Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

KILL3R etz írta:A 18-as nem a rugós alátét? :-k
De bizony
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A 18-as nem a rugós alátét? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Nem tudom, hogy van e utángyártott alkatrész benne, én ahogy elhoztam ( működött több száz kilométert) nem cseréltem benne semmit. Na jó, a tűgörgőt, de az nem lehet a baja.

http://citybike.hu/shop_ordered/2333/pi ... uplung.gif

E szerint csak a 18as számú hézagoló alkatrészt hagyhattam ki, de mikor még össze volt rakva, akkor sem volt benne.
Bambi köszönöm a tanácsot, de a Bakonyban tudtommal nincs ilyen klubtag. Holnap átnéem megint.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

A kuplungos témáról egyet kérdeznék... Van utángyártott alkatrész a szerkezetben?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Ha mindent jól tettél össze,és az alkatrészek nem hibásak akkor működnie kell.Ha viszont még sem jó akkor valamit elszúrtál vagy még sem ok minden alkatrész.Hogy melyik a probléma így nehéz lesz kitalálni ha mindent jól csináltál elvileg.Nem szoktam ilyen tanácsot adni de most megteszem.Keres egy olyan szerelőt vagy klubtagot a környéken aki már javított egy pár ETZ kuplungot,mert valószínű,hogy ha láttá az illető könnyebben észrevenné a problémát.Szerintem sok időt és helytelen szerelést tudnál megspórolni, amivel esetleg károsítanál más alkatrészeket.Ne kioktatásnak vegyed,hanem segítségnek és akár te is tanulhatsz belőle,amit a jövőben tudnál hasznosítani.
üdv bambi
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45E

Bennvannak azok is, szerintem alkatrészt nem hagytam ki.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[youtube][/youtube]
Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Ezekről beszéltem:http://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zTT ... 4D23C0A45E
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Nekem is volt egyszer hasonló,a rugóktól kihagytam az alátéteket ,akkor behúztam a kuplungot már állt is le a motor.túl tudta nyomni a kuplungszerkezetet.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv Valaki le tudná nekem írni pontosan vagy linkelni vmi kiskönyvet Mz ts 125/150 csapágy és szimmering méretei érdekelnének! Nekem csak Az Mz hogyan tovább van meg de abba nem találtam. Előre is köszi!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Összeraktam már mindent az egész motor egyben van, de van még egy kis baj. Ráraktam a főtengelyre a kuplung alsó hézagolóját, rá a tűgörgőt, rá a fogaskereket, arra a felső hézagolót, rátéptem a kuplungot felmelegítve távtartóval ahogy az a nagykönyvben megvan írva, a deknibe betettem a durvabeállítót, és rácsavartam belülre a kiemelőt, a kis bowden tartó karjával együtt. Ráraktam a deknit elindítom a motort, simán megy, ahogy illik, de amint beteszem 1esbe lefullad, a durvabeállítón annyit állítottam, hogy épphogy feszes legyen a bowden, felül pedig középre tekertem az ütközőt, hogy tudjam ide oda állítani. Konkrétan nem emel ki. Jól raktam össze a kuplungot, (ötödszörre legalábbis remélem) és a lamellák sincsenek elkopva.
Mi lehet a baj? Vagy meleg motornál másképp fog működni? Nem tudtam üzemmelegre járatni, mert a kipufogó nincs itthon. De így baromijó hangja van :lol: :lol:
Piros MZ ETZ 250
UDX
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
bébé írta:Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
igen

Ohhh, ennek örülök, köszönöm válaszodat! =D>
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bébé írta:Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
igen
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ts 250/1-esem van, amin nincs fordulatszámmérõ. Namost, ha a de lux változat (amin van) meghajtó csigáját, meghajtó tengelyt, valamint a meghajtó házat átrakom, akkor mûkõdni fog a fordulatszámmérõ?
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Nandor írta:Az ETZ250 és a TS 250 blokktartó méretben megegyezik?
nem.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Az ETZ250 és a TS 250 blokktartó méretben megegyezik?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Igen, ezt gondoltam én is, szerintem ezt fogom csinálni, csak emlékeztem, hogy valaki ezt a lehetőséget is írta
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Kuplung felrakásnál volt téma, hogy valaki menetrögzítővel szokta felrakni. Loctite 243 jó hozzá? Vagy rakjam össze anélkül?
Én féktisztítóval letakarítom a kúpot és hőlégpisztollyal felmelegítem a kuplungot ,így felhúzom.(előtte ha van egy kis csiszolóporod azzal összecsiszolhatod a kúpot és a kuplungot ,de csak ésszel)
Még sohasem fordult el.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Kuplung felrakásnál volt téma, hogy valaki menetrögzítővel szokta felrakni. Loctite 243 jó hozzá? Vagy rakjam össze anélkül?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
maki79
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: maki79 »

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!

Én csapágyboltban szoktam venni kifejezetten autó szereléshez való ,hőálló,olajálló ,tubusos tömítőanyagot.Würth,Pro Seal.Bekenem vele az összeillesztendő felület mindkét felét,és úgy illesztem össze.A kuplung oldalon még utolag szoktam kívülről az aljára is kenni.Úgysem látszik :D .Az én mocimnál ez bevált.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

FBS tökéletesen megfelel nekem az összes motoron ilyennel van összerakva és tökéletes sőt még a kipufogó is :D és az ára is tűrhető :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!


Hermetik az mindenre jó! Rohadt büdös és igen nehéz szétszedni az azzal összerakott blokkokat! DE az neked nem fog ereszteni az 100 :D
Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy »

Extremeblast írta:
Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!

Nekem is csöpögött a bal dekni alatt, mivel nem kaptam megfelelő tömítést( sajnos mifelénk nem nagyon lehet Mz alkatrészeket kapni), így hát csináltam vastagabb karton papírból, és még tömítő pasztát is tettem. Azóta egyáltalán nem ereszt.
Valami hasonló dolgon töröm én is a fejem.
Üdv.:
Ghost
Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy »

Troster írta:
Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!
Én a fekete színű hőálló tömítést használom, de csak nagyon vékonyan az nem fog ereszteni, bár kérdés, hogy a blokkfél milyen állapotú, mert ha nagyon meg van gányolva akkor semmi sem fog tömíteni.debreceni szerelőnél volt a motor?
Ha nem boldogulsz, gyere át hozzám, szívesen segítek.
Debrecenben hol tudok beszerezni ilyen tömítést? Van másik blokkfelem is, ha az a baja. Igen, debreceni szerelőnél (szoci motorokkal foglalkozik). Miért? Ha nem boldogulok vele, tavasszal felkereslek. :)
Üdv.:
Ghost
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!

Nekem is csöpögött a bal dekni alatt, mivel nem kaptam megfelelő tömítést( sajnos mifelénk nem nagyon lehet Mz alkatrészeket kapni), így hát csináltam vastagabb karton papírból, és még tömítő pasztát is tettem. Azóta egyáltalán nem ereszt.
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ghostbikerboy írta:Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!
Én a fekete színű hőálló tömítést használom, de csak nagyon vékonyan az nem fog ereszteni, bár kérdés, hogy a blokkfél milyen állapotú, mert ha nagyon meg van gányolva akkor semmi sem fog tömíteni.debreceni szerelőnél volt a motor?
Ha nem boldogulsz, gyere át hozzám, szívesen segítek.
Avatar
Ghostbikerboy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.07.28. 19:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 '91
Tartózkodási hely: Pocsaj

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ghostbikerboy »

Sziasztok!

Ősszel a szerelőm kicserélte a blokk tömítéseket és elmondhatom az olajfolyás megszűnt. Egy ideig, ugyanis a kuplung felőli dekninek a tömítése megint ereszt.
Mit javasoltok, hogyan szüntessem meg a problémát?
Ajánlatos-e a tömítés mellé valamilyen más blokktömítő eljárást használni (FBS vagy valami más speciális tömítő pasztát)?

A műveletet szeretném magam orvosolni!

Várom a jó tanácsokat!

Előre is köszönöm!
Üdv.:
Ghost
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Hála az égnek nekem a kuplungom nagyon finoman működik még ebben a dermesztő hidegben is semmi hang semmi ugrándozás :)))
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

jura györgy írta:sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy
De unalmas. De azért még egy utolsó :lol:
Nekem durvább volt a jelenség mert le is fulladt egyesbe rakás után(behúzott kuplungnál...
Én úgy oldottam meg (rendszeresen) hogy sztenderen berugtam, egyest váltottam, és elkezdtem túráztatni(persze csak finoman) egy-két másodperc után oldott a kuplung...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy a 150-es etz hengerfején milyen távolságban vannak a csavar helyek? Egymástól mérve és átlósan mérve is kéne. A csavarközéptől mérve.

Köszönöm!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, lehet már unalmas a téma,megfogadtam a nagy betűvel irt javaslatot ,lényegesen jobb a helyzet,nem bakkecskézik olyan nagyot , ha megjön a jó idő gondolom ez még javul üdv. juragy
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.

(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
Ezt nem csak a jawa könyv írja. nekem a ts könyvében is benne van hogy hidegben indulás előtt kicsit meg kell "löködni" kettesben a motort, behúzott kuplungal is.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , köszi a tanácsot , ma megjátszom amit ajánlasz , JAWA nekem is volt tudom hogy az behúzott kuplunggal is indítható,de kiegészítem nagyon halkan hogy az ilyen bakkecske mutatványt sohasem mutatott be, hangosabban meg azt mondom az MZ azért megbízhatóbb mint a régi CEZETEM üdv. juragy
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szerintem tök normális dolog ha a kuplung hidegen hosszabb állás után ugrik egyet elsőre.
Nekem több nap állás után elég nagyot ugorva, recsegve is venné az egyest.
Ezt megelőzendő indítás előtt rárúgok behúzott kuplung mellett, hogy megcsússzon a kuplung, ettől az összetapadt lemezek megindulnak, kuplung ki, újabb rúgás, motor beindul, és vajpuhán, ugrás vagy hang nélkül veszi az egyest.

(Apró betűvel jegyzem meg, hogy az OFF JAWA ugyanígy működik, ott elő is írja a könyv, hogy indítás előtt sebességbe kell tenni, és behúzott kuplunggal előre-hátra megtologatni hogy meginduljon - igaz az parafás kuplung, az hajlamosabba ragadásra, no meg a rugdosás ott nem játszik, az behúzott kuplung mellett is indítható)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,na akkor pontosítom, a motor CSAK megugrik ,de ha 1x már kioldott a kuplung nem akar kúszni sem , meg sebességben behúzott kuplunggal akár gurulni is tudok ha többször ismétlem a műveletet akkor egyre gyengébb a megugrás üdv. juragy
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sajnos nem... Aznap, meg előző nap a teraszon állt, és este volt -10 is szerintem...
Mostmár "fűtött" garázsban áll. (Nincs 0 foknál kevesebb, -20 fokig.)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.

A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
De Te fűtött garázsban tartod, azt hiszem :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem 80W90-es van bennük ma kicsit elindítottam megjárattam sebbeségbe rakva kicsit mozdult de melegen is kicsit kuplungomon is kéne finomítani,

De a 80W90-es amúgy jó bele nem? :roll: :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem a -5 fokban, 10W50-es olajjal sem viszi a motort, se üresben, se sebességben, és nem is ugrik meg.

A durvaállítón próbáljatok állítani sztem. Egy jó kuplunggal/olajjal nem szabadna így lennie....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Az asszonynak a Daewoo Matiz reggeli hideg indítás után váltó üresben, kuplung fel, és kigurul a garázsból.
Úgy kell fékkel megfogni,hogy álljon már meg.A -18 fokban úgy megdermed az olaj,hogy üresben is viszi az
autót amíg egy kicsit meg nem töri.Első ilyen alkalommal meg is lepődtem tőle egy kicsit. :-k Gondolom az
MZ is azért ugrik ilyenkor nagyobbat mert dermedtebb az olaj.Amúgy szerintem ha valaki rendszeresen hasz-
nálja télen a motort akkor megéri kicserélni benne az olajat hígabbra,tavasszal meg vissza,ha eleve nem 15w
40-es van benne mert azt nem kell.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azért feltételezzünk normál használatot. Behúzott kuplunggal egyesben nem illik tologatni. :D Megindulásnál (tolva) néha forgat azért a főtengelyen.

Ha normál használatnál, meleg, járó motornál, amikor egyesbe teszed nagyot ugrik a gép, és próbál kúszni előre, akkor gond van. Minden egyéb esetben nincs. :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Sőt, akkor is forog ha áll!!

Komolyra fordítva a szót, azért lehet abban a kuplungban hiba ha másik olajra és 10C felett is csinálja..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Dénes írta:Teljesen normális. A kerék még üresben is forog, ha minden okés a motoron.
Kösz :)
Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Teljesen normális. A kerék még üresben is forog, ha minden okés a motoron.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Nálam is hasoló a helyzet, sőt ha egyesbe teszem behúzott kuplungnál forog a hátsó kerék (a motor a középtámaszon van). Ami még jellemző az, hogy ha egyesben behúzott kuplunggal tolom a motort meghajtja magát a főtengelyt is( ez nem csak télen fordul elő). Ez nagyon árthat a váltónak, állítsak a kuplungon?
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok köszi a választ van benne valami az elmúlt nyáron nem volt ilyen hogy ki akar ugrani alólam csak picit mozdult sebességbe rakáskor üdv. juragy
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

jura györgy írta:sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy
Hideg az olaj. Másik olajfajtával ez orvosolható, de ilyen hidegben szerintem nem gond, ha ezt tapasztalod. Másik olajjal kockáztatod, hogy melegben (nyár, csúcsforgalom, az mz még mindig tart...) megcsúszik.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok az lenne a kérdésem mit kell csinálni a kuplunggal ha az van hogy így hidegen ha beteszem sebességbe majdnem kiugrik alólam( persze behúzott kuplunggal) miért tapadnak ennyire össze a kuplung lamellák lehet hogy szorulnak? üdv. juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
nem
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Meg tudná mondani valaki hogy a kis Ts re fel lehet e rakni az etz berugókart?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoka írta:Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?
nyugtató,az újra hézagolások miatt
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 43 vendég