Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Van egy ETZ 250-es gyári hatókar szettem cserélném 250/1-es gyári hajtókarra.
Minden megvan hozzá alsó felső tűgörgő +csapszegek, 2db hézagoló, hajtókar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Bambi mester! Hogyér' megy Nálad egy peregy főtengő felújítás? Milyen hajtókart érdemes venni?
Szombaton Szentmiklósra jössz?[/quote]Hali
Utcára 4000ft a munka+ hajtókar.Klubkártyásoknak 3500ft a munkadíj.
Megyek börzére
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bambi írta:
pempelli írta:Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
28= TS
Bambi mester! Hogyér' megy Nálad egy peregy főtengő felújítás? Milyen hajtókart érdemes venni?
Szombaton Szentmiklósra jössz?
TS powa!
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:
pempelli írta:Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
28= TS
Köszöntem!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
28= TS
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Melyiknek 28 mm es az alsó csapszeg ETZ 250 vagy MZ TS 250/1 ?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Azt láttam de mi a különbség közöttük?semmi ?[/quote]nincs számot tevő változás
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zsakfos írta:
bambi írta:Ott van az csak nem átmenő,hanem zsák
Én ugyan nem :smt044 :D
Azt láttam de mi a különbség közöttük?semmi ?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:Ott van az csak nem átmenő,hanem zsák
Én ugyan nem :smt044 :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Mitől van hogy az egyik etz250 főtengelyen van 2 db furat a másikon nincs?
Ott van az csak nem átmenő,hanem zsák
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Mitől van hogy az egyik etz250 főtengelyen van 2 db furat a másikon nincs?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

KILL3R etz írta:A második agy az tuti kuka, azzal kár foglalkozni. Az első talán menthető még... Próbáld felrakni ahogy az előzőekben írták a kollégák. Ha szerencséd van, összejöhet még. :wink:
Amit jobbnak mondasz, azaz eredeti. Finoman összecsiszolom, aztán megpróbálom feltenni. Közben rájöttem, lehet az is gond volt, hogy a ford.meghajtó csiga és a kuplung közti távtartó rövid volt és ezért nem tudta rendesen felhúzni.
Most akkor dolgozok rajta, aztán kiváncsian várom, mint fog kiadni.
Köszi szépen a válaszod!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A második agy az tuti kuka, azzal kár foglalkozni. Az első talán menthető még... Próbáld felrakni ahogy az előzőekben írták a kollégák. Ha szerencséd van, összejöhet még. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Csináltam pár képet a főtengőről meg a kuplungról. A középső és az utolsó két kép, két különböző kuplungról készült. Az utolsó két képen látható volt a motoron most. Vélemény?


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Köszönöm mindenki véleményét!
Kép =D> jó ötlet, próbálok holnap valami elfogathatót csinálni róluk!

Köszi mégegyszer!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha már 3x leforgott, az sanszos, hogy szétkopott a kúp... :? Nézz bele a kuplungagyba, ha láthatóan mély barázdák vannak akkor az kuka. :?

Lehet vissza lehet varázsolni, de ha neadjisten 2-300km-re otthonról forog le, akkor a hazaút többszöröse lesz egy új kuplungagynak...
Ha gondolod csinálj képet a főtengó végéről, meg a kuplungagy belsejéről, aztán megolvassuk. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Andrá$ írta:Míg volt ETZ-m nem volt 100%-os, a kúp felrakásnál adtam neki egy kis fémragasztót :roll:
Kis csiszoló porral szépen össze lehet őket csiszolni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Míg volt ETZ-m nem volt 100%-os, a kúp felrakásnál adtam neki egy kis fémragasztót :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Teljesen felesleges melegiteni.Ártani nem árt,de felesleges.
Jó kúpfelület,megfelelő nyomatékkal lehúzás és örökös lesz mint a nyomorúság.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:
bébé írta:Sziasztok!

Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?

Köszönöm szépen!

bébé

Egy tipp


Én úgy raktam fel, hogy jól letisztítottam a kúpot, és a kuplungagy belső felfekvő felületét is(féktisztító, tiszta törlőpapír), és hőlégfúvóval jó forróra (amilyen még üzemmelegen sem lesz) felmelegítettem (csak a kuplungot!), és ahogy feltettem a főtengelyre, versenyfutás az idővel: ráhúzni az anyát, anyát vissza, rá egy távtartót(ez nem kell, ha van pont akkora sima mezei anyád, mert a ford.számkihajtó felütközik a főtengely végén, azért kell a távtartó), és még jobban rátépni, majd úgy ahogy van az anyát rajtahagyni, és hagytam lehűlni. Miután lehűlt, óvatosan visszatettem a deknit, és a fordulatszám kihajtásos anyát ismét ráhúztam úgy, ahogy csak tudtam. Lekopogom, de kuplung legyen a talpán, amelyik erről leforog. Nekem még nem volt bajom vele, ajánlom neki, hogy ne is legyen. Ja és az enyém utángyártott magyar kuplungagy.
Én is így csinálom szóról szóra :D
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

bébé írta:Sziasztok!

Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?

Köszönöm szépen!

bébé

Egy tipp


Én úgy raktam fel, hogy jól letisztítottam a kúpot, és a kuplungagy belső felfekvő felületét is(féktisztító, tiszta törlőpapír), és hőlégfúvóval jó forróra (amilyen még üzemmelegen sem lesz) felmelegítettem (csak a kuplungot!), és ahogy feltettem a főtengelyre, versenyfutás az idővel: ráhúzni az anyát, anyát vissza, rá egy távtartót(ez nem kell, ha van pont akkora sima mezei anyád, mert a ford.számkihajtó felütközik a főtengely végén, azért kell a távtartó), és még jobban rátépni, majd úgy ahogy van az anyát rajtahagyni, és hagytam lehűlni. Miután lehűlt, óvatosan visszatettem a deknit, és a fordulatszám kihajtásos anyát ismét ráhúztam úgy, ahogy csak tudtam. Lekopogom, de kuplung legyen a talpán, amelyik erről leforog. Nekem még nem volt bajom vele, ajánlom neki, hogy ne is legyen. Ja és az enyém utángyártott magyar kuplungagy.
Piros MZ ETZ 250
UDX
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Sziasztok!

Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?

Köszönöm szépen!

bébé
Lehet hogy már hiába téped fel ha hátul felütközik mert úgy megkopott a kúp.
Rakd fel és nézd meg mennyi van a kúp és a kuplung agy között,normális esetben 2-3 mm az jó,de lehet hogy nem teljes hosszban fekszik fel a kúpra csak pár mm-en.
Filcezd be a kúpot egy csíkban told fel rá az agyat forgasd egy kicsit ha mindenhol dörzsöli a filcet jó.
Melegítéstől ne félj nem fel kell izzítani csak jó meleg legyen ,most a főtengely amúgy is hideg jónak kell lenni,én mindig melegítve rakom fel,eddig nem jött le.kop-kop gyorsan le is kopogtam:)
Szia!

Remélem nem a kúppal lesz a baj, soha előtte nem csinálta ezt és levenni sem volt egyszerű, ezért bízom benne, hogy nem kúp gond lesz.
Ok, megcsinálom amiket írtál, aztán kiderül! Ha minden jó, megpróbálom a melegítős dolgot!
Köszi szépen!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Sziasztok!

Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?

Köszönöm szépen!

bébé
Lehet hogy már hiába téped fel ha hátul felütközik mert úgy megkopott a kúp.
Rakd fel és nézd meg mennyi van a kúp és a kuplung agy között,normális esetben 2-3 mm az jó,de lehet hogy nem teljes hosszban fekszik fel a kúpra csak pár mm-en.
Filcezd be a kúpot egy csíkban told fel rá az agyat forgasd egy kicsit ha mindenhol dörzsöli a filcet jó.
Melegítéstől ne félj nem fel kell izzítani csak jó meleg legyen ,most a főtengely amúgy is hideg jónak kell lenni,én mindig melegítve rakom fel,eddig nem jött le.kop-kop gyorsan le is kopogtam:)
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Egy problémával fordulok hozzátok, mióta főtengelyszimeringet cseréltem, már harmadszor forog le a kuplungom. Mikor rakom össze alaposan zsírtalanítom a kisfogaskerék belsejét, a kuplung belsejét, a főtengelyt, ennek ellenére mindig leforog! Bár nyomatékkulcsom nincs a 90 Nm-hez, de nem hiszem hogy ez lenne a gond, ugyanis úgy megtépem, hogy már attól félek valami kárt okozok vele, ennek ellenére néhány perc járatás után leforog. Esetleg melegítsem felrakás előtt, de attól félek valami gondja lesz a parafának a lamellában. Valami okosat tudnátok nekem javasolni?

Köszönöm szépen!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsakfos írta:
allllli írta:Hali!

Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?

Üdv.:Alex
Nem létezik.Akkor az összes Mz-t nem lehetne beinditani 15 perc pihi után?
Amúgy meg ha nem tömit rendesen a szimmering,attól még általában a motor inditható,legfeljebb szarul jár meg többet eszik meg nehezen ejti vissza a fordulatot,meg alapjáratot lehetetlen belőni,meg mittudomén még miket csinál,de inditható.
Ott más gebasz lesz.

Sikerült rájönnöm h kell ilyenkor beindítani, szivatóval egyet rugok, majd szivató nélkül gyújtás ráad és berúgom és beindul. Többször is próbáltam. Sajnos azonban szerintem nem így kellene beindítani egy majdnem üzemmeleg motort...:S
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:Hali!

Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?

Üdv.:Alex
Nem létezik.Akkor az összes Mz-t nem lehetne beinditani 15 perc pihi után?
Amúgy meg ha nem tömit rendesen a szimmering,attól még általában a motor inditható,legfeljebb szarul jár meg többet eszik meg nehezen ejti vissza a fordulatot,meg alapjáratot lehetetlen belőni,meg mittudomén még miket csinál,de inditható.
Ott más gebasz lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hali!

Szerintetek létezik olyan h a főtengely szimering hamarabb lehűl, mint maga a blokk, ezáltal összébhúzódik és nem tömít megfelelően? És ennek köszönhetően nem tudom beindítani a motoromat 15 perc pihenő után?

Üdv.:Alex
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Késsz!!!

Lehet, hogy nem pont 5 század a hézag, de most olyat csinál, amit eddig nem, MŰKÖDIK!!! \:D/
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

gesszti írta:Ez ugyan TS, de a lényeg ugyanaz. Felrakod a belső távtartót, csapágy, fogaskerék, majd külső távtartó. Kézzel szorítod befelé a külső távtartót, és tengely irányba megmozgatod a fogaskereket. Így kellene 5 század környéki kottyanást mérni. ez az öt század kézzel szinte már nem is érezhető. Arra figyelj, hogy nehogy szorítsa a fogaskereket a két távtartó, mert akkor nem lesz jó a kuplung. Ha kottyan a fogaskerék, akkor ne hézagolót tegyél alá, hanem a külső távtartó kúpjából kell leesztergálni. Figyelni kell rá, hogy a kúp szögét megtartsa az esztergályos, és valóban csak századokat vegyen le belőle. Érdemes egy mikrométerrel beállítgatni a hézagot, mert szépen el lehet csendesíteni. 3-szor vittem vissza az alátétet esztergályoshoz, mire jó lett, így viszont alig hallható csak különbség behúzott és kiengedett kuplungnál.
Köszi szépen a segítséget, a leírtak tükrében fogok cselekedni. Már csak a fordítva berakott szimeringet kell kivenni, erre valami 5let? (vadi új nem is ment vele a motor, nem szeretném szétbarmolni)
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ez ugyan TS, de a lényeg ugyanaz. Felrakod a belső távtartót, csapágy, fogaskerék, majd külső távtartó. Kézzel szorítod befelé a külső távtartót, és tengely irányba megmozgatod a fogaskereket. Így kellene 5 század környéki kottyanást mérni. ez az öt század kézzel szinte már nem is érezhető. Arra figyelj, hogy nehogy szorítsa a fogaskereket a két távtartó, mert akkor nem lesz jó a kuplung. Ha kottyan a fogaskerék, akkor ne hézagolót tegyél alá, hanem a külső távtartó kúpjából kell leesztergálni. Figyelni kell rá, hogy a kúp szögét megtartsa az esztergályos, és valóban csak századokat vegyen le belőle. Érdemes egy mikrométerrel beállítgatni a hézagot, mert szépen el lehet csendesíteni. 3-szor vittem vissza az alátétet esztergályoshoz, mire jó lett, így viszont alig hallható csak különbség behúzott és kiengedett kuplungnál.
Kép
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Ok rendben holnap ezzel kezdek!

Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
Igen,kifele nézzen a rugós fele a kuplung felőli oldalon gyújtásnál befele.

Köszi szépen!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Ok rendben holnap ezzel kezdek!

Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
Igen,kifele nézzen a rugós fele a kuplung felőli oldalon gyújtásnál befele.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Ok rendben holnap ezzel kezdek!

Illetve lenne még egy kérdés, a kuplung felöli fõtengely szimeringet fordítva raktam vissza, azt hittem rosszul rakták össze elöttem, de most nézem a szervízfilmet és látom én csináltam rosszul. Tehát most a rugós fele van befelé a teli oldal meg kifelé, okozhat ez valami galibát?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.[/quote]


Köszi szépen!

A fogaskerekek jó állapotban vannak hál istennek! Ma vettem hézagolót, de csak 2-es volt, így most ezzel rakom össze, a külsõ 2-es lesz a belsõ meg 1,90-es.

bébé[/quote]
Azért legalább érzésre nézd meg a kotyogást 1,9-es nem kevés?szárazan rakd össze ,nyomd befele az alátéttel,és ha nagyon kotyog akkor nem az igazi.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Gesszti köszönöm válaszodat!

A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.

Köszi szépen!

A fogaskerekek jó állapotban vannak hál istennek! Ma vettem hézagolót, de csak 2-es volt, így most ezzel rakom össze, a külsõ 2-es lesz a belsõ meg 1,90-es.

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

pempelli írta:Ezzel lehet valamit kezdeni
Eszterga, s olyan mint az új :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ezzel lehet valamit kezdeni,kár érte a kúpja pedig frankó,nem tudom miért kellett felhegeszteni,többi alkatrésze is jó állapotú.
Kép

Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Gesszti köszönöm válaszodat!

A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
Nagyon sok függ a fogaskerekek állapotától is,hiába hézagolod ha a fogaskerék kopott.
Én például majdnem 0 lógásra hézagoltam mégis van kis hangja a fogaskerekek kopása miatt.
Szerelés után jutottam hozzá sokkal jobb fogaskerekekhez,de ezért már nem akarom szétszedni nehogy a kúp adja meg magát.
Egyébként nekem 2 mm-es vált be.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Gesszti köszönöm válaszodat!

A rugó megvan, az bent volt. Tehát a külső az fix, ha jól tudom az 2mm. A három belső méret közül szerinted melyik jó bele, 1,90; 1,95; 2,00, ezeket találtam! Ha azt mondod az kisebb, akkor gondolom a 2,00-ás kilőve!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Bébé, ez való belülre. Kívül kellene lenni egy hasonlónak, de kisebbnek, és egy rugósnak. Sok motornál "elveszett" már a külső, és anélkül rakják össze. Hááát... ahhoz képest, hogy 5 századra kellene hézagolni. (a külső általában fix, a belső létezik 3 féle méretben, de az ügyesebbje a külső hézagoló kúpjából tud leesztergáltatni, és úgy is tökéletes. Nálam így van, bevált, csendes)
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy az alul linkelt hézagolóból 1 vagy 2 db kell TS 250/1 kuplungjához? Úgy tudom 2, a tűgörgő elé és mögé is, de amikor szét lett szedve csak 1 db volt, a tűgörgő előtt a szimeringnél. #-o

http://redhotmotors.hu/spd/210000009416 ... _200_BELSO

Köszi szépen!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Miért nem indul kicsit melegen??

Lenne egy problémám a most szeptemberben vásárolt ETZ 150-esemmel. 38000 km-el vettem elég szép állapotban.
Észrevettem nemrégiben, hogy félig meleg motornál, sehogy sem akar újraindulni, eddig nem is volt gond, mert mentem vele, leálltam és kész. Másnap vettem elő csak, mire már ugye lehűlt. Erős tolásra viszont indul (tehát 1000 körüli vagy nagyobb fordulaton)

Főtengely csapágy kicsit kottyan, kuplungtengely valószínű el van hajolva picit :S
Főtengely szimmeringek állítólag most nyáron lettek normálisan beletéve, mivel fordítva voltak addig benne. (de ugyanazok)
Olvasgattam mindenhol erről, beszéltem szerelő ismerősökkel, mindenki csak találgat.

Karbiban a szivató pogácsája cserélve lett, jó!
Champion gyertya volt benne, arra gyanakodtam.
Brisk n17c gyergya színe tökéletes (tehát őzbarna)  keverékképzés jó!
Brisk n15c gyertya színe, ami ugye magasabb hőértékű, fehér :O ?????
Akksi jó, igaz szeptember óta töltöttem mostanába mert le volt merülve, de mivel a töltése 14,5 volt töltenie kéne.
Előgyújtás volt már: 3mm 0,4 mgszhézaggal, 2,5mm 0,3 mgszhézaggal és 3,5 mm 0,3 mgszhézaggal.
Mindegyikkel ugyanazt produkálja: Nem indul ha felmelegszik, vagy kicsit hűl kb. 10 percet.
Jaa trafó az jó mert kipróbáltam másikkal is és ugyanezek vannak!
És szikra is mindig van!

Segítsetek!! Köszi!
Avatar
Kis motoros
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Nógrád megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kis motoros »

gyurietz250 írta:Sziasztok!Van egy ETZ250 De Lux-om és most a nyáron meg lett furatva mert elgyengült és csörögni kezdett,ez volt az első fúrása mert gyári méreten volt még.Azóta mentem vele 1000 km-t és az a gondom,hogy sehogysem akar 90-nél jobban menni.Mikor megvettem simán kigyorsult két személyel is 110-ig,egyedül meg 125-ig de normálisan 90-nél többet nem mentem vele.Husqvarna olajjal használlom amióta(6 éve)nálam van és semmi baj nem volt idáig vele.Miért nem akar menni most fúrás után?Valaki segítsen! Köszi! ](*,)
Szia!

Hát ez sok mindentől lehet...hmm
A fúrás után megszűnt a csörgés? Csak mert csörögni a főtengelytől, csapszegtől, vagy a karbi súber kopásától szokott, nem hengerkopástól!
Ha eredeti dugattyú került bele (pl. nem hosszabb vagy rövidebb), és a kompresszió megfelelő, akkor valószínűleg nem a hengernél van a hiba.
Ha a kompressziója jó, akkor én a helyedben gyújtás és karbi környékén keresgélném a hibát....
A főtengelyszimeringre is ránézhetnél..........

Sok sikert!
gyurietz250
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.11.05. 13:10
MZ-d típusa: MZ ETZ0250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyurietz250 »

Hali!A csörgés megszünt a hengerben fúrás után,húzni is jól húz a szimering jó tavasszal raktam össze a blokkot új csapágyak tömítések stb.Azt viszont elfelejtettem leírni az elöbb,hogy 3000-környékén rángat,de fölötte nem egészen 4500-ig,ott meg mintha beszaggatna a gyújtás,de fölötte meg nem csinállja.És ezt csak 3-4. fokozatban 5-be ki sem tudom húzatni addig.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gyurietz250 2012.11.07. 11:01-kor.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, igen, így van üdv.juragy
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok az üres jelző elvileg kap egy gyújtás utáni +-t és a negatívot az üres jelző adja neki, működési elve ez?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az eladónak egy pár ezressel... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Mivel jobb a gyárinak feltüntetett dugattyú, mint az utángyártott?
Piros MZ ETZ 250
UDX
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

pempelli írta:Etz 250 kuplung állító gyűrű gyári feladata mi csak hogy kifele ne tudjon jönni a kuplung kiemelő henger és hogy ne tudjon elfordulni ?
Szia durva állítónak mondják a különböző hosszúságú bovdenek miatt először azt kell beállítani utána a bovdent szerintem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 87 vendég