Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Fecske125
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2011.12.13. 14:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Isaszeg
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Fecske125 »

Hali!

Légyszessegítsen valaki.
Van egy 125-ös ETZ_m és 70-nél többet egyszerűen nem megy, meg a kilóméter óra sem mér többet. Ha segít a karburátos elggé új nem agyon nyultam még hoá, kérlek valaki seítsen.
Előre is köszi, az üiket inkább semélyesbe várom.
"Csak egy motoros érti, hogy miért dugják ki a kutyák a fejüket a kocsiablakon."

"Sose hajts gyorsabban, mint ahogy a védőangyalod repül."

"A fiatal motoros választ egy úti célt, mielőtt elindul. Az öreg motoros választ egy irányt, és útnak indul."
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Moped 92 által forgalmazott ETZ125 kuplungagynál mire számíthatok?Esztergályos?Marós?Doboz nyugtató?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

szilitibor írta:
bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.


Nem milliméterek de lehet érezni h kotyog rajta kicsit. Elvégre a c3 mas csapágyak is kotyognak gyárilag valamennyit a c4 esek még többet hogy melegen ne szoruljon meg lehet hogy ennek is kell valamennyi kotyogás? Valami szaki mondhatna véleményt mert szeretnék egy olyan blokkot összerakni amihez igen sokáig nem akarok hozzányúlni :D
szilitibor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
MZ-d típusa: mz etz 250
Tartózkodási hely: Dunakeszi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szilitibor »

bomber93 írta:Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Én ugy tudom, hogy minimálisan kell egy kis kotyogásnak lennie, hogy olaj film tudjon keletkezni a tengely és a persely között. Persze nem milliméterek csak 1-2 század ha jól tudom.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Szép napot!
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 150 váltótengely egyik vége ilyen bronzpersely szerű izébe forog. Nahmármost nekem van 2 ilyen tengelyem és vagy 4-5 db ilyen bronzperselyem viszont ha csak így szabadon bármelyik perselyt rápróbálom bármelyik tengelyre egy minimális kotyogása akkor is van. Ez természetes? Gyári perselyek mind valamelyik többet valamelyik kevesebbet volt használva.
Az lenne a kérdés, hogy ennek szabad e kotyogni? Ha igen akkor összerakhatom és semmi baj nem lesz belőle nem fog kiszakadni a blokk alja csörögni csattogni stb :D vagy vegyek egy új utángyártott ilyen bronzbiszbaszt aminek nem tudom milyen a minősége és a megmunkálása de lehetséges hogy nem kotyog(viszont mint tudjuk az utángyártott cuccok nem a jóminőségükről híresek.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom :(

Köszi!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

uzemanyagtankjavitas írta:Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?

Köszönöm.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaMUdc" onclick="window.open(this.href);return false;
A videóban klikk a watch on youtube-ra (youtube logo jobb alul), és a folytatás pedig a 02, 03, 04 stb címen jobb oldalt van.
moderator írta:A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!! :evil:
Bocsi, csak az átalakítási lehetőségek jogszabályi hátterének megvilágítása miatt írtam, nem volt semmi politikai szándékom vele.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
uzemanyagtankjavitas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.01.26. 18:53
MZ-d típusa: mz ts250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: uzemanyagtankjavitas »

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, még az ősszel a honlapon találtam egy oldalt ahol egy szerelő bemutatta, hogy hogyan kell szétszedni és összerakni egy 250-es blokkot. Ezt most nem találom, merre keressem?

Köszönöm.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Semmi nem történik,itt pár századról van szó,a dugó és a főtengely enged némi lógást.(oldal irányba)
Nehogy ezért szétszedd.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

nyakas írta: Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?
Gondolom, ha így összecsavarozva feszül valamennyire a tengely meg a csapágy egymáshoz képest, akkor majd forrón a helyére fog ugrani. Mint amikor ropog a csapágy a blokk széttolásánál, csak fordítva, ennél érthetőbben nem tudom elmondani, de nem is lényeges szerintem :wink:
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Akkor már értem a múltkor miért kérdezted hogy kell-e bele az olajterlő lemez.
Ha nincs rendesen a helyén a főtengely a csapágyakkal együtt akkor igencsak nem lehet berakni a lemezt és a biztositó gyűrűt.
Már csak ezért sem jó dolog ha nincs középen.
Arról nem is beszélve hogy a dugattyűnak sem tesz jót ha nem pont középen kapja a terhelést.Szerintem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moderator »

A politizálást azonnal fejezzük be ezen a fórumon (arról nem is beszélve, hogy ez a szervíz részleg)!!! :evil:
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok gabsic fején találtad a szöget pont ezért én nemmel szavaztam a belépésre az unióba tudtam már akkor a hétköznapi halandónak nem hoz ez semmi jót üdv. juragy
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

jura györgy írta:akkoriban ez ennyiből állt
Igen, akkor. :roll:
Azóta sok minden változott, az uniós csatlakozás óta meg pláne nehezen mennek az ilyen dolgok. [-X
Itt meg ráadásul nem is egyforma semmi, faragni kell.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, vissza olvasgatva láttam olyan kérdést hogy 125 MZ vázban hogyan lehet 250 MZ blokk? na akkor nekem volt125 CEZETEM amibe 350 CEZET blokk volt, elmentem Szombathelyre aktori KPM irodába mondtam a vázak egyformák és hogy mi a tervem, kaptam is 5 perc alatt 1 engedélyt 1500 forintért és mondták hogy ha megvan akkor vigyem Szombathely KPM műszakira akkoriban ez ennyiből állt , jut eszembe Szombathelyig vert az eső ,de ez már régen volt körülbelül 20 éve üdv. juragy
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nyakas írta: Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?
Ez nagyon nagy volt. :smt082 :smt041
Amúgy igen, valszeg arra gondolt, hogy majd beáll a helyére.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Hujber írta:így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Mi fog történni akkor :smt017 elmozdul középre?
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Majd megmérem mégegyszer, úgy emlékszem 1-2 tized az eltérés, vagy inkább csinálok képet...
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Olvassátok el a javítási könyvet!Az összeszerelésnél egy oldalra kell pakolni az alkatrészeket,és a másik oldal felszerelése után a hézagokat hézagolni.A dugattyú a hajtókaron oldalra elmozdítható,ezzel a keletkezett eltérés korrigálódik.Ezek a motor konstrukciók nem forognak tizen ezreket,nem szükséges a teljes szimmetria,vagy a derékszögelés.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hát azért nem jó, ha nem középen fut a hajtókar a hengerhez képest...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

így van, ahogy pempelli mondja, összetolva a blokk, felülről belenézel, és a főtengely egyik felén nagyobb a hézag mint a másikon. Melegen meg úgy gondoltam, hogy ha üzem melegre motorozom, akkor.
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[/quote]Ezt én nem értem :-k
Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????[/quote]


Szerintem ő úgy érti hogy összeszerelt állapotban van a blokk benne a főtengely és nincs középen a főtengely ,egyik oldalra picit közelebb van a blokk öntvényhez.
De az nem gáz szerintem,nekem sem volt tökk középen és nincs vele gondom.
TS 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TS 125 »

Kr köszi az infót!

Már van amit még tavaly vettem 2 db. egyvállú Hubner (zöld), de lehet SKF csapágyboltban veszek kétajkut.

Üdv: TS
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Ezt én nem értem :-k
Hol van 0.9 mm?
Mi az hogy a főtengely és a blokkfél közt?
Komolyan nem értem.
Meg mi az hogy majd melegen összemegy?Mármint üzem közben vagy még melegited valahol?
Szerintem akárhol van 0.9mm hézag a főtengely körül az nem egészséges dolog.
Persze igy hogy nem is értem hogy hol van az a hézag,így még akár jó is lehet????
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Hujber írta:Remek, és a tömítést, hogy jól sikerült e, hogy nézzem meg? Feltöltsem a forgattyúsházat benzinnel?
Egyszerű: ha bekented tömítővel, és aztán időben összeraktad a blokkfeleket akkor jó a tömítés.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

TS 125

Szimmeringet csapágyboltban vegyél, ún. "viton" minőségűt. A motorosbolti zöld szart felejtsd el, nem véletlenül 200 Ft. Valószínű csak duplaajkút kapsz (amúgy az egyik tömít csak, a másik gyakorlatilag porvédő) jelentőség nincs, a minőség számít.

kr
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Remek, és a tömítést, hogy jól sikerült e, hogy nézzem meg? Feltöltsem a forgattyúsházat benzinnel?
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hujber írta:Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Nekem sem volt központban ,nincs azzal semmi gond.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ma összetoltam a két blokkfelet, de az egyik főtengelycsapágy gyűrűje nem melegedett fel eléggé, így a főtengely és a blokkfél között 0,9mm-es hézag van, a másik oldalon jól passzol. Ez nagyon gáz, vagy összemegy majd ha meleg lesz? Egyébként a blokkfelek teljes felületen érik egymást, ott nincs hézag. Vagy szedjem szét újból?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Atilla írta:Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
Köszi Atilla!

Megtaláltam a Ternai féle könyvet! Letöltöttem és tényleg nagyon sok hasznos és érdekes dolog van benne. A legjobb hogy a hiánygazdaság idejéből való és tényleg a legegyszerűbb akár otthon is elvégezhetően írja le a dolgokat!
Szerintem sűrün fogom olvasgatni!

Még egyszer kösz a tippet! =D>
pityu0524
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.16. 10:26
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pityu0524 »

Sziasztok
250 es etz .szeretném beállítani a kuplungot ,fent a bovdennél már nem lehet teljesen kint van.
lennt még nem csináltam ,mielőtt nekilátok olvasnék róla egy pár gondolatot ,ha segítetek nekem .
előre is köszi
üdv pityu0524 :D
TS 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TS 125 »

Sziasztok!

Segítségeteket kérem az ügyben, hogy TS 125 1976.08. havi főtengelyszimmeringnek megfelel a sima egyvállas vagy ragaszkodni kell a kétvállashoz. A motorosboltban persze azt mondták felesleges kétvállasat berakni, megfelel az "egyajkas" mindkét nagy szimmeringnek egyaránt.
Válaszokat előre is köszi:

TS
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Atilla írta:Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.

Hát az mát tény hogy a mostani alkatrészeknek nem sok köze van a gyárihoz!
És ehhez a Ternai-féle könyvet hol lehet megtalálni? Neked nincs meg véletlenül? Ha be tudnád szkennelni azt az oldalát ahol a főtengely kiegyensúlyozás leírása van esetleg el tudnád küldeni? :roll:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szerintem keres egy gépműhelyt ahol megcsinálják és ott lesd meg milyen a gép vagy milyen módszerrel csinálják.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Azért ez a centrírozás nem ilyen egyszerű dolog.
A szerelő összerakja és mérőórával kiméri, hogy a főtengely 2 fele együtt fusson.
Ha együtt fut, akkor elvileg jó. A szerelő ennyit csinál és ennyinek elégnek is kéne lenni, ha normális alkatrészek lennének.
A bajok ott kezdődnek, hogy régen színkódos volt minden.
Festékkel gyárilag megjelölték az alkatrészeket és azonos színjelölésű összeépítésekor lett jó az eredmény.
Ma ilyen nincs, kapsz valamit a boltban és kész. Normális alkatrész nincs, gőzöd sincs, hogy mit mivel kéne összepárosítani, hogy tényleg tuti legyen.
Ha nagyon profi munkát akarsz, ajánlom a Ternai-féle motorkerékpár könyvet. Abban nagyon érthetően le van írva, hogy egyszerű eszközökkel hogyan tudod házilag kiegyensúlyozni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

MrDok írta:
dkari írta: Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
Ez már az alapos munka kategóriája.... A gyárban összerakták és pont eltalálták a dugó- csapszeg -hajtókar- sonka centírozását. Mikor ebben az egyensúlyban valami ki lesz cserélve (régi dugó- hajtókar súlya nem egyezik az újjal), már nem olyan lesz a súlyelosztás, amit a főtengely megfúrásával lehetne kezelni, ez elmaradt.
Hát igen! Én is arra gondoltam hogy az utángyártott hajtókar+csap más súllyal bír. Már csak valaki kellene aki lelkiismeretesen megcsinálná a főtengelyt mert így elég élvezhetetlen a motorozás. Próbálom elképzelni azt a centírozó gépet amiben a főtengelyt "kisúlyozzák".
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

dkari írta: Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
Ez már az alapos munka kategóriája.... A gyárban összerakták és pont eltalálták a dugó- csapszeg -hajtókar- sonka centírozását. Mikor ebben az egyensúlyban valami ki lesz cserélve (régi dugó- hajtókar súlya nem egyezik az újjal), már nem olyan lesz a súlyelosztás, amit a főtengely megfúrásával lehetne kezelni, ez elmaradt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ugyan nem ismerem a főtengely centírozás módszerét de mivel felett újítva tuti hogy kell centírozni is (saját véleményem). Mivel szétlett szedve és más alkatrészel lett összerakva. Gyáritól biztos valamilyen szinten eltér.
Autó keréknél van egy centírgép belerakjuk a kereket megforgatja és kiírja hogy hova hány gramm kell.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

nova001155 írta:
dkari írta:Sziasztok!

Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
Ahogy mondod a centírozás miatt rakták oda. Hogy miért láttál ilyet is olyat is egyikből kellett kivenni a másikból nem. Kb olyan mint az autó keréknél kivűlre kér x grammot nembiztos hogy belülre is kér.

Akkor elméletileg ezt minden főtengely felújítás után meg kellene csinálnia a szerelőnek? Mert a gyárival nem rázta szét a motor a kezem,lábam amit felújítattam azzal meg igencsak. Azt mondják a főtengelyben az ütés 0.2 század ami miatt nem rázhat. De ezt csak indikátor órával nézik. De honnan tudhatja hogy magas fordulaton (mint az autókerék) nem üt? 4 ezres fordulatig nem is van vele gondom, de az felett elég rossz. (tudom bölcsőváz meg Ts (125) az ilyen, de ha nem tudnám a gyári főtengellyel milyen volt...)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

dkari írta:Sziasztok!

Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
Ahogy mondod a centírozás miatt rakták oda. Hogy miért láttál ilyet is olyat is egyikből kellett kivenni a másikból nem. Kb olyan mint az autó keréknél kivűlre kér x grammot nembiztos hogy belülre is kér.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Meg tudná mondani egy hozzáértő hogy miért van az hogy az mz-ts nél a főtengelyen a sonka "tetején" (nem az oldalán)furatok vannak? Gondolom hogy a centírozás miatt lehet, de akkor miért van az hogy találkoztam már furat és furat nélkülivel is?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kiskutya írta:Üdv! Mindenkinek!


Elnézést kérek ez egy másik téma lenne amiben kis segitséget kérnék.!

Valaki tudna segíteni abban , hogy milyen évjáratoktól adták ki az MZ Ts 125-öt külsö vagy belső szimmeringes változatban? köszönöm előre is a választ!


Jó utat minden MZ motorosnak !!
Elvileg 76-tól. Kis keregéléssel a motorszámot is megtalálod neten hogy melyik motorszámtól van az újabb.
(szorri de telefonról írok, itt problémás lenne kiguglizni.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
kiskutya
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.01.20. 11:33
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiskutya »

Üdv! Mindenkinek!


Elnézést kérek ez egy másik téma lenne amiben kis segitséget kérnék.!

Valaki tudna segíteni abban , hogy milyen évjáratoktól adták ki az MZ Ts 125-öt külsö vagy belső szimmeringes változatban? köszönöm előre is a választ!


Jó utat minden MZ motorosnak !!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Papp-LAN írta:Köszönöm mindenkinek a commentet, tanulságos volt!
A vásárlás a megoldás, ami számomra MOST megfizethető annak biztos nem stimmel a papírja ilyent én nem akarok. Ami tiszta és jó az ára az biztos az ország túlsó felében van :-(
A többiek meg el vannak rugaszkodva a földtől (ár/érték)
Mindegy nézelődök spórolok valami csak összejön.
Gabi nem a MZ 150-nel van a baj hanem a dombokkal meg a súlyommal:-(
Papp-LAN
Akkor nyugodtan maradj még a kis TZ mellett, teljesen megfelelő az is a mindennapokra, és a klub túrákra is. :smt023
gabsic írta:OFF: matt: Bocs, nem akartam személyeskedni. Szvsz mint mindenhol, rendőrök között is van normális meg kőbunkó is. Nem konkrétan az egyes rendőrökkel van bajom, többekkel jó kapcsolatban is vagyok (sőt!), inkább a rendszerrel van a baj. Mert persze a kisember nem tehet róla hogy kiküldik a trafival az indokolatlanul kint "felejtett" 30as táblához sündörögni. És persze arról sem tehet, hogy bár én is tudom ki törte fel a pincénket, ő is tudja, de mégis azt javasolja hogy jobban járok ha nem teszek feljelentést. Akkor hogy is van ez??? Mint mondtam, itt a rendszerrel van a baj...

Dok: A nagyobb motorcserét sajnos nem lehet lepapírozni. Műszaki terén pedig ugye vannak helyek ahol minden megoldható.
Gond csak akkor van ha út szélén igazoltatnak, és nem huny szemet felette a közeg.
Egyetértek veled. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Papp-LAN
Fireman
Fireman
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papp-LAN »

Köszönöm mindenkinek a commentet, tanulságos volt!
A vásárlás a megoldás, ami számomra MOST megfizethető annak biztos nem stimmel a papírja ilyent én nem akarok. Ami tiszta és jó az ára az biztos az ország túlsó felében van :-(
A többiek meg el vannak rugaszkodva a földtől (ár/érték)
Mindegy nézelődök spórolok valami csak összejön.
Gabi nem a MZ 150-nel van a baj hanem a dombokkal meg a súlyommal:-(
Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

OFF: matt: Bocs, nem akartam személyeskedni. Szvsz mint mindenhol, rendőrök között is van normális meg kőbunkó is. Nem konkrétan az egyes rendőrökkel van bajom, többekkel jó kapcsolatban is vagyok (sőt!), inkább a rendszerrel van a baj. Mert persze a kisember nem tehet róla hogy kiküldik a trafival az indokolatlanul kint "felejtett" 30as táblához sündörögni. És persze arról sem tehet, hogy bár én is tudom ki törte fel a pincénket, ő is tudja, de mégis azt javasolja hogy jobban járok ha nem teszek feljelentést. Akkor hogy is van ez??? Mint mondtam, itt a rendszerrel van a baj...

Dok: A nagyobb motorcserét sajnos nem lehet lepapírozni. Műszaki terén pedig ugye vannak helyek ahol minden megoldható.
Gond csak akkor van ha út szélén igazoltatnak, és nem huny szemet felette a közeg.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

matt1989 írta:Esélytelen lepapírozni ezért lett eladva, valamint a fogyasztás miatt.
Ha nem hivatalosan tetted bele a nagyobb blokkot, hogy használtad? :shock:
Ha eladtad, az új tulaj hogy viszi műszakira.......stb. :?: Vagy bokorugró lett belőle?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Lepapírozni nem lehet, vagy csak horribilis összegért.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

matt1989 írta:A sünödre csak ennyi a válaszom:

http://www.demotivalo.net/view/22460


Hogy ne legyen annyira off, itt van pár kép:
Matt, ez így rendben is van, de hogy papírozod le?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

A sünödre csak ennyi a válaszom:

http://www.demotivalo.net/view/22460


Hogy ne legyen annyira off, itt van pár kép:

Kép

Kép

Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 51 vendég