Fékek
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Fékek
Fék munkahenger karmantyú
Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
Zsakfos-4db
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Yofo 6 db
Csikin 8-10db ha tényleg jóféle
Seclusion 4 db
petrvs 4db
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Zsaki!
Végülis kell neked is karmantyú?
Vagy másoknak?
Írjatok listát, és jövőhéten utánaérdeklődök, hogy arra a mennyiségre milyen árban vállalkoznának.
Aztán megbeszéljük, hogy kell-e?
Aki tud pontos méreteket, ne tartsa magában....
Tehát:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
Végülis kell neked is karmantyú?
Vagy másoknak?
Írjatok listát, és jövőhéten utánaérdeklődök, hogy arra a mennyiségre milyen árban vállalkoznának.
Aztán megbeszéljük, hogy kell-e?
Aki tud pontos méreteket, ne tartsa magában....
Tehát:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Young boys 4 db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ez gyári megoldás, és a fékcső tekeredése ellen épült be a rendszerbe. Ha közvetlenül lenne alul felül a fékcső betekerve, előfordulhatna hogy nem megfelelő szögben állnának a fő és munkahengerek, és csak fékcső csavarással lehetne feltenni őket a helyükre.Alfa írta:Érdekes, nálam ez máshogy van. Így vettem a motort, nem én találtam ki, de lent van egy közbetét (nemtom ez gyári-e vagy valaki önhatalmúlag csinálta), erre pedig egy fékcső toldó van rácsavarva, amibe csavarodik a fékcső. Mivel a toldó egyik menete jobb, a másik bal, ha a motoron minden fennvan, akkor azt csavarva összehúzza illetve szétengedi a csövet és a munkahengert. Szerintem zseniális ötlet és tök azt hittem ez a szériaMatee86 írta: Szia!
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is!
Szerelés menete: a főfékhengeren koppig becsavarja az ember, majd ráilleszti alul a toldót hogy egyszerre kapja el a közbetét és a fékcső menetét, csavarja, ellentart, és gyönyörűen összehúzza, míg a fékcső, és a közbetét nem csavarodik. A főfékhengert én az olaj kiöntéséhez szoktam levenni.
Ez meg ugye nem egészséges a fékcsőnek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Olyan kis toldóm nekem is van. Sztem gyári lehet. Kösz a tippeket
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Fékek
Igazad lehet Alfa,nekem már a fékcső és a főfékhenger sem gyári,és hogy őszinte legyek,már nem is emlékszem azon hogy volt.Azt tudom,hogy amikor leszedni akartam,mindig becsavarodott Még annyit,hogy érdemes rézalátéteket tenni alá,ha eredetileg nem volt!
Mert azért az Mz a király....!:)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Érdekes, nálam ez máshogy van. Így vettem a motort, nem én találtam ki, de lent van egy közbetét (nemtom ez gyári-e vagy valaki önhatalmúlag csinálta), erre pedig egy fékcső toldó van rácsavarva, amibe csavarodik a fékcső. Mivel a toldó egyik menete jobb, a másik bal, ha a motoron minden fennvan, akkor azt csavarva összehúzza illetve szétengedi a csövet és a munkahengert. Szerintem zseniális ötlet és tök azt hittem ez a szériaMatee86 írta:Szia!DrV írta:Üdv!
Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is!
Szerelés menete: a főfékhengeren koppig becsavarja az ember, majd ráilleszti alul a toldót hogy egyszerre kapja el a közbetét és a fékcső menetét, csavarja, ellentart, és gyönyörűen összehúzza, míg a fékcső, és a közbetét nem csavarodik. A főfékhengert én az olaj kiöntéséhez szoktam levenni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Fékek
Szia!DrV írta:Üdv!
Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
Mindenképpen le kell szerelned vagy a munkahengert,vagy a főfékhengert motorról,mert különben nem tudod becsavarni a csövet!leereszted az olajat,majd simán csak kicsavarod és az újat be,feltöltöd,légteleníted és kész is!
Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Üdv!
Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
Vettem fégcsővet, meg új pofákat. Kérdésem az lenne, hogy hogy lehetne a fékcsövet a legegyszerűbben kicserélni?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Fékek
Hali!
ETZ 250 tárcsafékhez kellene egy csavar. Az a csavar ami közvetlenül megy be a féknyeregbe. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander, abba pedig a fékcső. Ha valakinek van ilyen csavarja az feltétlenül írjon privátban, nemsokára műszakis lesz a gép és annál a csavarnál ereszt a rendszer és a fékhatás sem tökéletes
ETZ 250 tárcsafékhez kellene egy csavar. Az a csavar ami közvetlenül megy be a féknyeregbe. Ebbe a csavarba jön egy balmenetes hollander, abba pedig a fékcső. Ha valakinek van ilyen csavarja az feltétlenül írjon privátban, nemsokára műszakis lesz a gép és annál a csavarnál ereszt a rendszer és a fékhatás sem tökéletes
Üdv.: Papszi
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
nem, elsősorban a korrózió miatt.DrV írta:Ez a karmantyú miatt szokott szorulni a fék, illetve a pofák nem tudnak visszamenni a helyükre?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Ez a karmantyú miatt szokott szorulni a fék, illetve a pofák nem tudnak visszamenni a helyükre?KILL3R etz írta:Zsaki!
Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...
Szóval:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Fékek
Young boys 4 dbKILL3R etz írta:Zsaki!
Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...
Szóval:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Üdv!
Nagy ETZhez kéne fékcső, de semmilyen méretet nem tudok, kivétel a hosszát a mofaker honlapja miatt. A mostani túl hosszú, sportkormánnyal meg mégzavaróbb a hossza. Zalaegerszegen tudnám megvenni.
Esetleg nem eredetileg hozzágyártott utángyártott, hanem más gépé is jó lenne. Méretek miatt nem tudom, h melyiket keressem. Fém fékcső kéne.
Nagy ETZhez kéne fékcső, de semmilyen méretet nem tudok, kivétel a hosszát a mofaker honlapja miatt. A mostani túl hosszú, sportkormánnyal meg mégzavaróbb a hossza. Zalaegerszegen tudnám megvenni.
Esetleg nem eredetileg hozzágyártott utángyártott, hanem más gépé is jó lenne. Méretek miatt nem tudom, h melyiket keressem. Fém fékcső kéne.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Zsaki!
Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...
Szóval:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
Ha beszélsz velük, rákérdeznél egy kisebb szériára? Engem élből érdekelne 8-10 db... Persze nem 1000/db áron.
Szerintem indítsunk egy listát, és ha több összejön, akkor elérhetünk valami kedvezményt is akár.
Nem hiszem, hogy csak 2-en járunk ilyen cipőben...
Szóval:
Fék munkahenger karmantyú:
Zsakfos-
KILL3R etz- 8-10db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Fékek
Zsakfos!
Tudok egy céget, akik hidraulika tömítések gyártásával foglalkoznak. Fémméretet kell megadni, és nem túl drágán le is gyártják. Csak szólni kell, hogy fékolajhoz kell a cucc. Fluid-tech Kft. Tel.: 70 / 398 - 5282; 70 / 398 - 5283; 70 / 363 - 6052; vagy 96 / 518 - 568
Tudok egy céget, akik hidraulika tömítések gyártásával foglalkoznak. Fémméretet kell megadni, és nem túl drágán le is gyártják. Csak szólni kell, hogy fékolajhoz kell a cucc. Fluid-tech Kft. Tel.: 70 / 398 - 5282; 70 / 398 - 5283; 70 / 363 - 6052; vagy 96 / 518 - 568
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Fékek
sziasztok nemtudom valakinek segít-e valamit.. én úgy oldottam meg hogy sikerült vennem a boltba egy elfogadható állapotú karmantyút igaz elég kicsi volt beleraktam természetesen nemvolt jó... utána kiszetem tekertem alág egy kis cérnát, majd a gumi dugú helyett egy 10x20x7es szimmeringet raktam bele azután feltöltöttem DOT3al. már több mint egy éve tökéletesen működik, szépen adagolható és a fékkart ha finoman húzom is be akkor is megtartja a nyomást
fékkapcsoló megint csak utángyárott az is elég cefet az első bírta egy hónapig aután kiszedtem belőle megnézni mi baja amint kitekertem azzal a lendülettel kettéesett
vettem bele mégegyet ez megint csak 1éves de még jó..
hát így ennyi
fékkapcsoló megint csak utángyárott az is elég cefet az első bírta egy hónapig aután kiszedtem belőle megnézni mi baja amint kitekertem azzal a lendülettel kettéesett
vettem bele mégegyet ez megint csak 1éves de még jó..
hát így ennyi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Upsz, tényleg, csak ott van porvédő............... , akkor jó szerelést, remélem jó lesz. Én sokáig reszeltem az enyémet mire nem szorultak a dugattyúk, csodakarmantyúk lettek beletéve..... de azóta kiválóan műxik!zsakfos írta:Visszaolvasva az írásomat,lehet nem voltam egyértelmű?MrDok írta: Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
A munkahenger dugattyúiról és azok karmantyúiról volt szó nem a főfékhengerről..De azért kösz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Visszaolvasva az írásomat,lehet nem voltam egyértelmű?MrDok írta: Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
A munkahenger dugattyúiról és azok karmantyúiról volt szó nem a főfékhengerről..De azért kösz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Hú bakker!Krepp írta:Zsaki, most megint Balatonszemesen vagyok meló ügybe, és hiszed vagy sem pont van nálam két-két vadzsi új karmantyú, és porvédő...(Mofa)
A tied, ha adsz még egy esélyt az ügynek...
Pénteken ha megyek fel összefuthatunk vagy ha erre jársz Szindbad hotelbe vagyok...
Végre törleszthetek egy kicsit a sok átkelésből...
Naná hogy kell!
Ha még olvasod ezt,akkor csörgess már meg légyszi ezen a számon ma még éjfélig kb,vagy reggel 6-tól.Ha holnap reggel elhozhatnám akkor a melóhelyen össze is rakhatnám holnap(főnökök remélem nem olvassák a fórumot )
Holnap elmennék érte,vagy valaki a kollégáim közül.Esetleg a hotel portáján is hagyhatnád a nevemre(Tóth László).
Nekem csak a karmantyúkra volna szükségem,porvédő az van új.
Idén is vendégem vagy átkelésre
telszám:06 20 968 három 8 öt 4
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2011.04.13. 22:16-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Megnyugodhatsz! Jól jársz egy szép robogó főfékhengerrel, a vaterán én 5500-ért vettem, és tökéletesen dolgozik. Amúgy a régi fékem karmantyúinak nem volt baja, ha érdekel postázhatom neked.zsakfos írta:Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút?
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.
Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?
Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
1. találat:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 10814.html
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Zsaki, most megint Balatonszemesen vagyok meló ügybe, és hiszed vagy sem pont van nálam két-két vadzsi új karmantyú, és porvédő...(Mofa)
A tied, ha adsz még egy esélyt az ügynek...
Pénteken ha megyek fel összefuthatunk vagy ha erre jársz Szindbad hotelbe vagyok...
Végre törleszthetek egy kicsit a sok átkelésből...
A tied, ha adsz még egy esélyt az ügynek...
Pénteken ha megyek fel összefuthatunk vagy ha erre jársz Szindbad hotelbe vagyok...
Végre törleszthetek egy kicsit a sok átkelésből...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Re: Fékek
zsakfos írta:Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút?
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.
Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?
Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
Én ilyet nem tapasztaltam 1ik karmantyúnál se viszont max 4hónapot bírtak nálam aztán cser volt amelyik csak 1hónapot :/ De vannak olyan boltok ahova ha bemész és megadod a méreteket akk legyártják neked az én ETZ-mben is volt olyan de azt még az előző tulajrakta bele és az az ő állítása szerint akk már féléve volt benne plusz még nálam 2hónpig
most ezzel nem hiszem h sokat segítettem de valamiért ugy gondoltam le kell írjam
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Ma újra górcső alá vetettem a fékrendszeremet.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút?
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.
Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?
Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
A következőt találtam.A munkahengernél van a bibi.Karmantyúknál ereszt.
Sajnos az utángyártott karmantyúk annyira szarok,hogy fogalmam sincs mit tegyek.
Az itteni boltban ma komolyan olyat adott a srác,hogy amikor kifizettem és kimentem a boltból,egy kicsit jobban szemügyre véve már vittem is vissza.
Hiányzott a gumiból egy szemmel látható darab,ráadásul pont a belső feléből.A másikon meg sütési maradványok voltak körben a tömitési felületén.Á komolyan nem hiszem el hogy ilyenek vannak.
Most honnan a fenéből veszek normális minőségű karmantyút?
A Mester azt mondta néha a Hubernál van török,az még úgy ahogy elmegy.Próbáltam telefonon érdeklődni náluk de nem vették fel.Csak az automata hang volt.
Esetleg valakinek valami ötlete karmantyúra?
Létezhet ugyanilyen méretben valami nyugati géphez?
Már az is megfordult a fejemben hogy valami japán gépezet féknyergét kéne rátenni.
Van olyan amié jó lenne?A felfogatáshoz ha kell gyártani tartót azt megtudom a cégnél oldani,csak olyan kellene ami jó az Etz féktárcs vastagságához.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
gyári főfékhenger átmérőjét össze kell hasonlítani a Tiéddel. Ha a gyári nagyobb átmérőjű, akkor rendben van. Viszont ha kisebb, akkor érdemes utánaszámolni. Viszont, ha a gyári sokkal "bővebb", akkor lehet, hogy az a gond, hogy kicsi a fékkar útja.zsakfos írta: Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez?
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
valami közeli ismerőstől elkérni egy másikat próbára jobbat nem tudok nem tudom hogy lehetne-e kideríteni valóban ez-e a gond.zsakfos írta:Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez?nova001155 írta:
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Na igen ez még könnyen lehetséges.Na de honnan tudhatnám meg hogy kicsi-e ehhez a rendszerhez?nova001155 írta:
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
Potyára nem szivesen veszek másik főfékhengert.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Fog a fék rendesen és csak "gumis" egy kicsit?zsakfos írta:Üdv!
Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.
Szopok mint a torkos borz a fékemmel.
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Vagy nem fog csak minimálisat?
Ismerősömnek volt olyan simón hogy vette a cuccot hozzá tárcsásra való átalakításhoz és légtelenített ezerrel nem lett jó nem fogott eléggé kicsierélte egy nagyobb főfékhengerre rögtön kitette első kerékre.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Azért nézz rá, ha nem tévedek ezt is 1 mozdulat kihúzni mint a Grimecát. Nekem 2szer volt olyan, hogy a fék egyszerűen sosem lett kemény, mind2szer karmantyúcsere volt a megoldás amikor minden rendben volt, nem tartott tovább az egész 5 percnél.
Az amúgy nem baj ha kicsit "gumis", olyan sose lesz hogy mintha felütközne csak rakja egykerékre a motort ha úgy alakul (na jó ez kicsit túlzás és veszélyes is kipróbálni), és soha ne tudd ütközésig behúzni. Ha ezek a feltételek teljesülnek, már csak azt kell megnézni hogy erősen behúzva nem történik e az, hogy a kar folyamatosan (lassan) vándorol befele. Akkro vagy nyomja ki valahol (de írtad h nem), vagy veszti a nyomást a karmantyúnál.
Az amúgy nem baj ha kicsit "gumis", olyan sose lesz hogy mintha felütközne csak rakja egykerékre a motort ha úgy alakul (na jó ez kicsit túlzás és veszélyes is kipróbálni), és soha ne tudd ütközésig behúzni. Ha ezek a feltételek teljesülnek, már csak azt kell megnézni hogy erősen behúzva nem történik e az, hogy a kar folyamatosan (lassan) vándorol befele. Akkro vagy nyomja ki valahol (de írtad h nem), vagy veszti a nyomást a karmantyúnál.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Köszi Alfa.Próbáltam én ezt a módszert is.Hát nekem betonkemény sosem lett.Kifelé nem megy el az olaj,mert ugye azt látnám.Alfa írta:
Ezt írtam pár oldallal ezelőtt:
Karmantyúhoz ,ha a főfékhenger dugattyújának a karmantyújára gondolsz,nem nyúltam hisz újszerű az egész főfékhenger.1 éves.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Légtelemitettem már mindenféle neten fellelhető módszerrel.Valahogy sosem volt az igazi.MrDok írta: Légtelenítés? Oldalsztenderen balra fordított kormánynál magától légtelenedik!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Elméletileg Brembo lenne,mivel az van ráirva,de tudom hpgy ez a mai világban semmit nem jelent.punisher írta:Ez milyen fajta főfékhenger?
Tavaly május 1-én vettem a siófoki börzén.Vadiújonnan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ezt írtam pár oldallal ezelőtt:zsakfos írta:Üdv!
Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.
Szopok mint a torkos borz a fékemmel.
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Tehát:
0. fék alkatrészeinek leszerelése (egyben) és lemosása, akár vízzel, hohy ne legyen koszos.
1. Leereszted a fékolajat (nyeregből kicsöpögteted + főfékhenger tartályából kiöntöd.
2. Denszesszel átmosod a rendszert (ezt bambi ajánlotta), majd kiszárítod (denszesz elég jól párolog mondjuk napra téve). Visszaszereled a fékrendszert szárazon. A kormányt ütközésig balra fordítod.
3. Ezután a légtelenítőt elzárod, majd fél fordulatra kinyitod
4. egy hosszú benzincsövet megfogsz, kicsit kitágítod a végét (zégerfogóval ment nekem). 1 m elég.
5. ráhúzod a légtelenítő szelepre (így már rámegy), a másik végére kis tölcsért raksz. a lényeg, h a tölcsér magasabban legyen mint a ffhenger tartálya. minél magasabban, annál jobb.
6. leszeded a zárósapkát a tartályról. Fékolajat öntesz a tölcsérbe. Finom pumpálásokkal a fékkaron segíted, a tölcsérben buborékok jelennek meg, és fogy a fékolaj. utántöltesz ott ha kell.
7. egy idő után megjelenik a fékfolyadék a nyitott tartályban, és elkezdi feltölteni. Ha ellepte mind2 furatot, és már nem jönnek buborékok, elzárod a légtelenítőt.
8. feltöldöd a tartályt jelig
9. a fék elviekben légtelen, de lehet hogy kell egy kis kocogtatás vagy fékcső buzerálás, kormányforgatás. kb 15 másodpercen belül már nem jön ki levegő a tartály egyik furatán sem, és a fék olyan mint a beton.
10. visszazárod a sapkáját, leveszed a benzincsövet, kész.
Ennek működnie kell, 2-3 húzás a fékkaron és keménynek kell lennie, 3szor csináltam 3szor ment. Ha nem keményedik fel, akkor karmantyú lesz a ludas, elég könnyű elizélni, főleg szárazon pumpálással.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Légtelenítés? Oldalsztenderen balra fordított kormánynál magától légtelenedik!zsakfos írta:Üdv!
Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.
Szopok mint a torkos borz a fékemmel.
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Üdv!
Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.
Szopok mint a torkos borz a fékemmel.
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Fém fékcsövet hol érdemes venni?
Ha valaki tudna esetleg webcimet adni vagy bármi infót,azt megköszönném.
Szopok mint a torkos borz a fékemmel.
Ha nem költöttem volna sokat a tárcsás első kerekemre,már rég visszaraktam volna a dobféket mérgemben.
Vagy alapból szart vettem főfékhengerből,vagy én vagyok balfék és nem tudom rendesen lelégteleniteni.
Már nagyon elegem van belőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Bezony, és pont téli pihi után jött elő!Nandor írta:Na ezért félek a tárcsaféktől .
Nekem is voltak tárcsás ETZ-im és ugyanezeket csinálták.
Viszont pár hozzászólással lejjebb valaki azt írta, hogy a fékcső beszűkülésétől is lehet ilyen probléma.
Érdemes megfontolni egy esetleges fékcső cserét.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Fékek
Na ezért félek a tárcsaféktől .
Nekem is voltak tárcsás ETZ-im és ugyanezeket csinálták.
Viszont pár hozzászólással lejjebb valaki azt írta, hogy a fékcső beszűkülésétől is lehet ilyen probléma.
Érdemes megfontolni egy esetleges fékcső cserét.
Nekem is voltak tárcsás ETZ-im és ugyanezeket csinálták.
Viszont pár hozzászólással lejjebb valaki azt írta, hogy a fékcső beszűkülésétől is lehet ilyen probléma.
Érdemes megfontolni egy esetleges fékcső cserét.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Fékek
Sziasztok!
Ma próbáltam visszatenni az első kereket, ami első alkalommal még sikerült is. Mivel hallottam, hogy a pofákat súrolja a tárcsa (vagy a tárcsát a pofák?!), kivettem, és átjárattam a dugattyúkat, többször is. Ez után viszont a kerék nehezen akart a helyére menni, és mikor visszakerült, befogta a fék. Kivétel után újra átmozgattam a dugattyúkat (Egyébként a kerék felőli dugattyút nem húzza vissza fék felengedés után, visszanyomni úgy, ahogy vissza lehet), de ezután már nem tudtam visszatenni a kereket, mert a tengely nagyon befeszül, és gumikalapács se segített teljesen a helyére ütni (de felesleges is lett volna, mert befogott a fék). A fékkar nyomásra nagyon puha, majdnem koppanásig be lehet húzni, ezért gondolom a téli állás során fellevegősödött (de hogy a fenébe?!)
Valaki valamit tud hozzászólni? (Csak ne azt, hogy dobjam ki a fenébe )
Szilárd
Ma próbáltam visszatenni az első kereket, ami első alkalommal még sikerült is. Mivel hallottam, hogy a pofákat súrolja a tárcsa (vagy a tárcsát a pofák?!), kivettem, és átjárattam a dugattyúkat, többször is. Ez után viszont a kerék nehezen akart a helyére menni, és mikor visszakerült, befogta a fék. Kivétel után újra átmozgattam a dugattyúkat (Egyébként a kerék felőli dugattyút nem húzza vissza fék felengedés után, visszanyomni úgy, ahogy vissza lehet), de ezután már nem tudtam visszatenni a kereket, mert a tengely nagyon befeszül, és gumikalapács se segített teljesen a helyére ütni (de felesleges is lett volna, mert befogott a fék). A fékkar nyomásra nagyon puha, majdnem koppanásig be lehet húzni, ezért gondolom a téli állás során fellevegősödött (de hogy a fenébe?!)
Valaki valamit tud hozzászólni? (Csak ne azt, hogy dobjam ki a fenébe )
Szilárd
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Miután megvettem a motort dobfékkel, és elszakadt a fékbowden (nekikopantam a falnak, szerencsére nem túl nagy sebességgel, kb 5-el, de nem tudtam megállítani már, de a teló kivédte az ütést), másnapra találtam Vaterán egy komplett elejét kormánnyal mindennel kemény 7000 ft ért. Amíg át nem raktam, rá se ültem. A tárcsafék be volt félig rohadva (csak idén javította ki a Mester), de így is simán átment műszakin, és jól is fékezett, a telók görbék voltak, és mégis, ég és föld. Tudom, a dobfék is lehet jó, de sokat kell macerálni, a tárcsa meg alapjáraton tudja ezt. Nem is beszélve a fejlesztési lehetőségekről (Grimeca főfékhenger, fém fékcső stb).Nandor írta:Köszönöm a tanácsokat, mindkettőt megpróbáltam. Sajnos nem jártam túl nagy sikerrel, talán egy kicsit jobb lett de még a jótól messze van. Úgy tudom, hogy van itt a közelben egy cég aki újra ferodolozza a fékpofákat. Elmegyek és megmondom nekik, hogy a legpuhább legjobban fogó anyagból csinálják meg nekem /persze csak ha van ilyen/ .
Ha ez sem válik be akkor végleg szakítok a dobfékkel és jöhet a tárcsa és vele együtt a problémái /szoruló fék, szivárgó olaj stb./
Mindenképp csak javasolni tudom
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Fékek
Köszönöm a tanácsokat, mindkettőt megpróbáltam. Sajnos nem jártam túl nagy sikerrel, talán egy kicsit jobb lett de még a jótól messze van. Úgy tudom, hogy van itt a közelben egy cég aki újra ferodolozza a fékpofákat. Elmegyek és megmondom nekik, hogy a legpuhább legjobban fogó anyagból csinálják meg nekem /persze csak ha van ilyen/ .
Ha ez sem válik be akkor végleg szakítok a dobfékkel és jöhet a tárcsa és vele együtt a problémái /szoruló fék, szivárgó olaj stb./
Ha ez sem válik be akkor végleg szakítok a dobfékkel és jöhet a tárcsa és vele együtt a problémái /szoruló fék, szivárgó olaj stb./
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Egyszerű az eseted, hosszú a bovden és ez miatt nem tudod eléggé kinyitni a pofákat, hogy fogjanak.Nandor írta:Köszönöm a válaszokat!
Fékpofa cserével már próbálkoztam vettem is három fajtát, rózsa színűt és valami szürkéset meg feketét. Az első kettő annyira szar volt, hogy behúzott fékkel is el tudtam tolni a motort . A fekete valamivel jobb, de még csak meg sem közelíti a hátsó fék hatásfokát amibe még békebeli pofa van. Már arra is gondoltam, hogy átrakom a hátsót előre, de sajnos már eléggé vékony a ferodol és az elsőbe már nem működne. Az első fékbovden még gyári és már megnyúlott, feszítője már így is maxra ki van tekerve új pofa esetén is. Vettem ugyan hozzá új bovdent de 10km után szétszakadt.
Egyébként nem fog szakaszosan teljesen normálisan működik leszámítva azt, hogy alig van fékerő.
A tárcsásra való átalakításon már én is gondolkodtam. Az ominózus eset után el is mentem a bontós ismerősömhöz, de amikor vázolta, hogy mi mennyibe kerül és bizonyos dolgokból csak újat tud adni kicsit elment a kedvem. Így nála 30e-be kerülnének a dolgok amit kicsit sokallok, bár ha azt vesszük,hogy a biztonságom a tét
Megoldás: alul a bovden bevezetéséhez is teszel egy állítócsavart, esetleg rövidebbre vágva, úgy hogy fent teljesen betekert csavarral is legyen féked. Az alsót nem kell állítgatni, csak távtartóként működik a hosszú bovdenbelső miatt.
A másik (nehezebb) megoldás hogy a fékkulcs oldalon megtalpalod a fékpofákat, egy hézagolólemezzel elérve a megfelelő nyitást.
Persze ezt látatlanba csak tippelni lehet, De volt már nálam motor ilyen hibával. Ezért mondtam hogy nézd meg a fékkulcs karjának úthosszát.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
A sok fékezéstől és a melegedéstől nagyon simává válik a felület, így nincs megfelelő súrlódás a betétek és a dob között. Ezt fel kell érdesíteni. Többek között ezért is szokták szabályozni a dobokat és a tárcsákat esztergával. Na, ha nem tudod megoldani a szabályoztatást, akkor csiszolóvászonnal a dob felületét egy kicsit fel lehet érdesíteni. Csak nagyon óvatosan, egyenletesen csiszolva!Nandor írta:Nem volt a kopás egyenletes, de becsiszoltam.
Viszont ez az "üveges dob" dolog érdekelne. Mi is ez és hogy kell orvosolni?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Fékek
Nem volt a kopás egyenletes, de becsiszoltam.kiszsebi írta: És mikor fékezgetés után szétszedted a féket, a pofák teljes felületén látszott kopás?
Ha nem, akkor be kéne csiszolni a betéteket. Ha igen, akkor valószínű, "üveges" a dob felülete. Ezt el kéne tüntetni, akár csiszolóvászonnal.
Viszont ez az "üveges dob" dolog érdekelne. Mi is ez és hogy kell orvosolni?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég