Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

nova001155 írta:Lenne egy kis gondom nagyobb tempómál 110-120 körül kóvályog a motor eleje mit tanácsoltok mi lehet a gond? illetve kissebb tempónál 50 körül elengedem a kormányt akkor beszitál a gép.

Sajnos szinte minden régebbi Mz eleje szitál egy kicsit "nagyobb" sebességnél, de ha ez nagyon erősödik töltsd akkor fel rendesen a teleszkópokat olajjal ahogy kell kb 230 ccm-t és centíroztasd ki az első kereket.
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Lenne egy kis gondom nagyobb tempómál 110-120 körül kóvályog a motor eleje mit tanácsoltok mi lehet a gond? illetve kissebb tempónál 50 körül elengedem a kormányt akkor beszitál a gép.
jenci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.03.23. 04:31
MZ-d típusa: etz251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jenci »

Udv.Beszeltem a Sub-ee -val,aki pont most tervezi a villa merevito legyartasat, 5 mm rozsdalemezbol, folurol belevagva a MZ feliratot, csak anyi kelene hogy jo lenne tudni hogy hanyan igenylik...tehat akinek kelet volna,jelentkezen.Gondolom ,annal tobben,annal jobb,,,,Az arat meg nem mondta,remelem az is nemsokara megtudjuk.Udv.Jenci
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Elvileg 5ös alu lemezből akartam, de egyenlőre akitől beszereztem volna az most "beintett" hogy nem lesz, vagy sima 3as acél lemez jöhet még szóba szerintem ha az megfelel horganyzott kivitelben esetleg (saválló anyagból nem ajánlom az még keményebb lehet)

Próbálok beszerezni alu lemezt és akkor abból lesz majd legyártva (de ki hogy szeretné, ár majd ezután)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Milyen anyagból, és mi lesz neki az ára?Engem 2 db érdekelne.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Üdv

Etz villamerevítőt tudok legyártatni ha valakit érdekel írjon PÜ-t (egyenlőre 5 db készül minimum)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Azért vettem a belsőt kisebbre mivel jobban felfekszik a csapágy belső gyűrűjén.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

nova001155 írta:
hell írta:Mármint itt a fórum keresőre gondoltam, mert volt erről szó már....
Elkészült a távtartó az általam jónak ítélt méretei 17*22*53 Jó kemény anyagból kértem és kemény 500 Ft volt az ára ;)
Te tudod nekem mindegy! :D
Nekem azokkal a méretekkel volt jó!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Mármint itt a fórum keresőre gondoltam, mert volt erről szó már....
Elkészült a távtartó az általam jónak ítélt méretei 17*22*53 Jó kemény anyagból kértem és kemény 500 Ft volt az ára ;)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Mármint itt a fórum keresőre gondoltam, mert volt erről szó már....
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Én is pont így jártam 2 éve.
d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm
Anyag minöség: A50-es.
Ha még nem csalnak az emlékeim. De szerintem a keresővel itt is megtalálod majd...
Googleztem már de nem találtam kösz a méretet meglátogatom a helyi mesterembert ;)
MrDok: Hát inkább csináltatok másikat nembiztos hogy egyenesen tudtam vágni és inkább ne az út szélén derüljön ki hogy nem sikerült a mutatvány .
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Én is pont így jártam 2 éve.
d:20mm D:22mm Hossz:52.3mm
Anyag minöség: A50-es.
Ha még nem csalnak az emlékeim. De szerintem a keresővel itt is megtalálod majd...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Ma a hazafele tartó úton érdekes rezgést éreztem a motoron ami egy darabig erősödött majd gyengült a lábaimon éreztem a legjobban. Megálltam az útszélén de nem találtam semmi rendelleneset hazaértem otthon kicsit jobban szemügyrevettem a dolgot középstenderen a gép és a hátsó kerék felől fémes súrlódó hang ütemesen. Na mondom mi a manó ez. Kikaptam a kereket csodálkozva láttam hogy a kerékdobnál a küllök öntvényébe beleért a fékpofafedél. Nem kellet sogáig gondolkodnom mi a gond kerékcsapágy. Az egyik még gyári volt az fasza is volt nem lötyögött még vészesen de a másik valami akármilyen nevesincs valami. Az úgy szét volt kopva csodálkoztam eddig nem esett ki a kerék. Lóhalálában go csapágybolt vettem 2 ropogós csapágyat. Beledobtam fasza lett. Meghúztam a csavart és szorult a kerék. Lazítottam akkor jó volt kitatáltam hogy a távtartó vacak megvolt már vetemedve fogtam egy csövet azt vágtam egy darabot belőle ami pont felfekszik a csapágyak közepére csak a méretbe nem voltam biztos egy kicsit kintebb kerültek a csapágyak mint voltak de még összeszerelhető volt a kerék. Kérdésem is van nem csak mesélek ;). Mi a gyári mérete annak a távtartónak? Iletve mit gondoltok lesz e valami baja azzal a csővel ott inkább esztergáltassak hozzá rendes távtartót vagy jólessz úgy? 3mm es a cső falvastagsága.
Ha jól tudsz fűrészelni, jó lesz, minden egyéb esetben esztergáltass egy megfelelő méretűt.
Kiütöd az egyik csapágyat, a másikat teljesen be, megméred a csapágytól az éppen hiányzónak a felfekvési pereméig, ráhagysz 0.5 mm-t és annyi a mérete.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ma a hazafele tartó úton érdekes rezgést éreztem a motoron ami egy darabig erősödött majd gyengült a lábaimon éreztem a legjobban. Megálltam az útszélén de nem találtam semmi rendelleneset hazaértem otthon kicsit jobban szemügyrevettem a dolgot középstenderen a gép és a hátsó kerék felől fémes súrlódó hang ütemesen. Na mondom mi a manó ez. Kikaptam a kereket csodálkozva láttam hogy a kerékdobnál a küllök öntvényébe beleért a fékpofafedél. Nem kellet sogáig gondolkodnom mi a gond kerékcsapágy. Az egyik még gyári volt az fasza is volt nem lötyögött még vészesen de a másik valami akármilyen nevesincs valami. Az úgy szét volt kopva csodálkoztam eddig nem esett ki a kerék. Lóhalálában go csapágybolt vettem 2 ropogós csapágyat. Beledobtam fasza lett. Meghúztam a csavart és szorult a kerék. Lazítottam akkor jó volt kitatáltam hogy a távtartó vacak megvolt már vetemedve fogtam egy csövet azt vágtam egy darabot belőle ami pont felfekszik a csapágyak közepére csak a méretbe nem voltam biztos egy kicsit kintebb kerültek a csapágyak mint voltak de még összeszerelhető volt a kerék. Kérdésem is van nem csak mesélek ;). Mi a gyári mérete annak a távtartónak? Iletve mit gondoltok lesz e valami baja azzal a csővel ott inkább esztergáltassak hozzá rendes távtartót vagy jólessz úgy? 3mm es a cső falvastagsága.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: dkari »

dkari: Nekem hátul 16-os van:
-ültetve van a hátulja, gondolom ezáltal más a villaszög is, az irányíthatóság is változik.
-hamarabb észreveszi a kátyúkat
-gyorsabban kopik a gumi
-más árban van egy-egy ugyanolyan mintázatú és típusú gumi
-más áttételeket választhatsz a kapható lánckeréksorral
-több hely van a kerék berugózott állapota és az ülés (sárvédő) között
-talán merevebb, erősebb a kerék
-jobban fog a hátsó fék

Első blikkre több a hátrány, de mivel én beépítettem a + helyet, ezért kötve vagyok.
Gondolom neked a kinézet az első, a hátrányok vállalhatóak.[/quote]

Köszi az infót! Hát a leírtak alapján marad a 18-as hátul. A motor stabilitásával semmi gondom sőt meglepően jó lett az átalakítás után :D
Meg időközben nézegettem több "cafe racer" átépítést és 16-os kereket ha tesznek is akkor azt előre.
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Üdv!

A következő lenne a kérdésem! 150-es etz-m van és az első teló kifelé kopog...Olaj hiány gondolom nem lehet mert nem ereszt sehol sem...esetleg az olaj megöregedése teheti ezt? Ha igen akkor elég utána tölteni olajat? Motor teleszkóppal még nem volt dolgom....de szokott lenni a nyomórúd tetején egy rugó (ami a becsúszóban van) és az szolgál "koppanás gátlóként" Mz-ben van ilyen???
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv, Pocok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Elsőt is cserélitek majd a hátsóra? ](*,) :D
Természetesen! :twisted:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Perec írta:Olvasom az ötletbörzét és tanulok.
Hasonló gondom nekem is van.
Mivel erősen szitál is a gép 45-nél mióta felkerült az első guma (cirka 5 éve ...) ezért terveztem végrehajtani ezt a szappanosannagyonfelpumpálós manővert amit nemrég olvastam.
Arra gondoltam akkor cserélek forgásirányt hagy kopjon az első gumi másik oldala is egy kicsit, úgyis lassan félidős.
Ez már két légynek tűnik egycsapásra :)
Azt szokták még mondani, hogy balra ülök ki a motoron, ha egyenesen megyek.
Próbáltam menni elengedett kézzel a szitálós tartományon kívül: pár-pár másodpercre
sikerült is, de érzésre erősen kanyarodnom kellett, hogy egyenesen menjek.
Ami a legzavaróbb tulajdonsága a gépnek, hogy huplis kanyarokban erősen kígyózik - érzésre mintha valahogy oldalra rugózna a hátulja - váltogatja az íveket is, inkább utasnak érzem magam mintsem pilótának. Amikor rossz (puha) volt a telóm egyenesben is volt ilyen érzésem.
Kíváncsi vagyok lehet-e egyszerűen javítani a helyzeten.



dkari: Nekem hátul 16-os van:
-ültetve van a hátulja, gondolom ezáltal más a villaszög is, az irányíthatóság is változik.
-hamarabb észreveszi a kátyúkat
-gyorsabban kopik a gumi
-más árban van egy-egy ugyanolyan mintázatú és típusú gumi
-más áttételeket választhatsz a kapható lánckeréksorral
-több hely van a kerék berugózott állapota és az ülés (sárvédő) között
-talán merevebb, erősebb a kerék
-jobban fog a hátsó fék

Első blikkre több a hátrány, de mivel én beépítettem a + helyet, ezért kötve vagyok.
Gondolom neked a kinézet az első, a hátrányok vállalhatóak.
Nem távolkeleti a gumi?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Elsőt is cserélitek majd a hátsóra? ](*,) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Én is megfordítottam a gumit, hogy összekopjon ami működik is. :D
Legközelebbi fordítása a kukába fog történni hamarosan. :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Olvasom az ötletbörzét és tanulok.
Hasonló gondom nekem is van.
Mivel erősen szitál is a gép 45-nél mióta felkerült az első guma (cirka 5 éve ...) ezért terveztem végrehajtani ezt a szappanosannagyonfelpumpálós manővert amit nemrég olvastam.
Arra gondoltam akkor cserélek forgásirányt hagy kopjon az első gumi másik oldala is egy kicsit, úgyis lassan félidős.
Ez már két légynek tűnik egycsapásra :)
Azt szokták még mondani, hogy balra ülök ki a motoron, ha egyenesen megyek.
Próbáltam menni elengedett kézzel a szitálós tartományon kívül: pár-pár másodpercre
sikerült is, de érzésre erősen kanyarodnom kellett, hogy egyenesen menjek.
Ami a legzavaróbb tulajdonsága a gépnek, hogy huplis kanyarokban erősen kígyózik - érzésre mintha valahogy oldalra rugózna a hátulja - váltogatja az íveket is, inkább utasnak érzem magam mintsem pilótának. Amikor rossz (puha) volt a telóm egyenesben is volt ilyen érzésem.
Kíváncsi vagyok lehet-e egyszerűen javítani a helyzeten.



dkari: Nekem hátul 16-os van:
-ültetve van a hátulja, gondolom ezáltal más a villaszög is, az irányíthatóság is változik.
-hamarabb észreveszi a kátyúkat
-gyorsabban kopik a gumi
-más árban van egy-egy ugyanolyan mintázatú és típusú gumi
-más áttételeket választhatsz a kapható lánckeréksorral
-több hely van a kerék berugózott állapota és az ülés (sárvédő) között
-talán merevebb, erősebb a kerék
-jobban fog a hátsó fék

Első blikkre több a hátrány, de mivel én beépítettem a + helyet, ezért kötve vagyok.
Gondolom neked a kinézet az első, a hátrányok vállalhatóak.
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

De már párszor el is hagytam. :twisted:
Nem lóg semmi.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:
csoka írta:Ha logikusan gondolkodsz,a váz eltekeredése okoz ilyen jelenséget(a kormánynyak nem merőleges a lengővilla tengelyre),és ettől még egy nyomon fog futni,csak az első kereked néhány fokkal eltér az úttal való merőleges érintkezéstől.
Aha vágom a borsót csak ezelőtt másik gumikkal ilyet nem csinált! Bár ez egy hitvány fajta lehet hogy azért látszik meg rajta ennyire látványosan.
Nem akar kiesni az első kereked? :mrgreen:
Szóval oldalirányba rángatva (villaszárak között) van játéka? Első tengely egyenes (fellazítod, a tengely forgatásával látszik hogy játszik-e a kerék a szárak között)?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: István79 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy a 20W-50 motorolaj jó az első teleszkóp villáiba ? Mert a váltóba is ezt használom amiből még van 3,5deci (ami ugye nem elég) és inkább vennék ugyanilyet a telóba is .Azt legalább a váltóhoz majd fel is tudnám használni. De ha azt mondjátok ,hogy egyáltalán nem jó,akkor milyet vegyek?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

csoka írta:Ha logikusan gondolkodsz,a váz eltekeredése okoz ilyen jelenséget(a kormánynyak nem merőleges a lengővilla tengelyre),és ettől még egy nyomon fog futni,csak az első kereked néhány fokkal eltér az úttal való merőleges érintkezéstől.
Aha vágom a borsót csak ezelőtt másik gumikkal ilyet nem csinált! Bár ez egy hitvány fajta lehet hogy azért látszik meg rajta ennyire látványosan.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ha logikusan gondolkodsz,a váz eltekeredése okoz ilyen jelenséget(a kormánynyak nem merőleges a lengővilla tengelyre),és ettől még egy nyomon fog futni,csak az első kereked néhány fokkal eltér az úttal való merőleges érintkezéstől.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

kiszsebi írta:hell!

Lehet, hogy a villakiflik is görbék.
Itt semmi nincs kizárva! :)
És azt hogy a lehet megnézni?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

hell!

Lehet, hogy a villakiflik is görbék.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Az mitől lehet, hogy félre nyalja a gumit elöl? Nem a tárcsa felőli oldalát. Olyan mintha a gumi közepétől nézve jó 1 centire futna a kerék. Pár dologra tippelek csak fogalmam nincs róla van-e köze hozzá egyáltalán!?
A telóim valószínűleg kicsit ferdék és azért? (Bambi féle merevítő van benne és az is kicsit úgymond igazodott hozzá, deformálódott picit az évek alatt)
Szeretem az első féket elég komolyan használni (azzal hamarabb megállok :) ) és azért?
Gumi minősége elég gyenge hajlamos a kopásra nem kicsit és azért? (Valami silány török fajta de attól még taln nem kellene félre kopnia vagy igen nem tudom :) ).
Blokkom kissé ferde már, de gondolom annak nincs köze hozzá. Eddig 1 nyomon járt így egyszerűen nem tudom ez mitől lehet. De itt környékben senki sem tudja. :(
Esetleg valakinek valami tippje lenne hol nézelődjek? Hamarosan cserés a gumi csak nem akarom azt is így megegye.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: dkari »

Érdeklődnék van e tapasztalat illetve vélemény arról hogy 16-os kerék hátra jelent e valami előnyt illetve hátrányt?
A kis ts-re gondolnám ami át lett alakitva "cafe racer" stílusba.
Köszi!
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Köszi!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

bluerider írta:Szereztem egy felnit amire az van írva: 215 B X 18 Ha jól gondolom ez hátsó kerékbe való. Elsőbe széles lenne? :-k
széles lenne előre
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Szereztem egy felnit amire az van írva: 215 B X 18 Ha jól gondolom ez hátsó kerékbe való. Elsőbe széles lenne? :-k
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jenci írta:akor csak anyit kelet volna csinalni hogy minel tobben jelentkezunk,igenyeljuk a merevitit, es megkerdezni a Sobb-et hogy van -e ra ideje meg kapacitasa hogy legyartson par darabot, es ha lehetne nagyabbol megmondani hogy menyiert tudta volna kihozni a darabjat. Gondolom, annal tobben jelentkezunk, az ara is kedvezobb lenne,,, remelve hogy Subb-e megtudta volna gyartani oket.Udv Jenci
Szia! Kérlek ezt az írásodat fordítsd le nekem magyar nyelvre, mert nem igazán értem.
Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
jenci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.03.23. 04:31
MZ-d típusa: etz251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jenci »

akor csak anyit kelet volna csinalni hogy minel tobben jelentkezunk,igenyeljuk a merevitit, es megkerdezni a Sobb-et hogy van -e ra ideje meg kapacitasa hogy legyartson par darabot, es ha lehetne nagyabbol megmondani hogy menyiert tudta volna kihozni a darabjat. Gondolom, annal tobben jelentkezunk, az ara is kedvezobb lenne,,, remelve hogy Subb-e megtudta volna gyartani oket.Udv Jenci
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: yofo »

jenci írta:ugy latszik, mar tobben erdklodnek a merevito utan, es ha valaki tudja hogy ki tudta volna legyartani oket megkoszonem szepen,,,beszereztem egy hasznalt elso sarvedot(mert az eredetit nem akarom bantani)es turelemel varom hogy sikerulyon valahogy beszerezni a merevitot, mert ahogy a Samu monta,hasznos dolog..udv Jenci
Keressétek meg Sub-ee t , régebben ő is készített, lehet , hogy most is van rá kapacitása .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: m-tom »

jenci írta:ugy latszik, mar tobben erdklodnek a merevito utan, es ha valaki tudja hogy ki tudta volna legyartani oket megkoszonem szepen,,,beszereztem egy hasznalt elso sarvedot(mert az eredetit nem akarom bantani)es turelemel varom hogy sikerulyon valahogy beszerezni a merevitot, mert ahogy a Samu monta,hasznos dolog..udv Jenci
Plusz 1 (vagy 2) rendelés majd arra a villamerevítőre....
jenci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.03.23. 04:31
MZ-d típusa: etz251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jenci »

ugy latszik, mar tobben erdklodnek a merevito utan, es ha valaki tudja hogy ki tudta volna legyartani oket megkoszonem szepen,,,beszereztem egy hasznalt elso sarvedot(mert az eredetit nem akarom bantani)es turelemel varom hogy sikerulyon valahogy beszerezni a merevitot, mert ahogy a Samu monta,hasznos dolog..udv Jenci
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Engem majd érdekelne egy ilyen merevítő alkalom adtán :)
MZ ETZ 251e '89
jenci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.03.23. 04:31
MZ-d típusa: etz251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jenci »

Koszi Samu, majd kiserem, es ha tobben is igenylik, akor talan valaki le is gyartsa
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! Néha valaki kitalálja, hogy gyártat, olyankor összegyűjtjük az igényeket. Most épp nincs ilyen... figyelni kell mikor lesz megint. Nem csavarodik annyira a villa fékezéskor.
jenci írta:Sziasztok, ,,,,azt szeretem volna kerdezni hol tudnek beszerezni villamerevitot a 251re,olyant mint latam a Samunal, vagy pedig Kecskemeten, a versenyen, az MZ cupan, es hogy milyenek a tapasztalatai anak aki felrakta,,,koszi elore Jenci
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cat »

Majd kiderül ha beborul ;)

Más:
Van 2db 18-as első kerekem
Ma kiderült, hogy mindkettő üt rendesen.
Kilehet az ilyet centíroztatni, vagy innentől vastelep?
Centírhoz vennem kéne 2 csapágyat is gondolom...? (egyikben nincs, másikban beállva) :(
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Cat írta: Nálam a perkó eleje maradt, és csak a jobb oldali villaszár lett cserélve...
A távolságot ahogy mértem ugyanugy 130mm, mint a rajzon...
Nah mind1, legyártom, aztán felpróbálom...
Köszi
Hát... akkor passz... csak ötlet volt, mivel nem tudom már miért, de kisTS-nél anno variálni kellett valamiért... de rég volt...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cat »

gabsic írta:
Cat írta:Üdv

Néztem a házi villamerevítőt.
Valaki írta, hogy nem jó a perkóra..
Kérdés: miért nem?
Ahogy méregettem ugyanezek a méretek jöttek ki rá...
Más a villaszárak távolsága. (asszem legalábbis... emlékeim szerint volt ilyen miatt kavarás mikor tárcsafékessé alakult át a kisTS...)
Gondolom ha ETZ kormánykiflik mennének a perkóba, akkor jó lenne.

Nálam a perkó eleje maradt, és csak a jobb oldali villaszár lett cserélve...
A távolságot ahogy mértem ugyanugy 130mm, mint a rajzon...
Nah mind1, legyártom, aztán felpróbálom...
Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
jenci
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.03.23. 04:31
MZ-d típusa: etz251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jenci »

Sziasztok, ,,,,azt szeretem volna kerdezni hol tudnek beszerezni villamerevitot a 251re,olyant mint latam a Samunal, vagy pedig Kecskemeten, a versenyen, az MZ cupan, es hogy milyenek a tapasztalatai anak aki felrakta,,,koszi elore Jenci
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Cat írta:Üdv

Néztem a házi villamerevítőt.
Valaki írta, hogy nem jó a perkóra..
Kérdés: miért nem?
Ahogy méregettem ugyanezek a méretek jöttek ki rá...
Más a villaszárak távolsága. (asszem legalábbis... emlékeim szerint volt ilyen miatt kavarás mikor tárcsafékessé alakult át a kisTS...)
Gondolom ha ETZ kormánykiflik mennének a perkóba, akkor jó lenne.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Néztem a házi villamerevítőt.
Valaki írta, hogy nem jó a perkóra..
Kérdés: miért nem?
Ahogy méregettem ugyanezek a méretek jöttek ki rá...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

köszi akkor jól sejtettem. Havernak szerelek látatlanba motort és nem akartam hülyeséget írni XD
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

bomber93 írta:Szép napot? MZ TS 150/250 első teleszkópvillát, hogyan lehet szétszedni, szóval a krómos szárat kiszedni az alu részből?
Alján a 6-os anyát kell kitekerni
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Szép napot? MZ TS 150/250 első teleszkópvillát, hogyan lehet szétszedni, szóval a krómos szárat kiszedni az alu részből?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 34 vendég