Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)
Ugyan nem írtad milyen motor, de a 251-esre tippelek. Csak a blokktartónál és a dudánál van 8-as anya és alátét. Egyébként az MZ ilyen. Mindig marad valami. 8)
Amúgy nem bonyolítottad túl a kuplung szerelést?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

tipp: már benne volt a dobozban amikor szétszedted :)
összesen 3darab 8as anyával találkozhattál közben 2db blokktartó, 1db duda
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

TALÁLÓS KÉRDÉS!
Délután kuplungot szereltem. duda le, felső blokktartó lebont, hengerfej le, hengerbe pogácsa be, olaj le, balos blokkfél le, kuplung le, kuplung szét, kulplung össze. aztán a többi enek fordított sorrendjében.
Mikor kész voltam, maradt a dobozban egy 8as anya és alátét íami nem tudom honnan maradt ki. Tipp esetleg?
(én már 3x végigvizslattam a gépet, és gondolkodtam eggy fél órát dde nem tudom)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Csabeeeka147 írta:Szevasztok!
Egy ETZ 125-ös motorom van !
Miért van az hogy ha megállok leszívja az aksimat?
Sőőt menet közben is nem hogy tölti, hanem zabálja az áramot az aksiból!
Mitől van ez?
Segítségeteket előre is Köszi!
Üdv. Széles Utat
sok minden lehet. többnyire zárlat. hogy hol? bárhol :(
látni kéne, mérni kéne...
ha esetleg tudnánk, hogy merre laksz, tudnánk segíteni abban, hogy ki lakik közel Hozzád.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Csabeeeka147
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.05.05. 15:44
MZ-d típusa: MZ-ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Csabeeeka147 »

Szevasztok!
Egy ETZ 125-ös motorom van !
Miért van az hogy ha megállok leszívja az aksimat?
Sőőt menet közben is nem hogy tölti, hanem zabálja az áramot az aksiból!
Mitől van ez?
Segítségeteket előre is Köszi!
Üdv. Széles Utat
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Zael86 írta:Köszi srácok az eddigi segítséget...holnap lemegyek a garázsomba készítek egy videó a hibajelenségről!

(Hódmezővásárhelyen lakom, sajna elég messze pesstől! Van szerelési könyvem, bontott ábrák...stb. jobbnak láttam kérdezni, mint hülyeséget csinálni)

Még egyszer köszike!
Szia Zael,

a helyedben semmiképpen nem használnám a gépet tovább; ha bármi is ott rezeg, ugrál, kotyog benne, az dinamikus terhelést ad a szomszédos alkatrészeknek, amelyek ennek egyáltalán nem örülnek, meg is rongálódnak szépen,kikotyogósodnak, sérülnek és elkezdenek dinamikus terhelést adni a szomszédos további alkatrészeknek... úgyhogy egy kicsörgősödött csapágyból így lett nekem is főtengely-, hajtókar- félblokkcserés generál :smt096 :smt022 (nem idegesíteni akartalak :roll: )
Bambi javította, :idea: mindenképpen próbálj kapcsolatba lépni Vele, hihetetlenül önzetlen és segítőkész :smt059 , elképesztően sok tapasztalattal.
Azért a videót tedd csak föl, még ha EZT 250-es is az a gép, nem ETZ :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Köszi srácok az eddigi segítséget...holnap lemegyek a garázsomba készítek egy videó a hibajelenségről!

(Hódmezővásárhelyen lakom, sajna elég messze pesstől! Van szerelési könyvem, bontott ábrák...stb. jobbnak láttam kérdezni, mint hülyeséget csinálni)

Még egyszer köszike!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha küldesz videót akkor könnyebb okot tippelni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

young boys írta:
Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...

Ez nekem is fejemben volt, mikor komolyabban kezdődött a hang...viszont félek hogy csapágy olyanszinten ment szét, hogy eszi a házat belölről (vagy ez durva célzás lenne?)Ez egy nem ritka jelenség ha össze áll a csapágy.Nekem a kicsin a főtengelyt ette meg(nem a házban forgott meg a csapágy) de durván(Kiszsebi és Hekus a megmondhatója hogy mennyire).Épp most raktam be a blokkot a mociba csere után...Én nem feszegetném már a tövábbi inditást nehogy blokk csere legyen belőle...Nem tudom hol laksz de ha pesthez közel javasolnám Bambi Mestert...Nála jobb MZ szerelőt nem igen találsz kis országunkban......minden eshetőségre nem úszom meg, és hamarabb kell megtennem a bontást,Én már 1 métert se mennék vele... mint hogy szabad utat kapjon a hibás alkatrész és rendesen lerombolja a váltót belölről vagy éppen ki is kukucskáljon a ház oldalán(vagy ez is túlzás?!?!)Ilyenről még nem hallottam..
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

young boys írta:
Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...

Ez nekem is fejemben volt, mikor komolyabban kezdődött a hang...viszont félek hogy csapágy olyanszinten ment szét, hogy eszi a házat belölről (vagy ez durva célzás lenne?)...minden eshetőségre nem úszom meg, és hamarabb kell megtennem a bontást, mint hogy szabad utat kapjon a hibás alkatrész és rendesen lerombolja a váltót belölről vagy éppen ki is kukucskáljon a ház oldalán(vagy ez is túlzás?!?!)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

Zael86 írta:Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Én csapágyakra gondolok...
Nem egy óriási összeg a csapágy...érdemes kicserélni...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Zael86
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.04. 17:12
MZ-d típusa: EZT 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zael86 »

Sziasztok mindenki!

Segítségeteket kérem. Az adatlapomon is említettem, de itt is megteszem.
Motorom egy ETZ 250, probléma hogy alapjáraton és emelt fordulaton ( fordulattal arányosan) is fémesen kopogó, rezgő hang jön a blokkomból. Ez jelentkezik állóhelyzetben és menet közben is. Ha jól emlékszem, akkor 2009 őszén kezdődött (vagy már előtte is volt, csak nem lehetett egyértelműen kivenni a hangot), azóta viszont folyamatosan csak erősödött. Olyan szinten, hogy álló helyzetben annyira rázza a blokkom a motor hogy reszketnek az első villák, menet közben szinte semmit nem látok a tükörben(kiegyensúlyozva a kerekek) ...és szószerint érezhető kézzel a kormányvason keresztül is nem kicsit!
2010 januárjában volt szétszedve a henger (nem-e csapszeges, csapágyas és azért...de nem kapott hónolást, gyűrűsort, gyertyát stb...itt alapjáraton is rendben volt minden).
2010 áprilisban volt egy főtengely szimering csere( ott is rendben volt minden, f.kerekek, tengelyek). A hang azóta viszont egyre erősödött és mostmár 3-4-5 seb.-ben kihúzatás után ha visszaengedem a gázkart, akkor hosszasan elkezd rángatni, addig még nem adok finoman gázt neki, vagy nem fékezek rá a motorra kicsit.
Kérdésem, merre induljak el a blokkban a hibafeltárásban? Mi okozhatja? És valójában (mert biztos hogy több dologhoz is egyidejüleg hozzá kell nyúlnom majd, mennyibe fogja nekem ez a pénztárcámat sokkolni!
Előre is köszönöm mindenkinek a szakmai tanácsát, hozzászólását!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta:
affaire írta: Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..
De akkor már kevés az 50-es keverék... :-k
Minimum 40-es kell...vagy 33-as...Mint régen... :(
Ki lehet cserélni, de az 40 év vissza az időben. Szerintem amennyibe a plusz olaj kerül ami bele kell, hamar eléred egy új hajtókar árát! És akkor a bronz persely tartósságáról már ne is beszéljünk.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta:
nova001155 írta:Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?
Elég visszahúzni, de megfelelő nyomatékkal (80-100Nm)!!!!
Nyomatékról van szó akkor én bármilyen csavart megszakítok ha kell :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?
Elég visszahúzni, de megfelelő nyomatékkal (80-100Nm)!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Más: kicsit kijön a bal deknimnél az olaj ha ki akarom cserélni a tömítést ugye lekell lazítani a a főtengely anyát akkor elég azt csak simán visszahúzni azt jóvan? Vagy lekell szedni az egész kuplungot újra megtisztítani azt visszarakni?
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Köszönöm a gyors válaszokat.
Mekkora illesztési hézag legyen a hajtókar és a persely valamint a persely és a csapszeg között?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: young boys »

affaire írta:
Baka Mz írta:Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..
De akkor már kevés az 50-es keverék... :-k
Minimum 40-es kell...vagy 33-as...Mint régen... :(
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Baka Mz írta:Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Simán ki sztem lehet is hozzá kapni boltba bronz perselyt.
Ha nagyon kivan kopva a fötengely felsö része akkor jo megoldás nincs vele semmi baj. Sztem..
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv!

MZ/TS 250/1-es hajtókarban a felső tűgörgőt kilehet cserélni perselyre?
Milyen illesztéssel?Tapasztalat?Vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

csoka írta:
ambrusviktor írta:Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.
Én SKF-éknél vettem.Léteznek meghatározott forgásirányú,olajterelő szimeringek is,sajna a nekünk szükséges méretben nem gyártanak :-( .
Hm..akkor igyekszem utánajárni, köszönöm!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ambrusviktor írta:Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.
Én SKF-éknél vettem.Léteznek meghatározott forgásirányú,olajterelő szimeringek is,sajna a nekünk szükséges méretben nem gyártanak :-( .
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
A lentebb említett szimmeringet, hol lehet beszerezni?
Köszi.
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

kupi írta:
csoka írta: Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.
Igen valóban C4 van írva a nagykönyvbe de a C3 is jó bele nekem is ilyen van már régóta .De ajánlhatom a Koyo csapágyakat is olcsóbb és nagyon bírja és persze japán".

köszönöm segítséget de a főoldalon nem lelem a letöltésekben a MZ TS 125 alkatrész katalógusát így se a simmering se a csapágy valaki még kérem abba segítsen ES ét leltem csak nem TS kérlek még ebben segítsetek köszi
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

csoka írta:
kovakos20 írta:HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.
Igen valóban C4 van írva a nagykönyvbe de a C3 is jó bele nekem is ilyen van már régóta .De ajánlhatom a Koyo csapágyakat is olcsóbb és nagyon bírja és persze japán".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

kovakos20 írta:HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Üdv.Az SKF elég drága 9000Ft körül van a 3főtengelycsapágy(csak az szól SKF-ék mellett,hogy árulnak C4 illesztésűt,és a főtengelyhez ilyen kell).Szimeringből vitonost vegyél az viszonylag hőálló,nem fog hamar megkeményedni 750Ft körül van darabja.Ne hagyd magad átverni,a szimering barna szinűanyagból van,nem fekete,nem zöld!Az adatokat a honlapon megtalálod,a főoldalon,a letöltések menüben.
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta: Bakker te miből látod a képen hogy nincs a helyén?Röntgen szemed van? :D
Szerintem ha erről a képről beszélsz,erről tutira nem látható a malomkerék lyukon keresztül még kinagyitva sem.

Ettől függetlenül a diagnózis jó,a rugó lehet hogy nincs a helyén és ez okozza a fokozatok keresgetését,de szerintem a képről nem látható.
Bocsi a kötekedésért :oops: :-"
Jól mondod, röntgenszem! 8) Távröntgen szem! :smt107
Már nem jól látok, elnéztem a pöcköt....... ilyen messziről lehet nem? :twisted:
Igazad van, nem látszik. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rongykobold
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.04.28. 21:34
MZ-d típusa: csacsi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rongykobold »

Szóval akkor kuplung lehúz, malomkerék levesz és mögötte kotorásszak. Lehet, hogy akkor már egyszerűbb lesz egy új kuplungot feltenni?
Köszönöm a segítséget.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Akkor tévedtem. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

És akkor lássuk mi is van a kerék mögött amik szerintem nem láthatók:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Seclusion írta:
De látható :D - ha nem tévedek ;) - ott lóg a kis rugó a kuplungkerék mögött, és a pöcök is látható.
A régi blokkomat pont most rakom össze.Megpróbáltam ugyanolyan helyzetben lefotózni mint a képen levő.Nem tudom te milyen pöcökre gondolsz,de ahova a rugót akasztjuk az totál a kerék mögött van,úgyhogy az biztosan nem látható.
Az enyémen biztosan be van akasztva rendesen.Az igaz hogy ez /1 blokk,de aki ismeri az tudja hogy ezen része megegyezik az Etz-vel.


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

zsakfos írta:de szerintem a képről nem látható.
De látható :D - ha nem tévedek ;) - ott lóg a kis rugó a kuplungkerék mögött, és a pöcök is látható.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Kuplung kényes téma, szerszám és tapasztalat igényes, így keress vele egy szakit aki ért hozzá.
A sebességek: a malomkerék mögött van egy rugófeszítésű görgős himba ami tulajdonképpen befejezi az általad indított váltást. Na ennek a rugója nincs a helyén nálad, látszik a képen.
Bakker te miből látod a képen hogy nincs a helyén?Röntgen szemed van? :D
Szerintem ha erről a képről beszélsz,erről tutira nem látható a malomkerék lyukon keresztül még kinagyitva sem.


Kép

Ettől függetlenül a diagnózis jó,a rugó lehet hogy nincs a helyén és ez okozza a fokozatok keresgetését,de szerintem a képről nem látható.
Bocsi a kötekedésért :oops: :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rongykobold írta:Köszönet és halelujjja.
Kihasználnám az itt felhalmozódott tapasztalatot.
Kuplungot összenyomom, akkor sem emel ki, kidobós?
Csak két sebességet talál, az üreset is úgy kell kitapogatni, mi a diagnózis?
Előre is köszönet.
Kuplung kényes téma, szerszám és tapasztalat igényes, így keress vele egy szakit aki ért hozzá.
A sebességek: a malomkerék mögött van egy rugófeszítésű görgős himba ami tulajdonképpen befejezi az általad indított váltást. Na ennek a rugója nincs a helyén nálad, látszik a képen.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
kovakos20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.03.21. 22:46
MZ-d típusa: MZ Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kovakos20 »

HElllo mindenki lenne egy kérdésem és előre köszönöm a választ válaszokat az lenne a kérdés hogy? MZ TS 125 ös blokkba milyen méretű csapágyak kellennek és hogy milyen szimering kell bele és ha mindet ki cserélem akkor ez csapágy és szimering ként árban hogy fogok állni esetleg SKF csapágyakkal és két ajkú szimeringel? ez pénzben menyi lenne köszi válaszokat helllllllo
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

m-tom írta: Köszi! És hézagolni kellett volna-e? Sajnos nekem nem derül ki egyértelműen a kézikönyvből...
Kellett volna.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

kiszsebi írta:
m-tom írta:..... :( )

Okozhatja-e ez szerintetek a kapcsolási problémát? Kellett volna hézagolni ezeket a tengelyeket az összerakás során (most nem rémlik, hogy megtettük-e)?

Lsz segítsetek! Köszi,
Igen, okozhatja, hiszen a léptetővilla is tengelyirányban mozog.
Köszi! És hézagolni kellett volna-e? Sajnos nekem nem derül ki egyértelműen a kézikönyvből...
rongykobold
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.04.28. 21:34
MZ-d típusa: csacsi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rongykobold »

Köszönet és halelujjja.
Kihasználnám az itt felhalmozódott tapasztalatot.
Kuplungot összenyomom, akkor sem emel ki, kidobós?
Csak két sebességet talál, az üreset is úgy kell kitapogatni, mi a diagnózis?
Előre is köszönet.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

rongykobold írta:Ímhol az ominózus darab.
Kép
MZ ETZ 250
rongykobold
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.04.28. 21:34
MZ-d típusa: csacsi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rongykobold »

Ímhol az ominózus darab.
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pl tegyél fel egy képet és megmondjuk... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
rongykobold
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.04.28. 21:34
MZ-d típusa: csacsi

Hozzászólás Szerző: rongykobold »

Némi segítségre szorulok. Vettem egy MZ-trabant hibridet, ház körüli rohangálásra. Csak egy kicsit nagyon véres a torka, de ez később. Az első kérdés, hogyan lehet beazonosítani a típust egy puszta blokk alapján??
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

m-tom írta:..... :( )

Okozhatja-e ez szerintetek a kapcsolási problémát? Kellett volna hézagolni ezeket a tengelyeket az összerakás során (most nem rémlik, hogy megtettük-e)?

Lsz segítsetek! Köszi,
Igen, okozhatja, hiszen a léptetővilla is tengelyirányban mozog.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

MrDok írta:
m-tom írta:Sziasztok,

Lsz segítsetek: mi lehet a probléma, ha a kis ETZ-m kidobálja az 5.-et? Lábbal rásegítve bent marad, de így nem az igazi....

Köszi,
Váltóban fogaskerék- kapcsolóköröm kopás. Ezzel párban jár a léptetővilla kopása.
Sziasztok,

A fenti problémával kapcsolatosan lenne kérdésem, amire MrDok válaszolt is (köszi!), de azt hiszem, egy picit árnyaltabb a kép. Kis ETZ-ről van szó.
Ugyanis nem mindig dobja ki az ötöst (vagy csak sokkal hosszabb idő után), illetve azóta már a 2-es fokozattal is eljátszotta ezt.
Én ezért arra következtettem, hogy a pontatlan kapcsolás oka nem feltétlenül a kopás lehet (blokkfelújítás előtt nem dobálta ki a fokozatokat), hanem inkább az, hogy a tengelykapcsoló tengely és az előtéttengely (elnevezés a javítási kézikönyv szerint - az életben rá nem jöttem volna....) tengely irányban mozog.
Ezt megerősítendő a kislánckereket és a kupplungdobot kézzel megmozgatva érezhető kotyogás (azt nem is merem mondani, hogy ide milyen "márkájú" csapágyakat (???) tettünk, mert megköveztek... :( )

Okozhatja-e ez szerintetek a kapcsolási problémát? Kellett volna hézagolni ezeket a tengelyeket az összerakás során (most nem rémlik, hogy megtettük-e)?

Lsz segítsetek! Köszi,
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Na ezt is csak a hétvégén tudom megnézni de, azért kérdeztem tegnap hátha valami pitiáner dolog a ludas és a hétvégén két perces munkával már meg is leszek vele. :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

punisher írta: Ja és az normális hogy a duvabeállítónál ahol a csapágy van, ha lenyomom a berugókart akkor elipszis alakban mozog?
Jól értem hogy üt a főtengelyed vége (elipszis mozgás forrása)? A fordulatszám meghajtó anya közepén van egy furat, azt nézve is elipszis mozgás van? Nem normális.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Nem ugrik és a kuplung ugyan olyan finom mint volt, a csapágyak még jóformán pár kilóméteresek, a kuplungot magát nem húztam le és nem is bütyköltem rajta semmit.
Még nem szedtem szét de a berugómenesztőre gyanakszom hogy sz..rul raktam össze. :-k
Ja és az normális hogy a duvabeállítónál ahol a csapágy van, ha lenyomom a berugókart akkor elipszis alakban mozog?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

punisher írta:Szervusztok!
Íme egy újabb talány :-k :
Pár napja szétkaptam a kuplung felöli deknit mert ki kellett cserélnem a váltónál lévő O gyűrűt, szépan összetettem majd 1nap tömítés száradási idő majd még egy nap hogy folyik e valahol az olaj aznap el akartam menni egyet kirándulni erre ](*,) :
1:Valami furcsa hang jött a blokkból (mintha két üveggolyót csikorgatnánk egymáson) ami elnyomta a motorhangot de ha behúztam a kuplungot akkor abbahagyta, 1-esbe rakva ha visszaengedtem a kuplungot akkor ismét kezdte, ha megálltam abbahagyta (behúzott kuplungnál)
2:Megállás után semmi sebeségbe nem lehetett rakni se le se fel
3:Behúzott kuplungnál a motort nem lehetett hátrafelé tolni
4: Ha jól éreztem akkor jobban is melegedett mint szokott a henger is és a blokk teteje
Naggyából ennyi, szerintem valamit nem jól tettem össze :oops: , :-#
Valaki remélem tud segíteni!
Igen Punisher. Szedd szét és nézd meg mit szereltél helytelenül össze. :wink: Így is úgy is szét kell húznod, mert így károsodhat a blokk,nem tudsz járni vele.
A váltókar tengelyt mondod, azt a gumigyűrűt cserélted.
És ha egyesbe teszed nagy nehezen akkor nagyot ugrik a motor, és épphogy nem fullad le?
A kuplung milyen érzésre? ...Kuplung helytelen összeszerelésre gyanakszom.
Egyszer nekem is volt hasonló hanggal egybekötött hibám: megállt a kuplungcsapágyam. :| cserélni kellett.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!
Íme egy újabb talány :-k :
Pár napja szétkaptam a kuplung felöli deknit mert ki kellett cserélnem a váltónál lévő O gyűrűt, szépan összetettem majd 1nap tömítés száradási idő majd még egy nap hogy folyik e valahol az olaj aznap el akartam menni egyet kirándulni erre ](*,) :
1:Valami furcsa hang jött a blokkból (mintha két üveggolyót csikorgatnánk egymáson) ami elnyomta a motorhangot de ha behúztam a kuplungot akkor abbahagyta, 1-esbe rakva ha visszaengedtem a kuplungot akkor ismét kezdte, ha megálltam abbahagyta (behúzott kuplungnál)
2:Megállás után semmi sebeségbe nem lehetett rakni se le se fel
3:Behúzott kuplungnál a motort nem lehetett hátrafelé tolni
4: Ha jól éreztem akkor jobban is melegedett mint szokott a henger is és a blokk teteje
Naggyából ennyi, szerintem valamit nem jól tettem össze :oops: , :-#
Valaki remélem tud segíteni!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég