Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Atilla írta: Most olvasom vissza, hogy elég hülyén fogalmaztam. Természetesen a lamellák jól összeszorítva fixen állnak, azért lötyögnek a menesztőn, mert a menesztő mozog ki-be alattuk.

Ha gyári a menesztőd és nem kopott, akkor új hézagolóval megoldható. Az utángyártott az természetesen pontatlan. :(
Hézagolóból lehet kapni különböző méretűt (bár nem túl nagy a választék), ha nem jó a kapható méret, akkor sajnos gyártani kell.
Egyébként nekem is zörög, de jobb ha zörög, mintha túl szoros. Sajnos a hülye alakja miatt a sima hézagmérőt nem lehet csak úgy beledugni, így akkora szívás kimérni a pontos hézagot, hogy inkább hallgatom.
Igen, az utángyártott menesztő nem jó! Én indiait vettem, de egy jó méret sem volt rajt, használhatatlan vacak!
Hézagot szerintem csak indikátorórával lehet megmérni. Én legutóbb 0,05-0,06 körülre állítottam hogy talán elcsendesedik, de így is zörög :( (Ha van egy maréknyi bontott hézagolóalátéted, és csinálsz egy spec ehhez alakra leszabályzott kis köszörűkövet, akkor hajszálpontosan olyan hézagot tudsz csinálni amilyet akarsz - csak idő és türelem kérdése.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Szakizsolt írta: Nos sikerült elég gyorsan ment az egész csak miután össze raktam akkor láttam hogy a csavar ami rögzíti a tekercset az nem szabályosan forog hanem üt egy kicsit pedig nem alkalmaztam semmi erőszakot nála .
Elég hosszú az a csavar, lehet hogy simán feszül és attól görbe. Esetleg a megszakító bütyök nem fekszik fel normálisan és az a baja, vagy simán az alátét van elkenődve alatta és az húzza oldalra kicsit.
Viszont vigyázz vele, mert könnyen szakadós fajta és ha egyszer beleszakadt a főtengelybe, az oltári nagy szívás!
Egyébként, ha a csúszógyűrűk és a bütyök is normálisan futnak, akkor nem nagy baj.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Atilla írta:
Általában a menesztőn lötyögnek ide-oda a lamellák, mert vagy kikopott, vagy eleve pontatlan a megmunkálás, a tűgörgő is kikészülhet, de az nem jellemző. Elzörög pár évig, ha amúgy jól működik ne érdekeljen.
Most olvasom vissza, hogy elég hülyén fogalmaztam. Természetesen a lamellák jól összeszorítva fixen állnak, azért lötyögnek a menesztőn, mert a menesztő mozog ki-be alattuk.

Ha gyári a menesztőd és nem kopott, akkor új hézagolóval megoldható. Az utángyártott az természetesen pontatlan. :(
Hézagolóból lehet kapni különböző méretűt (bár nem túl nagy a választék), ha nem jó a kapható méret, akkor sajnos gyártani kell.
Egyébként nekem is zörög, de jobb ha zörög, mintha túl szoros. Sajnos a hülye alakja miatt a sima hézagmérőt nem lehet csak úgy beledugni, így akkora szívás kimérni a pontos hézagot, hogy inkább hallgatom.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta: Szériaváltó alatt itt mit értesz egyébként?
Hát, hogy nem könnyített a kuplung* és nincs semmi szerkezeti változtatás, tuning, áttétel-módosítás, ilyesmi a váltóban, egyszerűen csak tökéletesen illesztve-hézagolva összepakolta, és kész!

*MÉG nem, de lesz ez másként, ha igaz :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kicsikeen írta:Köszönöm a gyors válaszokat mindenkinek,Urak vagytok!A kuplung felújításra kerül(kezd csúszni) ezért is szeretném a "zakatolást" is +szüntetni.A kuplung menesztő hézagolás valóba lehetett a zaj oka,ma du.bontáskor nagynak tűnt a menesztő kotyogása.
-amúgy mennyit mozoghat?és lehet kapni,venni hézagoló alátéteket valahol?
Javítókönyv írja, emlékeim szerint 0,05-0,10mm között kell lennie.
Kapni lehet, pl http://webmotors.hu/spl/385554,6/250 itt alul.
Kis kézügyességgel a régi is beilleszthető.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kicsikeen
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kicsikeen »

Köszönöm a gyors válaszokat mindenkinek,Urak vagytok!A kuplung felújításra kerül(kezd csúszni) ezért is szeretném a "zakatolást" is +szüntetni.A kuplung menesztő hézagolás valóba lehetett a zaj oka,ma du.bontáskor nagynak tűnt a menesztő kotyogása.
-amúgy mennyit mozoghat?és lehet kapni,venni hézagoló alátéteket valahol?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
Akkor már jó kezekben van, Bambi a fény az alagút végén =D>
Először persze rossz szembesülni a valósággal, ami elő tud kerülni egy blokk szétnyitásakor, meg is értem az elkeseredett hozzászólásodat.(De áruld el: mit kezdenénk egy döglött hörcsöggel? A bundája túl kicsi, kevés olajat lehet föltörölni vele, a kis bélésében zsírt, ragasztót v. 2T olajat tárolni körülményes, szemecskéi homályosak, így optikai jeladós gyújtáshoz már nem jók, stb... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Mikorra lesz kész, kb.? Mit talált benne a Mester?
Nekem olyan (széria!) váltót-kuplungot csinált, hogy átlagosan kb. tizenöt váltásonként imába foglalom a nevét! =D>
Igen, nekem is csinált már olyan dolgokat a motorkámon, hogy nem is hittem, hogy ilyet ki lehet hozni még 25éves gépekből. A problémát egyel lentebb leírtam, de egyébként a döglötthörcsög nagyon hasznos ám, lehet gyűjteni, és ha 15öt összegyűjtöttél, már van is egy kesztyűd =D>
Szériaváltó alatt itt mit értesz egyébként?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Atilla írta:
Ez a döglött hörcsögös csere elég csábító ajánlat! #-o
Mi baja a blokkfeleknek, kikészültek a csapágyfészkek, vagy elrepedt valahol? Az utóbbi javítható, abban talán tudok segíteni is.
Hát bevallom én nem értem annyira, mert sem nem én szerelem most, sem nem láttam így, csak elvittem Bambihoz, hogy ha tud (mert tud:) ) varázsoljon a váltómmal, mert furcsa dolgokat csinált, és kiderült (így telefonban való elmondás alapján) hogy az egész ház buherált, és valahogy a tengely (?) ferdén áll egy picit, és ő mondta hogy sajnos szükségem lenne két másik blokkfélre (is)... csak úgy hirtelen kicsit elkeserített a dolog, mert volt egy a motorgenerálra szánt keretem, amit ez a javítás sajnos még túlzottan is ki fog meríteni, és azt reméltem, hogy "na ezután végre lesz egy rendben lévő motorom" (persze amennyire a kora engedi), csak hát aztán kiderült, hogy több gond van vele, mint amit elsőre gondolni mertem... de remélem megoldódik lassan.
Minden esetre köszönöm az ajánlatot! :)
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:
Köszi, de egyébként MZ-hez képest semmi drámai, csak elvittem Bambihoz megnézetni a kuplungomat, aztán kicsit több dolga lesz/van vele, mint azt számoltuk, de remélem végre valahára már jó lesz a motorom, mert eddig mindig volt valami nyűgje, ami miatt nem volt 100%-os... már kezdem legalább látni a végét...

Akkor már jó kezekben van, Bambi a fény az alagút végén =D>
Először persze rossz szembesülni a valósággal, ami elő tud kerülni egy blokk szétnyitásakor, meg is értem az elkeseredett hozzászólásodat.(De áruld el: mit kezdenénk egy döglött hörcsöggel? A bundája túl kicsi, kevés olajat lehet föltörölni vele, a kis bélésében zsírt, ragasztót v. 2T olajat tárolni körülményes, szemecskéi homályosak, így optikai jeladós gyújtáshoz már nem jók, stb... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Mikorra lesz kész, kb.? Mit talált benne a Mester?
Nekem olyan (széria!) váltót-kuplungot csinált, hogy átlagosan kb. tizenöt váltásonként imába foglalom a nevét! =D>
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kicsikeen írta:sziasztok!tud valaki segíteni? ETZ 250 alapjáraton érdekes ''zakatoló" hangot hallat.Behúzott kuplung mellett pedig a hang megszűnik.Tudja valaki ez mitől van?
Igen! Kuplung menesztő hézagolás helytelensége!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

[quote="Szakizsolt"]Gyújtáslevétel: a forgórészben van menet, ebbe hosszú 10es csavart belehajtasz, a csavar vége nekimegy a főtengely végének és letolja a forgórészt a kúpról.

Nos sikerült elég gyorsan ment az egész csak miután össze raktam akkor láttam hogy a csavar ami rögzíti a tekercset az nem szabályosan forog hanem üt egy kicsit pedig nem alkalmaztam semmi erőszakot nála .
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

ambrusviktor írta:Kéne nekem két blokkfél :smt089 rendes váltó, meg sok pénz ... ha valakinek van ez a három feleslegben szóljon ... van cserébe egy döglött hörcsögöm.
Ez a döglött hörcsögös csere elég csábító ajánlat! #-o
Mi baja a blokkfeleknek, kikészültek a csapágyfészkek, vagy elrepedt valahol? Az utóbbi javítható, abban talán tudok segíteni is.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

kicsikeen írta:sziasztok!tud valaki segíteni? ETZ 250 alapjáraton érdekes ''zakatoló" hangot hallat.Behúzott kuplung mellett pedig a hang megszűnik.Tudja valaki ez mitől van?
Általában a menesztőn lötyögnek ide-oda a lamellák, mert vagy kikopott, vagy eleve pontatlan a megmunkálás, a tűgörgő is kikészülhet, de az nem jellemző. Elzörög pár évig, ha amúgy jól működik ne érdekeljen.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
Drámát sejtek.. :(
Történt vmi? :oops:
Köszi, de egyébként MZ-hez képest semmi drámai, csak elvittem Bambihoz megnézetni a kuplungomat, aztán kicsit több dolga lesz/van vele, mint azt számoltuk, de remélem végre valahára már jó lesz a motorom, mert eddig mindig volt valami nyűgje, ami miatt nem volt 100%-os... már kezdem legalább látni a végét...
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:Kéne nekem két blokkfél :smt089 rendes váltó, meg sok pénz ... ha valakinek van ez a három feleslegben szóljon ... van cserébe egy döglött hörcsögöm.
Drámát sejtek.. :(
Történt vmi? :oops:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

kicsikeen írta:sziasztok!tud valaki segíteni? ETZ 250 alapjáraton érdekes ''zakatoló" hangot hallat.Behúzott kuplung mellett pedig a hang megszűnik.Tudja valaki ez mitől van?
Maga a Mester csinálta a kuplungomat (is), az is ilyen. Ő mondta, hogy nem kell aggódni miatta, a tűgörgő csinálja. Ha egyébként finoman működik a tengelykapcsolód, tojni rá! :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
kicsikeen
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kicsikeen »

sziasztok!tud valaki segíteni? ETZ 250 alapjáraton érdekes ''zakatoló" hangot hallat.Behúzott kuplung mellett pedig a hang megszűnik.Tudja valaki ez mitől van?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Kéne nekem két blokkfél :smt089 rendes váltó, meg sok pénz ... ha valakinek van ez a három feleslegben szóljon ... van cserébe egy döglött hörcsögöm.
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Gyújtáslevétel: a forgórészben van menet, ebbe hosszú 10es csavart belehajtasz, a csavar vége nekimegy a főtengely végének és letolja a forgórészt a kúpról.

Köszi az infót ma megpróbálom újra.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szakizsolt írta:Sziasztok
Tudna nekem segíteni valaki. ma nekiálltam megszimeringezni a gépet a váltónál sikeresen végrehajtottam de a másik oldalt nem bírtam szétszedni. Ott konkrétan hol van a gyújtás mögött vagy a fogaskerék mögött . A gyújtásnál a tekercset hogy kell leszedni mert az istennek sem akart lejönni.
Valakinek valami tapasztalata?
Gyújtáslevétel: a forgórészben van menet, ebbe hosszú 10es csavart belehajtasz, a csavar vége nekimegy a főtengely végének és letolja a forgórészt a kúpról.
Alatta pedig ott van a szimering.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Szakizsolt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2011.06.27. 09:37
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Majosháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szakizsolt »

Sziasztok
Tudna nekem segíteni valaki. ma nekiálltam megszimeringezni a gépet a váltónál sikeresen végrehajtottam de a másik oldalt nem bírtam szétszedni. Ott konkrétan hol van a gyújtás mögött vagy a fogaskerék mögött . A gyújtásnál a tekercset hogy kell leszedni mert az istennek sem akart lejönni.
Valakinek valami tapasztalata?
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gergely993 írta:Értem
A kinyomócsapágyat honnan lehet tudni, hogy tényleg megadta magát? Csak cseréljem ki és meglátszik? Nem valami nagy összeg

Van egy fajta hangja is, de biztosan onnan mint minden mást, szétszeded és megnézed. :D
Ez csak egy példa volt ám, nehogy vegyél csapágyat mert ezer más baja is lehet! Lehet, hogy csak az állító lemezt tetted bele fordítva, vagy lekoptak a körmei, stb stb.
Amúgy sem az a fő bajod, hogy hol áll a beállítója, hanem hogy nem működik rendesen.
Elsőnek a lamellákat nézd meg, hogy nem szorulnak e a menesztőn.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Értem
A kinyomócsapágyat honnan lehet tudni, hogy tényleg megadta magát? Csak cseréljem ki és meglátszik? Nem valami nagy összeg
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

A 3mm az jó. Ha a lamellák egyenesek, attól még szorulhatnak is. Lehetnek bemaródva a menesztő fogai is és ami valószínűbb, lehetnek sorjásak illetve pontatlanok a lamellákon a fogak és ettől szorul. De akár elgörbülhetett maga a nyomólap is.
Ha pedig tényleg csutkára van állítva a kuplung (Nézd meg jól, mert elég ravasz az a lemez, forgatható és nem szimmetrikus.) akkor a kinyomó csapágy is megadhatta magát.
Ezer baja lehet, és akár egyszerre több is.
Hogy konkrétan mi, azt látatlanban úgysem mondja meg neked senki.
Szedd szét és nézz át mindent egyesével, más megoldás nem nagyon van.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Atilla írta:
Pedig szét fogod sajnos szedni. :(
Csak szart kapsz, így tuti, hogy vastagok és csiszolni kell, illetve görbék is, ami vagy kijön egyenesre és párhuzamosra ügyességgel és a csiszolással, vagy ha nem akkor kuka az a lamella. Görbe lehet még a fém lamella is, azokat is nézd végig.
Egyszer már szétszedtem, lemértem a lamellákat, mindegyik 3 mm és mivel ez a szétszedés azért volt fontos mert rosszul raktam össze és az egyik lamella elgörbült, így végignéztem nincs-e elgörbülve a többi, de nem volt, azt az egyet meg kipótoltam a régi lamellák közül 1-el ami nem volt úgy elkopva. Azt még elfelejtettem mondani, hogy a durva beállítást teljesen rá kellett állítanom és ez szerintem nem normális új lamellák esetében, de javítson ki valaki ha tévedek
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gergely993 írta:Újabb problémával kerültem szembe: 250-es ETZ blokk. Lamellákat kicseréltem újakra, de mégse működik úgy a kuplung ahogy kellene, mintha nem emelne ki rendesen, járó motornál az üreset nehezen veszi. Finombeállítással ráállítottam, változás semmi, csak annyi hogy amikor feszítettem akkor később kezdett fogni a kuplung. Nem tudom mi lehet a probléma, esetleg a nyomókar kopott el?
Pedig szét fogod sajnos szedni. :(
Csak szart kapsz, így tuti, hogy vastagok és csiszolni kell, illetve görbék is, ami vagy kijön egyenesre és párhuzamosra ügyességgel és a csiszolással, vagy ha nem akkor kuka az a lamella. Görbe lehet még a fém lamella is, azokat is nézd végig.
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

dkari írta:Sziasztok!
Mivel folyik az olajam a váltó és berugótengely közt megpróbálok esztergáltatni a berugókar tengelyébe egy vályatot gumigyűrünek. Csináltatott már ilyet valaki? Kb hová érdemes a vályatot maratni és mekkora legyen a gumigyürü mérete?
A motor ts 150.
Szia!
Érdekes!Nekem is folyik de nem a váltó és a berúgó tengely között hanem a berúgó tengely és a dekni között!Én eddig nem találtam megoldást!Kíváncsi vagyok a fejleményekre!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!
Mivel folyik az olajam a váltó és berugótengely közt megpróbálok esztergáltatni a berugókar tengelyébe egy vályatot gumigyűrünek. Csináltatott már ilyet valaki? Kb hová érdemes a vályatot maratni és mekkora legyen a gumigyürü mérete?
A motor ts 150.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

Újabb problémával kerültem szembe: 250-es ETZ blokk. Lamellákat kicseréltem újakra, de mégse működik úgy a kuplung ahogy kellene, mintha nem emelne ki rendesen, járó motornál az üreset nehezen veszi. Finombeállítással ráállítottam, változás semmi, csak annyi hogy amikor feszítettem akkor később kezdett fogni a kuplung. Nem tudom mi lehet a probléma, esetleg a nyomókar kopott el?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

ambrusviktor írta:
De figyi, ha most miattam szétszeded és kiderül hogy nem is ez a gond, akkor engem meg fogsz gyilkolni, szóval inkább még várd meg, hogy a nálamnál hozzábbértőbbek mit mondanak :)
Én csak egyszer jártam így, és akkor bizony csiszolgatni kellett...
Nem fogom mindjárt szétszeedni, előbb körbekérdezősködök
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gergely993 írta:
Köszönöm a választ, szerintem nem fogok unatkozni
De figyi, ha most miattam szétszeded és kiderül hogy nem is ez a gond, akkor engem meg fogsz gyilkolni, szóval inkább még várd meg, hogy a nálamnál hozzábbértőbbek mit mondanak :)
Én csak egyszer jártam így, és akkor bizony csiszolgatni kellett...
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

ambrusviktor írta:
Akkor hogy ha nem ül fel, akkor valószínű túl nagyok, az a gond XD... ezzel én is eltöltöttem egy kellemes délutánt 8) Szóval jó mulatást kívánok, 2,9-3mmig (ha 3mm a kellő érték) meg se állj :) Ráadásul szép egyenletesnek kellene lennie, nem jó ám az ha az egyik része 3,1 a másik meg 2,7 [-X
So: Hajrá
Köszönöm a választ, szerintem nem fogok unatkozni
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gergely993 írta:
neeeeeee, csiszolgatni, így is olyan nehéz volt össszerakni.
Nem, a kuplungagy a régi
Akkor hogy ha nem ül fel, akkor valószínű túl nagyok, az a gond XD... ezzel én is eltöltöttem egy kellemes délutánt 8) Szóval jó mulatást kívánok, 2,9-3mmig (ha 3mm a kellő érték) meg se állj :) Ráadásul szép egyenletesnek kellene lennie, nem jó ám az ha az egyik része 3,1 a másik meg 2,7 [-X
So: Hajrá
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

ambrusviktor írta:
=D> Az utángyártott lamellákat csiszolgatni kell :D ha jól emlékszem mindegyik nagyobb az eredeti méretnél (talán 3mm az eredeti, de ebben nem vagyok biztos), az utángyártott, pedig lényegesen nagyobb... le kell csiszolni... + új a kuplungagy, vagy az ami fent volt eddig is?
neeeeeee, csiszolgatni, így is olyan nehéz volt össszerakni.
Nem, a kuplungagy a régi
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gergely993 írta:sziasztok!
Segítség kellene!
Nemrég lamellákat cseréltem egy 250-es ETZ blokkban, összeraktam, akarom behúzni a kuplungot, nagyon kemény és ki se emel. Mi lehet a probléma? Én raktam össze valamit rosszul, nem állítottam be rendesen?
=D> Az utángyártott lamellákat csiszolgatni kell :D ha jól emlékszem mindegyik nagyobb az eredeti méretnél (talán 3mm az eredeti, de ebben nem vagyok biztos), az utángyártott, pedig lényegesen nagyobb... le kell csiszolni... + új a kuplungagy, vagy az ami fent volt eddig is?
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

sziasztok!
Segítség kellene!
Nemrég lamellákat cseréltem egy 250-es ETZ blokkban, összeraktam, akarom behúzni a kuplungot, nagyon kemény és ki se emel. Mi lehet a probléma? Én raktam össze valamit rosszul, nem állítottam be rendesen?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Segítség kéne egy emberkétől aki otthon van a kompresszió számításban... 8-[
Talán attila vagy nyakas(csak ő most elfoglalt lehet)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
erdos95
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.01.08. 23:21
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: erdos95 »

Sziasztok.

Valaki megtudná nekem mondani hogy TS 250/1 esnél váltókihézagolás az mit is foglal magában? Mit kell ilyenkor kihézagolni? A motor reagálása: amikor jár a motor kattog valami a blokkban, mintha egy kalapáccsal verném a blokkot. :S
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

nyakas írta: :-k tökös lehúzó, kalapács, kopogtatás, mint a harkály , ismételt húzás a kulcsal ,kopogtatás, húzás :-({|= e müveletek ismétlése. vagy hozzáértö kezekre bizod :!:
köszönöm, sikerült leszednem
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gergely993 írta:sziasztok!
Éppen lamellákat szeretnék cserélni 250-es ETZ-n, de nem jön le a kuplungkosár a lehúzóval, megnézem közelebbről, mintha valami rozsda lenne, ott, befújtam rozsdaoldóval és még így se.... Mit tudnék tenni?
:-k tökös lehúzó, kalapács, kopogtatás, mint a harkály , ismételt húzás a kulcsal ,kopogtatás, húzás :-({|= e müveletek ismétlése. vagy hozzáértö kezekre bizod :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

sziasztok!
Éppen lamellákat szeretnék cserélni 250-es ETZ-n, de nem jön le a kuplungkosár a lehúzóval, megnézem közelebbről, mintha valami rozsda lenne, ott, befújtam rozsdaoldóval és még így se.... Mit tudnék tenni?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azért ez nem így működik... :) Gondolom komoly szerepe van az 1 db alátétnek. Mármint biztos, az elvileg tömít (ezért nem szabadna kétszer használni-betekerni vele a gyertyát), így alátét nélkül se lesz jó.

Ja persze tudom, hogy itt most nem ez a kérdés, hanem hogy el akarsz jutni bambiig.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dénes írta:Basszus 2 alátétet én is tettem már be véletlenül...nekem nem is nagyon ment úgy a motor...
Rakj be egyet...csodát fogsz látni. :D
Ha 1 van bent, még ugy is nagyon laza :S ha mindkettőt kiveszem akkor érzem csak kb. stabilnak.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Basszus 2 alátétet én is tettem már be véletlenül...nekem nem is nagyon ment úgy a motor...
Rakj be egyet...csodát fogsz látni. :D

Amugy fixáld valahogy a gyertyát...rárakod a kulcsot, a kulcsot meg rögzíted valahova. Dudához vagy ami kiadja.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2011.06.30. 15:05-kor.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

KILL3R etz írta:2 alátét? :shock: Elég lesz egy is oda... :)
:smt023 Ahogy elnéztem szegényke állapotát, lehet hogy még egy is sok neki XD...no megpróbálom, végül is csak alig több mint félszáz kilométert kell kibírnia :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

2 alátét? :shock: Elég lesz egy is oda... :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy: kedden viszem Bambihoz a gépet fúratni és a hengerfejnél a gyertya menetét szeretném megcsináltatni. A problémám az, hogy a menet annyira gázos, hogy a gyertyát kb kézzel is meg tudom lazítani. Mentem vele kb30km-t akkor amikor éreztem hogy butul a végére, akkor már nagyon laza volt, mert kirázkódik... de végül is elment... :D
A kérdésem, hogy vajh innen fel tudok-e jutni így vele Pestre (60km) ha finoman vezetek? Valamint, ha leszedem a gyertya aljáról a két tömítő alátétet, akkor nem lehet hogy kicsit feszesebben belefog?
Köszi!
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiva »

Igyekszem orvosolni a problémát!
Köszönöm a segítséget!! :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

tiva írta:És tételezzük fel azt ,hogy a gyújtás tökéletes ,akkor sem okoznak ezek olyan hibát?
Köszi!
Két külön álló a probléma.A hátra fele menés az gyújtás,a csörgés mechanikai kopás van valahol.
tiva
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.05.04. 21:56
MZ-d típusa: mz ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiva »

És tételezzük fel azt ,hogy a gyújtás tökéletes ,akkor sem okoznak ezek olyan hibát?
Köszi!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 49 vendég