Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gezaf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pilis-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gezaf »

Sziasztok!

Van valami ötletetek arra vonatkozóan, hogy mi lehet a baj, ha a motorom menet közben meggondolja megát, erőtlenné válik és csak úgy leáll többször is. Leállás után mindig várnom és próbálkonom kell, mikor indul újtra. Már cseréltem többször gyertyát, a főtengely szimering is cserélve volt(elvileg nem szív fals levegőt) Van valami ötletetek ezen kívül? Elég ciki, amikor a nagyobb városokban a forgalomban a belső sávból mindig ki kell húzódnom. Előre is köszönöm!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

bela700 írta:
Matee86 írta:Sziasztok!
Visszatettem a kis golyót,aláfeküdtem és megkerestem a kis helyet,ahova beleillett.... Visszacsavar...huh de jó,megvan az üres...... Igen ám,de most meg nem tudom sebességbe tenni :cry: Sajnos nem volt időm tovább próbálkozni,majd holnap!MI lehet még a baj?Mielőtt olajcsere volt,nem volt gond a váltóval...
Segítséget előre is köszi!

Üdv:Máté
Ugyan azt a golyót raktad vissza ami benne volt,vagy másikat?Ha másikat tettél arra ügyelj,hogy a golyó átmérője max.akkora lehet,hogy beleférjen a csavar furatába amibe a rugó van.Mert ha nagyobb akkor beszorítja a váltódobot és nem tudsz váltani semerre.Ha a golyó ugyanaz akkor esetleg a tömítő alátét nem-e maradt ki a csavar feje alól,vagy nem tettél-e vékonyabb alátétet,mer a csavar is megszoríthatja a váltódobot ha beljebb megy a kelleténél. :?: :-k
Szia!
A golyó ugyan az,viszont lehet akkor az alátéttel lesz gond.Bár az is a gyári(14x20),de ahogy néztem,rá van már gyógyulva a csavarra(ráhajlott).Holnap lecserélem,és megnézem úgy!Köszönöm a segítséget! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Matee86 írta:Sziasztok!
Visszatettem a kis golyót,aláfeküdtem és megkerestem a kis helyet,ahova beleillett.... Visszacsavar...huh de jó,megvan az üres...... Igen ám,de most meg nem tudom sebességbe tenni :cry: Sajnos nem volt időm tovább próbálkozni,majd holnap!MI lehet még a baj?Mielőtt olajcsere volt,nem volt gond a váltóval...
Segítséget előre is köszi!

Üdv:Máté
Ugyan azt a golyót raktad vissza ami benne volt,vagy másikat?Ha másikat tettél arra ügyelj,hogy a golyó átmérője max.akkora lehet,hogy beleférjen a csavar furatába amibe a rugó van.Mert ha nagyobb akkor beszorítja a váltódobot és nem tudsz váltani semerre.Ha a golyó ugyanaz akkor esetleg a tömítő alátét nem-e maradt ki a csavar feje alól,vagy nem tettél-e vékonyabb alátétet,mer a csavar is megszoríthatja a váltódobot ha beljebb megy a kelleténél. :?: :-k
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Visszatettem a kis golyót,aláfeküdtem és megkerestem a kis helyet,ahova beleillett.... Visszacsavar...huh de jó,megvan az üres...... Igen ám,de most meg nem tudom sebességbe tenni :cry: Sajnos nem volt időm tovább próbálkozni,majd holnap!MI lehet még a baj?Mielőtt olajcsere volt,nem volt gond a váltóval...
Segítséget előre is köszi!

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
brogyanecz96
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
MZ-d típusa: ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: brogyanecz96 »

Üdv!
Van szikra és anyagot is kap és a hengerfejet se hallom ereszteni.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Seri19 írta:Gondolom a szikrát meg a naftát már ellenőrízted ha nincs több ötleted.
Kérdéses a szimeringek állapota...Meg hogy mennyit állt a gép azelőtt hogy megvette..
De ugyebár a hiba keresést a végén kezdjük hogy betudjuk határolni a hiba helyét...
Még van ötletem más irányba is...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Gondolom a szikrát meg a naftát már ellenőrízted ha nincs több ötleted.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

brogyanecz96 írta:Üdv!
Nemrég vettem ts 125-öt de nem indul nem tudom mi lehet a baja nekem már nincs több ötletem.Bármilyen ötletet szívesen várok. Előre is köszönök minden segítséget.
Kezdésnek gyere az elektronika topicba...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
brogyanecz96
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.05.13. 23:47
MZ-d típusa: ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: brogyanecz96 »

Üdv!
Nemrég vettem ts 125-öt de nem indul nem tudom mi lehet a baja nekem már nincs több ötletem.Bármilyen ötletet szívesen várok. Előre is köszönök minden segítséget.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Matee86 írta:Köszönöm a segítségeteket!
Közben kikérdeztem fatert,és kiderült,hogy a kis golyót elfelejtette visszarakni a rugó tetejére... #-o Így persze hogy nem jó... Na remélem ez lesz a hiba oka,majd holnap reggel megnézem!Mégegyszer köszönöm a segítséget!

Még egy kérdés!Ezt a golyót simán vissza tudom rakni a helyére,vagy bontani kell a blokkot( nagyon remélem,hogy nem)!?Csak mert néztem a blokk összeszerelési videót,és ott a pali csak úgy belepottyantotta a lukon a megfordított blokkba,majd a rugót,majd a csavart rakta vissza... :P

Üdv:Máté
Egy kis gépzsírral ráragasztod a rugó tetejére, ami természetesen benne van a csavarban,és mehet is be a helyére.Így nem kell fejre állítani.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Köszönöm a segítségeteket!
Közben kikérdeztem fatert,és kiderült,hogy a kis golyót elfelejtette visszarakni a rugó tetejére... #-o Így persze hogy nem jó... Na remélem ez lesz a hiba oka,majd holnap reggel megnézem!Mégegyszer köszönöm a segítséget!

Még egy kérdés!Ezt a golyót simán vissza tudom rakni a helyére,vagy bontani kell a blokkot( nagyon remélem,hogy nem)!?Csak mert néztem a blokk összeszerelési videót,és ott a pali csak úgy belepottyantotta a lukon a megfordított blokkba,majd a rugót,majd a csavart rakta vissza... :P

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Olajleeresztő nem lett összekeverve a sebesség bentartó kis golyós valamivel :D 2. tippem pedig hogy nem 1-2 között próbálsz ürest keresni hanem fölötte valahol 3-4, 4-5 ilyen nekem is volt "ménincs üres az isten áldja meg aztán rájöttem hogy 3-4 között nem is lesz soha" álló motornál történt a dolog. :D
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ugye az üres rögzítőcsavarja nem lett piszkálva?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Matee86 írta:Most hétvégén végre sort tudtam keríteni az olajcserére,és a tömítés cserére,ami már igencsak esedékes volt.....
Ilyen ,,szép,, volt az olaj:

Kép


Kép

Máskor szerintem előbb kellett volna...
Emellett ajánlom mindenkinek,hogy ne legyen olyan balf@sz mint én.Ugyanis voltam olyan béna,hogy háromszor kellett szétszednem,majd összeraknom a blokk bal oldalát,a végén már az agyvérzés kerülgetett :twisted: Tapasztalatlanságom,ugyanis ez volt az első ilyen típusú műtétem, megbosszulta magát,először a kuplung akadt valahogy ki,majd a berugókar rugója nem stimmelt...szóval mindenki ellenőrizze le inkább kétszer,mert úgy jár mint én! #-o :oops: :wink:

Üdv:Máté

Folytatás következik...
Amíg nem voltam otthon,fater megpróbálta összerakni a motort...
Azonban van\lett egy kis gond... szerencsére még mielőtt feltöltötte olajjal észrevette,hogy a motort nem tudja kiszedni sebességből.Most hogy hazajöttem én is megpróbáltam,de sehogy se akart menni.Mi lehet a gond?Valakinek vmi ötlet?A szétszereléskor nem nyúltam a váltóhoz.Mondjuk az utóbbi időben észrevettem,hogy egyre nehezebb megtalálni az ürest,de sebességeket nem dobál ki,megvan mindegyik... nahgyon idegesít a dolog,mert ebben a szép időben nem tudok motorozni!
A segítséget előre is köszi!

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Na kérem... blokk szétkapva, főtengely becsomagolva, holnap küldöm Nyakasnak :)
Ja, és bár a fél napom arra ment rá, hogy Yoko hajtókart tudjak beszerezni, de már az is pipa :)
Az már úton is van Nyakas felé :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igaz, amíg ki nem könyököl kutya baja :smt023 :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Krepp írta:ezek szerint nekem 13 "rendetlen" ragadásom volt, mert utána még mindig ment a motor csak gyenge volt...
Így van! :D
A legrendesebb, az mikor eltörik a hajtókar, vagy kettészakad a dugattyú. Az már rendes beállás és nem ilyen szarakodás, hogy megszorult de megy tovább. :mrgreen:
Ha már szétesik a gép essen szét rendesen! :smt023
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

ezek szerint nekem 13 "rendetlen" ragadásom volt, mert utána még mindig ment a motor csak gyenge volt...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Sajnos egy rendesebb megragadásnál a tűgörgők belenyomódnak a hajtókarba/csapszegbe és onnan kuka az egész. :(
A tajvani hajtókar elég változó, nekem az oldalkocsisban bevált. Bírja a kiképzést! Ha éppen úgy sikerült nekik, akkor meg szar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Krepp írta:Ja,,, nekem úgy jött le hogy magadat sz*patod, és az ár azért ment fel mert szarul csináltad meg...
Hát hogy most sz.pok az tény :)
De amíg meg nem ragasztottam, addig mocskosul szép hangja volt és marha jól is ment.
Az egész sz.pás a megragadás számlájára írható. :(

De holnap egyeztetek Nyakas kollegával, aztán meglátjuk... Jó lenne ha Bakonyra már összeállna a technika...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Ja,,, nekem úgy jött le hogy magadat sz*patod, és az ár azért ment fel mert szarul csináltad meg...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Köszi a tippeket!
Ma ismét nem bírtam magammal, úgyhogy szétborítottam a paripát.
Úgy tűnik a főtengő zokon vett valamit, szerintem a megragadás, vagy az azt követő lefaragott alumorzsalék nem tehetett neki jót, de bezony lóg alul a hajtókar, az csörömpöl.
Hát... jó drága megragadás volt, de hát ez van.

Amúgy Krepp... 50 ropi az az anyag, az akárhol is csinálom ennyi. És azt sem védi ki Bambi, hogy ne bírjak magammal, és 1000km-nél megragasszam.

Na de mindegy... lényeg h hajtókar csere következik. Holnap teljesen szétrántom a blokkot, és valamit lépek. Tajwani amúgy mennyit bír?
Ez: http://www.mofaker.hu/termek/Fotengelyj ... TZ__305020
meg ez: http://webmotors.hu/spd/2000000007748/HAJTOKAR_KLT
ugyanaz a minőség lehet?
Ja... és hol érdemes csináltatni? Olyan érdekelne ahova elküldöm postán, pár nap múlva meg visszakapom. A helyi gépműhelyes csókához nem akarom vinni, hengerfúrást is elbaszta a Jawámnál...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

gabsic:Na pont ezért bízom bambira(szagember) az ilyen ügyeket...hogy ne 50000legyen,
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Üdvözlök minden olvasót!
Lenne két problémám. Az első hogy mikor behúzom a kuplungot üresben megváltozik a motor hangja ez mitől lehet? :roll:
A második a csörgés 3000-es fordulatig és miután átléptem pontosan a 3000-t abbamarad (súber?)
Ha tud valaki valamit akkor szívesen fogadom az esetleges ötleteket!
Köszönettel. Punisher
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:Üdv Urak
Általában akkor kérek itt tanácsot amikor már ötletem nincs...
Na most ez a helyzet...
Tehát: a második 300as blokkommal szívok.
Nem rég lett összerakva, 75.50-re lett felfúrva egy 250es henger. Lengyel dugóval lett összerakva, a csapszeg használt volt, mivel a tajvani csapszeg túl vastag...de ettől függetlenül gyönyörű hangja volt.
Aztán nem bírtam magammal. 900km-nél megragasztottam. Megragadás után mentem még 150km-t, hangja ekkor is szép volt.
Viszont éreztem olyat, hogy vékony a hengerfejtömítés, gondoltam rakok alá vastagabbat, hengerfejet levettem. Láttam hogy a hengerfalra fel van kenődve kis alu, gondoltam oké akkor henger is le.
Lecsiszoltam a dugó oldalát és a hengerfalra felkenődött anyagot is.
Összeraktam, egy nagyon kis ciripelés volt benn, de még mindig jó hangja volt.
Viszont mivel elég sokat le kellett szedni a dugóból, inkább vettem bele még egy lengyel dugót.
Az új dugóval összerakáskor a csapszeg benyomásakor sajnso sikerült megnyomni a tűgörgőt, ezért ismét új tűgörgőt kellett betennem.
Ekkor összerakva viszont borult a bili.
Valami boooorzalmasan csörög… Mintha csapszeg hang lenne, de hát azt megnéztem, passzentos, az nem szólhat.
De akkor vajon mi? Hihetetlen ronda hangja van… És már nagyon ötletem sincs mit kellene vele tenni.
De már közeledik ennek a blokknak a költsége az 50000hez (összes csapágy koyo 20E, fúrás 6E, dugó 2x7.5=15E, tűgörgők 2E, kuplung 5E), és bár marha jól megy, nem merek vele utcára menni olyan hangja van… És kezdem is unni, hogy az elmúlt 2 hétben mentem 80km-t, és ez alatt 4x szedtem szét a blokkot…
Ötlet?
Elképzelhető hogy az új dugó nem passzol. Nekem azt mondták hogy azért kell előbb a dugót megvenni mert a hengert mindig az adott dugohoz fúrják. Úgy nem szorul és nem lötyög.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Reszelés rossz!!!!
Sokan sok véleményen vagyunk de Nagyából a kvint eszencia::::

-Ne pörgessed széjjel(félgáz max)
-Ne erőltessed, kapcsol alacsonyabb fokozatba hegynek föl(inkább meny lassabban)
-Súbertet egyel föl(minimum)
-egyre hosszabb utakat tegyél meg. Először 5km-eket, (vársz hogy hűljön), ahogy egyre több km kerül a blokkba egyre hosszabb utakat mehetsz(én 200 km után is csak 40kmet megyek max)
-Kerüld a monoton útvonalat(én 90el mentem tavalyelőtt le Balatonra meg vissza(bejáratás címén), meg is lett az eredménye!)
-Dinamikus de nem sportos kigyorsítások, néha(ritkán)jobban megpörgetve a gépet.
-Alapjáratod legyen
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy ETZ 125-ös kecském és most először áll fent az a helyzet,hogy furatnom kell a hengert ugyanis 58ezer km után picit kopott a henger.Még sohasem volt részem ilyenben.Azt hallottam,hogy ha összedobom a szerkezetet,akkor be kell járatni és hogy nem illik pörgetni.Sokféle verziót hallottam/olvastam.Például olyat,hogy először ha beindítom nem szabad nagyon pörgetni meg nem szabad engedni hogy melegedjen,állítsam le mert ha melegszik akkor megszorul a dugó.
Sőt kicsit morbid ötletet is hallottam,hogy valaki megreszelte a gyűrűket és annyi volt a bejáratás :shock:
Ki mint tanácsol,hogyan érdemes csinálni ezt a bejáratást pontosan?

Válaszaitokat előre is nagyon köszönöm!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Ha a hengerrfalból is leszedtél meg a dugóbol is akkor lehetséges, hogy ez a helyzet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gabsic!

Nem ver bele a dugó szoknyája a blokköntvény "füleibe"? Vagy az onnan ki lett esztergálva?

Ha kiveszed a dugót, akkor a kipuff oldalon, a szoknya szélétől 2-3 mm-re keress sérülést...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

young boys írta: Úgy nézted a csapszeg tűgörgőt hogy benne volt a hajtókarban?
Vagy csak simán kézben húztad rá?
Én a leírtak alapján arra gondolok hogy a hajtókarban lóg a csapágy...
Igen, bent néztem a hajtókarban:
használt csapszeg + alapméretű új tűgörgő: kotyogásmentesen illeszkedik, kis ellenállással forgatható
új csapszeg + alapméretű használt tűgörgő: nem lehet összerakni
új csapszeg + alapméretű új tűgörgő: nem lehet összerakni
használt csapszeg + túlméretes tűgörgő: nem lehet összerakni
Tehát ahogy most van (használt csapszeg+ új alapméretes tűgörgő) jónak kellene lennie.

Igazából kínomban arra gondoltam hogy megint szétszedem, és behozom melóba a dugót meg a hengert, és megmérem mikróval, hátha az új dugó lenne mérethibás?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta:Üdv Urak!
Általában akkor kérek itt tanácsot amikor már ötletem nincs...
Na most ez a helyzet...
Tehát: a második 300as blokkommal szívok.
Nem rég lett összerakva, 75.50-re lett felfúrva egy 250es henger. Lengyel dugóval lett összerakva, a csapszeg használt volt, mivel a tajvani csapszeg túl vastag...de ettől függetlenül gyönyörű hangja volt.
Aztán nem bírtam magammal. 900km-nél megragasztottam. Megragadás után mentem még 150km-t, hangja ekkor is szép volt.
Viszont éreztem olyat, hogy vékony a hengerfejtömítés, gondoltam rakok alá vastagabbat, hengerfejet levettem. Láttam hogy a hengerfalra fel van kenődve kis alu, gondoltam oké akkor henger is le.
Lecsiszoltam a dugó oldalát és a hengerfalra felkenődött anyagot is.
Összeraktam, egy nagyon kis ciripelés volt benn, de még mindig jó hangja volt.
Viszont mivel elég sokat le kellett szedni a dugóból, inkább vettem bele még egy lengyel dugót.
Az új dugóval összerakáskor a csapszeg benyomásakor sajnso sikerült megnyomni a tűgörgőt, ezért ismét új tűgörgőt kellett betennem.
Ekkor összerakva viszont borult a bili.
Valami boooorzalmasan csörög… Mintha csapszeg hang lenne, de hát azt megnéztem, passzentos, az nem szólhat.
De akkor vajon mi? Hihetetlen ronda hangja van… És már nagyon ötletem sincs mit kellene vele tenni.
De már közeledik ennek a blokknak a költsége az 50000hez (összes csapágy koyo 20E, fúrás 6E, dugó 2x7.5=15E, tűgörgők 2E, kuplung 5E), és bár marha jól megy, nem merek vele utcára menni olyan hangja van… És kezdem is unni, hogy az elmúlt 2 hétben mentem 80km-t, és ez alatt 4x szedtem szét a blokkot…
Ötlet?
Úgy nézted a csapszeg tűgörgőt hogy benne volt a hajtókarban?
Vagy csak simán kézben húztad rá?
Én a leírtak alapján arra gondolok hogy a hajtókarban lóg a csapágy...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Üdv Urak!
Általában akkor kérek itt tanácsot amikor már ötletem nincs...
Na most ez a helyzet...
Tehát: a második 300as blokkommal szívok.
Nem rég lett összerakva, 75.50-re lett felfúrva egy 250es henger. Lengyel dugóval lett összerakva, a csapszeg használt volt, mivel a tajvani csapszeg túl vastag...de ettől függetlenül gyönyörű hangja volt.
Aztán nem bírtam magammal. 900km-nél megragasztottam. Megragadás után mentem még 150km-t, hangja ekkor is szép volt.
Viszont éreztem olyat, hogy vékony a hengerfejtömítés, gondoltam rakok alá vastagabbat, hengerfejet levettem. Láttam hogy a hengerfalra fel van kenődve kis alu, gondoltam oké akkor henger is le.
Lecsiszoltam a dugó oldalát és a hengerfalra felkenődött anyagot is.
Összeraktam, egy nagyon kis ciripelés volt benn, de még mindig jó hangja volt.
Viszont mivel elég sokat le kellett szedni a dugóból, inkább vettem bele még egy lengyel dugót.
Az új dugóval összerakáskor a csapszeg benyomásakor sajnso sikerült megnyomni a tűgörgőt, ezért ismét új tűgörgőt kellett betennem.
Ekkor összerakva viszont borult a bili.
Valami boooorzalmasan csörög… Mintha csapszeg hang lenne, de hát azt megnéztem, passzentos, az nem szólhat.
De akkor vajon mi? Hihetetlen ronda hangja van… És már nagyon ötletem sincs mit kellene vele tenni.
De már közeledik ennek a blokknak a költsége az 50000hez (összes csapágy koyo 20E, fúrás 6E, dugó 2x7.5=15E, tűgörgők 2E, kuplung 5E), és bár marha jól megy, nem merek vele utcára menni olyan hangja van… És kezdem is unni, hogy az elmúlt 2 hétben mentem 80km-t, és ez alatt 4x szedtem szét a blokkot…
Ötlet?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Most hétvégén végre sort tudtam keríteni az olajcserére,és a tömítés cserére,ami már igencsak esedékes volt.....
Ilyen ,,szép,, volt az olaj:

Kép


Kép

Máskor szerintem előbb kellett volna...
Emellett ajánlom mindenkinek,hogy ne legyen olyan balf@sz mint én.Ugyanis voltam olyan béna,hogy háromszor kellett szétszednem,majd összeraknom a blokk bal oldalát,a végén már az agyvérzés kerülgetett :twisted: Tapasztalatlanságom,ugyanis ez volt az első ilyen típusú műtétem, megbosszulta magát,először a kuplung akadt valahogy ki,majd a berugókar rugója nem stimmelt...szóval mindenki ellenőrizze le inkább kétszer,mert úgy jár mint én! #-o :oops: :wink:

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dávid »

Üdv!
Az a kérdésem lenne, hogy ETZ 125-be milyen típusú BOSH gyertya az ideális?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Ma rámerészkedtem és lassan mentem vele néhányszáz métert, de semmi különöset nem tapasztaltam... igazán érdekelnek a vélemények, hogy merhetek-e közlekedni vele...
Köszönöm!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Hát nehézkesen megy ez a motorfelújítás; azt hittem hogy végre készen vagyok, de úgy látszik mégsem, ugyanis az alábbi igen meglepő jelenséget tapasztaltam:
(Előzmény, hogy a blokk kb egy éve lett felújítva, új SKF csapágyakkal, szimmeringekkel, kuplunggal (gyári agy) főtengely kiméretve stb; Bambi rakta össze, teljesen jó volt és minden szuper, így már csak az elektronika volt hátra).
Elmentem beállítani a levegőcsavart, így mentem a motorral kb 3km-t és ott állítgattam; kb 10-20 percet járt alapjáraton, mire nagyjából sikerült. Leállítottam. Megfordultam és újra elindítottam, de ekkor a henger környékéről valami furcsa csiszatolós hangot hallottam. Néha teljesen elhallgatott néha meg olyan volt mintha a dugattyú surlódna. Persze leállítottam. De a hang nem olyan fémes sipákoló valami volt, hanem csak olyan súrlódó, kicsit nyekergő. Állt kb 10 percet, mert addig gondolkoztam h na ha ez most túlmelegedett akkor mi a bánatot csinálok, no ekkor véletlenül megfogtam a kipuffogót és tök hideg volt, bár a henger elég meleg, noha valószínűleg ez nem számít, de azért meglepett. Ekkor megint elindítottam, megint sipárogott amikor behúzott kuplunggal egyesbe tettem (meg üresben is).
Gondoltam, így aztán el nem indulok haza, mert fejreállok, de végülis eldöntöttem h így vagy úgy úgyis haza kell jutni és a motor nélkül nem megyek. Tehát megint elindítottam. Kicsit és halkabban nyöszörgött, majd abbahagyta. Azért gyanús volt, ezért hazáig inkább csak 40el jöttem de nem hallottam újra a hangot. Mintha néha- néha valami kopogást hallottam volna, de az könnyen lehet h máshonnan jött, és csak azért figyeltem fel rá, mert nagyon figyeltem a hangot. Itthon üresben kicsit felpörgettem (azért 4000fölé nem mertem) de megint nem hallottam. Szóval most itt állok. Szivat a motorom...
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

conus írta:
daranyi68 írta:
Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincs hogy a gumikorong hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon. :mrgreen:
Szia!
Sikerült a váltót megbütykölni :D !! A VÁLTÓ KAR TENGELY csere volt a megoldás!
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

beci58 írta:
Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, .....

Én többször meghallgattam a hangját az alapjárat lehetne alacsonyabb, szegény a keverék azért nem pattogósabb a hangja.
A dugó hangja a hengerben laza illesztés esetén is lehet. De ennek a motornak jó hangja van használni kell nem szerelni örülnék
ha az enyém így szólna: :-" üdv Béla :-" :-"
Köszönöm a pozitív hozzászólások. Szegénykeverék? súbertűm a legfelső helyzetben van így is...mind1, mondtás is már a kollégáim bennt, hogy agyonra szerelem, és hozzá teszik hogy MZ-ez.. próbálok figyelni rá, minden rezzenését, és ezért is jöttem ide, kérdezni, tanácsot gyüjteni, nem pedig barmolni és felesleges kár csinálni benne.
Köszönöm mindenkinek a hozzászólását és tanácsát!!!!
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="Zael86"]Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, .....

Én többször meghallgattam a hangját az alapjárat lehetne alacsonyabb, szegény a keverék azért nem pattogósabb a hangja.
A dugó hangja a hengerben laza illesztés esetén is lehet. De ennek a motornak jó hangja van használni kell nem szerelni örülnék
ha az enyém így szólna: :-" üdv Béla :-" :-"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Alfa,
Elég fickósan veszi a fordulatot :D :smt023 8)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát ehhez a részéhez igazából nem értek, de sztem beállítási hiba is simán lehet. Dúsítsd a keveréket (rakd afentebb a tűt), és próbáld ki úgy...
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Alfa írta:
Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI
Ez sztem nem azért rázza. Mintha a sajátomat hallanám, van benne némi súberzörgés (akkor hallható amikor meghúzod neki a gázt, a csörgés), ezen kívül pedig rengeteg falsot szív valahonnan, például szimmeringes, vagy valami más helyről. A rázás szerintem ütemkimaradás miatt van, amit szintén a falsszívás miatti bizonytalanság okozhat.

Köszike, de a fene egye meg a mocimat...2010 áprilisban mind2 főtengely szimeringet kicseréltem, blokk peremzárása szemmel rendben, a szívócső és a karbi csatlakozását Locite5920 szerelőpasztával(+tömítésekkel) rakatam össze, visszafele a levegőszűrőig minden rendben!...igaz azt mindig is figyeltem, hogy az enyémnek valahogy nincs az az igaz kopogós EZThangja, mint a többi városi kétkerekűeknek!

Köszönöm az előző tanácsot; tippet...Még valakinek esetleg jó ötlete, mielőtt ripityára szedném!?

Hogy én mennyit jártam Bambihoz ezzel :mrgreen: mármint a kelepeléssel. A végén már úgy zavart el :twisted:

Amúgy sztem a hangja szép, egy kis kuplungkosár akad benne (kelepelés szintén), de ez már csak ilyen :mrgreen: az enyém sokkal ilyenebb, itt van:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q53egMSMyHQ[/youtube]

Ja és igen, most tényleg világkörüli úton voltam, nem csak úgy néz ki :mrgreen: Szegedről való visszaérkezés után pár órával lett felvéve, épp hagytam hűlni picit.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Zael86 írta:Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI
Ez sztem nem azért rázza. Mintha a sajátomat hallanám, van benne némi súberzörgés (akkor hallható amikor meghúzod neki a gázt, a csörgés), ezen kívül pedig rengeteg falsot szív valahonnan, például szimmeringes, vagy valami más helyről. A rázás szerintem ütemkimaradás miatt van, amit szintén a falsszívás miatti bizonytalanság okozhat.

Hogy én mennyit jártam Bambihoz ezzel :mrgreen: mármint a kelepeléssel. A végén már úgy zavart el :twisted:

Amúgy sztem a hangja szép, egy kis kuplungkosár akad benne (kelepelés szintén), de ez már csak ilyen :mrgreen: az enyém sokkal ilyenebb, itt van:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q53egMSMyHQ[/youtube]

Ja és igen, most tényleg világkörüli úton voltam, nem csak úgy néz ki :mrgreen: Szegedről való visszaérkezés után pár órával lett felvéve, épp hagytam hűlni picit.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ott van egy köpésre Székkutas ott lakik Horváth Pali (annó nagy krosszmotoros bajnok volt) és csapata mindenféle motorhoz értenek ha az esetleg közelebbnek találod és nem akarsz sokat szórakozni a géppel ajánlom figyelmedbe. Persze ha te akarod megjavítani akkor nem szoltam!
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Sziasztok srácok!

Igaz tegnapra igértem a blokkhiba videót, de szarakodott you.... és nem ment fel viszont, most itt van!
Szerintem egyértelműen hallható a hibahang!(persze telóval készítettem a vidit, azt nem látszik sajnos hogy mennyire képes rázni a bakkot, a villát, a sárvédőt és egyebet :smt011 :smt011 :smt011 )


http://www.youtube.com/watch?v=KkkfAKr8bCI
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kipuff könyök tartó bilincs? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Köszi srácok, én is így gondoltam, máshol nincs 8s csavar...
De a doboz (szerintem) üres volt mikor nekiálltam...
És jellegzetes kadmiumonott (sárgás) MZ anya, és jellegzetes hullámos alátét...
Az a baj sokáig vártam a kuplungalkatrészekre, de nem rémlik hogy a szétszedés óta eltelt 1 hétben hogy mást is bontottam volna.
Vagy 3x végignéztem a motort, de nem jövök rá honnan maradt ki.

Túlbonyolítva sztem nem lett a dolog, mindig így csinálom, támasztógyertyában nem bízok...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)
Ugyan nem írtad milyen motor, de a 251-esre tippelek. Csak a blokktartónál és a dudánál van 8-as anya és alátét. Egyébként az MZ ilyen. Mindig marad valami. 8)
Amúgy nem bonyolítottad túl a kuplung szerelést?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

tipp: már benne volt a dobozban amikor szétszedted :)
összesen 3darab 8as anyával találkozhattál közben 2db blokktartó, 1db duda
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég