Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Fék munkahenger karmantyú

Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok, kérek én is karmantyút, ha már így adott a lehetőség, köszi!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Fék munkahenger karmantyú

Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csikin »

Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo »

Tehát:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Zsaki!

Végülis kell neked is karmantyú?
Vagy másoknak?

Írjatok listát, és jövőhéten utánaérdeklődök, hogy arra a mennyiségre milyen árban vállalkoznának.
Aztán megbeszéljük, hogy kell-e?

Aki tud pontos méreteket, ne tartsa magában.... :D

Tehát:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:
Matee86 írta: Szia!
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is! :wink:
Érdekes, nálam ez máshogy van. Így vettem a motort, nem én találtam ki, de lent van egy közbetét (nemtom ez gyári-e vagy valaki önhatalmúlag csinálta), erre pedig egy fékcső toldó van rácsavarva, amibe csavarodik a fékcső. Mivel a toldó egyik menete jobb, a másik bal, ha a motoron minden fennvan, akkor azt csavarva összehúzza illetve szétengedi a csövet és a munkahengert. Szerintem zseniális ötlet :mrgreen: és tök azt hittem ez a széria :oops:

Szerelés menete: a főfékhengeren koppig becsavarja az ember, majd ráilleszti alul a toldót hogy egyszerre kapja el a közbetét és a fékcső menetét, csavarja, ellentart, és gyönyörűen összehúzza, míg a fékcső, és a közbetét nem csavarodik. A főfékhengert én az olaj kiöntéséhez szoktam levenni.
Ez gyári megoldás, és a fékcső tekeredése ellen épült be a rendszerbe. Ha közvetlenül lenne alul felül a fékcső betekerve, előfordulhatna hogy nem megfelelő szögben állnának a fő és munkahengerek, és csak fékcső csavarással lehetne feltenni őket a helyükre.
Ez meg ugye nem egészséges a fékcsőnek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

Olyan kis toldóm nekem is van. Sztem gyári lehet. Kösz a tippeket :)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Igazad lehet Alfa,nekem már a fékcső és a főfékhenger sem gyári,és hogy őszinte legyek,már nem is emlékszem azon hogy volt.Azt tudom,hogy amikor leszedni akartam,mindig becsavarodott :twisted: Még annyit,hogy érdemes rézalátéteket tenni alá,ha eredetileg nem volt! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Matee86 írta:
DrV írta:Üdv!

Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
Szia!
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is! :wink:
Érdekes, nálam ez máshogy van. Így vettem a motort, nem én találtam ki, de lent van egy közbetét (nemtom ez gyári-e vagy valaki önhatalmúlag csinálta), erre pedig egy fékcső toldó van rácsavarva, amibe csavarodik a fékcső. Mivel a toldó egyik menete jobb, a másik bal, ha a motoron minden fennvan, akkor azt csavarva összehúzza illetve szétengedi a csövet és a munkahengert. Szerintem zseniális ötlet :mrgreen: és tök azt hittem ez a széria :oops:

Szerelés menete: a főfékhengeren koppig becsavarja az ember, majd ráilleszti alul a toldót hogy egyszerre kapja el a közbetét és a fékcső menetét, csavarja, ellentart, és gyönyörűen összehúzza, míg a fékcső, és a közbetét nem csavarodik. A főfékhengert én az olaj kiöntéséhez szoktam levenni.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

DrV írta:Üdv!

Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
Szia!
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hali!

ETZ 250 tárcsafékhez kellene egy csavar. Az a csavar ami közvetlenül megy be a féknyeregbe. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander, abba pedig a fékcső. Ha valakinek van ilyen csavarja az feltétlenül írjon privátban, nemsokára műszakis lesz a gép és annál a csavarnál ereszt a rendszer és a fékhatás sem tökéletes :(
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

DrV írta:Ez a karmantyú miatt szokott szorulni a fék, illetve a pofák nem tudnak visszamenni a helyükre?
nem, elsősorban a korrózió miatt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

KILL3R etz írta:Zsaki!

Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...

Szóval:

Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Ez a karmantyú miatt szokott szorulni a fék, illetve a pofák nem tudnak visszamenni a helyükre?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: young boys »

KILL3R etz írta:Zsaki!

Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...

Szóval:

Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

Nagy ETZhez kéne fékcső, de semmilyen méretet nem tudok, kivétel a hosszát a mofaker honlapja miatt. A mostani túl hosszú, sportkormánnyal meg mégzavaróbb a hossza. Zalaegerszegen tudnám megvenni.

Esetleg nem eredetileg hozzágyártott utángyártott, hanem más gépé is jó lenne. Méretek miatt nem tudom, h melyiket keressem. Fém fékcső kéne.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Zsaki!

Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...

Szóval:

Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Zsakfos!

Tudok egy céget, akik hidraulika tömítések gyártásával foglalkoznak. Fémméretet kell megadni, és nem túl drágán le is gyártják. Csak szólni kell, hogy fékolajhoz kell a cucc. Fluid-tech Kft. Tel.: 70 / 398 - 5282; 70 / 398 - 5283; 70 / 363 - 6052; vagy 96 / 518 - 568
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok nemtudom valakinek segít-e valamit.. én úgy oldottam meg hogy sikerült vennem a boltba egy elfogadható állapotú karmantyút igaz elég kicsi volt beleraktam természetesen nemvolt jó... utána kiszetem tekertem alág egy kis cérnát, majd a gumi dugú helyett egy 10x20x7es szimmeringet raktam bele azután feltöltöttem DOT3al. már több mint egy éve tökéletesen működik, szépen adagolható és a fékkart ha finoman húzom is be akkor is megtartja a nyomást
fékkapcsoló megint csak utángyárott az is elég cefet az első bírta egy hónapig aután kiszedtem belőle megnézni mi baja amint kitekertem azzal a lendülettel kettéesett :D
vettem bele mégegyet ez megint csak 1éves de még jó..

hát így ennyi


Kép
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
MrDok írta: Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
Visszaolvasva az írásomat,lehet nem voltam egyértelmű? :-k
A munkahenger dugattyúiról és azok karmantyúiról volt szó nem a főfékhengerről..De azért kösz. :-"
Upsz, tényleg, csak ott van porvédő............... 8-[ , akkor jó szerelést, remélem jó lesz. Én sokáig reszeltem az enyémet mire nem szorultak a dugattyúk, csodakarmantyúk lettek beletéve..... de azóta kiválóan műxik!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
Visszaolvasva az írásomat,lehet nem voltam egyértelmű? :-k
A munkahenger dugattyúiról és azok karmantyúiról volt szó nem a főfékhengerről..De azért kösz. :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Krepp írta:Zsaki, most megint Balatonszemesen vagyok meló ügybe, és hiszed vagy sem pont van nálam két-két vadzsi új karmantyú, és porvédő...(Mofa)
A tied, ha adsz még egy esélyt az ügynek...

Pénteken ha megyek fel összefuthatunk vagy ha erre jársz Szindbad hotelbe vagyok...

Végre törleszthetek egy kicsit a sok átkelésből...
Hú bakker!
Naná hogy kell!
Ha még olvasod ezt,akkor csörgess már meg légyszi ezen a számon ma még éjfélig kb,vagy reggel 6-tól.Ha holnap reggel elhozhatnám akkor a melóhelyen össze is rakhatnám holnap(főnökök remélem nem olvassák a fórumot :D )
Holnap elmennék érte,vagy valaki a kollégáim közül.Esetleg a hotel portáján is hagyhatnád a nevemre(Tóth László).
Nekem csak a karmantyúkra volna szükségem,porvédő az van új.
Idén is vendégem vagy átkelésre :D
telszám:06 20 968 három 8 öt 4
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2011.04.13. 22:16-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút? :-k
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.

Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?

Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Zsaki, most megint Balatonszemesen vagyok meló ügybe, és hiszed vagy sem pont van nálam két-két vadzsi új karmantyú, és porvédő...(Mofa)
A tied, ha adsz még egy esélyt az ügynek...

Pénteken ha megyek fel összefuthatunk vagy ha erre jársz Szindbad hotelbe vagyok...

Végre törleszthetek egy kicsit a sok átkelésből...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: htg182 »

zsakfos írta:Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút? :-k
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.

Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?

Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.

Én ilyet nem tapasztaltam 1ik karmantyúnál se viszont max 4hónapot bírtak nálam aztán cser volt amelyik csak 1hónapot :/ De vannak olyan boltok ahova ha bemész és megadod a méreteket akk legyártják neked az én ETZ-mben is volt olyan de azt még az előző tulajrakta bele és az az ő állítása szerint akk már féléve volt benne plusz még nálam 2hónpig
most ezzel nem hiszem h sokat segítettem de valamiért ugy gondoltam le kell írjam :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút? :-k
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.

Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?

Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

zsakfos írta: Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez? :-k
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
gyári főfékhenger átmérőjét össze kell hasonlítani a Tiéddel. Ha a gyári nagyobb átmérőjű, akkor rendben van. Viszont ha kisebb, akkor érdemes utánaszámolni. Viszont, ha a gyári sokkal "bővebb", akkor lehet, hogy az a gond, hogy kicsi a fékkar útja.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

zsakfos írta:
nova001155 írta:
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez? :-k
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
valami közeli ismerőstől elkérni egy másikat próbára jobbat nem tudok nem tudom hogy lehetne-e kideríteni valóban ez-e a gond.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nova001155 írta:
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez? :-k
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

zsakfos írta:Üdv!

Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.

Szopok mint a torkos borz a fékemmel. ](*,)
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Azért nézz rá, ha nem tévedek ezt is 1 mozdulat kihúzni mint a Grimecát. Nekem 2szer volt olyan, hogy a fék egyszerűen sosem lett kemény, mind2szer karmantyúcsere volt a megoldás :( amikor minden rendben volt, nem tartott tovább az egész 5 percnél.

Az amúgy nem baj ha kicsit "gumis", olyan sose lesz hogy mintha felütközne :mrgreen: csak rakja egykerékre a motort ha úgy alakul (na jó ez kicsit túlzás és veszélyes is kipróbálni), és soha ne tudd ütközésig behúzni. Ha ezek a feltételek teljesülnek, már csak azt kell megnézni hogy erősen behúzva nem történik e az, hogy a kar folyamatosan (lassan) vándorol befele. Akkro vagy nyomja ki valahol (de írtad h nem), vagy veszti a nyomást a karmantyúnál.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:
Ezt írtam pár oldallal ezelőtt:

Köszi Alfa.Próbáltam én ezt a módszert is.Hát nekem betonkemény sosem lett.Kifelé nem megy el az olaj,mert ugye azt látnám.
Karmantyúhoz ,ha a főfékhenger dugattyújának a karmantyújára gondolsz,nem nyúltam hisz újszerű az egész főfékhenger.1 éves.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Légtelenítés? Oldalsztenderen balra fordított kormánynál magától légtelenedik!
Légtelemitettem már mindenféle neten fellelhető módszerrel.Valahogy sosem volt az igazi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

punisher írta:Ez milyen fajta főfékhenger?
Elméletileg Brembo lenne,mivel az van ráirva,de tudom hpgy ez a mai világban semmit nem jelent.
Tavaly május 1-én vettem a siófoki börzén.Vadiújonnan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

zsakfos írta:Üdv!

Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.

Szopok mint a torkos borz a fékemmel. ](*,)
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Ezt írtam pár oldallal ezelőtt:

Tehát:

0. fék alkatrészeinek leszerelése (egyben) és lemosása, akár vízzel, hohy ne legyen koszos.
1. Leereszted a fékolajat (nyeregből kicsöpögteted + főfékhenger tartályából kiöntöd.
2. Denszesszel átmosod a rendszert (ezt bambi ajánlotta), majd kiszárítod (denszesz elég jól párolog mondjuk napra téve). Visszaszereled a fékrendszert szárazon. A kormányt ütközésig balra fordítod.
3. Ezután a légtelenítőt elzárod, majd fél fordulatra kinyitod
4. egy hosszú benzincsövet megfogsz, kicsit kitágítod a végét (zégerfogóval ment nekem). 1 m elég.
5. ráhúzod a légtelenítő szelepre (így már rámegy), a másik végére kis tölcsért raksz. a lényeg, h a tölcsér magasabban legyen mint a ffhenger tartálya. minél magasabban, annál jobb.
6. leszeded a zárósapkát a tartályról. Fékolajat öntesz a tölcsérbe. Finom pumpálásokkal a fékkaron segíted, a tölcsérben buborékok jelennek meg, és fogy a fékolaj. utántöltesz ott ha kell.
7. egy idő után megjelenik a fékfolyadék a nyitott tartályban, és elkezdi feltölteni. Ha ellepte mind2 furatot, és már nem jönnek buborékok, elzárod a légtelenítőt.
8. feltöldöd a tartályt jelig
9. a fék elviekben légtelen, de lehet hogy kell egy kis kocogtatás vagy fékcső buzerálás, kormányforgatás. kb 15 másodpercen belül már nem jön ki levegő a tartály egyik furatán sem, és a fék olyan mint a beton.
10. visszazárod a sapkáját, leveszed a benzincsövet, kész.

Ennek működnie kell, 2-3 húzás a fékkaron és keménynek kell lennie, 3szor csináltam 3szor ment. Ha nem keményedik fel, akkor karmantyú lesz a ludas, elég könnyű elizélni, főleg szárazon pumpálással.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:Üdv!

Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.

Szopok mint a torkos borz a fékemmel. ](*,)
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Légtelenítés? Oldalsztenderen balra fordított kormánynál magától légtelenedik!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Bambi szerintem tud szerezni fém fékcsövet. :roll:
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Ez milyen fajta főfékhenger?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Üdv!

Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.

Szopok mint a torkos borz a fékemmel. ](*,)
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Rendben. Akkor a project ismét tolódik #-o :)
Köszi Nektek!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Na ezért félek a tárcsaféktől :) .
Nekem is voltak tárcsás ETZ-im és ugyanezeket csinálták.
Viszont pár hozzászólással lejjebb valaki azt írta, hogy a fékcső beszűkülésétől is lehet ilyen probléma.
Érdemes megfontolni egy esetleges fékcső cserét.
Bezony, és pont téli pihi után jött elő!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Na ezért félek a tárcsaféktől :) .
Nekem is voltak tárcsás ETZ-im és ugyanezeket csinálták.
Viszont pár hozzászólással lejjebb valaki azt írta, hogy a fékcső beszűkülésétől is lehet ilyen probléma.
Érdemes megfontolni egy esetleges fékcső cserét.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Ma próbáltam visszatenni az első kereket, ami első alkalommal még sikerült is. Mivel hallottam, hogy a pofákat súrolja a tárcsa (vagy a tárcsát a pofák?!), kivettem, és átjárattam a dugattyúkat, többször is. Ez után viszont a kerék nehezen akart a helyére menni, és mikor visszakerült, befogta a fék. Kivétel után újra átmozgattam a dugattyúkat (Egyébként a kerék felőli dugattyút nem húzza vissza fék felengedés után, visszanyomni úgy, ahogy vissza lehet), de ezután már nem tudtam visszatenni a kereket, mert a tengely nagyon befeszül, és gumikalapács se segített teljesen a helyére ütni (de felesleges is lett volna, mert befogott a fék). A fékkar nyomásra nagyon puha, majdnem koppanásig be lehet húzni, ezért gondolom a téli állás során fellevegősödött (de hogy a fenébe?!)
Valaki valamit tud hozzászólni? (Csak ne azt, hogy dobjam ki a fenébe :D )

Szilárd
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nandor írta:Köszönöm a tanácsokat, mindkettőt megpróbáltam. Sajnos nem jártam túl nagy sikerrel, talán egy kicsit jobb lett de még a jótól messze van. Úgy tudom, hogy van itt a közelben egy cég aki újra ferodolozza a fékpofákat. Elmegyek és megmondom nekik, hogy a legpuhább legjobban fogó anyagból csinálják meg nekem /persze csak ha van ilyen/ :) .
Ha ez sem válik be akkor végleg szakítok a dobfékkel és jöhet a tárcsa és vele együtt a problémái /szoruló fék, szivárgó olaj stb./ :)
Miután megvettem a motort dobfékkel, és elszakadt a fékbowden (nekikopantam a falnak, szerencsére nem túl nagy sebességgel, kb 5-el, de nem tudtam megállítani már, de a teló kivédte az ütést), másnapra találtam Vaterán egy komplett elejét kormánnyal mindennel kemény 7000 ft ért. Amíg át nem raktam, rá se ültem. A tárcsafék be volt félig rohadva (csak idén javította ki a Mester), de így is simán átment műszakin, és jól is fékezett, a telók görbék voltak, és mégis, ég és föld. Tudom, a dobfék is lehet jó, de sokat kell macerálni, a tárcsa meg alapjáraton tudja ezt. Nem is beszélve a fejlesztési lehetőségekről (Grimeca főfékhenger, fém fékcső stb).

Mindenképp csak javasolni tudom :roll:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Köszönöm a tanácsokat, mindkettőt megpróbáltam. Sajnos nem jártam túl nagy sikerrel, talán egy kicsit jobb lett de még a jótól messze van. Úgy tudom, hogy van itt a közelben egy cég aki újra ferodolozza a fékpofákat. Elmegyek és megmondom nekik, hogy a legpuhább legjobban fogó anyagból csinálják meg nekem /persze csak ha van ilyen/ :) .
Ha ez sem válik be akkor végleg szakítok a dobfékkel és jöhet a tárcsa és vele együtt a problémái /szoruló fék, szivárgó olaj stb./ :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Köszönöm a válaszokat!

Fékpofa cserével már próbálkoztam vettem is három fajtát, rózsa színűt és valami szürkéset meg feketét. Az első kettő annyira szar volt, hogy behúzott fékkel is el tudtam tolni a motort :? . A fekete valamivel jobb, de még csak meg sem közelíti a hátsó fék hatásfokát amibe még békebeli pofa van. Már arra is gondoltam, hogy átrakom a hátsót előre, de sajnos már eléggé vékony a ferodol és az elsőbe már nem működne. :? Az első fékbovden még gyári és már megnyúlott, feszítője már így is maxra ki van tekerve új pofa esetén is. Vettem ugyan hozzá új bovdent de 10km után szétszakadt. ](*,)
Egyébként nem fog szakaszosan teljesen normálisan működik leszámítva azt, hogy alig van fékerő. :)

A tárcsásra való átalakításon már én is gondolkodtam. Az ominózus eset után el is mentem a bontós ismerősömhöz, de amikor vázolta, hogy mi mennyibe kerül és bizonyos dolgokból csak újat tud adni kicsit elment a kedvem. Így nála 30e-be kerülnének a dolgok amit kicsit sokallok, bár ha azt vesszük,hogy a biztonságom a tét :-k
Egyszerű az eseted, hosszú a bovden és ez miatt nem tudod eléggé kinyitni a pofákat, hogy fogjanak.
Megoldás: alul a bovden bevezetéséhez is teszel egy állítócsavart, esetleg rövidebbre vágva, úgy hogy fent teljesen betekert csavarral is legyen féked. Az alsót nem kell állítgatni, csak távtartóként működik a hosszú bovdenbelső miatt.
A másik (nehezebb) megoldás hogy a fékkulcs oldalon megtalpalod a fékpofákat, egy hézagolólemezzel elérve a megfelelő nyitást.
Persze ezt látatlanba csak tippelni lehet, De volt már nálam motor ilyen hibával. Ezért mondtam hogy nézd meg a fékkulcs karjának úthosszát.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Nandor írta:Nem volt a kopás egyenletes, de becsiszoltam.
Viszont ez az "üveges dob" dolog érdekelne. Mi is ez és hogy kell orvosolni?
A sok fékezéstől és a melegedéstől nagyon simává válik a felület, így nincs megfelelő súrlódás a betétek és a dob között. Ezt fel kell érdesíteni. Többek között ezért is szokták szabályozni a dobokat és a tárcsákat esztergával. Na, ha nem tudod megoldani a szabályoztatást, akkor csiszolóvászonnal a dob felületét egy kicsit fel lehet érdesíteni. Csak nagyon óvatosan, egyenletesen csiszolva!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kiszsebi írta: És mikor fékezgetés után szétszedted a féket, a pofák teljes felületén látszott kopás?
Ha nem, akkor be kéne csiszolni a betéteket. Ha igen, akkor valószínű, "üveges" a dob felülete. Ezt el kéne tüntetni, akár csiszolóvászonnal.
Nem volt a kopás egyenletes, de becsiszoltam.
Viszont ez az "üveges dob" dolog érdekelne. Mi is ez és hogy kell orvosolni?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég