Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

150.1 = 9kW
150.2 = 10.5kW
Különbség köztük a henger vezérlésében van (nyílások magassága, elhelyezkedése fõtengelyfokokban), valamint a karburátor fúvókákban. Bõvebb infó a Letöltések-ben, használati útmutató valamint javítási útmutató 125/150-es ETZ-hez.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lenne egy kérdésem! Most olvastam az üzemanyagos totyikban hogy 150.2 es meg 150 es blokk.Mi a külömbség köztük?Teljesítményben külömböznek talán? :?:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

minoor írta:sziasztok!
az MZ-m a kihajtásnál(ahol a kplung kinymópálca átmegy) folyamatosan nyomja az olajat! mit tegyek? mi okozhatja ezt?
egy ETZ 125-rõl van szó 150-es hengerrel
Kép

Nálam most van blokkgenerál, és van egy olyan érzésem, hogy a 18-as alkatrészben levõ bronzperselyed annyira ki van kopva, hogy a 14-es alkatrészen levõ csigavonal kitolja az olajat. Egyébként a 14-esben fut a kuplung kinyomópálca is. Nekem kb 45e km van a blokkban, de a bronzpersely kb 0,1mm-ert üt, holott alig szabadna ott hézagnak lennie. Munkatársammal ma ezen témáztunk és szerinte elég oda hézagnak egy 0,02-0,03mm, szal én vinni fogom valahova perselyeztetni a "kiokkulált" illesztéssel, mert a javítási kézkönyv sem ír róla egy betût sem. :roll: :smt093
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az a szomorú,h valószínûleg nem a csavar szakadt meg,mert az acélból van,viszont a blokk az alu...
Azért próbáld ki másik csavarral,vannak ilyen szerelvényboltok a kisebb városokban is (nálunk is van :D ),Pesten meg Fabory.
Ha a blokkban szakadt meg a menet,akkor még esetleg fel lehet fúrni és új menetet fúrni bele,ha van elég anyagvastagság ehhez,ha nem,akkor csavarrögzítõvel beteker (elõtte meg kell tisztítani pl acetonnal a csavart és a lukat),aztán kívülrõl FBS,ha még mindíg folyik.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

A blokk oldalán ahová a fordulatszámmérõ bowdenje befut ott az egyik csavarnál csöpög az olaj,mert megforog.(kicsit meghúztam ki nem esik de jó lenne egy csere) Ilyen belsõ kulcsnyílású (imbuszos) csavart lehet kapni valahol? Még nem néztem szét sehol sem. Ja és az érdekelne még hogy ezek milyen hosszú csavarok!







_______________
Üdv.: Papszi
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Elöször is köszönöm a válaszokat, mássodszor meg réggeben észre vettem h a jobb oldali blokk deklinél alul csöpekben van némi hajtómû olaj! Elszálhatot valami tömitésem azzon a részen?
MZ Forever! ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

piki24 írta:Hu tényleg ám és neked sincs még?
Ha beszélsz vele emlitsd meg lécci neki.
Ma beszélek vele amúgy is, egyben leadom az igényt 8) :smt112
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Hu tényleg ám és neked sincs még?
Ha beszélsz vele emlitsd meg lécci neki.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

piki24 írta:Köszi z25z :smt017
Már csak valahonnan ismeröst kell vadásznom :?:
Sógorom a szülészeten ápoló! :idea: :idea: :!: :D
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Esetleg úszószint állítás vagy nagyobb fõfúvóka,amivel lehet próbálkozni.

Piki!

A kisTZ blokkon is van 2 szerelési lyuk,ami nekem nem volt bedugózva és kapta a lánc onnan a dzsuvát,én parafadugóval oldottam meg,kicsit paraszt megoldásnak tûnhet,de bevált,azóta is ott van.Ha gyorsan kell orvosolni a dolgot,szerintem ebbõl bele lehet faragni a méretet és a túrát tuti kibírja.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Köszi z25z :smt017
Már csak valahonnan ismeröst kell vadásznom :?:
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Szerintem ellenõrizd le hogy a benzincsapban a tömítésben elég nagy e a lyuk!!!
Ha új/ utángyártott könnyen meglehet hogy nem csinálták meg rendesen...
Nekem 2 éve van benzinszûrõ a karbi elõtt, na nem az az apróság.... lehet venni nagyobbat is mint ami a simsonhoz van.
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

tigris írta:Ha megváltoztatjátok a gyári fojtásértéket,azzal csak rontotok a dolgon,a dob kiégetése vagy új dob felrakása,helyes karbi és gyújtásbeállítás a megoldás.Nekem ezekkel a paraméterekkel majdnem 110-et ment a kisTZ-m.
A karbi, és gyújtás bevan lõve.Max a súberen lehetne még állítani.Én a kipufogóra szavazok mint teljesítmény csökkentõ. :roll: Bár a benzin szûrõnek se kéne ott lennie, mert lassítja a benzin folyását.
Az én motorom 100 körül mehet, de bírna még menni, van benne erõ, de elfogy a nafta, és elkezd lassúlni.Tartós 80-at se bírja, pedig benzincsap, és tûszelep zsír új, és tiszta.Most kapott új légszûrõt, farsot nem szív sehol, és a gyári kipufogóval is ugyan ezt a teljesítményt mutatja.
Probléma okozóját tudja esetleg valaki?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

piki24 írta:Kép

A generátor mögött(etz250)van 4db szerelési lyuk ami dumidugoval van bedugva.Az a gondom hogy a két blokkombol egy darab sincs , mivel hétvégén tura és jolenne ha nem menne tele vizzel(bár remélem egy csepp sem esik!!!).
Tudnátok segiteni egyálltalán lehet kapni ilyet(vidéken )vagy mitt tegyek be a gumidugok helyett?
:smt017
ha van ismerosod aki egeszsegugyben dolgozik, akkor a kis ampullas uvegek gumidugoja tokeletesen passzol...
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Ghost!

Mi a baj a benzinszûrõvel?
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha megváltoztatjátok a gyári fojtásértéket,azzal csak rontotok a dolgon,a dob kiégetése vagy új dob felrakása,helyes karbi és gyújtásbeállítás a megoldás.Nekem ezekkel a paraméterekkel majdnem 110-et ment a kisTZ-m.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Shancus írta:Hello
Lenne pár kérdésem!
1. Mennyit kénne egy 125-ös ETZnek pörögni-e? Kikellenen a 8 ezret? Mert az enyém ugy 7 ezerig pörög csak.
2. Végre h kénne menni-e, mert az ennyém 85-90 körül megy max, ma probaképen probálta kihuzatni!
Most egy régi PAL 17-es gyertya van benne,
a gyárinak számitó kipufogómat peddig keresztbe szét vágtuk és az ötböl 2 folytást kiszedtünk belöle és megfurkáltuk h elne tömögyön újra! Azzota olyan mély hangja lett!
a légszûröm is nem rég lett véve belle,
a karbit meg amikor megvettem kitisztitotuk és a benzin csöre tettem még egy benzin szüröt h biztos ne mennyen kosz a karbiba!
A gyertya lehet a gond? Mert elöfordult h néha leáll és ezt a régi NGK b6hs gyertyámal nem tette!
A megoldás:
-BENZINSZÛRÕ KIDOB-
:D :D :D :D :D :D :D :D

Üdv. Ghost
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

minoor írta:
conus írta:Hajtómûolaj van benne 80-90W? vagy valami 15-40W-s? :roll:
80w90 olyan mint a méz
próbáld meg vékonyan áthúzni csapágyzsírral miután letörölted róla az olajat. más ötletem nincs :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

a 80w90-es hajtómú tényleg olyan mint a méz, nekem is van, most tettem be egy sámsonba, majd kiderül hogy viseli a dolgokat meg hogy reagál a melegre....
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Lenne pár kérdésem!
1. Mennyit kénne egy 125-ös ETZnek pörögni-e? Kikellenen a 8 ezret? Mert az enyém ugy 7 ezerig pörög csak.
2. Végre h kénne menni-e, mert az ennyém 85-90 körül megy max, ma probaképen probálta kihuzatni!
Most egy régi PAL 17-es gyertya van benne,
a gyárinak számitó kipufogómat peddig keresztbe szét vágtuk és az ötböl 2 folytást kiszedtünk belöle és megfurkáltuk h elne tömögyön újra! Azzota olyan mély hangja lett!
a légszûröm is nem rég lett véve belle,
a karbit meg amikor megvettem kitisztitotuk és a benzin csöre tettem még egy benzin szüröt h biztos ne mennyen kosz a karbiba!
A gyertya lehet a gond? Mert elöfordult h néha leáll és ezt a régi NGK b6hs gyertyámal nem tette!
MZ Forever! ;)
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

conus írta:Hajtómûolaj van benne 80-90W? vagy valami 15-40W-s? :roll:
80w90 olyan mint a méz
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: ETZ 150 olajleeresztõ csavar

Hozzászólás Szerző: conus »

John Grape írta: Az olajcsere témához kapcsolódva lenne egy kérdésem.
Az olajleeresztõ csavar feje az évek múlásával elnyalódott, úgyhogy meleg blokknál sem hagyja kitekerni magát.
Adjatok hasznos tanácsot hogy tudnám kivarázsolni a helyérõl.
Választ a johngrapesi1@t-online.hu címre is kérnék.
Elõre is köszi.
Old Cowboy
Legegyszerûbb ha hegesztesz rá egy másik ép csavart, ezt a nyomorodott fejû úgyis a kukában landol. :twisted: A simson.hu-n van egy nagyon jó cikk errõl, "Sérült olajleresztõ csavar eltávolítása" címen. Be kell regisztrálnod az oldalra h el tudd olvasni.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

piki24!

Én az ilyen problémák megoldásához a blokkfelek tömítéséhez szolgáló benzin/olajálló DEG gumiámot szoktam használni. Viszonylag olcsó, és ha ilyen "gyorsban" kell dolgozni, akkor teljesen megfelel. Pl. S51-es karbinál az üresjárati keverékcsavar felett levõ plombát is ezzel helyettesítettem, és teljesen jól, mert halottam ahogy a bronz csavar mellett szívja a falsot a motor, ergó koszt is szív :) A kivulkanizált gumiámot a lakkbenzin nagyon jól oldja, ha mégis sikerül szerválnod ilyen dugókat, akkor lakkbenzines kezelés után könnyen eltávolítható egy fogpiszkálóval pl.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Kép

A generátor mögött(etz250)van 4db szerelési lyuk ami dumidugoval van bedugva.Az a gondom hogy a két blokkombol egy darab sincs , mivel hétvégén tura és jolenne ha nem menne tele vizzel(bár remélem egy csepp sem esik!!!).
Tudnátok segiteni egyálltalán lehet kapni ilyet(vidéken )vagy mitt tegyek be a gumidugok helyett?
:smt017
Avatar
John Grape
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.04.05. 16:36
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.

ETZ 150 olajleeresztõ csavar

Hozzászólás Szerző: John Grape »

z25z írta:
somanova írta:Szerintem ugyan annyi kell bele mint az Etz-be: 0,9 l
De én is szeretnék kérdezni: akkor jó az olajszint ha a váltókar mögötti csavar kitekerése után folyik az olaj?
Tom ez alap kérdés de nem tom :oops: :oops:
legegyszerubb, ha kijatszod belole az osszes olajat, leereszto csavar kiteker, persze meleg blokknal es ha ugy tunt mar kifolyt meg billegtetni a mocit elore-hatra megdonteni balra.. aztan az eloirt mennyiseggel feltolteni. a nivocsavar arra jo hogy ha kitekered es nem folyik semmi akkor valszeg keves, de ha folyik, akkor nem tudhatod, hogy mennyivel van tobb benne. (kozepsztenderen egyenesen allo motornal)
Az olajcsere témához kapcsolódva lenne egy kérdésem.
Az olajleeresztõ csavar feje az évek múlásával elnyalódott, úgyhogy meleg blokknál sem hagyja kitekerni magát.
Adjatok hasznos tanácsot hogy tudnám kivarázsolni a helyérõl.
Választ a johngrapesi1@t-online.hu címre is kérnék.
Elõre is köszi.
Old Cowboy
Az Öreg Cowboy
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Hajtómûolaj van benne 80-90W? vagy valami 15-40W-s? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

sziasztok!
az MZ-m a kihajtásnál(ahol a kplung kinymópálca átmegy) folyamatosan nyomja az olajat! mit tegyek? mi okozhatja ezt?
egy ETZ 125-rõl van szó 150-es hengerrel
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Köszönöm a tõcsavart mzgergõ! Jó lett! :)
MZ Forever! ;)
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Na azt megköszöném, :D mintád van?
MZ Forever! ;)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Azt elfelejtettem mondani, hogy motorosboltban nem biztos, hogy lehet kapni, de ha lehet is, nem lehet valami kemény anyagból.De ha gondolod, esztergálok neked tõcsavart.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello!
Köszönöm a válaszokat, sikerült kiszedni a gyertyát ugy h a hf menete nem sérült! :D
Végül befogtam a menetet satuba majd nagy csõkulcsal ráfogtam a gyertyára és elkezdetm finoman egyre nagyobb erõvel csavarni a gyertyát ekkor hallotam egy roppanást, majd könnyen kitudtam csavarni a gyertyát anélkül h a menet sérült volna! 8)
Most viszont az a helyzet h vissza akkartam rakni a hf-et és észre vettem h az egyik anya csak ép rajta van a tõcsavaron tehát alig fogja mert rövid a tõcsavar! :?
Lehet kapni külön tõcsavart? ha igen mennyire erõs, megbizható és milyen árba van?
MZ Forever! ;)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:
Szaszi írta:Sziasztok!
nekem egy ts 125öm van és olaj csere elõtt állok!
Az lenne a kérdés hogy milyen olajat ajánlotok a váltóba?
köszi elõrre is!
AGIP ROTRA HY SAE 80-90W
Jó ár/érték viszonya miatt ;)
De ha nagyon elkap a zemzéfétis akkor lehet némely benzinkúton kapni ilyen blokköblítõt. Bõvebb infót a benzinkutastól kérj.
kapni azt minden kúton... blokköblítõ = gázolaj, betöltöd, 100 méter aztán kiereszt, kész :):)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az Agip hajtómûolaj nekem is bevált!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Szaszi

Hozzászólás Szerző: Szaszi »

Köszi a segítséget! :D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Szaszi írta:Sziasztok!
nekem egy ts 125öm van és olaj csere elõtt állok!
Az lenne a kérdés hogy milyen olajat ajánlotok a váltóba?
köszi elõrre is!
AGIP ROTRA HY SAE 80-90W
Jó ár/érték viszonya miatt ;)
De ha nagyon elkap a zemzéfétis akkor lehet némely benzinkúton kapni ilyen blokköblítõt. Bõvebb infót a benzinkutastól kérj.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Papszi írta:
bambi írta:Jó féle cuccok azok a versenysportban az alumíniumba minden menetett kicserélnek iilyenekre.
Miért kell kicserélni? A gyári nem bírja a strapát?Egy versenymotort sokszor kell szerelni,mert üzem órásak az alkatrészek benne,és ezért szoktuk helicoiloznimert igy nem megy tönkre a menet,hanem csak a csavarokat kell cserélni.




_______________
Üdv.: Papszi
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

bambi írta:
Balázs írta:Meg kell melegíteni a hengerfejet akkor könnyebben kijön a gyertya. Ha sikerült levenni akkor meg a robbanótér felõl be is fújhatod vmi kenõanyaggal. Olyan nincs hogy egy gyertya ne jöjjön le....

Menetjavítás: nekem van néhány menetjavított hengerfejem még ilyen béke-idõs cuccal azokkal semmi baj nincs, nem tudom ezek az új boltban kapható menetes francok miféle biliacélból vannak.....
Jó féle cuccok azok a versenysportban az alumíniumba minden menetett kicserélnek iilyenekre.
Miért kell kicserélni? A gyári nem bírja a strapát?




_______________
Üdv.: Papszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Balázs írta:Meg kell melegíteni a hengerfejet akkor könnyebben kijön a gyertya. Ha sikerült levenni akkor meg a robbanótér felõl be is fújhatod vmi kenõanyaggal. Olyan nincs hogy egy gyertya ne jöjjön le....

Menetjavítás: nekem van néhány menetjavított hengerfejem még ilyen béke-idõs cuccal azokkal semmi baj nincs, nem tudom ezek az új boltban kapható menetes francok miféle biliacélból vannak.....
Jó féle cuccok azok a versenysportban az alumíniumba minden menetett kicserélnek iilyenekre.
Szaszi

Hozzászólás Szerző: Szaszi »

Sziasztok!
nekem egy ts 125öm van és olaj csere elõtt állok!
Az lenne a kérdés hogy milyen olajat ajánlotok a váltóba?
köszi elõrre is!
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Meg kell melegíteni a hengerfejet akkor könnyebben kijön a gyertya. Ha sikerült levenni akkor meg a robbanótér felõl be is fújhatod vmi kenõanyaggal. Olyan nincs hogy egy gyertya ne jöjjön le....

Menetjavítás: nekem van néhány menetjavított hengerfejem még ilyen béke-idõs cuccal azokkal semmi baj nincs, nem tudom ezek az új boltban kapható menetes francok miféle biliacélból vannak.....
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Sikkerült leszednem a hengerfejet végül! Megemeltem a hengerfejet felfelé és megindult a tõcsavar és kitudtam huzni az egészet! A hf-et meg apám most elvitte, mert mondta h õ majd kiszedi a gyertyát!(kiváncsi leszek rá) :lol:
Meg a kipufomat is elvitte, mert már egyszer kilett égetve, de már megint eltömödöt és azt mondta h kiganézolja! Szét vágja és kistedi belöle a szutykot! :)
MZ Forever! ;)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

hf csere nem nagy holmi, 2-3 ezerért kapsz másikat, esetleg ha ebbõl kivetted a gyertyát akkor lehet menetjavító persellyel foglalkozni, de én ahol ilyet láttam, ott mindenhol probléma volt vele :(
2: a tõcsavar cserélhetõ, egyszerûen ki kell tekerni a blokkfélbõl
(legalábbis ami jármûvel eddig találkoztam ott mindenhol cserélhetõ volt :) )
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Két kérdésem lenne:
1: Tegnap megprobáltam kiszedni a gyertyát a hengerfejböl de nem tudtam kiszedni semivel sem még szuperhencsel sem! Aztán leszedtem a hengerfejet h akkor fejel lefele satuba befogom a gyertyát és megprobálol ugy kicsavarni a hengerfej forgatásával, de nem sikerült! a gyertya szószerint beleéget a hengerfej menetébe!
Hengerfej cserén kivül van más lehetöségem? :(
2: na itt a mássik gond ugyanis tegnap este amikor vissza akkartam rakni a hengerfejet az egyik szár tetején az anya csak kicsit ment rá és elnyalt a menet! Szóval hiábba csavarom az anyát az csak forog! ezzel mit tuddok csinálni? :cry:
Valaki HELP ME!!!!!!
MZ Forever! ;)
anita
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2007.07.20. 02:08
Tartózkodási hely: Mány

Hozzászólás Szerző: anita »

Köszi a tanácsokat.Vettem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

ArpiRi írta:sziasztok megmondaná valaki hogy 250 ts mz-be mennyi olajat kell rakni?? köszi
0,7 L
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

somanova írta:Oks köszönöm, holnap le is cserélem az olajat! de akkor a mennyiség az stimmel 9 deci???
igen, tessék letölteni a 250-es etzkó használati útmutatóját, 10. oldal. :smt031
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Oks köszönöm, holnap le is cserélem az olajat! de akkor a mennyiség az stimmel 9 deci???
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

somanova írta:Szerintem ugyan annyi kell bele mint az Etz-be: 0,9 l
De én is szeretnék kérdezni: akkor jó az olajszint ha a váltókar mögötti csavar kitekerése után folyik az olaj?
Tom ez alap kérdés de nem tom :oops: :oops:
legegyszerubb, ha kijatszod belole az osszes olajat, leereszto csavar kiteker, persze meleg blokknal es ha ugy tunt mar kifolyt meg billegtetni a mocit elore-hatra megdonteni balra.. aztan az eloirt mennyiseggel feltolteni. a nivocsavar arra jo hogy ha kitekered es nem folyik semmi akkor valszeg keves, de ha folyik, akkor nem tudhatod, hogy mennyivel van tobb benne. (kozepsztenderen egyenesen allo motornal)
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Szerintem ugyan annyi kell bele mint az Etz-be: 0,9 l
De én is szeretnék kérdezni: akkor jó az olajszint ha a váltókar mögötti csavar kitekerése után folyik az olaj?
Tom ez alap kérdés de nem tom :oops: :oops:
ArpiRi

Hozzászólás Szerző: ArpiRi »

sziasztok megmondaná valaki hogy 250 ts mz-be mennyi olajat kell rakni?? köszi
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég