Blokk
Re: Blokk
Üdv Motorosok!
Nagy az én gondom és ettől már csak a bánatom nagyobb. 250es etzm alatt vmeik nap egy olajfoltot véltem felfedezni. Problémát megállapítottuk h valszeg a tömítés mondta fel a szolgálatot. Neki is ugrottam, hogy kicserélem. Igen ám de a csavarokat nem tudtam kivenni a dekniből akármennyire szerettem volna. Kérdésem az, hogy mit tegyek? Nem csak én próbálkoztam szóval a csavarok csúnyán néznek ki. Segítsetek!!!!
Nagy az én gondom és ettől már csak a bánatom nagyobb. 250es etzm alatt vmeik nap egy olajfoltot véltem felfedezni. Problémát megállapítottuk h valszeg a tömítés mondta fel a szolgálatot. Neki is ugrottam, hogy kicserélem. Igen ám de a csavarokat nem tudtam kivenni a dekniből akármennyire szerettem volna. Kérdésem az, hogy mit tegyek? Nem csak én próbálkoztam szóval a csavarok csúnyán néznek ki. Segítsetek!!!!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Szóval, ha most jó gyújtással motorra ülnék és mennék néhány km-t 5-6ezres fordulaton, akkor az barátságosan elköszönne és vissza sem jönne? Ez jól hangzik... Ezt csak azért kérdeztem, hogy érdemes-e aggódnom, hogy megint valami hisztije van, vagy tényleg csak a gyújtás miatt lehet a csöpögés? (mármint a rossz égés miatt?) Ez utóbbi rendben lenne, és nekem nincs is más ötletem, hogy mi miatt lehet még hasonló, de itt mérföldekkel jobban értenek hozzá... ezért hátha tud valaki valamit mondani, mint 'b' opciót.KILL3R etz írta:Ne foglalkozz vele. Valószínű a gyújtás gondod miatt öblítettél egy pár decit a kipuffba. És mivel az a legmélyebb pontja, ott gyűlik össze, és onnan csöpög ki.
Egyszer bemelegszik normálisan, akkor ki fogja fújni onnan....
Köszönöm!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ne foglalkozz vele. Valószínű a gyújtás gondod miatt öblítettél egy pár decit a kipuffba. És mivel az a legmélyebb pontja, ott gyűlik össze, és onnan csöpög ki.
Egyszer bemelegszik normálisan, akkor ki fogja fújni onnan....
Egyszer bemelegszik normálisan, akkor ki fogja fújni onnan....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Üdv!
Én ezt nem értem... az előző kommentelőhöz hasonló problémám van... folyik az olaj ... oké régen folyt a blokkból alulról. De annyira, hogy Bambi megtömítette és még úgy is kegyetlenül csöpögött, erre egyetlen megoldás volt amit esetleg barbár módszernek ajánlani tudok: a gyurma fémragasztó... alulról felteszed és akkor nem folyik sehol... csak épp 1 nap lesz levakarni.
Az én problémám egzaktabb: a kipufogó csonknál folyik. Minden letörölgettem tisztára hogy lássam, és ott folyik, de sok csöppecske... ha jól tudom akkor ott csak akkor folyik ha az égés rossz, és olaj marad nem?? Vagy mikor ereszt ott a dolog? Mik a hibalehetőségek?
Mert már kissé komolytalan, hogy ha nem jár a gép 2 napig, akkor is éjszaka után néhány csöppet látok alatta. És mindenhol máshol tiszta. (Legalábbis oda nem folyik máshonnan).
Köszi!
Én ezt nem értem... az előző kommentelőhöz hasonló problémám van... folyik az olaj ... oké régen folyt a blokkból alulról. De annyira, hogy Bambi megtömítette és még úgy is kegyetlenül csöpögött, erre egyetlen megoldás volt amit esetleg barbár módszernek ajánlani tudok: a gyurma fémragasztó... alulról felteszed és akkor nem folyik sehol... csak épp 1 nap lesz levakarni.
Az én problémám egzaktabb: a kipufogó csonknál folyik. Minden letörölgettem tisztára hogy lássam, és ott folyik, de sok csöppecske... ha jól tudom akkor ott csak akkor folyik ha az égés rossz, és olaj marad nem?? Vagy mikor ereszt ott a dolog? Mik a hibalehetőségek?
Mert már kissé komolytalan, hogy ha nem jár a gép 2 napig, akkor is éjszaka után néhány csöppet látok alatta. És mindenhol máshol tiszta. (Legalábbis oda nem folyik máshonnan).
Köszi!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
1. Kislánckerék olajfolyás: bronzpersely csereE.István írta:Üdv,Klubtársak!
Segítséget kérnék!
ETZ 125! Ahol csak lehet-folyik belőle az olaj!!
Kis lánckerék alatt nem rég volt csapágy-és szimmering csere,mégis folyik!
Berugó tengely már a sokadik gumi "O" gyűrűt kapja,mégis a bal lábam bokáig olajos.
Semmi bajom nincs a géppel,soha nen hagyott ott sehol,de ezt a ....... olajfolyást nem tudom megszüntetni!Nem akarok olajcseppeket látni!!A 3. Gyurma-túrára nem tudok elmenni az olajfolyás miatt!!
Kérlek Titeket,segítsetek,mert már ott tartok,hogy árokba tolom és felgyújtom!!
Előre is köszi!!
E.István
2. Berúgó tengely: nem ott folyik, hanem a váltó és a berúgó tengely között. Szar ügy, raktam be én is több O gyűrűt már, mégis folyik. Gondolkozom a jobb (blokk széthózás nélküli) megoldáson.
Esetleg Prolong... Azzal állítólag több ezer km-t elmegy, csak homokkal kell szórni és vízzel locsolni. Persze lőtte le kell engedni az olajat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Hmm rendben, akkor jobban megvizsgálom holnap.KILL3R etz írta:Ott azért van lyuk, hogy hozzáférj a csavar fejéhez szerelésnél. Ha alulról megnézed a blokkot, akkor a csavar feje, és a gumi közt van egy 2 centis távolság.
Ahogy MrDok írta...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ott azért van lyuk, hogy hozzáférj a csavar fejéhez szerelésnél. Ha alulról megnézed a blokkot, akkor a csavar feje, és a gumi közt van egy 2 centis távolság.
Ahogy MrDok írta...
Ahogy MrDok írta...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
A főtengeszimeringtől biztosan nem jön, azt ellenőriztem. A blokkot én tettem össze még régen, csak már nem igazán emlékszem, hogy mi van a gumi alatt, de szerintem a csavar, ami összehúzza a blokkot. A hely: a generátor alatt de még a dekliben, méghozzá a generátor oldali elválasztásnál, tehát az első felében, alul.MrDok írta:Szerintem ismerkedj jobban össze a motoroddal!ambrusviktor írta:Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
A csavart lefedő tömítőgumi alól nem folyik semmi, mivel a másik oldalán a külvilág található. Viszont a főtengely szimeringtől jöhet anyag.
Vagyis nem korrekt megoldás a sziloplaszt és társai.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem ismerkedj jobban össze a motoroddal!ambrusviktor írta:Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
A csavart lefedő tömítőgumi alól nem folyik semmi, mivel a másik oldalán a külvilág található. Viszont a főtengely szimeringtől jöhet anyag.
Vagyis nem korrekt megoldás a sziloplaszt és társai.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Üdv!
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
Azzal a kérdéssel hozakodnék elő, hogy ha a generátor felőli deklit leveszem, és a generátor alá pillantok akkor ott, az egyik gumitömítésnél (azt hiszem amelyik a csavart elfedi) az olaj szivárog. Ott ha sziloplaszttal vagy tömítőpasztával elkenem az korrekt megoldás?
Köszönöm.
Re: Blokk
Valószinű.hogy a 3.fokozat egymásba kapcsolodó fogai közöt a felületen sérülések vannak.Nandor írta:Mitől lehet az, hogy 3. fokozatban csörgő, kicsit csapkodó hangot hallatt a hajtómű? Mindez gyorsításnál halkul, állandó fordulaton és motorféknél felhangosodik. A többi fokozatban nem hallatszik semmi rendellenes zaj.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Mitől lehet az, hogy 3. fokozatban csörgő, kicsit csapkodó hangot hallatt a hajtómű? Mindez gyorsításnál halkul, állandó fordulaton és motorféknél felhangosodik. A többi fokozatban nem hallatszik semmi rendellenes zaj.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
És milyen csapágy megy rá utána?bambi írta:lehet perselyezniMrDok írta: Ok, a lényeg marad változatlan.
Vagy hogyan megy ez?
Mert az odáig oké hogy kisebb a főtengely csap a szükséges méretnél...
De 0,2-0,3 mm-es persely???
Bár ha a főtengelyen köszörülik fel... még lehetséges lehet...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Blokk
lehet perselyezniMrDok írta:Ok, a lényeg marad változatlan.young boys írta: Elirtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Váltóban fogaskerék- kapcsolóköröm kopás. Ezzel párban jár a léptetővilla kopása.m-tom írta:Sziasztok,
Lsz segítsetek: mi lehet a probléma, ha a kis ETZ-m kidobálja az 5.-et? Lábbal rásegítve bent marad, de így nem az igazi....
Köszi,
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ok, a lényeg marad változatlan.young boys írta: Elirtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
MrDok írta:A 2-3 tized az nagyon sok, de ettől még nem szabadna 2-3 helyen is szikrának lennie, főleg mivel a bal oldal kopott! Nem ártana központosíani a megszakítóbütyköt: a nyitás időtartama alatt egyenletes hézag legyen (csavarra kiskalapács ráfog, másikkal kocogtat a megfelelő irányba). Már 2 napja küzdök veleyoung boys írta:Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...
Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy JOBB oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?
Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB
UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
A főtengelyre tennék a helyedben pár pontot ívvel, de csak módjával, nehogy kilágyuljon. Amúgy érdemes lehet valami jóféle csapágyragasztóval is kísérletezni, hátha.
Viszont ha szimeringnél is kopott, akkor nem tudod hegeszteni.Ott teljesen jó!Azért szeretném javítani és nem kidobni
Elírtam...
Bocsi...
Jobb oldalt forgott meg a főtengely a csapágyban...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára young boys 2011.04.23. 22:13-kor.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A 2-3 tized az nagyon sok, de ettől még nem szabadna 2-3 helyen is szikrának lennie, főleg mivel a bal oldal kopott! Nem ártana központosíani a megszakítóbütyköt: a nyitás időtartama alatt egyenletes hézag legyen (csavarra kiskalapács ráfog, másikkal kocogtat a megfelelő irányba).young boys írta:Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...
Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy bal oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?
Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB
UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
A főtengelyre tennék a helyedben pár pontot ívvel, de csak módjával, nehogy kilágyuljon. Amúgy érdemes lehet valami jóféle csapágyragasztóval is kísérletezni, hátha.
Viszont ha szimeringnél is kopott, akkor nem tudod hegeszteni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Ezt érdemes megvenni?
http://www.futarmotorosbolt.hu/popup_image.php?pID=1451
Nem szeretnék használtat mert azzal is lehet olyan gond mint a mostanival....
http://www.futarmotorosbolt.hu/popup_image.php?pID=1451
Nem szeretnék használtat mert azzal is lehet olyan gond mint a mostanival....
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Sziasztok!
Tudom, hogy nagy kérés, de valaki le tudná mérni nekem egy MZ TS 150-es (ha MZ TS 125-ös van kéznél, akkor az is jó) blokk hengerének és hengerfejének a méreteit? Nem kell nagyon pontosan, csak valami támpontot adjon.
Előre is köszönöm!
Tudom, hogy nagy kérés, de valaki le tudná mérni nekem egy MZ TS 150-es (ha MZ TS 125-ös van kéznél, akkor az is jó) blokk hengerének és hengerfejének a méreteit? Nem kell nagyon pontosan, csak valami támpontot adjon.
Előre is köszönöm!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Lenne egy kérdésem...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...
Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy bal oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?
Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB
UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
Lehet hogy hülyeség de ha nem kérdezem meg akkor sose derül ki...
Az elmúlt napokban küzdöttem a kis ETZ-m csapágyazásával...
Kiderült hogy bal oldalt egy párszor megforgathatták az előző tulajok a megállt csapágyban a főtengelyt...
Konkrétan ott ahol a csapágynak lennie kell hiányzik 2-3 tized miliméter...
A kérdés:
Ezt a részt fel lehet hegeszteni?Ha igen akkor mivel érdemes...CO-val vagy sima ivvel?
Mert ha igen akkor megcsináltatnám a főtengelyemet...
A méretre köszörülés nem gond...Van köszörűsöm.
Üdv YB
UI:Amíg a kopott csapágyak voltak a gépbe tudtam neki gyújtást állítani...
Most hogy minden csapágy új fokozottan előjött ez a hiba és nem tudok gyújtást csinálni...
Egy fordulaton 2x-3x is gyújt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az van, hogy tobbet toltottel bele, ugyanis joember elkezdi tolteni az olajat es akkor hagyja abba mikor elkezd a nivonal megjelenni, de ekkor mar tul van toltve. Ugyanis kell par perc mire az olaj foleg hideg olaj szetterul egyenletesen feltoltodik es eleri a nivoszintet.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Érdekes ez az olaj téma!
Lejjebb írtam,hogy a leeresztő csavarral küszködtem,ezért egy két deci elfolyt. Mikor a maradékot visszaöntöttem,később nívónál megnéztem,és folyik az olaj,pedig majdnem kétdecivel kevesebb van az előírtnál!
Most ilyenkor mi a helyzet?
Lejjebb írtam,hogy a leeresztő csavarral küszködtem,ezért egy két deci elfolyt. Mikor a maradékot visszaöntöttem,később nívónál megnéztem,és folyik az olaj,pedig majdnem kétdecivel kevesebb van az előírtnál!
Most ilyenkor mi a helyzet?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Egy tipp: nem ontotted tul olajjal? A multkori Gyurma turara menet elfosta magat a fotengelyszimmeringem, ezert megalltunk bambi mesternel egy gyors cserere. Krepp epp az olajfolyasat probalta elharitani mert neki is dolt kifele mindenhonnan, tomitgetett stb. Emlekszem egyutt indultunk gyurmaekhoz olyan 90-100 as tempoval vettuk be az Arpad hidat, majd a hevnel pirosat kaptunk, megnezte a gumit sik tiszta olaj volt, szoval csoda hogy nem szallt el a hidon.
Na de masnapra megszuletett a megoldas klikk ide:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink
A nivonal ennyi plusz jott le ha jol tudom azota nem folyik
es ha jol emlekszem azert sikerult tultolteni, mert az ember elkoveti azt a hibat, hogy folyast lat utanatolt de tobbet mint ami kifolyt es aprankent tul lehet tolteni.
Na de masnapra megszuletett a megoldas klikk ide:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink
A nivonal ennyi plusz jott le ha jol tudom azota nem folyik
es ha jol emlekszem azert sikerult tultolteni, mert az ember elkoveti azt a hibat, hogy folyast lat utanatolt de tobbet mint ami kifolyt es aprankent tul lehet tolteni.
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Üdv,Klubtársak!
Segítséget kérnék!
ETZ 125! Ahol csak lehet-folyik belőle az olaj!!
Kis lánckerék alatt nem rég volt csapágy-és szimmering csere,mégis folyik!
Berugó tengely már a sokadik gumi "O" gyűrűt kapja,mégis a bal lábam bokáig olajos.
Semmi bajom nincs a géppel,soha nen hagyott ott sehol,de ezt a ....... olajfolyást nem tudom megszüntetni!Nem akarok olajcseppeket látni!!A 3. Gyurma-túrára nem tudok elmenni az olajfolyás miatt!!
Kérlek Titeket,segítsetek,mert már ott tartok,hogy árokba tolom és felgyújtom!!
Előre is köszi!!
E.István
Segítséget kérnék!
ETZ 125! Ahol csak lehet-folyik belőle az olaj!!
Kis lánckerék alatt nem rég volt csapágy-és szimmering csere,mégis folyik!
Berugó tengely már a sokadik gumi "O" gyűrűt kapja,mégis a bal lábam bokáig olajos.
Semmi bajom nincs a géppel,soha nen hagyott ott sehol,de ezt a ....... olajfolyást nem tudom megszüntetni!Nem akarok olajcseppeket látni!!A 3. Gyurma-túrára nem tudok elmenni az olajfolyás miatt!!
Kérlek Titeket,segítsetek,mert már ott tartok,hogy árokba tolom és felgyújtom!!
Előre is köszi!!
E.István
"Szép időt,széles utat!"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ötlet: fellazult a fordulatszámmérő kihajtás (durvaállító) kis deknije, nyúlik, vagy szakad a bovden, fellazult kupungszerkezet (na ez nem valószínű, már csörömpölnének a csavarok a blokkban).hell írta:Lenne egy apró kérdésem a kuplungal kapcsolatban. Mi lehet a gond ha az utobbi időben folyamatosan kellett állítanom mert álló helyzetben sebességbe téve gurul? Menet közben is nagyon keményen vált. Már se alul se felül nem tudok állítani. Esetleg valakinek valami ötlet?
Lehetőség: ellenőrzés után a durvaállító lemezt meg tudod fordítani, így újra tudsz állítani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Lenne egy apró kérdésem a kuplungal kapcsolatban. Mi lehet a gond ha az utobbi időben folyamatosan kellett állítanom mert álló helyzetben sebességbe téve gurul? Menet közben is nagyon keményen vált. Már se alul se felül nem tudok állítani. Esetleg valakinek valami ötlet?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Dugattyúcsere nem volt.
Hát előtte is volt baja mert berágódott a csap és ezért kellett cserélni a hajtókarral együtt.
Most mit csináljak nem fogja szétverni a csapágyakat?
Hát előtte is volt baja mert berágódott a csap és ezért kellett cserélni a hajtókarral együtt.
Most mit csináljak nem fogja szétverni a csapágyakat?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem mindenki akinek nem Bambi csinálja a főtengelyt, nem hiszem hogy máshol sokat vacakolnak vele, összenyomják aztán cső, fizess......Nandor írta:Ma beszélgettem egy öreg szakival. Elmeséltem neki, hogy 3500-as fordulattól felfelé egyre erősebben vibrál a motor és mindez terhelésnél fel is erősödik.
Erre ö: -Volt mostanában főtengely csap cserélve?
Mondom - igen!
- Akkor nem lettek rendesen szinkronizálva a sonkák. - mondta.
- Hoppá! -mondtam, én erre nem is gondoltam.
Ez elég valószínűnek tűnik, és bajjóslatúnak.
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha szétszedés előtt nem csinálta és azóta igen akkor több mint valószínű hogy ez a baja. 3századon belül kell lennie az egytengelyűségnek. Ha dugattyút cseréltél és sokkal könnyebb/nehezebb a gyárinál akkor az is lehet, de az nem olyan vészes.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Ma beszélgettem egy öreg szakival. Elmeséltem neki, hogy 3500-as fordulattól felfelé egyre erősebben vibrál a motor és mindez terhelésnél fel is erősödik.
Erre ö: -Volt mostanában főtengely csap cserélve?
Mondom - igen!
- Akkor nem lettek rendesen szinkronizálva a sonkák. - mondta.
- Hoppá! -mondtam, én erre nem is gondoltam.
Ez elég valószínűnek tűnik, és bajjóslatúnak.
Valaki találkozott már ilyen hibával?
Erre ö: -Volt mostanában főtengely csap cserélve?
Mondom - igen!
- Akkor nem lettek rendesen szinkronizálva a sonkák. - mondta.
- Hoppá! -mondtam, én erre nem is gondoltam.
Ez elég valószínűnek tűnik, és bajjóslatúnak.
Valaki találkozott már ilyen hibával?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A prox régen jó volt, de már jó pár éve ugyanazt a tajvani hajtókart kapod mint bárhol, csak prox csomagolásban.csoka írta:ETZ 125 főtengelyhez Prox hajtókar kerülhet 30 000Ft-ba?Van közöttünk olyan,aki ezzel újjította a főtengelyét?Milyen véleménye van,aki ismeri ezt a márkát?Csak azért kérdezem,mert a boltos is így akarta újjítani a főtengelyét,és az első ajánlata 14 000Ft volt.Már nem akarja a sajátját újjítani,de az enyémre 31 800Ft-ot mondott.Ez így nekem kicsit gyanús!Vagy elkalkulálta volna az árat?Én elég bizalmatlan ember vagyok a boltosokkal szemben.(sok esetben élősködő rohadékok)
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Csoka:
Szerintem reális a 30ezer, de nem ér annyit. Ha kevesebből akarod megúszni akkor tajvani szett vagy például ez: Vatera link
Szerintem reális a 30ezer, de nem ér annyit. Ha kevesebből akarod megúszni akkor tajvani szett vagy például ez: Vatera link
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
ETZ 125 főtengelyhez Prox hajtókar kerülhet 30 000Ft-ba?Van közöttünk olyan,aki ezzel újjította a főtengelyét?Milyen véleménye van,aki ismeri ezt a márkát?Csak azért kérdezem,mert a boltos is így akarta újjítani a főtengelyét,és az első ajánlata 14 000Ft volt.Már nem akarja a sajátját újjítani,de az enyémre 31 800Ft-ot mondott.Ez így nekem kicsit gyanús!Vagy elkalkulálta volna az árat?Én elég bizalmatlan ember vagyok a boltosokkal szemben.(sok esetben élősködő rohadékok)
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Köszi a javaslatokat, "mindent" átnézek majd, de szerintem sem lehet komoly gond, mert menet közben csendesen jár és ez a lényeg .
Szombaton vettem a vasat és inkább még ismerkedem vele, viszonyítási alapom nincs, lehet, hogy más ETZ-nek is ilyen hangja van. Magából a blokkból(váltó, stb..) Semmilyen hang nem jön, szépen "fütyül", még a leömlő csonk és a kipuff találkozásánál egy kicsit lehet, hogy kifúj, azt mintha hallanám, de amúgy nagyon korrekt a gép.
Ha ráülök az ülésre kigyullad a töltésvisszajelző, lehet, hogy sikerült ráraknom a feszszabályzóra, leszállok vagy felállok egyből kialszik.
Szombaton vettem a vasat és inkább még ismerkedem vele, viszonyítási alapom nincs, lehet, hogy más ETZ-nek is ilyen hangja van. Magából a blokkból(váltó, stb..) Semmilyen hang nem jön, szépen "fütyül", még a leömlő csonk és a kipuff találkozásánál egy kicsit lehet, hogy kifúj, azt mintha hallanám, de amúgy nagyon korrekt a gép.
Ha ráülök az ülésre kigyullad a töltésvisszajelző, lehet, hogy sikerült ráraknom a feszszabályzóra, leszállok vagy felállok egyből kialszik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
A dugattyú billegését a a dugattyú palástja akadályozza meg 2t nél meg a vezérlés is ráhárul egy gyűrűvel kevesebbet teszel bele érzésem szerint eredmény lassabban kopó hengerfal viszont az a két gyűrű hamarabb elengedi majd a kpmressziót.kr írta:Gazdi, ha csak terheletlenül csörög, az természetes. Ez kétütemű motor, terheletlenül ide-oda rángat. Próbáld ki azt hogy behúzod a kuplungot, sanszos hogy elhallgat, szintén le kell szarni. Főtengelycsapágyakat nem kell hézagolni, a hajtókar is alul van megvezetve.
Dugótámasznak meg a seprűnyél ami nekem bevált, persze csak levett hengerfejnél, ugyanis faforgács kerülhet a hengerbe. Amúgy a legfaszább ha alulról támasztod meg a dugót két egyenlő(!) vastagságú fadarabbal.
Amúgy, ha 3 gyűrűs dugattyúba raksz két jó minőségű gyűrűt az elég? Nem emlékszem már kitől, de valaki nagytudásútól hallottam. Csak nem tudom nem-e billeg tőle a dugattyú??
KR
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Gazdi, ha csak terheletlenül csörög, az természetes. Ez kétütemű motor, terheletlenül ide-oda rángat. Próbáld ki azt hogy behúzod a kuplungot, sanszos hogy elhallgat, szintén le kell szarni. Főtengelycsapágyakat nem kell hézagolni, a hajtókar is alul van megvezetve.
Dugótámasznak meg a seprűnyél ami nekem bevált, persze csak levett hengerfejnél, ugyanis faforgács kerülhet a hengerbe. Amúgy a legfaszább ha alulról támasztod meg a dugót két egyenlő(!) vastagságú fadarabbal.
Amúgy, ha 3 gyűrűs dugattyúba raksz két jó minőségű gyűrűt az elég? Nem emlékszem már kitől, de valaki nagytudásútól hallottam. Csak nem tudom nem-e billeg tőle a dugattyú??
KR
Dugótámasznak meg a seprűnyél ami nekem bevált, persze csak levett hengerfejnél, ugyanis faforgács kerülhet a hengerbe. Amúgy a legfaszább ha alulról támasztod meg a dugót két egyenlő(!) vastagságú fadarabbal.
Amúgy, ha 3 gyűrűs dugattyúba raksz két jó minőségű gyűrűt az elég? Nem emlékszem már kitől, de valaki nagytudásútól hallottam. Csak nem tudom nem-e billeg tőle a dugattyú??
KR
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hengerből zörgés
Hallani kellene már azt a zörgést... lehet csak a kupungod zörög, azzal meg nem kell foglalkozni, az már csak olyan...Gazdi írta:Kicseréltem a tűgörgőt, bár nem volt semmi baja a benne lévőnek, de ha már szétkaptam...Gazdi írta:Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul
G
A hang még mindig megvan.. . A hajtókarnak nincs lógása, nem vállas a henger, csapágyak nagyon szépen gördülnek... Valakinek esetleg ötlete, hogy mit cseréljek ki?? A gyertya alátét egy kicsit már el van deformálódva, de nem hinném, hogy amiatt zörög. A gyertya szép őz barna. Még a fordulatszám-mérő kihajtásra gondolok... A gyújtást még nem néztem meg, hogy 3mm-re van -e állítva, de több, mint valószínű..
Off: jeee, ezzel a hsz-el NAGY ETZ-s lettem
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Hengerből zörgés
Kicseréltem a tűgörgőt, bár nem volt semmi baja a benne lévőnek, de ha már szétkaptam...Gazdi írta:Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul
G
A hang még mindig megvan.. . A hajtókarnak nincs lógása, nem vállas a henger, csapágyak nagyon szépen gördülnek... Valakinek esetleg ötlete, hogy mit cseréljek ki?? A gyertya alátét egy kicsit már el van deformálódva, de nem hinném, hogy amiatt zörög. A gyertya szép őz barna. Még a fordulatszám-mérő kihajtásra gondolok... A gyújtást még nem néztem meg, hogy 3mm-re van -e állítva, de több, mint valószínű..
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
inkabb kalapacsnyel a kiomlonyilasba, amugy szerintem a hosszumenetes nincs olyan hosszu hogy megtamassza a dugattyut ott van ugye egy szep nagy egester....
Re: Blokk
Sziasztok. volt szo rola hogyan tanasztjuk ugy meg a dugót hogy ne legyen baja. Mi a véleményetek arrol hogy a hosszumenetes gyertya végéröl leflexelni a kontaktot és betenni a gyertya helyére. Na mit szóltok hozzá? szerintetek kárt tenne a hengerben vagy inkább esztergáltatni kellene egy gyertya vastagságu támasztocsavart?
Nekem amugy tetszik az ötlet egyszerü és megoldhato. Szerintetek?
Bálint
Nekem amugy tetszik az ötlet egyszerü és megoldhato. Szerintetek?
Bálint
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!
Az olajleeresztő csavarral vívott harcom következtében itt ott elcsorgattam egy kis olajat.
Mikor feltöltöttem számításon szerint olyan szűk 8 deci lehet visszaöntöttem ami benne volt,nemrég cseréltem.szép tiszta.
Gyárilag 9 deci kell,viszont a nívónál már csorog rendesen.
Ezért ha nem muszály nem veszek még egy flakont emiatt az egy deci miatt,viszont ha kell akkor első utam a boltba vezet.
Köszi a válaszokat!
Az olajleeresztő csavarral vívott harcom következtében itt ott elcsorgattam egy kis olajat.
Mikor feltöltöttem számításon szerint olyan szűk 8 deci lehet visszaöntöttem ami benne volt,nemrég cseréltem.szép tiszta.
Gyárilag 9 deci kell,viszont a nívónál már csorog rendesen.
Ezért ha nem muszály nem veszek még egy flakont emiatt az egy deci miatt,viszont ha kell akkor első utam a boltba vezet.
Köszi a válaszokat!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hengerből zörgés
nincs hal' Istennek nem is ertem, hogy miert kellett a simonal olyan b.zi megoldasal megalkotni, mindig annyit szopom vele a f.szt mire sikerul beloni, na meg legeloszor nem tomtem be ronggyal a hajtokar mellett es szepen beleesett a blokkba a hezagolo....na mindegy mar rutinosabb vagyokGazdi írta: Egyébként a görgő ki van hézagolva alátéttel itt is, mint a szinyóknál?
Gazdi
- Gazdi
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2011.04.19. 07:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Hengerből zörgés
Megnéztem a súbert, az is zörög, de biztos hogy a hengerből jön sajnos a hangosabb zörgő hang. Kicserélem a tűgörgőt hátha elhalkul
G
G
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 33 vendég