Autósboltban tudsz venni egyel nagyobb méretű mágneses olajleeresztő csavart.Meg is mondják a menetemelkedését.Belehajtol egy ilyen menetfúrót a leeresztőfuratba és kész.Persze lehet,hogy előtte csigafúróval bővíteni kell a furaton.kisbocsi írta:KILL3R etz írta:Én nem gányolnám az olajleeresztőt.
Ha menet közben elhagyod, az csak akkor derül ki ha beáll a váltód...
Üdv!
baj, hogy Heli Coil nincs 18-ban, legalábbis akiket én kérdeztem, azoknak nincs
Blokk
Re: Blokk
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Én nem gányolnám az olajleeresztőt.
Ha menet közben elhagyod, az csak akkor derül ki ha beáll a váltód...
Üdv!
baj, hogy Heli Coil nincs 18-ban, legalábbis akiket én kérdeztem, azoknak nincs
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
MrDok írta:Szia! Fúrjáá mellé egy öninditót is, akkónemkee a Berúgó.!Etzlaci46 írta:Sziasztok! Nagy segítségre lenne szükségem! Felfúrattam az etz-m-et (305ccm)membrán stb stb!! Aztán az van hogy a nagy kompressziótól szét hullot a berugóm meg pár dolog, Kérdés az hogy ezt valahogy meg e lehet erősíteni vagy Ha kicserélem a dolgokat uj-ra jóó lesz-e???? SEgítségeket várom!
A válasz nagyon-nagyon , de a kérdés még-nagyobb....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Fadugó kell oda, az bedagad!KILL3R etz írta:Máté!
Ezelőtt írta, hogy kijött a menet csavarral együtt...
Attól hogy hidegen megszorul, melegen lehet hogy úgy esik ki mintha ott se lett volna....
Hőtágulás+rezgés..
HeliCoilt bele!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! Fúrjáá mellé egy öninditót is, akkónemkee a Berúgó.!Etzlaci46 írta:Sziasztok! Nagy segítségre lenne szükségem! Felfúrattam az etz-m-et (305ccm)membrán stb stb!! Aztán az van hogy a nagy kompressziótól szét hullot a berugóm meg pár dolog, Kérdés az hogy ezt valahogy meg e lehet erősíteni vagy Ha kicserélem a dolgokat uj-ra jóó lesz-e???? SEgítségeket várom!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Máté!
Ezelőtt írta, hogy kijött a menet csavarral együtt...
Attól hogy hidegen megszorul, melegen lehet hogy úgy esik ki mintha ott se lett volna....
Hőtágulás+rezgés..
HeliCoilt bele!
Ezelőtt írta, hogy kijött a menet csavarral együtt...
Attól hogy hidegen megszorul, melegen lehet hogy úgy esik ki mintha ott se lett volna....
Hőtágulás+rezgés..
HeliCoilt bele!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Blokk
Sziasztok! Nagy segítségre lenne szükségem! Felfúrattam az etz-m-et (305ccm)membrán stb stb!! Aztán az van hogy a nagy kompressziótól szét hullot a berugóm meg pár dolog, Kérdés az hogy ezt valahogy meg e lehet erősíteni vagy Ha kicserélem a dolgokat uj-ra jóó lesz-e???? SEgítségeket várom!
Egresits László
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Ezek miért gányolások? Nem az a baj hogy kiesik, hanem az hogy nem tudja meghúzni és ezáltal ereszt, nem Kisbocsi? Teflon zsineg miatt nem hogy kiesni fog hanem bennmarad nem Kill?KILL3R etz írta:Én nem gányolnám az olajleeresztőt.
Ha menet közben elhagyod, az csak akkor derül ki ha beáll a váltód...
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Én egyszer egy másik gépemen elhagytam!
Nagyon gáz volt a hátsó kerék tiszta olaj lett ahogy felverődött még jó,hogy nem taknyoltam el!
Visszamentem a nyomomon kb 2km olajcsík,de nem lett meg a csavar!
Akkor esett le miért mondta az előző gazdája,hogy nem kell olajcsere,friss olaj van benne!
Ráadásul szerelő volt jó mi?
Nem volt menet sehol,csak bele volt ragasztva egy csavar.
Édesapám tanácsolta,ő hidralika lakatos,hozott olyan gumidugót amit fröccsgépekhez használnak,na ezt ütöttem bele,gondoltam ideiglesen,de olyan jó lett,hogy aztán így is maradt,olajcserekor kifúrtam ,aztán másik bele,végül így is adtam el persze én megmondtam az új tulajnak
Nagyon gáz volt a hátsó kerék tiszta olaj lett ahogy felverődött még jó,hogy nem taknyoltam el!
Visszamentem a nyomomon kb 2km olajcsík,de nem lett meg a csavar!
Akkor esett le miért mondta az előző gazdája,hogy nem kell olajcsere,friss olaj van benne!
Ráadásul szerelő volt jó mi?
Nem volt menet sehol,csak bele volt ragasztva egy csavar.
Édesapám tanácsolta,ő hidralika lakatos,hozott olyan gumidugót amit fröccsgépekhez használnak,na ezt ütöttem bele,gondoltam ideiglesen,de olyan jó lett,hogy aztán így is maradt,olajcserekor kifúrtam ,aztán másik bele,végül így is adtam el persze én megmondtam az új tulajnak
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Én nem gányolnám az olajleeresztőt.
Ha menet közben elhagyod, az csak akkor derül ki ha beáll a váltód...
Ha menet közben elhagyod, az csak akkor derül ki ha beáll a váltód...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
Kisbocsi!
Teflon szalaggal próbálod megcsinálni? Az jutott eszembe, hogy lehet kapni olyan teflon nem is szalagot hanem zsineget, amit a menet "mélyedéseibe" kell beletekerni, és úgy tömít. Egyszer itthon a szivattyút raktuk össze vele, és frankón tömített még akkor is amikor még a teflon szalag nem ért semmit. Próbáld ki ha más nincs.
Az hogy meg nem mágneses a csavar szerintem nem akkora gáz, de lehet hogy valami frankó ragasztóval rá tudnál egy másnest ragasztani a csavar végére.
Teflon szalaggal próbálod megcsinálni? Az jutott eszembe, hogy lehet kapni olyan teflon nem is szalagot hanem zsineget, amit a menet "mélyedéseibe" kell beletekerni, és úgy tömít. Egyszer itthon a szivattyút raktuk össze vele, és frankón tömített még akkor is amikor még a teflon szalag nem ért semmit. Próbáld ki ha más nincs.
Az hogy meg nem mágneses a csavar szerintem nem akkora gáz, de lehet hogy valami frankó ragasztóval rá tudnál egy másnest ragasztani a csavar végére.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Tényleg picit szarul sikerült fogalmazni éppen ettem Xd nah szóval vastagon teflonnal betekered és bőrből vág rá alátétet szóval azt nem betekered hanem alátét helyett használod vágsz rá egy a csavarnbál kisebb luykat és valahogy rátuszkolod ,hogy szoros legyen rajta. aztán az olajleresztő lyuk szélét bekened tömitőpasztával ahol az olajleeresztő csavar feje felfexik rászoritod 1 nap mulva tökéletes tömités ha mindent jól csiáltál:)
kisbocsi írta:Köszi, bár pár dolgot nem teljesen hámoztam ki az írásodból, de próbálok intézni valamit.
Mondjuk ha betekerem jó vastagon teflonnal, már akkor is nehéz betekerni, de ha teszek még rá eredeti bőrt is, akkor tuti be se tudom kapatni a csavart....
bomber93 írta: hát nekem simsonom van ilyen problémával adok egy tippet ha megvan még a régi csavar ami mágneses az is jó lesz ereszd le az olajat törölgesd át benzinnel hogy ne maradjon semmi olajmaradvány teflonnal jóvastagon betekered a csavart vékony igazio bőrből (nem festett fényes hanem mun káskesztyü vagy vlami vág széáár alátétet és nyomsz rá piros tömítő pasztát fogod becsavarod kicsit megszoritod amenynire szoktad vársz egy napot egy picit tényleg picit húzol rajta és a maradékot levágod tapétavágóval vagy valami élessel ami nem szakit hanem vág. Nekem tökéletesen üzemel (ha majd kiszeded egszer olajleresztés céljábol nem kell másikat tenni rá mert a bőr meg paszta már elvette a kivánt alakot) 2x cseréltem eddig olajat ugyanazzal a tömitéssel semmi gond nélkül! Sok szerencsét (másik ha van awi hegsztő ismerős közelbe felhegeszted az egészet lyukat rá és vágsz bele menetet kisit lassaban ereszti madj le mert kisebb a lyuk e legalább nem csöpög. 3 . ami gányolás és nem ajánlom de általába müxik (én igy kaptam meg a simsonom mert eléggé gány gazdája volt... parafadugó bele körbe nyomva sziloplasztal és rá volt rajzolva egy mosolgyós fej XD
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Blokk
Köszi, bár pár dolgot nem teljesen hámoztam ki az írásodból, de próbálok intézni valamit.
Mondjuk ha betekerem jó vastagon teflonnal, már akkor is nehéz betekerni, de ha teszek még rá eredeti bőrt is, akkor tuti be se tudom kapatni a csavart....
Mondjuk ha betekerem jó vastagon teflonnal, már akkor is nehéz betekerni, de ha teszek még rá eredeti bőrt is, akkor tuti be se tudom kapatni a csavart....
bomber93 írta:hát nekem simsonom van ilyen problémával adok egy tippet ha megvan még a régi csavar ami mágneses az is jó lesz ereszd le az olajat törölgesd át benzinnel hogy ne maradjon semmi olajmaradvány teflonnal jóvastagon betekered a csavart vékony igazio bőrből (nem festett fényes hanem mun káskesztyü vagy vlami vág széáár alátétet és nyomsz rá piros tömítő pasztát fogod becsavarod kicsit megszoritod amenynire szoktad vársz egy napot egy picit tényleg picit húzol rajta és a maradékot levágod tapétavágóval vagy valami élessel ami nem szakit hanem vág. Nekem tökéletesen üzemel (ha majd kiszeded egszer olajleresztés céljábol nem kell másikat tenni rá mert a bőr meg paszta már elvette a kivánt alakot) 2x cseréltem eddig olajat ugyanazzal a tömitéssel semmi gond nélkül! Sok szerencsét (másik ha van awi hegsztő ismerős közelbe felhegeszted az egészet lyukat rá és vágsz bele menetet kisit lassaban ereszti madj le mert kisebb a lyuk e legalább nem csöpög. 3 . ami gányolás és nem ajánlom de általába müxik (én igy kaptam meg a simsonom mert eléggé gány gazdája volt... parafadugó bele körbe nyomva sziloplasztal és rá volt rajzolva egy mosolgyós fej XDkisbocsi írta:Üdv!
Sajna nem találtam sehol HelicOl vagy nem tudom hogy kell írni menetjavítót, így mást kellett kitalálnom az olajleeresztő csavar problémámra.
Így egy másik csavart tettem bele, ami egy kicsit nagyobb, és megszorult, nem csepeg, szóval király.
Csakhogy ez nem mágneses.....
Vélemények? Baj, nem baj, mi a szart kellene tennem?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Szevasztok, valaki tudna nekem fényképet közölni etz 125-nek a gumisblokkrögzítéséről? nemtudom igazából hogy jó e még a gumi meg hogy kb hogy is kéne neki kinéznie! üdv cskaparo
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
hát nekem simsonom van ilyen problémával adok egy tippet ha megvan még a régi csavar ami mágneses az is jó lesz ereszd le az olajat törölgesd át benzinnel hogy ne maradjon semmi olajmaradvány teflonnal jóvastagon betekered a csavart vékony igazio bőrből (nem festett fényes hanem mun káskesztyü vagy vlami vág széáár alátétet és nyomsz rá piros tömítő pasztát fogod becsavarod kicsit megszoritod amenynire szoktad vársz egy napot egy picit tényleg picit húzol rajta és a maradékot levágod tapétavágóval vagy valami élessel ami nem szakit hanem vág. Nekem tökéletesen üzemel (ha majd kiszeded egszer olajleresztés céljábol nem kell másikat tenni rá mert a bőr meg paszta már elvette a kivánt alakot) 2x cseréltem eddig olajat ugyanazzal a tömitéssel semmi gond nélkül! Sok szerencsét (másik ha van awi hegsztő ismerős közelbe felhegeszted az egészet lyukat rá és vágsz bele menetet kisit lassaban ereszti madj le mert kisebb a lyuk e legalább nem csöpög. 3 . ami gányolás és nem ajánlom de általába müxik (én igy kaptam meg a simsonom mert eléggé gány gazdája volt... parafadugó bele körbe nyomva sziloplasztal és rá volt rajzolva egy mosolgyós fej XDkisbocsi írta:Üdv!
Sajna nem találtam sehol HelicOl vagy nem tudom hogy kell írni menetjavítót, így mást kellett kitalálnom az olajleeresztő csavar problémámra.
Így egy másik csavart tettem bele, ami egy kicsit nagyobb, és megszorult, nem csepeg, szóval király.
Csakhogy ez nem mágneses.....
Vélemények? Baj, nem baj, mi a szart kellene tennem?
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Blokk
Üdv!
Sajna nem találtam sehol HelicOl vagy nem tudom hogy kell írni menetjavítót, így mást kellett kitalálnom az olajleeresztő csavar problémámra.
Így egy másik csavart tettem bele, ami egy kicsit nagyobb, és megszorult, nem csepeg, szóval király.
Csakhogy ez nem mágneses.....
Vélemények? Baj, nem baj, mi a szart kellene tennem?
Sajna nem találtam sehol HelicOl vagy nem tudom hogy kell írni menetjavítót, így mást kellett kitalálnom az olajleeresztő csavar problémámra.
Így egy másik csavart tettem bele, ami egy kicsit nagyobb, és megszorult, nem csepeg, szóval király.
Csakhogy ez nem mágneses.....
Vélemények? Baj, nem baj, mi a szart kellene tennem?
Re: Blokk
és el tudnád nekem küldeni ha szépen megkérlek?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Én a netről töltöttem le a TAetz15 pdf doksit...kugi írta:Esetleg nem tud valaki 150-es ETZ-hez rezonátor tervrajozt méretekkel együtt?
Elég komoly...
Rezóval együtt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Blokk
Esetleg nem tud valaki 150-es ETZ-hez rezonátor tervrajozt méretekkel együtt?
Re: Blokk
oké! akkor köszi
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az mindegy mi van a forgalmiban, nekem a 251-es 7kW, a kistézém meg 8kW volt Nézd meg mekkora eltérést ad az eredménynél a két értékkel. Ha nem számottevő akkor mindegy, de meg is mérheted meddig van nyitva a kipuffnyílás. Ha 169,5° akkor 9kW, ha 179°, akkor 10.5.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2011.02.06. 22:22-kor.
Re: Blokk
röhögj ki de a forgalmimban 12 KW van
Re: Blokk
Helló! Lenne egy elég furcsa kérdésem, mégpedig az, hogy nem tudja-e valaki, hogy egy 150es ETZ-n, a kipufogó csatorna nyitásától az átömlő zárásáig hány fokot fordul el a főtengely???
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Gery!
Én úgy szedtem szét, hogy egy dornit tettem a körmöskulcs egyik nyílásába és kalapáccsal kocogtatva lazítottam fel. Utána már simán megy vízpumpa fogóval is.
Én úgy szedtem szét, hogy egy dornit tettem a körmöskulcs egyik nyílásába és kalapáccsal kocogtatva lazítottam fel. Utána már simán megy vízpumpa fogóval is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Hello. olyan gondom van hogy a 150 es etz-m hengerébe beleszorult a kipufogó csonknak a csavarja. (sztem az elöző tulaj beleragasztotta vagy nemtudom). és az istenért sem akar kijönni. próbáltam vízpumpafogóval, próbáltam megkocogtatni kalapáccsal, de semmi. válaszokat előre is köszönöm
Gery
Gery
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Közben rájöttem hogy hülyeséget írtam. Hiszen a szerelési útmutató írja úgy, hogy összerakáskor a váltó 2-es és 3-as között van. Úgyhogy üresbe tettem, és betoltam a kis lánckeréknél lévő csapágyat, amennyire csak tudtam. Végigkapcsolgattam a fokozatokat, mindegyiket megtaláltam, nem akadt össze sehol, a tengelyek is könnyedén mozognak. Viszont a hézagoláshoz a -gondolom gyári - 0,25-ös lemez helyett most 1,4-es férne el. létezhet hogy ennyit változik??? Nekem elég soknak tűnik!
<----- ez a motor az
kr
<----- ez a motor az
kr
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Csevegőben válaszolok.Atilla írta:
Nahát egy kolléga!
Nekem is szerszámkészítő az alap szakmám, igaz vagy 10 éve nem gyakorlom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Nahát egy kolléga!zsakfos írta:Na ezt én sem értettem meg sosem. Szerszámkészitőként meg főleg van rálátásom ezekre a gyártási dolgokra.Dénes írta:Németeknél nem tudom mi a helyzet, de itthon nincs más, csak a vásárlók megtévesztése.
"Német minőség", ismerjük a szlogen, nem?
Én egyébként a büdös életbe nem fogom megérteni, hogy miért gyártanak egyesek mérethibás alkatrészeket. Gondolom van egy dokumentáció méretekkel. A 110.00 mm az 110.00 mm.
Remélem az ilyeneknek majd az orvosuk is hasonló pontossággal méri majd ki a gyógyszerüket.
Egy olyan egyszerű alkatrészt mint pld az olajterelő lemezt a főtengelynél,hogyan lehet mindkettő méretét elqrni?
A lyuk kisebb mint a főtengely,a külső átmérője mag nagyobb mint a blokk lyukmérete.A főtengelyre nem megy rá,a lyukba nem fér bele.
A szerencse hogy mindkettő méret kiigazitható.A lyukból lehet nagyobb lyukat,az átmérőből lehet kisebbet csinálni.
A kivágó szerszámot simán lehet pontosra elkésziteni,szóval nem értem a kész termék méretpontatlanságát.
Nekem is szerszámkészítő az alap szakmám, igaz vagy 10 éve nem gyakorlom.
Egyébként nyomtam már szét MZ főtengelyt. A Gyári főtengelynél ropog a prés, majd szét akar szakadni (4tonnás prés)
Az utánagyártott főtengelyt meg szétnyomja mint a vajat.
Nem tudom, hogy méret probléma, vagy anyagminőség. Gyanítom mindkettő, mert kicentrírozni is egy kín és az élettartama is elég változó. A jobban sikerült darabok bírják a kiképzést, de vajon megvételkor honnan lehetne tudni, hogy melyik az...
Szóval erősen lutri kategória a dolog.
A németekről nem tudok, de van egy olyan gyanúm, hogy ott is ugyanez a szar van, csak szép hozzá a körítés.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na ezt én sem értettem meg sosem. Szerszámkészitőként meg főleg van rálátásom ezekre a gyártási dolgokra.Dénes írta:Németeknél nem tudom mi a helyzet, de itthon nincs más, csak a vásárlók megtévesztése.
"Német minőség", ismerjük a szlogen, nem?
Én egyébként a büdös életbe nem fogom megérteni, hogy miért gyártanak egyesek mérethibás alkatrészeket. Gondolom van egy dokumentáció méretekkel. A 110.00 mm az 110.00 mm.
Remélem az ilyeneknek majd az orvosuk is hasonló pontossággal méri majd ki a gyógyszerüket.
Egy olyan egyszerű alkatrészt mint pld az olajterelő lemezt a főtengelynél,hogyan lehet mindkettő méretét elqrni?
A lyuk kisebb mint a főtengely,a külső átmérője mag nagyobb mint a blokk lyukmérete.A főtengelyre nem megy rá,a lyukba nem fér bele.
A szerencse hogy mindkettő méret kiigazitható.A lyukból lehet nagyobb lyukat,az átmérőből lehet kisebbet csinálni.
A kivágó szerszámot simán lehet pontosra elkésziteni,szóval nem értem a kész termék méretpontatlanságát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hopp egy kérdés!
Váltó hézagolás: Van ugye az a váltó tengely, amely végén a lánckerék van. Ezen a tengelyen a 2. és 3. fokozat fogaskerekeinek kapcsolókörmei (ha egymással szembeforgatom őket) között mennyi hézagnak kell maradnia? Érintőre állízva félek, hogy összeakadnak. Ezt a hézagot lehet ellenőrizni a kisablakból, felülről értéket viszont nem találok rá. Most 0,25-re állítottam be. Ezzel egyébként kell még 0,5mm-es hézagoló lemez az eredetihez. ES 250/2
kr
Váltó hézagolás: Van ugye az a váltó tengely, amely végén a lánckerék van. Ezen a tengelyen a 2. és 3. fokozat fogaskerekeinek kapcsolókörmei (ha egymással szembeforgatom őket) között mennyi hézagnak kell maradnia? Érintőre állízva félek, hogy összeakadnak. Ezt a hézagot lehet ellenőrizni a kisablakból, felülről értéket viszont nem találok rá. Most 0,25-re állítottam be. Ezzel egyébként kell még 0,5mm-es hézagoló lemez az eredetihez. ES 250/2
kr
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Zsolti, jobb ha elhesseget magadtól a német főtengely tévképzetét. Olyan már nincs. Ha mégis van, az árából veszel két másik motort. Jobban jársz ha felújíttatod a főtengelyt -> még mindig jobb, ha csak a hajtókar tajvani mint az egész. A német internetes eladói magatartásról se legyenek illúzióid. Sajnos sok minden ami kapható, csak némi reszeléssel használható. a tajvaniak nem olyan vészesek egyébként. A magyar, az sajnos igen. A megdöbbentő, hogy megélnek belőle.
kr
kr
Re: Blokk
Hello Mindenki!
ETZ 250-nél néha hallok furcsa hangokat a blokk felől, de nem egyfolytában. Elvileg még nem volt szétszedve 1989 óta. Én a felső tűgörgő kosárra gyanakszom. Hogy tudnák erről megbizonyosodni Ha nem muszály nem szedném szét, de az alapméretes hengert se akarom elcseszni, ha szétesne a tűgörgő kosár. Véleményeteket várom. Köszi
ETZ 250-nél néha hallok furcsa hangokat a blokk felől, de nem egyfolytában. Elvileg még nem volt szétszedve 1989 óta. Én a felső tűgörgő kosárra gyanakszom. Hogy tudnák erről megbizonyosodni Ha nem muszály nem szedném szét, de az alapméretes hengert se akarom elcseszni, ha szétesne a tűgörgő kosár. Véleményeteket várom. Köszi
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Németeknél nem tudom mi a helyzet, de itthon nincs más, csak a vásárlók megtévesztése.
"Német minőség", ismerjük a szlogen, nem?
Én egyébként a büdös életbe nem fogom megérteni, hogy miért gyártanak egyesek mérethibás alkatrészeket. Gondolom van egy dokumentáció méretekkel. A 110.00 mm az 110.00 mm.
Remélem az ilyeneknek majd az orvosuk is hasonló pontossággal méri majd ki a gyógyszerüket.
"Német minőség", ismerjük a szlogen, nem?
Én egyébként a büdös életbe nem fogom megérteni, hogy miért gyártanak egyesek mérethibás alkatrészeket. Gondolom van egy dokumentáció méretekkel. A 110.00 mm az 110.00 mm.
Remélem az ilyeneknek majd az orvosuk is hasonló pontossággal méri majd ki a gyógyszerüket.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
zsakfos, bambi:
Alig hinném, hogy oda mernék írni az adott cucchoz: eredeti, ha közben Tajvanról hozták be... úgy hiszem, a vásárlók megtévesztését nagyon szigorúan veszik Németországban (is). De még ha valóban ugyanaz is lenne, akkor is jobban megéri onnét hozatni, mint itthon megvenni, tekintve, hogy ahogy látom, itthon 25-27 ezer körül van az ára (de találtam 32-ért is), amire még rájön a szállítási költség.
Mellesleg nem az én motoromba kell, sőt nem is biztos, hogy egyáltalán kell, egyelőre mindössze tájékozódni próbáltam e kérdésben.
Testvéröcsém vett egy /1-est 3 hete, amelynek hazahozatala után rövid úton leforgott a kuplungja. Szétszereltem, és láttam, hogy a főtengely alapból MÉH-pozitív (nemcsak a kúp sérült, de a menetes csonk is meg van repedve; kuplungagy dettó be van rágódva). Szerencsére van itthon egy komplett tartalék motorkerékpár, darabokban, annak a forgattyústengelyét és tengelykapcsolóját építettük be, (ha minden igaz, akkor szakszerűen). Most használható lett a gép, és egy évig, amíg a műszaki érvényessége tart, nem is óhajtunk már hozzányúlni (akkorra tervezzük majd a teljes körű felújítását). Na mármost, a puding próbája az evés: ha addig nem forog meg a kuplung, akkor a testvéremnek - jogosan - esze ágában sem lesz új főtengelyt venni, marad benne emez (mert amúgy semmi baja), tehát ebben az esetben az egész főtengelykérdés tárgytalan.
Azonban: ezzel párhuzamosan nekem is van egy ugyanilyen motorom, amelyet viszont forgalomból kivont állapotban vettem, tehát nem használható, és október óta áll a pincémben. Nos, annak a főtengelye fogalmam sincs, milyen állapotban van, tehát ott még esetleg előjöhet majd a kérdés. De ez egyelőre a jövő zenéje, mivel jelenleg sem időm, sem kellő anyagi hátterem nincs hozzá, hogy a restaurálásába belevágjak.
Azért úgy gondoltam, kérdezősködni azért sosem árthat.
Alig hinném, hogy oda mernék írni az adott cucchoz: eredeti, ha közben Tajvanról hozták be... úgy hiszem, a vásárlók megtévesztését nagyon szigorúan veszik Németországban (is). De még ha valóban ugyanaz is lenne, akkor is jobban megéri onnét hozatni, mint itthon megvenni, tekintve, hogy ahogy látom, itthon 25-27 ezer körül van az ára (de találtam 32-ért is), amire még rájön a szállítási költség.
Mellesleg nem az én motoromba kell, sőt nem is biztos, hogy egyáltalán kell, egyelőre mindössze tájékozódni próbáltam e kérdésben.
Testvéröcsém vett egy /1-est 3 hete, amelynek hazahozatala után rövid úton leforgott a kuplungja. Szétszereltem, és láttam, hogy a főtengely alapból MÉH-pozitív (nemcsak a kúp sérült, de a menetes csonk is meg van repedve; kuplungagy dettó be van rágódva). Szerencsére van itthon egy komplett tartalék motorkerékpár, darabokban, annak a forgattyústengelyét és tengelykapcsolóját építettük be, (ha minden igaz, akkor szakszerűen). Most használható lett a gép, és egy évig, amíg a műszaki érvényessége tart, nem is óhajtunk már hozzányúlni (akkorra tervezzük majd a teljes körű felújítását). Na mármost, a puding próbája az evés: ha addig nem forog meg a kuplung, akkor a testvéremnek - jogosan - esze ágában sem lesz új főtengelyt venni, marad benne emez (mert amúgy semmi baja), tehát ebben az esetben az egész főtengelykérdés tárgytalan.
Azonban: ezzel párhuzamosan nekem is van egy ugyanilyen motorom, amelyet viszont forgalomból kivont állapotban vettem, tehát nem használható, és október óta áll a pincémben. Nos, annak a főtengelye fogalmam sincs, milyen állapotban van, tehát ott még esetleg előjöhet majd a kérdés. De ez egyelőre a jövő zenéje, mivel jelenleg sem időm, sem kellő anyagi hátterem nincs hozzá, hogy a restaurálásába belevágjak.
Azért úgy gondoltam, kérdezősködni azért sosem árthat.
Re: Blokk
Ugyan ilyen főtengelyt kapsz itthon is,ami Kínai.Ezért kár kintről rendelni.Zsolti_1983 írta:Atilla, zsakfos:
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;j ... shopscript
MZ/Ersatzteile/Motoren u. -teile/Kurbelwellen
Original-Restposten = Az egykori gyártási, illetve az utána való bizonyos alkatrész-utánpótlási időszakból megmaradt eredeti cucc (elég sok ilyen akad még, de sajnos többnyire eszméletlenül drágák)
Original = Az MZ-gyár, illetve a jogutód gyártóművek által előállított, tehát szintén eredetinek mondható alkatrészek (többnyire ezek is nagyon jó minőségűek, kedvezőbb árért)
Originalqualität = Külső cégek gyártotta, de az eredeti paraméterek figyelembe vételével készült, jó anyagminőségű holmik (ezek között is akad használható, de itt már azért bele lehet szaladni kétes értékű darabokba)
Nachbau = Utángyártott sz*ságok; na, ezek elől kell sikítva menekülni. (Azt hiszem, ha pl. egy eredeti elsőfék-kart 25 €-ért kínál a bolt, egy utángyártott tajvani kacatot meg 7-ért, akkor annak valami oka van...)
De konkrétan az ETZ főtengely gyári német, tehát semmiképpen sem tajvani. 77 euróért (az kb. 20-22 ezer forint) énszerintem megéri, még akkor is, ha a szállítási költséget is hozzávesszük.
Én meg vagyok elégedve ezzel a bolttal; egyszer már rendeltem tőlük Simson Star-hoz alkatrészeket (tanúsíthatom egyébként, hogy akkor is kitűnő minőségű, eredetivel megegyező cuccokat küldtek), és egy nagyon kedves hölggyel tárgyaltam, aki kedvezményesen csak 7 eurót számított fel a Magyarországra való szállításért - igaz, majdnem 500 euró értékben vásároltam tőlük.
Még filozofálok egyébként, hogy mit csináljak, mert sajna /1-hez nem lehet kapni főtengelyt, csak úgy, hogy egyet elküld az ember, és ők felújítják - Németországba pedig elég necces lenne elküldeni egy ekkora alkatrészt, ráadásul azt sem hiszem, hogy pl. a kuplungagy kúpjával tudnának csinálni valamit, ha az tönkremegy.
De hajlok a vétel felé. Ha meglesz, feltétlenül beszámolok a tapasztalataimról.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nahát pont erről van szó.Zsolti_1983 írta:Atilla, zsakfos:
Original = Az MZ-gyár, illetve a jogutód gyártóművek által előállított, tehát szintén eredetinek mondható alkatrészek (többnyire ezek is nagyon jó minőségűek, kedvezőbb árért)
De konkrétan az ETZ főtengely gyári német, tehát semmiképpen sem tajvani. 77 euróért (az kb. 20-22 ezer forint) énszerintem megéri, még akkor is, ha a szállítási költséget is hozzávesszük.
Még filozofálok egyébként, hogy mit csináljak, mert sajna /1-hez nem lehet kapni főtengelyt, csak úgy, hogy egyet elküld az ember, és ők felújítják - Németországba pedig elég necces lenne elküldeni egy ekkora alkatrészt, ráadásul azt sem hiszem, hogy pl. a kuplungagy kúpjával tudnának csinálni valamit, ha az tönkremegy.
De hajlok a vétel felé. Ha meglesz, feltétlenül beszámolok a tapasztalataimról.
Nem eredeti,hanem az eredetinek mondható.Az ára nem mondható rossznak szerintem,bár mindenki inkább felújittat mert az olcsóbb.Ezért is nem lehet nagyon véleményt találni ezekről a főtengelyekről.
Szerintem ugyanaz mint amit itthon is árusitanak.
Kérdezd meg Bambit.
Ő biztosan tudja ezeket a dolgokat szerintem.Sőt főtengely felújitásban is tud segiteni ha úgy döntenél.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Atilla, zsakfos:
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;j ... shopscript
MZ/Ersatzteile/Motoren u. -teile/Kurbelwellen
Original-Restposten = Az egykori gyártási, illetve az utána való bizonyos alkatrész-utánpótlási időszakból megmaradt eredeti cucc (elég sok ilyen akad még, de sajnos többnyire eszméletlenül drágák)
Original = Az MZ-gyár, illetve a jogutód gyártóművek által előállított, tehát szintén eredetinek mondható alkatrészek (többnyire ezek is nagyon jó minőségűek, kedvezőbb árért)
Originalqualität = Külső cégek gyártotta, de az eredeti paraméterek figyelembe vételével készült, jó anyagminőségű holmik (ezek között is akad használható, de itt már azért bele lehet szaladni kétes értékű darabokba)
Nachbau = Utángyártott sz*ságok; na, ezek elől kell sikítva menekülni. (Azt hiszem, ha pl. egy eredeti elsőfék-kart 25 €-ért kínál a bolt, egy utángyártott tajvani kacatot meg 7-ért, akkor annak valami oka van...)
De konkrétan az ETZ főtengely gyári német, tehát semmiképpen sem tajvani. 77 euróért (az kb. 20-22 ezer forint) énszerintem megéri, még akkor is, ha a szállítási költséget is hozzávesszük.
Én meg vagyok elégedve ezzel a bolttal; egyszer már rendeltem tőlük Simson Star-hoz alkatrészeket (tanúsíthatom egyébként, hogy akkor is kitűnő minőségű, eredetivel megegyező cuccokat küldtek), és egy nagyon kedves hölggyel tárgyaltam, aki kedvezményesen csak 7 eurót számított fel a Magyarországra való szállításért - igaz, majdnem 500 euró értékben vásároltam tőlük.
Még filozofálok egyébként, hogy mit csináljak, mert sajna /1-hez nem lehet kapni főtengelyt, csak úgy, hogy egyet elküld az ember, és ők felújítják - Németországba pedig elég necces lenne elküldeni egy ekkora alkatrészt, ráadásul azt sem hiszem, hogy pl. a kuplungagy kúpjával tudnának csinálni valamit, ha az tönkremegy.
De hajlok a vétel felé. Ha meglesz, feltétlenül beszámolok a tapasztalataimról.
http://s40205778.shoplite.de/sess/utn;j ... shopscript
MZ/Ersatzteile/Motoren u. -teile/Kurbelwellen
Original-Restposten = Az egykori gyártási, illetve az utána való bizonyos alkatrész-utánpótlási időszakból megmaradt eredeti cucc (elég sok ilyen akad még, de sajnos többnyire eszméletlenül drágák)
Original = Az MZ-gyár, illetve a jogutód gyártóművek által előállított, tehát szintén eredetinek mondható alkatrészek (többnyire ezek is nagyon jó minőségűek, kedvezőbb árért)
Originalqualität = Külső cégek gyártotta, de az eredeti paraméterek figyelembe vételével készült, jó anyagminőségű holmik (ezek között is akad használható, de itt már azért bele lehet szaladni kétes értékű darabokba)
Nachbau = Utángyártott sz*ságok; na, ezek elől kell sikítva menekülni. (Azt hiszem, ha pl. egy eredeti elsőfék-kart 25 €-ért kínál a bolt, egy utángyártott tajvani kacatot meg 7-ért, akkor annak valami oka van...)
De konkrétan az ETZ főtengely gyári német, tehát semmiképpen sem tajvani. 77 euróért (az kb. 20-22 ezer forint) énszerintem megéri, még akkor is, ha a szállítási költséget is hozzávesszük.
Én meg vagyok elégedve ezzel a bolttal; egyszer már rendeltem tőlük Simson Star-hoz alkatrészeket (tanúsíthatom egyébként, hogy akkor is kitűnő minőségű, eredetivel megegyező cuccokat küldtek), és egy nagyon kedves hölggyel tárgyaltam, aki kedvezményesen csak 7 eurót számított fel a Magyarországra való szállításért - igaz, majdnem 500 euró értékben vásároltam tőlük.
Még filozofálok egyébként, hogy mit csináljak, mert sajna /1-hez nem lehet kapni főtengelyt, csak úgy, hogy egyet elküld az ember, és ők felújítják - Németországba pedig elég necces lenne elküldeni egy ekkora alkatrészt, ráadásul azt sem hiszem, hogy pl. a kuplungagy kúpjával tudnának csinálni valamit, ha az tönkremegy.
De hajlok a vétel felé. Ha meglesz, feltétlenül beszámolok a tapasztalataimról.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nekem van egy olyan érzésem hogy ugyanazt adják kinnt is mint nálunk.Atilla írta:Gondolod azok jobbak, mint az itt kapható tajvani cuccok?
Ha veszel egyet írd már meg a tapasztalatod, hogy milyen!
Bár aztán sosem lehet tudni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
zsakfos
Köszönöm, ez lett volna a lényeg, mármint hogy az ETZ-é jó-e a /1-hez. Azért kérdeztem, mert van egy német oldal, ahol mindenféle MZ-alkatrészt kínálnak, de konkrétan új főtengely sajnos csak ETZ-hez és a négysebességes TS 250-hez van. De ha az ETZ-é beépíthető, akkor semmi gond.
csikin
Neked is köszönöm ezt a hasznos rajzot, el is mentem.
Köszönöm, ez lett volna a lényeg, mármint hogy az ETZ-é jó-e a /1-hez. Azért kérdeztem, mert van egy német oldal, ahol mindenféle MZ-alkatrészt kínálnak, de konkrétan új főtengely sajnos csak ETZ-hez és a négysebességes TS 250-hez van. De ha az ETZ-é beépíthető, akkor semmi gond.
csikin
Neked is köszönöm ezt a hasznos rajzot, el is mentem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem ugyanaz a /1 és az Etz főtengely,viszont az Etz főtengely a/1-be betehető mert a különbség nem befolyásolja a működésben.Az alsó hajtókarcsapszeg átmérő a /1-nél: 28mm,az Etz-nél: 32mmZsolti_1983 írta:Meg tudja mondani nekem valaki, hogy a TS 250/1 meg az ETZ 250 motorjában ugyanaz-e a főtengely? Illetve a négysebességes TS 250 főtengelye miben különbözik a /1-étől?
A TS 250 főtengelye viszont nem jó a /1-be.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv!
Ismét lenen pár kérdésem MZ Ts/Trophy /RT téren (125/150)
Nah szóval olvastam hogy az mz RT 4 sebességes és az MZ trophy 4 sebességes blokkja belülről meg egyezik. Nekem az lenne a kérdésem, hogy Voltak e olyan MZ TS 125/150 esek amiknek a blokkja belülről megegyezett (szóval minden alkatrész felcserélhető bennük)a 4 sebességes trophy éval? Azaz a belső szimmeringes típus ahol a csapágy olajban fut. ÉS ha volt akkor miről lehet azt megismerni vagy meddig gyártották azokat a típusokat amik ilyenek voltak? Másik kérdés, hogy az mz ts 125/150 csak a henger ben különbözik vagy másba is? És meg tudnátok mondani , hogy a főváz a villanyaknál hány cm széles mert valószínű más tank lesz rajta mint a gyári és , hogy rá tudom e szerkeszteni úgy hogy ne kelljen reszelni a vázból? Előre is köszi!
Ismét lenen pár kérdésem MZ Ts/Trophy /RT téren (125/150)
Nah szóval olvastam hogy az mz RT 4 sebességes és az MZ trophy 4 sebességes blokkja belülről meg egyezik. Nekem az lenne a kérdésem, hogy Voltak e olyan MZ TS 125/150 esek amiknek a blokkja belülről megegyezett (szóval minden alkatrész felcserélhető bennük)a 4 sebességes trophy éval? Azaz a belső szimmeringes típus ahol a csapágy olajban fut. ÉS ha volt akkor miről lehet azt megismerni vagy meddig gyártották azokat a típusokat amik ilyenek voltak? Másik kérdés, hogy az mz ts 125/150 csak a henger ben különbözik vagy másba is? És meg tudnátok mondani , hogy a főváz a villanyaknál hány cm széles mert valószínű más tank lesz rajta mint a gyári és , hogy rá tudom e szerkeszteni úgy hogy ne kelljen reszelni a vázból? Előre is köszi!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Meg tudja mondani nekem valaki, hogy a TS 250/1 meg az ETZ 250 motorjában ugyanaz-e a főtengely? Illetve a négysebességes TS 250 főtengelye miben különbözik a /1-étől?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az enyém is ilyen mióta búvár kundot játszottam abban a bizonyos dagonyában Egy tetves kő is lehetett az alján. Igaz én kihúztam (pálcát hegesztettem rá és azt feszítettem, félig rendbejött), de még van némi dobozhangja, más kérdés h engem nem zavar, 100 nál épp olyan hangja van mint egy második világháborús légcsavaros gépnek
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az öregek tudják(Kunc-kunc) hogyha a kipufogó első felének(konfúzor) a végén behorpad akkor fémes csilingelő, pattogó hangot hallat a kipufogó...
Régen direkt ütögették be..
Nekem is volt egy ilyen csövem(asszem a brezovai fetrengés után lett ilyen)
Nagyon fincsi volt hogy pont utazó sebességen(fordulaton) úgy üvöltött hogy nem bírtam 50 km nél többet menni egyhuzamban...
Régen direkt ütögették be..
Nekem is volt egy ilyen csövem(asszem a brezovai fetrengés után lett ilyen)
Nagyon fincsi volt hogy pont utazó sebességen(fordulaton) úgy üvöltött hogy nem bírtam 50 km nél többet menni egyhuzamban...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Szerintem tök jó tanácsokat kaptál, amire azt mondtad, hogy nem fogadod meg, mert....POINTER írta:Sziasztok!bambi írta: Erre nincs mit írni.
A motorról tudni kell, hogy törve volt, a kipufogó is sérült, valószínűleg emiatt hangosabb, és tudom, hogy jobb lenne szétszedni ellenőrizni a furulya rendszert, csak utána ki heggeszti össze? Olajosabb keverékkel halkult, amúgy mikor megvettem a motort (2010 február) próbáltam kiégetni, be se gyulladt annyira üres volt a kipufogó. Akkor nyugtassatok meg, ha a kézikönyv szerint járatom, nem fog megszorulni. Gondolom Bambi nem Arol 2T-t vagy Sprintet keveri 1:100 ban
Ólompótló esetleg halkít rajta? Mindenki csak veri a fejét a falba, de használható tanácsot még nem kaptam, nyílván azért kérdeztem, mert nem tudom. Úgy csináltok, mintha más még nem kérdezett volna hülyeséget.
Üdv!
Pointer
Nem kérdeztél hülyeséget, de minek kérdezted, ha te jobban tudod?
Olvasd el a kézikönyvet. Abban akkora túlzott óvatosság van, hogy nem is értem miért gondolod, hogy az ott leírtaktól beáll a motor.
A csövet dobd ki, tegyél rá egy jót.
Keverd 1:50-re és járj vele óvatosan egy darabig. (szerintem max. 1 tank benzinnyi út elég, de ezt neked kell érezni.) Ha nagyon gondos akarsz lenni, akkor addig adj neki egy kicsivel több üzemanyagot.
De aki hozzászólt a témához, mindenki módszere jó.
Azt meg senki nem garantálja neked, hogy nem fog beállni, mert lehet kapni szar dugattyút és lehet szar gépmunkát is végezni. Akkor pedig be fog állni, bármit csinálsz.
Egy valami viszont garantálható, az hogy 1:25 keveréktől előbb-utóbb elkokszosodnak a gyűrűhornyok és akkor tuti be fog állni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
POINTER!
Egyfelől amit tanácsoltak nem fogadtál meg. (1:50 vs 1:25)
Másrészt egy problémát nem elfedni, hanem megoldani kell szerintem. Ha nem tudod megoldani a hegesztést, akkor börzézz egy rendes kipuffot. Egy horpadt csőben nem megfelelő sem a fojtás, sem a hangtompítás. Abból a pénzből amit +olajra költenél simán tudsz venni egy rendes csövet. Ha másnem akkor utángyártottat. Bár azt nem nagyon ajánlom. Inkább használt gyárit!
Arol2T-t meg ne használj mert semmire nem jó.
Minimum MOL Sprint.
Egyfelől amit tanácsoltak nem fogadtál meg. (1:50 vs 1:25)
Másrészt egy problémát nem elfedni, hanem megoldani kell szerintem. Ha nem tudod megoldani a hegesztést, akkor börzézz egy rendes kipuffot. Egy horpadt csőben nem megfelelő sem a fojtás, sem a hangtompítás. Abból a pénzből amit +olajra költenél simán tudsz venni egy rendes csövet. Ha másnem akkor utángyártottat. Bár azt nem nagyon ajánlom. Inkább használt gyárit!
Arol2T-t meg ne használj mert semmire nem jó.
Minimum MOL Sprint.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
Sziasztok!bambi írta:Erre nincs mit írni.Friggyes Mester írta:Hát mindíg van új a nap alatt...
Rossz kipufogóhangra olajosabb keverék....
Csak a bambi ide ne tévedjen...
A motorról tudni kell, hogy törve volt, a kipufogó is sérült, valószínűleg emiatt hangosabb, és tudom, hogy jobb lenne szétszedni ellenőrizni a furulya rendszert, csak utána ki heggeszti össze? Olajosabb keverékkel halkult, amúgy mikor megvettem a motort (2010 február) próbáltam kiégetni, be se gyulladt annyira üres volt a kipufogó. Akkor nyugtassatok meg, ha a kézikönyv szerint járatom, nem fog megszorulni. Gondolom Bambi nem Arol 2T-t vagy Sprintet keveri 1:100 ban
Ólompótló esetleg halkít rajta? Mindenki csak veri a fejét a falba, de használható tanácsot még nem kaptam, nyílván azért kérdeztem, mert nem tudom. Úgy csináltok, mintha más még nem kérdezett volna hülyeséget.
Üdv!
Pointer
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 30 vendég