A 16"os nyilván gyorsabban fog kopni, mint a gyári méret, és nem csak a 2" különbség miatt.csdani írta:Szevasztok!
Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
Gumik
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Gumik
csdani írta:Szevasztok!
Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
Szia!!
Nekem Heidenau 3.25-16 M/C Reinforced 55P K36 -os van hátul s elég jól bírja az utakatt kevesett kopik jól tapad pedig én általában 2 személlyel megyek nagy távokatt s még eddig nem okozott gondott!!!Szerintem próbáld ki a Heidenau 3.50-16 K33-as nem lehet az se rosszabb!!!Eddig 4000 km van benne s csak a gumiszőr kopott el!!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára etzzsolt 2011.08.24. 08:04-kor.
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Gumik
Hello!
Nem tudja valaki megmondani ,hogy 1984-es etz 250 De luxon milyen mintájú gumi volt gyárilag ?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:Ádám
Nem tudja valaki megmondani ,hogy 1984-es etz 250 De luxon milyen mintájú gumi volt gyárilag ?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:Ádám
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Gumik
Szevasztok!
Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
Hátsó gumi vásárlása előtt állok. 100/80-16 Heidenau K63, vagy 3.50-16 Heidenau K33 között vacillálok. Jelenleg K63 van, jó, de 5000 alatt csutkára kopott, most már nem tapad, addig jó volt, jobb, mint a Michelin Pilot 100/80-16.
Melyiket ajánlanátok, terepen keveset megyek.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Gumik
Máté írta:Van valakinek tapasztalata Michelin gumikkal? Most egész olcsón láttam hátsó gumit. Talán kicsit talán tartósabb lenne mint a Heidenau.
Köszi előre is.
Hello!
Nekem elöl 2.75-18 Michelin Pilot Sporty van, tavaly novemberben vettem, valami 7.500-ért, ha jól tudom. 5000 van benne, semmi, szó szerint semmi kopás nincs rajta, középen az öntési apró reve sem kopott le 100%-osan.... 20000-et sztem gond nélkül elmegy. Tapadása valamivel gyengébb, de nem számottevően, mint a Heidenau k45-é.
Hátul is volt 100/80-16-os Michelin Pilot, de az 7-8 ezer alatt elkopott, a tapadása sem volt olyan, mint a K63-é
Kérdés: Te mennyiért láttad a hátsó Michelint, és milyen méretben?
Érdemes odafigyelni a gyártási dátumára, mert az tud meglepetést okozni....
Akit érdekel, van egy 2.75-18-as Michelin Pilot Sporty-m, 7000-et futott, 90%-os állapotban, kissé megkeményedve, 3000-ért odaadom. Átvehető Lábatlan, Veszprém, Székesfehérvár.
csatho.daniel@freemail.hu
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
A Michelinekkel nekem olyan tapasztalatom van, hogy elég jól tapadnak, de gyorsan is kopnak.Máté írta:Van valakinek tapasztalata Michelin gumikkal? Most egész olcsón láttam hátsó gumit. Talán kicsit talán tartósabb lenne mint a Heidenau.
Köszi előre is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Gumik
Sziasztok!
Érdeklődnék 250-es ETZ-re hátul elférne e 120/80/18-as gumi???
Valakinek véleménye? Tapasztalata?
Kösziii!!
Érdeklődnék 250-es ETZ-re hátul elférne e 120/80/18-as gumi???
Valakinek véleménye? Tapasztalata?
Kösziii!!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Gumik
Na ez az a hely ahol a sporólás az életedbe kerülhet...DrV írta: Tanulság? Számomra, h mostmár tudom, h milyen a jó futómű és a futómű-fék-gumi is egy szentháromság, de ez az életedről szól. Mindig minőségit
Itt nem szabad a jó minőségű holmira a pénzt sajnálni....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Gumik
Ezek szerint szélesebbet szeretnél a gyári méret helyett? előre 3.00 szokás, hátsóból meg nem tudom, h mennyire érdemes növelni. ETZ ről beszélek.foritom92 írta:De mik a mérteke amik még rámennek mármint széleségre?
Sztem a gyárin nem érdemes változtatni.
Ma jöttem haza Szlovénia kanyargós útjairól, utassal. Heidenaum van gyári méretekkel, elöl K45 minta hátul meg K36. A futóművem jól működik, szezon előtt meg lett csinálva, az első fékek is (cső csere és új fékbetét a jobbikból), a villamerevítő meg csak pénteken lett feltéve. A gumikat a legszéléig lehet dönteni, magabiztosan tartják az utat, a merevítő hatására az első villa az utat sokkal leköveti, mint nélküle, vagyis a kormányra sokkal kevesebb lökést ad át. A hátsó futómű egyáltalán nem kóvályog, hibátlanul (önmagához képest) csillapít. Volt egy előttem hirtelen és váratlanul lassító autós. Ezen feltételek és a kellő követési távolság betartása nélkül a lökhárítója túl közel kerülhetett volna hozzám. Előtte vee rubber gumi volt, ami legalább el tudott kopni normál használat mellett, viszont a profilját a mérnökök nagy odafigyeléssel alakították ki derékszögűre. Tanulság? Számomra, h mostmár tudom, h milyen a jó futómű és a futómű-fék-gumi is egy szentháromság, de ez az életedről szól. Mindig minőségit
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Gumik
De mik a mérteke amik még rámennek mármint széleségre?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Gumik
Ha jól emlékszem, itt a honlapon lehet letölteni egy gumi méret átváltót. PDF formátumban van.foritom92 írta:Sziasztok!
Gumi vásárlás elött állok nem tudom milyen méretek mennek rá átváltottam(3.50=90, 2.75=70) valakinek tapasztalata esetleg valakinek eladó gumija?
Ja amúgy 250-es etz.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Gumik
Sziasztok!
Gumi vásárlás elött állok nem tudom milyen méretek mennek rá átváltottam(3.50=90, 2.75=70) valakinek tapasztalata esetleg valakinek eladó gumija?
Ja amúgy 250-es etz.
Gumi vásárlás elött állok nem tudom milyen méretek mennek rá átváltottam(3.50=90, 2.75=70) valakinek tapasztalata esetleg valakinek eladó gumija?
Ja amúgy 250-es etz.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
KösziKrepp írta:Isten hozott a k44-esek klubjába , kevesen vagyunk de mindenki más a helikopter
Szerintem pont te jöttél mögöttem mikor Bakony túrán ebéd után elindulva Zircen vasút előtt a vizes úton blokkolt az első kerekem, kacsáztam is egy szépet.
Kíváncsi leszek a K44 hogy viselkedik majd, jövő hét elején hozza a futár.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Isten hozott a k44-esek klubjába , kevesen vagyunk de mindenki más a helikopter
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Köszi a segítséget srácok!
Végül 90/90-18 K44 és 110/80-16 K36 mellett tettem le a voksot.
Végül 90/90-18 K44 és 110/80-16 K36 mellett tettem le a voksot.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Én k36-al vettem majd k66 van rajta most. Mindkettő nagyon jól tapad elégedett vagyok/voltam velük. Bambi mondta régebben, hogy mindkettő ugyanolyan keverékből van tehát kb ugyanannyit bírnak. Kb 5000km van a k66-ban most, de már eléggé lekopott a közepe. Csak ajánlani tudom, vizen nagyon jó, tavaly Tátrába se volt gond, pedig ott volt víz rendesen.gabsic írta:Van valakinek tapasztalata K36-tal és K66-tal IS?
Eddig K36-om volt, elégedett is voltam vele, de 8000km alatt már totál elkopott, ez pedig szerintem röhejesen kevés.
Most kellene valamit újítani, a K66-ra gondoltam esetleg alternatívaként, csak jó lenne olyantól hallani valamit akinek van összehasonlítási alapja.
Ja, 110/80-16 méretben akarok
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Nekem is k36 van hátul. Használtan vettem ez volt a motoron, mentem vele azóta 9000km-t és ezt a szezont még kibírja, én ilyet veszek legközelebb is. Esőgumi kinézete van a k66nak, próbálkozz
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Van valakinek tapasztalata K36-tal és K66-tal IS?
Eddig K36-om volt, elégedett is voltam vele, de 8000km alatt már totál elkopott, ez pedig szerintem röhejesen kevés.
Most kellene valamit újítani, a K66-ra gondoltam esetleg alternatívaként, csak jó lenne olyantól hallani valamit akinek van összehasonlítási alapja.
Ja, 110/80-16 méretben akarok
Eddig K36-om volt, elégedett is voltam vele, de 8000km alatt már totál elkopott, ez pedig szerintem röhejesen kevés.
Most kellene valamit újítani, a K66-ra gondoltam esetleg alternatívaként, csak jó lenne olyantól hallani valamit akinek van összehasonlítási alapja.
Ja, 110/80-16 méretben akarok
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Na ja, én így tettem lapra a gépet régebben, kopott gumival csak csúszott.Alfa írta:Itt kb mindenki vágja, hogy nem vagyok egy nagy kanyaxrvadász (és még finoman fejeztem ki magam), tehát az én igényeimet is bármi kielégítené. De. Ez nem ilyen egyszerű. Szombaton Dobogókőre vittem az asszonyt, és visszafele egy autós kb satufékkeljött rá Pomázon talán, kigyorsítós szakaszon kereszteződés után (index nélkül természetesen) hogy "jéé én ide akarok bekanyarodni". Hát, megnyikordult a Heidenau elöl a fékezéskor.
Na most ha egy kicsit gyengébb gumi van fenn ami megcsúszik, anyagi és személyi sérülés is keletkezhetett volna.
Tanulság: egy gumi sose lehet elég jó, mindig a maximumra kell törekedni, és nem ezen spórolni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ma vettem. (Krepp jóárasította)
Kicsit szélesebb mint a mostani... Nagyon dicsérik a borogatósok, hát beneveztem.... Majd beszámolok, de a pályázásig fentmarad a régi...
Kicsit szélesebb mint a mostani... Nagyon dicsérik a borogatósok, hát beneveztem.... Majd beszámolok, de a pályázásig fentmarad a régi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Itt kb mindenki vágja, hogy nem vagyok egy nagy kanyaxrvadász (és még finoman fejeztem ki magam), tehát az én igényeimet is bármi kielégítené. De. Ez nem ilyen egyszerű. Szombaton Dobogókőre vittem az asszonyt, és visszafele egy autós kb satufékkeljött rá Pomázon talán, kigyorsítós szakaszon kereszteződés után (index nélkül természetesen) hogy "jéé én ide akarok bekanyarodni". Hát, megnyikordult a Heidenau elöl a fékezéskor.
Na most ha egy kicsit gyengébb gumi van fenn ami megcsúszik, anyagi és személyi sérülés is keletkezhetett volna.
Tanulság: egy gumi sose lehet elég jó, mindig a maximumra kell törekedni, és nem ezen spórolni.
Na most ha egy kicsit gyengébb gumi van fenn ami megcsúszik, anyagi és személyi sérülés is keletkezhetett volna.
Tanulság: egy gumi sose lehet elég jó, mindig a maximumra kell törekedni, és nem ezen spórolni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Gumik
A futófelülete jónak néz ki de ez már csak kézikocsira való mert nagyon öreg gumi.Ugyanis már sok éve nem Barum néven gyártják a csehek hanem Mitas a mostani neve. A Barum név is megmaradt a szgk.gumiknál és a mg.gumiknál is.Egyébként én mindig ezt a márkát használtam,az én igényeimet tökéletesen kielégíti.ambrusviktor írta:Akit érdekel, a vaterát nézegetve ráakadtam egy Barum gumira 3000,-ft ért. Nekem Heidenauom van így nem veszem ezt meg, de egész jó ajánlatnak tűnik, tekintve h a gumi jól néz ki
Csak mert korábban Dénes említette.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 88518.html
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Gumik
Ha valakit érdekel tudok egy új(néhány km van benne csak) enduró gumit...3.25-16-os Mitas gumi...
6000 HUF az ára...Csak 1 próba kört mentek vele...
6000 HUF az ára...Csak 1 próba kört mentek vele...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ez tényleg megéri. Főleg hogy örökké tart, olyan kemény...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Akit érdekel, a vaterát nézegetve ráakadtam egy Barum gumira 3000,-ft ért. Nekem Heidenauom van így nem veszem ezt meg, de egész jó ajánlatnak tűnik, tekintve h a gumi jól néz ki
Csak mert korábban Dénes említette.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 88518.html
Csak mert korábban Dénes említette.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 88518.html
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
A Pirelli elvileg lehet hogy jobb, de sokkal drágább ha jól tudom, a michelin sem olcsóbb és az a "nagy értékeléseken" kevesebb csillagocskát szokott kapni a heidenaunálgergely993 írta:young boys írta:
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...
pirelli, vagy michelin? ezekre gondoltam még, ezzel kapcsolatban vélemény?
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Gumik
young boys írta:
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...
pirelli, vagy michelin? ezekre gondoltam még, ezzel kapcsolatban vélemény?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Gumik
Heidenau tökéletes...Ne rakj rosszabatt rá...És nem is drága...gergely993 írta:sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Heidenau. Gumin szerintem nem érdemes spórolni.gergely993 írta:sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
- gergely993
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.05.14. 21:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Re: Gumik
sziasztok!
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
nemrég vettem meg az első MZ-met, egy 250-es ETZ-t.
Műszaki még nincs rajta, de ilyen gumikkal nem is viszem el(mindenhol rehült, állítólag az első még gyári...). Milyen gumit ajánlotok, amivel kanyarban sem kell félnem hogy csúszkálni fog. mofakeren néztem de azok drágák (nyilván mert heidenau) nekem valamivel olcsóbban kéne
Tudtok ebben segíteni?
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Hmm végül is elvittem egy gumishoz itt Tarjánban és 800,-ft ért megcsinálta a leszedést belsőcserét és feltevést.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Ahogy írod, a helyzetet, jobb lett volna ha a szervizzel kezded.....ambrusviktor írta:Én most szereltem az első kerekemet, kicentíroztam, amennyire tudtam és a küllők engedték, de még így is van kb 2mm ütése összesen. Erre feltettem a külsőt félig, bele a belsőt nagy szenvedések árán. (A külső most 3.00 ás, és csak 3.25-> belsőt találtam itthon, azt tettem bele). Na, beszerelem erre látom, hogy a külső valahogy becsípte a belsőt a pereme és a felni közé de úgy, hogy ha meg is emeltem a vassal, akkor sem akart visszamenni a helyére, hanem ott vigyorgott a kettő között. Ha felfújtam akkor is.
Holnap megyek Pestre veszek bele passzoló belsőt, aztán megpróbálom azzal összeszerelni, bár szegény köpeny más elég sokat sínylődött, mert a kapaszkodópereméről itt-ott ahol a vassal piszkálgattam már 3-4mm es gumidarabkák lejöttek.
Most komolyan elgondolkoztam rajta, hogy inkább vigyem-e a lentebb említett szervizbe, hogy felpakolják nekem rendesen...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Én most szereltem az első kerekemet, kicentíroztam, amennyire tudtam és a küllők engedték, de még így is van kb 2mm ütése összesen. Erre feltettem a külsőt félig, bele a belsőt nagy szenvedések árán. (A külső most 3.00 ás, és csak 3.25-> belsőt találtam itthon, azt tettem bele). Na, beszerelem erre látom, hogy a külső valahogy becsípte a belsőt a pereme és a felni közé de úgy, hogy ha meg is emeltem a vassal, akkor sem akart visszamenni a helyére, hanem ott vigyorgott a kettő között. Ha felfújtam akkor is.
Holnap megyek Pestre veszek bele passzoló belsőt, aztán megpróbálom azzal összeszerelni, bár szegény köpeny más elég sokat sínylődött, mert a kapaszkodópereméről itt-ott ahol a vassal piszkálgattam már 3-4mm es gumidarabkák lejöttek.
Most komolyan elgondolkoztam rajta, hogy inkább vigyem-e a lentebb említett szervizbe, hogy felpakolják nekem rendesen...
Holnap megyek Pestre veszek bele passzoló belsőt, aztán megpróbálom azzal összeszerelni, bár szegény köpeny más elég sokat sínylődött, mert a kapaszkodópereméről itt-ott ahol a vassal piszkálgattam már 3-4mm es gumidarabkák lejöttek.
Most komolyan elgondolkoztam rajta, hogy inkább vigyem-e a lentebb említett szervizbe, hogy felpakolják nekem rendesen...
Re: Gumik
Előbb láttam haver simóján 100/70-est ETZ kicsi úgynéztük szal sztem marad a 110/70-16-os
Re: Gumik
Most 90/80-as van fent, kb. simson gumi és a 16-os felnin szarul áll mert pici,amilyen mintákat találtam azok meg nekem nem jönnek be,pályára is járok vele és csúszkál K63-as heidenau van fent de nekem nincs minta a közepébe, azóta se láttam ilyet, sztem kimaradt belölle gyárilag.http://www.mofaker.hu/termek/90-80-16_K ... au__004500 ilyen gumi csak közepe hiányzik belölle.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Miért nem teszel fel gyári méretet? Nálam műszakin pl. azt is nézték h a gumi mérete elől 2.75, hátul 3.50es-e, aztán mivel nem akartam gumit cserélgetni az alkalomra ezért amikor vettem ezekből Heidenaut és teljesen megfelelnek minden körülménynek.rolymoto9 írta:Ha a 110/80-ast nem ajánljátok, akkor a 110/70-est vagy a 100/80-ast rakjam fel???
Re: Gumik
Ha a 110/80-ast nem ajánljátok, akkor a 110/70-est vagy a 100/80-ast rakjam fel???
- MZCs
- bajnok
- Hozzászólások: 811
- Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Én kb havonta ellenörzöm a benzinkutaknál (bár ahány kút annnyi érték....)Alfa írta: Ja és ha már a gumikról van szó, egy észrevétel: Ha nincs benne rendesen nyomás, az nem csak olyan plöttyedté teszi az egészet, de vissza is fogja érezhetően a gépet, arról nem is beszélve h az üléspozíció is megváltozik. Én 2hetente fújom, olyan 0,3 bart ereszt addig, nektek is? A belsők lyukmentesek...
De nekem nem ereszt 0.3 bart kettő hét alatt.
Van amikor nem is rakok bele levegőt havonta..
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Mi olyan érdekes ezen? Itt az emberek felének 130 felett van a végsebessége, az enyém sztem 120 sincs. Akkor ezek szerint azok a motorok erősebbek, én életemben nem mentem még 105-110nél gyorsabban.Krepp írta:Dénes arcból vissza (pályára gyere ki vasárnap inkább...)
Alfa utassal 95?
volt 100 is néha a sebesség, azért ennyit illik tudnia egy ilyen motornak. A menetellenállást meg nem a tömeg, inkább a légellenállás határozza meg döntő többségében, az meg utastól nem nő túlzottan. Szélről nem tudok nyilatkozni, lehet h volt hátszél, de oda és visszafele is volt h ennyivel mentünk. Igazából nem nagyon érdekel, a lényeg h haladjunk Bringaórán ráadásul, + gpsen is ellenőriztem. Lejtő tuti nem volt, Alföldön mentünk végig. A gyorsulás persze 80 felett inkább csak az órán látható, nem érezhető, de ez egy ilyen műfaj. Azt tönkreteszi az utas.
Ezért mondtam hogy 6 liter felett evett, főleg visszafele. Nem szeretem, 85 el sokkal jobb menni, 100nál már nagyon túlpörög ez a konstrukció (4500+ fordulat) utazóhoz de néha azért jó látni hogy 3 számjegyűt is kiírhat az óra
Ja és ha már a gumikról van szó, egy észrevétel: Ha nincs benne rendesen nyomás, az nem csak olyan plöttyedté teszi az egészet, de vissza is fogja érezhetően a gépet, arról nem is beszélve h az üléspozíció is megváltozik. Én 2hetente fújom, olyan 0,3 bart ereszt addig, nektek is? A belsők lyukmentesek...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Dénes arcból vissza (pályára gyere ki vasárnap inkább...)
Alfa utassal 95?
Alfa utassal 95?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Gyógyszer és 95 km/h...te Alfa... miről beszélsz? 100 alatt nem mér a mutatóm. Aki látta tudja h nem kamuzok.Alfa írta:
szegény lány meg mozdulni nem mert mindez olyan 95-100 as tempónál, akkor már baromira elgurult a gyógyszer a 3. óra után
A Heidenauk meg olyan biztosan tartottak, egyszer se meg se nyikkant.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Nem hinném hogy az a pár mm sokat jelentene abban hogy milyen a végsebesség.POINTER írta:Köszi! Még annyi kérdésem lenne, hogy 120-as vagy 110-es gumi a jobb? 120-as nem fog vissza motoron? Nem mintha végsebesség betyár lennék, de a szélesebb gumi elviekben jobban tapad nem? Erről mi a vélemény?KILL3R etz írta:Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni...
Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
Nekem is K65 van elöl, és nagyon nyerő páros együtt. Nem "hasonlítanak egymásra" de lényeg hogy tapadjon, nem?
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Gumik
Köszi! Még annyi kérdésem lenne, hogy 120-as vagy 110-es gumi a jobb? 120-as nem fog vissza motoron? Nem mintha végsebesség betyár lennék, de a szélesebb gumi elviekben jobban tapad nem? Erről mi a vélemény?KILL3R etz írta:Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni...
Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Vagy 2 hete én is jetskiztem, Szegedre lefele asszonnyal csomaggal olyan eső volt hogy az út egy merő víztükör volt csak. Amikor elállt, egy tükörsima víztükör, sose láttam még ilyet. Hátra is szóltam az interkomon h "nézmár mintha motorcsónakon ülnénk" a szegény lány meg mozdulni nem mert mindez olyan 95-100 as tempónál, akkor már baromira elgurult a gyógyszer a 3. óra utánDénes írta:Én Heidenaut "cseréltem" (motort valójában) 1980-as Barumra. Persze a profilmélység a 30 év után is vagy 2 méter.
Múltkor jetskizetem (aka zivatar, eső)... hát ez marha nagy poén. Mindenkinek tudom ajánlani aki szeret "számolgatva" okosan motorzni, mert ezzel tuti meg lehet tanulni. Nemtudom milyen tapadási együtthatót produkál, de sztem valahol a tükörjeges cucc alatt lehet.
Remélem kibírja a még hátralévő kb. 50-60 évemet a Föld bolygón. Vegyetek Barumot!
A Heidenauk meg olyan biztosan tartottak, egyszer se meg se nyikkant.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Bele lehet. Sőt kell!
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni...
Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
Szenvedés, de belemegy...
Mivel merevebb a gumi oldalfala. De ez előny is, mert defekttel is haza tudsz jönni...
Felrakásnál kend be a peremét szilikonnal, vagy valami síkosítóval (nem.. nem úgy.. ), és ne féltsd 4-5-6-7 barig felfújni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég