Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hujber írta: Csak nem tudom, hogy utángyártott-e :)
Ha nem az, bele van írva h C6 kb a közepén, egymás alatti C és 6 ossal, kicsit egy kínai írásjelre hasonlít így :mrgreen:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

KILL3R etz írta::mrgreen: Úgy érted amikor még esztergályos bojtár voltál? :D :D :-" :D

De mostmár fejezzük abba,
mert meg leszünk b.... :mrgreen:
Ugyanmár, ez nem holmi "ügyvéd szak" ahol nem tudják megtanítani a szakmát 5 év alatt sem, tehát itt nincsenek bojtárévek hanem egyből mélyvíz. :D :D

Jó, tudom, tudom Moderátor Úr.........
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

MrDok írta: Az utángyártottat befogod fúrógépe, és szépen megadod neki a megfelelő alakot egy finom csiszolópapírral. :wink:

Csak nem tudom, hogy utángyártott-e :)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

RR_ZOZY írta:Hajdan esztergályos ipari tanuló voltam a Kaposvári Hűtő- és Villamosgépjavító Kisszövetkezetnél, ahol ki volt írva a műhelyben a köszörű fölé egy táblára:

"Aki alumíniumot, rezet, fát, műanyagot köszörül, az b_zi!"
Ja valóban, de hát ha egyszer az a legjobb módszer... :mrgreen:

Nekem is mindig azzal jönnek, hogy eltömíti a követ. De mit cisnáljak hogy akárhányszor csinálom, sosem tömíti el, és utána vasat is tökéletesen lehet vele csinálni? :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:mrgreen: Úgy érted amikor még esztergályos bojtár voltál? :D :D :-" :D

De mostmár fejezzük abba,
mert meg leszünk b.... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hajdan esztergályos ipari tanuló voltam a Kaposvári Hűtő- és Villamosgépjavító Kisszövetkezetnél, ahol ki volt írva a műhelyben a köszörű fölé egy táblára:

"Aki alumíniumot, rezet, fát, műanyagot köszörül, az b_zi!"
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én értem, csak azt hittem hogy a tű vörösréz ötvözet...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

KILL3R etz írta:Hm... :oops: #-o :roll:
Látom, nem nagyon érted, h miről beszélünk :) Sebaj, én az anyagismerettel vagyok így, köszönhetően a tanár stílusának, ill nem enged órán jegyzetelni...
Mit nem értesz?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hm... :oops: #-o :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

nemúúúgy

Eleve sárgaréz, nem vörös :mrgreen:

Úgy csináljuk a súbertűt, hogy a kéziköszörűhöz befogjuk a kúp félszögével elforgatva (a forgatható készülék elkészítése a nehéz, bár annyira nem is), majd kis előtolással addig toljuk rá amíg a vége meg nem lesz a kellő vastagság. Ekkor automatikusan ráköszörültük a kúpot.

Mint az AWI hegesztőkhöz való wolframköszörű, ha valaki már látott ilyet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért a tű végén lévő rádiusz eszergálását megnézném egy tanonctól... :D Főleg ugye vörösréz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Elméletileg meg lehet esztergálni, de meg kell támasztani, különben letörik és elég nagy fordulaton kell nagyon kicsi előtölással csinálni, utánna köszörülni, h jó legyen a felületi érdessége. Lehetőleg hűtéssel csináld. Legegyszerűbb, ha van ott cnc gép, odaadod egy tanoncnak a munkadarabot és a műszaki rajzot. Elvileg meg kéne tudnia írni a programot, nagyon egyszerű munkadarab :)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hujber írta: Most elmegyek futni, ha hazaértem szétkapom és megmérem. Amúgy autószerelőnek tanulok, de egy helyen van a tanműhelyem a gépi forgácsolókkal, próbált már valaki esztergálni súbertűt? Érdemes?
Az utángyártottat befogod fúrógépe, és szépen megadod neki a megfelelő alakot egy finom csiszolópapírral. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

flusze írta:Szevasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy 2.-ban rángat a 250-es ETZ. Két motor is van nálam ami ezt csinálja. Megfigyeltem az enyémnél, ha 1-esből 2-esbe kapcsolok, de erősebben húzom meg a váltót felfelé akkor nem csinálja, 3.-ból vissza 2-be finom gáz nem csinálja, de kövérebb gázadásra igen. Én arra tippelek, hogy az üres reteszelésére szolgáló golyó és rugó nem megfelelő és ez okozza a hibát! Vagy esetleg lenne más tippetek? Ja és csak 2.-ban csinálja ezt!
Köszi!
Tehát a pontosság kedvéért: olyan hogy kidobja_a_sebességet-visszaugriksebességbe-kidobja_a_sebességet-visszaugriksebességbe?
Akkor valószínűleg a kapcsolókörmök kopottak, az az előírt ékelés nincs már meg, emiatt dobálja ki. Ez esetben megoldás: fogaskerékPÁR+léptetővilla csere.
(Csendben jegyzem meg, hogy én úgy jöttem haza a Tátrából, hogy a sebességfokozat rögzítőkarja ki volt akadva, de így SEM dobált ki fokozatot (csak néha nem váltott de ez más kérdés), mivel a kapcsolókörmök ékes kialakítása tartja összezárva a kapcsolatot) A léptetővillának nem az a feladata hogy erő ellenében kapcsolatban tartsa a fogaskerekeket, hanem hogy váltáskor tologassa őket!
Az üresjárati golyónak szvsz köze nincs ehhez.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
flusze
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.09.08. 09:57
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: flusze »

Szevasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy 2.-ban rángat a 250-es ETZ. Két motor is van nálam ami ezt csinálja. Megfigyeltem az enyémnél, ha 1-esből 2-esbe kapcsolok, de erősebben húzom meg a váltót felfelé akkor nem csinálja, 3.-ból vissza 2-be finom gáz nem csinálja, de kövérebb gázadásra igen. Én arra tippelek, hogy az üres reteszelésére szolgáló golyó és rugó nem megfelelő és ez okozza a hibát! Vagy esetleg lenne más tippetek? Ja és csak 2.-ban csinálja ezt!
Köszi!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Köszi Hujber. Ezek szerint az én tűm rohadt hosszú (81 mm bakker). Be kell szereznem egy egy normális tűt, mert valszeg emiatt nem tudom rendesen beállítani a karbimat.

Most hogy kivettem, észrevettem, hogy az enyém meg már nem is teljesen egyenes :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Melyik a legjobb gyártmány dugattyú szett terén szerintetek?
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Köszi Hujber. Ezek szerint az én tűm rohadt hosszú (81 mm bakker). Be kell szereznem egy egy normális tűt, mert valszeg emiatt nem tudom rendesen beállítani a karbimat.
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Meg is jöttem.
Az enyémbe hosszra valamivel több mint 69,85 mm, szélességre meg 2,45 mm. De zsaki táblázatától mindegyik érték elüt. Lehet hogy az enyém sem gyári? :x
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Most elmegyek futni, ha hazaértem szétkapom és megmérem. Amúgy autószerelőnek tanulok, de egy helyen van a tanműhelyem a gépi forgácsolókkal, próbált már valaki esztergálni súbertűt? Érdemes?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Extremeblast írta:Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Az hosszúnak tünik,legalábbis a szocimotoroson közzétett rajz alapján.Neked a C6 tű kellene.
http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gif
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Hujber. Minkettő érdekelne, a hossz is meg az átmérő. Az enyém 81 mm, nem tudom, hogy ez jó e az Mz-hez. Köszi
Kép
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Extremeblast írta:Sziasztok. Nemrég kicseréltem a súbertűt, mert rosszul ment a motor. Most megy jól, húz, hamar felpörög, viszont eléggé füstöl éz ez idegesít. Főtengely szimeringekkel nincs baj, ellenőriztem, amikor szédszedtem a blokkot.Fúvókák, benzinszint rendben. Lehet, hogy rossz pozícióban van a súbertű, lentebb kelleneállítsam, egyáltalán a tű miatt füstöl?
utángyártott tű? mert akkor kuka.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Sziasztok. Nemrég kicseréltem a súbertűt, mert rosszul ment a motor. Most megy jól, húz, hamar felpörög, viszont eléggé füstöl éz ez idegesít. Főtengely szimeringekkel nincs baj, ellenőriztem, amikor szédszedtem a blokkot.Fúvókák, benzinszint rendben. Lehet, hogy rossz pozícióban van a súbertű, lentebb kelleneállítsam, egyáltalán a tű miatt füstöl?

Hanyas keverék?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Extremeblast írta:Amúgy valaki nem tudja, hogy pontosan mekkora az Etz 250-es (BVF 30 N 3) karbinak a súbertű mérete?? Nagyon érdekelne.
Hossz vagy átmérő? Van súbertűm is meg mikrométerem is, meg tudom nézni neked holnap.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Amúgy valaki nem tudja, hogy pontosan mekkora az Etz 250-es (BVF 30 N 3) karbinak a súbertű mérete?? Nagyon érdekelne.
Kép
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Sziasztok. Nemrég kicseréltem a súbertűt, mert rosszul ment a motor. Most megy jól, húz, hamar felpörög, viszont eléggé füstöl éz ez idegesít. Főtengely szimeringekkel nincs baj, ellenőriztem, amikor szédszedtem a blokkot.Fúvókák, benzinszint rendben. Lehet, hogy rossz pozícióban van a súbertű, lentebb kelleneállítsam, egyáltalán a tű miatt füstöl?
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Az mitől lehet srácok hogy néha az alapjárat állító csavar megszorítja a súbert?
Pedig új a súber.
kiss.viv251
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.24. 06:23
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiss.viv251 »

Köszönöm Mindenkinek a segítséget, [-o< akkor délután nekiesek és megint szétszedem a könyököt. Párom épp tegnap tömítette a ZX12r-nek a szelepdeklijét. Pont kapóra jön a tömítő! \:D/
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

KILL3R etz írta:Rezet nem, de FBS-t például tehetsz alá. A könyök peremezése alá, és fölé is kenhetsz belőle.

A könyököt úgy húzd meg, hogy csak az legyen fent. Ne fogja se a kipuff, se a blokk alatti bilincs. Csak így tud rendesen felfeküdni. :wink:
Ez nálam is hiba, de van itthon egy kis FSB nem voltam benne biztos hogy lehet használni!
De megoldódott még 1 problémám. Köszönöm!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem a motortömítő paszta bevált.
Van egy bolti ellapított alutömítés amit jól megkenek tömítővel, és úgy rakom össze, jól meghúzom és csókolom. Régebben enélkül mindig kifújt, így nem.
Ja... a tömítőről annyit, hogy itt a török TORK nem jó, az seperc alatt kiég innen, elválik a fémtől és kifúj, viszont a tavalyi tátratúrán a blokkösszerakáshoz vett Loctite tömítő az bevált itt is. Tehát piros tömítő szilikon és piros tömítő szilikon közt igenis van különbség :-({|=
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

ha jól emlékszem létezik egy aranyszinű magas hőállóságú paszta, kifejezettem kipufogók tömitéséhez.

Amúgy ha ferdén tekered be a bilincset a henger menetébe (ami gyakori hiba), akkor megszorul ugyan, de nem húzza a könyököt a hengerhez rendesen.

Nekem is nyomja kicsit ott a megmaradt olajat, rendszeresen letakaritom féktisztitóval.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Rezet nem, de FBS-t például tehetsz alá. A könyök peremezése alá, és fölé is kenhetsz belőle.

A könyököt úgy húzd meg, hogy csak az legyen fent. Ne fogja se a kipuff, se a blokk alatti bilincs. Csak így tud rendesen felfeküdni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
kiss.viv251
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.24. 06:23
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiss.viv251 »

kifúj, mert nem húztad meg eléggé.[/quote]


Réz alátétet szoktak közé tenni?
Akkor holnap az első dolgom hogy rácsimpaszkodom!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kiss.viv251 írta:Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.
A 251-esemből a könyöknél folyt az olaj, olyan mintha nem lenne jól becsavarva.
Levettem a könyököt, kitakarítottam és vissza az egészet. Eddig úgy néz ki, hogy a folyás megszűnt, viszont fura eddig még nem hallott kattogó hangot hallottam. És ahogy növelem a fordulatot annál jobban kattog a blokk.
Mi lehet a probléma?
kifúj, mert nem húztad meg eléggé.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
kiss.viv251
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.24. 06:23
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiss.viv251 »

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem.
A 251-esemből a könyöknél folyt az olaj, olyan mintha nem lenne jól becsavarva.
Levettem a könyököt, kitakarítottam és vissza az egészet. Eddig úgy néz ki, hogy a folyás megszűnt, viszont fura eddig még nem hallott kattogó hangot hallottam. És ahogy növelem a fordulatot annál jobban kattog a blokk.
Mi lehet a probléma?
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Köszönöm a tippet!
Holnap meg is nézem hogy a tű e a ludas!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Kapd le a légszűrőt nyúlj be menet közben ,mindjárt kiderül hogy súber-e.
Nekem is az szólt .Vettem újat még igazítani is kellett hogy belemenjen.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Biztos hogy a henger kopog illetve rezeg nem lehet hogy a súberzörgést hallod? Esetleg utángyári csapszeg
Közelebb hajoltam a blokkhoz és a hengertől jött a zaj, a csapszeg pedig utángyári.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Slarin írta:Sziasztok!
Most örököltem egy 250-es /1 es MZ TS-t! Ki lett rajta cserélve sok minden, meg is lett fúrva. Viszont egy kis dolog nagyon zavar engem. Eleinte nagyon szép blokk hangja volt semmi zörgés, de később alapjáraton elkezdett kopogni és rezegni a henger de menetközbe semmi nyoma ennek, nem tudom mi lehet a baj, ha valaki tudja kérem írjon!
Köszönöm!
Biztos hogy a henger kopog illetve rezeg nem lehet hogy a súberzörgést hallod? Esetleg utángyári csapszeg
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Most örököltem egy 250-es /1 es MZ TS-t! Ki lett rajta cserélve sok minden, meg is lett fúrva. Viszont egy kis dolog nagyon zavar engem. Eleinte nagyon szép blokk hangja volt semmi zörgés, de később alapjáraton elkezdett kopogni és rezegni a henger de menetközbe semmi nyoma ennek, nem tudom mi lehet a baj, ha valaki tudja kérem írjon!
Köszönöm!
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

A durvaállítón kívül a váltókar fejénél :?:
ambrusviktor írta: Máshol is lehet esetleg állítani a bovdenen, hogy jobban összeengedje a lamellákat?
Kép
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

zsakfos írta:
Lehetséges!
Elkoptak a lamellák.Ideje cserélni őket!
Másfél éve lettek betéve (ezt értettem régóta alatt) az újak maximum 10e kilométer, de inkább csak 5.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ambrusviktor írta:Szerintetek lehetséges az, hogy a kuplung úgy csússzon picit, hogy közben a kuplungkarnál a bovdennek van több mm holtjátéka?

" már régóta össze van rakva "
Lehetséges!
Elkoptak a lamellák.Ideje cserélni őket!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Szerintetek lehetséges az, hogy a kuplung úgy csússzon picit, hogy közben a kuplungkarnál a bovdennek van több mm holtjátéka? Természetesen úgy gondolom, hogy már régóta össze van rakva és jó volt, és egyszer hallottam valami sipákoló hangot belőle, és arra gondoltam, hogy lehet hogy az. Máshol is lehet esetleg állítani a bovdenen, hogy jobban összeengedje a lamellákat?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Vaon a 4 sebis Ts250 és a Ts 250/1 hengere egyforma-e?
Azt én is tudom hogy méretileg csereberélhetők,a tőcsavar furattávolságok megegyeznek,a furat és a lökethossz is ugyanaz,viszont a vezérlés is ugyanaz?Az átömlők ugyanolyanok?

Sőt még hozzávenném a Trophy 250-es hengerét is.Az is megegyezik?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

Pötyee írta:van valakinek tapasztalata 250-es ETZ kuplung áthelyezésével kapcsolatban?

Szerelő barátommal valamit kifundáltunk ezer éve, de már elfelejtettem.
Elmúlt hetekben gondolkoztam hogy kellene egy elvetemült gyorsulási szocimotort csinálni, de ott van az a fránya kuplung.
Kb 4éve egy barátom megcsinálta,áttette a malomkerékre.De megcsúszott mert az áttétel arányába nagyobb nyomaték hatott rá és ezt már nem bírta átvinni.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Most,hogy írod rémlik valami a két megszakítóról is.Kifaggatom tesómat,ő ilyennel is vizsgázott nagymotorra.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

DrV írta: Én ismerem, h miért csinálták így: ha az egyik gyertyával leállt a motor egy kapcsolóval csak át kellett váltani a másikra. Aki versenyzik az csináljon ilyet, sokat nyerhet vele. Katonai etz hengerfej kell hozzá. Nem tudom, h a megszakítóból is 2 van e.
Ha átkapcsolható, elég egy, hisz egyidejűleg csak az egyik trafó megy. Mondjuk meg lehetne csinálni a kispolszki kétkábeles gyújtótrafójával a twin üzemet, feltéve, hogy elfér a nagyobb trafó valahol. Az elosztó nélküli változatban egyszerre adott szikrát mindkét hengerben.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

csoka írta:Hivatásos katona voltam Szentkirályszabadján,nálunk volt két ehhez hasonló hengerfejű Dobfékes ETZ250 futár motor.Azok két gyertyásak voltak,két gyújtókábellel,két trafóval.Sajna akkor nem nagyon érdekelt a dolog,ezért nem kérdeztem meg a működését.Tesóm rendőrmotort látott ilyen kialakítású(két gyertyás)hengerfejjel,"fakabát"volt a 80-as években a fővárosban.Ezek után feltételezem ez valami sorozat gyártás lehetett.
Én ismerem, h miért csinálták így: ha az egyik gyertyával leállt a motor egy kapcsolóval csak át kellett váltani a másikra. Aki versenyzik az csináljon ilyet, sokat nyerhet vele. Katonai etz hengerfej kell hozzá. Nem tudom, h a megszakítóból is 2 van e.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég