Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A sterimóval én is szívtam már meg,sztem motort nem egészséges azzal mosni.Bár nekem azt csinálta,h (mivel nincs kupak a blokkon a kinyomóorsó végénél,1szerûen nem tudok szerezni,ha van vkinek,szóljon!!!) beázott a kinyomóorsó és megszorult.Ennélfogva kuplung=0,tolás haza,otthon szétszed,kitakarít... :x
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ja, itt az új akkum (csupa véletlenül errõl is hoztam ma képet):


Kép
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

ThUndeR: Ezért nem mosom soha a motort.......habár egyszer 2km alatt szarrááztam Mernye és Somogyaszaló között....és nem ázott be semmi. Blokkot brigéciollal vagy tiszta benzinnel takarítom, egyéb részeknek autósamponos ronggyal megyek neki, plusz szilikonozás illetve autópolír spray a megfelelõ helyeken.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Re: Problema !!!

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Megvan a bûnös ! Az akumlátor (-) kivezetésének kábelje meg van törve és hol van áram, hol nincs . Ennyi volt a mese . :wink: :lol: :twisted:
ThUnDeR írta:
Gshp írta:Hali !

Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .

Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl :roll: Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított :cry: Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .

Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?

Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl :roll: :evil:
Ez tipikusan mosás utáni beázásnak tûnik :) Én is jártam már így még a legelsõ 150-es ETZ-mmel, ha rátettem a gyuszi akkor vigan ketyegett, de ha tekertem tovább ---> helyzetjelzõ még OK volt, de a tompítottnál szétnyomta a 8A-s bizti rögtön. Nekem éppen a mûszerfal háttérvilágítás izzójának foglalata esett szét és testelt le, ez okozta a zárlatot. Gondolom neked is beázott, szétesett vmi, utána kell járni, nagyon sok lehetõség nincs! :)

ThUnDeR
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Sziasztok! végre összeállt az Etz blokk, csak sajnos most jön az a rész amihez nem nagyon értek!!!
Annyit tudok hogy a gyujtás az tirisztoros, megvan a forgórész,állórész és a gyujtó tekercs joformán ennyi,mi kell még az alapvetõ inditáshoz??? esetleg egy bekötési rajz sem jönne rosszul!!! kérlek irjon vallaki!!!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Problema !!!

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Gshp írta:Hali !

Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .

Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl :roll: Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított :cry: Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .

Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?

Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl :roll: :evil:
Ez tipikusan mosás utáni beázásnak tûnik :) Én is jártam már így még a legelsõ 150-es ETZ-mmel, ha rátettem a gyuszi akkor vigan ketyegett, de ha tekertem tovább ---> helyzetjelzõ még OK volt, de a tompítottnál szétnyomta a 8A-s bizti rögtön. Nekem éppen a mûszerfal háttérvilágítás izzójának foglalata esett szét és testelt le, ez okozta a zárlatot. Gondolom neked is beázott, szétesett vmi, utána kell járni, nagyon sok lehetõség nincs! :)

ThUnDeR
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Problema !!!

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Hali !

Nemrég értem haza a sötétben és semmit sem láttam . Valami történt .

Az egész úgy kezdõdött lemostam a sterimos mosóban a motoromat ezután a gyertyasapka alá víz került és nem kaptam szikrát.
ezekután motoroztam, motoroztam, motoroztam és 1x csak eltûnt minden áram a gépbõl :roll: Egyik pillanatról a másikra leállt még a lefulladásjelzõ sem világított :cry: Egy kanyi áram nem volt benne . Ezután lefeszigettem a oldaldeknit, mert persze ilyenkor hagyja az ember otthon a szerszámokat meg a deknikulcsot ...
Ekkor láttam h nincs semmi látható dolog ami gátolná az elektronikát ...
Ezekután már csak úgy volt hajlandó beindulni a mocc, hogy sima gyújtás volt rajta . Ha ráraktam a világítást akár az országútit akár a tompítottat azonnal eltûnt az áram belõle .

Szerintetek mi okozhatja ? Rossz vezeték ? Vagy összeér vmi ? Vagy hozzáér a vázhoz 1 vezeték ? Vagy a sterimós mosás utáni kellemetlenség ?

Üdv . : Ádám, Hódmezõvásárhelyrõl :roll: :evil:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Samu írta:LED-es index készítés:

http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... index.html

Samu
Nekem már elkészült egy :P

Üdv. Ghost
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

ETZ, vagy TS? Küldj légyszi egy levelet a bakimate kukac gmail pont com-ra.
gabi2107kiraly írta:köszi a segítséget! És mennyibe kerülne bakimate nálad a vezeték? Nekem nem DeluXe 250esem van hanem csak a Standard
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

gabi2107kiraly

Hozzászólás Szerző: gabi2107kiraly »

köszi a segítséget! És mennyibe kerülne bakimate nálad a vezeték? Nekem nem DeluXe 250esem van hanem csak a Standard
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Úgynézki sikerült megoldani a problémát!Az egyenirányítónál egy szál vezeték rossz helyre nyúlt...Képzelhetitek meddig kellett tökölni, mire megtaláltam mûszerek, és segítség nélkül.Eddig minden oké.De kitudja mikor szól bele megint a techina ördöge :evil:
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ha vezetékköteget szeretnél cserélni, engem keress!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

gabi2107kiraly írta:Sziasztok. Én még új vagyok MZ témában, és azért írnék ide mert már egy jóideje küszködök egy probémával, ami nagyon idegesít. Az lenne a bajom, hogy a motor nem tölti vissza az aksit, és így hamar lemerül, és a huszadik hazatolás után már rettenetesen nehéz tolni... A motoron már kicseréltem a feszültségszbájzót, jó a diódasorom is, meg a gyújtásnak mind az álló és a forgó része is. tudna valaki valmit tanácsolni, hogy még mit nézzek át? Elõre is köszönöm.
Ha tényleg mindent jóra cseréltél (gondolom a gyújtás alatt generátor álló / forgó részét érted ) akkor csak a vezetékekkel lehet a baj!
Bizti renben?
A helyedbe azzal kezdeném hogy van a ménkû a fesz.szab azon vezetékében ami a generátorhoz megy...


mzgergõ


Szerintem az egyetlen dolog amit tehetsz hogy szakadás vizsgálóval végignézed a rendszert...
Így vaktában próbálkozni elég reménytelen dolognak tartom![/b]
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

mzgergõ írta:Igen megnéztem, de ott csak lecsúszni tudnak a vezetékek, de nem voltak.Megnéztem a gyujtás kapcsolód is, annál is minden rendbe volt.Egyébként ez csak testelés gond lehet, vagy meglehet, hogy aksi, egyenirányító, vagy fesz.szabályzó is ludas lehet?
kizártnak tartom
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Igen megnéztem, de ott csak lecsúszni tudnak a vezetékek, de nem voltak.Megnéztem a gyujtás kapcsolód is, annál is minden rendbe volt.Egyébként ez csak testelés gond lehet, vagy meglehet, hogy aksi, egyenirányító, vagy fesz.szabályzó is ludas lehet?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

mzgergõ írta:Andrei!

Most néztem át mindent.Ami kicsit gyanus volt, leszigeteltem, minden vezetéket megráncigáltam, és csodák csodára, kigyúladtak a ledek!Elindítottam, eddig minden oké, mentem vele 2métert, és pakk, bizti ki(negatív).Negatív vezeték le, bizti be, vissza negatív vezeték, de egybõl nekiállt szikrázni.Megint az összes vezetéket elölrõl hátúlig megnéztem, de ugyan úgy szikrázik..
Valami ötlet?
mûszerórák aljába is belenéztél? ott is megy darabonként 4 pozitív
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Andrei!

Most néztem át mindent.Ami kicsit gyanus volt, leszigeteltem, minden vezetéket megráncigáltam, és csodák csodára, kigyúladtak a ledek!Elindítottam, eddig minden oké, mentem vele 2métert, és pakk, bizti ki(negatív).Negatív vezeték le, bizti be, vissza negatív vezeték, de egybõl nekiállt szikrázni.Megint az összes vezetéket elölrõl hátúlig megnéztem, de ugyan úgy szikrázik..
Valami ötlet?
gabi2107kiraly

Hozzászólás Szerző: gabi2107kiraly »

Sziasztok. Én még új vagyok MZ témában, és azért írnék ide mert már egy jóideje küszködök egy probémával, ami nagyon idegesít. Az lenne a bajom, hogy a motor nem tölti vissza az aksit, és így hamar lemerül, és a huszadik hazatolás után már rettenetesen nehéz tolni... A motoron már kicseréltem a feszültségszbájzót, jó a diódasorom is, meg a gyújtásnak mind az álló és a forgó része is. tudna valaki valmit tanácsolni, hogy még mit nézzek át? Elõre is köszönöm.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

mzgergõ írta:Hali!

Történt velem egy incidens.Tegnap vágtattam a motorral, miközbe szakaszosan le akart állni a motor.Megálltam megnézni, hogy mi a baja, de alapjáraton hírtelen leállt.Gondoltam egy bizti elmehetett.Így is történt, a pozitív bizti ment el, és a pozitív vezeték leugrott az aksi helyérõl. semmi baj, kicseréljük.Ki is cseréltem, és mikor felakartam rakni a pozitív vezetéket a helyére, szikrázott egy pillanatig..Egészen biztos voltam benne, hogy valahol letestel.Össze tudtam rakni, viszont gyujtáskor semmi nem világított :evil: Az aksi meleg, én tiszta ideg lettem, mert tudtam, hogy haza kell tolni ezt a...
Itthon megnéztem, átnéztem minden vezetéket, de sehol nem testel le!Volt már régebben ilyen problémám, ezért minden vezetéket mozgás mentesen lerögzítettem, nem tudnak kidörzsõlni semmit..Én kifogytam az ihletbõl, ezért fordultam hozzátok.
Valami ötlet?
gyújtáskapcsoló és a kormánykapcsoló környékén lehet még testelés, gondolom ezek nincsenek benne a "minden vezeték"-ben
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Történt velem egy incidens.Tegnap vágtattam a motorral, miközbe szakaszosan le akart állni a motor.Megálltam megnézni, hogy mi a baja, de alapjáraton hírtelen leállt.Gondoltam egy bizti elmehetett.Így is történt, a pozitív bizti ment el, és a pozitív vezeték leugrott az aksi helyérõl. semmi baj, kicseréljük.Ki is cseréltem, és mikor felakartam rakni a pozitív vezetéket a helyére, szikrázott egy pillanatig..Egészen biztos voltam benne, hogy valahol letestel.Össze tudtam rakni, viszont gyujtáskor semmi nem világított :evil: Az aksi meleg, én tiszta ideg lettem, mert tudtam, hogy haza kell tolni ezt a...
Itthon megnéztem, átnéztem minden vezetéket, de sehol nem testel le!Volt már régebben ilyen problémám, ezért minden vezetéket mozgás mentesen lerögzítettem, nem tudnak kidörzsõlni semmit..Én kifogytam az ihletbõl, ezért fordultam hozzátok.
Valami ötlet?
Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Hozzászólás Szerző: Ts Powa »

Oks!

Kösz mindekinek, Máté megy a mail. :D
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!
Én foglalkozom vezetékkötegekkel, kicsit lejjebb láthatod is a hirdetésem. Keress meg e-mailben (vagy már meg is találtál?). Üdv: Máté
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Vezeték ügyben Baki Máté az illetékes! Ha kicsit lejjebb olvasol, akkor ott ír róla, a Ts 250/1-rõl is! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Információk

Hozzászólás Szerző: Ts Powa »

Üdv, egy kis segítség kellene nekem elektronika terén.

Mz Ts 250/1 típus

Kapcsoló panel kérdés. Gyanítom, hogy jelenleg egy etz kapcsolótábla van rásufnituningolva. szeretném lecserélni, hisz hamarosan veterán vizsgát akanék rá. Szóval, mivel gyárit már nem kapni, legalább is itt nem, ahol lakom, így neten (vatera), találtam egy ts 125-ös kapcsolótáblát. Új állapotú. A kérdés az lenne, hogy passzol-e az én típusomhoz, a gyanúm az, hogy igen, mivel ugyan - úgy van minden megtervezve abben a két típusban, csak a hengerûrtartalom nagyobb (mondja a laikus), talán ti tudtok valami közelebbit.

Azon kívül: a vezetékezésbe is belerohantam, hogy lecserélem róla. Kapcsolási rajzom van hozzá, de valami olyasmit hallottam, hogy talán lehet külön szettet is kapni a motorhoz. Így nem kell a vezetékeket külön - külön megvenni, hanem egy pack -ban megkapom õket. Ilyesmi lehetséges? Vagy csak mese volt?

Elõre is köszi.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

bakimate írta:Szia!

Igen, tudok, ha kell már most is.
Csöpi írta:Szia Máté!
Ha jól látom, a vezetékek a gyárival megegyezõ színjelölésüek, ugye? :D
Érdeklõdésképpen Pannonia T5H, és P10-hez is tudsz majd készíteni kábelköteget?
Egyik barátomnak kellene majd, de még nem biztos, ez attól függ, hogy mikor tudjuk befejezni a nagy Dutrát.
Azért köszi szépen :)
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!

Igen, tudok, ha kell már most is.
Csöpi írta:Szia Máté!
Ha jól látom, a vezetékek a gyárival megegyezõ színjelölésüek, ugye? :D
Érdeklõdésképpen Pannonia T5H, és P10-hez is tudsz majd készíteni kábelköteget?
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Szia Máté!
Ha jól látom, a vezetékek a gyárival megegyezõ színjelölésüek, ugye? :D
Érdeklõdésképpen Pannonia T5H, és P10-hez is tudsz majd készíteni kábelköteget?
Üdv: Alter /Csöpi/
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Szia Máté!

Sajna most már elkezdõdött a szezon, de ha majd közeleg a Mikulás akkor befizetnék egy érátültetésre, úgy látom minõségi munkák a kábelkötegeid... =D>

Üdv. Ghost
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nagyon profi munka! :smt023 =D>
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Utángyártott vezetékköteg kapható nálam
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
Pannónia P20
típusokhoz.
Igény esetén elkészítem ETS 250 és ETZ 250 típusokhoz is.
Akit érdekel, írjon egy e-mailt: bakimate kukac freemail pont hu.
Kép
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

ETZ-s kollégák!
NAGYON kellene a 250-es ETZ-hez is vezetékköteg, de nincs motor, amin meg tudnám csinálni. Van valaki esetleg aki még nélkülözni tudná a motorját 1-2 hétig?
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: 6v-os gyújtás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!
Ha esetleg vezetékköteget is szeretnél cserélni a motorodban, engem keress, nálam lehet kapni új vezetékköteget Trophyhoz is!
smerli írta:Szevasztok!

Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?

Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?

Köszi!

Üdv: Smerli
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szevasztok van egy érdekes tapasztalatom az elektromos feszab-al kapcsolatba (az a hirhedt kék sárga TR")föleg a 6 V ra vonatkozolag,sokan panaszolják egy hét után lemerült az aku ha nem használják.Az egyik barátom is a6V/1 re rakott ilyen csodát és amig nem pihentete a gépet két hetet neki is jól müködött(aztán se kép se hang)aku lemerült,sehohogy nem értetem elöször hiszen nekem is ez van és müködik aztán elkezdtük a két mocit összehasonlitani és ki derült a megoldás is.Nekem már régen van egy kapcsoló beépitve az aku +fõkábelbe (a munkahelyen ne tudjanak játszani a gépel)miatt,és én megszokásbol ithon is áramtalanitok (bevett buszos szokás)mikor a garázsba álok.Tehát a barátom gépébe is beraktam egy ilyen mezei kapcsolot és láss csodát azota nem merül le az aku(persze ha lekapcsolja).Lehet,hogy a feszab szivja az akut ?Mindegy igy ki lehet küszöbölni és lopásgátlonak se utolsó.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Re: 6v-os gyújtás

Hozzászólás Szerző: motormanner »

smerli írta:Szevasztok!

Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?

Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?

Köszi!

Üdv: Smerli
Szia !

Neked is ajánlanám hogy visszaolvass ebben a fórumban mert a témát részletesen kitárgyaltuk még régebben!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

par hozzaszolassal lejjebb teljesen kiveseztuk ezt a kerdest.....5 fokban ne varj csodat foleg ha a hagyomanyos valtoolaj van benne akkor meg recseghet is...
Szosziupdate

Hozzászólás Szerző: Szosziupdate »

Sziasztok!
Volna egy olyan problémám, hogy a motor beindítása után, mikor berakom 1-esbe, a motor lefullad. Csak akkor nem, ha kis gázfröccsöket adok neki. Lehet ez attól, hogy hideg volt(kb 5 fok) és nem volt melegítve? Idén egyébként még nem használtam a motort.
smerli

6v-os gyújtás

Hozzászólás Szerző: smerli »

Szevasztok!

Remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 150-es kistrophy-m. Az elmúlt 2 évet gond nélkül kihúzta. Tavaly õsszel elkezdett vacakolni a gyújtása. Hol ment hol nem ment, néha magas fordulaton ment jól néha alacsonyon. Aztán végülis kiderült, hogy a kondenzátor adta be a kulcsot. Az eredeti 34 évig bírta, viszont szeptember óta már a 3-at cseréltem benne. De menet közben szépen kezdett leépülni, néha elindul a motor néha nem vagy hatalmasat durran és utána indul. Az összes gyújtás alkatrészt már lecseréltem szépen lassan, de a hiba továbbra is fent áll. Mi lehet a gond?

Tudtok-e vmi használható dokumentumot a 6v-os rendszer 12 voltosra átalakításáról?

Köszi!

Üdv: Smerli
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

amint megjavul a weblap, küldöm, valami adatbázis hiba miatt nem érhetõ el a holmi
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Andrei írta:akkor én mondom, a tirisztoros jó :)))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
Engem érdekelne a speckó, én is elektronikus gyújtásokkal foglalkozgatok. :D
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Akkor megnyugodtam mert Bátyám mz-je volt a szar és nem pedig az enyém!!! eddig is melegítettem ezután is fogom!!!
Okés köszönöm!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

És az is kellemetlen,h amíg meg van dermedve az olaj a forgattyúsházban,addig gyakorlatilag nincs kuplungkiemelés,szóval be kell melegíteni a motort...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

nagyon egyszeru az oka, hidegen a benzin egy resze kicsapodik a hengerfalra ergo hideg motornal szegeny a keverek....miutan uzemi hofok koruli meg termeszetesen optimalizalodik a helyzet ezen ne csodalkozz, igy van rendjen, akkor van baj, ha hidegen szivato nelkul is elindul :twisted:
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Sziasztok! ismét a segítségeteket kérném! A jelenség: hidegen egyátalán nem akar elindulni az etz-m vagy igen hosszan kell csusztatnom a kuplungot, kb 5 perc melegítés után pedig finoman lágyan elindul!! talán a gyergyára gondolok hogy nem tudja hidegen eldolgozni a benzint, tanácstalan vagyok!!! eddig nem is nagyon foglalkoztam vele mert minden esetbe kicsit járatom a mocit, csak kiváncsi lennék a hiba okára!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha tudsz esetleg berakni vagy küldeni kapcsrajzot,örülnék,már csak érdekességképp is,de ha lesz szabadidõm,jó lenne megcsinálni,kipróbálni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ami "tirisztor"-t most látom hogy tranzisztor...
bu 208A van az enyémben, ami egy 1500 voltos nagyfesz tranzisztor... gondolom nem csak az enyémben van ez
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

akkor én mondom, a tirisztoros jó :)))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem azt mondtam,h a MOSFET-tel nem jó,csak azért érdeklõdtem,mert kiváncsi vagyok a megoldásra (elektrotechnikus vagyok mellesleg).

És nem mondtam,h a tirisztoros jó,mert nekem is megszakítós és nem cserélném le :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

hol van a kispolszkiban tirisztor? hol van a megszakítós mz-ben tirisztor? ki mondta hogy jobb mint a tirisztor?
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés

nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Mosfet-tel kapcsolgatsz?Az miért jobb a tirisztornál?
Érdekel ez a megoldási módszer :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 51 vendég