Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A "Mz hogyan tovább"-ban 1000-1100 rpm szerepel.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Tudja valaki a 250 TS alapjárati fordulatszámát? Előre is köszönöm.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Gyula-bá írta:
bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Majdnem biztos.
Köszönöm Gyula-bá! Akkor új aksi. :(
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

bébé írta:Az aksim szarakodhat?
Majdnem biztos.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

83aslacibá írta:az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták,
Szívesen máskor is, a hiba valószínű oka, hogy a megjelent rajz nem a "vasalásos" technikához készült te pedig azt használtad (vagy fordítva).
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy az indexem csak járó motornál működik, álló motornál viszont nem? Az aksim szarakodhat?

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
83aslacibá
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2012.09.30. 20:13
MZ-d típusa: mzts125
Tartózkodási hely: Nagyrév

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: 83aslacibá »

Kész lett a Müller féle gyújtás ami itt van fent a club oldalon. Alant írtam hogy nem műkszik. Most már igen és az volt a baj hogy az egész panelt fordítva csinálták, át kellett forgatni az alkatrészeket. Köszönöm mindenkinek és Gyula-bának a segítséget.

http://www.youtube.com/watch?v=BPk0J1DB ... e=youtu.be
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Andrá$ írta:
gijjo írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lett

Köszi, holnap megpróbálom.
Üdv.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gijjo írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Nekem volt már gondom ilyesmivel csak nekem az volt a gond hogy rossz volta töltés és alacsony fordulaton nem volt valami jó és egyenletlenül járt, fesszab állítás töltés ellenőrzés után+megszakítóhézag állítás jó lett
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet-e rossz gyújtás beállítás miatt alapjárati problémám?
A gyertyám szép világosbarnára van kiégve, és a karburátoron már minden lehetséges beállítást megpróbáltam.
A szimeringek pedig teljesen épek. A kipufogó pedig nincs eltömődve. Teljesen tanácstalan vagyok.

Köszi.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

sunbim írta:
Cat írta:Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .
Egy a lényeg német legyen! Kapni ilyent megismerhető:fehér műanyag beöntés és anya csavaros kábel csatlakozás és német bélyegzés az oldalán ja és ez a legdrágább de szerintem csak ilyent szabad megvenni a bakelitos magyar" kuka minőség 5-1 az arány.Én sok sok éve ilyent használok Mz Simson és Pannónia mocikba hiba nélkül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Cat írta:Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
0,22mikrofarad = 220nF , nem 22mikrofarád ! Azzal be sem indulna a motor valószinűleg. Jó lesz .
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gyula-bá írta:
Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
Hat volton elég érdekes megoldás.
mondjuk ez jogos :roll:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

gijjo írta:Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?

Igen sajnos a sok állástól bekeményedik a szimering, de innentől ez blokk topikba tartozik, mert kikapunk a moderátortól.
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Gexxx írta:... ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi...
Hat volton elég érdekes megoldás.
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Bocsi nem az alapjáratot ejti lassan hanem a fordulatot.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3137
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

ha már ragaszkodtok a keleti blokk alkatrészeihez, akkor lada elektronikus feszszabi... :wink:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!
Sikerült végre valami alapjáratot csiholnom a ts 125-re.
De nagyon nem tetszik a gázadásra való reagálása, ha gázt adok behörög, majd felpörög, és rettentő lassan ejti az alapjáratot. Nem tudja valaki ezek miért lehetnek.
Üdv.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszönöm a segítséget akkor inkább annyira, félre teszem nem próbálkozok felrakni, amíg lehet kapni gyárit is :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Csak arra kell figyelni, hogy a trabi feszszabba be van építve a szabályzóellenállás. Ennek az ellenállása nem egyezik meg az mz eredeti szabályzóellenállásának a nagyságával. Így gond lehet a megfelelő töltőfesz beállításával. A légrés, és az érintkezők közti hézaggal való babrálással talán hadrafogható mz-ben is. Csak lent a dinamónál le kell kötni az eredeti előtétellenállást.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Tényleg ](*,) :D elvileg akkor jó az MZ-be is :roll: :-k
Csak épp áramkorlátozás nem lesz (illetve előbb füstölne le a dinamó, minthogy a trabi dinamójához méretezett áramkorlátozás működne). Bár azt a kisipari elektronikus se tud. Szóval igen, használható lehet.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Tényleg ](*,) :D elvileg akkor jó az MZ-be is :roll: :-k
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? :roll: oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
Kép

Kép


Kép

Kép
Milyen motoré? Esetleg egy Trabant márkájúé? :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Vettem egy jó doboz MZ alkatrészt és volt köztük egy fesszabályzó ami nemtudom milyen motoré? :roll: oldalán ugyanúgy DDR-Ruhla felirat de másabb mint egy sima az egész mögött van egy teekercs féleség a hátuljára pedig az van írva hogy 6V 220W nem néztem el ez van ráírva talán képen is látni. Ötletem sincs milyen motoré lehet
Kép

Kép


Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Olyan szempontból reagál a levegő csavarra, hogyha szinte teljesen kitekerem azonnal fullad de a betekert állapotokra abszolut nem. Egyébként 8 éve állt egy fűtött garázsban a motor, a tulaja már nem akart menni vele, kb 2 hónapja vettem meg tőle és most indítottam be, de mindent kitakarítottam, ami szükséges volt kicseréltem rajta. Az állástól tönkre mehetett volna a szimerig szerinted?
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

gijjo írta:Sziasztok!

Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok. :)
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Ha a levegőcsavarra sem ragál, akkor valószínű, hogy falsot szív valahol, az is lehet, hogy a főtengely szimeringnél.
Kép
Avatar
gijjo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.10.17. 08:00
MZ-d típusa: Mz ts 125
Tartózkodási hely: Albertirsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gijjo »

Sziasztok!

Tud-e valaki abban segíteni, hogy miért nem tudom beállítani az alapjáratot a motoron? Ts 125 1982.
Tudom mert béna vagyok. :)
A levegőcsavaron hiába állítok, ezzel szinkronban a gázbovdenen is hiába tekerek. Hogyha adok egy kis gázt és ott tartom a gázcsutkát működik csak pár másodperc után már az sem elég neki egyszerűen befullad. Egyébként rendesem megy a motor és rendesen húz is.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Hülye kérdés: Mien értékű kondi való a MZ be?
valami simson feliratút adtak volna 22mikrofarad-ost...

Én meg nem tom jó-e vagy se...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

fzooltan írta:
szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Üdv!
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
Köszi szépen meg nézem. :)
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

MrDok írta:
Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......
Köszönöm szépen a tippeket MrDok! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kovi 125 írta:Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Lecsökkent benzinmennyiség a keverékben. Rossz súbertű, akadozó benzinutánfolyás, stb.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!
S.O.S.
Arra lennék kíváncsi, hogy a blokkból jövő fulladó, eltorzult hang minek az eredménye?
A hajtókar, főtengely teljesen rendben van, a motorja erős és 20.000 kilométer van benne.
Sokat állt de már le is van műszakiztatva, stb. (gyönyörű állapotban van)
Egyszerűen nem értem...megyek vele pár kilométert és már rá is kezd, jahh és a legrosszabb, az, hogy
ha 70 felé megyek akkor szintén elkezdi és egyszerűen mintha fékezné valami a motort és nem megy gyorsabban :(
Sűrű füstöt nem köp, pöccre indul, szóval szimering sem valószínű.
Nagyon szépen megköszönném ha valaki tudna tanácsot adni!
Nagyon rossz érzés, hogy kész van a gép és ilyen dolgok miatt nem tudok vele menni :(
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

...én is ilyen hülyeségeket írogatok este 10 órakor, nem hogy aludnék, vagy... Ehh...
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

szépszem írta:Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Üdv!
Fesszab beállítás:
A hsz. 2012.07.16. 22:08 -kor íródott. Gesszti bejegyzése.
Ez meg egy másik "szakirodalom": 2012.05.13. 19:52,ez az én bejegyzésem.
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

Sziasztok az ellenállás tekercs az cserélve lett újra és semmi baj vele. Továbbá pedig a biztosíték az 16 a-es. A dinamo is most lett cserélve használt de jó mert van töltés csak túl sok. A régin már nem volt semmi töltés. ÉS a fesszabot azt hogy lehet állítani?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha elégett, és megszakadt, akkor túltölt, de nem veri ki a biztosítékot.

Ha testzárlatos és (még) nem égett el, akkor kiveri a biztosítékot, de nem tölt semmit. (szerintem)
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Egy ötlet az előtét ellenállás az a kis tekercs a dinamón meg égett vagy testzárlatos .
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Szüntesd meg a túltöltést.Állitsd be a fesszabot.

Szépszem?????
Ez olyan lányos név.
Te lány vagy?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Milyen biztosítékot üt ki? Szépszem?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Ilyen táblázatról nem tudok de a legfontosabb az akkumulátorfeszültség kb. 2000fordulatnál világítással 14v feszültségnek kell lenni, nagyobb fordulaton se szabad 14,4 v- nál magasabbnak lenni. A másik dolog a csúszósaruknak tisztának és szorosnak kell lenni minél jobb érintkezés miatt, a biztosíték táblát ha nagyon gyenge a rugója ki kell cserélni késes biztosíték táblára a megszakító filcre néhány csepp olajat kell időnként rakni , hogy ne kopjon ha ezeket megcsinálod már sokkal megbízhatóbb lesz a moci .
mzés írta:Kedves Márkatársak!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
mzés
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.10.12. 16:19
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mzés »

Kedves Márkatársak!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! :) köszi!
Szia!

Nekem az elektronikus van felszerelve. Kinek melyik tetszik. Mind a kettőről hallottam jót és rosszat egyaránt. Nekem ez bevált, de az én Tz-mnek a diódasor volt a hibája. Abban itt a fórumon tudnak segíteni, hogy hogyan lehet kimérni azt is.

Remélem tudtam segíteni :wink:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
nem kötött el semmit csak a ladánál a csillagpontra van kötve egy relé és az végzi a töltés ellenőrző lámpa működtetését.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
gabsic írta:Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Értem de minek is töltésjelző bátraké a világ ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:
gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták bele
Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója.

Egy új, wartburghoz való elektronikus "külső" szabályzóm épp van itthon eladósorban, ha passzol a rendszerhez, olcsón megválok tőle.

14,4 V - az a határ, ahol az akksi celláiban elkezdődik a buborékfejlődés. Ezért állítják ide az összes autóban/motorban a töltés max feszültségét. Ez ugye 6 V-os rendszernél 7,2 V. Ha rövid időre fölé szalad, akkor nincs gond, de tartósan magasabb feszültségnél felforrhat az akksi.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták bele
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég