Blokk
Re: Blokk
Az etz szerelési útmutató szerint jártam el. Annyi történt h nekem nem rugós alátét volt a menesztőben hanem sima alátét (igaz vastagabb is mint a rugós alátét) és mivel volt másik blokkom abból áttettem mivel az a gyári megoldás. Amúgy egész addig nem volt baj a kuplunggal amíg szét nem kellett húzni a blokkot szal a lamella gondot én kizárnám evégett.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Pedro, lehet hogy szerelési hiba okán a kuplung nincs rendesen kihézagolva a főtengelyen, vagy egész egyszerűen elvetemedtek a fém lamellák, ez 250-esnél egy idő után bizony előfordul. Hogy baj-e, ez a "húzás" mértékétől függ.
kr
kr
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, ford.mérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. Óramutato járásával ellentétes irányban addig forgatom a lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbusz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani.....
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, ford.mérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. Óramutato járásával ellentétes irányban addig forgatom a lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbusz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani.....
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Blokk
Sziasztok nagyon köszönöm mindenkinek a helpet !!
Megjavult a kuplung : beinditottam ,hagytam járni vagy 10percet, majd az utcankba lejton lefelé gurulva raigrottam, gang egyesbe (nagyrantas(ahogy eddig mert ugye effektive nem oldot)) aztan gurulgattam kicsit, majd gang kettö és hoppá : megjavult, es szépen lágyan lehet kapcsolni
Koszonom a tanácsokat mindenkinek !
Megjavult a kuplung : beinditottam ,hagytam járni vagy 10percet, majd az utcankba lejton lefelé gurulva raigrottam, gang egyesbe (nagyrantas(ahogy eddig mert ugye effektive nem oldot)) aztan gurulgattam kicsit, majd gang kettö és hoppá : megjavult, es szépen lágyan lehet kapcsolni
Koszonom a tanácsokat mindenkinek !
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha főtengely szimeringes lenne az kifelé a blokkba is nyomná az anyagot.
A fogyasztásomról nem is ejtenék szót, zabál rendesen, főleg pályán 120 felett tartósan, ott benyeli a 8-9 litert.
A fogyasztásomról nem is ejtenék szót, zabál rendesen, főleg pályán 120 felett tartósan, ott benyeli a 8-9 litert.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Megoldódott a probléma,Köszi a segítséget Azért leírom hátha vki más is így jár,hézagolási problémák voltak mivel a belsejét egy olyan TS kuplungjából tettük át ami sima soros láncal volt rakva nekem meg ugye duplasoros van, szóval hátul ami van hézagolás azzal voltak problémák. De megoldódott
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Extremeblast írta:Üdv. Kb 2 hete vettem egy 87-es Etz 250-est, külsőre nagyon jól néz ki és menni is megy jól. De gyakran leköpi a gyertyát és nagyon füstöl(a keverék jó). Lehetséges,hogy váltóolaj kerül az égéstérbe a főtengelyszimmering mellett? Nem tudom mi lehet a gond. Ha valaki hasonlót tapasztalt, szóljon. Köszi.
Inkább a súberten állíts, h szegényebb legyen a keverék, ha ettől nem sokat javul, szedd szét a karbit és nézd meg, h a fúvókák gyári méretűek e. Fogyasztásod mennyi? ha 5 feletti az valszeg attól van, h sokat kap. Ha sokat kap a kipufogót eltömíti és kicsit rosszabbul fog menni, többek kér enni. Szal nézd át a karbit
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ha főtengelyszimering a baja, akkor a gyertyát megszagolva igen büdös égett olaj szagot kell érezned. Normál működés mellett nem érezni ilyet.Extremeblast írta:Üdv. Kb 2 hete vettem egy 87-es Etz 250-est, külsőre nagyon jól néz ki és menni is megy jól. De gyakran leköpi a gyertyát és nagyon füstöl(a keverék jó). Lehetséges,hogy váltóolaj kerül az égéstérbe a főtengelyszimmering mellett? Nem tudom mi lehet a gond. Ha valaki hasonlót tapasztalt, szóljon. Köszi.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv. Kb 2 hete vettem egy 87-es Etz 250-est, külsőre nagyon jól néz ki és menni is megy jól. De gyakran leköpi a gyertyát és nagyon füstöl(a keverék jó). Lehetséges,hogy váltóolaj kerül az égéstérbe a főtengelyszimmering mellett? Nem tudom mi lehet a gond. Ha valaki hasonlót tapasztalt, szóljon. Köszi.
Re: Blokk
Igaz nem a témához kapcsolódik. Csak h okosodjak... Mi adja ki azt a tipikus 250-es MZ "visító" hangot? Kuplung? Vagy a menesztő ami alatta van?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A menesztő és a kosár érhet össze. Ha kiszeded a lamellákat és úgy sem forog szabadon a nyeles tengely, akkor lazítsd fel az anyát, ami a menesztőt a nyeles tengelyre rögzíti...Andrá$ írta:Tanácstalan vagyok
(Lehet, hogy bal menetes, azt hiszem, már a TS-eknél is az volt)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
válasz: Nemtom nem hinném egy másik blokkból lett kompletten a kuplung cserélve,szóval jónak kéne lennie, emg nem tűntek kopotnak,és mégse jó alul teljsen be van állítva jobban már nem lehet,
bent van a golyó alul is és mégse már arra is gondoltam hogy esetleg a pálca túl rövid
Szerk.:Mivel nem mentünk semmire leszedtük a kuplungot a kinyomórugókat. és semmi rendellenesség, a parafa lamella vastagsága kb3,8mm és semmi olyan nincs amitől ez lehetne,Megpróbáltuk azt hogy beraktam sebességbe forgattam a hátsó kereket de semmi nem csúszott el tehát mintha állandóan össze lenne kapcsolva vagy nem értem, de semmi nincs fordítva összerakva.
Tanácstalan vagyok
bent van a golyó alul is és mégse már arra is gondoltam hogy esetleg a pálca túl rövid
Szerk.:Mivel nem mentünk semmire leszedtük a kuplungot a kinyomórugókat. és semmi rendellenesség, a parafa lamella vastagsága kb3,8mm és semmi olyan nincs amitől ez lehetne,Megpróbáltuk azt hogy beraktam sebességbe forgattam a hátsó kereket de semmi nem csúszott el tehát mintha állandóan össze lenne kapcsolva vagy nem értem, de semmi nincs fordítva összerakva.
Tanácstalan vagyok
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Blokk
Részemről boldogság van,ma hoztam el szervizből a mocit,hajtás lánc csere,és kuplung tárcsa csere volt.Furcsa mód halk lett a motor,és a kuplung holtjátéka nem mászkál egyik végből a másikba Ebből kifolyólag meghintettem egy laza 80km-rel a munka utáni időszakot
Hazafelé Szentendrén kénytelen voltam venni olajat,mert tankolnom kellett,és nem volt nálam olaj.Most már legalább lesz
Hazafelé Szentendrén kénytelen voltam venni olajat,mert tankolnom kellett,és nem volt nálam olaj.Most már legalább lesz
Re: Blokk
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket. Holnap megpróbálom ezt a gurulás közben melegen kettes kapcsolós kalandot . Hátha nem kell csavarra dobjam.
Beszámolok a fejleményekről !
Beszámolok a fejleményekről !
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Javaslom én is hogy ne rögtön a bontással gondolkodj olajcsere esetleg betolod 2vagy1. ban (olyan helyen ahol meg is tudsz gyújtás elvétellel állni) és miközben gurulsz gázt neki kuplung be és pici hátsó fék valaminek engednie kell majd szerintem oldani fog a kuplungod.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Ne szedd szét!Minden trükköt-javaslatot próbálj ki(amihez nem kell szétszedni).Én azt tanácsolom,az új olajjal indítsd be,legyen üzem meleg(a meleg sok mindent meg tud oldani),és leállítva mozgasd sebességben előre-hátra behúzott kuplunggal.Könnyű mozgatni a kuplung kart?Feszítsd meg a spanolókat,és úgy is mozgasd meg,ha egyszer kiemel,és működik,akkor majd beállítod.Pár éve egy 250/1 így kelt életre az egyik barátomnál(szintén sokáig állt).
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Mindenképpen megpróbálnám az olajcserét, nem bontanám meg, amíg nem próbálkoztam valamivel. Nem hiszem, hogy "összerohadtak" volna, mivel bontottam olyan ETZ-t, ami kapott mindent, csak jót nem, bő 1.5-2 évet állt, és a lamellái nem voltak összegyógyulva. Olajat cserélj benne, 15w40-esre, ez elég híg. Hagyd, hogy picit álljon ebben az olajban, és rugdosd meg picit a motort is. Indítsd be, valószínűleg nem lesz ettől még jó. Gurulj be a géppel, és kettesbe váltással el tudsz indulni. Így átjáratódik a motor belseje. Hátha... Jobb ötletem sajnos nincs.
Re: Blokk
Igen állítgattam, viszont az olaj elégé régi meg ugye sokat is állt. Kb 1 évet. Ha lecserélem az olajat meggyógyul? Erre én is gondoltam, csak ha össze vannak nőve a lamellák akkor a friss olajtól se fognak elengedni szerintem... nem tudom, de elég valószínű, hogy nem úszom meg a szétszedését.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
No Uraim!
Működik a kuplung! A megoldást az jelentette, hogy a 2.3 mm-es csúszótárcsát helyettesítettem, egy egyenesre kalapált malomkerék biztosítólemezzel, aminek a belső furatát felmartam. Ennek a vastagsága 0.9 mm +/- 0.1 mm Első indításkor nem emelt ki, ekkor már eléggé elkeseredtem, de állítgatásokkal be tudtam lőni. Nagyon csendes lett a felfelé váltás, a visszafelé picit hangosabb. A kuplung agyat Loctite 638-as csapágy és perselyrögzítővel ragasztottam fel, holnap egyszer ránézek, hogy mi a helyzet vele, ha fönt marad, az már jó jel. Ma kapott tőlem a gép, ha szétesik, akkor azt most tegye, végsebesség valahol 130 körül lehet 18-as lánckerékkel, óra szerint 115-öt mentem, és ebben a tartományban 10 km/h-át csalt legutoljára az óra. A fordulatszám szerint, még lett volna neki. Ja és mindezt ülő pozícióban, gyári kipufogóval. Anno utángyárival a szerelés előtt ülve max 90-95öt ment.
MeXico!
Olaj a blokkban milyen állapotban van? Próbáltál már állítani a kuplugon?
Működik a kuplung! A megoldást az jelentette, hogy a 2.3 mm-es csúszótárcsát helyettesítettem, egy egyenesre kalapált malomkerék biztosítólemezzel, aminek a belső furatát felmartam. Ennek a vastagsága 0.9 mm +/- 0.1 mm Első indításkor nem emelt ki, ekkor már eléggé elkeseredtem, de állítgatásokkal be tudtam lőni. Nagyon csendes lett a felfelé váltás, a visszafelé picit hangosabb. A kuplung agyat Loctite 638-as csapágy és perselyrögzítővel ragasztottam fel, holnap egyszer ránézek, hogy mi a helyzet vele, ha fönt marad, az már jó jel. Ma kapott tőlem a gép, ha szétesik, akkor azt most tegye, végsebesség valahol 130 körül lehet 18-as lánckerékkel, óra szerint 115-öt mentem, és ebben a tartományban 10 km/h-át csalt legutoljára az óra. A fordulatszám szerint, még lett volna neki. Ja és mindezt ülő pozícióban, gyári kipufogóval. Anno utángyárival a szerelés előtt ülve max 90-95öt ment.
MeXico!
Olaj a blokkban milyen állapotban van? Próbáltál már állítani a kuplugon?
Re: Blokk
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem, hogy:
251es Tz állt egy évet. A kuplung nem old. Pedig a bovden szépen elfordítja lent amit el kell neki. Szóval érzésre megvan az oldás fillingje a kuplungkaron. De mégis 1 esbe rakva nagy rántassál lefullad.
Esetleg valaki tudna valami tanácsot adni?
.
Előre köszönöm a segítséget.
251es Tz állt egy évet. A kuplung nem old. Pedig a bovden szépen elfordítja lent amit el kell neki. Szóval érzésre megvan az oldás fillingje a kuplungkaron. De mégis 1 esbe rakva nagy rántassál lefullad.
Esetleg valaki tudna valami tanácsot adni?
.
Előre köszönöm a segítséget.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Közben kitöröltem a régi üzenetet, de köszi a magyarázatot. A malomkerékre nem ül fel, ez tuti. A másik 2 necces, ráadásul a lentebb írt megoldás esetén is még maradna egy felfekvési helyeMP1 írta:A két fölső jelölt helyen érhet (fölülhet) a menesztőhöz.
A bolti agyhoz még ha minden jó, akkor is fölül a menesztő peremére /fölső jelölt hely/.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Blokk
A két fölső jelölt helyen érhet (fölülhet) a menesztőhöz.
A bolti agyhoz még ha minden jó, akkor is fölül a menesztő peremére /fölső jelölt hely/.
Még hozzáérhet a malomkerékhez, (a legalsó jelölés) ha az agy nagyon rámegy a főtengelyre, és már minden fölfekvést megszüntettél.
Olvasd el itt a 2011. 05. 20.- 21.-i írásokat.
P.
A bolti agyhoz még ha minden jó, akkor is fölül a menesztő peremére /fölső jelölt hely/.
Még hozzáérhet a malomkerékhez, (a legalsó jelölés) ha az agy nagyon rámegy a főtengelyre, és már minden fölfekvést megszüntettél.
Olvasd el itt a 2011. 05. 20.- 21.-i írásokat.
P.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Szerkesztve: Elsőként azt hiszem megpróbálom a csúszótárcsát egy vékonyabb lemezre cserélni. Azért nagy nehezen megértettem, hogy hova is és hogyan tud felülni. Végső soron beszorítom a menesztőt az adott helyzetben. Így már nem tűnik olyan butaságnak az az emlék, hogy mikor szétszedtem, akkor az agy és a menesztő között nem találtam semmit. Valószínű a másik agy is utángyártott volt, és ezek kiiktatásával oldották meg ezt a problémát.ambrusviktor írta:Ha az agy felülne akkor nem emelne ki. Én is jártam már így. Ráadásul a sok fel-lehuzogatástól még inkább nő az esélye a felülésnek, így pl nálam amikor leszedtem egy jót. és legközelebb ismét feltettem akkor már épp hogy egy lehelet volt belőle, így inkább újra cseréltem.
Szerintem ha ennyit szerelgeted, egy próbát megér ezt megnézni...
Viszont az az agy leforgott. Ezek után pedig bizonytalanul állok itt, hogy mit csináljak. Ha esztergáltatok, akkor hány mm-ert... Ráadásul ha belenyúlunk az agyba, onnantól ugrott a centirozottsága a kuplungnak. (Statikusan és dinamikusan is ki lett centirozva)
Lehet a csúszótárcsát cserélem valami extra vékonyra, és továbbra is ragasztva lesz a kuplung. Egy próbát megér. Már nem sokat veszthetek szerintem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Seclusion 2011.08.13. 23:27-kor.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ha az agy felülne akkor nem emelne ki. Én is jártam már így. Ráadásul a sok fel-lehuzogatástól még inkább nő az esélye a felülésnek, így pl nálam amikor leszedtem egy jót. és legközelebb ismét feltettem akkor már épp hogy egy lehelet volt belőle, így inkább újra cseréltem.Seclusion írta:Folytatás:
3 régi lamella, és 2 3.05 mm alá csiszolt utángyári lamella be tétele után sem emel ki. Még szerencse, hogy nem töltöttem föl olajjal, meg minden, mert megint szívtam volna még azzal is -,-'. A szerelési kézikönyvben olvastam, hogy ha a menesztőnek pici az axiális mozgása, akkor történhet ez meg... Én ide egy 1.95ös hézagolót tettem, amennyire emlékszem, és mikor nem volt fönt a kuplung, akkor elég rendesen mozgott a menesztő (bőven a megengedett mérték fölött, bár kimérni nem mértem ki. Több ötletem már nincs...
Maxra állítottam a durva és finombeállítót is, és hallom, hogy dolgoznak a rugók. Amikor a kezemben volt a kuplung, összenyomott rugók mellett a bent lévő menesztővel lazán mozgattam a lamellákat. Csak motorra feltéve nem akarja a jussát
Valakinek valami tippje?
Ha az agy fel is ülne - mivel utángyártott - akkor pont csúsznia kellene nem?
Szerintem ha ennyit szerelgeted, egy próbát megér ezt megnézni...
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Folytatás:
3 régi lamella, és 2 3.05 mm alá csiszolt utángyári lamella be tétele után sem emel ki. Még szerencse, hogy nem töltöttem föl olajjal, meg minden, mert megint szívtam volna még azzal is -,-'. A szerelési kézikönyvben olvastam, hogy ha a menesztőnek pici az axiális mozgása, akkor történhet ez meg... Én ide egy 1.95ös hézagolót tettem, amennyire emlékszem, és mikor nem volt fönt a kuplung, akkor elég rendesen mozgott a menesztő (bőven a megengedett mérték fölött, bár kimérni nem mértem ki. Több ötletem már nincs...
Maxra állítottam a durva és finombeállítót is, és hallom, hogy dolgoznak a rugók. Amikor a kezemben volt a kuplung, összenyomott rugók mellett a bent lévő menesztővel lazán mozgattam a lamellákat. Csak motorra feltéve nem akarja a jussát
Valakinek valami tippje?
Ha az agy fel is ülne - mivel utángyártott - akkor pont csúsznia kellene nem?
Szerkesztve:
Leszedtem a deknit, és hátranyúltam a menesztőhöz. Nem tud mozogni úgy, hogy a kuplung fönt van. Összehúzattam a szerkezetet, és így se emel ki. Tehát nagy eséllyel a hézagolás lett eltolva. :/
3 régi lamella, és 2 3.05 mm alá csiszolt utángyári lamella be tétele után sem emel ki. Még szerencse, hogy nem töltöttem föl olajjal, meg minden, mert megint szívtam volna még azzal is -,-'. A szerelési kézikönyvben olvastam, hogy ha a menesztőnek pici az axiális mozgása, akkor történhet ez meg... Én ide egy 1.95ös hézagolót tettem, amennyire emlékszem, és mikor nem volt fönt a kuplung, akkor elég rendesen mozgott a menesztő (bőven a megengedett mérték fölött, bár kimérni nem mértem ki. Több ötletem már nincs...
Maxra állítottam a durva és finombeállítót is, és hallom, hogy dolgoznak a rugók. Amikor a kezemben volt a kuplung, összenyomott rugók mellett a bent lévő menesztővel lazán mozgattam a lamellákat. Csak motorra feltéve nem akarja a jussát
Valakinek valami tippje?
Ha az agy fel is ülne - mivel utángyártott - akkor pont csúsznia kellene nem?
Szerkesztve:
Leszedtem a deknit, és hátranyúltam a menesztőhöz. Nem tud mozogni úgy, hogy a kuplung fönt van. Összehúzattam a szerkezetet, és így se emel ki. Tehát nagy eséllyel a hézagolás lett eltolva. :/
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
De ha fel is ül, attól még (szerintem) nem okozna ilyen problémát. A másik, hogy ez lehet reális probléma, és ezért forgott meg a korábban említett módon. Most ragasztó nagyon odafogja, meg a nyomatékkal felhúzás, de a kúp nekem gyanús volt, ahogy azt lentebb említettem is.ambrusviktor írta:Szerintem előbb szűrd ki a problémát: próbáld meg az új aggyal szépen összerakva régi lamellákkal. Ha jó, akkor lamellagond, ha nem, akkor más... egyébként ha utángyártott az agy akkor könnyen lehet, hogy felül hátul.
Minden esetre a régi lamellákkal szemügyre veszem, és szép lassan kicsiszolom az újakat is. Napi 1-2 belefér
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Szerintem előbb szűrd ki a problémát: próbáld meg az új aggyal szépen összerakva régi lamellákkal. Ha jó, akkor lamellagond, ha nem, akkor más... egyébként ha utángyártott az agy akkor könnyen lehet, hogy felül hátul.Seclusion írta:
Bakker... Akkor nyugodtan csiszolhattam volna még =(
Az agy, az teljesen új, össze van csiszolva a főtengellyel, és meg van furkálva (ami ugyebár csökkenti a tapadást, tehát még rosszabb esetben csúsznia kellene). A menesztőnek nem láttam semmi baját.
Azért előkaparom a régi lamellákat, mert a bontásra ítélt ETZből amiket kiszedtem (abban elvileg jó volt a kuplung), szintén ilyen vastagok a lamellák, mint nekem az újak.
Köszi a választ!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Bakker... Akkor nyugodtan csiszolhattam volna még =(ambrusviktor írta:Az agy milyen állapotban van? Amúgy a lamelláknak 3mm vagy picit kisebbnek kellene lenni, mert képzeld el, hogy ha jól emlékszem 5 lamella, vegyük pl darabonként 3,1mmnek akkor az már 0,5mm differencia. Ez azért problémás lehet. Nekem anno kézzel kellett lecsiszolnom, hogy jó legyen, és 2,95-3mm közt legyen...így jó.
Az agy, az teljesen új, össze van csiszolva a főtengellyel, és meg van furkálva (ami ugyebár csökkenti a tapadást, tehát még rosszabb esetben csúsznia kellene). A menesztőnek nem láttam semmi baját.
Azért előkaparom a régi lamellákat, mert a bontásra ítélt ETZből amiket kiszedtem (abban elvileg jó volt a kuplung), szintén ilyen vastagok a lamellák, mint nekem az újak.
Köszi a választ!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Az agy milyen állapotban van? Amúgy a lamelláknak 3mm vagy picit kisebbnek kellene lenni, mert képzeld el, hogy ha jól emlékszem 5 lamella, vegyük pl darabonként 3,1mmnek akkor az már 0,5mm differencia. Ez azért problémás lehet. Nekem anno kézzel kellett lecsiszolnom, hogy jó legyen, és 2,95-3mm közt legyen...így jó.Seclusion írta:No. Én a kuplungnál ott járok, hogy lamellákat lecsiszoltam 3.0 és 3.25 mm közé. Teljesen egyenletesre nem tudom házi körülmények közt lecsiszolni, rezgőcsiszolóval ezt tudtam kihozni. Még mindig nem emel ki... Mentem így vele pár km-ert, próbáltam kímélni a váltót. (Fura mód, mikor a kezemben volt, összenyomott rugókkal simán tudtam mozgatni a menesztővel... Feltéve viszont a motor nem bír el vele - LoL. Pedig tisztán kivehető, hogy a csiga benyomja a nyomólapot, és a rugók is dolgoznak.)
A motor bitang erős lett, csak hát a kuplung... Lehet, visszarakom a régi, kopott lamellákat, azzal tuti megy... Vagy én baltáztam el valamit?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
No. Én a kuplungnál ott járok, hogy lamellákat lecsiszoltam 3.0 és 3.25 mm közé. Teljesen egyenletesre nem tudom házi körülmények közt lecsiszolni, rezgőcsiszolóval ezt tudtam kihozni. Még mindig nem emel ki... Mentem így vele pár km-ert, próbáltam kímélni a váltót. (Fura mód, mikor a kezemben volt, összenyomott rugókkal simán tudtam mozgatni a menesztővel... Feltéve viszont a motor nem bír el vele - LoL. Pedig tisztán kivehető, hogy a csiga benyomja a nyomólapot, és a rugók is dolgoznak.)
A motor bitang erős lett, csak hát a kuplung... Lehet, visszarakom a régi, kopott lamellákat, azzal tuti megy... Vagy én baltáztam el valamit?
A motor bitang erős lett, csak hát a kuplung... Lehet, visszarakom a régi, kopott lamellákat, azzal tuti megy... Vagy én baltáztam el valamit?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem így értettem az alapjáratot, hanem úgy hogy amikor elvetted róla a terhelést, csak alapjárati keveréket kapott. Jelen esetben semmit, ha amúgy is meleg volt és ragadáshatáron, ez tök simán előhozhatja.
Mint a versenymotorokon a célegyenes végén gázelvételnél.
Mint a versenymotorokon a célegyenes végén gázelvételnél.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
O...hát én nem hallok semmi furát rajta, és hazafelé nem éreztem hogy gyöngébb lett volna, bár akkor óvatosan jöttem már. Viszont nem hiszem hogy alapjáraton ragadt meg, mert az le van szedve, így nincs alapjárat. No, viszont nem hallok és érzek rajta semmi különöset eddig, de mostantól óvatosabban bánok vele. Bár a 2/3. gázálláshoz tartottam magam, csak a fordulat volt magas :SAlfa írta:
Megragadtál Ezt én is eljátszottam anno, nem kell meghajtani. 1/3 gázzal 500 km és nem lesz vele gondod De most már mindegy, nem túl súlyos a probléma ha csak kuplungoláskor ragadt be (ezek szerint a motor ereje még vitte, csak az alapjáraton ragadt be), én le se venném a hengert a helyedben ha nem csörög vagy gyenge, felesleges.
Köszi!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megragadtál Ezt én is eljátszottam anno, nem kell meghajtani. 1/3 gázzal 500 km és nem lesz vele gondod De most már mindegy, nem túl súlyos a probléma ha csak kuplungoláskor ragadt be (ezek szerint a motor ereje még vitte, csak az alapjáraton ragadt be), én le se venném a hengert a helyedben ha nem csörög vagy gyenge, felesleges.ambrusviktor írta:Üdv!
Szerintetek az alábbi ragadás volt-e?
A motor bejáratós 300as kb 300km van benne eddig. Gondoltam egy picit megforgatom magasabb fordulaton rövid távon. Ez azt jelentette, hogy össz.15km. Ebből kisebb szakaszokon mentem 3.ban 5400 körül, majd vissza 3600 ra. majd megint 5400 300-500m es szakaszokon. Aztán megpróbáltam 4.ben is egy picit, felment 5200ra ez kb 100körül volt, amikor leállt a motor. Ez volt a 10.km nél kb. "Sajnos" arra nem emlékszem jól, hogy hogyan állt le, mert nagyon hirtelen volt, de azonnal kuplungoltam (mert a kezem a kuplungon tartottam). Nem is emlékeszem, hogy miért húztam be hirtelen a kuplungot, mert semmi különöset nem éreztem, talán hirtelen esett a fordulat, vagy nem tudom mert csak egy pillanat volt, nem éreztem hogy blokkolt volna a kerék, semmi nem történt, egyszerűen csak megállt (de ekkor már be volt húzva a kuplung). Ezt követően néhány rúgás után indult és finoman hazajöttem vele. Gyertyakép jó olajos.
Mi lehetett ez?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Így a blokk előrebukik, és le tudod venni a hengert. A többit lentebb írták.ambrusviktor írta:Okés, köszönöm. És akkor ezzel tulajdonképpen mit csinálok vele? Mármint mit kell néznem/látnom majd leszednem róla és mi célból? (mert ehhez picit sem értek)
Köszi.
Szerk.:
Ha olyan a dugattyú, és/vagy a hengerfal, mint a képen látható dugattyú (persze kevésbé, de hasonló elnyalások vannak rajta), akkor ragadásod volt. Nálad nem lesz ennyire, mivel tudtál menni a motorral.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Okés, köszönöm. És akkor ezzel tulajdonképpen mit csinálok vele? Mármint mit kell néznem/látnom majd leszednem róla és mi célból? (mert ehhez picit sem értek)Seclusion írta:Én 500 km után szoktam magasabb fordulatszám tartományba lépni, ami ETZ 250 (300) esetén azt jelenti, hogy 4000-4300 körül. Majd 1000 km után jöhet a FINOM kigyorsítás max fordulatszám közelébe, de még ekkor se nagyon szabad gyilkolni a gépet. 1200-1500 km után már sima liba. Nekem még sose ragadt meg egy hengerem sem. Ezek a tartományok persze nem határozott lépések, mert szép fokozatosan szoktatom a gépet. Ha néha ki is pörgetem, de nem 15 km-en át...
A hengert pedig: tank le, felső blokktartó csavarok ki (ezek a hengerfejet tartják ugyebár). Azt hiszem a blokkfelfogató csavarokat nem kell bántani, de ha így sem jön le, akkor vissza a két csavart, felső blokktartó csavar ki, majd le a két felfogató a hengerfejről.
Elvileg felül a vázra, de nem árt, ha valami fadarab, ami bakként üzemel, azt odakészíted.
Köszi.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én 500 km után szoktam magasabb fordulatszám tartományba lépni, ami ETZ 250 (300) esetén azt jelenti, hogy 4000-4300 körül. Majd 1000 km után jöhet a FINOM kigyorsítás max fordulatszám közelébe, de még ekkor se nagyon szabad gyilkolni a gépet. 1200-1500 km után már sima liba. Nekem még sose ragadt meg egy hengerem sem. Ezek a tartományok persze nem határozott lépések, mert szép fokozatosan szoktatom a gépet. Ha néha ki is pörgetem, de nem 15 km-en át...
A hengert pedig: tank le, felső blokktartó csavarok ki (ezek a hengerfejet tartják ugyebár). Azt hiszem a blokkfelfogató csavarokat nem kell bántani, de ha így sem jön le, akkor vissza a két csavart, felső blokktartó csavar ki, majd le a két felfogató a hengerfejről.
Elvileg felül a vázra, de nem árt, ha valami fadarab, ami bakként üzemel, azt odakészíted.
A hengert pedig: tank le, felső blokktartó csavarok ki (ezek a hengerfejet tartják ugyebár). Azt hiszem a blokkfelfogató csavarokat nem kell bántani, de ha így sem jön le, akkor vissza a két csavart, felső blokktartó csavar ki, majd le a két felfogató a hengerfejről.
Elvileg felül a vázra, de nem árt, ha valami fadarab, ami bakként üzemel, azt odakészíted.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
[quote="gabsic"]
Igen meghajtom néha. MZ hogyan tovább című könyv 39. oldal.
Oké, köszönöm, megnézem. Viszont ha fent van a blokk a vázon, úgy le tudom szedni a hengert? Egyébként ennek van valami külön praktikája, vagy elég úgy, ahogy a szervizkönyv írja?
Köszi.
Igen meghajtom néha. MZ hogyan tovább című könyv 39. oldal.
Oké, köszönöm, megnézem. Viszont ha fent van a blokk a vázon, úgy le tudom szedni a hengert? Egyébként ennek van valami külön praktikája, vagy elég úgy, ahogy a szervizkönyv írja?
Köszi.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mar 300km utan meghajtottad? Gratulalok!ambrusviktor írta:Üdv!
Szerintetek az alábbi ragadás volt-e?
A motor bejáratós 300as kb 300km van benne eddig. Gondoltam egy picit megforgatom magasabb fordulaton rövid távon. Ez azt jelentette, hogy össz.15km. Ebből kisebb szakaszokon mentem 3.ban 5400 körül, majd vissza 3600 ra. majd megint 5400 300-500m es szakaszokon. Aztán megpróbáltam 4.ben is egy picit, felment 5200ra ez kb 100körül volt, amikor leállt a motor. Ez volt a 10.km nél kb. "Sajnos" arra nem emlékszem jól, hogy hogyan állt le, mert nagyon hirtelen volt, de azonnal kuplungoltam (mert a kezem a kuplungon tartottam). Nem is emlékeszem, hogy miért húztam be hirtelen a kuplungot, mert semmi különöset nem éreztem, talán hirtelen esett a fordulat, vagy nem tudom mert csak egy pillanat volt, nem éreztem hogy blokkolt volna a kerék, semmi nem történt, egyszerűen csak megállt (de ekkor már be volt húzva a kuplung). Ezt követően néhány rúgás után indult és finoman hazajöttem vele. Gyertyakép jó olajos.
Mi lehetett ez?
1000km utan is siman meg lehet ragasztani igy...
Kapd le a hengert es nezd meg laccik-e vmi a dugon... Ha igen akkor olajos vizpapirral huzd le a dugorol is meg a hengerfalrol is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Szerintem majdnem lett 1 ragadásod de ahogy a kuplungott behúztad meg a dugó visszafolytott így nem tudott tovább melegedni blokk de ez az én véleményem!!ambrusviktor írta:Üdv!
Szerintetek az alábbi ragadás volt-e?
A motor bejáratós 300as kb 300km van benne eddig. Gondoltam egy picit megforgatom magasabb fordulaton rövid távon. Ez azt jelentette, hogy össz.15km. Ebből kisebb szakaszokon mentem 3.ban 5400 körül, majd vissza 3600 ra. majd megint 5400 300-500m es szakaszokon. Aztán megpróbáltam 4.ben is egy picit, felment 5200ra ez kb 100körül volt, amikor leállt a motor. Ez volt a 10.km nél kb. "Sajnos" arra nem emlékszem jól, hogy hogyan állt le, mert nagyon hirtelen volt, de azonnal kuplungoltam (mert a kezem a kuplungon tartottam). Nem is emlékeszem, hogy miért húztam be hirtelen a kuplungot, mert semmi különöset nem éreztem, talán hirtelen esett a fordulat, vagy nem tudom mert csak egy pillanat volt, nem éreztem hogy blokkolt volna a kerék, semmi nem történt, egyszerűen csak megállt (de ekkor már be volt húzva a kuplung). Ezt követően néhány rúgás után indult és finoman hazajöttem vele. Gyertyakép jó olajos.
Mi lehetett ez?
A rock örök és halhatatlan!!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Üdv!
Szerintetek az alábbi ragadás volt-e?
A motor bejáratós 300as kb 300km van benne eddig. Gondoltam egy picit megforgatom magasabb fordulaton rövid távon. Ez azt jelentette, hogy össz.15km. Ebből kisebb szakaszokon mentem 3.ban 5400 körül, majd vissza 3600 ra. majd megint 5400 300-500m es szakaszokon. Aztán megpróbáltam 4.ben is egy picit, felment 5200ra ez kb 100körül volt, amikor leállt a motor. Ez volt a 10.km nél kb. "Sajnos" arra nem emlékszem jól, hogy hogyan állt le, mert nagyon hirtelen volt, de azonnal kuplungoltam (mert a kezem a kuplungon tartottam). Nem is emlékeszem, hogy miért húztam be hirtelen a kuplungot, mert semmi különöset nem éreztem, talán hirtelen esett a fordulat, vagy nem tudom mert csak egy pillanat volt, nem éreztem hogy blokkolt volna a kerék, semmi nem történt, egyszerűen csak megállt (de ekkor már be volt húzva a kuplung). Ezt követően néhány rúgás után indult és finoman hazajöttem vele. Gyertyakép jó olajos.
Mi lehetett ez?
Szerintetek az alábbi ragadás volt-e?
A motor bejáratós 300as kb 300km van benne eddig. Gondoltam egy picit megforgatom magasabb fordulaton rövid távon. Ez azt jelentette, hogy össz.15km. Ebből kisebb szakaszokon mentem 3.ban 5400 körül, majd vissza 3600 ra. majd megint 5400 300-500m es szakaszokon. Aztán megpróbáltam 4.ben is egy picit, felment 5200ra ez kb 100körül volt, amikor leállt a motor. Ez volt a 10.km nél kb. "Sajnos" arra nem emlékszem jól, hogy hogyan állt le, mert nagyon hirtelen volt, de azonnal kuplungoltam (mert a kezem a kuplungon tartottam). Nem is emlékeszem, hogy miért húztam be hirtelen a kuplungot, mert semmi különöset nem éreztem, talán hirtelen esett a fordulat, vagy nem tudom mert csak egy pillanat volt, nem éreztem hogy blokkolt volna a kerék, semmi nem történt, egyszerűen csak megállt (de ekkor már be volt húzva a kuplung). Ezt követően néhány rúgás után indult és finoman hazajöttem vele. Gyertyakép jó olajos.
Mi lehetett ez?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
Ezt örömmel hallom Remélem hamarosan mehetünk motorozni;)Seclusion írta:A folytatás: pasztával még összecsiszoltam a főtengelyt és a kuplungot, és csapágyragasztóval felragasztottuk. Elindult a motor, szép hangja is van, egyelőre nem emel ki a kuplung, viszont jó erőben van a gépezet. Már hiányzott az öreg
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
A folytatás: pasztával még összecsiszoltam a főtengelyt és a kuplungot, és csapágyragasztóval felragasztottuk. Elindult a motor, szép hangja is van, egyelőre nem emel ki a kuplung, viszont jó erőben van a gépezet. Már hiányzott az öreg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ma leszedtem az oldaldeknit, és lecsúszott a kuplung :S A poén az volt, hogy egyetlen helyen volt szép kis sorja benne, mintha ferdén ült volna fel a tengelyre :S Ezt kicsiszoltam belőle 800as papírral, ma veszek szelepcsiszolópasztát, ha sikerül, és újra összecsiszolom a főtengellyel, de ezúttal ragasztót is adok neki.Seclusion írta:Ezen morfondíroztam én is, de arra jutottunk, ha egyszer megforog az agy, akkor nem csinálja azt, hogy egyszer fog, egyszer nem. Rendesen meghúztam. Az én testtömegem azt hiszem elég nagy nyomatékot adott Én a lamellák minőségében bizakodok, hogy azok gyatrák. A rugó volt a másik alternatíva, de eddig is ezek voltak benne, csak vékonyabb lamellákkal. A fémlamellák maradtak eredetiben.
A sorja mellett volt kis berágódás is, ami nem folyamatos, hanem szaggatottan mélyedésekkel tarkított. A másik amire gondolni tudok, hogy valami kis aprólék bejutott oda (pedig előtte alaposan áttöröltem mindent). Szóval ezért volt az, hogy néha működött, néha nem. :/
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Kipróbálom, köszönöm!KILL3R etz írta:Állítsatok 1-2 fogat a váltókaron lefelé... A jól kapcsoló váltó titka... Komolyan mondom
Re: Blokk
Mondasz valamit... Azóta csinálja, hogy az oldaldeknit bütyköltem, akkor le kellett vennem a váltótKILL3R etz írta:Állítsatok 1-2 fogat a váltókaron lefelé... A jól kapcsoló váltó titka... Komolyan mondom
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Állítsatok 1-2 fogat a váltókaron lefelé... A jól kapcsoló váltó titka... Komolyan mondom
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ez nálam is van, hogy nem veszi be a sebességet egyből... pedig most nemrég lett összerakva... :SHujber írta:Sziasztok! A 2. és a 3. sebességfokozat közt keletkezett egy üres. Elképzelhető, hogy a télen szét kell szednem?
Re: Blokk
Sziasztok! A 2. és a 3. sebességfokozat közt keletkezett egy üres. Elképzelhető, hogy a télen szét kell szednem?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Sziasztok!
Már egy párszor kérdeztem mi lehet az oka hogy a motorom (ts-mz 150-es) kidobálja a 4. sebességet. Állitottam minden irányba a bügyköstengelyen, cseréltem benn fogaskerekeket (volt már bent új is). Legutóbb úgy tünt jó lett. De aztán nem ment 100km-t és megint elkezdte. Most szedtem szét negyedszer a blokkot. Megint kicseréltem bennt az összes váltóalkatrészt, beállitottam ahogy a könyv leirja. Például bekapcsolt 3. sebességbe a 3.és a 4. fogaskerék között 13mm távolságnak kell lennie. Bekapcsolt 4. sebességbe a 3. és 4. fogaskerék között 0.1-0.2mm nek kell lennie. Ezek mind stimmelnek. Ha összerakom minden sebességet gyönyörűen vesz. De 65-70km/h-nál mindig kilöki a 4. et. Ja és már másik blokkházba is átpakoltam az egészet és ugyanezt csinálta. A csapágyfészek sincs kimaródva. Egyszerüen teljes mértékben tanácstalan vagyok. Ráadásul itt Veszprém környékén még egy hozzáértő Tagot se lehet találni.
Valakinek nincs ötlete mi lehet a gond?
Valószinüleg én cseszek el mindig valamit de egyszerüen nem jövök rá mit!
Előre is köszönöm!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... z_buch.htm
Ezen az oldalon van a blokk összerakásának a leirása. Nekem mondjuk megvan a könyv magyarul.
Már egy párszor kérdeztem mi lehet az oka hogy a motorom (ts-mz 150-es) kidobálja a 4. sebességet. Állitottam minden irányba a bügyköstengelyen, cseréltem benn fogaskerekeket (volt már bent új is). Legutóbb úgy tünt jó lett. De aztán nem ment 100km-t és megint elkezdte. Most szedtem szét negyedszer a blokkot. Megint kicseréltem bennt az összes váltóalkatrészt, beállitottam ahogy a könyv leirja. Például bekapcsolt 3. sebességbe a 3.és a 4. fogaskerék között 13mm távolságnak kell lennie. Bekapcsolt 4. sebességbe a 3. és 4. fogaskerék között 0.1-0.2mm nek kell lennie. Ezek mind stimmelnek. Ha összerakom minden sebességet gyönyörűen vesz. De 65-70km/h-nál mindig kilöki a 4. et. Ja és már másik blokkházba is átpakoltam az egészet és ugyanezt csinálta. A csapágyfészek sincs kimaródva. Egyszerüen teljes mértékben tanácstalan vagyok. Ráadásul itt Veszprém környékén még egy hozzáértő Tagot se lehet találni.
Valakinek nincs ötlete mi lehet a gond?
Valószinüleg én cseszek el mindig valamit de egyszerüen nem jövök rá mit!
Előre is köszönöm!
http://www.iwl-stadtroller-berlin.de/se ... z_buch.htm
Ezen az oldalon van a blokk összerakásának a leirása. Nekem mondjuk megvan a könyv magyarul.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Ezen morfondíroztam én is, de arra jutottunk, ha egyszer megforog az agy, akkor nem csinálja azt, hogy egyszer fog, egyszer nem. Rendesen meghúztam. Az én testtömegem azt hiszem elég nagy nyomatékot adott Én a lamellák minőségében bizakodok, hogy azok gyatrák. A rugó volt a másik alternatíva, de eddig is ezek voltak benne, csak vékonyabb lamellákkal. A fémlamellák maradtak eredetiben.gabsic írta:Kúpon rendesen felült az agy, nem az fordul? 80-90Nm-rel meg lett húzva?
Ha ennek ellenére is csúszik, akkor lehetnek görbék a lamellák, gyengék a rugók, stb... Az ismételt szétszedéssel fog járni...
Köszi a választ!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég