorosak-e. Nekem az egyik saru éppen, hogy csak egy kicsit mozgott, és mikor le akartam húzni, hogy kicsit összébb nyomjam, megégetett.
Oxidált csatlakozók is tudnak ugyan olyan eredményt produkálni, mint amiket leírtál![/quote]

Rendben, átnézem akkor azokat is.
Köszönöm a tippet!
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Ramm írta:
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
[/quote]

Nézd át a sarukat is, hogy szorosak-e. Nekem az egyik saru éppen, hogy csak egy kicsit mozgott, és mikor le akartam húzni, hogy kicsit összébb nyomjam, megégetett.
Oxidált csatlakozók is tudnak ugyan olyan eredményt produkálni, mint amiket leírtál!
Avatar
Ramm
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.08.28. 18:27
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ramm »

allllli írta:
Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.

Mi okozhatja a problémát szerintetek?

Köszi, Ramm

Nekem majdnem ugyanez volt, alig volt töltés világítással, végül észrevettem, hogy szikrázik az egyik biztosíték a rázkódástól, tehát kontakt hibás volt, kijavítottam és lám töltés is jó, nem áll le világítással+index+féklámpa, hanem vígan pöfög tovább alapjáraton is. úgyh csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy zárlat vagy érintkezési hiba lehet.
A biztosítékok fixen vannak a helyükön, azokat sűrűn nézem.
Viszont a zárlat kivágná valamelyik biztosítékot, nem? Pedig azoknak igazán semmi bajuk. Mégcsak görbülni sem kezdtek.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Holnaptól kezdődhet az összerakás! :)

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Látom ismét felkerült a téma. Hogy rá voltam kattanva annó egy ilyenre te jó ég. De az ára valahogy mindíg elrémisztett. Angyal szem drága mutatvány. :)

http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-8 ... Lampa.html

Használtba meg sehol sem találtam sajnos...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ramm írta:Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok segítségért, hogy az ETZm akksija nem bírja el a fényszórót. Vadonat új 5Ah akksival sem, és a régi 7Ah-ással sem. Hiába töltöm fel őket, egy óra motorozás után a világítás leszívja az egészet, és piros lámpánál leáll a motor.
Feszültségszabályzót ellenőriztük:
Pusztán a gyújtással megvan alapjárati 12V a töltőfeszültség, üzemi fordulaton 13-14-15,5V is akár. De amint ráadom a világítást az alapjárati töltés leesik 7-8V-ra, és üzemi fordulaton is csak 11-12V körül mozog.
Ráraktunk egy másik feszültségszabályzót (mindkettő a gyári/régi/mechanikus), de az értékek nem változtak semmit.

Mi okozhatja a problémát szerintetek?

Köszi, Ramm

Nekem majdnem ugyanez volt, alig volt töltés világítással, végül észrevettem, hogy szikrázik az egyik biztosíték a rázkódástól, tehát kontakt hibás volt, kijavítottam és lám töltés is jó, nem áll le világítással+index+féklámpa, hanem vígan pöfög tovább alapjáraton is. úgyh csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy zárlat vagy érintkezési hiba lehet.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 71 vendég