Papp-LAN írta:Sziasztok!
Itt a megoldás Gabsic egyre gondoltunk, megvárom amíg felrakod lefényképezed feltöltöd és ha nincs negatív tapasztalat már rendelem is , tényleg biztató!
Rendben, beszámolok majd róla!
Sajnos ezzel kicsit még várni kell, a múlt héten elkezdtem szerelgetni az ETZ-t, de mivel nem fűtött a garázs, ebben a -15fokban nem sok kedvem van hozzá, az előrejelzést elnézve jó 2 hét múlva fogok csak lépni ezügyben.
Sziasztok!
Itt a megoldás Gabsic egyre gondoltunk, megvárom amíg felrakod lefényképezed feltöltöd és ha nincs negatív tapasztalat már rendelem is , tényleg biztató!
Most vettem a mofától ilyet: http://www.mofaker.hu/termek/Oldaltamas ... te__202900" onclick="window.open(this.href);return false;
Ennek nem öntvény a tartója, hanem egyszerű laposvas, könnyebben megoldható a lábtartóhoz a hozzáapplikálása mint a sima etz oldaltámasznak. Mivel még nem csináltam meg (tegnap jött meg a cucc) ezért tapasztalatom nincs még róla, de ígéretesnek tűnik a cucc.
Napokban nagy keresésbe fogtam, hogy keressek megfelelő állapotú Krauser dobozokat. Nos a felhozatal igen szerény, alig találni belőlük egyet, kettőt.
Végül vettem egy példányt, igaz még nem érkezett meg. Két bibi van a dobozzal:
- Nem jó a felfogatás zára, szóval csavaroznom kell. Ez hosszú távon jó megoldásnak bizonyulhat? Valaki használja így közületek? Ha igen várok jó tanácsokat, hogyan csavarozzam fel, hogy az jó legyen.
- A legfőbb kérdésem pedig az, hogy magát a doboz zárát azt tudom valamivel pótolni ha nem jó? Ha igen, hogyan? Én dekli zárra gondoltam. Az eladó elmondása szerint megvan a kulcs, a zárak jelenleg azért nem működnek, mert már kicsit be vannak "fásulva".
Alfa írta:...Katonai lábtartó: ha épp hozzá tudsz jutni... mivel felhajlik nem fog deformálódni...
Még "a Fi#azsoké" lábtartója is befogta a féket!
Az valami utángyártott katonai utánzat lehetett, az enyém sokkal durvábban volt edzve (ugratás és esés terén is), és épp egy pár mm-t kellett igazítani rajta. Nagyon masszív MInt a katonai, még a színe is, csak nincs rajta a sztender. Aki ilyet szerez, az örökélet
Papp-LAN írta:Sziasztok!
A következő kérdésem a hátsó tengelyről az oldaltámaszt, hogy lehet a bal első lábtartó vasára egyszerűen feltenni? Ha jól láttam képeket ott van valahogy rögzítve (nem tudok rendesen ránagyítani) tudtok segíteni megköszönöm Papp-LAN
Oldaltámaszt hegeszteni nem érdemes, el fog engedni.
Van pár variáció:
Utángyártott lábtartó tömbjéből le kell maratni (vasfűrész is faszán viszi ha marógép nincs) annyit h kb 10-15mm anyagvastagság maradjon, majd 4es helyezőcsappal simán felfogatható a hátsó lábtartó csavarjával oda. Ha a motor dőlése így túl nagy, le kell flexelni a végét és vascsővel hegeszthető, hosszabbítható. Így a hegesztés nem teherbíró elem, nem gáz. Enyém így van, én még talpat is hegesztettem rá az offroad részekhez h ne süllyedjen el.
Katonai lábtartó: ha épp hozzá tudsz jutni... mivel felhajlik nem fog deformálódni.
Középsztender tartó vázrész csövébe vascső (rúd) esztergálása, és arra applikálni lábtartót is kivitelezhető a dolog.
Lábtartó vasára bilinccsel feltenni: ez oké megoldás, de ha elgörbíti a menetszél a cuccot, a sztendered is odavan, nem praktikus.
Papp-LAN írta:Ez jónak tűnik köszönöm és várom a képeket!
Papp-LAN
Üdv! Azért, ha lehet inkább a hátsó lábtartóra tedd. ha tudsz venni egy pannónia oldaltámaszt, annak a felfogatását tudod hegeszteni, és még szebb is mint az MZ csőtámasza, na meg erősebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Papp-LAN írta:Sziasztok!
A következő kérdésem a hátsó tengelyről az oldaltámaszt, hogy lehet a bal első lábtartó vasára egyszerűen feltenni? Ha jól láttam képeket ott van valahogy rögzítve (nem tudok rendesen ránagyítani) tudtok segíteni megköszönöm Papp-LAN
A hátsó tengelyes oldaltámaszt inkább a hátsó lábtartóhoz szokás applikálni.
A katonai kivitelen volt az első lábtartóra hegesztve egy teljesen más konstrukciójú oldaltámasz.
A hátsótengelyest nem tudom mennyire lenne nyerő egyserűen előre tenni, az öntvényt hegeszteni problémás lehet.
Mivel ez nálam is felmerülő probléma, találtam egy lehetséges altrnatívát elviselhető áron, de míg nem 100%, addig nem fejteném ki. Holnap hozza a futár, ha látok benne fantáziát élőben is, akkor majd leírom ide.
Én pont most csináltam meg az enyémet ilyenre. Átépítem a ts emet cafe racer stílusba és ezért levettem a középső támaszt. Én úgy csináltam hogy volt itthon még egy lábtartóm amit berakva a helyére plusz az oldaltámasz "szélessége" levágtam. Én felfúrtam az oldaltámasz lukrészét ahol gyárilag a 16-os tengely átmegy, 20-as ra a lábtartócső átmérőlyére. Tulajdonképpen a kilógó levágott lábtartó csőre ráhúztam az oldalsztendert. Azután oldalról átfúrtam 8-as fúróval és csavart raktam bele majd a végénél a lábtartócsőnek belül összehegesztettem a csövet meg az oldalsztendert. Így nem fordul el és ha a hegesztés valamiért elenged a csavar megfogja. A lábtartócső belső részén úgy is van egy vágat amitől nem fordul el plusz a gyári bilincs. Még nincs összerakva a motor ezért nem tudok képet küldeni. De ha kész lesz felrakhatom!
Papp-LAN írta:Sziasztok!
A következő kérdésem a hátsó tengelyről az oldaltámaszt, hogy lehet a bal első lábtartó vasára egyszerűen feltenni? Ha jól láttam képeket ott van valahogy rögzítve (nem tudok rendesen ránagyítani) tudtok segíteni megköszönöm Papp-LAN
A hátsó tengelyes oldaltámaszt inkább a hátsó lábtartóhoz szokás applikálni.
A katonai kivitelen volt az első lábtartóra hegesztve egy teljesen más konstrukciójú oldaltámasz.
A hátsótengelyest nem tudom mennyire lenne nyerő egyserűen előre tenni, az öntvényt hegeszteni problémás lehet.
Mivel ez nálam is felmerülő probléma, találtam egy lehetséges altrnatívát elviselhető áron, de míg nem 100%, addig nem fejteném ki. Holnap hozza a futár, ha látok benne fantáziát élőben is, akkor majd leírom ide.
Sziasztok!
A következő kérdésem a hátsó tengelyről az oldaltámaszt, hogy lehet a bal első lábtartó vasára egyszerűen feltenni? Ha jól láttam képeket ott van valahogy rögzítve (nem tudok rendesen ránagyítani) tudtok segíteni megköszönöm Papp-LAN
Mivel rövidebb a 125 és 251 váza és emiatt a tank is, hekkelni kell.
Zael86 írta:Üdv! én is egykérdéssel fordulok hozzátok! 251es púpos tankja felhelyezhető-e 250 kockatankos kivitelére???? illetvel 125 púposé is jó-e? vagy módosítani kell hozzá??? köszike!
Papp-LAN írta:Sziasztok! Az után érdeklődök a ETZ 251-s ülésének a mérete megegyezik a ETZ 125/150 ülés méretével??? Ha igen valakinek van elfekvőben ülésre szivacsa, megvenném reális áron?!
Köszönettel Papp-LAN
Üdv! én is egykérdéssel fordulok hozzátok! 251es púpos tankja felhelyezhető-e 250 kockatankos kivitelére???? illetvel 125 púposé is jó-e? vagy módosítani kell hozzá??? köszike!
Sziasztok! Az után érdeklődök a ETZ 251-s ülésének a mérete megegyezik a ETZ 125/150 ülés méretével??? Ha igen valakinek van elfekvőben ülésre szivacsa, megvenném reális áron?!
Köszönettel Papp-LAN
Pestifer írta:Sziasztok.
Nem találtam olyan témát, hogy 'váz', így ide írok, hogy Létezik-e ES 250/2-höz olyan képsorozat ami az Egész motort mutatja Nagy képekben, robbantott ábrákban, esetleg Létezik-e szerelési könyve is. (mert az ETZ-mnél sok haszna van), és a Trophy-nál is nagyon jó lenne ha ilyesmi lenne.
És a konkrét probléma az, hogy a lengőkar tengelye ANNYIRA be van rohadva, hogy konkrétan levágtam a lengőkart a vázról az alátétek mentén (kárt Nem okozva), és gy látható, hogy kb belegyógyult ez a tengely. Esetleg valami tanács, hogy a maradékot hogy bányásszam ki? (a melegítés és az eszetlen ütlegelés már megvolt)!
És ez miatt Is kellene valami könyv/kép, mert ugye kell majd új tengelyt esztergáltatnom. (vagy szereznem)...
A szervizkönyvtől még nem jön ki!
fúrd meg elöbb 8mm es fúróval átalig lehet két oldalról is, majd utána 16mm re fúrd, de ne átalig.középen maradjon vagy 20mm er .hegesztő pisztoly elövesz melegit tarts bele a furatba a pisztolyt mindkét oldalról , ne sajnáld, a furatba helyezz egy 15mm es csapot amit tudsz ütni. Másik oldalon támaszd alá!!! Mindkét felől próbáld ütni, ha nem jön ismét melegités, amikor kezd lehűlni wd40 et fújj rá bőven hagyd ázni, én egy napot hagytam ,majd melegitsd. kijööööön!! én igy jártam minap, ahogy leirtad. Kb a meló össz visz 4 óra
1liter fékolaj befolyat a tengely mellett 3 napra, az megteszi a hatását
De lesznek még másnak is ötletei, azokra nem emlékszem
Pestifer írta:Sziasztok
Nem találtam olyan témát, hogy 'váz', így ide írok, hogy Létezik-e ES 250/2-höz olyan képsorozat ami az Egész motort mutatja Nagy képekben, robbantott ábrákban, esetleg Létezik-e szerelési könyve is. (mert az ETZ-mnél sok haszna van), és a Trophy-nál is nagyon jó lenne ha ilyesmi lenne.
És a konkrét probléma az, hogy a lengőkar tengelye ANNYIRA be van rohadva, hogy konkrétan levágtam a lengőkart a vázról az alátétek mentén (kárt Nem okozva), és gy látható, hogy kb belegyógyult ez a tengely. Esetleg valami tanács, hogy a maradékot hogy bányásszam ki? (a melegítés és az eszetlen ütlegelés már megvolt)!
És ez miatt Is kellene valami könyv/kép, mert ugye kell majd új tengelyt esztergáltatnom. (vagy szereznem)...
Sziasztok.
Nem találtam olyan témát, hogy 'váz', így ide írok, hogy Létezik-e ES 250/2-höz olyan képsorozat ami az Egész motort mutatja Nagy képekben, robbantott ábrákban, esetleg Létezik-e szerelési könyve is. (mert az ETZ-mnél sok haszna van), és a Trophy-nál is nagyon jó lenne ha ilyesmi lenne.
És a konkrét probléma az, hogy a lengőkar tengelye ANNYIRA be van rohadva, hogy konkrétan levágtam a lengőkart a vázról az alátétek mentén (kárt Nem okozva), és gy látható, hogy kb belegyógyult ez a tengely. Esetleg valami tanács, hogy a maradékot hogy bányásszam ki? (a melegítés és az eszetlen ütlegelés már megvolt)!
És ez miatt Is kellene valami könyv/kép, mert ugye kell majd új tengelyt esztergáltatnom. (vagy szereznem)...
nova001155 írta:Akkor van vele munka még bőven lehet vevő leszek egy ilyen re ha egyszer kész lesz. Mennyibe lesz kb az ára?
Ez egy jó kérdés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Gratulálok szép munka ! Eladásra is lesz vagy csak saját célra?
Ha minden összejön, lesz eladó is, plexi forgalmazót kell keressek még, aki emberi áron ad 2mm-es barna, vagy szürke lapot. Meg persze még a negatív is készülőben van.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
nova001155 írta: Ez egész jól néz ki merre találtad?
Készítem. Ez az "ősminta" végső állapota, erről lesz egy negatív szerszám, ebbe pedig a végleges idom.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
RnG sanyi írta:Nem lötyög elég paszos alíg birtuk össze rakni pedig már nem az első henger össze rakásom :S meg mintha felül kisebb lenne furat mert a dugot felülröl bele próbáltam és nem megy belee csak nehezen :S:S ja és a henger tetején kb 5 mm csík van mint ha felső gyűrű adigg menne fell de nem mart belee csak vonal van ....
Szerintem Hujber kolléga a nyílra gondolt a tetején
RnG sanyi írta:Nem lötyög elég paszos alíg birtuk össze rakni pedig már nem az első henger össze rakásom :S meg mintha felül kisebb lenne furat mert a dugot felülröl bele próbáltam és nem megy belee csak nehezen :S:S ja és a henger tetején kb 5 mm csík van mint ha felső gyűrű adigg menne fell de nem mart belee csak vonal van ....
Lehet hogy kicsit szoros lesz az nyáron...... nézd meg a nyílások éleit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Nem lötyög elég paszos alíg birtuk össze rakni pedig már nem az első henger össze rakásom :S meg mintha felül kisebb lenne furat mert a dugot felülröl bele próbáltam és nem megy belee csak nehezen :S:S ja és a henger tetején kb 5 mm csík van mint ha felső gyűrű adigg menne fell de nem mart belee csak vonal van ....
RnG sanyi írta:Sziasztok ! Lenne egy olyan problémám hogy újra furratama hengert össze pakoltam és csörög .. tipikus tűgörgő hang ... kicseréltemm és láttam hogy bevanállva nem forog rendesen .. összeraktam a motort és ugyan úgy csörög a henger de nem is csörög inkább katogg és rázza motort is magasabb fordulaton, gyűrű nincs eltörve .. nem tudjátok mi lehet a baj???:S
Ahogy Csoka írja, ha a dugó nem lötyög a hengerben, lehet hogy csak a gyűrűk akadnak a csatornák éleiben. Kicsit meg kell kaparni (élét letörni).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
RnG sanyi írta:Sziasztok ! Lenne egy olyan problémám hogy újra furratama hengert össze pakoltam és csörög .. tipikus tűgörgő hang ... kicseréltemm és láttam hogy bevanállva nem forog rendesen .. összeraktam a motort és ugyan úgy csörög a henger de nem is csörög inkább katogg és rázza motort is magasabb fordulaton, gyűrű nincs eltörve .. nem tudjátok mi lehet a baj???:S
Hasonló volt nekem is a nyáron, elfúrták a hengert,több mint 2 század volt benne alul a 4 tized helyett.
Azért csörgött rettenetes volt mintha ki lenne a motor lelke sikerült velük gariba megcsináltatni.
Sziasztok ! Lenne egy olyan problémám hogy újra furratama hengert össze pakoltam és csörög .. tipikus tűgörgő hang ... kicseréltemm és láttam hogy bevanállva nem forog rendesen .. összeraktam a motort és ugyan úgy csörög a henger de nem is csörög inkább katogg és rázza motort is magasabb fordulaton, gyűrű nincs eltörve .. nem tudjátok mi lehet a baj???:S
Nem ide való, de igazán sehova se: meg tudná valaki mondani, mekkora a standard 250-es ETZ teljes hosszúsága?
Sajnos még nem ilyen áll a garázsban, hogy le tudnám mérni....
Mivel a motorjaimon a szivargyújtó fixre van kötve (azaz nem csak gyújtással együtt él), ezért csak bedugom a szivargyújtót a motor aljzatába, a dobozon belül rácsíptetem a töltő csipeszeit a kontaktfelületekre, és már töltök is; nincs akku ki- és visszaszerelés. Azért fontos megjegyezni, hogy az akkura rá van tolva a szuszogócsöve, és jól ki van vezetve a motor alá, ahogy kell.
A fejlesztés nem áll szabadalom alatt
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Én meg tudnám szerelni a motort,de nincs műhelyem gyakorlatom meg időm! Ezért szerelőhöz vittem, és amióta felújította még gyertyát se cseréltem! Ha nincs rutinos segítséged ne fogj hozzá egy felújításhoz mert nem biztos hogy sikerül!
Így van, ahogy csoka mondja! Ha érdekel, mindenképp te szereld, nekem is a blokkfelújítás olyan 30ból kijön, úgy, hogy én csinálom. Igaz, már 2 hónapja csak szét van szedve, ennek több oka is van, de ha szerelőhöz viszem, sosem tanulom meg, merre hány méter... itt a fórumon pedig mindenben tudnak segíteni. Mellékesen nem cseszegetésből mondom, de jó ha odafigyelsz a helyesírásra, elég rossz volt olvasni amit írtál, és ha ezt megszokod, abból csak hátrányod lesz... Sok sikert a felújításhoz!
A tippem az,hogy tanuld meg a szerelést.A szerelők horror áron dolgoznak,és a magyarázataikat nem fogod érteni.Amikor rájönnek,hogy nem értesz hozzá,akkor lehúznak-átvernek.Kevés a becsületes szerelő,és néhány rohadék után,már nem fogsz megbízni senkiben,a motorod megútálod,mert azt gondolod,azért rossz és használhatatlan,mert MZ.Egy ilyen mindent átfogó blokk felújítás,alkatrész árban 30-50 000Ft,plusz ennyi a szerelési díj is hozzá.Néhány éve Cserven Tibit javasoltam volna,mert ő,az olasz kétüteműekre specializálódott,de egy ideje sok panaszt hallottam róla.Ezek a rossz hírek csak az egyik oldalról származnak,mert lehet olyan is a háttérben,hogy "azt az alkatrészt ne cseréld,mert nincs csak ennyi pénzem",ebben az esetben viszont a motor tulajdonos,a saját zsugorisága áldozata,és nem a szerelő a szaralak.Ha mégis vele akarod csináltatni,akkor Italmondo kft B.csaba a tűzoltóság mellett.Mezőberényben van egy Fehér Péter nevű 40 év körüli szerelő.Nem tudom vállal-e még javítást,vagy egyáltalán az országban lakik-e.Vele biztos jól járnál,mert lelki ismeretes,és felszerelése is van a szakszerű munkához.
Már tisztában vagy a várható árakkal,ha érdekel megkérdezem Fehér Peti apját,hol lakik,és csinál-e motort a fia.
Helo mindenkinek. Én egy kezdo vagyok ebben a motor szerelesben es nem nagyon ertek hoza de szeretnem megtanulni. Es szeretnek toletek segitseget kerni. Van nekem egy 150 nes Etzem es nem tudom hogyan kezgjem el a felujitasat. A motorja elege tropa,nagyon mozog a fotengej bene stbi. Vagy ha tudnek valamere 1 jo es megbiszhato motor szerviszt sarkad es csaba korul inkab elvinem oda hogy felujitsak nekem. Leci adjatok valami tipet hatutok. Koszi elore is