Gumik

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csdani írta:Szevasztok!

Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
A 16"os nyilván gyorsabban fog kopni, mint a gyári méret, és nem csak a 2" különbség miatt.
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

csdani írta:Szevasztok!

Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.

Szia!!
Nekem Heidenau 3.25-16 M/C Reinforced 55P K36 -os van hátul s elég jól bírja az utakatt kevesett kopik jól tapad pedig én általában 2 személlyel megyek nagy távokatt s még eddig nem okozott gondott!!!Szerintem próbáld ki a Heidenau 3.50-16 K33-as nem lehet az se rosszabb!!!Eddig 4000 km van benne s csak a gumiszőr kopott el!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára etzzsolt 2011.08.24. 08:04-kor.
A rock örök és halhatatlan!!
Avatar
Ádi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.08.04. 02:21
MZ-d típusa: Etz 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Ádi »

Hello!

Nem tudja valaki megmondani ,hogy 1984-es etz 250 De luxon milyen mintájú gumi volt gyárilag ?
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv:Ádám
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Metzeler ME22!

Nekem 4000 km alatt alig kopott és jól is tapadt, kivéve vizes füvön. :lol:
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csdani »

Máté írta:Van valakinek tapasztalata Michelin gumikkal? Most egész olcsón láttam hátsó gumit. Talán kicsit talán tartósabb lenne mint a Heidenau.
Köszi előre is.

Hello!

Nekem elöl 2.75-18 Michelin Pilot Sporty van, tavaly novemberben vettem, valami 7.500-ért, ha jól tudom. 5000 van benne, semmi, szó szerint semmi kopás nincs rajta, középen az öntési apró reve sem kopott le 100%-osan.... 20000-et sztem gond nélkül elmegy. Tapadása valamivel gyengébb, de nem számottevően, mint a Heidenau k45-é.

Hátul is volt 100/80-16-os Michelin Pilot, de az 7-8 ezer alatt elkopott, a tapadása sem volt olyan, mint a K63-é
Kérdés: Te mennyiért láttad a hátsó Michelint, és milyen méretben?
Érdemes odafigyelni a gyártási dátumára, mert az tud meglepetést okozni....

Akit érdekel, van egy 2.75-18-as Michelin Pilot Sporty-m, 7000-et futott, 90%-os állapotban, kissé megkeményedve, 3000-ért odaadom. Átvehető Lábatlan, Veszprém, Székesfehérvár.
csatho.daniel@freemail.hu


Kép

Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Máté írta:Van valakinek tapasztalata Michelin gumikkal? Most egész olcsón láttam hátsó gumit. Talán kicsit talán tartósabb lenne mint a Heidenau.
Köszi előre is.
A Michelinekkel nekem olyan tapasztalatom van, hogy elég jól tapadnak, de gyorsan is kopnak.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

Van valakinek tapasztalata Michelin gumikkal? Most egész olcsón láttam hátsó gumit. Talán kicsit talán tartósabb lenne mint a Heidenau.
Köszi előre is.
foritom92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.05.18. 20:18
MZ-d típusa: etz

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: foritom92 »

Sziasztok!

Érdeklődnék 250-es ETZ-re hátul elférne e 120/80/18-as gumi???
Valakinek véleménye? Tapasztalata?

Kösziii!!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: young boys »

DrV írta: Tanulság? Számomra, h mostmár tudom, h milyen a jó futómű és a futómű-fék-gumi is egy szentháromság, de ez az életedről szól. Mindig minőségit 8)
Na ez az a hely ahol a sporólás az életedbe kerülhet...
Itt nem szabad a jó minőségű holmira a pénzt sajnálni....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

foritom92 írta:De mik a mérteke amik még rámennek mármint széleségre?
Ezek szerint szélesebbet szeretnél a gyári méret helyett? előre 3.00 szokás, hátsóból meg nem tudom, h mennyire érdemes növelni. ETZ ről beszélek.
Sztem a gyárin nem érdemes változtatni.

Ma jöttem haza Szlovénia kanyargós útjairól, utassal. Heidenaum van gyári méretekkel, elöl K45 minta hátul meg K36. A futóművem jól működik, szezon előtt meg lett csinálva, az első fékek is (cső csere és új fékbetét a jobbikból), a villamerevítő meg csak pénteken lett feltéve. A gumikat a legszéléig lehet dönteni, magabiztosan tartják az utat, a merevítő hatására az első villa az utat sokkal leköveti, mint nélküle, vagyis a kormányra sokkal kevesebb lökést ad át. A hátsó futómű egyáltalán nem kóvályog, hibátlanul (önmagához képest) csillapít. Volt egy előttem hirtelen és váratlanul lassító autós. Ezen feltételek és a kellő követési távolság betartása nélkül a lökhárítója túl közel kerülhetett volna hozzám. Előtte vee rubber gumi volt, ami legalább el tudott kopni normál használat mellett, viszont a profilját a mérnökök nagy odafigyeléssel alakították ki derékszögűre. Tanulság? Számomra, h mostmár tudom, h milyen a jó futómű és a futómű-fék-gumi is egy szentháromság, de ez az életedről szól. Mindig minőségit 8)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
foritom92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.05.18. 20:18
MZ-d típusa: etz

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: foritom92 »

De mik a mérteke amik még rámennek mármint széleségre?
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: DrV »

foritom92 írta:Sziasztok!
Gumi vásárlás elött állok nem tudom milyen méretek mennek rá átváltottam(3.50=90, 2.75=70) valakinek tapasztalata esetleg valakinek eladó gumija?
Ja amúgy 250-es etz.
Ha jól emlékszem, itt a honlapon lehet letölteni egy gumi méret átváltót. PDF formátumban van.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
foritom92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.05.18. 20:18
MZ-d típusa: etz

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: foritom92 »

Sziasztok!
Gumi vásárlás elött állok nem tudom milyen méretek mennek rá átváltottam(3.50=90, 2.75=70) valakinek tapasztalata esetleg valakinek eladó gumija?
Ja amúgy 250-es etz.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Krepp írta:Isten hozott a k44-esek klubjába =D> , kevesen vagyunk de mindenki más a helikopter [-(
Köszi :)
Szerintem pont te jöttél mögöttem mikor Bakony túrán ebéd után elindulva Zircen vasút előtt a vizes úton blokkolt az első kerekem, kacsáztam is egy szépet. :)
Kíváncsi leszek a K44 hogy viselkedik majd, jövő hét elején hozza a futár.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Isten hozott a k44-esek klubjába =D> , kevesen vagyunk de mindenki más a helikopter [-(
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Köszi a segítséget srácok!
Végül 90/90-18 K44 és 110/80-16 K36 mellett tettem le a voksot.
:D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta:Van valakinek tapasztalata K36-tal és K66-tal IS?
Eddig K36-om volt, elégedett is voltam vele, de 8000km alatt már totál elkopott, ez pedig szerintem röhejesen kevés.
Most kellene valamit újítani, a K66-ra gondoltam esetleg alternatívaként, csak jó lenne olyantól hallani valamit akinek van összehasonlítási alapja.
Ja, 110/80-16 méretben akarok :)
Én k36-al vettem majd k66 van rajta most. Mindkettő nagyon jól tapad elégedett vagyok/voltam velük. Bambi mondta régebben, hogy mindkettő ugyanolyan keverékből van tehát kb ugyanannyit bírnak. Kb 5000km van a k66-ban most, de már eléggé lekopott a közepe. Csak ajánlani tudom, vizen nagyon jó, tavaly Tátrába se volt gond, pedig ott volt víz rendesen.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem is k36 van hátul. Használtan vettem ez volt a motoron, mentem vele azóta 9000km-t és ezt a szezont még kibírja, én ilyet veszek legközelebb is. Esőgumi kinézete van a k66nak, próbálkozz :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Van valakinek tapasztalata K36-tal és K66-tal IS?
Eddig K36-om volt, elégedett is voltam vele, de 8000km alatt már totál elkopott, ez pedig szerintem röhejesen kevés.
Most kellene valamit újítani, a K66-ra gondoltam esetleg alternatívaként, csak jó lenne olyantól hallani valamit akinek van összehasonlítási alapja.
Ja, 110/80-16 méretben akarok :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Itt kb mindenki vágja, hogy nem vagyok egy nagy kanyaxrvadász (és még finoman fejeztem ki magam), tehát az én igényeimet is bármi kielégítené. De. Ez nem ilyen egyszerű. Szombaton Dobogókőre vittem az asszonyt, és visszafele egy autós kb satufékkeljött rá Pomázon talán, kigyorsítós szakaszon kereszteződés után (index nélkül természetesen) hogy "jéé én ide akarok bekanyarodni". Hát, megnyikordult a Heidenau elöl a fékezéskor.

Na most ha egy kicsit gyengébb gumi van fenn ami megcsúszik, anyagi és személyi sérülés is keletkezhetett volna.

Tanulság: egy gumi sose lehet elég jó, mindig a maximumra kell törekedni, és nem ezen spórolni.
Na ja, én így tettem lapra a gépet régebben, kopott gumival csak csúszott.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ma vettem. (Krepp jóárasította)

Kép

Kicsit szélesebb mint a mostani... :shock: Nagyon dicsérik a borogatósok, hát beneveztem.... Majd beszámolok, de a pályázásig fentmarad a régi... 8-[
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Itt kb mindenki vágja, hogy nem vagyok egy nagy kanyaxrvadász (és még finoman fejeztem ki magam), tehát az én igényeimet is bármi kielégítené. De. Ez nem ilyen egyszerű. Szombaton Dobogókőre vittem az asszonyt, és visszafele egy autós kb satufékkeljött rá Pomázon talán, kigyorsítós szakaszon kereszteződés után (index nélkül természetesen) hogy "jéé én ide akarok bekanyarodni". Hát, megnyikordult a Heidenau elöl a fékezéskor.

Na most ha egy kicsit gyengébb gumi van fenn ami megcsúszik, anyagi és személyi sérülés is keletkezhetett volna.

Tanulság: egy gumi sose lehet elég jó, mindig a maximumra kell törekedni, és nem ezen spórolni.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: bela700 »

ambrusviktor írta:Akit érdekel, a vaterát nézegetve ráakadtam egy Barum gumira 3000,-ft ért. Nekem Heidenauom van így nem veszem ezt meg, de egész jó ajánlatnak tűnik, tekintve h a gumi jól néz ki :D
Csak mert korábban Dénes említette. :)


http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 88518.html
A futófelülete jónak néz ki de ez már csak kézikocsira való mert nagyon öreg gumi.Ugyanis már sok éve nem Barum néven gyártják a csehek hanem Mitas a mostani neve. A Barum név is megmaradt a szgk.gumiknál és a mg.gumiknál is.Egyébként én mindig ezt a márkát használtam,az én igényeimet tökéletesen kielégíti.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: young boys »

Ha valakit érdekel tudok egy új(néhány km van benne csak) enduró gumit...3.25-16-os Mitas gumi...
6000 HUF az ára...Csak 1 próba kört mentek vele...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez tényleg megéri. Főleg hogy örökké tart, olyan kemény... ](*,) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Akit érdekel, a vaterát nézegetve ráakadtam egy Barum gumira 3000,-ft ért. Nekem Heidenauom van így nem veszem ezt meg, de egész jó ajánlatnak tűnik, tekintve h a gumi jól néz ki :D
Csak mert korábban Dénes említette. :)


http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 88518.html
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gergely993 írta:
young boys írta:
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...

pirelli, vagy michelin? ezekre gondoltam még, ezzel kapcsolatban vélemény?
A Pirelli elvileg lehet hogy jobb, de sokkal drágább ha jól tudom, a michelin sem olcsóbb és az a "nagy értékeléseken" kevesebb csillagocskát szokott kapni a heidenaunál :)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

A Metzeler is nagyon jó és nem sokkal drágább a heidenautól.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

young boys írta:
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...

pirelli, vagy michelin? ezekre gondoltam még, ezzel kapcsolatban vélemény?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: young boys »

gergely993 írta:sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

gergely993 írta:sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
Heidenau. Gumin szerintem nem érdemes spórolni.
Avatar
gergely993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: gergely993 »

sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hmm végül is elvittem egy gumishoz itt Tarjánban és 800,-ft ért megcsinálta a leszedést belsőcserét és feltevést.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Sz*rul hangzik az egész....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MrDok »

ambrusviktor írta:Én most szereltem az első kerekemet, kicentíroztam, amennyire tudtam és a küllők engedték, de még így is van kb 2mm ütése összesen. Erre feltettem a külsőt félig, bele a belsőt nagy szenvedések árán. (A külső most 3.00 ás, és csak 3.25-> belsőt találtam itthon, azt tettem bele). Na, beszerelem erre látom, hogy a külső valahogy becsípte a belsőt a pereme és a felni közé de úgy, hogy ha meg is emeltem a vassal, akkor sem akart visszamenni a helyére, hanem ott vigyorgott a kettő között. Ha felfújtam akkor is.
Holnap megyek Pestre veszek bele passzoló belsőt, aztán megpróbálom azzal összeszerelni, bár szegény köpeny más elég sokat sínylődött, mert a kapaszkodópereméről itt-ott ahol a vassal piszkálgattam már 3-4mm es gumidarabkák lejöttek.
Most komolyan elgondolkoztam rajta, hogy inkább vigyem-e a lentebb említett szervizbe, hogy felpakolják nekem rendesen...
Ahogy írod, a helyzetet, jobb lett volna ha a szervizzel kezded..... :?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Én most szereltem az első kerekemet, kicentíroztam, amennyire tudtam és a küllők engedték, de még így is van kb 2mm ütése összesen. Erre feltettem a külsőt félig, bele a belsőt nagy szenvedések árán. (A külső most 3.00 ás, és csak 3.25-> belsőt találtam itthon, azt tettem bele). Na, beszerelem erre látom, hogy a külső valahogy becsípte a belsőt a pereme és a felni közé de úgy, hogy ha meg is emeltem a vassal, akkor sem akart visszamenni a helyére, hanem ott vigyorgott a kettő között. Ha felfújtam akkor is.
Holnap megyek Pestre veszek bele passzoló belsőt, aztán megpróbálom azzal összeszerelni, bár szegény köpeny más elég sokat sínylődött, mert a kapaszkodópereméről itt-ott ahol a vassal piszkálgattam már 3-4mm es gumidarabkák lejöttek.
Most komolyan elgondolkoztam rajta, hogy inkább vigyem-e a lentebb említett szervizbe, hogy felpakolják nekem rendesen...
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Előbb láttam haver simóján 100/70-est ETZ kicsi úgynéztük szal sztem marad a 110/70-16-os :D \:D/ :wink:
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Most 90/80-as van fent, kb. simson gumi és a 16-os felnin szarul áll mert pici,amilyen mintákat találtam azok meg nekem nem jönnek be,pályára is járok vele és csúszkál K63-as heidenau van fent de nekem nincs minta a közepébe, azóta se láttam ilyet, sztem kimaradt belölle gyárilag.http://www.mofaker.hu/termek/90-80-16_K ... au__004500 ilyen gumi csak közepe hiányzik belölle.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

rolymoto9 írta:Ha a 110/80-ast nem ajánljátok, akkor a 110/70-est vagy a 100/80-ast rakjam fel???
Miért nem teszel fel gyári méretet? Nálam műszakin pl. azt is nézték h a gumi mérete elől 2.75, hátul 3.50es-e, aztán mivel nem akartam gumit cserélgetni az alkalomra ezért amikor vettem ezekből Heidenaut és teljesen megfelelnek minden körülménynek.
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Ha a 110/80-ast nem ajánljátok, akkor a 110/70-est vagy a 100/80-ast rakjam fel???
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: MZCs »

Alfa írta: Ja és ha már a gumikról van szó, egy észrevétel: Ha nincs benne rendesen nyomás, az nem csak olyan plöttyedté teszi az egészet, de vissza is fogja érezhetően a gépet, arról nem is beszélve h az üléspozíció is megváltozik. Én 2hetente fújom, olyan 0,3 bart ereszt addig, nektek is? A belsők lyukmentesek...
Én kb havonta ellenörzöm a benzinkutaknál (bár ahány kút annnyi érték....)
De nekem nem ereszt 0.3 bart kettő hét alatt.
Van amikor nem is rakok bele levegőt havonta..
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Krepp írta:Dénes arcból vissza :twisted: (pályára gyere ki vasárnap inkább...)
Alfa utassal 95? :^o
Mi olyan érdekes ezen? Itt az emberek felének 130 felett van a végsebessége, az enyém sztem 120 sincs. Akkor ezek szerint azok a motorok erősebbek, én életemben nem mentem még 105-110nél gyorsabban.

volt 100 is néha a sebesség, azért ennyit illik tudnia egy ilyen motornak. A menetellenállást meg nem a tömeg, inkább a légellenállás határozza meg döntő többségében, az meg utastól nem nő túlzottan. Szélről nem tudok nyilatkozni, lehet h volt hátszél, de oda és visszafele is volt h ennyivel mentünk. Igazából nem nagyon érdekel, a lényeg h haladjunk :mrgreen: Bringaórán ráadásul, + gpsen is ellenőriztem. Lejtő tuti nem volt, Alföldön mentünk végig. A gyorsulás persze 80 felett inkább csak az órán látható, nem érezhető, de ez egy ilyen műfaj. Azt tönkreteszi az utas.

Ezért mondtam hogy 6 liter felett evett, főleg visszafele. Nem szeretem, 85 el sokkal jobb menni, 100nál már nagyon túlpörög ez a konstrukció (4500+ fordulat) utazóhoz :( de néha azért jó látni hogy 3 számjegyűt is kiírhat az óra 8)

Ja és ha már a gumikról van szó, egy észrevétel: Ha nincs benne rendesen nyomás, az nem csak olyan plöttyedté teszi az egészet, de vissza is fogja érezhetően a gépet, arról nem is beszélve h az üléspozíció is megváltozik. Én 2hetente fújom, olyan 0,3 bart ereszt addig, nektek is? A belsők lyukmentesek...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Áhh én csak egyenesben tudok menni... (úgy nem kopik a GUMI oldala.)

Amugy ha lenne pályaképes motorom még mennék is.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Dénes arcból vissza :twisted: (pályára gyere ki vasárnap inkább...)
Alfa utassal 95? :^o
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Alfa írta:
szegény lány meg mozdulni nem mert :mrgreen: mindez olyan 95-100 as tempónál, akkor már baromira elgurult a gyógyszer a 3. óra után :D

A Heidenauk meg olyan biztosan tartottak, egyszer se meg se nyikkant.
Gyógyszer és 95 km/h...te Alfa... miről beszélsz? :D 100 alatt nem mér a mutatóm. Aki látta tudja h nem kamuzok. :D
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Máté »

POINTER írta:
KILL3R etz írta:Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni... :wink:

Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. :lol: ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
Köszi! Még annyi kérdésem lenne, hogy 120-as vagy 110-es gumi a jobb? 120-as nem fog vissza motoron? Nem mintha végsebesség betyár lennék, de a szélesebb gumi elviekben jobban tapad nem? Erről mi a vélemény?
Nem hinném hogy az a pár mm sokat jelentene abban hogy milyen a végsebesség.
Nekem is K65 van elöl, és nagyon nyerő páros együtt. Nem "hasonlítanak egymásra" de lényeg hogy tapadjon, nem?
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: POINTER »

KILL3R etz írta:Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni... :wink:

Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. :lol: ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
Köszi! Még annyi kérdésem lenne, hogy 120-as vagy 110-es gumi a jobb? 120-as nem fog vissza motoron? Nem mintha végsebesség betyár lennék, de a szélesebb gumi elviekben jobban tapad nem? Erről mi a vélemény?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dénes írta:Én Heidenaut "cseréltem" (motort valójában) 1980-as Barumra. :) Persze a profilmélység a 30 év után is vagy 2 méter. :)
Múltkor jetskizetem (aka zivatar, eső)... hát ez marha nagy poén. Mindenkinek tudom ajánlani aki szeret "számolgatva" okosan motorzni, mert ezzel tuti meg lehet tanulni. Nemtudom milyen tapadási együtthatót produkál, de sztem valahol a tükörjeges cucc alatt lehet.

Remélem kibírja a még hátralévő kb. 50-60 évemet a Föld bolygón. Vegyetek Barumot!
Vagy 2 hete én is jetskiztem, Szegedre lefele asszonnyal csomaggal olyan eső volt hogy az út egy merő víztükör volt csak. Amikor elállt, egy tükörsima víztükör, sose láttam még ilyet. Hátra is szóltam az interkomon h "nézmár mintha motorcsónakon ülnénk" a szegény lány meg mozdulni nem mert :mrgreen: mindez olyan 95-100 as tempónál, akkor már baromira elgurult a gyógyszer a 3. óra után :D

A Heidenauk meg olyan biztosan tartottak, egyszer se meg se nyikkant.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Gumik

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni... :wink:

Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. :lol: ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég