Barkácsolás
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
Atozz!
ehj ehj... mit csinálsz te azzal a /1-essel? teljesen elrondítod
ehj ehj... mit csinálsz te azzal a /1-essel? teljesen elrondítod
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Barkácsolás
De nem vittünk:-)Dénes írta:Asszem Bobek akart pót kormánycsapágyat hozni Albánba, hátha elromlik.
on:
Nem szokot olyan hamar elromlani,én azért sem vittem,mert nekem kúpgörgős van és az még inkább nehezebben megy tönkre
- AtoZz
- biciklis
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva
Re: Barkácsolás
nekem nem eredeti kormány van, de 19mmes anyag férne bele, másik kormány amit mértem abba pedig 20mmes...Alfa írta:Valaki meg tudja mondani mekkora a 250es (meg az összes sztem xD) kormánycső belső átmérője? magyarul milyen átmérő megy bele maximum. Sajnos én nem leszek mostanában motorközelben.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Asszem Bobek akart pót kormánycsapágyat hozni Albánba, hátha elromlik.
on:
on:
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Barkácsolás
A kúpgörgős az igazi, a terhelést is jobban bírja. Viszont akkora böszme túlméretezett csapágyat tettek oda, hogy az is teljesen jó az MZ képességeihez.Forrest írta:Igaz hogy Trophyró írtál (ahhoz már én is kinéztem egy kúpgörgőset), de mi lenne ha a 6006 helyére (TS, ETZ) kúpgörgőset raknánk? Akkor kell egy beállító anya mint a kónuszos megoldásoknál. Viszont ez ETZ és TS villahídnál se egyszerű. A felső villahidat szerintem faragni kéne hozzá.frensis írta:Üdv Emberek !
Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?
...
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Barkácsolás
Csak a külső átmérőjét tudom, ez 22 mm. Gondolom 1.5-es, vagy 2-es anyagból van.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Valaki meg tudja mondani mekkora a 250es (meg az összes sztem xD) kormánycső belső átmérője? magyarul milyen átmérő megy bele maximum. Sajnos én nem leszek mostanában motorközelben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Indexes fórumon is beszéltük, hogy az két 6006os úgy ahogy van jó, nem kell bántani.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Barkácsolás
Igaz hogy Trophyró írtál (ahhoz már én is kinéztem egy kúpgörgőset), de mi lenne ha a 6006 helyére (TS, ETZ) kúpgörgőset raknánk? Akkor kell egy beállító anya mint a kónuszos megoldásoknál. Viszont ez ETZ és TS villahídnál se egyszerű. A felső villahidat szerintem faragni kéne hozzá.frensis írta:Üdv Emberek !
Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?
...
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Barkácsolás
Igaz beszéd!Friggyes Mester írta:Nekem is azért volt elég 2 csavar(ami a teló mellett van) Mert a kapaszkodó rögzítő bilincsbe hosszabb csavart raktam ami alátámasztotta a ...vagy a krauzerba tettem hosszabb csavarokatami a kapaszkodóra feküdt??...már nem tudom az a lényeg támasztott mint állat. És nagyon csorsan le lehetett szedni ha pályára mentem
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nekem is azért volt elég 2 csavar(ami a teló mellett van) Mert a kapaszkodó rögzítő bilincsbe hosszabb csavart raktam ami alátámasztotta a ...vagy a krauzerba tettem hosszabb csavarokatami a kapaszkodóra feküdt??...már nem tudom az a lényeg támasztott mint állat. És nagyon csorsan le lehetett szedni ha pályára mentem
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Barkácsolás
Köszönöm a segítségeteket! Találtam még szabad furatokat az ülést a vázhoz rögzítő fülön, majd ehhez erősítem valahogy a csomagtartót! Így fúrni se kell.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Üdv Emberek !
Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?
Első szériás TS-től ugye 6006-os csapágy van benne, ezzel nincs gond, szabvány méret.
De akinek pl. Trophy-ja van és összetörik a csésze 40 év után az meg van ugye lőve, vagy esztergáltat, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Méretek, ha megvannak, lehet már valamit alkotni.
Versenyeken, illetben a mindennapokban is használják pl. Pannóniában.
Árat jövőhéten tudok mondani.
Olyan kérdésem lenne, hogy nem érdekel-e valakit kúpgörgős csapágy a villanyakba ?
Első szériás TS-től ugye 6006-os csapágy van benne, ezzel nincs gond, szabvány méret.
De akinek pl. Trophy-ja van és összetörik a csésze 40 év után az meg van ugye lőve, vagy esztergáltat, ami vagy jó lesz, vagy nem.
Méretek, ha megvannak, lehet már valamit alkotni.
Versenyeken, illetben a mindennapokban is használják pl. Pannóniában.
Árat jövőhéten tudok mondani.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Frici!
Hilti szalag lesz az....
Hilti szalag lesz az....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Van az a lyuggatott fém szalag, nem tóm hogy hívják...
De hajlítgatható kézzel és csavarral anyával saját magához rögzíthető.
nem szép de erős és praktikus...
Nekem már egy ideje 2 csavar és 2 gyors kötöző tartja a tartót
de ha Albániát kibírta akkor mindent...
De hajlítgatható kézzel és csavarral anyával saját magához rögzíthető.
nem szép de erős és praktikus...
Nekem már egy ideje 2 csavar és 2 gyors kötöző tartja a tartót
de ha Albániát kibírta akkor mindent...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
na a barkácsboltokban kapható bilincs az, ami a legkisebb rezgés hatására is 1-2 nap alatt lelazul, nem is javasolják szakmunkés ismerőseim se. Emellett extragyengék
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Bilincs:
Valami izmosabb vas-acél(?) tehát fémlemezből kiollóztam, meghajtottam és átfúrtam.
Home-made bilincs. Egyébként barkácsboltokban vagy csavarboltokban lehet kapni ilyesmiket.
Valami izmosabb vas-acél(?) tehát fémlemezből kiollóztam, meghajtottam és átfúrtam.
Home-made bilincs. Egyébként barkácsboltokban vagy csavarboltokban lehet kapni ilyesmiket.
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Barkácsolás
Köszönöm a hozzászólásokat!
A jelenlegi helyzetet jól illusztrálják ezek a képek:
http://picasaweb.google.com/116475600115513611951/ETZ#
Oldalra már nem tennék fel csomagot, mert azt már egy másik csomagtartó biztosítja. A bal oldalon, a hátsó rugóstag vázhoz rögzítési helyétől hátrébb található már egy furat a lemezen, tehát itt nem kell újabb fúrás. Jobb oldalon a kipufogópálca rögzül ebbe a furatba. Gondolom ez alá, a váz lemezére kell rözíteni a csomagtartót. Elég vastag ez a csomagtartó vas: el fog rajta még férni a pálca rögzítése is, nem fog torzulni a kipufogó felfüggesztése?
Lehet, hogy a krómozott kapaszkodóvasat nem szeretném keresztülfúrni, mert ki tudja még, hogy fogom majd a későbbiekben felhasználni. Azért köszönöm a tanácsot!
Sajnos nem tudom eléggé felnagyítani Dénes képét. Neked a bilincs nem a nagy kerethez van csavarozva, hanem a két paralelogramma összekötési pontjával (ahol a négy-négy csavarlyuk van)
Milyen bilincseket lehet hozzá használni, mert nekem már a rajta lévőt az oldalcsomagtartó leköti? Hol lehet ilyeneket beszerezni?
A jelenlegi helyzetet jól illusztrálják ezek a képek:
http://picasaweb.google.com/116475600115513611951/ETZ#
Oldalra már nem tennék fel csomagot, mert azt már egy másik csomagtartó biztosítja. A bal oldalon, a hátsó rugóstag vázhoz rögzítési helyétől hátrébb található már egy furat a lemezen, tehát itt nem kell újabb fúrás. Jobb oldalon a kipufogópálca rögzül ebbe a furatba. Gondolom ez alá, a váz lemezére kell rözíteni a csomagtartót. Elég vastag ez a csomagtartó vas: el fog rajta még férni a pálca rögzítése is, nem fog torzulni a kipufogó felfüggesztése?
Lehet, hogy a krómozott kapaszkodóvasat nem szeretném keresztülfúrni, mert ki tudja még, hogy fogom majd a későbbiekben felhasználni. Azért köszönöm a tanácsot!
Sajnos nem tudom eléggé felnagyítani Dénes képét. Neked a bilincs nem a nagy kerethez van csavarozva, hanem a két paralelogramma összekötési pontjával (ahol a négy-négy csavarlyuk van)
Milyen bilincseket lehet hozzá használni, mert nekem már a rajta lévőt az oldalcsomagtartó leköti? Hol lehet ilyeneket beszerezni?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
http://picasaweb.google.com/denes89/Tel ... 5828884434
Én csak 2 bilinccsel és 2 csavarral (gyári helyeken) raktam fel, és semmit nem fúrtam, és nem is feszül semmi.
Oldalra ki tud mozogni, de az oldalkeretre nem rögzítek dobozt, hanem helyette az ülésre támaszkodó nyeregtáskát veszek, az oldalkeret pedig csak éppen eltartja a keréktól. Tehát a súly az ülést nyomja.
Ha dobozolnád akkor kéne még merevítés ami a hátsó lábtartóhoz fut, vagy valamilyen keresztirányban még.
Én csak 2 bilinccsel és 2 csavarral (gyári helyeken) raktam fel, és semmit nem fúrtam, és nem is feszül semmi.
Oldalra ki tud mozogni, de az oldalkeretre nem rögzítek dobozt, hanem helyette az ülésre támaszkodó nyeregtáskát veszek, az oldalkeret pedig csak éppen eltartja a keréktól. Tehát a súly az ülést nyomja.
Ha dobozolnád akkor kéne még merevítés ami a hátsó lábtartóhoz fut, vagy valamilyen keresztirányban még.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Képet nem tudok mutatni, de a köv. képpen:
Fúrsz 1 furatot a váz lemez részére (ahol a kipuff tartó is van, csak PONTOSAN a másik oldalra, különben csálé lesz mint az enyém.). Összerakod a csomagtartót, majd felrakod úgy, hogy semerre ne feszüljön, ehhez alátétek kellenek, nálam tervben van alátét felhegesztése. Leveszed a szorító bilincseket, más fogja tartani, meg amúgy se fér be. Ekkor már el lehet engedni a csomagtartót, szépen ráfekszik a kapaszkodó aljára. Ezután a 3. rögzítési pont maga a krómozott cucc kifúrása fent középen, együtt a csomagtartóval. Azért együtt, mert 1 így mindenképp 1 vonalban lesz a csavarnak, 2 mert a csomagtartó megvezeti a fúrót, nem karcolja össze a krómozottat a fúrószár, csak egy kis lyuk lesz rajta (én 6ossal fúrtam).
Ha ez valamiért nem tetszik, akkor lehet még bilincset is használni, de azt nem szeretem mert lelazul.
Így kicsúszni sem tud a kapaszkodó (nekem kicsúszott őszi guruláson, mókás volt, ott tanultam meg h betüni nem elég), és stabilan áll a csomagtartó is.
Fúrsz 1 furatot a váz lemez részére (ahol a kipuff tartó is van, csak PONTOSAN a másik oldalra, különben csálé lesz mint az enyém.). Összerakod a csomagtartót, majd felrakod úgy, hogy semerre ne feszüljön, ehhez alátétek kellenek, nálam tervben van alátét felhegesztése. Leveszed a szorító bilincseket, más fogja tartani, meg amúgy se fér be. Ekkor már el lehet engedni a csomagtartót, szépen ráfekszik a kapaszkodó aljára. Ezután a 3. rögzítési pont maga a krómozott cucc kifúrása fent középen, együtt a csomagtartóval. Azért együtt, mert 1 így mindenképp 1 vonalban lesz a csavarnak, 2 mert a csomagtartó megvezeti a fúrót, nem karcolja össze a krómozottat a fúrószár, csak egy kis lyuk lesz rajta (én 6ossal fúrtam).
Ha ez valamiért nem tetszik, akkor lehet még bilincset is használni, de azt nem szeretem mert lelazul.
Így kicsúszni sem tud a kapaszkodó (nekem kicsúszott őszi guruláson, mókás volt, ott tanultam meg h betüni nem elég), és stabilan áll a csomagtartó is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Barkácsolás
MotorZsenik!
Van valakinek közelebbi fotója arról, miként van rögzítve a hátsó csomagtartó (ami a mofakerben is kapható) az ETZ 250-es vázhoz, úgy, hogy a kapaszkodóvas is megmarad. Nézegettem korábbi hozzászólásokat, de ilyen képet nem találtam!
Előre is hála!
Géza
Van valakinek közelebbi fotója arról, miként van rögzítve a hátsó csomagtartó (ami a mofakerben is kapható) az ETZ 250-es vázhoz, úgy, hogy a kapaszkodóvas is megmarad. Nézegettem korábbi hozzászólásokat, de ilyen képet nem találtam!
Előre is hála!
Géza
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Szia! Persze.Gaszika írta: Hello!
Tudnál nekem pár dolgot mondani erről a gumiról ami az ETZ-n van?
Mert én is ilyet szeretnék venni
Válaszom a gumiknál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Barkácsolás
Valóban! [/quote]
Bezony!
A küllők és küllőanyák is külön fiókban pihennek már!
A vázat még nem vágtam darabokra, mert az egyben kell.... A festéshez. [/quote]
Hello!
Tudnál nekem pár dolgot mondani erről a gumiról ami az ETZ-n van?
Mert én is ilyet szeretnék venni
Bezony!
A küllők és küllőanyák is külön fiókban pihennek már!
A vázat még nem vágtam darabokra, mert az egyben kell.... A festéshez. [/quote]
Hello!
Tudnál nekem pár dolgot mondani erről a gumiról ami az ETZ-n van?
Mert én is ilyet szeretnék venni
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Bezony!sub-ee írta:Valóban!horhaus írta: Doki
Te aztán komolyan veszed, hogy rakjuk el télre a motort.
A küllők és küllőanyák is külön fiókban pihennek már!
A vázat még nem vágtam darabokra, mert az egyben kell.... A festéshez.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Barkácsolás
"Azt hiszem innen eltűnt egy hozzászólásom.,,
...hsz. nem tűnik el csak átalakult!
...hsz. nem tűnik el csak átalakult!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Fúrd ki a cilindert belőle, pont egy 10-es fúrószállal jó lesz, így utána egyszerűen kiesik darabokban.Boge írta:Emberek!
Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?
Vélemény?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Barkácsolás
Ki lehet ütni a helyéről! Korábban már írtunk is róla talán... persze akkor kuka lesz.
Boge írta:Emberek!
Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?
Vélemény?
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Barkácsolás
Emberek!
Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?
Vélemény?
Szerintetek a kormányzárat, hogy tudom a legkisebb roncsolással kivenni kulcs hiányában?
Kifúrjam? Vagy esetleg másik MZ kulcsa nyithatja?
Vélemény?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Azt hiszem innen eltűnt egy hozzászólásom.
A hangtüneményekre annyira nem vagyok érzékeny.
Nagyon rámszáltatok. Annyi a lényeg, hogy szitálás ügyben sokmindennel próbálkoztam és egyedül a szorító vált be. Tudom hogy, egy jó motor nem szitál...
Gondolom a vázam vagy a lengővillám van egy kicsit megnyekkenve, nemtudom.
Igazából csak azt szerettem volna megosztani, hogy:
Aki belefáradt a felnik centríroztatásába, egyensúlyoztatásába, csapágycserékbe stb. stb. (és közben mondjuk a vázzal van baj) az próbálja ki a kormányszorítót, mint tüneti kezelést.
A hangtüneményekre annyira nem vagyok érzékeny.
Nagyon rámszáltatok. Annyi a lényeg, hogy szitálás ügyben sokmindennel próbálkoztam és egyedül a szorító vált be. Tudom hogy, egy jó motor nem szitál...
Gondolom a vázam vagy a lengővillám van egy kicsit megnyekkenve, nemtudom.
Igazából csak azt szerettem volna megosztani, hogy:
Aki belefáradt a felnik centríroztatásába, egyensúlyoztatásába, csapágycserékbe stb. stb. (és közben mondjuk a vázzal van baj) az próbálja ki a kormányszorítót, mint tüneti kezelést.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Barkácsolás
Ha egyenes a váz, nem lóg se elöl se hátul a futómű, és a kerekek is rendben vannak, akkor az nem szitál!Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet.
A csörög a motorja hangszigetelni fogod?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Csak halkan kérdezem: hátsó kereket is cserélted? Mert az is okozhatja a szitálást..... simán berázza a gépet. Bezzeg a jó kis KTM váz ami az előző endurómban volt... vagy egy centis nyolcas volt a hátsó kerékben (berohadt küllők,3 hiányzott is), észre sem vettem menet közben.Dénes írta:
Lári-fári. Szorítás az "egyetlen" járható út. Vagyis inkább a legkönnyebben. Én már cseréltem mindent és mindig is szitált a motorom kormánya. Akármilyen felnivel, akármilyen gumival, kormánycsapágy-csere előtt után...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Barkácsolás
Én meg ettől kapok agyrákot mindjárt .
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Sajnos az utángyártott agyrákok eléggé mérethibásak. Mofába ne vegyél semmiképpen. Helyette jobb ötlet bontásból beszerezni. Figyelj, hogy az alján rá legyen irva, hogy ddr.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
az agyrákot bontásból szerzik???
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Lári-fári. Szorítás az "egyetlen" járható út. Vagyis inkább a legkönnyebben. Én már cseréltem mindent és mindig is szitált a motorom kormánya. Akármilyen felnivel, akármilyen gumival, kormánycsapágy-csere előtt után...MrDok írta:Kezelni lehet: kerékcentírozásnak hívják, és elég hatásos.Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet.
Persze nem mindegy hogy a villa és a kormánycsapágyak milyen állapotban vannak.
- Cickány
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Barkácsolás
Agyrákod?Friggyes Mester írta:Egyébként nekem is lesszzz.....
.
Vagy kormányszitálásod?
(Bocsiiiii)
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Kezelni lehet: kerékcentírozásnak hívják, és elég hatásos.Dénes írta:Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet.
Persze nem mindegy hogy a villa és a kormánycsapágyak milyen állapotban vannak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Egyébként nekem is lesszzz.....
csak még nincs elbontva a motor...
csak még nincs elbontva a motor...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Az agyrák, csakúgy mint a kormányszitálás, gyógyíthatatlan. Csak kezelni lehet.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Úgy is van Dénes....
Aszpirint az agyrákosnak....
Aszpirint az agyrákosnak....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Reszeltem egy Danuvia kormányszorítót MZ-re. Minden problémám megszűnt.
A kanyarvételes részt még tesztelni kell (majd nyáron) de egyenesben már nem szitál a kormány, elengedett kéznél se. (csak így azért neccesebb egyensúlyozni)
Mondjuk a lamellái kopottak, nade azt majd vmi börzén gyűjtök, danuviából van egy rakás ugyis.
Csak azért irtam, mert: Kormányszorítót a népnek.
A kanyarvételes részt még tesztelni kell (majd nyáron) de egyenesben már nem szitál a kormány, elengedett kéznél se. (csak így azért neccesebb egyensúlyozni)
Mondjuk a lamellái kopottak, nade azt majd vmi börzén gyűjtök, danuviából van egy rakás ugyis.
Csak azért irtam, mert: Kormányszorítót a népnek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Barkácsolás
Szerintem szedd szét a simson órát és faragj bele, egy digitális kerékpár km órát.
Az enyém másfél éve működik még elemet sem kellett cserélni és biztos, hogy nem csal.
Az enyém másfél éve működik még elemet sem kellett cserélni és biztos, hogy nem csal.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Barkácsolás
hohóóó köszönöm szépen erre voltam kíváncsi.Seri19 írta:Az összes ndk-s kilóméter óra 1:1ben teker, szóval akkor a keréknek megfelelő méretüt vegyed. Én szinyómon trabant óra van.bladzser írta:Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez
Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?
Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?
Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese
Tudtok esetleg segíteni?:)
De csináltam egy tesztet.
Vettem egy simson órát, spirál végére akkusfúró (teljesen feltöltött aksikval)
megtekertem, igaz ugrált a mutató, de kb. olyan 40 nek tudtam kivenni.
Úgyanígy megtekertem a mz órát. Az pedig szép egyenletesen mutatta a 48-at
Csak gondoltam hátha valakit érdekel. De ez az 1:' ben hajtás, megerősítésként nagyon jól jött. Lehet rakokrá egy trabant wartburg mz simson órát, és majd átlagolom a sebességet útközbe
Köszönöm a választ
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Barkácsolás
Az összes ndk-s kilóméter óra 1:1ben teker, szóval akkor a keréknek megfelelő méretüt vegyed. Én szinyómon trabant óra van.bladzser írta:Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez
Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?
Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?
Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese
Tudtok esetleg segíteni?:)
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Barkácsolás
Fogós kérdés.
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez
Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?
Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?
Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese
Tudtok esetleg segíteni?:)
Simsonra szeretném rárakni az MZ kilóméteróráját.
A simson fórumon már kérdeztem ott buták ehez
Szóval van a simsonnak az a kilóméteróra hajtása ami az első kerékről jön. A baloldali porvédőlemez helyére megy fel a meghajtó. Ebből lehet kani 16, 17, 19 -es kerékméretre.
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 96aacc7f0b
Innen szándékozom megvenni hozzá a kihajtást, csak nemtudom melyiket vegyem.Azt hogy miként hozom össze a sprirált az már megvan papíron vázlatban, de a kilómétermeghajtóból a 16-os simson kerékre a 16-osat vegyem meg a meghatóból?
Illetve még egy fontos dolog. Csalni fog az óra, vagy helyes értéket fog mutatni.
Tehát simson órán 50km/h -hozugyanannyi fordulat szükséges mint mz órához?
Mindenféleképpen össze kell hozni a két órát nincs mese
Tudtok esetleg segíteni?:)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég