Olajok (hajtómû, 2T... )
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Végülis úgyis újra akarom tömíteni a blokkot,és úgy fest hogy a 10-15W40 est többen ajánlották mint a 80W-t.Asszem megpróbálom mit mutat azzal,ha minden tömítés ki van cserélve.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Amikor beleraktam én is így gondolkodtam. De volt hogy kb 10fok alatt motoroztam és minden egyes elindul szenvedés volt. Menet közben is voltak problémák.biacs írta:Köszi a segítséget!Ezt e Wikis oldalt nem ismertem,új vagyok még itt.Mindenesetre több infó van rajt olajokkal kapcsolatban mint a javítási könyvben.Az a dilemám hogy most 10w40es motorolaj van benn,de ezt elég jól folyatja mindenhol,a 80W-től meg többen lebeszéltek h hidegben nem emel ki a kuplung.Mondjuk én csak nyáron használom a gépet.Máté írta: Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.
Oké hígabb, de ha megcsinálod az illesztéseket szépen (mondjuk szerelőpasztával) akkor nem fog szivárogni.
Nekem beált a 15w40, csak azt fogok beletenni. Főleg most castrol actevo 4t van benne, és nagyon fincsi a váltó és a kpulung is tőle.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi a segítséget!Ezt e Wikis oldalt nem ismertem,új vagyok még itt.Mindenesetre több infó van rajt olajokkal kapcsolatban mint a javítási könyvben.Az a dilemám hogy most 10w40es motorolaj van benn,de ezt elég jól folyatja mindenhol,a 80W-től meg többen lebeszéltek h hidegben nem emel ki a kuplung.Mondjuk én csak nyáron használom a gépet.Máté írta:Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.biacs írta:Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Teleszkópolajat érdemes bele tölteni ha lehet 15w-et. Váltóba jó lehet a 80w, de hidegben besűrűlhet és kuplung gondok lehetnek. Szerintem jobb a 15w40 motorolaj, de nézd meg a viszkozitását. Mz-s wiki-n le van írva jól milyen a jó érték.biacs írta:Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!Tud nekem valaki segíteni abban hogy 250-es etz első teleszkópjába milyen olajat célszerű rakni hogy a gyárival megegyező csillapítást érjek el? Illetve a másik kérdésem:váltóba a shell 80w egyfokozatú váltóolaját néztem,amit direkt motorkerékpárokhoz ajánlanak.Az jó lehet bele?
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha fölidegesít a kuplung bowdent teletömöm zsírral, a fordulatszámmérő kihajtást körbekenem szilóval, az olajbetöltőt meg behegesztem. Azután rakok a blokk tetejére fél kiló szilika gélt és le vákuumfóliázom az egészet!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is ezt mondtam!
Agyon kell tömködni zsírral a bowdent asszem.
Agyon kell tömködni zsírral a bowdent asszem.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
hello. nemlehet hogy a kuplungkarnál ha vizetkap akkor a bovdenházon keresztül is megy bele viz én volt hogy beolajoztam a bovdeneket és az olaj is szépen végigfojt a bovdenházon keresztül. ez csak egy feltevés bocs ha hülyeségeket beszélek
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azok a tengelyvégek ledugózva, az üres jelző mellett a léptetővilla tengely vége van, és ha jól emlékszem az arretáló dob végén is van egy dugó. Azokat gyárilag lakkozták. Szerintem, az is a legjobb oda, alapos zsírtalanítás után valami olajálló nitrolakkal be kell kenni és kész. Ezek a rugalmas tömítők nem eree valók.MiszterQ írta: Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az is lehet, de látszólag ott is rendben van minden.KILL3R etz írta:Atilla!
Nem lehet, hogy a fordulat kihajtásnál kap vizet? Ott azért elég sok illesztés van...
Arra is gondoltam, hogy talán mindenhol megy be egy kicsi és ettől lesz ilyen katasztrofálisan vizes az olaj.
Nagy, látványos baj nincs sehol és ezért nem találom a hibát.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
MiszterQ írta:OFFfestékes írta:Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta
Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki!
De ez már inkább barkácstopic bocsi
Nekem is úgy van megmókolva ez a féklámpa-visszajelző nagyon jó ötlet, mert nekem se megbízhatók a kapcsolóim. A hátsót le is kötöttem mert gyakran beragadt.
ON
Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.
Jaja ott nekem is foly. Feltölöttem tömitőpasztával.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
OFFfestékes írta:Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta
Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki!
De ez már inkább barkácstopic bocsi
Nekem is úgy van megmókolva ez a féklámpa-visszajelző nagyon jó ötlet, mert nekem se megbízhatók a kapcsolóim. A hátsót le is kötöttem mert gyakran beragadt.
ON
Egyébként nekem is jön valami az üresjelzőnél szerintem. Meg mellette közvetlenül egy dugó szerűség, de nekem az le lett tömítve. Ez az ottani olajfolyás típushiba szerintem.
Relax, don't do it
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ugyanis nekem középen a kormánynál van betéve az üresvisszajelző lámpa igy vettem az előző gazdája maszekolta
Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki!
De ez már inkább barkácstopic bocsi
Nos Úgy gondoltam,ennyi év után becsukott szemmel is illendő megtalálni az üreset ezért megszüntettem és egy féklámpa visszajelzőt köttöttem be,lévén jó tudni menetközben ,hogy müködik e eme fontos világítóeszköz, mielőtt fenékbe találna valaki!
De ez már inkább barkácstopic bocsi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ahogy mondod még ki is gletteltem!Atilla írta:Ott, hogy kented ki? Az egy rugós mozgó kis izé.festékes írta:Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától!
Vagy kívülről "bevakoltad" kábelestől az egészet?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Atilla!
Nem lehet, hogy a fordulat kihajtásnál kap vizet? Ott azért elég sok illesztés van...
Nem lehet, hogy a fordulat kihajtásnál kap vizet? Ott azért elég sok illesztés van...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azt már írtam, a dugó már átalakítva.Friggyes Mester írta:A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
(Majd megnézem így mennyire áramvonalas)
Egyszer úgyis rájövök hol megy be a víz! És akkor reszkessen az a lyuk!
BEHEGESZTEM BÁRMI IS AZ!
Régebben nem foglalkoztam vele, de már pár éve idegesít, mert tiszta rozsda a kuplungagy, meg a főtengely vége is, ami kilóg a kuplungból.
Belső pára nem lehet, mert a legutóbb is kb 300km/nap-ot mentem esőben. Tehát nem 5-6km rövid távok, hideg motorral. És tényleg kb 1dl víz lett benne a 3 nap alatt, ami szerintem nagyon sok!
Egyedül a kuplung bowden a gyanús, de szerintem jól szigetel. Szorosan fogja a gumi a csövet is és a bowdenen is nehezen csúszik odébb.
Egyenlőre ott tartok, hogy ha vizes akkor lecserélem. Ez nem megoldás, de legalább nem rohadnak benne a cuccok.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ott, hogy kented ki? Az egy rugós mozgó kis izé.festékes írta:Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától!
Vagy kívülről "bevakoltad" kábelestől az egészet?
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkor kerülgeted a bukóval a rovarokat is mert a becsapódásuk lassít?
Egyébként....:Hülye!!!
Egyébként....:Hülye!!!
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
De ha hosszanti irányba rakod áramvonalasabb. + 0,00000001 km/h
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Még jó hogy nem az alkoholt nyeli ottanFriggyes Mester írta:A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
Alkoholista motor(os? )
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A dénest egyszer felvilágosítottam hogy ha a gumidugó szuszogója előre fele néz, nyeli a vizet rendessen,.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Már ott is kikentem,lassan jobbra húz a motor a sok paszta súlyától!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az enyém magán az üresjelzőn át ereszt a műanyag és a fém között.
De nem vészes, a csöpögésig nem szokott eljutni, úgyhogy nem érdekel.
Lehet, hogy a tiéd is ott ereszti az olajat.
De nem vészes, a csöpögésig nem szokott eljutni, úgyhogy nem érdekel.
Lehet, hogy a tiéd is ott ereszti az olajat.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sajna nem! Tavaly sokat szívtam vele ,Előbb tettem rézalátétet,meg o gyürüt,aztán rájöttem,hogy nem ott szivárog hanem valahol mellette,na erre is születtek megoldások,a végén hőálló pasztával elcsumizoltam,na ez beválik egy darabig,ja és közbe lánckerék szimmeringcsere na nem baj ez is újult,és nem csak a peresemen van ez a gond az egyik régebbi etz-mnél is megvolt
Úgyhogy nem egyedi a probléma
Úgyhogy nem egyedi a probléma
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az üresjelző könyéke véletlenül nem a lánc miatt olajos?
Relax, don't do it
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kuplungnál sztem eredményesebb egy jó erős szigszalagozás. Dugó akkor megoldva...
Esetleg a bowdenen keresztül nem csordogálhat befelé a vizecske? Mármint belülről.
Esetleg a bowdenen keresztül nem csordogálhat befelé a vizecske? Mármint belülről.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Már küzdöttem a témával ám!
A betöltőnyílás szuszogója már kiiktatva, egy szép cső megy le a motor alá a dugóból.
Persze gyönyörű ívben felfelé indul és úgy kanyarodik le, hogy nehogy ki/be folyjon valami.
A kuplungnál a gumidugó tényleg nem 100%, arra gyanakszom én is, csak azzal nem sok mindent lehet kezdeni.
Viszkozitás ide vagy oda, az a furcsa hogy meglepően sok víz tud bele menni.
Az enyém nem csöpög sehol, pedig elég viharvert a blokk. Ha csöpögne is, ott ahol kicsöpög 2 csepp olaj, nem hiszem, hogy bemegy 1dl víz. Mert annyi simán belement legutóbb is a 3 nap (kb 1000km) esőben motorozás alatt.
Az üres jelző környéke nekem is olajos, de ott nincs annyi víz!
Mora szerint nem kell aggódni, hanem irány az autópálya. Húzzak egy nyél gázt, és majd kipárolog.
Én azért valami jobb megoldást szeretnék kitalálni a problémára.
A betöltőnyílás szuszogója már kiiktatva, egy szép cső megy le a motor alá a dugóból.
Persze gyönyörű ívben felfelé indul és úgy kanyarodik le, hogy nehogy ki/be folyjon valami.
A kuplungnál a gumidugó tényleg nem 100%, arra gyanakszom én is, csak azzal nem sok mindent lehet kezdeni.
Viszkozitás ide vagy oda, az a furcsa hogy meglepően sok víz tud bele menni.
Az enyém nem csöpög sehol, pedig elég viharvert a blokk. Ha csöpögne is, ott ahol kicsöpög 2 csepp olaj, nem hiszem, hogy bemegy 1dl víz. Mert annyi simán belement legutóbb is a 3 nap (kb 1000km) esőben motorozás alatt.
Az üres jelző környéke nekem is olajos, de ott nincs annyi víz!
Mora szerint nem kell aggódni, hanem irány az autópálya. Húzzak egy nyél gázt, és majd kipárolog.
Én azért valami jobb megoldást szeretnék kitalálni a problémára.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A betöltő nyílás gumidugóján ott a szuszogó. Azon a nyíláson akár bemehet. A kuplungbowdennél a gumidugó sem 100%-os, nagynyomású mosásnál bemehet a víz, bár te nem ezt mondtad ugye.
Olajnak azért nagyobb a viszkozitása, ugyhogy az a megállapítás azért nem igaz.
Egyébként nagy zivatar után nekem is vizes lesz az olaj, vagyis volt rá már példám.
Ja és mi az, hogy ahol nem jön ki olaj? MZ-n nem jön ki olaj?
Nekem szokott csöpögni ott az üresjelző környékéről, illetve blokkfél között izzadni is.
Olajnak azért nagyobb a viszkozitása, ugyhogy az a megállapítás azért nem igaz.
Egyébként nagy zivatar után nekem is vizes lesz az olaj, vagyis volt rá már példám.
Ja és mi az, hogy ahol nem jön ki olaj? MZ-n nem jön ki olaj?
Nekem szokott csöpögni ott az üresjelző környékéről, illetve blokkfél között izzadni is.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hát, nekem az offroad túrán telementAtilla írta:Jut eszembe, nektek is tele megy vízzel a blokk?...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jut eszembe, nektek is tele megy vízzel a blokk?
Nekem egy kiadós eső után tiszta víz az olaj.
Amit nem értek, mert nem ereszt sehol, a kuplungnál rajta a gumisapka, a töltő gumidugó is jól zár.
Márpedig, ahol az olaj nem jön ki, ott szerintem nem kéne bemenni víznek.
Múltkor áztam egy túrán 2-3 napot, hazaértem és leengedtem az olajat erre valami okádék vizes barna habos trutymó volt benne. Az eső előtt pedig tuti jó volt az olaj.
És ez nem az első ilyen, ez Mz betegség, vagy az enyém szívat?
Nekem egy kiadós eső után tiszta víz az olaj.
Amit nem értek, mert nem ereszt sehol, a kuplungnál rajta a gumisapka, a töltő gumidugó is jól zár.
Márpedig, ahol az olaj nem jön ki, ott szerintem nem kéne bemenni víznek.
Múltkor áztam egy túrán 2-3 napot, hazaértem és leengedtem az olajat erre valami okádék vizes barna habos trutymó volt benne. Az eső előtt pedig tuti jó volt az olaj.
És ez nem az első ilyen, ez Mz betegség, vagy az enyém szívat?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én minden évben lecserélem. Állt. 10-15 ezer km után. Nem egy hihetetlen összeg szerintem.
Bár 2000 km-nél még szerintem sem indokolt. De két év után már lehet nem úgy működik az olaj ahogy kéne...
Bár 2000 km-nél még szerintem sem indokolt. De két év után már lehet nem úgy működik az olaj ahogy kéne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
20 ezer km-t ír a szakirodalom. Hány év? Én 3-4 évente biztos cserélném.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne hogy Mz-ben milyen időközönként kell olajat cserélni? Hány km-enként vagy hány évente. A mostani olajban van max kb 2000 km, sztem ezt még nem muszáj lecserélni.
Olyan kérdésem lenne hogy Mz-ben milyen időközönként kell olajat cserélni? Hány km-enként vagy hány évente. A mostani olajban van max kb 2000 km, sztem ezt még nem muszáj lecserélni.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hidegben nekem is csinált olyat hogy egyszerűen nem ment vissza a kuplungkar miután behúztam, majd utána volt hogy csúszott is. Akkor 80w90 volt benne.
Lecseréltem 10w40-ra és azóta tökéletes, pedig hidegebb időben mentem vele mint amikor ezeket csinálta. Szerinem megéri lecserélni.
Lecseréltem 10w40-ra és azóta tökéletes, pedig hidegebb időben mentem vele mint amikor ezeket csinálta. Szerinem megéri lecserélni.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
szép motor. akkor várok a melegig csak márt nagyon várom mert 10 év után apám halála óta ez az első inditása... :S es nagyon jóérzés lenne hallani és menni vele amin az apám is ment :S meg a z a baj hogy berugó még nincs rajta tolni próbáltuk csakhát a kuplung miatt nehéz tolni na m1 várunk még. és köszönöm mindenkinek a segítséget!
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Elvileg télen nagy hidegbe nem csipázza a 80W-set mert eléggé besűrüsödik, én mondjuk 80w90-el járok és néha berúgom télen és simán működik de az előző olaj ami volt benn az katasztrófa volt szóval lehet hogy az olaj nem tetszik neki...de majd a szakik megmondják a tutit még egyenlőre én is ízlelgetem az Mz-t 4 év simsonozás meg 2 motor teljes felújítása után ... kicsit furcsa ...
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi szépen és még azt akarom hogy ha melegebb leszs akor lehetséges hogy megjavul a kuplung meg ha beindul akkor lehetséges hogy jólessz?? vagy midnenképp oljacsrere?
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezt valószínű,hogy az olaj csinálja.Ha 80W-90 olajat használsz,ajánlatos 10W-40-re cserélni,főleg télen.erdos95 írta:rendben megpróbálom és köszi a láaszodat és a segitséget és még azt csinálja hogy behuzom a kuplungkrat tologatom elsőere amikor megtolom akkor ugynaugy hajtja a dugót de a 3. tolásnál már nem hajtja a dugót és elég nehéz tolni de nemhajtja a dugót. Remélem nem szerelési probléáma mert nehéz volt összerakni
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
rendben megpróbálom és köszi a láaszodat és a segitséget és még azt csinálja hogy behuzom a kuplungkrat tologatom elsőere amikor megtolom akkor ugynaugy hajtja a dugót de a 3. tolásnál már nem hajtja a dugót és elég nehéz tolni de nemhajtja a dugót. Remélem nem szerelési probléáma mert nehéz volt összerakni
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Próbáld meg azt,hogy alul a durva állítót egy milliméterrel told vissza,és úgy ted rá a három csavaros ablakot.utána fönt utána kell álítani a bowden holtjátékot.Ha így sem jó,akkor szerelési hibának kell lenni valahol.erdos95 írta:igen volt szerelve uj csapágyak lettek bele véve meg szimeringek 20 évet állt kb apámtól örököltem szárazon olaj nélkül tökéletesen huzottt a mostz meg nem huzzzaa a kuplungot (még nemjárt a motorja a felujitás óta)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
igen volt szerelve uj csapágyak lettek bele véve meg szimeringek 20 évet állt kb apámtól örököltem szárazon olaj nélkül tökéletesen huzottt a mostz meg nem huzzzaa a kuplungot (még nemjárt a motorja a felujitás óta)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Volt szerelve is?Vagy csak állítva lett?erdos95 írta:Sziasztok!
Egy ts 250/1 sel rendelkezem minden bevan állitva a kuplungnál és szárazon muködött is a kuplung több olajat töltöttem bele elsőre de leeresztettem már (80W-90 Valvoline) de most valamiért csúsdzik a kuplung hózom és m,int a halottnak a csók valaki tudna segiteni mit tudok tenni?
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Egy ts 250/1 sel rendelkezem minden bevan állitva a kuplungnál és szárazon muködött is a kuplung több olajat töltöttem bele elsőre de leeresztettem már (80W-90 Valvoline) de most valamiért csúsdzik a kuplung hózom és m,int a halottnak a csók valaki tudna segiteni mit tudok tenni?
Egy ts 250/1 sel rendelkezem minden bevan állitva a kuplungnál és szárazon muködött is a kuplung több olajat töltöttem bele elsőre de leeresztettem már (80W-90 Valvoline) de most valamiért csúsdzik a kuplung hózom és m,int a halottnak a csók valaki tudna segiteni mit tudok tenni?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
prista 2t extrát a falubeli kúton vettem 1290 ft/literjét és kib.szottul jó. be is vagyok tárazva 3 flakonnal, ráadásul van rajta 2dl-enként rublika is
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem is bevált a sprint.
Mostanában úgy szoktam, hogy veszek egy doboz sprintet és egy doboz motul scooter expert 2T-t és összeöntöm őket.
Mostanában úgy szoktam, hogy veszek egy doboz sprintet és egy doboz motul scooter expert 2T-t és összeöntöm őket.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nekem is ez a tapasztalatom az olajjal kapcsolatban.
Nem tudom, valamiért ez az ár maradt meg bennem. Mindig a kúton veszem, ami útba esik a shell kút felé.
De ahogy néztem tényleg nincs nagyon 1500 alatt...
Nem tudom, valamiért ez az ár maradt meg bennem. Mindig a kúton veszem, ami útba esik a shell kút felé.
De ahogy néztem tényleg nincs nagyon 1500 alatt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én ahol eddig láttam és vettem mindehol 1490,- volt. de ha tudsz helyet akkor ki vele. Amúgy meg vagyok elégedve a sprintel csak sok helyről hallottam hogy így nevesebb meg úgy drágább olajok és gondoltam kipróbálom. Ahhoz képest hogy olcsó olaj a sprint szerint nagyon jó. ha bemelegszik a motor abszolút nem füstöl.KILL3R etz írta:A Sprint az 1300Ft nem? Ugyanazok a jellemzők...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
~ 30 -35 ezer km-t ment a motor ezzel a felállással. Utána lett megfúrva +1-re. Ezután már a "jó" szlovák 2T olajat használtam, mert a Duna túloldalán tankoltam hosszú-hosszú évekig.Atilla írta:Hát, ez tény.
És hogy bírta a motor hosszútávon ezt a kiképzést?
A kiput kb 70000 km után égettem ki először.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A Sprint az 1300Ft nem? Ugyanazok a jellemzők...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég