Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
babetta gyujtásom van azon hogy tudok állítani?150-esem van .köszi.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nagy az előgyújtásod gondolom mikor rárugsz visszarug egy marha nagyot majd beindul igen ám csak hátrafelé nagy az előgyújtás kicsit vedd kisebbre 250 tz nél 3mm er.mahor írta:Heló én azt szeretném kérdezni hogy mért hátrafelé megy az MZ-m 2,3,4 be is be tettem de akkoris hátrafelé ment mi a balya?
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
A töltés ellenőrző parázslik akkor is,ha tele az akku(valamelyik szakirodalomban olvastam)
fores
- Fecske
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Jó ötlet. Remélem, hogy csak ennyi a "baj". Köszi a segítséget.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hali!
Nem lehet, hogy csak a védő gumi jött le róla? Akkor lehet hogy az óra háttérvilágítása szűrődik be...
Nem lehet, hogy csak a védő gumi jött le róla? Akkor lehet hogy az óra háttérvilágítása szűrődik be...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Fecske
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tegnap mentem egyet a mocival. Visszafele már sötétbe jöttem hazafelé, ekkor vettem észre, hogy a töltés visszajelző lámpa "parázslik", méghozzá menet közben is, akármilyen fordulatszám tartományban. Alacsony fordulaton elhalványodik az első lámpa fénye, ha gázt húzok neki akkor újra rendesen világít, tehát gondolom van valamekkora töltése a dinamónak. Jól van ez így?
Tegnap mentem egyet a mocival. Visszafele már sötétbe jöttem hazafelé, ekkor vettem észre, hogy a töltés visszajelző lámpa "parázslik", méghozzá menet közben is, akármilyen fordulatszám tartományban. Alacsony fordulaton elhalványodik az első lámpa fénye, ha gázt húzok neki akkor újra rendesen világít, tehát gondolom van valamekkora töltése a dinamónak. Jól van ez így?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Fogalmam sincs én nem foglalkoztam vele most sima van benne. A rendőrös belekötös dolgon meg mosolyogtam egy jót! Felénk csongrád megyében legalábbis nem nézegetik, hogy E betű van-e még műszakin sem érdekelt senkit.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
köszönöm a segítséget már csak a domború sima üveg kérdés maradt
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem akarok bele úgymond ugatni, de látom kezd kis vita kialakulni aminek nem látom értelmét. Én 10 éve egyszer sem mostam le és semmi hasonlót nem követtem el, de szerintem (99%) az előző gazdák sem és a világon semmi baj nem volt vele eddig. 60 valamennyi ezernél jár az óra....
De mindezeket csak halkan jegyzem meg nehogy letépjék a fejem....
Halogénesítésem annyi volt kicseréltem a foncsort talán valami öreg buszé H4-s az a lényeg, beletettem egy halgón izzót és ennyi és hibátlan közel 5 éve!
Ja igen és próbáltam a régi foncsorral a betétes módszert is de nem volt jó....
De mindezeket csak halkan jegyzem meg nehogy letépjék a fejem....
Halogénesítésem annyi volt kicseréltem a foncsort talán valami öreg buszé H4-s az a lényeg, beletettem egy halgón izzót és ennyi és hibátlan közel 5 éve!
Ja igen és próbáltam a régi foncsorral a betétes módszert is de nem volt jó....
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
nova001155 írta:Valaki tud nekem valami okosat mondani a halogénesítésről relézem ez jó ötlet erős kábelekkel teljesen felesleges...Az a 1,5 mm2-es vezeték amivel szerelve van az 16 Amper áramerősségig használható...a 12V/65 W-os halogén izzó alig valamivel több mint 4 Ampert vesz fel...Vagyis 240 Watt-ig tökéletes...A xenont is elfogja bírni...megcsinálom mofakeres betétről valami vélemény? Azt sajna nem ismerem Megbízható illetve mi a funkcionális különbség a lapos illetve a domború foncsor között? Gondolom ezekbe benne van az a bizonyos "E" betű Arra figyelj oda hogy benne legyen!!!akkor a rendőr nem köt e-bele? Tesztek erejéig sima halogént akarok majd de szeretnék xenon gázzal töltött izzót belerakni azért mit szól a rendőr?Semmit:!: Bocs hogy ennyi a kérdés. Remélem segitettem...valamennyit
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
petrvs írta:["Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsek"
Ez így nem is hangzik rosszul! ( Csak miután végeztél, ne feledd befújni WD-40-nel )
Szóval nekem nagyon bevált, mindössze ezért kardoskodtam annyira mellette; úgy szoktam mondani, hogy talán még fogfájásra is jó
http://autofilia.blog.hu/2010/01/11/a_h ... zama_wd_40
Sok sikert a művelethez!
Én meg a 20-on X éve villanyt szerelek...
És speciel a villanyszerelésnek nem sok ága van amit nem műveltem volna...és ebbe beletartozik a motor tekercselés is.
Szóval láttam már néhány dolgot...
Ezért mertem javasolni amit javasoltam.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Valaki tud nekem valami okosat mondani a halogénesítésről relézem erős kábelekkel megcsinálom mofakeres betétről valami vélemény? Megbízható illetve mi a funkcionális különbség a lapos illetve a domború foncsor között? Gondolom ezekbe benne van az a bizonyos "E" betű akkor a rendőr nem köt e-bele? Tesztek erejéig sima halogént akarok majd de szeretnék xenon gázzal töltött izzót belerakni azért mit szól a rendőr? Bocs hogy ennyi a kérdés.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
["Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsek"
Ez így nem is hangzik rosszul! ( Csak miután végeztél, ne feledd befújni WD-40-nel )
Szóval nekem nagyon bevált, mindössze ezért kardoskodtam annyira mellette; úgy szoktam mondani, hogy talán még fogfájásra is jó
http://autofilia.blog.hu/2010/01/11/a_h ... zama_wd_40
Sok sikert a művelethez!
Ez így nem is hangzik rosszul! ( Csak miután végeztél, ne feledd befújni WD-40-nel )
Szóval nekem nagyon bevált, mindössze ezért kardoskodtam annyira mellette; úgy szoktam mondani, hogy talán még fogfájásra is jó
http://autofilia.blog.hu/2010/01/11/a_h ... zama_wd_40
Sok sikert a művelethez!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Már kezdtem azt hinnipetrvs írta:Hát, nem kötözködésképpen, de ha a Brigéciolt (amiről egyébként csak jókat hallottam) vízzel kell lemosni, az egy tekercs esetében nem túl szerencsés! Mivel a tekercs lakkal védet ezért a viz nem tesz kárt benne csak ha szigeteletlen kapocshoz ér.Egyébként brigéciol+víz+kompresszor++25°C+24 óra=tökéletesen tiszta tekercsekGery írta:namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal
A WD-40-t találták ki arrakenjen+minimálisan tisztitja az elektromos kontaktusokat, amit Te művelni szeretnél, hidd el! Befújod vele, megkínálod sűrített levegővel, ahogy írtad is, és teljesen jó lesz. Blokk-kipufogó-tudomisén tisztításához Brigéciol OK, de elektromossághoz WD-40kizárolag elektromos kontaktusokhoz gyártot kb 4000 fajta speciális sprayt kell használni amik alkoholos tartalmuk lévén gyorsan el is párolognak!
Ja, nem én vagyok a hazai forgalmazó!
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
WD40 után nyálas marad, a féktisztító pedig elillan és magával viszi a szennyeződés egy részét.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Hát, nem kötözködésképpen, de ha a Brigéciolt (amiről egyébként csak jókat hallottam) vízzel kell lemosni, az egy tekercs esetében nem túl szerencsés!Gery írta:namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal
A WD-40-t találták ki arra, amit Te művelni szeretnél, hidd el! Befújod vele, megkínálod sűrített levegővel, ahogy írtad is, és teljesen jó lesz. Blokk-kipufogó-tudomisén tisztításához Brigéciol OK, de elektromossághoz WD-40!
Ja, nem én vagyok a hazai forgalmazó!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
namajd hozatok haverral. azt lemosom azzal
- Feri_Vp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 290
- Csatlakozott: 2008.03.18. 00:49
- MZ-d típusa: Suzuki GZ 250
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Így van! A Brigéciol teljesen jó tisztításhoz. Az OFF motorról azzal szedtem le az 50 éves sár-olaj cuccot. Illetve még benzint is használtam, de az nem éppen emberbarát zárt térben...
Üdv: Feri
Üdv: Feri
Bõrfotel és dobozok...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Mi van a BRIGECIOL-ról nem hallot senki:?:
Az egyik legjobb olaj eltávolitó szer.
Csak vizzel kell lemosni...
Nem olyan agressziv mint az eddig felsoroltak...
Sőt...
Az egyik legjobb olaj eltávolitó szer.
Csak vizzel kell lemosni...
Nem olyan agressziv mint az eddig felsoroltak...
Sőt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Elektronika
oksi köszönöm a válaszokat. ma neki is állok és letisztitom
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
WD-40!!!
Kioldja a koszt, taszítja a nedvességet, javítja a szigetelést, mindenhova eljut, némi kis kenést is biztosít. Nekem bevált.
Kioldja a koszt, taszítja a nedvességet, javítja a szigetelést, mindenhova eljut, némi kis kenést is biztosít. Nekem bevált.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
és mit lehetne higito helyett??
vagy csak simán nyomassam le kompresszorral,?
vagy csak simán nyomassam le kompresszorral,?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Mivel a tekercs szigetelés sima lakk, ezért a hígítót nem javaslom.Gery írta:Hello. lenne egy kérdés. leszeretném tisztitani etz-m gyujtását az állo + forgorészt is. mit javasoltok hogy lehetne ezt kivitelezni? arra gondoltam hogy bemártom mindkettöt egy kis higitóba aztán kompresszorral végigfujkodom öket hogy az az olaj ami rajtavan lejöjjön. nem tom jóötlet e.
Gery
Re: Elektronika
Hello. lenne egy kérdés. leszeretném tisztitani etz-m gyujtását az állo + forgorészt is. mit javasoltok hogy lehetne ezt kivitelezni? arra gondoltam hogy bemártom mindkettöt egy kis higitóba aztán kompresszorral végigfujkodom öket hogy az az olaj ami rajtavan lejöjjön. nem tom jóötlet e.
Gery
Gery
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Nekem mostanában már 100 km-en elfogyasztott 1 gyertyát mig rá nem jöttem miért...matt1989 írta:Nekem is ilyen van-volt. Most már br8es van, mert át lett alakítva a hengerfejem, de az is fogyó eszköz.
1000km-enként fogyaszt a motorom kb. 1-et belőle.
Fent akadt a szivató...
A BRISK N14C helyére vettem most ezt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Nekem is ilyen van-volt. Most már br8es van, mert át lett alakítva a hengerfejem, de az is fogyó eszköz.
1000km-enként fogyaszt a motorom kb. 1-et belőle.
1000km-enként fogyaszt a motorom kb. 1-et belőle.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem is van ilyenem használtam is teljesen rendben van. Zavarszűrős ha jól emlékszem.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Kérdés...
Az NGK BR8HS gyertyával valakinek tapasztalat?
Manufacturer NGK
Part Number BR8HS
Diameter 14mm
Reach 12.7mm (1/2")
Hex Size 20.8mm (13/16")
Seal Type Gasket Seat
Resistor Yes
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Copper Core
Projection Type Non Projected
Tip Configuration Single Electrode
Az NGK BR8HS gyertyával valakinek tapasztalat?
Manufacturer NGK
Part Number BR8HS
Diameter 14mm
Reach 12.7mm (1/2")
Hex Size 20.8mm (13/16")
Seal Type Gasket Seat
Resistor Yes
Terminal Type M4 Thread
Electrode Material Copper Core
Projection Type Non Projected
Tip Configuration Single Electrode
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Nem kell szikraoltó, autóban sincs és kb 15-30 évet elpötyögnek a relék.
Üdv.:Sub-ee
Relé helyett, a gyújtáskapcsolóra gondoltam tenni, de ez most már mindegy is: beépült a relé. Köszi a támogatást!
üdv: petrvs
Üdv.:Sub-ee
Relé helyett, a gyújtáskapcsolóra gondoltam tenni, de ez most már mindegy is: beépült a relé. Köszi a támogatást!
üdv: petrvs
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Kösz Sub-ee ez engem is megnyugtat eddig nem volt gondom vele,remélem így is marad.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A 6V stabil! A stabilitás alapja a szoros tiszta kontaktok, a jó fesszabályzó és a gyári szénkefék!bomber93 írta:Köszi akkor marad a gyári elektronika szokott valami gond lenni velük szóval ha tisztességesen össze van rakva akkor stabil szerkezet nem hagy cserben a 6 volt? Sajnos annyi pénzem , hogy átalakítsam nincs csak azért kérdeztem mert amim van simson azon 3000 ból cseréltem a 12 voltos rendszert izzókkal és reménykedtem , hogy ts re is van valami ilyen megoldás Szeretnék belőle olcsón kijönni mert nyáron akarok Akorl.-t és az is pénzbe van. (egyébként nem tud valaki valakit ajánlani aki kis elméleti oktatást nyújtana nekem mz 125 ös be szal ts /rt/tophy lehetőleg valami msn vagy skype amin közvetlen üzenetváltás van lenne pár kérdésem műszaki és történeti téren , meg hogy mit miért érdemes vagy nem megvenni előre is köszi!)sub-ee írta: Szia
A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.
Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!
Üdv.:Sub-ee
Kb ennyi, és gond nincs vele!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem kell szikraoltó, autóban sincs és kb 15-30 évet elpötyögnek a relék.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
hétvégén sikerült egy kis időt szakítanom rá, 700ford/perc a különbség lámpával és lámpa nélkül, persze ezen még alakítani akarnék, de majd ha melegebbek lesznek, addigra hátha több időm lesz. Köszönöm mindenki segítségét! üdv cskaparoAtilla írta:Nem teljesen, de közelít!
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll.
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.
Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Üdv srácok!
Engem végül is az foglalkoztat,hogy mennyire megbízhatók ezek a jeladós robogós gyújtások?
Roppant kellemetlen lenne,mondjuk túrán,vagy egyéb hosszú úton ha meghibásodnának!
Nem akarom a Lada samarát a nyugati pl hondához hasonlítani,de nekem pl 6 év alatt vagy a jeladó adta be a kulcsot néha vagy a tirisztor vagy tranzisztor ezt nem tudom mondjuk két évente valamelyik kuka, lényeg,hogy mindig kellett lenni nálam másinak,mert ez olyan mint a villanykörte kimegy aztán ennyi!
Csakhogy eme dolgok abban az időben pár ezer forintos tételek voltak,Ukránból hozattam őket,mint a benzint
Így most az eredeti Mz technikával van nálam egy másik fesszab,szénkefék,megszakító pótba,aztán így nagyjából be vagyok biztosítva a perkómmal, vagy mégsem
Tulajdonképpen engem csak az zavar a 6 voltba,hogy az irányjelző tompított mellett elég gyatra,még így sárga izzókkal és fehér búrákkal is{köszi Sumbim} nameg ha elmegy a töltés véletlen és nem megy a javítása a helyszínen, akkor akksival 10 km -ről már nem biztos,hogy hazaérek
Engem végül is az foglalkoztat,hogy mennyire megbízhatók ezek a jeladós robogós gyújtások?
Roppant kellemetlen lenne,mondjuk túrán,vagy egyéb hosszú úton ha meghibásodnának!
Nem akarom a Lada samarát a nyugati pl hondához hasonlítani,de nekem pl 6 év alatt vagy a jeladó adta be a kulcsot néha vagy a tirisztor vagy tranzisztor ezt nem tudom mondjuk két évente valamelyik kuka, lényeg,hogy mindig kellett lenni nálam másinak,mert ez olyan mint a villanykörte kimegy aztán ennyi!
Csakhogy eme dolgok abban az időben pár ezer forintos tételek voltak,Ukránból hozattam őket,mint a benzint
Így most az eredeti Mz technikával van nálam egy másik fesszab,szénkefék,megszakító pótba,aztán így nagyjából be vagyok biztosítva a perkómmal, vagy mégsem
Tulajdonképpen engem csak az zavar a 6 voltba,hogy az irányjelző tompított mellett elég gyatra,még így sárga izzókkal és fehér búrákkal is{köszi Sumbim} nameg ha elmegy a töltés véletlen és nem megy a javítása a helyszínen, akkor akksival 10 km -ről már nem biztos,hogy hazaérek
Re: Elektronika
Érdemes megépíteni olcsóbban kijön és tökéletesen működik a Subee féle feszültségszabályzó én igaz kicsit átterveztem a nyákot meg kicsit átalakítottam de a lényeg ugyanaz
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
nekem volt egy ts 125 ösöm és annak fesszabályzó gondja volt. de miután kicseréltem jovolt. sok embertöl halottam hogy a nyalókáknak(ts) fesszabályzo gondjuk szokott lenni. de én miután kicseréltemegy bolti elektromos fesszabályzóra utána teljesen jóvolt.
Gery
Gery
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
sub-ee írta:Sziapetrvs írta:Sziasztok,
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
elfér a lámpában.
Üdv.:Sub-ee
Köszönöm Sub-ee!
Azon tűnődtem, a kapcsoló élettartamának növelése megoldhatő-e szikraoltó kondival, relé helyett... működne szerinted?
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.02.06. 11:15-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszi akkor marad a gyári elektronika szokott valami gond lenni velük szóval ha tisztességesen össze van rakva akkor stabil szerkezet nem hagy cserben a 6 volt? Sajnos annyi pénzem , hogy átalakítsam nincs csak azért kérdeztem mert amim van simson azon 3000 ból cseréltem a 12 voltos rendszert izzókkal és reménykedtem , hogy ts re is van valami ilyen megoldás Szeretnék belőle olcsón kijönni mert nyáron akarok Akorl.-t és az is pénzbe van. (egyébként nem tud valaki valakit ajánlani aki kis elméleti oktatást nyújtana nekem mz 125 ös be szal ts /rt/tophy lehetőleg valami msn vagy skype amin közvetlen üzenetváltás van lenne pár kérdésem műszaki és történeti téren , meg hogy mit miért érdemes vagy nem megvenni előre is köszi!)sub-ee írta:Sziafestékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.
Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziapetrvs írta:Sziasztok,
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
elfér a lámpában.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziafestékes írta:Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
A robogó gyújtás az nagyon jó megoldás, a Babetta már kevésbé. Én mindenképp ajánlom a Minarelli vagy a HONDA robogó gyújtásokat, mert nagyon jó a hatásfokuk. Mi is raktunk már DIO gyújtást MZ-re, még van is egy darabom még itthon jeladóval tekercsekkel és lendkerékkel együtt! Csak a közbetétet és a kúpot kell kiesztergálni. A teljesítménye 80W. Ajánlom a 6V-os gépekre is, így 12V-osra alakítva a rendszert.
Körülbelül 10-12ezer forintból megvan az átalakítás!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat de nem szeretnék rá babszi gyulát. alapból az lett volna a kérdésem lényege hogy ki lehet e hozni 2-3 ezer forintból az mz ből azt , hogy át tudom e variálni úgy az mz-t hogy 12 voltos legyen? És meg lehet e csinálni azt hogy az mz ugy mint az N es simsonok közvetlen tekercsről menjenek semmi akksi meg szirszarok nélkül?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Bomber!
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
Nem akarok hülyeséget mondani,mert én nem annyira értek hozzá,viszont van egy motorszerelő ismerősöm,őt kérdeztem,mivel én is szeretném 12 voltra rakni majd a gépet,szal az egyik lehetőség,a robogó gyújtás szerinte,nem kell akksi sem,viszont több 10 ezresbe kerül,jó dolog,csak ha elromlik akkor csak cserélni lehet
Ezért is vagyok dilemmába,mert megoldható a generátorossá alakítás is,de az sem két fillér,meg egy kicsit nyűgös is,szóval még nem tom
Az elektrofan klubtársak viszont biztos megmondják a tutit,a babettagyújtásról úgy hallottam megoszlanak a vélemények
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Elektronika
Sziasztok,
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
a világítást fogom jelfogósítani...kérdésem:
a szabványos 12V-os relé elfér az ETZ lámpájában?
Ha nem/ jobb ötlet esetén -hol érdemes elhelyezni?
Előre is köszi szépen!
p
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Re: Elektronika
Babetta gyújtásbomber93 írta:Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Gondolkozom egy MZ Ts 125 beszerzésén és ha jól emlékszem a 125 ös ts eknek 6 voltos rendszerük van. Az lenne a kérdés, hogy vannak e hátrányai/előnyei ennek egy 12 voltos rendszerrel szemben? Érdemes e vagy egyáltalán lehetséges e a 6 voltos rendszert 12 voltosra átvariálni mint a simsonokon? És mik lehetnek ennek az előnyei/hátrányai meg mennyi pénzbe kerül kb átvariálni az egészet akksi meg vezeték nem lényeg akksit még nem vettem vezeték meg van itthon dögivel. A másik kérdés (mivel nekem simsonom van) azon úgy csináltam meg az elektronikát hogy se fesz. szab se akksi se index. Van rajta hátsó lámpa féklámpa tompitott/távolsági világítás váltóáramos duda meg szerelő lámpa(ez azért van mert gyárilag túltekercselt(magyarán selejtes) világítótekercs van a fék/dudának és mindig kilőtte a féklámpát ezért a dobozba be van téve egy 21 wattos izzó ami ha nyomom a féket müxik) Nah szóval Meg lehet csinálni MZ TS nél ezt , hogy akksi nélkül működjön a rendszer és ezzel szabályosan közlekedhessek?
Előre is köszönöm a válaszokat!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Nem teljesen, de közelít!
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll.
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.
Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja!
A lényeg, hogy ha van töltés, akkor az generátort nehéz tekerni, ha nincs, mert rossz valami, akkor szinte csak szabadon fut.
Arra akartam célozni, hogy ha minden jó, az akku is és a töltés is akkor bizony megállhat, ha rossz a töltés akkor meg nem jellemző. Mert nem azért áll meg a motor mivel lemerült az akku, akkor ugyanis felkapcsolva a lámpát megállna mintha levetted volna a gyújtást. Ez szépen lassan elkezd dögledezni majd megáll. Egyszerűen azért, mert olyan alacsony a fordulatszám, hogy önmagában még elketyeg, de már nem jön ki annyi teljesítmény az Mz blokkból mint amennyi a világítással is megterhelt generátor forgatásához kellene.
Szóval szerintem jó az akku és jó a töltés is, pont ettől áll meg úgy ahogy megáll.
Megoldás, hogy bekapcsolt lámpával kell beállítani az alapjáratot és kész.
Remélem nekem lesz igazam, mert akkor nincs semmi baja!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Időt kérek!Atilla írta:
Ha jó az akku és nincs töltés, akkor a generátor nem fogja meg a motort így tényleg nem áll le.
Ha van töltés akkor leállhat, dacára a jó akkunak.
Próbálom felfogni ezt a dolgot.
Tehát ha valakinek világitás mellett az alapjárati fordulatszámon kigyullad a töltésvisszajelző lámpája,annak akkor jó akksi mellett nem fog leállni.Ha viszont nem gyullad ki(van töltés azon a kis fordulaton is),akkor nagy valószinűséggel megfogja a motort a generátor és leáll.
Jól értelmezem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Szevasztok! Kérdésem a következő: tavaly volt szerelőnél a motorom. Hengerfúrás, gyújtásbeállítás és karburátor állítás volt.
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
Az előgyújtást 3,5 mm re állította.
Azt mondta hogy az elején még túlzottan melegedni fog a henger.
Már vagy 150 kilométert mentem vele de még mindig nagyon melegszik.
Így nem tudok egyszerre hosszabb távon menni vele.
Ez természetes vagy a nagy előgyújtás miatt melegszik a henger.
Hall jeladós gyújtása van.Szerintetek hogy tudnám beállítani az előgyújtást?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
csutkakaparo írta:Sziasztok! Hát köszönöm a segítséget, az akku lehet tényleg probléma, mert a baleset után már másra nem volt pénzem csak valami naggyon olcsó unibat-ra azt hiszem, szóval ez lehetséges, de viszont azt nemértem hogy ha jó akksitól függ a lámpával az alapjárat, akkor ha sokat megy, lemeríti az akksit nem? Viszont szórakozok majd az alapjárat beállítással, hátha ott lehet a gond, majd meglátom ha lesz időm rá! üdv cskaparo
De én pont azt magyarázom, hogy nem biztos, hogy az akku a probléma.
Ha teljesen jó akkud van, akkor is a generátor termeli a zeuszt a világításhoz, az akku csak egy puffer!
A generátort pedig a főtengely forgatja.
Leegyszerűsítve, ha leterheled a generátort, és nem bírja forgatni a főtengely akkor megáll a motor.
Valószínűleg csak ennyi történik nálad.
Állítsd be az alapjáratot stabilra világító lámpával és hidd el nekem, hogy ez így normális.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég