Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

gesszti írta:Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
Sajnos ebben segíteni nem tudok, csak érdekődök, hogy mennyire folyik? Május 1 siófok bukta?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Elkezdett folyni az olaj a blokkból. Vagy a kuplung oldali dekni alól, vagy középről. Szétszedném, de mivel vidéki vagyok, szeretnék felkészülni csapágyakkal, és szimmeringekkel előre.

TS 250, 4 sebességes, 1975-ös gépsárkányhoz nincs valakinek egy csapágy-szimmering listája? Keresgéltem itt a fórumon, de nem találtam.
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Nandor írta:
cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?
1:40-est. Elég furcsa dolog ez egyébként mert 87-es fúvókával nem fullad a gép. Olvastam valakinek el sem indul ha kicsi a fúvóka, szivatóját már megnéztem nem-e ereszt ott de úgy nézem nem. Esetleg valahol más benzin jutna be a motorba?
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

cater20 írta: Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
Milyen arányú keveréket használsz?
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 »

gabsic írta:
cater20 írta: Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)
Minden lehet, de nem valószínű. Én majd arra leszek kíváncsi, mikor ragad meg a motor a szegény keverék miatt...
Hát én is gondoltam erre, de olvastam neten, hogy ebbe a karbiba tettek 95ös fúvókát is. Lehet hogy az lenne az igazi.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

cater20 írta: Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)
Minden lehet, de nem valószínű. Én majd arra leszek kíváncsi, mikor ragad meg a motor a szegény keverék miatt...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Nandor írta:
cater20 írta: De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.
Az olaj elégve korommá válik. :D
Amikor megvettem a ts-t nekem is ilyen volt, de a tömítés cseréje után megszűnt.
Üdv! Mai nap kipróbáltam egy 87es fúvókával és kezd barnára kiégni a gyertya. Elképzelhető hogy valahogy fars benzint kap? :)
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Eléggé nagy erővel kell váltanom, és elég férfias bekattanó hangja is van.
Kuplungbowden utánállító(fogantyúnál)elég rendesen ki van tekerve...
Alul állítható ez még?(nem rémlik sajna)
Olajszint befolyásolhatja a váltást?

Sajna nem tudtam meglesni a olajszintjelzőnél annyira szét van menve a hornya a csavarnak, szereznem kell óóóriás csavarhúzót hozzá. (csak állandóan csöpög az üresjelzőnél[hiába van beszilózva mint állat] félek egyszercsak elfogy :D )

Hétfőn veszek üresjelzőt(remélem lesz a boltban) és elfektetem a motort balra, és próba cserélni..
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

cater20 írta: De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.
Az olaj elégve korommá válik. :D
Amikor megvettem a ts-t nekem is ilyen volt, de a tömítés cseréje után megszűnt.
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 »

csoka írta:Főtengely szimering a kuplung oldalon?Forgattyúsház tömítetlensége a közép blokknál?Valahonnan szedi azt az anyagot,amiből korom lesz,mert mint írtad,az üzemanyag mennyiség változtatásával a korom megmarad.
De épp ez az, hogy korom van rajta és nem olaj. Ha olaj átmenne a váltótól akkor az nem korom lenne, hanem csöpögős.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

joeedalton írta:Sziasztok!

Nézzétek el,ha kissé bénán,vagy bénát kérdezek...van egy 125 ETZ kb 5 éve,azt nem igazán kellett szerelgetni..egykét apóság de azt megoldottam. Ütőképes meg vok vele elégedve. Na de most vettem egy 250es Etz-t. Gyönyörű állapotban van,de a kuplungja csúszik,tudtam is így vettem meg egész jó áron. Aztán ott kipróbáltuk egy haverommal nem volt rossz,de a csúszós kuplung miatt nem akartuk nyúzni. Félek,hogy pórul jártam, a kuplung terhelés hatására kb 4-5 ezer között csúszik meg főként 2-3as fokozatban(de ezt tudtam), de sajna a fokozatok hol megvannak hol nincs,pedig itthon is mentem vele még jó volt,aztán csak 4.-5. vagy üres(de nem jó helyen) és kattogó hangot hallat. Kicsit játszik az ember a váltókarral és visszajönnek a sebességek,utána eltűnik az egyes. A másik mikor megvannak a sebességek, velem(198cm,115kg) 5. be 110-115 megállítja kb 5500 fordul és elfogy. A blokkja szépen jár nem csörög nem zörög,gyönyörűen fütyül(már amennyire egy 250es EtZ szokott). Holnap szedjük szét,megnézzük mi a helyzet a váltóval,kap új kuplung lamellákat, gyújtás benzin szint ellenőrzés elsőként...ha esetleg valahol el akadnánk vagy valamit nem tudnánk,akkor itt szeretnék kérdezni,bízom a jártasabb szakemberek véleményében.

-köszönettel, egy MZ kedvelő
Nézd meg a malomkerék mögött megvan-e a görgős karnak a rugója(mármint beakasztva a helyére). Ha a helyén van gyorsan szedd szét a blokkot, mert valamit nagyon rosszul raktak bele. Szerintem kiakadt. A kuplung csúszást jó rugókkal tudod javítani, ha a lamellák amúgy jók.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Főtengely szimering a kuplung oldalon?Forgattyúsház tömítetlensége a közép blokknál?Valahonnan szedi azt az anyagot,amiből korom lesz,mert mint írtad,az üzemanyag mennyiség változtatásával a korom megmarad.
cater20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.03.20. 20:12
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: cater20 »

Üdv! Olyan gondom van a gépemmel(mz ts 250/1), hogy állandóan száraz feketére kormolja a gyertyát. Indulni nagyon könnyen indul, enni is eszik :). Már légszűrőt cseréltem karbit pucoltam tűt állongattam le fel, de csak nem az igazi. Jelenleg egy pannónia karbi van rajta, mivel ez a blokk kistraktorban van, és így sikerült megvennem. Pancsi karbinak 120as a fúvókája gyárilag én vettem bele 115öst ez volt a boltba a legkisebb de ugyanúgy kormolja. Elképzelhető lenne, hogy még mindig nagy neki a fuvi? Egyébként néztük már gyári karibal is 135ös fuvival is kormol rendesen.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ha az adatlapodon beírnád a városneved,esetleg még segítséget is kaphatnál(történt már ilyen az MZ klub történetében).
joeedalton
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.04.17. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: joeedalton »

Sziasztok!

Nézzétek el,ha kissé bénán,vagy bénát kérdezek...van egy 125 ETZ kb 5 éve,azt nem igazán kellett szerelgetni..egykét apóság de azt megoldottam. Ütőképes meg vok vele elégedve. Na de most vettem egy 250es Etz-t. Gyönyörű állapotban van,de a kuplungja csúszik,tudtam is így vettem meg egész jó áron. Aztán ott kipróbáltuk egy haverommal nem volt rossz,de a csúszós kuplung miatt nem akartuk nyúzni. Félek,hogy pórul jártam, a kuplung terhelés hatására kb 4-5 ezer között csúszik meg főként 2-3as fokozatban(de ezt tudtam), de sajna a fokozatok hol megvannak hol nincs,pedig itthon is mentem vele még jó volt,aztán csak 4.-5. vagy üres(de nem jó helyen) és kattogó hangot hallat. Kicsit játszik az ember a váltókarral és visszajönnek a sebességek,utána eltűnik az egyes. A másik mikor megvannak a sebességek, velem(198cm,115kg) 5. be 110-115 megállítja kb 5500 fordul és elfogy. A blokkja szépen jár nem csörög nem zörög,gyönyörűen fütyül(már amennyire egy 250es EtZ szokott). Holnap szedjük szét,megnézzük mi a helyzet a váltóval,kap új kuplung lamellákat, gyújtás benzin szint ellenőrzés elsőként...ha esetleg valahol el akadnánk vagy valamit nem tudnánk,akkor itt szeretnék kérdezni,bízom a jártasabb szakemberek véleményében.

-köszönettel, egy MZ kedvelő
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Tibi 84!
Köszi a méretet, már megoldottam a 76X4-es éppen jó!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Harcos írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Nekem akkor csinálta ezt amikor elforgott az forgórész.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2012.04.18. 12:19-kor.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Harcos írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.
kiszerel ,centir ,hanem jo akkor csere.
A viz szalad, a kő marad!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

pempelli írta:Az után gyártott léptetővillák mennyire jók?
Vagy használtnál mit kell nézni.
Utángyártott be épithetö, használt ne legyen lilára égve, felülete épp legyen .
A viz szalad, a kő marad!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Az után gyártott léptetővillák mennyire jók?
Vagy használtnál mit kell nézni.
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Ezt 125-ös motorkerékpáromban a főtengely ferde, aminek következtében a egy fordulat alatt 2 szer is gyújt a motor. Mit lehet ezzel kezdeni? Megoldást jelenthet-e az optikai jeladós gyújtás?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

nagyarpi írta:Sziasztok!
A ford.szám mérő dekni alatt van egy tárcsa ami a kupl.durva beállitására szolgál.Ezen van egy gumigyűrű ami tömitő feladatot lát el.Ennek kellene a mérete ha vki tudja.
Szia Árpi!

Ha a nagy O gyűrűre gondolsz akkor 76x3.5 , de a 76x4 is belemegy. Van is nekem egy itthon.

üdv.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

EszesNorbi írta:Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy mi oka lehet annak hogy az ETZ 125 ös motorom felváltáskor majdnem 3x akkora utat kell megtennie a váltókarnak mint lefelé váltáskor vagy mint normál esetben, a kérdés mi az oka és szét kell e ahhoz húzni a blokkot, a válaszokat előre is köszönöm, Üdv Norbi.
Elkopott a váltókar tengelye és/vagy a kapcsolóköröm. Szét kell húzni a cseréhez.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
EszesNorbi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.04.15. 10:27
MZ-d típusa: ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: EszesNorbi »

Sziasztok, azt szeretném kérdezni hogy mi oka lehet annak hogy az ETZ 125 ös motorom felváltáskor majdnem 3x akkora utat kell megtennie a váltókarnak mint lefelé váltáskor vagy mint normál esetben, a kérdés mi az oka és szét kell e ahhoz húzni a blokkot, a válaszokat előre is köszönöm, Üdv Norbi.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

jogos... :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pedro121!
Először olvass vissza, rengetegszer volt ez már téma.
Ha meg nem akarsz olvasni, akkor törődj bele: visszaváltáskor adni kell egy kis gázfröccsöt!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
Olyan tünete van a motoromnak h ha rárakom középsztenderre és berakom sebességbe akkor pörög a hátsó kerék behúzott kuplunggal.... vagyis nem emel ki rendesen. Igenám, de ha fent a bowdenen feszítek akkor meg érezhetően később indul meg a motor vagyis mégis csak kiemel, pedig ha ismét felrakom sztenderre akkor is pörög a hátső kerék pedig a bowden sokkal feszesebb mint korábban... akkor most mi is történik?? :D menet közben kicsit nehézkes is a lefele váltás, felfele semmi baj. Gondolom emiatt lenne ez, csak nem tudom h miért csinálja ezt a kuplung.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Sziasztok!
A ford.szám mérő dekni alatt van egy tárcsa ami a kupl.durva beállitására szolgál.Ezen van egy gumigyűrű ami tömitő feladatot lát el.Ennek kellene a mérete ha vki tudja.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

pedro121! Köszönöm a segítségedet.
Üdvözlettel: takzol
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Az attól függ melyik oldali szimering :D Kuplung oldali vagy gyújtás oldali. Ha a gyújtás oldali megy ki akkor ott fals levegőt szívhat és pörög a motor akkor is amikor nem kellene neki, karbin lebegő csavar állítására alig-alig vagy egyáltalán nem reagál. Ha a kuplung oldali megy ki akkor a blokkban lévő olaj bekerülhet a forgattyúsházba és úgy elkezd füstölni a motor mint addig soha, ráadásul örökké beköpi a gyertyát ami menet közben igen kellemetlen tud lenni, vagy el se indul a motor tőle. Én ennyit tudtam mondani :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt fórumozók!
Kérem, hogy írjátok le a főtengely szimering hibájakor jelentkező tüneteket!/ kis ETZ/
Tisztelettel: takzol
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

KILL3R etz!
Köszönöm a reagálást. Majd megnézem. A motor jó erőben van, jól pörög, nem füstöl, a fordulatot szépen visszaejti, ha elveszem a gázt. Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű főtengely szimm....
Hacsak előtte nem töltöttél rá fél litert +ba.

Csavard ki a nívó csavart, ha számottevő mennyiség nem jön le, akkor szimm.csere. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt fórumozók!
A mai néhány kilométeres motorozás után vettem észre, hogy a blokkon, az olajbetöltő gumi dugónál sok olaj kinyomódott a váltóból./Kis ETZ./Minden csupa olaj volt. Látszólag a dugó a helyén volt, de néhány millimétert tudtam még lejjebb nyomni. Szokott ez kirázódni, vagy megsérülni? Ha van valakinek tapasztalata, kérem ossza meg velem!
Tisztelettel: takzol
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta:Haverom maciját szerelgetjük ,mi van akkor ha a kuplungagy (ETZ 250)alatt lévő tűgörgő kosár el van kopva?
Mi a jelenség?
Hogy lehet megállapítani hogy kopott-e?
Azon forog a menesztő, amit külön is fel tudsz tenni a helyére. Kotyog, vagy nem...
Kicsit kotyog,ez menet közben adhat hangot ,vagy mit okozhat?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Haverom maciját szerelgetjük ,mi van akkor ha a kuplungagy (ETZ 250)alatt lévő tűgörgő kosár el van kopva?
Mi a jelenség?
Hogy lehet megállapítani hogy kopott-e?
Azon forog a menesztő, amit külön is fel tudsz tenni a helyére. Kotyog, vagy nem...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Haverom maciját szerelgetjük ,mi van akkor ha a kuplungagy (ETZ 250)alatt lévő tűgörgő kosár el van kopva?
Mi a jelenség?
Hogy lehet megállapítani hogy kopott-e?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Cat írta:Üdv

Perkóból az üresjelzőt hogy szedem ki?
Cserélhető ha jól rémlik ugye?
Tömítés van alatta?
Ha álló(vázban lévő) motorból kiszedem akkor ott folyik az olaj ugye?
Csak eldőtve, vagy olajat leengedve szerelhető?
Folyik , és menetes.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Perkóból az üresjelzőt hogy szedem ki?
Cserélhető ha jól rémlik ugye?
Tömítés van alatta?
Ha álló(vázban lévő) motorból kiszedem akkor ott folyik az olaj ugye?
Csak eldőtve, vagy olajat leengedve szerelhető?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

HaPi írta:Hello :!:
Azt szeretném megkérdezni, hogy ETZ 250-snél mekkora gyárilag az első fogaskerék (láncnál) :?:
Köszi :!:
19-es
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello :!:
Azt szeretném megkérdezni, hogy ETZ 250-snél mekkora gyárilag az első fogaskerék (láncnál) :?:
Köszi :!:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

santos92 írta:Üdv!

Az MZ TS 125-ös motoromnak az idei első beindításnál első rúgásra indult. Viszont a henger környékéről csilingelő hang jött. Igazából olyan mintha egy Trabantot indítottam volna el. A véleményeteket szeretném csak kikérdezni, hogy mi lehet a gond, mi a meglátásotok?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Csilingel karbi, hengerborda, tűgörgő, akár kuplunlánc stb...Kicsit konkrétabban, akkor talán tudunk segíteni.
santos92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.04.07. 11:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: santos92 »

Üdv!

Az MZ TS 125-ös motoromnak az idei első beindításnál első rúgásra indult. Viszont a henger környékéről csilingelő hang jött. Igazából olyan mintha egy Trabantot indítottam volna el. A véleményeteket szeretném csak kikérdezni, hogy mi lehet a gond, mi a meglátásotok?

Előre is köszönöm a válaszokat!
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Mert melegen feldúsul a benzin-levegő keveréked a benzin javára. :)
Totál hideg motornak nem kell, hogy tudja tartani az alapjáratot. Mindig üzemmeleg állapotban állítgasd a karbit.

Lehetséges megoldás: a "levegő" csavart tekerd egy kicsit (érzéssel :) ) kifelé.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, mitől van az hogy mikor még hideg a motor szépen tartja az 1500-as alap fordulatszámot, de ahogy egyre jobban melegszik, egyre kevésbé tartja ?
István79
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.02.07. 19:01
MZ-d típusa: MZ TS 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: István79 »

gabsic írta:
bomber93 írta:Az MZ Ts 125 és az Mz Trophy (ES) 125 blokkja pontosan mikben különbözik? Azt tudom, hogy kuplungkosár kisfogaskerék meg primerlánc. Ezen, kívül a váltóból kapja az olajat. De maga a főtengely is másabb? Van ezeken kívül valami amiben különböznek?
Primer hajtáson kívül más a főtengely is. A TS blokkban 5mm-el vatagabb lett a főtengelycsap, változtak a főtengelycsapágyak méretei. A TS blokkon már nincs meg a szellőző ami a szívócsőhöz megy. TS hajtókarja felül tűgörgős. Én ennyiről tudok. (Trophys simerős mondta, hogy az ES mintha kisebb kompressziójú lenne, tehát henger-hengerfej tájon is lehet különbség, de hogy pontosan mik mások azt nem tudom biztosan)
A TS 1977 januártól tűgörgős.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta:Az MZ Ts 125 és az Mz Trophy (ES) 125 blokkja pontosan mikben különbözik? Azt tudom, hogy kuplungkosár kisfogaskerék meg primerlánc. Ezen, kívül a váltóból kapja az olajat. De maga a főtengely is másabb? Van ezeken kívül valami amiben különböznek?
Primer hajtáson kívül más a főtengely is. A TS blokkban 5mm-el vatagabb lett a főtengelycsap, változtak a főtengelycsapágyak méretei. A TS blokkon már nincs meg a szellőző ami a szívócsőhöz megy. TS hajtókarja felül tűgörgős. Én ennyiről tudok. (Trophys simerős mondta, hogy az ES mintha kisebb kompressziójú lenne, tehát henger-hengerfej tájon is lehet különbség, de hogy pontosan mik mások azt nem tudom biztosan)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a kukactengelybe történő bevágással megoldható lenne-e egy második üres beiktatása?
Konkrétan a 4. és 5. közé gondoltam egyféle szabadonfutó funkciónak: kigurulni, vagy hegyen ereszkedni a motor kínzása nélkül. A motorfék erősebb tempónál úgyis egy nagy 0, ha néha gázt is húzok a kenés miatt akkor meg szinte nettó hajt ](*,)
Kép
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Az MZ Ts 125 és az Mz Trophy (ES) 125 blokkja pontosan mikben különbözik? Azt tudom, hogy kuplungkosár kisfogaskerék meg primerlánc. Ezen, kívül a váltóból kapja az olajat. De maga a főtengely is másabb? Van ezeken kívül valami amiben különböznek?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég