Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

bambi írta:nem kell széthúzni
akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot? :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nem kell széthúzni
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

kupi írta:
revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.
köszönöm. még annyi kérdés, hogy a szimmeringcseréhez szét kell húzni a blokkot??

revell
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Ez a baj hogy itt a környékemben nem nagyon tudok 2000 alatt.
Tudom ismerős dolog sokszor én is körbe motorozom Bp et és Székesfehérvárt mert megéri az alkatrészek ára miatt.De van amit meg se kapok még MZ be is van ilyen sajnos ez a viton meg tényleg szerencse és kereskedő kérdése.Nekem a helyi bolttal most az egyszer szerencsém volt.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez a baj hogy itt a környékemben nem nagyon tudok 2000 alatt.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Ja hogy pannonia. Az nem rossz ár tényleg. :)
Köszi tudod egy éve már csak a hobbimnak élek és szerelgetek ezt azt....Főleg keleti csodákat.De szerintem MZ be se drágább sokkal.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja hogy pannonia. Az nem rossz ár tényleg. :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Hol lehet 1200 venni viton szimeringet?
Én pénteken vettem Kápolnásnyéken a csapágy boltba igaz Pannoniába de tényleg 1200 volt darabja.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Hol lehet 1200 venni viton szimeringet?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

Clau írta:No, fel lett koncolva a kis drága.
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.

Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.

A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?

Ez erősen megszorulásnak tűnik. Szerintem abból gond nem lehet ha teszel fel ide a dugattyúról képet, több szem többet lát.
Kép
Avatar
Clau
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Clau »

No, fel lett koncolva a kis drága.
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.

Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.

A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Hát akkor holnap körbenézek, hátha valóban kihagytam azokat a fránya alátéteket! :(
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé[/quote]
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.[/quote]

Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?[/quote]
Tudtommal nem.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Sziasztok!

Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!

bébé
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.
Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Sziasztok!

Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!

bébé
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revell »

sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

bambi írta:
kupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősre
Köszönöm a választ,akkor nem veszem meg a Tz motort inkább vadászok hajtókart.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

kupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősre
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

pempelli írta:Ezt nekem írtad?
Nem nem neked,olvastam a problémát és ismerem is(régen nekem is volt 250 gépem nem is egy)ezért sejtem nem csak a kis MZ vel lehet ilyen alkatrész gond(egyébként a 250 be nem érdemes csereberélni mert nagy gépmunka igénye van),de én komolyan bajban vagyok mivel senki se tud segíteni a TS 125 hajtókar problémában és tudomásom szerint a kis gépek nagyon közeli rokonok nem úgy mind a nagyok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ezt nekem írtad?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

pempelli írta:
Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.

Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm

ETZ 250 = 32 mm

Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem :-)
Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.
Van egy ötletem. Koránt sem biztos hogy életképes, majd a többiek kijavítanak. Szóval, ha az ETZ alsó csapszeg azon részének átmérőjéből ami a főtengely sonkáiba kerül névlegesen 4mm-t leszednél/szedetnél (hogy ténylegesen mennyit kell, nem tudom), talán működne.
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta: Nem ,ez volt az eredeti kérdés.
:mrgreen: Akkor ezt nagyon benéztem........ bocsi! :roll: :oops: :oops:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.

Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm

ETZ 250 = 32 mm

Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem :-)
Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:Úgy látom átíródott a kérdés. #-o
ETZ volt eredetileg...... nem?
Nem ,ez volt az eredeti kérdés.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Úgy látom átíródott a kérdés. #-o
ETZ volt eredetileg...... nem?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

Hajtókar alsó csapszeg méret.

Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm

ETZ 250 = 32 mm

Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem :-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy. :mrgreen:
Miért kellene 32-es csapszeg?A /1-nek 28 mm-es az alsó csapszege.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy. :mrgreen:
Azért kérdeztem,nem találok hajtókart /1-hez
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Komoly kérdésem lenne:ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Clau írta:Sziasztok!

A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.

Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.

Köszönöm az eddigi tippeket.
A hirtelen kompresszió elvesztése,általában előtte valamilyen hang kiséretében tünik el.Pl csörgés(gyűrűtörés) mosrgás( megragadás).
Avatar
Clau
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Clau »

Sziasztok!

A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.

Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.

Köszönöm az eddigi tippeket.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyertya volt cserélve?(Nem használt másikra,hanem újra)
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Tedd az ujjad az olajbetöltő nyíláshoz és akkor nyomd a berúgókart.
Ha ütemesen szuszog és érzel nyomást a blokkból kifelé akkor a bal szimmering,
Kapd le a gyújtást meg a tekercset és ha ott olajos a fötengely meg környéke, akkor az rossz, de szerintem bármelyik is rossz célszerű együtt cserélni.

Viszont az általad elmondott igen kevés információból látatlanul csak így tippelgetni lehet.
Pl. amikor az eset megtörtént hallottál-e bármilyen furcsa zajt a motorból ?

Ha a szimmeringek jók akkor tömítések, de lehet akár gyűrű is de ebben az esetben nem igaz, hogy semmi zajt nem hallottál, sőt esetleg egy felverődő kő betörhette a blokkot...
Gondolom a gyertyát már cserélted, a hengerfej tömítést már nézted, hogy nem-e olajos, stb......

Azért írom a szimmeringet, mert én jártam így simsonnal, igaz akkor csutka gázon lejtőn lefelé este tízkor igyekeztem haza. Egyik pillanatról a másikra csak elkezdett fulladni a motor és a lejtő alján megállt, szikra volt, benzin volt és nem tudtam sehogy beindítani.
Kénytelen voltam 3 km-t haza tolni.
Aztán itthon amikor szétszedtem, a baloldali szimmering szó szerint ki volt esve, és ott lötyögött a főtengelyen. Aztán azt viszanyomtam, és tettem rá mégegy újat, összeraktam és a másodikra beindult. Azóta is azzal hajtom.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Lehet hogy tudok segíteni, Gyömrőn lakom én is. te merrefele?
Avatar
Clau
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Clau »

A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
Nem! Igy is úgy is blokkot kell buktatnod.
Generátor körüli kábeleket húzkod le, lazítsd meg h. lazán mozogjon a kábelköteg ahol a blokkba bemegy ott is. Kifűzni nem kell. Hátsó kerék csavarokat lazítsd fel,előre tudjon kicsit mozdulni, láncot patentszemnél szedd szét a kislánckeréknél, drótozd össze nehogy beessen a láncvédőgumiba. Hengerről csavarozd le a karbit, az lóghat úgy tovább a helyén. Kipuf hollandert szereldle, kipuftartó konzolt a blokk aljáról csavarozd le. Azt le engedheted a földre, v. teljesen le is szerelheted a hátsó tartópálcáról ha útban van neked. Hengerfejnél a gumis bakot csavarozd le, előtte tegyél a blokk alá krokodilt v. valamilyen emelőt ne kézzel keljen tartani. Hátsó-felső blokktartó 8-as csavart vedd ki. Az alsót lazítsd meg . Emelőt leengeded és előre bukik a blokk .
Ha frissen betekert henger tőcsavarod van, meg lehet azt a verziót bróbálni, de egy húszonegynéhány éves berohadt tőcsavart a felső végén tekerve, nem hinném hogy ki fog jönni. De próba cseresznye. Én ezt a verziót kihagynám.

Egy video erről a műveletről:

http://www.youtube.com/watch?v=bxqX7Xbaq28&feature=plcp

...

Clau:
,,...A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet...,,

Elég csak :wink: a hengert lehúznod és meg fogod látni miért ment el a kompressziód!

Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Clau írta:Sziasztok!

Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.

Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.

Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Szimmering kiesett vagy szétment.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kopott, rossz beállítások, nagy lánckerék, lapos gumi, szembeszél, nagy testtömeg. :twisted:
borsodi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.11.17. 17:27
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: borsodi »

Sziasztok egykis segiítség kellene nekem 4.fokozatig pörög és húz a gép de amikor felváltok ötösbe onnan elfogy az erő rögtön és 90-100-ig alig akar eljutni. Tudja valki milehet abaj? kérem segítsen!!!!!!
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Viszont ha már ki szeded a henger tőcsavarokat, akkor a tankot le sem kell venni. Csavard ki mind a négyet, plusz egyszerűbben előre billen a blokk, ha a komplett kipufogó rendszert le szeded.
Arra figyelj, hogy a tőcsavarok alján van egy kiugró rész, mely miatt a henger csavar furatain nem megy keresztül. Ezért egyenletesen csavard ki ezeket, mert el kezdi emelni a hengert.

Üdv.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
Úgy emléxem le ,de még azt hiszem a blokktartó csavarokból a felsőt hogy billenteni tudd a blokkot különben nem tudod lehúzni a hengert.
De valaki erősítsen meg vagy cáfolja meg.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Clau írta:
berúgókart kézzel mozgatom.
Ha ezt úgy érted hogy kézzel letudod nyomni kis ellenállással a berugókart végig,akkor ott rendesen elment a kompresszió.
Ahogy pempelli is mondja.Henger le azt minjárt okosabb leszel.
Vagy ha semmiképp nem akarsz szerelni,akkor ugorj el egy autószerelőhöz azt méress egy kompressziót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Clau írta:Sziasztok!

Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.

Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.

Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Legalább a hengert húzd le ,mindjárt okosabb leszel.gyűrűk lehet elmentek borért.
Avatar
Clau
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Clau »

Sziasztok!

Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.

Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.

Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég