Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Máté írta:Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.
Ja igen! A dobfékek hatásfokát el is felejtettem :D Én mondjuk az első féket jól meghúztam, a hátsó amúgy is jó volt, szóval most már nincs akkora gond, de az ETZ-n ugyebár tárcsafék jobb esetben. Dobfékes MZ se sokkal jobb. :)

És valóban. 350 két henger maximum jobb nyomatékot ad, de nem erősebb a motor.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Mindez szépen hangzik, a valóság pedig az, hogy az MZ kompresszióviszonyát nem úgy kell értelmezni, mint egy 4T kompresszió viszonyát.
Szóval a kompresszióviszony lehet, hogy jól mutat papíron, de DDR-ben máshogy számoltak mint manapság.
A lényeg amúgy is a végnyomás a hengerben, az pedig elég kevés az MZ esetében.
Ráadásul mivel résvezérlésről beszélünk, ha teszem azt a nagyobb fordulatszám elérésének érdekében emelsz picit a kipufogónyíláson, akkor valójában csökkentettél a végnyomáson. Például ezért kell leszedni a hengerfejből, hogy ezt korrigáld.
Megjegyzem, hogy a gyári értéket is érdemes emelni, mivel elég kevéske és azóta a benzin kompressziótűrése nagyban javult. Illetve az égéstér alakjának változtatása sem halott ötlet, mivel a mai benzin sokkal lassabban ég mint a jó öreg 86-os!
A kompresszió csökkentést meg felejtsd el.
Rontja a hatásfokot, vagyis kisebb teljesítményt kapsz, nagyobb fogyasztással és cserébe kimutathatatlan mértékű élettartam növekedést.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Semmi, ha a tömítéseket szilikonra cseréled máris jól megnövelted a kompressziót :)
Állítólag kisebb préssáv: nagyobb elérhető fordulatszám és teljesítmény, nagyobb: nagyobb nyomaték ráadásul ez változatlan kompresszió mellett értendő. Tehát a hengerfej átalakítással is minimálisan az igényeid szerint hangolhatod a gépet.
Egy meggondolatlan lépéssel viszont drasztikusan tudod csökkenteni a tűgörgők és a főtengely élettartamát...Én mire az Adriáról hazaértem a szimeringes gépemmel (1-2 ezer km, vastag kokszlerakódás az égéstérben és a dugótetőn) kuka lett a tűgörgő, kisvártatva berágott a főtengely is.
Ha azt kérdezted volna: van-e értelme csökkenteni a kompressziót és az növeli-e az élettartamot akkor azt mondanám: igen, az MZ gyárilag kicsit ki van hegyezve, sok 2010-es motornak kisebb a kompressziója, pedig az üzemanyagok javultak.

POINTER írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy hengerfej síkoltatásnak milyen hátrányai vannak? Mennyit csökkent a motor élettartamán? Ha már itt tartunk előnye is van?
Üdv!
Pointer
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Seclusion írta:Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawa :)
Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné :)), viszont lomhább gép egyértelműen.
Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.
egy 350-es Jawa nem megy úgy mint egy 250 ETZ? :shock: :roll: Nemtom mert még nem mentem 350-el, csak azért az 350ccm meg 2 henger, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

festékes írta:Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D
Osztom a véleményed. Múltkor mentem én is egy 350-el. Lomha, nehéz, ha meg már megy akkor utána a nulla körüli fékhatás. Nekem halálfélelmem volt. Mz után mintha valami olajszállító tankerrel mentem volna.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Biztos így lehet,úgy látszik én vagyok túl elfogult :D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

festékes írta:Ha lehet ne tedd [-o<
Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz [-X
Ezzel vitába tudnék szállni, mivel a másik motorom egy 350es Jawa :)
Utassal való motorozásra én amondó vagyok ezerszer jobb a Jawa. A hangja utánozhatatlan (na jó, egy P20 überelné :)), viszont lomhább gép egyértelműen.
Az MZ az virgonc. Csavarok a csípőmön egyet, és kikerültem egy gödröt. A jawa nem ilyen. Nem is gyorsul annyira.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

dkari írta: Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz ](*,)
Ha lehet ne tedd [-o<
Nekem ugyan sosem volt,de néhány régi havernak igen,már újszerű állapotukban is mindig gondjuk volt,és szerintem sosem adja vissza azt az élményt a motorozásban amit egy Mz-től kapsz [-X
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Sziasztok
Egy széria Trophy 250/2 kb. mennyit forog 90-km/h-nál?
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Én legjobb tudásom szerint a javitási könyvnek megfelelően probáltam össze rakni. Hézagoltam is a csapágyat. A gagyimüves fogaskerék előtt kétszer próbáltam használt fogaskerekkekkel is összerakni. Gondolom mindig ugyanazt a hibát követem el. A gond hogy fogalmamsincs mit!
Volt akinél ugyanezt a problémát a kapcsolotengely állitása megoldotta. Nálam csak rosszabra sikerült jobbra nem. Sajnos.
Azért köszönöm a hozzászólást.
kr írta:Dkari,

ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy hengerfej síkoltatásnak milyen hátrányai vannak? Mennyit csökkent a motor élettartamán? Ha már itt tartunk előnye is van?
Üdv!
Pointer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valóban a trafó(DDR felirat világít rajta :) elég jól birja) körül volt a baj. Egyik vezeték mozgot a saruban pedig átnéztem párszor de valahogy ne vettem észre. Most úgynézki tökéletes lett megy szépen.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Dkari,

ha jól emlékszem a kis ts váltója 4.ben direktbe kapcsol, azaz feltolja a 2.fogaskereket, ami hajtott a 3. fokozat fogaskerekére, ami meg ugye a kislánckerékkel fix. Nekem a leírásodból úgy tűnik, hogy ez utóbbi csapágya nincs kihézagolva. Illetve gyanakvásra ad okot, hogy új alkatrészeket említettél. Márpedig akkor valószínűleg a gagyiművek zrt-nél készültek, és nem biztos hogy méretpontosak, vagy a körmöknek van-e alámetszésük. Ha ez utóbbi kettő rendben van(+hézagolás,ami nem egyenlő egy gyári új váltó hézagolásával) akkor nem lehet problem. Amúgy én még szar kis TS váltóval nem találkozam.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

dkari írta:Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
Nekem egy O-gyűrű van a tengelyen a blokkon belül és már nem csöpög néha nedves egy kicsit de az elhanyagolható régebben nekem is csöpögött.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!
Arra szeretnék választ kapni mit tegyek hogy a berugó és a váltokar tengely között ne follyon az olaj? Mz-Ts 125.
A motor már 150-e ft ba van felujitás miatt. Szépre sikerült és többnyire jóra. De vannak visszatérő problémák ami miatt már néha inkább eladnám a francba. Ez is ilyen pedig már új filckarika is van a váltótengelyen. Megvan a hozzávaló alkatrészkatalogus az se ir máshová tömitést. Korábban volt itt már másnak ugyanilyen gondja de nem találtam a megfejtést.
A másik hogy a 4. sebességet két személy alatt kidobálja pedig vadiuj a fogaskerék meg a száraskerék is. A blokk összerakásánál minden ugy működik mint az álom a hézagok is a gyári javitási könyv adatainak megfelelőek. Emiatt is már háromszor szedtem és raktam össsze a blokkot mindig más alkatrészt próbálva hátha azzal jó lesz.
Legutóbb ugytünt megoldodott a dolog mert két személyel is birta a 4.-et.
Erre gondoltam utánnahuzok a láncnak. Mi történt? Már egy személlyel is kidobta a 4-et.
Az utolsó esély aztán eladom.
Van egy felujitásra váró 350-es jawam abba átrakom az árát hátha azzal több szerencsém lesz ](*,)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hell!

Ja hogy arra gondolsz... :-k
Nekem is olyan van a kicsiben, azzal még nem volt gondom...

De egy próbát megér. Egy vezetéket kell cserélni. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Az üres pozícionáló golyóját egy valag gépzsírral és sok kézügyeséggel be lehet játszani.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Hell!

Kösd át mexásra!
Én már 2x eljátszottam ezt... :| :cry:
Most is mexás. :)
Majd visszakötöm gyárira próbára....
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Alfa írta:Az üresjárat visszajelző olyasmi cucc mint egy féklámpakapcsoló (tehát egy kapcsoló). Ha a menetnél folyik, tekerd ki, valami tömítőanyagot bele, és jó lesz.Ha nem ott, akkor cserélni is lehet.
Értem, köszönöm! Akkor megpróbálom azt is teflonszalaggal óvatosan.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az üresjárat visszajelző olyasmi cucc mint egy féklámpakapcsoló (tehát egy kapcsoló). Ha a menetnél folyik, tekerd ki, valami tömítőanyagot bele, és jó lesz.Ha nem ott, akkor cserélni is lehet.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Jaj nem, bocsánat...szerintem a csavar kifejezéssel hibásan fejeztem ki magam. Én arra gondolok ami a generátor résznél van az üresjárat visszajelző... valószínű rosszul írtam, mert nekem evidens volt ahogy magamban gondolkoztam, bocsi... egyébként régebben folyt ott is ahol a golyó van, de egy kis gyurmaragasztó megoldotta :D ha akarom le lehet tekerni bár, de nem akarom mert jó így és nem is folyik, és a golyó szépen a helyén csücsül...

- egyébként én golyó nélkül nehezen tudnám elképzelni :D még fiatal vagyok hozzá :D :twisted: -
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az olajleeresztő melletti kisebb csavarra gondolsz?
Szilikongombóc, szilikonos kupak zsírtalanítás után :?
Gyári állapotában minimális az esély a visszatekerésre (golyóval)...
Talán ha meg lenne peremezve, hogy a golyó ne tudjon kiesni, vagy nem is golyó lenne benne...
Vastagabb tömítés semmiképp nem jó, nekem csak szilikonnal van betekerve, de ez a művelet még a blokk szétszedett állapotában is drótból készített célszerszámot igényelt...
Én 1-2 évig használtam golyó nélkül (úgy vettem) - csak precíz láb kell hozzá és nem kell üresben gurulni, vagy járatni a motort, mert bármikor beugorhat sebességbe - de aki már próbálta üresjárati rögzítőgolyóval az már nem akarja soha többé nélküle ](*,)

ambrusviktor írta:Persze, mivel mindenhol cserélve lett a szimering, így a görény olajam már nem tud hol folyni, csak az üresjárati csavarnál. No a kérdésem az lenne, hogy azt egyszerűen kicsavarozhatom, és tegyek alá tömítést? vagy van valakinek valami jó ötlete? A gáz hogy erre tippet még a kézikönyvben sem találtam, de lehet hogy csak túl felületes voltam, vagy a megoldás túl evidens...
Köszi!
Kép
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

matt1989 írta:Az enyémen teflonszalaggal orvosoltam ezt a problémát.
Már belül a menetre tekerve? hmm Ez jónak tűnik, köszi!
Azért a BMW vel nem lesz ilyen könnyű dolgod :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.06.15. 09:16-kor.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Az enyémen teflonszalaggal orvosoltam ezt a problémát.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Persze, mivel mindenhol cserélve lett a szimering, így a görény olajam már nem tud hol folyni, csak az üresjárati csavarnál. No a kérdésem az lenne, hogy azt egyszerűen kicsavarozhatom, és tegyek alá tömítést? vagy van valakinek valami jó ötlete? A gáz hogy erre tippet még a kézikönyvben sem találtam, de lehet hogy csak túl felületes voltam, vagy a megoldás túl evidens...
Köszi!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Krepp írta:Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....
Csak az örökmozgó nem hibásodik meg,de annak a feltalálására még várni kell egy kicsit:wink:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Krepp írta:Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....
Ne szopassál már, azt hittem ezek halhatatlanok... Most akkor kezdjek aggódni a gs 500 trafómért? :twisted:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Alacsonyan halnak a trafók, nekem is meghalt és ráadásul honda volt....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kicsit OFF
hell írta:Ismét a tapasztal szerelőkhöz fordulnék. 2 év után ismét haldoklik a gépem. Valaki adhatna valami kis tippet hol is keressem a bajt egyszerűen nem találom(gyertya csere nem segít, bing karbi renben). A helyzet az vele hogy 4000 fordulatól felfele olyan mintha kihagyna a gyujtás rángatózik változó időközönként hol épp csak észrevehető hol nagyot bolintok rajta.
Lehet ennek nincs köze de eddig ilyen mértékű melegedést a hengeren nem tapasztaltam már 1 kilóméter után se kell hozzáérni mert ráég a kezem szinte. 3 kilóméter után pár csepp vizet csapkodtam rá és egyből elfort (cigit lehet szinte gyujtani róla :) ). Gondoltam már a szimeringre is attól esetleg lehet ilyesmi baj(bár alapjárat stabil 900 körül)?
Sub-ee féle tranzisztoros elektronikus gyujtás van benne nem tudom az esetleg tud ilyesmit produkálni? Valaki járt már így?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(Bár ezt lehet inkább elektronikába kellett volna irnom vagy nem tudom :) )

A minap nekem is hasonlót produkált, trafó... Ma vettem újat, 2 db-ott, hogy legyen tartalékom is...

ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Köszönöm a segítségeteket majd a melegítést kipróbálom am nekem beragadt csavarra a megoldásom: gyertyakulcs amiből kijön egy csavarhúzó na ezt gyorsszorítóval ráfogatom a blokkra egy rudat belenyomok és így kicsavarom, nekem nagyon jól bevált nem ugrott ki a csavarból csak egyszer eltört de újracsiszolás után kiszedte.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hell!

Kösd át mexásra!
Én már 2x eljátszottam ezt... :| :cry:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

feketeangyalkx írta:hali mesterek! segitségeteket kérem.250 es mz kuplung felrakás fötengelyre sehogy se jön össze felraktam a fötengelyre tetem oda egy köztes darabot és az anyával nyomattam rá rászorult egypár rugásra egyet pöfen a gép akor má lelazul lepördült nem szorul rá a fötengelyre mitöl lehet ez vagy mit lehetne csinálni vele?
van ott egy rugós alátét közötte azt én kihagytam belőle így felszorul nekem. De NEM! javaslom ezt mert hát elvileg annak biztos hogy oka van hogy miért van ott. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
feketeangyalkx
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.06.14. 14:20
MZ-d típusa: mz ts 250 etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: feketeangyalkx »

hali mesterek! segitségeteket kérem.250 es mz kuplung felrakás fötengelyre sehogy se jön össze felraktam a fötengelyre tetem oda egy köztes darabot és az anyával nyomattam rá rászorult egypár rugásra egyet pöfen a gép akor má lelazul lepördült nem szorul rá a fötengelyre mitöl lehet ez vagy mit lehetne csinálni vele?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ismét a tapasztal szerelőkhöz fordulnék. 2 év után ismét haldoklik a gépem. Valaki adhatna valami kis tippet hol is keressem a bajt egyszerűen nem találom(gyertya csere nem segít, bing karbi renben). A helyzet az vele hogy 4000 fordulatól felfele olyan mintha kihagyna a gyujtás rángatózik változó időközönként hol épp csak észrevehető hol nagyot bolintok rajta.
Lehet ennek nincs köze de eddig ilyen mértékű melegedést a hengeren nem tapasztaltam már 1 kilóméter után se kell hozzáérni mert ráég a kezem szinte. 3 kilóméter után pár csepp vizet csapkodtam rá és egyből elfort (cigit lehet szinte gyujtani róla :) ). Gondoltam már a szimeringre is attól esetleg lehet ilyesmi baj(bár alapjárat stabil 900 körül)?
Sub-ee féle tranzisztoros elektronikus gyujtás van benne nem tudom az esetleg tud ilyesmit produkálni? Valaki járt már így?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(Bár ezt lehet inkább elektronikába kellett volna irnom vagy nem tudom :) )
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

csoka írta:Létezik egy szuper jó szerszám a berohadt,beragasztott hasitottfejű csavarokhoz.Ütvecsavarhúzó a népi neve.Ez úgy működik,hogy egy fémtömbbe kényszerpálya van belemunkálva,és bit fejet lehet tenni a végébe.A csavarra helyezve "K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod,és a bit fej fordul egyharmad fordulatot.Néhány éve vettem a tesómnak egyet 3500Ft-ért,a dobozban egy befogó(maga a szerszám),és négy(2hasitott,2keresztélű)bit fej van.Ezzel még eddig mindent kiszedtem.
""K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod" ---> :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Nekem nincs ilyen jó szerszámom, eddig mindig úgy oldottuk meg (2 emberes munka), hogy a munkaasztalra feláll az egyikünk egy nagy csavarzúzóval a kezében, aminek a nyelére rá lehet tenni egy 24-es villáskulcsot. Lefelé lehet a legnagyobb nyomást kifejteni, szóval a blokkot is felrakjuk az asztalra és a csavarhúzós ember rátehénkedik teljes testsúlyával a csavarhúzóra, aminek a feje már a csavarban van. Így lehetetlen, hogy kiugorjon. A másik ember ráteszi a 24-es kulcsot a csavarhúzó nyelére és szépen elkezdi körbe-körbe forgatni. Eddig mindig nyertünk. \:D/
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Létezik egy szuper jó szerszám a berohadt,beragasztott hasitottfejű csavarokhoz.Ütvecsavarhúzó a népi neve.Ez úgy működik,hogy egy fémtömbbe kényszerpálya van belemunkálva,és bit fejet lehet tenni a végébe.A csavarra helyezve "K...anyád!"csatakiáltással egy emberes méretű kalapáccsal lebombázod,és a bit fej fordul egyharmad fordulatot.Néhány éve vettem a tesómnak egyet 3500Ft-ért,a dobozban egy befogó(maga a szerszám),és négy(2hasitott,2keresztélű)bit fej van.Ezzel még eddig mindent kiszedtem.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

Józ$i írta:Sziasztok!
Nemrég belekezdtem egy MZ TS 125-ös blokk szétszedésébe de a blokk 2 felét valaki csavarrögzitővel rakta össze és az első blokktartónál nem engedi el valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám szétszedni ha van az lécci írja meg.
Próbáld meg hogy picit melegíted. Általában a ragasztók nem szeretik a hőt. De azért várd meg mit mondanak a többiek, hátha van jobb tanácsuk.
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
Nemrég belekezdtem egy MZ TS 125-ös blokk szétszedésébe de a blokk 2 felét valaki csavarrögzitővel rakta össze és az első blokktartónál nem engedi el valakinek van valami ötlete hogy hogyan tudnám szétszedni ha van az lécci írja meg.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

maverick írta:sziasztok!

szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??

koszonettel,
maverick
Elektronikában a válasz.
maverick
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.06.07. 22:51
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: maverick »

sziasztok!

szeretnem megkerdezni, hogy vajon mi lehet az etz 250-em baja, ha:
elso rugasra indul, szepen jar, nem kohog, jo az alapjarat.kicsit jaratom, majd elindulok vele, 3ig valtok fel, nem megyek vele sokat, max 500-600m-t, aztan mikor a blokk kulso homerseklete eleri az 50C-t, rangatni kezd, aztan leall. ujra beinditom elindul...megyek vele, leall. a gyertyat nem kopi be, es a karburator is rendesen mukodik (latom hogy szivja a benzint).
a gyetyapipat, gyertyat, gyujtokabelt, kondenzatort 600km-rel ezelott csereltem ki. ezidaig tokeletesen mukodott minden.
vajon hol keressem a hibat??

koszonettel,
maverick
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Köszi a válaszokat már rájöttem csak a bütyök rá volt gyógyulva rendesen így emiatt nem láttam a menetet .
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Józ$i írta:Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Kicsavarod a sűrű menetes csavart, ami a megszakítóbütyköt is fogja, kiszeded a bütyköt, a tátongó lyukban találsz egy sima 8-as menetet. Betekersz egy hosszú menetes csavart, ez leemeli a főtengely kúpjáról a forgórészt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Józ$i írta:Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Ha olyan mint a tz -é akkor egy 5-6 os csavart belehajtasz (nem tudom) és lelöki magát a főtengőről. A letöltésekben van vidió ott megtudod sasolni hogy kapják le a tz nek!
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék felétek hogy MZ TS 125-ösön a dinamó forgórészét hogy lehet leszedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

xxgabikaxx írta:
Köszönöm a segítő válaszodat!!
Szerintem amúgy dúsabb keverék, 4.tűállás, ahogy a könyv írja, természetesen full szintetikus olajjal, ráadásul csak alacsonyabb fordulatokon való pörgetés esetén nem öli meg...
végülis a bevetező 1000kmt nem 1000megállással találták ki, vagyis én ilyesmit nem olvastam a könyvben :)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Önts fimol-t a benzinbe,az síkosító anyag.Valamenyire csökkenti a melegedést,kitölti a felületi egyenetlenségeket.Nekem addig nem csörgött a motorom,amíg öntöttem bele,ez 4 év volt.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

KILL3R etz írta:Ha jó a gépmunka akkor nem...

Kis terhelésen, alacsony fokozatban, közepes fordulaton nem lehet baja...
Én sose járattam így megállósan, és eddig 5 ből 5x bejött... :D
Köszönöm a segítő válaszodat!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha jó a gépmunka akkor nem...

Kis terhelésen, alacsony fokozatban, közepes fordulaton nem lehet baja...
Én sose járattam így megállósan, és eddig 5 ből 5x bejött... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

KILL3R etz írta:Simán!

Talán ez a legjobb bejáratás. Feltéve, ha nincs túl szorosra illesztve...

Menj nyugodtan. Nagy meleg sem lesz, bírnia kell. De azért figyelj rá...
Igen csak az a gond,hogy nem állhatok le pihenni,nem állíthatom le hogy hűljön.Az sem gáz?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Simán!

Talán ez a legjobb bejáratás. Feltéve, ha nincs túl szorosra illesztve...

Menj nyugodtan. Nagy meleg sem lesz, bírnia kell. De azért figyelj rá...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 47 vendég