Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en meg kijottem pestrol a gubacsibol a 0 km-esen aztan valtozo fordulaton max 5000 (neha tartosan is 20-30 km-en keresztul) eljottem szegedig :twisted: neha egy kis szivato ha ugy ereztem mintha erot vesztene gaz vissza kicsit aztan ujra huzz neki :-) mar 800 km van a gepben es fokozatosan terhelem...en erre a modszerre eskuszom, eszembe nem jutna allo helyzetben jaratni a motort.....
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Így van, bár nagy a jelentõsége a helyes bejáratásnak, érdemes csak nagy vonalakban tartanunk magunkat a sarokszámokhoz. Biztos mûxik az amit Conus kolléga leírt de arra befizetek ha valaki ezt így pontosan betartja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ne is mondjátok,nekem is mondott olyat egy arc,hogy letámasztja a 0 kilóméteres blokkal a kisTZ-t és hagyja alapjáraton pöfögni egy napig.Nem mondtam rá semmit :?

Nem tudom,én úgy járattam be 3 éve,hogy jártam vele normálisan,szóval városban-országúton,de mivel nyár volt,eleinte fõképp este/éjszaka.Kb 800 kilóméterig alig pörgettem,tartósan max 60-65,aztán néha kicsit tovább huzattam,és ~2000km-ig szép fokozatosan növeltem a fordulatot.Szerintem nem lett nagyon szar a gép... :twisted:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

z25z írta:
RR_ZOZY írta: Nem azt mondtam Cimbi, csak azt hogy nem kell túlzásba vinni az állóhelyben járatást. :!:
vagy legalabb tegyel ele egy k..va nagy ventillatort hogy legyen hutese allo helyzetben is :twisted: :twisted:
Hahhhhahhhahha :lol: :lol:

Ez jó volt :lol:

A szocimotoros oldalon olvastam pár éve ezt a "korszakalkotó" bejáratási módszert. Sík komolyan közölte a csávó hogy õ bizony felhúzza a mocit középsztenderre, indít, bepakolja 5-be és a venyóval fújatja a hengert, és szépen bejáródik pár óra alatt :D
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

RR_ZOZY írta:
conus írta:2-5 perc túl sokáig van Somogy megyében? :twisted:
Inkább töcörögjön egy helyben elsõ beindításkor, mintsem hogy ráüljek és az utánam jövõ kamion legyaluljon amikor megszorul a dugattyú :evil:
Nem azt mondtam Cimbi, csak azt hogy nem kell túlzásba vinni az állóhelyben járatást. :!:
vagy legalabb tegyel ele egy k..va nagy ventillatort hogy legyen hutese allo helyzetben is :twisted: :twisted:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

conus írta:2-5 perc túl sokáig van Somogy megyében? :twisted:
Inkább töcörögjön egy helyben elsõ beindításkor, mintsem hogy ráüljek és az utánam jövõ kamion legyaluljon amikor megszorul a dugattyú :evil:
Nem azt mondtam Cimbi, csak azt hogy nem kell túlzásba vinni az állóhelyben járatást. :!:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

2-5 perc túl sokáig van Somogy megyében? :twisted:
Inkább töcörögjön egy helyben elsõ beindításkor, mintsem hogy ráüljek és az utánam jövõ kamion legyaluljon amikor megszorul a dugattyú :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nyersen összerakott motort azért nem biztos hogy célszerû állóhelyben töcörögtetni túl sokáig...... :roll:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Srácok és az 1-es 2-es sebességek kapcsolókörmeinek kiugrálásával kapcsolatban, valaki? Senki nem járt még így? :shock: A váltó teljesen épnek tünik, nincsenek törések, egyedül a fogaskerekek lötyögése tünik nagynak, nekem.

Az életem elsõ saját 250 ETZ-je 3 hónap használat után így végzi... :cry:

Elég ha ötleteket írtok, vagy Bambi Mester 1 segítõ tanács...

Légyszives, bárki... :(

De ha véletlen magamtól sikerülne rájönni, leírom ide.
Tudják meg mások is, mi a baj ha így járnak... :idea:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem úgy szól hogy vvíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí akko az nem jó? :lol:

Egyébként köszi a válaszokat! A fordulatszám lentmaradós dologra nincs senkinek ötlete?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Apol77 írta:Ez kemény :)
Be is tartottad rendesen? :D
Ha hiszed, ha nem BE. :) Bár simson-nal amúgy is csak rövid etapokat mentem mindig is... 100 km járatás után is csak 5-7 km-t egyfolytában aztán vagy elpattintottam egy cigit, vagy beálltam otthon vele a mûhelybe :twisted:
Azt hozzá kell tennem hogy egyetlen egyszer sem szorult meg a dugattyú a bejáratás alatt... az elsõ 2-3 etap volt egy kissé nehézkes az utolsó 10-20m-en, ezt éreztem a motor hangján.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

inkabb ugy kellene szolnia, hogy: bing...bing...bing...bing.... :twisted: amugy igen ott ahol nem all le, nem rangat nalam ez 1200-1300 kornyeke a bambi szavaival elve a "kalimpátoron" :twisted:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én fülre állítottam magamnak alapjáratot (ETZ 125 Standard :wink: ),olyanra,hogy ding..ding..ding..ding,a ding......ding.......ding.......ding már alacsony :D

Viccet félretéve a jó alapjárat az,ahol nem érzed úgy,hogy mindjárt megáll a motor,nem rezonál nagyon,de nem is pörög feleslegesen,ez asszem olyan 1500 környéke.
Nem hiszem,hogy bejáratáshoz magasabb alapjárat kéne,ha vigyázol arra,hogy ne tudjon nagyon felmelegedni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tyûû ha!! :lol:

Ez így nem egyszerû...Asszem maradok az álltalános bejáratás mellet :D . De arra a fordulatszámos dologra nincs valakinek ötlete :?: Én nem tudok mit mondani már rá... Most megpróbálom az alapjáratot feljebb állítani. Olyan 2000 környékére talán ott jó lesz. Egyébként mennyi az átlagos alapjárat? vagyis mennyinek kéne lennie?
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Ez kemény :)
Be is tartottad rendesen? :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Bejáratás Mikulás-bácsi módra 8)

Keverék:
2 teletank 1:33-as félszintetikus/szintetikus olaj (szájíz szerint)
utána 1:40-es keverék a bejáratás végéig

1. fázis:
elsõ indítás, motor 2-3 percig jár utána leállítva pihen 2-3 percet
megint indítani és ezt megismételni 5x

2. fázis:
5 percig jár a motor
5 percet pihen
ezt megismételni 5x

3. fázis:
indulás 500m-re majd hazatérés (ez összesen 2x500m=1000m)
fel kell kapcsolni a lehetõ legnagyobb fokozatba és max 5000-rel pörgetni!
5x ezt megcsinálni 5 perc pihenõvel

4. fázis
1000m-1000m
fel kell kapcsolni a lehetõ legnagyobb fokozatba és max 5000-rel pörgetni!
5x ezt megcsinálni 5 perc pihenõvel

5. fázis
1500m-1500m
fel kell kapcsolni a lehetõ legnagyobb fokozatba és max 5000-rel pörgetni!
5x ezt megcsinálni mostmár 10 perc pihenõközökkel

6. fázis
2000m-2000m
fel kell kapcsolni a lehetõ legnagyobb fokozatba és max 5000-rel pörgetni!
5x ezt megcsinálni 10 perc pihenõközökkel

Következõ 50km-en 4-5km össztáv után pihenjen a motor 5-10percet.
100km után ahogy kívánja, ha a motor nagyon meleg, megállni 5 percre.
kb. 1500 km a bejáratás vége.

Ha te városban lax, akkor a legcélszerûbb lenne sztem éjjel vagy hajnalban bejáratni amikor alig van forgalom és sárgán villognak a lámpák, vagy ha nem akarsz éjjeli madár lenni akkor minél elõbb kimenni a városból olyan útra ahol felkapcsolhatsz 5. fokozatba is, de a piros lámpa meg a dugó szerintem nem egy nyerõ páros :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

HALLJUK HALLJUK! :D

A Mikulásbácsisat :twisted:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hát az a 200km az még semmi... ajánlom figyelmedbe az ETZ125/150 használati útmutatójának 23 oldalát! 8) Nem tudom h le merjem-e közölni a mikulás bácsi-féle bejáratást... én azzal járattam be a simsont és nagyon pöpec lett! Az MZ-t is ugyanazzal a módszerrel fogom bejáratni.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy olyan problémám hogy ha az etz-m sokat van alacsony fordulaton vagy alapjáraton(dugó,piroslámpa) akkor nem tudom kihuzatni.Hiába húzom a gázt nem történik semmi csak mélyebb lesz a hangja. De ha visszateszem hogy fordulaton legyen akkor felpörög szépen és utána semmi gond. Elõször gondoltam a gyújtásra mert töltés problémáim is vannak. Az elején ha levettem a világítást akkor helyreállt minden de a vége felé (50-60km) már arra sem történt semmi. És ebben az az érdekes hogy csak akkor történik ha többet van egy fordulaton egyébként teljesen jól mûködik. A motor még bejáratós( 200 km van benne) ha ez esetleg számít.
Légyszi segítsetek mert ez életveszélyes így :x
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

jó esetben elszállt a szimering, rosszabb esetben a kuplungtengely végénél levõ bornzperselyed...
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Van egy problémám! Észre vettem, hogy a generátornál lévö oldal dekni aljánál van némi hajtömû olaj!
Leszedtem a deknit és ha jol láttom akkor az elsö fogas mögül jönn az olaj?
Elszálhatott a szimeringem?
MZ Forever! ;)
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Nincs semmi extra a kuplungal leszedtem a deknit és tök normális minden meg ha 1-esbe rakom rendesen kiemel!
kis etz 150
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kuplunggal mi a helyzet? :roll: nekem azért nem emelt ki, mert 2 db leszorító laprugó volt benne. :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Sziasztok lenne egy olyan gondom a 150-es etz-mel hogy ha jár a motor egyszerûen lehetetlen kitenni üresbe 2-esbõl és 1-esbõl sem tudom! A váltó tökéletesen mûködik az összes sebesség kapcsolható nem zörög semmi hangja! Az alapjárat sem magas! nem tom mi lehet vele! Légyszi segítsetek KÖSZI
kis etz 150
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Sziasztok.... :(
Ujjabb fejlemény váltó ügyben:
az 1seb. fogaskereke(ez az amelyik tügörgös azt hiszem) nagyon lötyög a válto tengelyén,
mikor sebeségbe teszem a motort, ebbe kapcsolódik a mellette lévõ fogaskerék 3 oldalfoga,
-de mivel lötyög a fogaskerék, és szerintem oldal irányban is elmozdolt kifelé, mert hozzá ér a válto falához azon a részen ahol a berugófogaskereket csusztatom vissza-
így a 3 oldalfog kiugrik, a lötyögõ fogaskerék oldalába mart helyekrõl... :cry:

a váltótengely másik végén van a 2-es fokozat...
ezzel ugyan ez a helyzet lehet mert menet közben is ugyan ezt csinálja csak kevesebszer...

Mindenki ötletét várom, hogy miért lett ilyen a váltó?
(elkoptak a fogaskerekek közötti hézagolók, szétkopott a fogaskerék tügörgõje? Letörtek az oldal fogak, vagy a váltó tengely mozdolt el a lánckerék irányába, ezért letta a tul nagy hézag? De akkor is hogy?)

Vagy ne kérdezgessek hanem szedjem szét, és majd meglátom!? :( 8)

De mindenki okulására ajánlom az írást, ha ilyen váltógondokat tapasztalna a saját motorján...
Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 »

Köszi szépen!
bakimate írta:Szia!

Én úgy tudom, hogy a rövidebb kipufogó miatt kellett módosítani a hengeren, hogy ugyanazt a a teljesítményt elérjék. --> más a henger
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

z25z írta:na bassza meg......pedig konyvbol neztem :evil: sorry
No probléma,egy a lényeg ha majd kell még lehet furatni
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

na bassza meg......pedig konyvbol neztem :evil: sorry
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1682
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Meg van még a 300! mint lehetõség 8)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Köszi szépen :lol:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

piki24 írta:
z25z írta: elvileg a 2-ik 69,45 az alap es 0,5 onkent megy felfele
Akkor még van jövöje a hengernek. :smt041 :smt026
zizi téved 68.95 az alap,így hát a tied az 3-dik túlméret
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

z25z írta:
piki24 írta:Sziasztok!
A 70.45 dugo az melyik tulméret?
elvileg a 2-ik 69,45 az alap es 0,5 onkent megy felfele
Akkor még van jövöje a hengernek. :smt041 :smt026
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

piki24 írta:Sziasztok!
A 70.45 dugo az melyik tulméret?
elvileg a 2-ik 69,45 az alap es 0,5 onkent megy felfele
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Sziasztok!
A 70.45 dugo az melyik tulméret?
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!

Én úgy tudom, hogy a rövidebb kipufogó miatt kellett módosítani a hengeren, hogy ugyanazt a a teljesítményt elérjék. --> más a henger
Fitti624 írta:Valaki esetleg tud errõl bõvebb infót, hogy pontosan mit módosítottak? Konkrétan, különbözik-e egymástól a két típus hengere, és felcserélhetõk-e?
Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 »

Sziasztok!

Gexxx írta a cikkében: az ETZ 251-esek erõforrásán a 250-hez képest csak a szívásvezérlésen módosítottak.

Valaki esetleg tud errõl bõvebb infót, hogy pontosan mit módosítottak? Konkrétan, különbözik-e egymástól a két típus hengere, és felcserélhetõk-e?

Bármilyen infót köszönettel fogadok!

Esõmentest tavaszt minden motorosnak!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a 150-es ETZ jobb oldalába, a lánckerék mögé, milyen csapágy kell? Átnéztem a doksikat, de nem találtam meg milyen. Elõre is köszi! :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Ati bácsi,
A fõoldalon katt a letöltésekre, vagy
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek.html

és lefelé görgetve
Rajzok, ábrák szereléshez

Ott van minden ami kell neked :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ati Bácsi

Hozzászólás Szerző: Ati Bácsi »

Csõváz! Érdeklõdnék,hogy nincs valakinek ETZ 150-hez gépkönyve,használati útmutatója???
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Sziasztok!
vissza kanyarodva a blokk-os témakörhöz, mi történhetett a 250-es blokkban ami miatt állandó motor fordulatszámon:
1-esben nagyon szagattva 10cm-ként, kettesben kevésbé már csak méterenként ránt, harmadikban folyamatosan megy, közben a sebességet sem dobálja ki és mégis rettenetesen réngat, néha recseg is a váltó... kuplung új, máshoz állítolag nem nyult a szerelõ... :( valamelyik nap kiengettem a kuplungott 1be, és egyhelyben áltam, kicsit mozdítva a motoron elindult szaggatva :evil: fogaskerék törés? kiszettem a blokkot, benéztem a berúgófogaskerék helyén körbeforgattam azt a tengelyt amit látok(lánckerék tengely) de nem tünt fel foghiány 1ik fogaskeréken sem... vagy csapágyas lenne valamelyik tengely?
Vagy...?
Nem értem, ha tudtok jó tanáccsal szolgálni kérlek írjatok, hátha nem kell szétszedni a blokkot!
Elõre is köszönöm!
János
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi de most nincs nagyon keretem :?

Amíg ez bírja addig nem nagyon akarom lecserélni... Talán még nyárig kibírja...Majd akkor visszatérhetünk a dologra :wink:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Árban? passz... nagy a szórás az utángyártottak között is. Saccra olyan 8-10 ropi körül. Van itt gyöngyösön egy vén hülye, (decemberben nagyon összevesztem vele, hosszú história,) tavaly még volt neki egy karburátora etzre. Ha érdekel akkor priviben elküldöm a számát és felhívod.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Arra gondoltam wazze :twisted: :lol:

Akko megnyugodtam köszi! :) A fúvókák cserélve lettek a mester meg azt mondta elég ez a torokátmérõ. Remélem igaza lesz... Egyébként árban hol mozognak a használt karbik? Mert ez a subernél ki van kopva eléggé.És akko már veszek rá télleg 150 es karbit.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

várjámá vazze! :) te nem a szívócsonkra gondolsz amit 2 db M6-os csavar fog fel a hengerre? Azon simán 150 van. Esetleg próbáld meg amit mzgergõ csinált, belerakta a 150-es felújítókészletet a 125ös karbiba. Addigis sokkal jobb sztem amíg nem találsz egy jó állapotút használtan. :roll:

tigris: 24 N 2-2 és 24 N 2-1 a gyári karburátorok 150-es ETZ-khez a javítási kk szerint, viszont a magyar nyelvû használati utasítás szerint csak 24 N 2-2 szerint adták ki õket :roll: Nekem 24 N 2-2 van a 150.2esen... úgyhogy én már nemtudom... :shock: aki nagy penge ezügyben az nyugodtan nyilatkozzon :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahham.. köszi.

Csak az a baj itt hogy 125-ös karbi van fent és az elõzõ tulaj tette rá a 150.2 es hengert. Na azt most én kicseréltem egy újra és abba csak az van beleütve hogy 150.Ezért nem tudom eldönteni hogy most mi is van... De ha jól értettem akkor a henger kialakításában vannak a külömbségek. Ugye :?: :?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Karbi:

A gyengébb 150-eshez 24n2 az erõsebbhez 24n3 tipusú karbi tartozik,de én is úgy tudom,hogy n2-höz lehet javítókészletet kapni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kár.. azé köszi...

De akkor valaki más esetleg tudna ebben segíteni? Nem tudom most akko mi is van :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Bocs, de errõl semmit sem tudok :(
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi conus!

És az utángyártottak melyik fajtából vannak? Mert a réginek bele van ütve a karbi oldalán hogy 150.2 de az ujba csak az van hogy 150. Akkor az most a gyengébb?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Shancus írta:Hello
Elöször is köszönöm a válaszokat, mássodszor meg réggeben észre vettem h a jobb oldali blokk deklinél alul csöpekben van némi hajtómû olaj! Elszálhatot valami tömitésem azzon a részen?
blokkfelek csavarjait nézd meg hogy nem-e valamelyik meglazult, olajleeresztõ, kapcsolásrögzítõ csavar alatt van alualátét tömítés gyanánt? jobb ötletem nincs :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 0 vendég