Barkácsolás
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Barkácsolás
Lefeszítettem. A hátsó fülön sikerült átakasztani, de az elsőn nem. Így leszedtem az ülést egy kalapáccsal rákoppintottam felülről a fülre, így egy picit lehajlott, hogy leemelhessem. Kihajtottam oldalra a fedelet, mert a zárat nem sikerült kiakasztani. 10-es kulcsal lecsavartam a zárról a nyelvet és kész. 4500 Ft-ért csináltak volna kulcsot, de mondtam inkább hagyjuk.
Vaterán találtam egy ilyen zárat:
1200 Ft, ugyanez az Odormotornál 3500 Ft.
Remélem jó lesz. Közben megtaláltam az útszéli gazban a kulcsmaradványokat.
Csütörtökön viszem a motort műszakira a KPm-hez. A galériában szereplő képekhez képest kapott még egy enduro kormányt, Bambi féle kidörgőt, másik hátsó rugóstagot. Kíváncsi leszek mit szólnak majd hozzá.
Vaterán találtam egy ilyen zárat:
1200 Ft, ugyanez az Odormotornál 3500 Ft.
Remélem jó lesz. Közben megtaláltam az útszéli gazban a kulcsmaradványokat.
Csütörtökön viszem a motort műszakira a KPm-hez. A galériában szereplő képekhez képest kapott még egy enduro kormányt, Bambi féle kidörgőt, másik hátsó rugóstagot. Kíváncsi leszek mit szólnak majd hozzá.
Tamás
Re: Barkácsolás
gulyesz írta:Sikerült.
megfúrtad a zárat? vagy pedig lefeszítetted?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Én tuti szétfúrnám a zárat!
Olcsóbb egy új zár mint kulcsot csináltatni a régihez...
Olcsóbb egy új zár mint kulcsot csináltatni a régihez...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egyszerűen meghajlítod a fület. Magyarul feszítsd.
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Valamelyik nap motorral mentem melózni. Odaérve le akarom állítani a motort, de gyújtáskulcs sehol
Visszafordultam és meg is találtam egy nyomvályúban, pont akkor ment át rajta egy nyerges. Természetesen az összes kulcs vagy eltört vagy elgörbült. Szerencsére a lakáskulcsot zsebembe tettem, így be tudtam menni a tartalék kulcsokért. De sajnos az akksifedélhez nem volt. Kulcskészítő tudna csinálni, de ahhoz el kéne vinni a zárat. Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám leszedni a fedelet? A hátulsó fülről le tudom akasztani, de ilyenkor annyira feszül az egész, hogy tovább nem mozdul semerre.
Előre is köszönöm.
U.I.: privátba is jöhet az infó, nem kell a nagyközönséget bevonni, hogy hogyan lehet etz-ből az akksit kiszerelni
Valamelyik nap motorral mentem melózni. Odaérve le akarom állítani a motort, de gyújtáskulcs sehol
Visszafordultam és meg is találtam egy nyomvályúban, pont akkor ment át rajta egy nyerges. Természetesen az összes kulcs vagy eltört vagy elgörbült. Szerencsére a lakáskulcsot zsebembe tettem, így be tudtam menni a tartalék kulcsokért. De sajnos az akksifedélhez nem volt. Kulcskészítő tudna csinálni, de ahhoz el kéne vinni a zárat. Van valakinek ötlete, hogy hogyan tudnám leszedni a fedelet? A hátulsó fülről le tudom akasztani, de ilyenkor annyira feszül az egész, hogy tovább nem mozdul semerre.
Előre is köszönöm.
U.I.: privátba is jöhet az infó, nem kell a nagyközönséget bevonni, hogy hogyan lehet etz-ből az akksit kiszerelni
Tamás
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Én is szoktam hülyíteni a népet, ha épp összefutunk a Bambi-Presszóban.
Sajnálom, hogy nem jött össze...
De igen... kicsit máshogy dolgozik a két cső....
Sajnálom, hogy nem jött össze...
De igen... kicsit máshogy dolgozik a két cső....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Barkácsolás
Igen, Bambi is mondta, azt hiszem Killert. Meg azt is, hogy az egész más eset, mint a gyári/bolti kipu. Nekem bolti van.Alfa írta:Hozzátenném hogy Killernek bejött a bandázs a Bambi I. rezóval.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Hozzátenném hogy Killernek bejött a bandázs a Bambi I. rezóval.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Barkácsolás
Atilla írta:
Pedig jó az, tetszik nekem is!
Mindig mondom, hogy a hülye 2T-nél minden mindennel összefügg.
Fúvókázd hozzá a gépet a megváltozott áramláshoz és kész is.
Ahogy a kínaiak mondják: lenni meg is az oldás!
Nem-nem!
Lásd előző...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Barkácsolás
csikin írta:Nagyobb hőértékű gyertya?
Persze, persze...de mi lesz a hidegebb üzemű gyertyával alapjárat körül, vagy 3500-4000 közeli fordulaton, amikor a leggazdaságosabb a motor üzeme (azaz a legnagyobb a főtengelyen leadott teljesítmény a veszteséghő teljesítményéhez képest, azaz legnagyobb a hatásfok, azaz legkisebb a fogyasztás l/100km, így nem biztos, hogy lefűti a gyertya magát) ? Akkor majd beköpi esetleg? És ha olyan kedvem van, hogy húznám neki 110-zel tartósan, akkor majd kínlódjon a motor magasabb hőmérsékleten? Kockáztassam a besülést, ráadásul 300-asra fúrt hengerrel, aminek a bordái 250-hez méretezettek?
Azt mondom, a mérnök nem volt hülye, eléggé finomra reszelték az MZ blokkokat (ahhoz képest, hogy meg volt kötve a kezük) és annyira összefügg minden mindennel, hogy ha egy dolgot megváltoztatunk, sok egyéb is vele módosul.
Szóval nem érzem én magam elég felkészültnek az ilyesmihez és mégiscsak az volna a cél, hogy a masina megbízhatóan üzemeljen és ne fogyasszon sokat. Úgy látszik, ez az igény nagyjából egybe esik a gyári állapottal...amit mégis érdemes változtatni ( könnyített kupplung, például) azt Bambira érdemes bízni, Ő látott már egy-két dolgot, tudja melyik út járható, melyik nem. Ő azt tanácsolta, erről a kipuffról szedjem le, hát leszedtem, és tudom: így járok jól.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Barkácsolás
Pedig jó az, tetszik nekem is!petrvs írta:Sziasztok!
Csúnya kis tapasztalatot gyűjtöttem be, megosztom:
Mindig mondom, hogy a hülye 2T-nél minden mindennel összefügg.
Fúvókázd hozzá a gépet a megváltozott áramláshoz és kész is.
Ahogy a kínaiak mondják: lenni meg is az oldás!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.06.16. 14:35-kor.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nagyobb hőértékű gyertya?
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Csúnya kis tapasztalatot gyűjtöttem be, megosztom:
A kipuff leömlőjét letekertem hőálló bandázzsal, mert
-tetszett
-gondoltam mivel nagyobb a hőmérséklet a csőben, ez majd tisztán tartja- ebben nem is volt hiba, lilára égett a konfúzornál, koksz semmi nem volt benne.
DE
Amire nem gondoltam, és nem is volt észrevehető : ettől eléggé megnő a henger hőmérséklete is, ami alattomosan hazavágja a gyertyát, de úgy, hogy nem egyből elmegy a gyújtás, hanem csak úgy viselkedik, mintha túl dús volna a keverék. (Kormos gyertyakép, nem túl lelkes pörgés...) mindezt a Mester segített kideríteni; persze mindjárt ugrott is a bandázs...
...szóval gyári/utángyártott kipufira nem jó a hőszigetelés
Csúnya kis tapasztalatot gyűjtöttem be, megosztom:
A kipuff leömlőjét letekertem hőálló bandázzsal, mert
-tetszett
-gondoltam mivel nagyobb a hőmérséklet a csőben, ez majd tisztán tartja- ebben nem is volt hiba, lilára égett a konfúzornál, koksz semmi nem volt benne.
DE
Amire nem gondoltam, és nem is volt észrevehető : ettől eléggé megnő a henger hőmérséklete is, ami alattomosan hazavágja a gyertyát, de úgy, hogy nem egyből elmegy a gyújtás, hanem csak úgy viselkedik, mintha túl dús volna a keverék. (Kormos gyertyakép, nem túl lelkes pörgés...) mindezt a Mester segített kideríteni; persze mindjárt ugrott is a bandázs...
...szóval gyári/utángyártott kipufira nem jó a hőszigetelés
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.06.16. 14:06-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Lekjopp!!! (Y)ambrusviktor írta:Szervízkönyv, vagy javítási kézikönyv? azokban szerintem benne lehet... és akkor ahhoz már tudod igazítani hogy milyen lámpást tegyél fel... hát ha ez nem jön be, akkor még mindig tudom ajánlani a benzinből külön kivezetőcsövön keresztül ellátott utánpótlással működő petróleum vagy aladinlámpát
Amiket eddig átnyálaztam, abban nem volt bent. De majd éjszaka melóban keresgélek. Most meg megyek légszűrőt cserélni
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Szervízkönyv, vagy javítási kézikönyv? azokban szerintem benne lehet... és akkor ahhoz már tudod igazítani hogy milyen lámpást tegyél fel... hát ha ez nem jön be, akkor még mindig tudom ajánlani a benzinből külön kivezetőcsövön keresztül ellátott utánpótlással működő petróleum vagy aladinlámpátSeclusion írta:
Igen, mindenképp így akartam, amit néztem, az 1 db 3500 körül van, végül is olyan, mint egy normál motor lámpa. Kb Simson méret, talán nagyobb. Vagy a kocka ködlámpa, amiből 2 bitang jól nézne ki ha befelé lógatnám a bukókereten A gyújtásnak nem tudom egyedül, hogy hol nézhetném meg a teljesítményfelvételét... De most olvasgatok picit, Jawa elektronikáról tuti van bőséges leírás, hisz az a gyengéjük
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Igen, mindenképp így akartam, amit néztem, az 1 db 3500 körül van, végül is olyan, mint egy normál motor lámpa. Kb Simson méret, talán nagyobb. Vagy a kocka ködlámpa, amiből 2 bitang jól nézne ki ha befelé lógatnám a bukókereten A gyújtásnak nem tudom egyedül, hogy hol nézhetném meg a teljesítményfelvételét... De most olvasgatok picit, Jawa elektronikáról tuti van bőséges leírás, hisz az a gyengéjükambrusviktor írta:Nézd meg, hogy mennyi a generátor max teljesítménye, számold ki, hogy mi megy róla, és ehhez igazíthatod is a többit. Biztosan marad még helye efféle kisebb teljesítményű lámpának. Pl nálam úgy jött ki, hogy két 35Wos izzó még belefér. De aztán biztos- ami biztos alapon csak egyet kötöttem be, (mert 12Vosnál nem találtam kisebb teljesítményűt) és az is tök jól világít.
És még annyi, hogy szerintem (szerintem!!) nem kell keresned 6V 25Wos ködfényszórót, hanem vedd meg ami tetszik és olcsó. (enyém pl kb 2000ft volt) és az izzót cseréld csak le 6V 35-25-15W os közül olyanra ami tetszik...
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Nézd meg, hogy mennyi a generátor max teljesítménye, számold ki, hogy mi megy róla, és ehhez igazíthatod is a többit. Biztosan marad még helye efféle kisebb teljesítményű lámpának. Pl nálam úgy jött ki, hogy két 35Wos izzó még belefér. De aztán biztos- ami biztos alapon csak egyet kötöttem be, (mert 12Vosnál nem találtam kisebb teljesítményűt) és az is tök jól világít.Seclusion írta:
Azért nem akartam hagyományos izzót, mert aggódtam az áramfelvétel miatt, és elég picike az akksim. Bár nincs gondja a töltésnek, tehát elvileg nem okozhat gondot, csak hajlamos vagyok a túldramatizálásra
Köszi a választ!
És még annyi, hogy szerintem (szerintem!!) nem kell keresned 6V 25Wos ködfényszórót, hanem vedd meg ami tetszik és olcsó. (enyém pl kb 2000ft volt) és az izzót cseréld csak le 6V 35-25-15W os közül olyanra ami tetszik...
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Azért nem akartam hagyományos izzót, mert aggódtam az áramfelvétel miatt, és elég picike az akksim. Bár nincs gondja a töltésnek, tehát elvileg nem okozhat gondot, csak hajlamos vagyok a túldramatizálásraambrusviktor írta:Nem kell ledes lámpa. Tegyél fel két ködlámpát mint én, lehet kapni H3 6V 25w os vagy 35W os izzókat is (55 és 110Wosakat is csak az már nagy). Olcsóbb mint a ledes és teljesen jól világít. (Bár nálam 12v os a rendszer). Nekem még nem szóltak érte...bár még nem is állítottak meg... műszakira azért leszereltem, de ha ügyesen kötöd be szerintem mondhatod h optikai tuning csak és egyébként nem működik... nekem még nem volt belőle gondom.
Köszi a választ!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Nem kell ledes lámpa. Tegyél fel két ködlámpát mint én, lehet kapni H3 6V 25w os vagy 35W os izzókat is (55 és 110Wosakat is csak az már nagy). Olcsóbb mint a ledes és teljesen jól világít. (Bár nálam 12v os a rendszer). Nekem még nem szóltak érte...bár még nem is állítottak meg... műszakira azért leszereltem, de ha ügyesen kötöd be szerintem mondhatod h optikai tuning csak és egyébként nem működik... nekem még nem volt belőle gondom.Seclusion írta:Sziasztok!
Egy 6V-os rendszerre szeretnék két extra lámpát felszerelni (nem MZ, hanem Jawa), mivel a fejlámpa igen gyengének bizonyul. A bukókeretre lennének fel szerelve. A lámpaburák, foncsorok, minden meg lenne, de a kérdés az, hogy 6V-ra létezik-e LED-es H3 foglalatú izzó? Na meg, hogy vajon a rendőrök ehhez mit szólnának?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Egy 6V-os rendszerre szeretnék két extra lámpát felszerelni (nem MZ, hanem Jawa), mivel a fejlámpa igen gyengének bizonyul. A bukókeretre lennének fel szerelve. A lámpaburák, foncsorok, minden meg lenne, de a kérdés az, hogy 6V-ra létezik-e LED-es H3 foglalatú izzó? Na meg, hogy vajon a rendőrök ehhez mit szólnának?
Egy 6V-os rendszerre szeretnék két extra lámpát felszerelni (nem MZ, hanem Jawa), mivel a fejlámpa igen gyengének bizonyul. A bukókeretre lennének fel szerelve. A lámpaburák, foncsorok, minden meg lenne, de a kérdés az, hogy 6V-ra létezik-e LED-es H3 foglalatú izzó? Na meg, hogy vajon a rendőrök ehhez mit szólnának?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Meg egy kis fúrás-faragás és apróbb alkatrészek.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Barkácsolás
Valóban csak ilyen egyszerű lenne átszerelni? csak az alkatrészek kellenek és készcsikin írta:Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály
15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán
és kell még pár apróság és módosítás.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
15000ért megéri XD ... hát...annyiból soksok benzint veszek...akkor inkább keverek de azért köszönöm!csikin írta:Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály
15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán
és kell még pár apróság és módosítás.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Olajszivattyús dekli
Olajszivattyú
Olajtartály
15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán
és kell még pár apróság és módosítás.
Olajszivattyú
Olajtartály
15+10+10+15 a posta ez kb 15000huf ez mind egy eladótól, szerintem megéri simán
és kell még pár apróság és módosítás.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Hmm...és van valami ötleted?Seri19 írta:Sztem egyik különolajozású 2t se csinál konstans keverési arányt, mivel hogy a szivattyút ami az olajat pumpálja, maga a motor hajtja. Ha a fordulatszám függvényében kapja az olajat, akkor mindig az ideális mennyiségű olajat kapja a motor( közel ideális). Az, hogy a keverési arány nem lessz állandó az sztem nem akkora gond. Ha jól tudom a különolajzású 2t motorok 1:100hoz keverik a cuccot.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Barkácsolás
Sztem egyik különolajozású 2t se csinál konstans keverési arányt, mivel hogy a szivattyút ami az olajat pumpálja, maga a motor hajtja. Ha a fordulatszám függvényében kapja az olajat, akkor mindig az ideális mennyiségű olajat kapja a motor( közel ideális). Az, hogy a keverési arány nem lessz állandó az sztem nem akkora gond. Ha jól tudom a különolajzású 2t motorok 1:100hoz keverik a cuccot.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Hogy a búbánatba ne kellene konstansnak lennie? ha 1:50 es keveréket szeretnék akkor nem szeretném hogy 1:20asra dúsuljon, vagy 1:100asra híguljonSeri19 írta:Nem is kell konstansnak lennie. De amúgy közel állandó lessz az arány, csak motorféknél kap kicsit többet, de akkor nem is baj talán.
De egyébként ha van ötleted a megvalósításra, akkor nagyon is érdekelne, mert én csomót filoztam rajta, de asszem nincs elég agyam hozzá :S
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Barkácsolás
Nem is kell konstansnak lennie. De amúgy közel állandó lessz az arány, csak motorféknél kap kicsit többet, de akkor nem is baj talán.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Igen de nem tudom összehangolni a benzinnel, hogy konstans keverési arány legyen...Seri19 írta:
Fordulatszám függvényében is adagolhatod az olajat. A külön olajozásos is így működik.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Barkácsolás
Fordulatszám függvényében is adagolhatod az olajat. A külön olajozásos is így működik.ambrusviktor írta:No igen...utánaolvastam... szóval azonos görbét nagyon nehéz lenne csinálni még maximum áramlásnál is, mert egy automatikával meg kéne oldani hogy a tankban lévő aktuális nyomást a másik állandóan nyomon kövesse. Persze a diffúziót könnyen ki lehetne zavarni, de az állandóan azonos keverési arány megtartásához túl sokat kéne ügyködni ... pedig reméltem hogy van valakinek egy vésővel és kalapáccsal elkészíthető ötlete
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
No igen...utánaolvastam... szóval azonos görbét nagyon nehéz lenne csinálni még maximum áramlásnál is, mert egy automatikával meg kéne oldani hogy a tankban lévő aktuális nyomást a másik állandóan nyomon kövesse. Persze a diffúziót könnyen ki lehetne zavarni, de az állandóan azonos keverési arány megtartásához túl sokat kéne ügyködni ... pedig reméltem hogy van valakinek egy vésővel és kalapáccsal elkészíthető ötlete
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Én is ezt a véleményt osztom Ha beleöntöm akkor tudom hogy benne van nem azon filózok hogy jó-e a keverő !KILL3R etz írta:Én biztosan nem csinálnék fáradtságos munkával egy hibaforrást.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Én biztosan nem csinálnék fáradtságos munkával egy hibaforrást.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Mert nincs pénzem különolajzós blokkra Egyébként nyilván valamiféle diffúzióval számolni lehetne, de ha megvan a megfelelő áramlási sebesség, akkor ez csupán keveredést okoz, és ha beállítható egy egymáshoz hasonuló áramlási mennyiség mindkét oldalon az lehet hogy nyerő lenne, de egyébként igazad van, ezen még van mit gondolkozni sokat...lehet hogy nem is éri meg a fáradtságot.nova001155 írta:
Ne haragudj meg de szerintem ez marhaság különböző nyomással megy a nyál meg az olaj PL.:mi garantálja hogy az olajtartályba ne menjen bele a benya? Legegyszerűbb megoldás veszel egy különolajzós blokkot azt csókolom.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Barkácsolás
Ne haragudj meg de szerintem ez marhaság különböző nyomással megy a nyál meg az olaj PL.:mi garantálja hogy az olajtartályba ne menjen bele a benya? Legegyszerűbb megoldás veszel egy különolajzós blokkot azt csókolom.ambrusviktor írta:A véleményeteket szeretném kérni, hogy amit kitaláltam az baromság-e vagy esetleg van-e értelme.
Szóval úgy gondoltam, hogy az emcetemhez jó lenne egy olyan olajozó rendszer, hogy ne kelljen mindig a kúton vacakolnom a töltögetéssel. Ha van erre valakinek tippje, szívesen hallgatom. Én magam arra gondoltam, hogy kiszámolom mennyi benzin jön a tankból pl 1 perc alatt, így megkapok szükséges adatokat. Nyilván akkor azt kellene megoldanom, hogy 1/50ed annyi olaj jöjjön egy másik csövön (természetesen ezt mérni úgy tudom, hogy a csőből jövő mennyiség maximumát nézem, tehát a karbiról levéve a csövet, nyitott csappal mérem). Ezt a két csövet pedig a benzincsap fölött összekötni. Így ha párhuzamosan lineáris a csökkenés és növekedés (még nem tudom, nem jártam utána), hiszen nyilván nem áramlik mindig maximum sebességgel a benzin a karbiba, akkor elvileg egyenletes 1:50es keveréket kapna. Persze itt még adott a probléma, hogy folyton ellenőrizni kéne, hogy nincs-e eldugulva vagy akármi... szóval ennek is vannak gyenge pontjai... van valakinek ötlete? Érdemes vajon nekikezdeni?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
A véleményeteket szeretném kérni, hogy amit kitaláltam az baromság-e vagy esetleg van-e értelme.
Szóval úgy gondoltam, hogy az emcetemhez jó lenne egy olyan olajozó rendszer, hogy ne kelljen mindig a kúton vacakolnom a töltögetéssel. Ha van erre valakinek tippje, szívesen hallgatom. Én magam arra gondoltam, hogy kiszámolom mennyi benzin jön a tankból pl 1 perc alatt, így megkapok szükséges adatokat. Nyilván akkor azt kellene megoldanom, hogy 1/50ed annyi olaj jöjjön egy másik csövön (természetesen ezt mérni úgy tudom, hogy a csőből jövő mennyiség maximumát nézem, tehát a karbiról levéve a csövet, nyitott csappal mérem). Ezt a két csövet pedig a benzincsap fölött összekötni. Így ha párhuzamosan lineáris a csökkenés és növekedés (még nem tudom, nem jártam utána), hiszen nyilván nem áramlik mindig maximum sebességgel a benzin a karbiba, akkor elvileg egyenletes 1:50es keveréket kapna. Persze itt még adott a probléma, hogy folyton ellenőrizni kéne, hogy nincs-e eldugulva vagy akármi... szóval ennek is vannak gyenge pontjai... van valakinek ötlete? Érdemes vajon nekikezdeni?
Szóval úgy gondoltam, hogy az emcetemhez jó lenne egy olyan olajozó rendszer, hogy ne kelljen mindig a kúton vacakolnom a töltögetéssel. Ha van erre valakinek tippje, szívesen hallgatom. Én magam arra gondoltam, hogy kiszámolom mennyi benzin jön a tankból pl 1 perc alatt, így megkapok szükséges adatokat. Nyilván akkor azt kellene megoldanom, hogy 1/50ed annyi olaj jöjjön egy másik csövön (természetesen ezt mérni úgy tudom, hogy a csőből jövő mennyiség maximumát nézem, tehát a karbiról levéve a csövet, nyitott csappal mérem). Ezt a két csövet pedig a benzincsap fölött összekötni. Így ha párhuzamosan lineáris a csökkenés és növekedés (még nem tudom, nem jártam utána), hiszen nyilván nem áramlik mindig maximum sebességgel a benzin a karbiba, akkor elvileg egyenletes 1:50es keveréket kapna. Persze itt még adott a probléma, hogy folyton ellenőrizni kéne, hogy nincs-e eldugulva vagy akármi... szóval ennek is vannak gyenge pontjai... van valakinek ötlete? Érdemes vajon nekikezdeni?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Barkácsolás
Eddig mindig a szigetszentmiklósi kpm-nél vizsgázott a gép, és mindig nézték az indexet. Eddig nem volt belőle semmi gond, mert hátul TS indexkaron elöl pedig sámson karon figyelt az index. Amibe 6V21Wos cseresznyeizzó - vagy hogyhíjják - volt. Ezt a mai napig tudok szerezni. /Csak most beugrott, hogy visszaalakítom eredetire/kr írta:Moyos,
ha van rajta index, akkor működnie kell. Így szól az írás. Szal leveheted, nem szólhatnak. Amúgy már voltam néhányszor motort vizsgáztatni, olyan még nem volt hogy az indexet nézték volna. Ha mégis, nem biztos hogy észreveszi hogy a búra alatt led van. Nem izgulnék.
De eldőlt: vizsgára megy index nélkül. Utána felszerelem LEDekkel.
(Mikor a jogsit szereztem emlékszem az oktató magyarázta, hogy hiába figyel az index a gépen, kezet akkor is kell lengetni kanyarodási szándék jelzésére.)
Még 1x köszi!
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Moyos,
ha van rajta index, akkor működnie kell. Így szól az írás. Szal leveheted, nem szólhatnak. Amúgy már voltam néhányszor motort vizsgáztatni, olyan még nem volt hogy az indexet nézték volna. Ha mégis, nem biztos hogy észreveszi hogy a búra alatt led van. Nem izgulnék.
ha van rajta index, akkor működnie kell. Így szól az írás. Szal leveheted, nem szólhatnak. Amúgy már voltam néhányszor motort vizsgáztatni, olyan még nem volt hogy az indexet nézték volna. Ha mégis, nem biztos hogy észreveszi hogy a búra alatt led van. Nem izgulnék.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Barkácsolás
Köszi szépen az infókat! Meg úgy egyébként Mindenkinek!daranyi68 írta:moyos írta:Üdv Mindenkinek!
Műszakihoz lenne kérdésem:
Trophym van, ami ugye gyárilag kormányvég-indexes. Hála a jó égnek, 6V 18W -os szofita jár bele, amit eddig csak az anno tungsram - most már GE márkaboltban találtam. (Nem rossz pízt kérnek a küldeményekért)
Mi van akkor, ha megcsinálom a LED-es indexet? Ha úgy műxik mint a fesszabályzó, akkor örök élet meg egy nap... szal NKH hivatalos álláspont szerint beleköt. Vizsgán megjátszható, hogy index nélkül viszem? Avagy a LEDes változattal létezhet az, hogy átmegy?
Szia!
Szerintem átengedig ledesen is.De azért biztos bele fognak kötni hogy hova lettek az irányjelzők!A moped91 KFT viszont árul 6v 18w-os szofita égőt.Én megpróbálnám őket is.Végül is egy telefont megér.Vagy itt egy másik oldal ahol lehet böngészni.
http://raczmotors.mainpage.hu/webshop/w ... ist_num=10
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
kösz srácok!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Barkácsolás
Nekem RMZ 250 kormányom van eddig bevált...
A lényeg ahogy irták 22mm legyen....
A lényeg ahogy irták 22mm legyen....
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Barkácsolás
Nekem Yamaha DT kormány van fent, az nagyon bejön...kr írta:Hali!
kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?
kr
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Szinte bármilyen kormány rámegy, szabványméret a 22 mm. Akár 1/2 colos csőből is hajthatsz magadnak egyet. A szélesítést nyugodtan hegesztheted a végére, a markolatok eltakarják azt is, a hajlításnál viszont óvatosan, a króm pattoghat le látható helyekről.kr írta:Hali!
kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?
kr
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Barkácsolás
Hali!
kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?
kr
kormány-ügyben kérném a tanácsotokat. MZ ETZ 250(300) a verda. Szeretném ha pár (kb1-2 centivel) szélesebb lenne, és nem lenne hátrahúzva annyira a vezető felé. Ha az eredetit kicsit kiegyengetném, pont megfelelő lenne. De ilyet ugye nem teszünk. Mintha a TS kormány szélesebb lenne, de lehet csak optikai csalódás. Nincs valakinek tipp, mi az ami felmegy gond nélkül?
kr
Re: Barkácsolás
Csevegőben válaszolokgabsic írta:Egy szóra álljunk már meg... Lévén a lengéscsillapító-vizsgáló maradék-talperőt mér, ezért ha leengedte a gumidat azt csak azért tette, hogy a szar lengéscsillapítóval is tudjon valami normálisabb értéket mérni. Mikor olyan autót vittem műszakira aminek tudtam hogy nem a legjobbak a lengéscsillapítói, akkor én is leengedtem 1.4-re a gumikat, meg bevágtam a csomagtartóba 4 doboz járólapot. A jó lengéscsillapító-értékek alapja az alacsony guminyomás, és a nagy terhelésdaranyi68 írta: Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egy szóra álljunk már meg... Lévén a lengéscsillapító-vizsgáló maradék-talperőt mér, ezért ha leengedte a gumidat azt csak azért tette, hogy a szar lengéscsillapítóval is tudjon valami normálisabb értéket mérni. Mikor olyan autót vittem műszakira aminek tudtam hogy nem a legjobbak a lengéscsillapítói, akkor én is leengedtem 1.4-re a gumikat, meg bevágtam a csomagtartóba 4 doboz járólapot. A jó lengéscsillapító-értékek alapja az alacsony guminyomás, és a nagy terhelésdaranyi68 írta: Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Ezért nem szoktam én a kocsival szarakodni,van egy autószerelő barátom aki vizsgáztat is és tudom,hogy nem vág át sosem,na én rá szoktam bízni a kocsit,engem ne szo...anak
Legutóbb is átnézte,elvitte ,átvizsgálták szóltak neki hogy cseréldd ki a szilenteket,ha hazamész mert már ne túl frankók aztán jónapot.
Nem tudom mennyit ad nekik,sztem nem sokat,lehet megállapodtak,hogy odahordja az összes kocsit,mindenesetre tőlem csak jelentéktelen összeget kér,plusz ha valamit cserélni kell akkor alkatrész,de ezt is kedvezménnyel vásárolja egy nagykernél.
És ami a legfontosabb,hogy tudom a kocsit rendben kapom vissza,volt már hogy szólt figyelj ezt és ezt lassan cserélni kell,tudjál róla,szóval nagyon korrekt,de másokkal is,bár az sem utolsó szempont,hogy én meg fillérekért festek neki,ha kell a lakásán néha
De ez már csevegő topic úgyhogy bocsi
Legutóbb is átnézte,elvitte ,átvizsgálták szóltak neki hogy cseréldd ki a szilenteket,ha hazamész mert már ne túl frankók aztán jónapot.
Nem tudom mennyit ad nekik,sztem nem sokat,lehet megállapodtak,hogy odahordja az összes kocsit,mindenesetre tőlem csak jelentéktelen összeget kér,plusz ha valamit cserélni kell akkor alkatrész,de ezt is kedvezménnyel vásárolja egy nagykernél.
És ami a legfontosabb,hogy tudom a kocsit rendben kapom vissza,volt már hogy szólt figyelj ezt és ezt lassan cserélni kell,tudjál róla,szóval nagyon korrekt,de másokkal is,bár az sem utolsó szempont,hogy én meg fillérekért festek neki,ha kell a lakásán néha
De ez már csevegő topic úgyhogy bocsi
Re: Barkácsolás
Akkor nálunk nagyon kötekedők!!Mondván hogy a gyárban felrakták,akkor hol van!És azzal a lendülettel el is küldték a motorost!Vagy nekem volt egy esetem.Igaz ez autóval történt.Azzal kezdődőt hogy nem birt napirendre térni hogy nem bírt kimutatható CO értéket mérni.Pedig vagy 20 percen keresztül kísérletezett.Na onnantól kezdve mindenben csak a hibát kereste.A végén az abroncsokat lengette a gyári értékről 1,8-ra és utána azon lovagolt hogy rosszak a lengéscsillapítóim!!Mondom neki hogy az nem gond hogy a gyártó nem ezeket a paramétereket adta meg? Kezdtem hisztizni én is!Hiszen lassan egy órája csak valamibe belekötni próbált!Ekkor jött egy öreg szaki és félrehívta beszélt vele,majd ezek után megkaptam az érvényes műszakit további 2 évre!csoka írta:Én is dolgoztam vizsga állomáson,mint tanusítvány adó.A vizsgabiztosnak ennyi elvárása volt:
-ami a járművön van berendezés,annak működnie kell(pl.a hátsó ablak mosó nem működik,le kell szerelni az ablaktörlőkart);
-a motoroknál a hangot meg kell mérni;
-a szabálytalanúl felszerelt(nem biztonságos),vagy nem tipus azonos alkatrészeket ki kell cserélni/tetni,le kell szerelni;
-az esztétikai állapotra figyelni kell(ha ütött-kopott az nem baj,ha rozsdás,olajsáros,szabadon lógó vezetékek vannak,az baj);
ezek azért fontosak,mert a vizsgaállomások be vannak kamerázva,és így láthatja más(NKH ellenőr)is az ott vizsgázott járműveket.
igazából a Pannoniák is voltak gyártva indexes,és nélküli változatban,az irányjelző motorkerékpáron nem kötelező tartozék,ha ebbe kötnek bele,akkor pénzt akar a vizsgáztató.
módszer:ha csak Ő látja(kamera és munkatárs nem)össze dörzsölöd a mutató és hüvelyk ujjaidat,és próba képpen mutatsz neki 2ujjat(2000Ft),ha nemet int a fejével,és nem mutat Ő valamit,akkor hagyd ez egy bunkó,vagy nem tetszel neki,vagy ellenőrzik őket.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Barkácsolás
Én is dolgoztam vizsga állomáson,mint tanusítvány adó.A vizsgabiztosnak ennyi elvárása volt:
-ami a járművön van berendezés,annak működnie kell(pl.a hátsó ablak mosó nem működik,le kell szerelni az ablaktörlőkart);
-a motoroknál a hangot meg kell mérni;
-a szabálytalanúl felszerelt(nem biztonságos),vagy nem tipus azonos alkatrészeket ki kell cserélni/tetni,le kell szerelni;
-az esztétikai állapotra figyelni kell(ha ütött-kopott az nem baj,ha rozsdás,olajsáros,szabadon lógó vezetékek vannak,az baj);
ezek azért fontosak,mert a vizsgaállomások be vannak kamerázva,és így láthatja más(NKH ellenőr)is az ott vizsgázott járműveket.
igazából a Pannoniák is voltak gyártva indexes,és nélküli változatban,az irányjelző motorkerékpáron nem kötelező tartozék,ha ebbe kötnek bele,akkor pénzt akar a vizsgáztató.
módszer:ha csak Ő látja(kamera és munkatárs nem)össze dörzsölöd a mutató és hüvelyk ujjaidat,és próba képpen mutatsz neki 2ujjat(2000Ft),ha nemet int a fejével,és nem mutat Ő valamit,akkor hagyd ez egy bunkó,vagy nem tetszel neki,vagy ellenőrzik őket.
-ami a járművön van berendezés,annak működnie kell(pl.a hátsó ablak mosó nem működik,le kell szerelni az ablaktörlőkart);
-a motoroknál a hangot meg kell mérni;
-a szabálytalanúl felszerelt(nem biztonságos),vagy nem tipus azonos alkatrészeket ki kell cserélni/tetni,le kell szerelni;
-az esztétikai állapotra figyelni kell(ha ütött-kopott az nem baj,ha rozsdás,olajsáros,szabadon lógó vezetékek vannak,az baj);
ezek azért fontosak,mert a vizsgaállomások be vannak kamerázva,és így láthatja más(NKH ellenőr)is az ott vizsgázott járműveket.
igazából a Pannoniák is voltak gyártva indexes,és nélküli változatban,az irányjelző motorkerékpáron nem kötelező tartozék,ha ebbe kötnek bele,akkor pénzt akar a vizsgáztató.
módszer:ha csak Ő látja(kamera és munkatárs nem)össze dörzsölöd a mutató és hüvelyk ujjaidat,és próba képpen mutatsz neki 2ujjat(2000Ft),ha nemet int a fejével,és nem mutat Ő valamit,akkor hagyd ez egy bunkó,vagy nem tetszel neki,vagy ellenőrzik őket.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég