Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

ETZ-hez első teleszkópokba kapható rugók közt van különbség?

pl.: 125-ösé és külön 250-esé vagy ezek egyformák?

Választ előre is kösz!! :)
MZ ETZ 251e '89
meldadam
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.01.07. 17:11
MZ-d típusa: Suzuki gs 750

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: meldadam »

Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne. Valaki megtudná mondani mekkora az első teleszkópban lévő rugók mérete?
Hossz X átmérő
Előre is köszi
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv!
Az MZ kerekek küllői gyárilag horganyozva vannak vagy krómozva?

Nekem van egy gyári kerekem első 18 as motoron még nem volt de a küllői kissé ilyen sárgásak olyan mintha valami nikkel lenen vagy horgany. Hiába nem volt motoron és garázsba volt tárolva így is elkezdte enni a rozsda csupán a párától.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Nna, igazából megvolt az összes fontos alkatrész, csak az alátétek zömültek össze, és egy hiányzó alátét miatt csavarodott le az anya. Most már úgy áll a lengőkar, mint Katiban a gyerek. Kösz mindenkinek a segítséget!

kr
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Aha, itt is látszik a poliamid gyűrű, gondolom azért van hogy a gumi szilenten ne bólintson akkorát oldalra a blokk.
Ha hazaérek meg is nézem, vajon hiányzik-e. Hirtelen nem emlékszem. Bár valószínű eladom a motort, de szarul nem akarom már összerakni.
Köszönöm a segítséget, tényleg hasznos ábrák!

KR.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

nincs mit, ez a kép lehet segít még majd valamennyit

Kép

de sztem a poliamidnak mindenképp ott kell lennie majd a blokktartó alatt ha arra gondoltál
MZ ETZ 251e '89
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Köszi Imi,

Ez a kép sokat segített! Egyedül a poliamid alkatrészekkel nem találkoztam, de ha jól emlékszem az én motoromban már -vagy még- ott végig gumiszilent van.

kr
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

nekem 250-es etz-n úgy volt, hogy a persely és a váz közt helyezkedett el az alátét

(1. gazdás 25ezer km-es motor volt, semmit nem alkottak át a motoron, így gondolom gyári volt a lengővillatengely körüli alátétek elhelyezkedése is)

az alátét belső átmérője ugyan akkora mint a persely átmérője, de lehet a kép alapján érhetőbb :D

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Köszi Sunbim!

Azt hittem Mz-ről már semmi újat nem hallok, tévedtem:)
De a perselyek nem a lengőkar és a váz közötti alátéten ülnek fel?
Vagy azon át kéne menniük?

KR
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Cat írta:
pempelli írta:Srácok 250/1 és az ETZ láncvédő bakelit egyforma?
Sajnos nem!
/1 nek a tengely nyílása lapított kör(teteje alja hiányzik) míg az ETZ teljes kör alakú...
Köszi
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cat »

pempelli írta:Srácok 250/1 és az ETZ láncvédő bakelit egyforma?
Sajnos nem!
/1 nek a tengely nyílása lapított kör(teteje alja hiányzik) míg az ETZ teljes kör alakú...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok 250/1 és az ETZ láncvédő bakelit egyforma?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kr írta:Üdv!

Érdeklődnék, hogy a gyári ill utángyári lengőkar tengely között van-e vastagságbeli különbség? ETZ 250.
A tengelyen 17,95-öt mértem, a lengőkarszilenten meg váz perselyén 18,05-öt. Nem tudom hogy a tengelyem gyári-e
és ha esetleg nem, a gyári nincs-e 18.00-hoz közelebb? Így van érezhető játéka, szeretném eltüntetni.

kr.
Persze hogy van egy kis kotyogása, ez teljesen normális.
A tengely anyák meghúzása után ez meg fog szűnni. A lengőkar szilentek acélperselyét a váz csövének húzza majd, meghúzás után. És megszűnik a holtjáték.
LETRHELVE húzd meg a tengely anyát! (Valakit ültess rá meghúzás közben.)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pempelli írta:Srácok etz 250 első kereket átküllözhetek szélesebb abroncsra?mi hátrányom származik belőle?
Ahogy Dénes mondta.
Nehezebb kormányozni, nagyon gyors kormány mozdulatnál lehet főként érezni a különbséget. Úgy kell a motort ,,bepajszerolni,, a kanyarba.
Talán :-k kicsit gyorsabban fognak kopni a telószárak.
Nekem hátsó felni van elöl, gyári hátsó gumimérettel. A felnit ráküllőztettem az agyra.
DE! nekem nagyon bevált! Elmondom miért.
Nagyon rövid fék utat értem el vele, nagyobb tapadási felületből adódóan. Lassabban kopik. Nehezebben csúszik meg az első kerék.
Nem veri szét az első felnit a kátyú! Átmész rajta mint egy döngölőbéka! :D Egypár szakadék mélységűt már megjártam és simán vette az akadályokat, sérülés mentesen.
Kicsit a végsebesség csökkenni fog.
A kereket nem tudod simán kiemelni a villák közül. Le kell szerelni a féknyerget. Az első sárvédőt kicsit át kell alakítani a szélesebb gumi miatt.

Ezek a tapasztalataim, Neked kell eldönteni belevágsz-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2012.12.29. 13:42-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Bópapa írta:Sziasztok!
Az első teleszkóphoz való "felújító" készletet használta már valaki? Ha igen, érdemes beruháznom egy ilyenre?

A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.
Nem minden használható belőle!! pl gyűrűk, csak némi alakítás után.
A viz szalad, a kő marad!
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!
Az első teleszkóphoz való "felújító" készletet használta már valaki? Ha igen, érdemes beruháznom egy ilyenre?

A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a gyári ill utángyári lengőkar tengely között van-e vastagságbeli különbség? ETZ 250.
A tengelyen 17,95-öt mértem, a lengőkarszilenten meg váz perselyén 18,05-öt. Nem tudom hogy a tengelyem gyári-e
és ha esetleg nem, a gyári nincs-e 18.00-hoz közelebb? Így van érezhető játéka, szeretném eltüntetni.

kr.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Jawa felnit szoktak venni bele.
Igaz nem alu, hanem krómozott, de olcsó és minden mérete stimmel.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

telectronic írta:
Dénes írta:Gyári alu kereket nem lehet kapni újat, vagy nagyon ritkán. A használt, meg többnyire mindig hibás.
Igen sajnos, van itt nálam mindjárt kettő is, az egyik rosszabb mint a másik, a 3ik meg a motorban de az meg dobfékes, bár legalább egyenesen fut, csak épp fékhatás nincs :(

>Ha kapsz boldban új gyári alu felnit netán az általában 16000ft körül van

Azannya, még nem néztem az árát, de ennyire nem számítottam...
A végén még nekem kell megcsinálnom.. :?:
Venni kell bele más motorét komplett kereket biztos van ami jó bele. Nekem mondjuk olyan a kerék hogy most az első vagy hátsó a fene tudja, hogy nem lehet elengedni a kormányt mert annyira ráz, hogy pofára esnék vele.....
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Mladi... te egy ezermester vagy. :) Üdv a szomszédoknak a klubhelységbe...istenem hogy ott mennyit röhögtünk... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Így készül a jó fék. :wink: =D>
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

mladi írta:Itt van 2 kép fék szabályozásról. Az új ferodolt esztergálom éppen a dobhoz.
Kép

Kép
Hát így egyszerűbb mint bekoptatni:)
Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 722
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, Suzuki
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: mladi »

Itt van 2 kép fék szabályozásról. Az új ferodolt esztergálom éppen a dobhoz.
Kép

Kép
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

telectronic írta:Még mindig a kerék centírnél tartok, már érdeklődtem vagy 5 bringás boltban, de mind azzal köldött el, hogy nincs befogó szerszáma hozzá és így nem tudja megcsinálni.

Mondanám, hogy hozd el ide, itt van egy idősebb biciklis szaki, az enyémet jól megcsinálta, de Pest nem itt van....
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

telectronic írta:Még mindig a kerék centírnél tartok, már érdeklődtem vagy 5 bringás boltban, de mind azzal köldött el, hogy nincs befogó szerszáma hozzá és így nem tudja megcsinálni.
Vigyél nekik egy első villát:)
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Még mindig a kerék centírnél tartok, már érdeklődtem vagy 5 bringás boltban, de mind azzal köldött el, hogy nincs befogó szerszáma hozzá és így nem tudja megcsinálni.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Dénes írta:Gyári alu kereket nem lehet kapni újat, vagy nagyon ritkán. A használt, meg többnyire mindig hibás.
Igen sajnos, van itt nálam mindjárt kettő is, az egyik rosszabb mint a másik, a 3ik meg a motorban de az meg dobfékes, bár legalább egyenesen fut, csak épp fékhatás nincs :(

>Ha kapsz boldban új gyári alu felnit netán az általában 16000ft körül van

Azannya, még nem néztem az árát, de ennyire nem számítottam...
A végén még nekem kell megcsinálnom.. :?:
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

telectronic írta:
Köszi. A képek, meg a referenciák alapján félek többe kerülne a javítás mintha veszek egy új kereket. :(
Ha kapsz boldban új gyári alu felnit netán az általában 16000ft körül van
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Gyári alu kereket nem lehet kapni újat, vagy nagyon ritkán. A használt, meg többnyire mindig hibás.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Köszi. A képek, meg a referenciák alapján félek többe kerülne a javítás mintha veszek egy új kereket. :(
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

telectronic írta:Keresek hozzáértőt, ETZ tárcsafékes első kerék rendbehozására.

A kerék valószínűleg esés vagy ütközés következtében meglehetősen
nem egyenletesen fut, talán egyengetni is kell a felnit.
Küllők nem szakadtak.
Tehát minimum egy centírozás kellene rá.

(Én is meg tudom tákolni, meg a küllőket állítgatni és a nagy huplikat ki tudom szedni,
de azt szeretném, hogy szinte olyan legyen mint az új)

Meg tudja valaki csinálni jó minőségben vagy ajánlani céget aki meg tudja csinálni ?

köszi
www.felniklinika.hu/
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Keresek hozzáértőt, ETZ tárcsafékes első kerék rendbehozására.

A kerék valószínűleg esés vagy ütközés következtében meglehetősen
nem egyenletesen fut, talán egyengetni is kell a felnit.
Küllők nem szakadtak.
Tehát minimum egy centírozás kellene rá.

(Én is meg tudom tákolni, meg a küllőket állítgatni és a nagy huplikat ki tudom szedni,
de azt szeretném, hogy szinte olyan legyen mint az új)

Meg tudja valaki csinálni jó minőségben vagy ajánlani céget aki meg tudja csinálni ?

köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

romfeld írta:Üdv! Lenne nekem egy olyan "problémám", hogy nem tudom megcsinálni az első teló szimering cserét. Ugyan is ahol van maga a szimering a felett van egy fémköpeny amit nem tudom hogy lehet leszedni (már ha egyáltalán le lehet). A régi szimering darabokban jött ki, az újat meg fogalmam sincs hogy rakjam a helyére mivel nem fér be a nyíláson. Lehet így egy kicsit zavaros amit leírok de illusztrálnám képpel:
http://kepfeltoltes.hu/view/121102/1102 ... es.hu_.jpg
Ha jól gondolom ebben a telóban egy fémházas szimmering volt és annak a fémháza még benne van a telóban.Az amit te fémköpenynek irtál.Egy nagy csavarhúzóval forditsd ki,vigyázva hogy a teló belső fele ne sérüljön.
Nem kell ugyanilyen bele,jó a "sima"szimmering is.

Ilyen a fémházas szimmering:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

romfeld írta:Üdv! Lenne nekem egy olyan "problémám", hogy nem tudom megcsinálni az első teló szimering cserét. Ugyan is ahol van maga a szimering a felett van egy fémköpeny amit nem tudom hogy lehet leszedni (már ha egyáltalán le lehet). A régi szimering darabokban jött ki, az újat meg fogalmam sincs hogy rakjam a helyére mivel nem fér be a nyíláson. Lehet így egy kicsit zavaros amit leírok de illusztrálnám képpel:
http://kepfeltoltes.hu/view/121102/1102 ... es.hu_.jpg
Szerintem az a szimering külső fém pereme csak te lehámoztad róla a burkolatot.
romfeld
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.11.02. 18:15
MZ-d típusa: ETZ 125 / FZR 600R
Tartózkodási hely: Hajdú-Bihar

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: romfeld »

Üdv! Lenne nekem egy olyan "problémám", hogy nem tudom megcsinálni az első teló szimering cserét. Ugyan is ahol van maga a szimering a felett van egy fémköpeny amit nem tudom hogy lehet leszedni (már ha egyáltalán le lehet). A régi szimering darabokban jött ki, az újat meg fogalmam sincs hogy rakjam a helyére mivel nem fér be a nyíláson. Lehet így egy kicsit zavaros amit leírok de illusztrálnám képpel:
http://kepfeltoltes.hu/view/121102/1102 ... es.hu_.jpg
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

telectronic írta:
Srácok etz 250 első kereket átküllözhetek szélesebb abroncsra?mi hátrányom származik belőle?
Pl. nem fog elférni a sárvédő alatt, én csak hátsó gumit raktam előlre és bele ért a sárvédőbe alig tudtam megforgatni is...
Ahogy Dénes írta kis ts hátsó felni(1.80x18)
300x18-as gumival kiválló.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Srácok etz 250 első kereket átküllözhetek szélesebb abroncsra?mi hátrányom származik belőle?
Pl. nem fog elférni a sárvédő alatt, én csak hátsó gumit raktam előlre és bele ért a sárvédőbe alig tudtam megforgatni is...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nehezebb lesz kanyarodni vele, szélesebb gumi kell rá, ami drágább. :)
Amugy pontos méretet nem tudok, de egyesek kis TS hátsó felnit szoktak használni előre, az "egyel" szélesebb, azon jól áll a megszokott Heidenau gumi.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok etz 250 első kereket átküllözhetek szélesebb abroncsra?mi hátrányom származik belőle?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Spicces írta:Üdv!

Az érdekelne hogy a lengő villa tengelyt hogy lehet sérülés mentesen ki venni, mert ahogy nézem csak ki kellene ütni de nem merem túl erősen mert nem vagyok benne biztos hogy jól csinálom. Segítsetek légyszives.
A vázat akarom festésre kész állapotba hozni. Jah meg a sztendert sem tudom hogy kéne. Csak simán erővel?
Ha levetted az anyát a tengelyről, akkor ütni kell. Először finoman, ha nincs berohadva kis koccintástól kicsúszik. Ha be van rohadva akkor csavarlazító / fékolaj / melegítés / nagykalapács / hidraulikus prés tetszőleges kombinációval lehet kivenni. De ha ütöd, ne közvetlenül a tengelyt üsd, hanem tegyél közé keményfát, vagy alumíniumot.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Spicces
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.08.29. 21:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Spicces »

Üdv!

Az érdekelne hogy a lengő villa tengelyt hogy lehet sérülés mentesen ki venni, mert ahogy nézem csak ki kellene ütni de nem merem túl erősen mert nem vagyok benne biztos hogy jól csinálom. Segítsetek légyszives.
A vázat akarom festésre kész állapotba hozni. Jah meg a sztendert sem tudom hogy kéne. Csak simán erővel?
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Nandor írta:Sajnos a hátsó rugós tagok eléggé elfáradtak a motoromon, ha kiemelkedés van az úton azt csillapítás nélkül átadja, ha mélyedés akkor meg /két személlyel csomaggal/ annyira összenyomódik, hogy a kerék beleér a sárvédőbe.
Arra gondoltam veszek másikat, találtam is a közelben de mivel ez ritka tekercselésű nem tudom, hogy bírná bírná a terhelést.
http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 153687.htm
Elképzelhető, hogy a nagy MZ-re nem is jó?
Szia!

Nekem is ilyen van a 250-es etz-men. Ha felújítod, és feltöltöd hidraulika olajjal akkor szerintem "magához tér". Én is a télen újítottam fel az enyémeket.
Bazsa74
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.01. 08:51
MZ-d típusa: ETZ150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Bazsa74 »

Nandor írta:Sajnos a hátsó rugós tagok eléggé elfáradtak a motoromon, ha kiemelkedés van az úton azt csillapítás nélkül átadja, ha mélyedés akkor meg /két személlyel csomaggal/ annyira összenyomódik, hogy a kerék beleér a sárvédőbe.
Arra gondoltam veszek másikat, találtam is a közelben de mivel ez ritka tekercselésű nem tudom, hogy bírná bírná a terhelést.
http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 153687.htm
Elképzelhető, hogy a nagy MZ-re nem is jó?
A rugót ki tudod cserélni,de szerintem ez így ahogy van tökéletes,nekem is ilyen van a mocimon.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nova001155 írta:Lenne egy kis gondom nagyobb tempómál 110-120 körül kóvályog a motor eleje mit tanácsoltok mi lehet a gond? illetve kissebb tempónál 50 körül elengedem a kormányt akkor beszitál a gép.
Na megvan a hiba valószínűsíthető oka vagy fasza 8 as az első kerékben :D. újra kéne fűzetni.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sajnos a hátsó rugós tagok eléggé elfáradtak a motoromon, ha kiemelkedés van az úton azt csillapítás nélkül átadja, ha mélyedés akkor meg /két személlyel csomaggal/ annyira összenyomódik, hogy a kerék beleér a sárvédőbe.
Arra gondoltam veszek másikat, találtam is a közelben de mivel ez ritka tekercselésű nem tudom, hogy bírná bírná a terhelést.
http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom ... 153687.htm
Elképzelhető, hogy a nagy MZ-re nem is jó?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ez sajnos igaz de majd átmazsolázom hátha látszik rajta valami :S
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

nova001155 írta:Kormánycsapágy kerékcsapágy azzal nincs gond a gumi zsír új és rendesen felvan rakva teleszkópok a télen lettek felújítva a kerékcentírozás dolog még nem volt viszont aztkéne megejteni :S. Vagy esetleg villamerevítő beszerzése?
Attol hogy új a gumi,még lehet karkaszhibás.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kormánycsapágy kerékcsapágy azzal nincs gond a gumi zsír új és rendesen felvan rakva teleszkópok a télen lettek felújítva a kerékcentírozás dolog még nem volt viszont aztkéne megejteni :S. Vagy esetleg villamerevítő beszerzése?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szar gumi (vmi dudor, szakadás, rossz kopás, nem ül ki a felnire stb), lengővilla lötyög...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

kerekcsapagy, (foleg hatso) kormanycsapagy, kerek centirozas, kiegyensulyozas,
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég