Most szedtem szét először...MrDok írta:Amit te felső dugattyúnak írsz az a szimmeringház. Felül van rajta egy "lemezkupak, ha azt leszeded alatta már a szimmering van. simán kifordítod csavarhúzóval. Mondjuk a szimmeringházat nehéz megfogni rendesen, az ugye alu ötvözet, és nem kéne sérüljön.DrV írta:Üdv!
Nekiláttam az ETZm hátsó lengéscsillapító felújításának. Mindkettőt szét is szedtem, de az egyik (a sokkal rosszabbik) talán már menthetetlen: tömítése nincs, teli volt rozsdával és sárral, az összes tömítése cserés. Ami aggasztó az a rozsda. A szétszedés előtt a becsúszó szárnak volt egy kis kotyogása, de nem görbe, inkább kopás a tömítéseknél. Rozsdát nem vettem még észre a száron, ellenben a felső duggatyú, ami a zárócsavar alatt van az már rozsdás illetve a belső cső és a külső csőnek a belseje. A szocimotoros cikk alapján vettem két szimeringet, de a javítási kézikönyvben lévő radiális tömítőgyűrű is sztem cserés, illetve a a fenti dugattyú közepén lévő szimering is. Ezekhez hogy lehet hozzáférni? Vagy inkább jobb lenne 2 csillapítót vennem? A rugó, állítókar stb hibátlan állapotú. Lehetőleg menteném, de ha 1 hónap múlva megint kijön az olaj akkor inkább veszek kompletten vagy alkatrészt.
Rozsda: csak a belső cső belseje legyen jó, a többi nem gond, nem szól bele a működésbe.
Legközelebb azért ne várj vele eddig.
Matt1989 írt egy cikket a csillapító szereléséről, amiben teflon szalaggal tömítette a szimeringházat. Ez mennyire jó ötlet/tartós? Leginkább a szerző saját tapasztalata érdekelne, de természetesen bárki válaszának örülni fogok. Ha minden jól megy jövőhéten már vígan motorozhatok:D Hamarosan irány Szlovénia, jó gumikkal, futóművel:D