Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: HaPi »

bambi írta:max 20 mm M 10-es csavar.
Köszönöm :!:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bambi »

HaPi írta:
pedro121 írta:Nálam is volt már ilyen h kiesett, és amikor raktam volna vissza ( azt hiszem 10 -es csavart ) akkor vettem észre h rossz a menete a blokknak ahova ez a csavar menne és ezért esett ki. Ezt én úgy oldottam meg h levettem a gyújtás felől a deknit és ahol a csavar kijön oda tettem 1 anyát és abba hajtottam bele a csavart így az szorítja oda a blokkhoz a kipuffot. Ha netán neked is emiatt esett volna ki vagy meg akarod előzni a követező ilyet.
Köszi a válaszod :!: Hát remélem nem a menet ment el. Elég rossz utcában lakom, ahol min napi 2 km-t kell megtennem a műútig, szóval remélem ez "segített" neki és egy kis olaj, hogy kiessen :!: :)
Esetleg a csavar hosszát meg tunád még mondani :?: Nem kell mm-re pontosan, csak kb.-re.
max 20 mm M 10-es csavar.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: HaPi »

pedro121 írta:Nálam is volt már ilyen h kiesett, és amikor raktam volna vissza ( azt hiszem 10 -es csavart ) akkor vettem észre h rossz a menete a blokknak ahova ez a csavar menne és ezért esett ki. Ezt én úgy oldottam meg h levettem a gyújtás felől a deknit és ahol a csavar kijön oda tettem 1 anyát és abba hajtottam bele a csavart így az szorítja oda a blokkhoz a kipuffot. Ha netán neked is emiatt esett volna ki vagy meg akarod előzni a követező ilyet.
Köszi a válaszod :!: Hát remélem nem a menet ment el. Elég rossz utcában lakom, ahol min napi 2 km-t kell megtennem a műútig, szóval remélem ez "segített" neki és egy kis olaj, hogy kiessen :!: :)
Esetleg a csavar hosszát meg tunád még mondani :?: Nem kell mm-re pontosan, csak kb.-re.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Nálam is volt már ilyen h kiesett, és amikor raktam volna vissza ( azt hiszem 10 -es csavart ) akkor vettem észre h rossz a menete a blokknak ahova ez a csavar menne és ezért esett ki. Ezt én úgy oldottam meg h levettem a gyújtás felől a deknit és ahol a csavar kijön oda tettem 1 anyát és abba hajtottam bele a csavart így az szorítja oda a blokkhoz a kipuffot. Ha netán neked is emiatt esett volna ki vagy meg akarod előzni a követező ilyet.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello!
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a kipufogótartónál, ahol a kipufogót és a könyököt összefogó billencs van, ott magát a billincset a blokkhoz rögzítő csavar mekkora ETZ 250-nél :?: Kiesett útközben és nem tudom a méretét :!: Előre is köszönöm :!:
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy valaki nem tud 251 es ETZ hez kipufogó könyököt? Amit vettem utángyárit az mindenre jó csak könyöknek nem. Semilyen méret nem egyezik.
Ha valakinek esetleg lenne felesleges, akár.használt is, olyan ami gyári, szóljon.

Az alábbi hozzászólásokhoz meg annyit, hogy pont tegnap jártam így, hogy a kipufogó dobban valami zörög, azóta 4000 ig már nem forog ki. A dob is utángyártott.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster »

Bár igaz, hogy nagyon nehéz találni, de nekem a katonai kipuval megoldódtak ezek a problémák.Ismerek olyat aki trophy gyári kémény tett az etz-re, és azóta se vette le.Nekem is van egy ütött-kopott vész esetére :D \:D/
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Seclusion írta:Anno az utángyári kipuffal a gépem tudott menni 120-at 18as lánckerékkel, teljesen ráhasalva a gépre, és egy rózsafüzért elmorzsolva. Sima úton, egyenesen ülve a görbe hátammal általában 95öt ment. Gyári kipufogóval hasít. :)
Az utángyártott kipuval nem lehet csinálni semmit,hogy jobb legyen?Esetleg gyári kiput lehet még venni valahol?
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: seagateh »

pedro121 írta:Üdv!
Egy (gyárihoz hasonló) utángyárott kipufogó tud olyat csinálni hogy nem tud kipörögni normálisan a motort 5.-ben kb 4200 1/min fölé? Minden más sebességben szépen kipörög csak 5.-ben nem és így 100-nál jobban nem bírok menni vele. Pedig ha jól tudom 5500-ig minimum el kéne pörgetnie magát ahhoz h elérje a neki szánt 125-130-as végsebességet. Vagy csak keveslené a benzint?
Köszi előre is a választ!
Szia.
Nekem is ezt csináltam ugyanígy! Karbiba nézd meg az úszószintet hogy megvan-e a felöntésig. nekem 130as a főfúvóka, meg a gyújtás helyzetét és nézd meg csak hogy biztos-e minden.
Nekem 21es lánckerék van, bóltirezó (igaz átvan alakítva) nekem 120körül megy az öreg a fokozatokat pedig 5500-6000ig forogja ki, de igazság szerint 5000 fölött már nem húz olyan jól. 3000-5000között a legjobb én úgyérzem
Gyári kipufogóval valamivel nyomatékosabb volt, de a felső fordulatszámtartományba rezóval nekem jobban húz.
A bolti rezónak az a baja hogy nyitott nincs elég folytás. a végébe szükséges egy perforált cső és 2cm átmérőtől kisebb vég. sokat kell vele küzdeni amíg jó lesz:(
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Anno az utángyári kipuffal a gépem tudott menni 120-at 18as lánckerékkel, teljesen ráhasalva a gépre, és egy rózsafüzért elmorzsolva. Sima úton, egyenesen ülve a görbe hátammal általában 95öt ment. Gyári kipufogóval hasít. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: hell »

nagyarpi írta:
hell írta:Én jártam úgy annó a jó kis utángyártott kipuffal, hogy elkezdett benne csörömpölni valami (összeszaladt benne pár lamella szerűség és lefolytotta a gépet) akkor nem ment 95-100-l jobban. Próbáltunk bele tüskét ütni meg egyebek de nem használt. Most félig gyári félig eredeti van rajta. Így azért megy 100-110 körül, de hírül nem olyan jól mint amikor megvettem. Soha nem fogok rájönni miért van ez mindent kitakarítottunk, beállítottunk és nem megy úgy mint régen.
Kérdezd meg Mladit, szerintem tud segiteni ugyanis nála szintén ez volt a kipuff probléma amit sikeresen orvosolt. :-k
Máramenyiben még egyáltalán a kipufal van a gond én már nem tudom elvesztettem a fonalat. A Bing az nem segít az tény. :) Remélem jár erre és majd esetleg mond valamit erre a 7 éves rejtélyre. :)
A hangja az nagyon jó így jó mély hasonló mint a gyárival amivel megvettem annó.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Amúgy nekem is a kipufogó a gyanús. Csak ott meg közrejátszik h én rezósat pl nem szeretnék, meg az ára is. Fontos számomra az is h úgy nézzen ki mint a gyári. Szal gondolom 1 jó állapotú gyári kipuffot kéne néznem ugye? Gondolom azoknál ilyen gond nem volt.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pedro121 írta:Hát a gyújtást tavaly nyáron állítottuk be 3 mm-re. Azt nem hiszem h azóta változott volna. Meg előtte se pörgött már ki mielőtt beállítottuk volna pontosan... Mióta nálam van 3 éve azóta van ez nála. És nem jöttem még rá azóta se h miért... A karbiban most úgy vannak a dolgok 135-ös a főfóvóka, a gyári méretekben szinte teljesen egyező nagyságú síbertű van benne (átmérő, hosszúság) és a lapka a legalján van vagyis így kapja a legtöbbet. Viszont ha már 1-el visszább veszem vagyis 1-el feljebb teszem a lapkát akkor már hidegen nem bír elindulni a motor csak ha bemelegszik, vagyis igencsak keveset kap. Viszont ha rakok bele 1 vékonyabb síbertűt még akkor is érzem rajta h sokat kap amikor a legtetejére teszem a lapkát vagyis a legkevesebbet kapja. Szóval nem tudom... :? ezek alapján azt hinném h nem kap keveset. Bár nem tudom mit csinálna 1 140-es fúvókával és nem a vékonyabb tűvel amivel kísérleteztem hanem a gyárihoz hasonló méretűt használnám vele... Ugyanaz lenne az eredmény mintha csak beletettem volna a vékonyabb tűt vagy sem. 70-es dugattyú van benne szal kicsit nagyobb mint a gyári méret. Emiatt lehet h több kaját igényelne mint a gyári beállításokkal? Vélemény? Tapasztalat? Köszi előre is! :)
Ne kísérletezz, cserélj kipufot, megoldja.
Nekem 95-nél szabályzott le (másnak is), és teljesen mindegy volt mit állítok, akkor sem ment (akár teljes gázon is lehetett), aztán lecseréltem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Hát a gyújtást tavaly nyáron állítottuk be 3 mm-re. Azt nem hiszem h azóta változott volna. Meg előtte se pörgött már ki mielőtt beállítottuk volna pontosan... Mióta nálam van 3 éve azóta van ez nála. És nem jöttem még rá azóta se h miért... A karbiban most úgy vannak a dolgok 135-ös a főfóvóka, a gyári méretekben szinte teljesen egyező nagyságú síbertű van benne (átmérő, hosszúság) és a lapka a legalján van vagyis így kapja a legtöbbet. Viszont ha már 1-el visszább veszem vagyis 1-el feljebb teszem a lapkát akkor már hidegen nem bír elindulni a motor csak ha bemelegszik, vagyis igencsak keveset kap. Viszont ha rakok bele 1 vékonyabb síbertűt még akkor is érzem rajta h sokat kap amikor a legtetejére teszem a lapkát vagyis a legkevesebbet kapja. Szóval nem tudom... :? ezek alapján azt hinném h nem kap keveset. Bár nem tudom mit csinálna 1 140-es fúvókával és nem a vékonyabb tűvel amivel kísérleteztem hanem a gyárihoz hasonló méretűt használnám vele... Ugyanaz lenne az eredmény mintha csak beletettem volna a vékonyabb tűt vagy sem. 70-es dugattyú van benne szal kicsit nagyobb mint a gyári méret. Emiatt lehet h több kaját igényelne mint a gyári beállításokkal? Vélemény? Tapasztalat? Köszi előre is! :)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

hell írta:Én jártam úgy annó a jó kis utángyártott kipuffal, hogy elkezdett benne csörömpölni valami (összeszaladt benne pár lamella szerűség és lefolytotta a gépet) akkor nem ment 95-100-l jobban. Próbáltunk bele tüskét ütni meg egyebek de nem használt. Most félig gyári félig eredeti van rajta. Így azért megy 100-110 körül, de hírül nem olyan jól mint amikor megvettem. Soha nem fogok rájönni miért van ez mindent kitakarítottunk, beállítottunk és nem megy úgy mint régen.
Kérdezd meg Mladit, szerintem tud segiteni ugyanis nála szintén ez volt a kipuff probléma amit sikeresen orvosolt. :-k
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: hell »

Én jártam úgy annó a jó kis utángyártott kipuffal, hogy elkezdett benne csörömpölni valami (összeszaladt benne pár lamella szerűség és lefolytotta a gépet) akkor nem ment 95-100-l jobban. Próbáltunk bele tüskét ütni meg egyebek de nem használt. Most félig gyári félig eredeti van rajta. Így azért megy 100-110 körül, de hírül nem olyan jól mint amikor megvettem. Soha nem fogok rájönni miért van ez mindent kitakarítottunk, beállítottunk és nem megy úgy mint régen.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pedro121 írta:Üdv!
Egy (gyárihoz hasonló) utángyárott kipufogó tud olyat csinálni hogy nem tud kipörögni normálisan a motort 5.-ben kb 4200 1/min fölé? Minden más sebességben szépen kipörög csak 5.-ben nem és így 100-nál jobban nem bírok menni vele. Pedig ha jól tudom 5500-ig minimum el kéne pörgetnie magát ahhoz h elérje a neki szánt 125-130-as végsebességet. Vagy csak keveslené a benzint?
Köszi előre is a választ!
Tud ilyet csinálni az utángyártott. Bár ennyire talán nem. Ha 4800-5000-t írtál volna azt mondanám hogy utángyártott kipu baja, de így nézd át még a többidolgot (gyújtás, karbi)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv!
Egy (gyárihoz hasonló) utángyárott kipufogó tud olyat csinálni hogy nem tud kipörögni normálisan a motort 5.-ben kb 4200 1/min fölé? Minden más sebességben szépen kipörög csak 5.-ben nem és így 100-nál jobban nem bírok menni vele. Pedig ha jól tudom 5500-ig minimum el kéne pörgetnie magát ahhoz h elérje a neki szánt 125-130-as végsebességet. Vagy csak keveslené a benzint?
Köszi előre is a választ!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

MrDok írta:
bomber93 írta:Hali! Az etz 125/150 és a Ts 125/150 kipufogója belülről megegyezik? Szóval csak végben különböznek vagy teljesen más a belseje? Valaki akinek van szétvágva TS/ ETz 125/150 kipufogó le tudná fotózni, hogyan kéne kinéznie vagy valakinek ha esetleg lenne kipufogó metszeti ábrázolás vagy bármi segédanyag ilyen téren. Én az enyémet szétvágtam mert a végén a síp elengedte a hegesztést aztán jöttem rá h ebbe már valaki szépen belebarmolt mert a közepe el volt kalapálva és valahogy ujra szeretném építeni azaz rendbe hozni a belsejét. Minden segítséget szívesen fogadok( Mi történik ha TS dob belsejét teszem bele?)
Ts kipuf végem van (hegesztéstől a teljes vége), de ebbe nem lehet belelátni (furujarendszert), ha érdekel ami látható, lefényképezhetem.
Presze hogy érdekel de amúgy elméletileg azt ki lehet szedni bár a kox általában bele tud tapadni szépen :D Mindenféle kép és jó tanács esetleg metszeti ábra érdekel mivel nagyon szép állapotú kivülről ez az etz kipu másra meg nincs pénz valahogy rendbe kéne hozni de ha megvan maga a dob része annak a belsejét lefényképezed az is ól jön csak h tudjak viszonyítani.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bomber93 írta:Hali! Az etz 125/150 és a Ts 125/150 kipufogója belülről megegyezik? Szóval csak végben különböznek vagy teljesen más a belseje? Valaki akinek van szétvágva TS/ ETz 125/150 kipufogó le tudná fotózni, hogyan kéne kinéznie vagy valakinek ha esetleg lenne kipufogó metszeti ábrázolás vagy bármi segédanyag ilyen téren. Én az enyémet szétvágtam mert a végén a síp elengedte a hegesztést aztán jöttem rá h ebbe már valaki szépen belebarmolt mert a közepe el volt kalapálva és valahogy ujra szeretném építeni azaz rendbe hozni a belsejét. Minden segítséget szívesen fogadok( Mi történik ha TS dob belsejét teszem bele?)
Ts kipuf végem van (hegesztéstől a teljes vége), de ebbe nem lehet belelátni (furujarendszert), ha érdekel ami látható, lefényképezhetem.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Hali! Az etz 125/150 és a Ts 125/150 kipufogója belülről megegyezik? Szóval csak végben különböznek vagy teljesen más a belseje? Valaki akinek van szétvágva TS/ ETz 125/150 kipufogó le tudná fotózni, hogyan kéne kinéznie vagy valakinek ha esetleg lenne kipufogó metszeti ábrázolás vagy bármi segédanyag ilyen téren. Én az enyémet szétvágtam mert a végén a síp elengedte a hegesztést aztán jöttem rá h ebbe már valaki szépen belebarmolt mert a közepe el volt kalapálva és valahogy ujra szeretném építeni azaz rendbe hozni a belsejét. Minden segítséget szívesen fogadok( Mi történik ha TS dob belsejét teszem bele?)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

pempelli írta:
pityu0524 írta:Sziasztok olyan kérdésem van,hogy,mért nem tudom megszüntetni az oljfolyást a könyök és a kipufogó találkozásánál,már tettem alá klingeritet,agyon húztam a bilincs két nyolcas csavarját ,és mégis enged azt a csesznye fekete olajat,mitlehet ez ellen csinálni?találkoztatok már ilyen esettel? segítségeteket előre is köszi
üdv pityu0524
Én 300 fokig hőálló trutyit tettem oda és úgy meghúztam .nuku oil
Mondjuk eleve nincs sok szerintem hála a fullsintetik oilnak:)
Először is próbáld meg helyesen beállítani a motort :roll: Elméletileg nem kéne olajnak folynia még ha van is rá helye [-X
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pityu0524 írta:Sziasztok olyan kérdésem van,hogy,mért nem tudom megszüntetni az oljfolyást a könyök és a kipufogó találkozásánál,már tettem alá klingeritet,agyon húztam a bilincs két nyolcas csavarját ,és mégis enged azt a csesznye fekete olajat,mitlehet ez ellen csinálni?találkoztatok már ilyen esettel? segítségeteket előre is köszi
üdv pityu0524
Én 300 fokig hőálló trutyit tettem oda és úgy meghúztam .nuku oil
Mondjuk eleve nincs sok szerintem hála a fullsintetik oilnak:)
pityu0524
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.16. 10:26
MZ-d típusa: etz250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pityu0524 »

Sziasztok olyan kérdésem van,hogy,mért nem tudom megszüntetni az oljfolyást a könyök és a kipufogó találkozásánál,már tettem alá klingeritet,agyon húztam a bilincs két nyolcas csavarját ,és mégis enged azt a csesznye fekete olajat,mitlehet ez ellen csinálni?találkoztatok már ilyen esettel? segítségeteket előre is köszi
üdv pityu0524
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nah szal nekem az a dolog áll fent, hogy van egy TS 150 es blokk és egy ETZ 125/150 kipufogó aminek a belsejét az előző gazdi összekalapálta (ezért kellet szétvágni) lehet még helyre tudom hozni. De gondoltam olyanra, hogy nem e lehetne valami új belsőt gyártani neki szóval mai köznyelven valami belső rezót ami kifejezetten a fogyasztáscsökkenésre megy rá. A motor laza utcai használatra lesz túrázni kirándulni. Nem fog se terepen menni se versenyezni gyorsulgatni kanyarvadászkodni. Csak normál használat. Valakinek valami tipp, hogyan kéne hozzákezdeni? Nekem nem célom, hogy pörgős legyen. Olyan legyen mint a gyári csak teszem azt 90-95 ös utazónál minél kevesebbet fogyasszon.[/quote]

Szerintem az itt:http://szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73 leírtakat olvasd el és ez alapján gondold ki mit akarsz.
Én is ez alapján csináltam meg gondolom más kolléga is.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

dkari írta:
bomber93 írta:Ha már pont ilyen kipufogó tervezés a téma. Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e kifejezetten fogyasztáscsökkentésre központosuló kipufogót gyártani?
Biztos lehet úgy is. nekem az első megoldással 2000-től 5500-ig húzott. Sokkal nagyobb nyomaték volt van benn mint a gyári kipuval. Gondolom ha nem kell húzni neki annyira akkor kevesebbet is eszik. Én nem a fogyasztást tartottam szem előtt hanem hogy pörgősebb legyen. Nem mindennapi használatban van a motorom ezért nekem mindegy hogy 4,5 vagy 5 liter a fogyi.

előző hozzászólónak: tudtam, hogy valaki fog valami hasonlót írni (én is megtettem volna XDD)

Nah szal nekem az a dolog áll fent, hogy van egy TS 150 es blokk és egy ETZ 125/150 kipufogó aminek a belsejét az előző gazdi összekalapálta (ezért kellet szétvágni) lehet még helyre tudom hozni. De gondoltam olyanra, hogy nem e lehetne valami új belsőt gyártani neki szóval mai köznyelven valami belső rezót ami kifejezetten a fogyasztáscsökkenésre megy rá. A motor laza utcai használatra lesz túrázni kirándulni. Nem fog se terepen menni se versenyezni gyorsulgatni kanyarvadászkodni. Csak normál használat. Valakinek valami tipp, hogyan kéne hozzákezdeni? Nekem nem célom, hogy pörgős legyen. Olyan legyen mint a gyári csak teszem azt 90-95 ös utazónál minél kevesebbet fogyasszon.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

bomber93 írta:Ha már pont ilyen kipufogó tervezés a téma. Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e kifejezetten fogyasztáscsökkentésre központosuló kipufogót gyártani?
Biztos lehet úgy is. nekem az első megoldással 2000-től 5500-ig húzott. Sokkal nagyobb nyomaték volt van benn mint a gyári kipuval. Gondolom ha nem kell húzni neki annyira akkor kevesebbet is eszik. Én nem a fogyasztást tartottam szem előtt hanem hogy pörgősebb legyen. Nem mindennapi használatban van a motorom ezért nekem mindegy hogy 4,5 vagy 5 liter a fogyi.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: m-tom »

bomber93 írta:Ha már pont ilyen kipufogó tervezés a téma. Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e kifejezetten fogyasztáscsökkentésre központosuló kipufogót gyártani?
Persze, heggeszd be a végét... :lol:
Bocs, nem tudtam kihagyni...

ON
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Ha már pont ilyen kipufogó tervezés a téma. Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehet-e kifejezetten fogyasztáscsökkentésre központosuló kipufogót gyártani?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seclusion írta:
gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Én annak idején kétrészes diffúzort csináltam, ami a gyárinál nagyobb volt. Szép kis fogyasztásnövekedést eredményezett. :D 6-ról 9 literre ugrott. 3500 tól megindult mint a pusztulat, és olyan 5000-5200-ig kitartott. Aztán feltettem egy gyári kipufogót, és rájöttem, hogy nem volt nagy külömbség a gyári és az én rezóm közt...
Az igen :)
Túl nagy módosításokba nem feltétlenül akartam belemenni épp ilyen okokból.
Itt a diffúzor és az átmeneti rész átmérője is maradt a gyári, csak a konfúzor és a hangtompító lett cserélve.
Nekem a gyári dobbal jellemzően 4.5-alatt evett PICIVEL, a mai üzemanyagárak mellett ezt nem feltétlen akarom túllépni :)
A most kikísérletezett csőhosszal 4500 felett olyan mint a gyári, bár talán 1-200-al kevesebbet forog. Alul viszont sokkal jobb a gyárinál, szóval az utazótempós nyomatéknövekedés ami cél volt elértem.
Már csak a fogyasztás a kérdés - valószínű az igazi tartósteszt a Pilistúra lesz majd.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Én annak idején kétrészes diffúzort csináltam, ami a gyárinál nagyobb volt. Szép kis fogyasztásnövekedést eredményezett. :D 6-ról 9 literre ugrott. 3500 tól megindult mint a pusztulat, és olyan 5000-5200-ig kitartott. Aztán feltettem egy gyári kipufogót, és rájöttem, hogy nem volt nagy külömbség a gyári és az én rezóm közt...
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Nekem a 125-ös a gagyirezóval kevesebbet evett, mint a gyári dobbal, remélem ez most is igaz lesz. Ha érezhetően többet eszik így, akkor megy vissza a gyári.[/quote]

A 2.9 fok már közelebb van a valósághoz. De gondolom biztos érezhető lenne a változás mivel a cikkekben fél fokokkal sőt sokszor tized fokokkal variálnak #-o . Én is úgy vagyok vele hogy ez lesz a végleges rezó, csak a hangtompításán kellene még finomítanom, meg lefestenem.
A gagyi rezóval nekem egy nagy határ f.s volt a motor. Gyengébb volt vele mint a gyárival. Az hogy pörgősebbnek tűnt vele az is csak a hangja miatt lehetett :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta:
gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Szerintem meglepődnél menyivel jobb :D. A cikk is úgy írja hogy 2 fokos diffúzorral a rezó "hatásfoka még nem elégséges".
A fogyasztásról még nem tudok pontosan nyilatkozni, csak annyit hogy mikor elkezdtem a rezót tesztelni pont át kelett raknom tartalékra.Tankoltam bele 10 litert. Azóta kb 200km-t mentem és pont ma kelett ismét tartalékra raknom.
Tehát 5 körül lehet. És ebben a 200km-ben csak tesztkörök vannak, folyamatos túra nem.
A 251 dob félkúpszöge 2.9 fok, ezért gondoltam hogy jó lesz az.
Esztétikai okok miatt nem cserélném most másra.
Aztán később ki tudja...

Nekem a 125-ös a gagyirezóval kevesebbet evett, mint a gyári dobbal, remélem ez most is igaz lesz. Ha érezhetően többet eszik így, akkor megy vissza a gyári.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
Szerintem meglepődnél menyivel jobb :D. A cikk is úgy írja hogy 2 fokos diffúzorral a rezó "hatásfoka még nem elégséges".
A fogyasztásról még nem tudok pontosan nyilatkozni, csak annyit hogy mikor elkezdtem a rezót tesztelni pont át kelett raknom tartalékra.Tankoltam bele 10 litert. Azóta kb 200km-t mentem és pont ma kelett ismét tartalékra raknom.
Tehát 5 körül lehet. És ebben a 200km-ben csak tesztkörök vannak, folyamatos túra nem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Én is tesztelgettem ma... kikísérleteztem az ideális könyökhosszt.

Kép

Egy 85mm-es csődarabot toldottam be, pont le tudtam vágni egy ide méretes darabot a Skodáról tavaly ledobott hátsó dobról :)

Ezzel egy időre lezártam a kipuff témát, már csak normális felfogatást gyártok hozzá hátra valamikor a héten, aztán párszáz km teszt következik. Ha jó a fogyasztás akkor nem nyúlok hozzá.

(Mondjuk engem is érdekel mit csinálna egy, a gyárihoz képest nagyobb szögű diffúzorral...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Ma megcsináltam a rezót úgy hogy az eddig diffuzornak felhasznált gyári kipu rész helyett hajtottam egy leírásnak megfelelő kúpot. Az eredmény:megszűnt az 5500-as fordulat utáni hirtelen "levágás". A gyári rész 2 fokos kúp volt, az új kb 4 fokos. Sokkal "kiegyensúlyozottabb", dinamikusabb lett a motor.
Ami észrevétel még hogy fúvókát nagyon ajánlatos ennél a rezónál nagyobbra cserélni. A gyári 95-ös helyett először 100-as majd 105-ös (nyélgáznál egy idő után mindkettővel elkezdett csörögni ,mikor ráhúztam a szivatót megszűnt) Most 112-es van benn nagyobb méretű úszószeleppel. Amennyire ma megtudtam próbálni ez tűnik a helyes méretnek. Bár még van egy 120-as fúvókám is még valószínű azzal is megpróbálom.
Gondolom a rezó annyira felgyorsítja a keverékcserét a hengerbe hogy kell a több anyag.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
dkari írta: Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Anno a 125-öst én is tuningoltam agyba-főbe.
A 300-asban már van elég erő anélkül is, inkább a túrázáshoz próbálom hangolni a gépet.
Hát igen. Igazából ezt a motort csak "örököltem" az öcsémtől. Ő akarta annó megcsinálni de más irányt vett az élete így rám maradt. Holtából támasztottam fel és mivel ez van kéznél ezt "pofozgatom". Van nagyobb off motorom is de az élményeket ez adja :D . Igazából már a szomszédom is sík hülyének néz mi a sz@rt kínlódok ezzel.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:Itt szerintem valami nem gömbölyű, elvileg majdnem uazok a méreteink, az enyém mégis túllóg a motoron. Mintha túl rövid lenne a diffúzorod, vagy a köztes rész, nemtom... Bár lehet csak azért, mert a végcsövön van a hangtompítóm... nemtudom.
Igen, a köztes rész lehetett volna hosszabb, hogy alacsonyabb fordulaton muzsikáljon jól.
A 251 dob mérete miatt pedig kompromisszum volt, hogy a végcsövem még hangtompítóval együtt is rövidebb lett majdnem 4 centivel, mint a programban számolt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta: Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Anno a 125-öst én is tuningoltam agyba-főbe.
A 300-asban már van elég erő anélkül is, inkább a túrázáshoz próbálom hangolni a gépet.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Itt szerintem valami nem gömbölyű, elvileg majdnem uazok a méreteink, az enyém mégis túllóg a motoron. Mintha túl rövid lenne a diffúzorod, vagy a köztes rész, nemtom... Bár lehet csak azért, mert a végcsövön van a hangtompítóm... nemtudom.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Igen, próbáltam.
Alul jobb mint a gyári.
Felül is.

Középen viszont, ami a normál utazósebességhez tartozó fordulat (4000-4500) ott gyengébbnek tűnik.

Valószínűleg nem véletlenül arra a szűk tartományra hangolták a német mérnökök...

Viszont kb 4800-tól szépen elkezd nyúllani, ezért a könyököt meg fogom toldani 10cm-el, ez a program szerint kb 400-al hozza lejjebb a hangolt tartományt. Ez remélem segíteni fog a 4000 körüli viselkedésen. (meg úgyis hülyén rövid most a kipuff)

Már csak krómos 40-es csövet kell szereznem... :-"


Látom kétfelé haladunk :) Te túrázásra építed én inkább pörgősebbre. Most azon gondolkozom hogy a diffuzort is megcsinálom lemezből mert ugye az a része még a gyári tz kipufogó. Ha jól néztem annak csak 2 fok az emelkedése szemben az előírt 3.5-el. Amugy elsőre is frankó lett csak az zavar hogy 5500-nál "levágja" a teljesítményt és nem engedi tovább pörögni.
Hangja most már kezd vállalható lenni, múltkor még nagyon hangos volt.[/quote]
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta:
gabsic írta:Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o
Próbáltad már milyen vele a motor? A hangja egész jó. Az enyém is hasonló hangra csak sokkal pattogósabb. Mondjuk nálam a főtengelyből és a hengerfejből is le lett véve és ezért pörgősebb is.
Igen, próbáltam.
Alul jobb mint a gyári.
Felül is.

Középen viszont, ami a normál utazósebességhez tartozó fordulat (4000-4500) ott gyengébbnek tűnik.

Valószínűleg nem véletlenül arra a szűk tartományra hangolták a német mérnökök...

Viszont kb 4800-tól szépen elkezd nyúllani, ezért a könyököt meg fogom toldani 10cm-el, ez a program szerint kb 400-al hozza lejjebb a hangolt tartományt. Ez remélem segíteni fog a 4000 körüli viselkedésen. (meg úgyis hülyén rövid most a kipuff)

Már csak krómos 40-es csövet kell szereznem... :-"

Hangja most már kezd vállalható lenni, múltkor még nagyon hangos volt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o
Próbáltad már milyen vele a motor? A hangja egész jó. Az enyém is hasonló hangra csak sokkal pattogósabb. Mondjuk nálam a főtengelyből és a hengerfejből is le lett véve és ezért pörgősebb is.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Andrá$ írta:
dkari írta:Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:
Jöhetne róla vmi kép :D :roll: kíváncsi vagyok rá
Itt egy pár kép. Az hosszabb az első nekifutás (a földön van fényképezve) A második a motoron már a rövidített változat. Ezzel tovább engedi forogni 6e-től de kevesebb lesz a nyomaték. Most még beállítottam a hosszát az első és a második próbálkozásom közé ezzel van nyomaték és 6e-ig engedi forogni. Plusz lecseréltem a 15-ös fogaskereket 16-os ra.
Kép

Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Még lesz vele meló, de végre megszólalt:

\:D/

Hang valamiért le van maradva a képhez képest... #-o
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

dkari írta:Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:
Jöhetne róla vmi kép :D :roll: kíváncsi vagyok rá
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Na ma kipróbáltam az épített rezómat. Mit monjak "brutális" lett vele a gép (ts 150)
Egész lentről húz 4e-től még jobban megindul :D . A szépséghibája a dolognak hogy 5500-as fordulaton elfogy a motor, egyszerűen nem húz tovább. A számítási táblázatba 6000-es (ami lehet valós csak csal a fordszámmérőm) fordulatszámot adtam meg. Most megpróbáltam 7500-as fordulatszámot megadni és eredményként a rezó középrészét bő 15cm-rel rövidebbre adja meg a program. Minden más adat ugyan az. Tehát a következő hogy rövidítek a középrészen, aztán újra próba :roll:
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
dkari írta:Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?
Nekem jobban bejött mint a gyári TS dob.
Alul erősebb lett.
Köszi,akkor megpróbálom :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta:Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?
Nekem jobban bejött mint a gyári TS dob.
Alul erősebb lett.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

Van valakinek tapasztalata 150-es Ts-re etz kipufogó felrakásával kapcsolatban?
Rosszabb nem lesz tőle remélem :?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég