Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

punisher írta:Üdvözlök minden olvasót!
Ma végre ki tudtam menni és el tudtam kezdeni a bejáratást, de előjött egy kis probléma. :oops:
Lényeg a lényeg, hogy ha behúzom a kuplungom akkor 3000 alá nem akar menni a fordulatom #-o , ha leállítom majd ismét beindítom szépen ketyeg kb.1500-on de ha húzok rá egy gázt úgy 3000 környékére akkor ugyan az mint a fent leírtakban! :shock:
Gondolom valami nem jó valahol a karbinál de mi lehet az? :-k
(Új csapágyak, szimmeringek, tömítések)
Nekem ezt akkor csinálta, amikor el volt repedve a szívócső és falsot szívott.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Találós kérdés.
Tegnap fogtam magam,kitakarítottam a karbit, beraktam a csavarós fedele alá egy teflonból kivágott tömítést, és a horkolás ellen 1el dúsabbra raktam a tűt (legdúsabb). Megnéztem, 130as főfúvóka van benne.

Hatás: Nem horkol, vagyis az a keveset kap tünete volt. Sokkal kevesebbszer is rángat.
Hatás2: a tartós menetkor beálló 95 fok helyett (ez időjárástól kb független) 75 fok a hőmérésklet ugyanott, ugyanazzal mérve. Na ez a kérdés, miért is. 20 fok különbség nagyon sok, ennyire szegényen járt volna eddig? A gyertyakép jó, de jó is volt előtte is.

Nem is tudom milyen fullszint olaj van benne, most töltöttem az első tankot ilyennel, de hatás3: NULLA füst. Majdnem mint egy 4t.
Hatás 4: üresben pörgetve (olcsó játék hülyegyerekeknek, tudom) gázfcsöccsöket adva 2000-2500 felett nincs semmi visszapöfögés. Mintha membrános lenne. Érdekes.

Ennyi mindent okozhat egy dúsabbra állítás?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

punisher írta:Üdvözlök minden olvasót!
Ma végre ki tudtam menni és el tudtam kezdeni a bejáratást, de előjött egy kis probléma. :oops:
Lényeg a lényeg, hogy ha behúzom a kuplungom akkor 3000 alá nem akar menni a fordulatom #-o , ha leállítom majd ismét beindítom szépen ketyeg kb.1500-on de ha húzok rá egy gázt úgy 3000 környékére akkor ugyan az mint a fent leírtakban! :shock:
Gondolom valami nem jó valahol a karbinál de mi lehet az? :-k
(Új csapágyak, szimmeringek, tömítések)
Bowdenjeid nincsenek össze kábelkötegelőzve? :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

hát most nekem is az utolsó előttibe van meglepően jól megy fogyasztást azt nemtudom még :) kíváncsi vagyok a végsebességre is hogy mit megy csak kikell menni a városból mert itt nemtudom megpörgetni:)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

seagateh írta:Igaz a főfúvókám kicsi volt kicseréltem 130asra most kiválóan megy, 2000-2500körül még mindíg horkol teligázra ha 3000fölött már tökéletesen jó fentről számolva a 3. rovátkába tettem a tűt. ha leengedem tehát a 2.ba teszem akkor gyengébb sokkal. hanyadikba szokták állítani általába? gondolom teljesen nemkell felhúzni mert akkor már sokat kap
Oda tedd ahol jó érzésre. Nekem az utolsó előttiben van (majdnem fennt) de így megy jól és fogyaszt keveset.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Igaz a főfúvókám kicsi volt kicseréltem 130asra most kiválóan megy, 2000-2500körül még mindíg horkol teligázra ha 3000fölött már tökéletesen jó fentről számolva a 3. rovátkába tettem a tűt. ha leengedem tehát a 2.ba teszem akkor gyengébb sokkal. hanyadikba szokták állítani általába? gondolom teljesen nemkell felhúzni mert akkor már sokat kap
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: punisher »

Remélem igazad van! :mrgreen: :oops:
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket:

http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: punisher »

Üdvözlök minden olvasót!
Ma végre ki tudtam menni és el tudtam kezdeni a bejáratást, de előjött egy kis probléma. :oops:
Lényeg a lényeg, hogy ha behúzom a kuplungom akkor 3000 alá nem akar menni a fordulatom #-o , ha leállítom majd ismét beindítom szépen ketyeg kb.1500-on de ha húzok rá egy gázt úgy 3000 környékére akkor ugyan az mint a fent leírtakban! :shock:
Gondolom valami nem jó valahol a karbinál de mi lehet az? :-k
(Új csapágyak, szimmeringek, tömítések)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szerintem kicsi a főfúvókád, vagy el van tömődve valami, esetlegesen lehet hogy falsot is szív a géped.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. mitől lehet az hogy teljesgázra horkol a motor? (ETZ250)

jó az alapjárat, jól húz minden rendbenvan de 2500-3000nél adok egy teligázt akkor elég szépen horkol :(

főfúvóka gyári, a tű pedig felvan húzva teljesen (ha leteszem vagy középen van akkor érezhetően nagyon keveset kap)

köszi előre is
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Alfa írta:Ez esetben a terv:

Venni egy adag ilyet: http://kinaimotoralkatresz.hu/spd/redho ... 05_300x500 , annyira nem drága.
Rátenni a papírt, ami használható, egy lapot rakni a klingerit többi részére, majd lefújni festékkel
Borotvapengével vagy szikével (orvosi szikével a tapétavágó nem vágja jól, már próbáltam... sokszor :D ) kivágni

Elvileg működnie kell...
Ha megadod a címedet én küldök neked ilyet egy borítékban.
Ezért a kis darabért nehogy már fizessél 1300-at.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez esetben a terv:

Venni egy adag ilyet: http://kinaimotoralkatresz.hu/spd/redho ... 05_300x500 , annyira nem drága.
Rátenni a papírt, ami használható, egy lapot rakni a klingerit többi részére, majd lefújni festékkel
Borotvapengével vagy szikével (orvosi szikével a tapétavágó nem vágja jól, már próbáltam... sokszor :D ) kivágni

Elvileg működnie kell...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fireblade írta:
Alfa írta: Ez tényleg parafa? Sehova nincs odaírva, vagy legalábbis nem látom. De ha az, akkor kell 8)

Killer: Sajnos 0,5 mm kell az úszó pozíciója miatt, az 1,5 már baromi vastag, nem tudom utánállítva mi lesz a hatás. 0,5 lenne az ideális, csak lehet hogy nem is létezik, csak Klingeritben.

A gyárit siratom azóta is, milliószor szedtem szét a karbit, soha semmi baja nem volt, csak szétfoszlott a 28 év alatt :(
(Annak tűnik)
Meg kell venni... max 500 Ft bukol csak kérni kell hogy borítékba küldjék el mert úgy olcsóbb :P
Vagy fel kell hívni őket..
Mindkettő papír,használható a 120ft-os az jobb
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Sztem mind1, ugyanis az úszószintet a tömítéssel együtt mérjük. Annyi gond viszont tényleg lehet, hogy az úszóházat nem vezeti meg a karbinak a válla, és egyszerűen elcsúszik. :?

A linkeltek közül a 2. nagyon parafának tűnik. Bár ahogy az et-bike-ot ismerem... :(
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

hét én akk megpróbálok kivágni aztán meg majd látjuk hmilesz :D 1 próbát megér és nem fog az az 500ft engem se földhözb...ni :P
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Alfa írta:
Ez tényleg parafa? Sehova nincs odaírva, vagy legalábbis nem látom. De ha az, akkor kell 8)

Killer: Sajnos 0,5 mm kell az úszó pozíciója miatt, az 1,5 már baromi vastag, nem tudom utánállítva mi lesz a hatás. 0,5 lenne az ideális, csak lehet hogy nem is létezik, csak Klingeritben.

A gyárit siratom azóta is, milliószor szedtem szét a karbit, soha semmi baja nem volt, csak szétfoszlott a 28 év alatt :(
(Annak tűnik)
Meg kell venni... max 500 Ft bukol csak kérni kell hogy borítékba küldjék el mert úgy olcsóbb :P
Vagy fel kell hívni őket..
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez tényleg parafa? Sehova nincs odaírva, vagy legalábbis nem látom. De ha az, akkor kell 8)

Killer: Sajnos 0,5 mm kell az úszó pozíciója miatt, az 1,5 már baromi vastag, nem tudom utánállítva mi lesz a hatás. 0,5 lenne az ideális, csak lehet hogy nem is létezik, csak Klingeritben.

A gyárit siratom azóta is, milliószor szedtem szét a karbit, soha semmi baja nem volt, csak szétfoszlott a 28 év alatt :(
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Parafa tömítések :) ETZ-be
http://etbike.com/index.php?productID=5883
http://etbike.com/index.php?productID=9772
Legalábbis szerintem az.. =) :roll:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lehet kapni barkácsáruházakban ilyen falra ragasztható szigetelő,dekor lapokat. (kb 1-1,5mm vastag) Elég kis szemcséjű, és olcsó. 500 Ft kb egy ca. 20x50-es lap, abból kijön egy pár...
Bár félek, hogy az szétesik... :?
De egy próbát talán megér...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

Alfa írta:
KILL3R etz írta:Nekem is jó tapasztalatom volt csak vele. Jó nem egy klingerit, vagy parafa, de a bolti rágónál jobb...
Parafa a fő célom, az kb örök élet lesz :)


és parafát honnan tudok szerezni?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Nekem is jó tapasztalatom volt csak vele. Jó nem egy klingerit, vagy parafa, de a bolti rágónál jobb...
Parafa a fő célom, az kb örök élet lesz :)
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

KILL3R etz írta:Nekem is jó tapasztalatom volt csak vele. Jó nem egy klingerit, vagy parafa, de a bolti rágónál jobb...


annál igen bár én cserélni fogom sztem ha már ugy is kicserélek a motoron pár alkatrészt :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem is jó tapasztalatom volt csak vele. Jó nem egy klingerit, vagy parafa, de a bolti rágónál jobb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

Alfa írta:
KILL3R etz írta:1 fokkal talán egyszerűbb:

Bekened olajjal az úszóház peremét, ahova a tomítés kell, ráteszed a spirálfüzet lapjára. Ahol nyomot hagy, az kell neked, a többit kisollóval kivágod.
Tádááám. :D
2 okból nem működik (próbáltam Klingerittel is): 1, nem hagy túl jó nyomot. 2, csak a perem hagy nyomot, a belső részek nem, 3, a spirálfüzet lapja nem jó :mrgreen:

nekem az van már másfél hónapja és eddig nem eresztett
pedig az csak 1 egyszerű spirál füzethátlapja :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:1 fokkal talán egyszerűbb:

Bekened olajjal az úszóház peremét, ahova a tomítés kell, ráteszed a spirálfüzet lapjára. Ahol nyomot hagy, az kell neked, a többit kisollóval kivágod.
Tádááám. :D
2 okból nem működik (próbáltam Klingerittel is): 1, nem hagy túl jó nyomot. 2, csak a perem hagy nyomot, a belső részek nem, 3, a spirálfüzet lapja nem jó :mrgreen:
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

KILL3R etz írta:1 fokkal talán egyszerűbb:

Bekened olajjal az úszóház peremét, ahova a tomítés kell, ráteszed a spirálfüzet lapjára. Ahol nyomot hagy, az kell neked, a többit kisollóval kivágod.
Tádááám. :D


hát igen én is pont így csináltam :D \:D/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1 fokkal talán egyszerűbb:

Bekened olajjal az úszóház peremét, ahova a tomítés kell, ráteszed a spirálfüzet lapjára. Ahol nyomot hagy, az kell neked, a többit kisollóval kivágod.
Tádááám. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Alfa írta:Én tervezem lemásolni (már rajzolom SolidEdge-ben, csak kell egy rádiuszsablon, ami most így itthon nincs), a gumit sajnos nem lehetett, de ennek stabil alakja van, 0,5 mm-es Klingeritből vágok majd párat borotvapengével.
Honnan tudnám megszerezni a SolidEdge programot??? :) Előre is köszi a választ!!! :)
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

én a tömítést egyszerű spirálfüzetnek a kemény hátlapjából vágtam ki és az vanbenne még most is eddig nem eresztett remélem nem is fog :D
már kb másfél hónapja van benne 8)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én tervezem lemásolni (már rajzolom SolidEdge-ben, csak kell egy rádiuszsablon, ami most így itthon nincs), a gumit sajnos nem lehetett, de ennek stabil alakja van, 0,5 mm-es Klingeritből vágok majd párat borotvapengével.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Fireblade írta:
Alfa írta:Kép

Valakinek vélemény erről? Egészpontosan világos libafoszöld a színe, a fehér csak a vaku miatt tűnik annak. Az anyaga leginkább a kartonpapírra emlékeztet, Futárnál vettem, pont annyi volt az ára mint a guminak. Egész stabil az anyaga, de ez most akkor jó? :mrgreen:
Nem valami parafa szerűség lenne??

Papirból van
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Fireblade
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.03. 22:52
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Fireblade »

Alfa írta:Kép

Valakinek vélemény erről? Egészpontosan világos libafoszöld a színe, a fehér csak a vaku miatt tűnik annak. Az anyaga leginkább a kartonpapírra emlékeztet, Futárnál vettem, pont annyi volt az ára mint a guminak. Egész stabil az anyaga, de ez most akkor jó? :mrgreen:
Nem valami parafa szerűség lenne??
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:Kép

Valakinek vélemény erről? Egészpontosan világos libafoszöld a színe, a fehér csak a vaku miatt tűnik annak. Az anyaga leginkább a kartonpapírra emlékeztet, Futárnál vettem, pont annyi volt az ára mint a guminak. Egész stabil az anyaga, de ez most akkor jó? :mrgreen:

Alfa én 6 hónapja raktam a kis TZ-be ilyent és nekem semmi gondom nincs vele!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Máté írta: Azért a túl kicis főfúvókával vigyázz nehogy túlságosan elszegényítsd. Nekem is 300-as és 130-as főfuvi és a súber felülról a másodikban. Így lett tökéletes nekem. Jól megy és keveset is fogyaszt. Szerintem próbáld ki egy 130-ast és esetleg ott játssz a súberrel. Még régebben Bambi segített beállítani a karbit és vele így csináltuk. Ha túl kevés a tiednek a 130-as akkor mehet eggyel nagyobb bele és a súbert pedig le. Jó játék, csak ne und meg. :D
Igen, csak fokozatosan csinálom, semmi esetre sem akarom hogy megragadjon...
Jó játék az tény, ennél jobb már csak a skoda volt, ott az elején még egy óra volt egy fúvókacsere+beállítás, de az ötödik szétszedés után már 10 perc alatt megvolt :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:Kép

Valakinek vélemény erről? Egészpontosan világos libafoszöld a színe, a fehér csak a vaku miatt tűnik annak. Az anyaga leginkább a kartonpapírra emlékeztet, Futárnál vettem, pont annyi volt az ára mint a guminak. Egész stabil az anyaga, de ez most akkor jó? :mrgreen:
Nekem volt már olyan ilyenfajta tömítéssel hogy egy ideig jó volt aztán átázott és konkrétan vezette kifelé a benzint. Próbáld ki aztán meglátod milyen, veszteni nem fogsz sokat rajta.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kép

Valakinek vélemény erről? Egészpontosan világos libafoszöld a színe, a fehér csak a vaku miatt tűnik annak. Az anyaga leginkább a kartonpapírra emlékeztet, Futárnál vettem, pont annyi volt az ára mint a guminak. Egész stabil az anyaga, de ez most akkor jó? :mrgreen:
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta:Máté: kösz, megpróbálom ezt a pici gáz dolgot is.

Krepp: he-he :mrgreen: Igazából tavaly már én is feladtam, csak ugye új év, új lendület :-"

Kill3r: igen, ezért is ragaszkodnák a csatoshoz... Binget nincs "kedvem" venni... ha érted mire gondolok... :mrgreen:

Alfa: hmm... ez most elgondolkodtatott... végülis van itthon 120 és 125 fúvókám is, próbálkozok még (Skodához a télen vettem egy marék különféle MZ fúvókát, mikor kísérleteztem hogy mekkora kell az etanolhoz)
Bambi-rezóban én is gondolkodtam anno, csak 251-en hülyén nézne ki mert hosszú... :(

Köszi srácok, holnap próbálkozok tovább (ma csak a villanyt csináltam meg, mert esik / csöpög egész délután)
Azért a túl kicis főfúvókával vigyázz nehogy túlságosan elszegényítsd. Nekem is 300-as és 130-as főfuvi és a súber felülról a másodikban. Így lett tökéletes nekem. Jól megy és keveset is fogyaszt. Szerintem próbáld ki egy 130-ast és esetleg ott játssz a súberrel. Még régebben Bambi segített beállítani a karbit és vele így csináltuk. Ha túl kevés a tiednek a 130-as akkor mehet eggyel nagyobb bele és a súbert pedig le. Jó játék, csak ne und meg. :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Máté: kösz, megpróbálom ezt a pici gáz dolgot is.

Krepp: he-he :mrgreen: Igazából tavaly már én is feladtam, csak ugye új év, új lendület :-"

Kill3r: igen, ezért is ragaszkodnák a csatoshoz... Binget nincs "kedvem" venni... ha érted mire gondolok... :mrgreen:

Alfa: hmm... ez most elgondolkodtatott... végülis van itthon 120 és 125 fúvókám is, próbálkozok még (Skodához a télen vettem egy marék különféle MZ fúvókát, mikor kísérleteztem hogy mekkora kell az etanolhoz)
Bambi-rezóban én is gondolkodtam anno, csak 251-en hülyén nézne ki mert hosszú... :(

Köszi srácok, holnap próbálkozok tovább (ma csak a villanyt csináltam meg, mert esik / csöpög egész délután)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nagyokat nézek mikor it írjátok hogy 135-s fúvókával megy :roll: nekem úgy tűnik még a105-s is nagy bele :roll: :-k
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

gabsic írta:Persze, tudom hogy bizonyos mértékig normális hogy egy nagy egyhengeres kétütemű ugrándozik, de mentem már másik ETZ-vel, és az sokkal kevésbé csinálta.

Nekem 3-4ezer közt kis gázállásnál mindig hajlamos bakkecskézni (de nem kicsit, nagyon!), motorféknél csak akkor ha van beállított alapjárat.

Egyelőre visszaállítom majd olyanra hogy ne legyen alapjárat, aztán majd ha több időm lesz újra tesztelem a TS karbival. Azért sajnálnám a csatost, mert egyáltalán nem kopott, míg a TS-é meg igen. Mindenesetre ha beválik a régebbi karbi, akkor majd szerzek egy olyat jobb állapotban.
Ez így más sokkal kevésbé normális. 3-4 ezer között kéne lenni a fő tartománynak amikor lehet vele menni (50,70,90 mind itt van). Nekem is volt ilyenem, kis fordulaton rángat, nagy fordulaton nem megy típusú hibám, a főfúvóka drasztikus csökkentésével (135 ről 120-ra, talán most az van benne, vagy max. 125) oldódott meg a probléma. Se gyertyaképben se fogyasztásban nem volt különbség, csak az hogy így jó a motor... Teljes fúvókasort vettem és raktam bele egyiket a másik után csökkenő sorrendben. Jah és legtöbbet a Bambi féle rezó segített, de kb mindenfajta problémában :)

Amúgy ha a súber és az alapjárati rendszer nem kopott és enged összevissza neki levegőt meg benzint, még a szívatót nézném meg visszamegy-e a helyére. Lehet h semmi köze hozzá, de az is el tud dúsítani aztán jön a rángatás meg kemény járás :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pedig nekem pont a csatos volt az, amivel tökéletes alapjáratot tudtam állítani. Kipróbáltam, 600-as fordulatig stabil maradt. Csak az már használhatatlan ugye... :D És egyáltalán nem rángatott... Bár ez a rezóval szűnt meg igazán...
Bing-el pedig úgy járok, mint ahogy Máté mondta... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta:Persze, tudom hogy bizonyos mértékig normális hogy egy nagy egyhengeres kétütemű ugrándozik, de mentem már másik ETZ-vel, és az sokkal kevésbé csinálta.

Nekem 3-4ezer közt kis gázállásnál mindig hajlamos bakkecskézni (de nem kicsit, nagyon!), motorféknél csak akkor ha van beállított alapjárat.

Egyelőre visszaállítom majd olyanra hogy ne legyen alapjárat, aztán majd ha több időm lesz újra tesztelem a TS karbival. Azért sajnálnám a csatost, mert egyáltalán nem kopott, míg a TS-é meg igen. Mindenesetre ha beválik a régebbi karbi, akkor majd szerzek egy olyat jobb állapotban.
Motorféknél én úgy szoktam csinálni, hogy egy picit húzom a gázt (tényleg csak egy picit) - így ezzel olyan mintha nem csatos karbi volna tehát manuálisan emelem a fordulatszámot. Igazából nem emelem, csak adok neki egy kicsit több üzemanyagot. Így abaszolút megszüntethető az ugrálás, és a blokkank is jobb, hiszen ha motorféknél pl hegyről lefelé sokat pörög akkor több üzemanyagot kap tehát jobb is a kenés. Csak megszokás kérdése.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nagyon régóta zavar ez de én feladtam.....
Nincs alapjárat..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Persze, tudom hogy bizonyos mértékig normális hogy egy nagy egyhengeres kétütemű ugrándozik, de mentem már másik ETZ-vel, és az sokkal kevésbé csinálta.

Nekem 3-4ezer közt kis gázállásnál mindig hajlamos bakkecskézni (de nem kicsit, nagyon!), motorféknél csak akkor ha van beállított alapjárat.

Egyelőre visszaállítom majd olyanra hogy ne legyen alapjárat, aztán majd ha több időm lesz újra tesztelem a TS karbival. Azért sajnálnám a csatost, mert egyáltalán nem kopott, míg a TS-é meg igen. Mindenesetre ha beválik a régebbi karbi, akkor majd szerzek egy olyat jobb állapotban.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem akkor bakkecskézik, ha pl 3500ról engedem vissza motorfékre. De tudok egy megoldást: ha olyan 6-7 ezerig pörgeted, majd elveszed a gázt, nem is pöffen :mrgreen: csak visítva motorfékezik. Néha így csinálom, mert szeretem a hangját, de tudom hogy nem szabadna. Amúgy majdnem mindig kuplungolni szoktam ha lassítani akarok és "vitorlázok" utána. A gyertyakép jó, a motor nagyon faszán megy, nincs okom azt gondolni hogy ez ne lenne gyárilag ilyen. Az alapjáratból meg nem engedek, annak lennie kell :mrgreen:

Talán valami vákuum mértéke alapján nyitó alapjárati rendszer kéne (ami mondjuk teljesen zárt gázállásnál 2000es fordulaton nyit alapjáratot, addig meg nincs) ami ezt megoldaná, vagy sokat kell neki adni ott (nagyobb alapjárati fúvóka).

Amúgy a csatos karbit épp ezért nem szeretem, az alapjárat állítása finoman szólva is érdekes.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Nekem is bakkecskézik egy bizonyos fordulaton, de amúgy motorféknél nem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem amit leírtál normális, nekem is ilyen a motorom, egyébként motorfékezni nem igazán szabad vele.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Üdv az Uraknak!
Tippeket és ötleteket kérnék:
251-es etz, 300as hengerrel, csatos karbival. kipufogó gyári, légszűrő gyári. Előgyújtás 2.8mm.
Karbi: úszó zárás 28mm-re állítva, max nyitás 33ra. Főfúfóka 135, alapjárati 50. Tű gyári.
A gond hogy előírt karbi beállításnál (alapjárati csavar 4 ford. ki, keverékcsavar 2.5 ki) kb 3000 az alapjárat.
Ha visszaveszem az alapjárati csavarral (kb 2 fordulatot behajtok) akkor ketyeg szépen stabilan 1200 körüli alapjáraton.
Próbaútra megyek: motorféknél eszetlenül bakkecskézik, ugrál, be kell húzni a kuplungot mert különben kanyarodni sem lehetne.
Ha alapjáratot vissazveszem annyira hogy pár másodperc után leállna, és a keverékcsavart is beljebbhajtom (kb másfél fordulatra nyitva), akkor megszűnik ez a gond, csak ugye nincs alapjárat (TS125nél megszoktam ezt, nem is zavarna olyan nagyon, így használom mióta megvan)). Viszont ilyenkor meg kis gázállásnál 3000 felett négyütemezve, keményen jár (mintha pár mm-re nyitott tolattyúnál dús lenne a keverék). Ez pl a városi haladás esete 3. és 4. fokozatban.

Játszottam már fúvókákkal (fő 130-135-140, alapjárati 45-50) benzinszinttel, tűállásokkal, másik tűvel, cseréltem szívócsonkot, tömítéseket, de nem segített.

Ja mikor megvettem a motort, evett mint a disznó, ennek az előző gazda által belerakott 150es főfúvóka volt az oka (Bár ez átbaszós volt, eltartott egy darabig mire rájöttem, ugyanis a gyári 130 beütésű főfúvóka volt 150re feldörzsárazva). Viselkedése akkor is ugyanilyen volt...

Van itthon széjjelkopott TS250 karbim, azzal nagyon szépen megy alapjáraton és az átmenet is jó. De hát az kopott, csörög, inkább használnám a csatos karbit ha be tudnám állítani hozzá.

Miért lehet magas 4 fordulatra nyitott alapjárati csavarnál az alapjárat? Falsra gyanakodtam ezért cseréltem a csonkot és a tömítéseket. De ugye akkor alapjárat se lenne normális.

Miért lehet a gyári beállításokkal az ugrálás, rángatás?

Más beállításnál miért lehet a négyütemezés átmenetnél?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Végül is ha 10 százalékot csal az órám nekem az is jó,a lényeg,hogy ha 85 körül megy valaki előttem,akkor biztonságosan lehessen előzni,mert a 90-95-ös utazótempót így utána nyugodtan lehet tartani :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég