Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez is egyfajta lehetőség, de az enyém nem eszi őket és újak vannak benne az övé meg eszméletlen módon. Valami DDR feliratos isolatort szerzett valahonnan most azt használja eddig az birta neki a legjobban de ez is csak pár 100km-t. Csak van valami megoldás rá valami csak nem jó benne.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Persze, nem szabad új gyertyát venni..... selejtek. Keressen egy régit a fiók mélyéről.hell írta:Haveromnak van egy etz 250 motorja igen jó állapotban(oldalán még nem érkezett lekopni a gyári matrica és 38000km van benne ). Olyan gondja lett eszi a gép a gyertyákat embertelen módon mindenféle gyártmányt kipróbált már, de hiába. Az azt jelenti ha 100km el tud menni egy új 260 hőértékűvel akkor már nagyon jónak mondható. Van amikor csak 1-2km-t vagy csak 1-2 pöffenés és kész. Kicserélte a trafótól kezdve mindent de egyszerűen nem tudja mi lehet a gond. Mit kellene neki csinálnia ezekután, hogy megjavuljon a gép esetleg valaki tudna segíteni ebben?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Haveromnak van egy etz 250 motorja igen jó állapotban(oldalán még nem érkezett lekopni a gyári matrica és 38000km van benne ). Olyan gondja lett eszi a gép a gyertyákat embertelen módon mindenféle gyártmányt kipróbált már, de hiába. Az azt jelenti ha 100km el tud menni egy új 260 hőértékűvel akkor már nagyon jónak mondható. Van amikor csak 1-2km-t vagy csak 1-2 pöffenés és kész. Kicserélte a trafótól kezdve mindent de egyszerűen nem tudja mi lehet a gond. Mit kellene neki csinálnia ezekután, hogy megjavuljon a gép esetleg valaki tudna segíteni ebben?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
3-4 oldallal ezelőtt feltettem, hogy hogyan lehet vagyis én hogyan szoktam de ez a töltés nem is olyan rossz sztemLóri írta:Üdv!
Kissé alacsony a töltésem. Gyári új mechanikus szabályzó van a motoron. Azt miképp kell beállítani, és mekkora feszültségre, hogy jobban töltsön? A mostani töltése 5-6,87 V között van alapjáraton, közepes fordulaton 6,8V, lámpával sem túlzottan magas. Valaki tud ebben segíteni, esetleg leírni miképp lehetne magasabbra csalni a töltést?
Köszi előre is!
Két kerék két ütem két betű: Mz
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Üdv!
Kissé alacsony a töltésem. Gyári új mechanikus szabályzó van a motoron. Azt miképp kell beállítani, és mekkora feszültségre, hogy jobban töltsön? A mostani töltése 5-6,87 V között van alapjáraton, közepes fordulaton 6,8V, lámpával sem túlzottan magas. Valaki tud ebben segíteni, esetleg leírni miképp lehetne magasabbra csalni a töltést?
Köszi előre is!
Két kerék két ütem két betű: Mz
Kissé alacsony a töltésem. Gyári új mechanikus szabályzó van a motoron. Azt miképp kell beállítani, és mekkora feszültségre, hogy jobban töltsön? A mostani töltése 5-6,87 V között van alapjáraton, közepes fordulaton 6,8V, lámpával sem túlzottan magas. Valaki tud ebben segíteni, esetleg leírni miképp lehetne magasabbra csalni a töltést?
Köszi előre is!
Két kerék két ütem két betű: Mz
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Ja igen! Most, hogy így néztem mát feltűntek a motor mögött a fűben a gyanús jelek.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Azt írják a horvát fórumon, hogy "aszongya": a rendszám az valóban zágrábi, de a zene nem. Ott is van kisebbség
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Azt a horvát nyújtogatós zenét!
A hideg is kiráz tőle.
A hideg is kiráz tőle.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Idén Krauzer helyett a mélyláda lesz a menő?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
E-bayről rendeltem motorra való rádiót és hangszórókat. A hangszórók a kormányon vannak fenn, de sajnos nem túl nagy telejsítményűek, kb 60-as tempóig lehet hallani. A rádión van 3.5mm-es jack bemenet, így telefon, navigáció, stb ráköthető. Tavaly vettem, akkori árfolyamon 4500 körül volt cakkpakk.
Zolee-g-nek is van a kormányon hangszóró, tényleg érdemes vele is konzultálni.
Bár hangszóróban MZ/X viszi a prímet
Zolee-g-nek is van a kormányon hangszóró, tényleg érdemes vele is konzultálni.
Bár hangszóróban MZ/X viszi a prímet
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Zolee-G-vel konzultálj ezügyben.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2011.12.13. 14:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Isaszeg
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hello!
Van egy nagyon érdekes kérdésem, lehet hogy hülyeség de biztosan megvalósítható.
Az lenne a dolog hogy esetleg mz-re valahogy felrakni egy hangfalat amit ha mondjuk telefonra rákötök akkor szólna a zene menetközben, valahogy megoldható lehetne?
Van egy nagyon érdekes kérdésem, lehet hogy hülyeség de biztosan megvalósítható.
Az lenne a dolog hogy esetleg mz-re valahogy felrakni egy hangfalat amit ha mondjuk telefonra rákötök akkor szólna a zene menetközben, valahogy megoldható lehetne?
"Csak egy motoros érti, hogy miért dugják ki a kutyák a fejüket a kocsiablakon."
"Sose hajts gyorsabban, mint ahogy a védőangyalod repül."
"A fiatal motoros választ egy úti célt, mielőtt elindul. Az öreg motoros választ egy irányt, és útnak indul."
"Sose hajts gyorsabban, mint ahogy a védőangyalod repül."
"A fiatal motoros választ egy úti célt, mielőtt elindul. Az öreg motoros választ egy irányt, és útnak indul."
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Az én motoromra is Baki Máté készítette a kábelköteget, sőt bele is szerelte. Nagyon szép munkát végzett! Saruknál jelölések, és zsugorcsöves védelem nedvesség ellen.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Apa66 írta:Sziasztok!
Azt hiszem, hogy megmenthető a kábelköteg, csak újra kell saruznom.
Egy próbát megér és ha nem jön össze, akkor veszek új köteget.
az e-mail címet elmentettem, még szükség lehet rá.
András
Szia!
Ajánlom kábelköteg ügyben Baki Mátét, hírdetések között megtalálod! Nekem is õ csinálta és mondhatom nagyon jó munkát végzett, minden saru végén jelzéssel, melyik vezeték, hova kerül, még egy gyakorlatlan kéz is könnyedén megcsinálja!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt hiszem, hogy megmenthető a kábelköteg, csak újra kell saruznom.
Egy próbát megér és ha nem jön össze, akkor veszek új köteget.
az e-mail címet elmentettem, még szükség lehet rá.
András
Azt hiszem, hogy megmenthető a kábelköteg, csak újra kell saruznom.
Egy próbát megér és ha nem jön össze, akkor veszek új köteget.
az e-mail címet elmentettem, még szükség lehet rá.
András
Re: Elektronika
Szia! Nem akarok beleokoskodni de a helyedbe vennék új akár utángyártott vezetékköteget. Én amit vettem anno a Ts-hez utángyártott volt. Adtak hozzá bekötési rajzot is színesben tehát relatív egyszerű volt bekötni. Én se vagyok elektro műszerész de sikerült. Azt hiszem a vaterán találsz, legalább is én ott vettem 5eft körül.Apa66 írta:Sziasztok!
A gyújtásom megszakítós. Egyenlőre kihagyom az elektronikát és a rajz alapján kötöm be.
Ma eljutottam a lámpatestben lévő vezetékekhez. Nagyon ramatyul néz ki!
Csomó toldás van benne, több levegőben lógó vezeték és kaotikus állapotok.
Azt hiszem lesz mit rendbe hoznom, amit szívesen csinálok, mert magamnak hozom rendbe.
Legalább jól kiismerem a moci elektromos rendszerét.
Köszönöm a válaszotokat és különösen Jura Györgynek tartozom hálával, mert sokat segített.
Apa66
Egyszerűbb dolgod lenne mint így foltozgatni meg találgatni mi hová megy!
Közben megtaláltam az ember e-mail címét: perak49@gmail.com
Kérdezd meg hátha van neki.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia apa az a helyzet holnaptól nem leszek gép közelbe mert elutzom hazulról ha haza jövök folytatjuk
üdv juragy
üdv juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia apa, na ettől féltem, hát igen, a lámpafej az 1 gordiuszi csomó ( gyárilag is) reménykedtem hogy ott minden rendben van ami toldozgatva van azokat cseréld ki de csak egyenként üdv. juragy
Re: Elektronika
Sziasztok!
A gyújtásom megszakítós. Egyenlőre kihagyom az elektronikát és a rajz alapján kötöm be.
Ma eljutottam a lámpatestben lévő vezetékekhez. Nagyon ramatyul néz ki!
Csomó toldás van benne, több levegőben lógó vezeték és kaotikus állapotok.
Azt hiszem lesz mit rendbe hoznom, amit szívesen csinálok, mert magamnak hozom rendbe.
Legalább jól kiismerem a moci elektromos rendszerét.
Köszönöm a válaszotokat és különösen Jura Györgynek tartozom hálával, mert sokat segített.
Apa66
A gyújtásom megszakítós. Egyenlőre kihagyom az elektronikát és a rajz alapján kötöm be.
Ma eljutottam a lámpatestben lévő vezetékekhez. Nagyon ramatyul néz ki!
Csomó toldás van benne, több levegőben lógó vezeték és kaotikus állapotok.
Azt hiszem lesz mit rendbe hoznom, amit szívesen csinálok, mert magamnak hozom rendbe.
Legalább jól kiismerem a moci elektromos rendszerét.
Köszönöm a válaszotokat és különösen Jura Györgynek tartozom hálával, mert sokat segített.
Apa66
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia meg van az a másik jeladós most melyikről beszélünk ? üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia jut eszembe a gyújtásod megszakitós vagy jeladós mert ha megszakitós-tranzisztoros csak annyi az előnye hogy nem fog beégni a megszakító üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia ha az elektronika kék és fekete pontját kötöd a trafóra az úgy biztos nem lesz jó mer ahhoz hogy működjön az elektronika +(pozitív) is kell neki na mint az előbb is írták (elolvastad?) tudni kéne többet az elektronikáról míg ez kiderül mi hova megy addig ha sürgős a gép a megszakítótoll a trafó kell kapjon jelet az 1 pontra a 15 pontra pedig a gyújtáskapcsolóról + ( pozitív) gyújtásállásban ezt előzőleg már többször leírtuk Üdv. juragy
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat!
Nem tudom ki csinálta ezt az elektronikát, rajzom nincs hozzá.
A motort így vettem, hogy ezzel működött.
Holnap lefényképezem és felrakom ide a fórumba.
Eredeti állapotban +12V van a trafó 1-es pontján és a 15-ös ponton meg a
megszakítótól jövő vezeték.
Ha az elektronika kék és fekete vezetékeit kötöm a trafó 1 és 15 pontjára,
akkor honnan kap +12V-ot?
Lehet, hogy kihagyom a tranzisztoros gyújtást és visszaalakítom a gyárira,
bár a tranzisztorosról jókat írnak.
Apa66
Nem tudom ki csinálta ezt az elektronikát, rajzom nincs hozzá.
A motort így vettem, hogy ezzel működött.
Holnap lefényképezem és felrakom ide a fórumba.
Eredeti állapotban +12V van a trafó 1-es pontján és a 15-ös ponton meg a
megszakítótól jövő vezeték.
Ha az elektronika kék és fekete vezetékeit kötöm a trafó 1 és 15 pontjára,
akkor honnan kap +12V-ot?
Lehet, hogy kihagyom a tranzisztoros gyújtást és visszaalakítom a gyárira,
bár a tranzisztorosról jókat írnak.
Apa66
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Trafó 15 re 12v megy a gyk-től 1 re meg megy a "jel" normál esetben ez a megszakitó de mivel nálad elektronika van ezért a kivezérelt jel megy rá szerintem a kék lesz neked egyszer egy 15 a fekete pedig a 1. Javaslom készíts képet illetve jólenne tudni ki csinálta ezt ? Illetőleg van e kapcsolási rajz ? Vagy ha széttudod szedni nincs beöntve műgyantával akkor nézd meg a nyákot hátha vannak rajta jelölések.Apa66 írta:Sziasztok!
Ma bekötöttem az egyenirányítót, a fesz.szabályzót.
A tranzisztoros gyújtással nem boldogulok.
4 vezetéke van: barna, kék, fekete és zöld-sárga.
A zöld-sárga a megszakítótól jön, azzal nincs probléma.
A barna szerintem a test, persze ha tartották a színkiosztást.
A fekete és kék vezetékat nem tudom, hogy hova kössem.
Ja és a gyújtótrafó 1-es és 15-ösz lába is üres.
Azt gondolom, hogy a 15-ös lábra megy a tranzisztoros gyújtás egyik vezetéke,
az egyes lábra meg +12V.
Apa66
Így a végére megkérdem azért ez ugye megszakító vezérelt tranzisztoros gyújtás? Véletlen szerűen neköss be semmitse mert abból jó nem sül ki. Egy biztos a trafó 15 re kösd a gyk 15 öt az tuti kelleni fog! többit kitaláljuk
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
szia annyit tudok a trafó 1 láb AZ a megszakító esetedben elektronika és a 15 az a + pozitív ami a gyújtáskapcsolótó jön ( gyújtás állásba) az elektronikáról nem tudok mit mondani mi hova megy hülyeséget meg nem akarok mondani az enyém megszakitós és annyit azért mondok hogy az is marad... értsed ahogy akarod12 éve van ez a motorom 1x volt olyan hogy beéget a megszakító annak is volt oka a kicsi kondi meg szakadt azt cseréltem azóta jó hogy a gyújtótrafóm kiment az már más téma tehát akkor öszegzem az kéne még megtudni melyik a pozitív és akkor már sínen is vagy üdv juragy
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ma bekötöttem az egyenirányítót, a fesz.szabályzót.
A tranzisztoros gyújtással nem boldogulok.
4 vezetéke van: barna, kék, fekete és zöld-sárga.
A zöld-sárga a megszakítótól jön, azzal nincs probléma.
A barna szerintem a test, persze ha tartották a színkiosztást.
A fekete és kék vezetékat nem tudom, hogy hova kössem.
Ja és a gyújtótrafó 1-es és 15-ösz lába is üres.
Azt gondolom, hogy a 15-ös lábra megy a tranzisztoros gyújtás egyik vezetéke,
az egyes lábra meg +12V.
Apa66
Ma bekötöttem az egyenirányítót, a fesz.szabályzót.
A tranzisztoros gyújtással nem boldogulok.
4 vezetéke van: barna, kék, fekete és zöld-sárga.
A zöld-sárga a megszakítótól jön, azzal nincs probléma.
A barna szerintem a test, persze ha tartották a színkiosztást.
A fekete és kék vezetékat nem tudom, hogy hova kössem.
Ja és a gyújtótrafó 1-es és 15-ösz lába is üres.
Azt gondolom, hogy a 15-ös lábra megy a tranzisztoros gyújtás egyik vezetéke,
az egyes lábra meg +12V.
Apa66
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Elektronika
Helló
Hozzászólnék a gyujtógyertya témához. Kimaradt az alábbi felsorolásból a Bosch. Én évek óta Bosch W4AC-t használok, nekem bevált.
Elötte NGK B8HS, BR8HS és Isolator 240 gyertyákat használtam.
http://boschsparkplugs.net/
Itt lehet Bosch gyertyát nézni sokféle eszközhöz, az ETZ 250-hez Bosch WR5AC-t adja.
Feri
Hozzászólnék a gyujtógyertya témához. Kimaradt az alábbi felsorolásból a Bosch. Én évek óta Bosch W4AC-t használok, nekem bevált.
Elötte NGK B8HS, BR8HS és Isolator 240 gyertyákat használtam.
http://boschsparkplugs.net/
Itt lehet Bosch gyertyát nézni sokféle eszközhöz, az ETZ 250-hez Bosch WR5AC-t adja.
Feri
Re: Elektronika
dkari írta:Vedd ki a foncsort. Ha ez megvan alulról benézel a lámpa tökbe, kell látnod a gyújtás kapcsolo elején egy csavart. Azt csavart ki majd magad felé húzd meg a gyújtáskapcsolót. Elöl fogja csak csavar hátul van két pici "füle" ami a lámpatökben lévő sínbe csúszik bele.djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom kérdezni hogy MZ Ts-ből hogyan szegyem ki a lámpában a gyújtáskapcsolót?
Remélem elég érthetően írtam le
Köszi hogy segítettél!!!!
Re: Elektronika
250 etz hello
lenne egy kérdésem. köszönöm előre is a választ
a tirisztor kábeleit hova kell kötni ?: a fekete, barna és zöld
és a többi gyúlytásal kapcsolatos lényeges dolgokat
lenne egy kérdésem. köszönöm előre is a választ
a tirisztor kábeleit hova kell kötni ?: a fekete, barna és zöld
és a többi gyúlytásal kapcsolatos lényeges dolgokat
Re: Elektronika
Vedd ki a foncsort. Ha ez megvan alulról benézel a lámpa tökbe, kell látnod a gyújtás kapcsolo elején egy csavart. Azt csavart ki majd magad felé húzd meg a gyújtáskapcsolót. Elöl fogja csak csavar hátul van két pici "füle" ami a lámpatökben lévő sínbe csúszik bele.djtoma írta:Sziasztok
Azt akarom kérdezni hogy MZ Ts-ből hogyan szegyem ki a lámpában a gyújtáskapcsolót?
Remélem elég érthetően írtam le
Re: Elektronika
Sziasztok
Azt akarom kérdezni hogy MZ Ts-ből hogyan szegyem ki a lámpában a gyújtáskapcsolót?
Azt akarom kérdezni hogy MZ Ts-ből hogyan szegyem ki a lámpában a gyújtáskapcsolót?
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Szia!
A szokásos félreértés.
A vita nem kell...
Poénból írtam, ha elolvasod a hozzászólásomat,
látszik, hogy a tap. osztottam meg.
Vissza a lényegre: Szerintem ma a legjobb jelenleg kapható gyertyák:
Champion, Brisk, és az NGK.
Bármelyiknél előferdül, hogy valaki isteníti vagy, valaki átkozza.
Előfordul a sorozatgyártásban mindig egykét hibás is,
sajnos nem lehet kivédeni sehol.
Csak az egyedi gyártásban, de ez árban rendesen vissza is köszönne,
egy mz-és nem venne egyedi gyártású gyújtógyertyát.
Nem érné meg....
Tényleg a RR-ban van ilyen? Vagy más Luxus kocsiban lehetséges.
Talán ott, gondolom.
Ezért is lehet két eltérő tap. is...
Többet, többször kell kipróbálni,
hogy az átlagot értékelje az ember.
Teknőc
A szokásos félreértés.
A vita nem kell...
Poénból írtam, ha elolvasod a hozzászólásomat,
látszik, hogy a tap. osztottam meg.
Vissza a lényegre: Szerintem ma a legjobb jelenleg kapható gyertyák:
Champion, Brisk, és az NGK.
Bármelyiknél előferdül, hogy valaki isteníti vagy, valaki átkozza.
Előfordul a sorozatgyártásban mindig egykét hibás is,
sajnos nem lehet kivédeni sehol.
Csak az egyedi gyártásban, de ez árban rendesen vissza is köszönne,
egy mz-és nem venne egyedi gyártású gyújtógyertyát.
Nem érné meg....
Tényleg a RR-ban van ilyen? Vagy más Luxus kocsiban lehetséges.
Talán ott, gondolom.
Ezért is lehet két eltérő tap. is...
Többet, többször kell kipróbálni,
hogy az átlagot értékelje az ember.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
Re: Elektronika
Nem vita csak tapasztalatcsereTeknőc írta:Jó ez a gyújtógyertya vita!
Be is szállok én is:
Nos, sok mindent próbáltam a 15 év alatt…
Volt régi Isolator, vegyes tűréssel.
Jók, rosszak….
Újakról még vegyesebb, de inkább negatív az összegzésem véleménye.
Bár ezekből is van tartalék..
Volt, s van rengeteg Championom, ezekkel se vallottam szégyent.
Nagyon bevált a Pal, s utódja is, a brisk is kitünő…
De egy gyertya se bírt ki 8 évet!
Ez egy Japán NGK gyertya volt!
Eltettem, látszik a 8 év használata mai napig.
Francia gyártmányt kaptam utána, azt hittem milyen jó lesz.
Öszintén: átlag 1-2 km-ig jó volt, aztán kuka!
A 4. gyertyatartalék dobozososan kukába landolt.
A boltban nem is találtam mást, csak Franciát,
de attól undorral fordultam el. –Érthető gondolom.
Ezek után Subee –nek köszönhetően, kaptam 2db Japán NGK gyertyát.
Abból az egyik azóta muzsikál a motorban hibátlanul…Ennyi!
Nekem ez volt a gyertya tapasztalat.
Most jön még a lényeges:
BP6HS NGK-át használok a kis ts-hez.
Mert a városi használat miatt, és hidegben is jóban beválik.
Kisebb túrákon se okoz galibát.
Igaz, nem is megyek annyira, se akkora távokat egy huzamban.
De aki nagyobb túrát megy, (Erősebb igénybevétel, nagyobb hőemelkedés!)
s főleg, nagyobb a gépe,ott nagyobb hőértékű kell!
Azaz: BP8HS ajánlott!
Innen látszik, a gyertya sokkal több dologtól függ…
Mire, hol, mikor használod a géped, s vele a gyertyát is arra érdemes választani.
Teknőc
- Teknőc
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Jó ez a gyújtógyertya vita!
Be is szállok én is:
Nos, sok mindent próbáltam a 15 év alatt…
Volt régi Isolator, vegyes tűréssel.
Jók, rosszak….
Újakról még vegyesebb, de inkább negatív az összegzésem véleménye.
Bár ezekből is van tartalék..
Volt, s van rengeteg Championom, ezekkel se vallottam szégyent.
Nagyon bevált a Pal, s utódja is, a brisk is kitünő…
De egy gyertya se bírt ki 8 évet!
Ez egy Japán NGK gyertya volt!
Eltettem, látszik a 8 év használata mai napig.
Francia gyártmányt kaptam utána, azt hittem milyen jó lesz.
Öszintén: átlag 1-2 km-ig jó volt, aztán kuka!
A 4. gyertyatartalék dobozososan kukába landolt.
A boltban nem is találtam mást, csak Franciát,
de attól undorral fordultam el. –Érthető gondolom.
Ezek után Subee –nek köszönhetően, kaptam 2db Japán NGK gyertyát.
Abból az egyik azóta muzsikál a motorban hibátlanul…Ennyi!
Nekem ez volt a gyertya tapasztalat.
Most jön még a lényeges:
BP6HS NGK-át használok a kis ts-hez.
Mert a városi használat miatt, és hidegben is jóban beválik.
Kisebb túrákon se okoz galibát.
Igaz, nem is megyek annyira, se akkora távokat egy huzamban.
De aki nagyobb túrát megy, (Erősebb igénybevétel, nagyobb hőemelkedés!)
s főleg, nagyobb a gépe,ott nagyobb hőértékű kell!
Azaz: BP8HS ajánlott!
Innen látszik, a gyertya sokkal több dologtól függ…
Mire, hol, mikor használod a géped, s vele a gyertyát is arra érdemes választani.
Teknőc
Be is szállok én is:
Nos, sok mindent próbáltam a 15 év alatt…
Volt régi Isolator, vegyes tűréssel.
Jók, rosszak….
Újakról még vegyesebb, de inkább negatív az összegzésem véleménye.
Bár ezekből is van tartalék..
Volt, s van rengeteg Championom, ezekkel se vallottam szégyent.
Nagyon bevált a Pal, s utódja is, a brisk is kitünő…
De egy gyertya se bírt ki 8 évet!
Ez egy Japán NGK gyertya volt!
Eltettem, látszik a 8 év használata mai napig.
Francia gyártmányt kaptam utána, azt hittem milyen jó lesz.
Öszintén: átlag 1-2 km-ig jó volt, aztán kuka!
A 4. gyertyatartalék dobozososan kukába landolt.
A boltban nem is találtam mást, csak Franciát,
de attól undorral fordultam el. –Érthető gondolom.
Ezek után Subee –nek köszönhetően, kaptam 2db Japán NGK gyertyát.
Abból az egyik azóta muzsikál a motorban hibátlanul…Ennyi!
Nekem ez volt a gyertya tapasztalat.
Most jön még a lényeges:
BP6HS NGK-át használok a kis ts-hez.
Mert a városi használat miatt, és hidegben is jóban beválik.
Kisebb túrákon se okoz galibát.
Igaz, nem is megyek annyira, se akkora távokat egy huzamban.
De aki nagyobb túrát megy, (Erősebb igénybevétel, nagyobb hőemelkedés!)
s főleg, nagyobb a gépe,ott nagyobb hőértékű kell!
Azaz: BP8HS ajánlott!
Innen látszik, a gyertya sokkal több dologtól függ…
Mire, hol, mikor használod a géped, s vele a gyertyát is arra érdemes választani.
Teknőc
http://youtu.be/T6ZBCTjTBnA"
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
http://youtu.be/4pXpS4Pu9Q0"
http://youtu.be/XDD7xtZxxj0"
http://youtu.be/o_4xNTBL0EY
Aki ismeri az mz ts 125-öt, az szereti is!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok ,hát én nem halottam még ilyent hogy nagyobb lenne a gyújtófeszültség ,egyáltalán mitől lenne nagyobb? a trafóm gyári a töltőfeszültség 12-13 v esetleg 14v nagyobb fordulatnál üdv. juragy
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Azt már nem is mondtam, de annó mikor megvettem a gépet nem jó hőértékű gyertyát vettem bele. 1,5 évig azzal mentem az egy NGK japan 6 hőértékű volt. A vége szépen el is olvadt egyszer megállt alattam azt hittem megragadt, de a gyertya viccelődött. A mai napig működik úgy megolvadtan de persze eltettem emlékbe.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
- MZ-d típusa: mz etz 250
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Re: Elektronika
Tavaly nyár elején vettem a mocim, juliusban vettem bele NGK gyertyát azóta 6500- km ment és semmi baja!! Nekem bejött. Nem lehet , hogy túl magas a gyujtó feszültségetek nem értek hozzá csak kérdés ? valakitöl hallotam de lehet, hogy kamu.
Re: Elektronika
Eddig 3 féle gyertyát használtam. Brisk Ngk És Isolator. Az első kettő hibátlanul működött. Az Isolátorral 500 métert ha mentem. Igaz ez már nem Az az Isolator.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Az enyém az volt.KILL3R etz írta:Vagy eredeti japánt kell venni....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hát én nem tudom de nekem van francia NGK és nincs bajom vele kb. 4 éve használom és hibátlan.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Vagy eredeti japánt kell venni....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok , ennyit az NGK gyertyáról üdv. jurgy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
jura györgy írta:sziasztok a durrogás lehet a gyertya hibája is mint nekem is volt míg nem szereltem ki az NGK gyertyámat 1 régi (15éves) MAGNETTI MARELLI -re 1 szó mint 100 az NGK nem sokat bírt ki kb.2000 km és kuka
Ugyan így jártam én is az NGK-val,most nálam is vagy 15 éves Isolátor és semmi gond vele.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok a durrogás lehet a gyertya hibája is mint nekem is volt míg nem szereltem ki az NGK gyertyámat 1 régi (15éves) MAGNETTI MARELLI -re 1 szó mint 100 az NGK nem sokat bírt ki kb.2000 km és kuka
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
A tengelylógás miatt előfordul, hogy nem akkor gyújt, amikor kéne. Ettől durroghat.
Az elektronika bekötése is okozhat közvetve ilyet, akkor, ha nem jó helyre van kötve a gyújtás. Rövid idő alatt rendszertelen lesz, aztán a kipuff is tele lesz anyaggal.
Az elektronika bekötése is okozhat közvetve ilyet, akkor, ha nem jó helyre van kötve a gyújtás. Rövid idő alatt rendszertelen lesz, aztán a kipuff is tele lesz anyaggal.
- Brembo
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012.02.20. 16:16
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Orosháza
Re: Elektronika
Nekem ugyanez volt a problémám.
A főtengely csapágyai lógtak olyannyira, hogy a megszakítóhézagot egyáltalán nem lehetett beszabályozni. Hol volt, hol nem.
A jobboldali csapágy egyszer be is állt, megforgott a tengelyen.
A durrogás lehet a trafó hibája is.
A főtengely csapágyai lógtak olyannyira, hogy a megszakítóhézagot egyáltalán nem lehetett beszabályozni. Hol volt, hol nem.
A jobboldali csapágy egyszer be is állt, megforgott a tengelyen.
A durrogás lehet a trafó hibája is.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2012.03.06. 14:32
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Mezőberény
Re: Elektronika
Köszönöm szépen, hogy írtatok pár dolgot, mindent megfogok nézni. Megnézte egy hozzáértő is és aztmondta, hogy rozsdásak a főtengely csapágyaim, és cserélni kéne. Az nem lehet, hogy lóg a főtengelyem és ezért durrog?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég