Blokk
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Re: Blokk
Üdv!
Lukra futtattam magam....
Hétvégén szülinapomra gondoltam jót teszek a mocinak és kap egy olajcserét, csakhogy a már korábban is nagyon szar menettel rendelkező olaj leeresztő csavarnál a menet a blokkban megadta magát....
Sajna a teflonozás sem segített rajta, nem tudott megszorulni a csavar....
Ötletek, javaslatok?
Előre is köszi
Lukra futtattam magam....
Hétvégén szülinapomra gondoltam jót teszek a mocinak és kap egy olajcserét, csakhogy a már korábban is nagyon szar menettel rendelkező olaj leeresztő csavarnál a menet a blokkban megadta magát....
Sajna a teflonozás sem segített rajta, nem tudott megszorulni a csavar....
Ötletek, javaslatok?
Előre is köszi
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.01.15. 15:15
- MZ-d típusa: TS 150
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Blokk
Hali!
Szükségem lenne a TS 150 blokkjában lévő csapágy és szimering méretekre. Valahova elkallódtak az évek során
Előre is köszi, ha valaki elküldi ide, vagy pü-be, vagy e-mailben.
pkorn@freemail.hu
Szükségem lenne a TS 150 blokkjában lévő csapágy és szimering méretekre. Valahova elkallódtak az évek során
Előre is köszi, ha valaki elküldi ide, vagy pü-be, vagy e-mailben.
pkorn@freemail.hu
Az UFO-k a barátaink! Cigányt esznek, és benzint hugyoznak!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Konkrétabban megéri vagy túl nagy meló?[/quote]nyakas írta: igen , kell kicsit /furni,faragni/ /1 ua.ETZ ok
Köszönöm a válaszokat, akkor inkább nem erőltetem. Mindenesetre kár mert a 4 sebes. nem igazán jó kétszemélyes túrához. Nem nagyon bírja két személlyel, csomagokkal az emelkedőt negyedikbe. Viszont ha visszaváltok háromba akkor meg 5-ezerre kell felpörgetni, hogy 80-al menjen. /előzésnél ugyan ez/bambi írta:túl nagy melo
Re: Blokk
túl nagy meloNandor írta:Konkrétabban megéri vagy túl nagy meló?nyakas írta: igen , kell kicsit /furni,faragni/ /1 ua.ETZ ok
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Helló!
Már egy ideje szenvedek az etz 125-ösöm kuplungjával,sosem sikerül normálisan összerakni.Most például nem emel ki rendesen,tehát ha beteszem egyesbe úgy,hogy kuplung be van nyomva akkor lefullad.
A jobb oldali dekni lévő csavart állítgattam már eleget pont annyira hogy még be lehessen húzni a kuplungkart de úgy se emel ki.
Kérdésem az lenne hogy a kuplungkosár (amin a fogaskerék is van) és a belső aluminium agy közé hátúlra ahol találkozik a két alkatrész a hajtott tengely vonalában,hogy oda kell e alátétet tenni vagy nem? Ha nem teszek oda akkor ha pl behúzom a kuplungot és külön forog ugye a külső kosár meg a belső agy akkor nem lesz nagy a súrlódás ha meg van húzva fixre a balmenetes anya? Ha meg kell tenni akkor meg lehet hogy azért nem emel ki rendesen mert én tettem alá alátétet?
Megőrít ez a kis ETZ
Válaszokat előre is köszönöm!
Már egy ideje szenvedek az etz 125-ösöm kuplungjával,sosem sikerül normálisan összerakni.Most például nem emel ki rendesen,tehát ha beteszem egyesbe úgy,hogy kuplung be van nyomva akkor lefullad.
A jobb oldali dekni lévő csavart állítgattam már eleget pont annyira hogy még be lehessen húzni a kuplungkart de úgy se emel ki.
Kérdésem az lenne hogy a kuplungkosár (amin a fogaskerék is van) és a belső aluminium agy közé hátúlra ahol találkozik a két alkatrész a hajtott tengely vonalában,hogy oda kell e alátétet tenni vagy nem? Ha nem teszek oda akkor ha pl behúzom a kuplungot és külön forog ugye a külső kosár meg a belső agy akkor nem lesz nagy a súrlódás ha meg van húzva fixre a balmenetes anya? Ha meg kell tenni akkor meg lehet hogy azért nem emel ki rendesen mert én tettem alá alátétet?
Megőrít ez a kis ETZ
Válaszokat előre is köszönöm!
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
igen , kell kicsit /furni,faragni/ /1 ua.ETZ okNandor írta:Kell hozzá átalakítani /fúrni, faragni/ vagy simán be lehet illeszteni a 4 sebes. helyére?nyakas írta: igen
Valamint /1 vagy ETZ váltó jó bele?
A viz szalad, a kő marad!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Kell hozzá átalakítani /fúrni, faragni/ vagy simán be lehet illeszteni a 4 sebes. helyére?nyakas írta:igenNandor írta:Sziasztok!
Lehetséges a 4 sebességes ts250-be 5 sebes. váltót rakni?
Valamint /1 vagy ETZ váltó jó bele?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Blokk
SziaGery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni
Nekem van itthon 150-es váltóm kompletten, ha minden igaz! Amit írtál, azt meg ne csináld! Úgy szokták csinálni, hogy a körmöket felköszörülik, az ellen fogaskereket is mindent 3°-ba ahogy gyárilag is van és újracementálják, mert a cementált réteg a köszörüléskor lejön. Ha nem cementáltatod újra akkor újra elkopik, nagyon hamar!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Gery, jobban jársz ha veszel újat, vagy bontottat. Nem tudom mi kapható. "Mélyíteni" nem tudsz rajta, mert ahhoz új kukactengely kellene. Egyedül talán az alámetszést lehetne újra csinálni,(nyilván az ellenoldalon is) de ez olyan szerszámozottságot és precizitást igényel, ami nem biztos hogy adott. Képzeld, ha kézzel egyenetlenül csiszolod meg, és csak az egyik körmön keresztül kapcsolódik, az akár le is törhet.
kr
kr
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!Gery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni
[/url]
Meg tudod csinálni, de precizitást és kitartást igényel! Ha ez nincs, vegyél újat!
Gyémántos tűreszelő, vagy az a gyémánt bevonatú "fűrészhuzal" kell hozzá. El kell távolítani a megkopott részeket a kapcsolókörmökről, és a fogaskerék belsejéből is. Aprólékos munka.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
értem . tehát jobbanjárok ha veszek ujat. nemtom lehet egyáltalán kapni?? vagy csak bontásbol??
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
gery!
meg lehet csinálni, de minimum az esztergapad. olyat hallottam h ráhegesztettek a és akkor még nem számoltál a hézagoló lemezzel ami majd a száras fogaskerék csapágyára megy rá. és mivel bejjebb akarod h menjen, így az a hézagoló vastagodni fog.
meg lehet csinálni, de minimum az esztergapad. olyat hallottam h ráhegesztettek a és akkor még nem számoltál a hézagoló lemezzel ami majd a száras fogaskerék csapágyára megy rá. és mivel bejjebb akarod h menjen, így az a hézagoló vastagodni fog.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
A léptetővilla pozicionálója nem fogja összébb engedni a kapcsolókörmöket.Szerintem ha nem akarod megint szétszedni a blokkot akkor inkább szerezzél bele jó állapotú fogaskerekeket, léptetővillát és úgy rakd össze.Gery írta:hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni
Re: Blokk
hello. lenne egy kérdésem. szétszedtem 150es etz-m blokkját mert kidobálta az 5. sebességet. A kapcsoloköröm és annak helye levan kopva (gondolom nem ült bele rendesen a kapcsoloköröm a másik fogaskerékbe találhato lyukba) és az lenne a kérdés hogy a kapcsolokörmök közötti részt ha megmélyitem és azon a fogaskeréken amibebeleülnek a körmök arol a fogaskerékröl lecsiszolnék egy kicsit hogy a kapcsoloköröm jobban belemenjen a lyukba akkor az ugy jolenne?? vagy érdemesebb lenne beszerezni egy újat és azt belerakni
Re: Blokk
Rendben köszi szépen a segitséget remélme sikerül.
Re: Blokk
Egyszerűbb, ha megnézed a szerelési videót a YouTube-on, vagy a letöltésekben megkeresed legalul ezt:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... ereles.pdf
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... ereles.pdf
erdos95 írta:Sziasztok. Azt szereteném kérdezni hogy van új berugóm kicserélem majd hogy azt fel kell tekerni vagy mit kell vele csinálni berakom és kész?? előre is köszi a segitséget
Re: Blokk
Sziasztok. Azt szereteném kérdezni hogy van új berugóm kicserélem majd hogy azt fel kell tekerni vagy mit kell vele csinálni berakom és kész?? előre is köszi a segitséget
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm, kétségbeestem hogy elhagyott a matektudásom... , a gyári értékeknek meg nem néztem utána .punisher írta:Kedves MrDok!
Javítottam!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Elírta és 0.9-1.2mm a préssáv. Hengertalp tömítéssel beállítod a vezérlést, aztán így méred, és megfelelő hengerfej tömítést teszel. Úgy tudom volt dupla gyárilag is, bontatlan TS 250-ben legalábbis volt.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv! JÓl olvasd át a kérdésed még egyszer!punisher írta:Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem , de a résméret nem megfelelő 0,6mm és 0,9 - 0,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást??
Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla !
Ha ez megvan akkor áruld el nekünk hogy a 0.6 mm miért nincs a 0.9-0.2 között?
Vagy csak én nem értek valamit?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Esetleg vastagabb hengertalp tömítés.punisher írta:Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem , de a résméret nem megfelelő 0,6mm és 0,9 - 0,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást??
Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla !
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
leereszted az olajat a bal oldali dekni ből az M8-as csavarral, leveszed berúgókart sebváltókart, aztán leveszed a komplett primerhajtást, és úgy már le tudod venni a berúgó fogasívet a csőtengellyel együtt amin van a rugó.attilamz írta:Űdv Mesterek.
azt szeretném kérdezni töletek hogy tudom ki cserélni a berugonak a rugolyát? etz 150
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Hello!
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem , de a résméret nem megfelelő 0,6mm és 0,9 - 1,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást??
Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla !
Miután valaki megválaszolta az előző kérdést íme egy újabb:
Hétvégén tartottam a nagygenerált a picikén, mindent faszán összetettem , de a résméret nem megfelelő 0,6mm és 0,9 - 1,2mm kellene lennie.
Azt tudom hogy lehet kapni a hengerfejtömítésből 0,4mm vastagot de még azzal is csak 0,8mm lenne a résméret .
Lehet tenni 2 hengerfejtömítést egymásra vagy tud valaki valamilyen megoldást??
Ja és frensis!
a kuplunglehúzót már várom ha már az elsőre azt mondtad hogy ingyenes ha adok egy műszaki rajzot róla !
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára punisher 2011.01.12. 11:20-kor.
Re: Blokk
Űdv Mesterek.
azt szeretném kérdezni töletek hogy tudom ki cserélni a berugonak a rugolyát? etz 150
azt szeretném kérdezni töletek hogy tudom ki cserélni a berugonak a rugolyát? etz 150
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv !
Nem felejtettem el ám a kuplung lehúzót !
Valaki nincs Kalocsa környékéről aki kipróbálná ?
Jövőhéten teljesen kész lesznek.
Nem felejtettem el ám a kuplung lehúzót !
Valaki nincs Kalocsa környékéről aki kipróbálná ?
Jövőhéten teljesen kész lesznek.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Blokk
köszi a segitséget. kicserélem a rugot aztán kiderül milesz
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Több lesz ott az a lamella mint kéne! Nézd át a szerelési könyvét és rakd össze rendesen.Gery írta:hello mindenkinek! 150 es etz nél hogy tudom jol belöni a kuplungot? mert a jobboldali deknin bárhova tekerem a csavart, vagy nem emel ki rendesen vagy pedig csuszik. de itt a bökkenö még ha ugy álitom hogy ne emeljen ki rendesen és elrángatom neki akkor is csuszik mien lamellát javasoltok? a parafásat vagy azt a bakelitet? probáltam hogy leszedtem a baloldali deklit és mind a három csavaron huztam egy kicsit amik feszitik a rugot, de ha beljebb tekertem a csavarokat és behuztam a kuplungot akkor a rugo átfordult . a lamellák ujak igy nemértem milehet a probléma. lehet hogy a rugo van elgyengülve? előre is köszönöm
üdv:Gery
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Gery!
Na meg a könyv szerint próbáld meg kihézagolni a kuplungot. Mivel írtad, hogy a csavarokon húzva átfordul a rugó, biztos hogy itt lesz a hiba. Sok függ tőle!
Na meg a könyv szerint próbáld meg kihézagolni a kuplungot. Mivel írtad, hogy a csavarokon húzva átfordul a rugó, biztos hogy itt lesz a hiba. Sok függ tőle!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Hát barátom, sok szerencsét! Én is így kezdtem anno Lehet a laprugó adta meg magát, új lamellákkal szerintem nem szokott probléma lenni. Anno nekem is ezt csinálta kis ETZ-m, de akkor oldódott meg, mikor kis TS kuplungja került bele. Azelőtt az ETZ kuplunggal csak a szívás volt. Ja meg esztergált kinyomó pálca, mert az utángyártott rémes volt. Első körben próbálj meg szerezz egy másik rugót szerintem!
Re: Blokk
hello mindenkinek! 150 es etz nél hogy tudom jol belöni a kuplungot? mert a jobboldali deknin bárhova tekerem a csavart, vagy nem emel ki rendesen vagy pedig csuszik. de itt a bökkenö még ha ugy álitom hogy ne emeljen ki rendesen és elrángatom neki akkor is csuszik mien lamellát javasoltok? a parafásat vagy azt a bakelitet? probáltam hogy leszedtem a baloldali deklit és mind a három csavaron huztam egy kicsit amik feszitik a rugot, de ha beljebb tekertem a csavarokat és behuztam a kuplungot akkor a rugo átfordult . a lamellák ujak igy nemértem milehet a probléma. lehet hogy a rugo van elgyengülve? előre is köszönöm
üdv:Gery
üdv:Gery
Re: Blokk
Én a törés vonalaknál egy gyémántreszelővel,vagy valami csiszoló szerszámmal letörnén az éleit.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Feltöltöttem 1-1 képet 2 fogaskerékről.
Az elsőnek a kapcsolókörmei vannak megkopva:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg
A másiknak két fogának a sarka van letörve, ez volt az eredeti:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg
Ti melyiket raknátok egy amúgy tökéletes váltóba? Nem akarom elcseszni egy rossz alkatrésszel.
üdv,
kr
Feltöltöttem 1-1 képet 2 fogaskerékről.
Az elsőnek a kapcsolókörmei vannak megkopva:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg
A másiknak két fogának a sarka van letörve, ez volt az eredeti:
http://kepfeltoltes.hu/view/110101/DSC0 ... es.hu_.jpg
Ti melyiket raknátok egy amúgy tökéletes váltóba? Nem akarom elcseszni egy rossz alkatrésszel.
üdv,
kr
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Utazó sebességhez nem kell a sok lóerő.csikin írta:Oké, de ha 4500as fordulaton szeretnél járni 90-el, akkor ne azt a tuningot csináld meg ami a 8000-es fordulatot célozza. Ezzel 4500-on valószínűleg harmatgyenge lenne a motor.
Ha meg kell akkor vissza szurok 1-et 2-őt és lehet pörögni...
Egyébként kb 10000 ford/min lesz a motor végső fordulata mivel 2 féle tuningot fogok egyesíteni benne.
Az egyik a teljesítményt a másik a fordulatot növeli majd meg...
Tényleg majd Sub-ee-vel beszélnem kell hogy egy fordszám korlátozót építsen be a gyújtásomba.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Oké, de ha 4500as fordulaton szeretnél járni 90-el, akkor ne azt a tuningot csináld meg ami a 8000-es fordulatot célozza. Ezzel 4500-on valószínűleg harmatgyenge lenne a motor.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Én csak a tartós utazó sebességhez tartozó fordulatszámot szeretném lecsökkenteni valamelyest.csikin írta:Szerintem pont annak a 8000-es fordulatnak a biztonságos fenntartását kell megoldani, mert a teljesítmény igen erősen függ a fordulatszámtól. Minél magasabb, annál több. Statikusan és dinamikusan is kiegyenlített főtengely, könnyű, erős hajtókar és dugattyú. Ha eltűnnek, vagy jelentősen csökkennek a káros rezonanciák, vidáman forog majd többet is
Pl: a 90 km/h-hoz tartozó 5500-as fordulatszámot leszoritani mondjuk 4500-ra.
Igy maradna sebesség és fordulatszám az előzéshez, autópályázáshoz...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem pont annak a 8000-es fordulatnak a biztonságos fenntartását kell megoldani, mert a teljesítmény igen erősen függ a fordulatszámtól. Minél magasabb, annál több. Statikusan és dinamikusan is kiegyenlített főtengely, könnyű, erős hajtókar és dugattyú. Ha eltűnnek, vagy jelentősen csökkennek a káros rezonanciák, vidáman forog majd többet is
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam a 250-es nél, hogy lassabban forogjon a váltó.
De az a fogaskerék úgy kitölti a blokkot, hogy nem nagyon lehet változtatni rajta.
Úgyhogy a "reszelésig" el sem jutottam, már elméleti síkon megbukott a dolog.
Épp ettől félek én is.
Kb 2 foggal kellene nagyobb lánckerék a főtengely végére és elég lenne a kis fogaskereket 16-ra módosítani hogy ne forogja szét magát a gép.
De valszeg marad a szekunder hajtás módosítása a maxig.
Meg egy 18"-os hátsó kerék...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Még nem annyira de elgondolkoztam azon hogy ha belekerül ez a német tuning és ténylegesen tudja majd a 8000 f/min-t akkor valahol le kellene csökkenteni a fordulat számot hogy ne essen szét idő előtt.MrDok írta: Íme az első MZ-s aki alacsonyabb fordulatszámot (na ezt ki kéne fejtenem...) szeretne. Szárnyal a géped?
Ezt pedig 2 módon lehetséges.
Vagy a primer hajtáson változtatok vagy a szekunder hajtáson.
Na mármost az nem tudom (még) hogy a szekunder hajtásnál a kis fogaskerékben a 19 fogas(mert kb ez kellene) elfér e a blokkban.
Most 15 fogas van benne.A 150-nél használt 16 fogas valószínűleg kicsi lenne.
Számításaim szerint 17-19 fogszám körülivel tudom elérni a megfelelő motor fordulatot de ennek a hely szab határt.Na így merült fel a gondolat a primer hajtás változtatására.
De mind ez még elméleti síkon mozog nálam.
Egyenlőre még nincs hengerem és hengerfejem amit átfaraghatok de mindez januárban megoldódik.
Ja 150-re lesz felfúrva a gépem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Ezen már én is gondolkoztam a 250-es nél, hogy lassabban forogjon a váltó.
De az a fogaskerék úgy kitölti a blokkot, hogy nem nagyon lehet változtatni rajta.
Úgyhogy a "reszelésig" el sem jutottam, már elméleti síkon megbukott a dolog.
De az a fogaskerék úgy kitölti a blokkot, hogy nem nagyon lehet változtatni rajta.
Úgyhogy a "reszelésig" el sem jutottam, már elméleti síkon megbukott a dolog.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Én már változtattam egyszer a primer áttéten! valahol azt hiszem meg is van a főtengelyre a kisebb kerék csak cross célra volt használatban, utcaiban nem.
A viz szalad, a kő marad!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég