Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gaszika írta:Sziasztok!

Sikerült levenni a kuplungomat... már vissza is tettem de Kiszsebi azt mondta hogy valamit kell vele csinálni előtte...de nem találom a kezelési útmutatóba, a szervízkönyvet meg nem tudom megnyitni csak az angolt meg a németet.

ha valaki meg tudnám mondani részletesen mit kell vele csinálni azt megköszönném...vagy ha megmutatja hol találom..
ment a privát üzenet
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Sikerült levenni a kuplungomat... már vissza is tettem de Kiszsebi azt mondta hogy valamit kell vele csinálni előtte...de nem találom a kezelési útmutatóba, a szervízkönyvet meg nem tudom megnyitni csak az angolt meg a németet.

ha valaki meg tudnám mondani részletesen mit kell vele csinálni azt megköszönném...vagy ha megmutatja hol találom..
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

zuzlu írta:
Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!
Nekem lehet, hogy szerencsém van, de tényleg nem fujt ki. Én is fogtam már be a padba hengert, trükkös megoldással, de mi nem kaptunk röhögögörcsöt, inkább féltünk. A tudatlanok bátorságával állok neki esztergálni és imádkozok, hogy ne legyen véres a fejem a müvelet végére.
A vicceset én is idézőjelben gondoltam! Elég szarul néz ki ahogy pörög! :-D
zuzlu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
Tartózkodási hely: Vadkenderes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzlu »

Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!
Nekem lehet, hogy szerencsém van, de tényleg nem fujt ki. Én is fogtam már be a padba hengert, trükkös megoldással, de mi nem kaptunk röhögögörcsöt, inkább féltünk. A tudatlanok bátorságával állok neki esztergálni és imádkozok, hogy ne legyen véres a fejem a müvelet végére.
mferi77
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.12.02. 15:50
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mferi77 »

Sziasztok!
Érdemes megvenni a webshopokban árult Taiwani főtengely hajtókart és tűgörgőket.Mivel nekem Ts 125 van a shopban pedig 150-esé van egyforma-e a kettő?Másik kérdésem,hogy megtudná valaki mondani a Ts 125-ös pontos kuplung pálca méreteit,hossz,átmérő?
Köszi:Feri
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!
zuzlu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
Tartózkodási hely: Vadkenderes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzlu »

Én egyszer ijedtemben megcsináltam rugos beakasztosra a kiszakadt kipufogomenetet. Hegesztettem két fület a könyökre, furtam két apro lukat az also hütöbordák valamelyikére, és a fülbe, illetve a lukakba akasztottam két oldalrol egy-egy fékpofa rugot. Nekem tetszett is, és egyáltalán nem fújt ki. Bár ez egy játszos motor, de avi-val szépen meg lehet csinálni egy fényes könyököt is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gaszika írta:Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.


http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
Üdv!
Ha jársz felém, segítek leszedni.
Nem kell ragaszkodni az etz kuplunghoz, jó bele a TS-eké is, mérlegeld, melyiket tudod olcsóbban beszerezni.... Ami neked benne van, az szerintem csereérett..
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bambi írta:
nova001155 írta: Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.
Igen hasonló megoldást ajánlottam,de a gyertya menet javításra inkább a helicoilt javaslom.
Most már mind1 kb 1,5 éve történt a dolog :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nova001155 írta:
pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.
Igen hasonló megoldást ajánlottam,de a gyertya menet javításra inkább a helicoilt javaslom.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.
mtz892
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.11.28. 11:24
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mtz892 »

pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
Menetjavítót csináltass vagy nem tudom ha tudsz szerezni valahonnan akkor vegyél. Vagy vágj rá menetet:)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szia mtz!

Az volna a legegyszerűbb, ha felvennéd a hangot és megosztanád valahol (youtube).
A profik meghallgatják és esetleg tudnak következtetni, vagy megmondani, hogy nincs hibája.
Vagy definiáld a mellékhang fogalmát. :-k :)
mtz892
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.11.28. 11:24
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mtz892 »

Sziasztok! Még új vagyok itt szóval ha valamit elbaszok, elnézést!(: Naszóval lenne egy 80as évek elején kibontott trophy blokkom. A hangjába kell lennie valami mellék hangnak mint például a simsonnál?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Bagolyferi írta:Hello
Megméred a kipufogo hollanderon a menetet (250-es ETZ-é M50x1,5), és vannak menetjavító eszközök: HELICOIL,Würth.
Ha a gyártmányaik között van olyan méret, keresel valakit aki dolgozik ilyennel és beszerkeszti neked. Még egy lehetőség,
HA egy lépcsővel (mérettel) nagyobb menetet elbír a kipufogó nyílás, megcsináltatni. Plusz csináltatni egy a nagyobb mérethez igazodó hollandert. Megvizsgálni még több lehetőséget.

http://www.brwtools.hu/shop/produkte/in ... ode=619434

Ilyesmire gondoltam.
Ilyen mérettel nem nagyon van javító készlet.Általában egy jó gépműhely tud nagyobb menetet beletenni,és abba egy vas betétet aminek a belső menete már az eredeti méreten van,így maradhat a gyári hollandi.KB 4000ft egy ilyen mutatvány,és ráadásul már nem alu a menet a hengerbe. :)
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Hello
Megméred a kipufogo hollanderon a menetet (250-es ETZ-é M50x1,5), és vannak menetjavító eszközök: HELICOIL,Würth.
Ha a gyártmányaik között van olyan méret, keresel valakit aki dolgozik ilyennel és beszerkeszti neked. Még egy lehetőség,
HA egy lépcsővel (mérettel) nagyobb menetet elbír a kipufogó nyílás, megcsináltatni. Plusz csináltatni egy a nagyobb mérethez igazodó hollandert. Megvizsgálni még több lehetőséget.

http://www.brwtools.hu/shop/produkte/in ... ode=619434

Ilyesmire gondoltam.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gaszika írta:Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.


http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
Használtan lehet szerezni gyári alkatrészeket amik még használhatók sokáig.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.


http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gaszika!

Légkulcsod nincs? Esetleg ismeretségi körben? Vagy menj el gumishoz...
Én simán levettem vele. Sebességbe teszed, valakit ráállítasz a fékre és hajrá.
2. koppintásra levette.... :wink:
Most utángyártott van benne, eddig bírja. Kb 3-400 km-t futott vele. De a gyári mindenképpen jobb megoldás. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gaszika írta:Szerintetek az nem baj hogy annak a belső hengernek a füleiből egy két helyen le van törve?(3 olyan kiálló fül van, egyesével 4 bordából álllnak, abból 1 fülnél megvan mind a négy, 2nél meg csak 2 borda van ...szerintem az még elfogadható)
hát, a centírozottságnak odab....z
de talán nem gond. illetve mikor kiemel a kuplung, a nyomólapot a 3 kilógó micsoda vezeti meg. és ha a fémlamellák görbék, akkor nem emel ki teljesen, tehát ilyenkor is visz át némi nyomatékot. És ettől előbb fog letörni. Próbálj meg szerezni újat, de mofakerest ne vegyél, egy ismerősömnek ~ 700 km-t bírta.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Szerintetek az nem baj hogy annak a belső hengernek a füleiből egy két helyen le van törve?(3 olyan kiálló fül van, egyesével 4 bordából álllnak, abból 1 fülnél megvan mind a négy, 2nél meg csak 2 borda van ...szerintem az még elfogadható)
Kép

Kép
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

okés csak már így áll a gép 2 hónapja és nem jutok előrébb ezzel a kuplung témával :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gaszika!
Azért nem kell minden topikba berakni!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Nincs valakinek egy ETZ 125 öshöz acéllamellája? mert még mindig nem tudom levenni a kuplung... mondtatok sokféle módot de egyikkel se sikerült... és már csak ez a lamellás módszer maradt de nincs lamellám...venni meg csak szettbe lehet.. szóval ha van valakinek az életet mentene


Előre is köszi:

Gaszi
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta: lötyög, mint állat :D
mert jobb a hűtés: hideg levegő a forgattyús házban jobban lehűti a "vasat", ezáltal a hőtágulás kisebb.
hát, erre korrekt választ nem tudok adni. de minden lógás-lötyögés árt a rendszernek.
Idéznék egy Szakit: ha már főtengely felújítás miatt széthúzod (húzatod) a blokkot, érdemes a főtengely csapágyakat is lecserélni, mert munkadíjban behozza... "Valami" Árpád mondta... IX-ből :D
Ismered?

Szerk: És teljesen igaza van. Még ha Magad csinálod is.
Ezt a "mondást" Én is ismerem ha már szétszeded valami miatt akar csapágycsere arra meg végképp nincs money szeptemberben ujjítottam fel a simómat az elvitt elég lóvét.
MrDok megfontolandó tanácsok valószínű ez lesz amúgy a gép elég erősnek tűnik szépen megy 2000-2500 nál 5. ben annyira azért nem ugrik vissza kell kapcsolni 1-et ha haladni akarok de amint a motor fordulatszáma emelkedik 4000 ezer körül elkezd csörögni az tud idegesítő lenni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:
Friggyes Mester írta:Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...
2000 et :D többet szeretnék ezzel a géppel menni mondjuk már az előző 2000 ezerben is így csörgött. Miből derül ki hogy már teljesen csere érett? Azon kívül hogy összetörne a tűgörgő az excenternél? Amúgy miért van hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nem csörög annyira? Főtengely csapágyakat szét tudja verni?
Szia!
Vedd le a hengert, aztán a dugót is, vizsgáld meg a hajtókart, a dugót pedig próbáld bele gyűrűk nélkül a hengerbe. Dugattyú kopás is szépen szól, mikor kolompol a hengerfalon.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Miből derül ki hogy már teljesen csere érett? Azon kívül hogy összetörne a tűgörgő az excenternél? Amúgy miért van hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nem csörög annyira? Főtengely csapágyakat szét tudja verni?
lötyög, mint állat :D
mert jobb a hűtés: hideg levegő a forgattyús házban jobban lehűti a "vasat", ezáltal a hőtágulás kisebb.
hát, erre korrekt választ nem tudok adni. de minden lógás-lötyögés árt a rendszernek.
Idéznék egy Szakit: ha már főtengely felújítás miatt széthúzod (húzatod) a blokkot, érdemes a főtengely csapágyakat is lecserélni, mert munkadíjban behozza... "Valami" Árpád mondta... IX-ből :D
Ismered?

Szerk: És teljesen igaza van. Még ha Magad csinálod is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Friggyes Mester írta:Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...
2000 et :D többet szeretnék ezzel a géppel menni mondjuk már az előző 2000 ezerben is így csörgött. Miből derül ki hogy már teljesen csere érett? Azon kívül hogy összetörne a tűgörgő az excenternél? Amúgy miért van hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nem csörög annyira? Főtengely csapágyakat szét tudja verni?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Friggyes Mester írta:tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...
ha tényleg az lenne a baja akkor hanyagolom xd nincs most arra se költségvetés se kedv kicserélni mikor levolt véve egyszer a henger akkor nem látszódott semmi a hajtókaron nem is kotyogott meg úgy jónak tűnt.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Krepp »

tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

hmm érdecache.

nekem is hasonlót produkál a masina, hidegen beindítva szivatóval járatva szépen jár magasabb fordulaton is, bemelegedve viszont nekem is ott van ez a csörgés. de engem olyan nagyon nem zavar :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki tudna nekem ötletet adni abban hogy mi csöröghet a gépemben?
Beindítom szép a hangja emelem a fordulatot szép a hangja de ha megforgatom 6000-7000 gáz fröccsel akkor miközben esik a fordulat furcsa csörgés hallható. Ezt a csörgést menet közben is produkálja pl. 5.ben 4000 ezres fordulatszám kb 90km/h -s sebesség állandó sebességnél nem aggya de ha elkezdek gyorsítani akkor elkezd "csörögni" és erősödik ahogy gyorsulok. 4000 ezres fordulatszám fölött szokott jelentkezni bármilyen sebességi fokozatban. Gyertyát cseréltem használtam már másfajta olajat benzint. Érdekes módon mikor 0 körüli hőmérsekletben mentem vele akkor nem volt annyira hajlamos a csörgésre kitolódott 4500 körül jelentkezett akkor. Nem tudom mi lehet a gond így tanácstalanul ide írom a blokkba de ha kapok valami tanácsot akkor költözik a kérdés a megfelelő tpoic-ba.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Perec írta:
kiszsebi írta: nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.
Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.
Ja, hogy leveszed a porvédőt! Ezt nem írtad. Én csapágyboltban szoktam vásárolni, ott a porvédős drágább. A növelt hézagú meg sokkal drágább. Ha jól emlékszem legutóbb a főtengelycsapágyak 20 000 Ft körül voltak. (Illetve lettek volna, ha olyat veszek.)

Teljesítmény téma: Kezdem érteni, mit akarsz mondani. Amit írsz az a kettes receptnek felel meg amit pár napja írtam, nagy főtengelyfordulat kis nyomaték, amit a kerékre megfelelően áttételezve nagy forgatónyomatékot kapunk, ami gyorsít.
Gyakorlatban:
Áttételt módosítani mindenképp kell, mivel ha 6000-nél 130-al megy a széria ETZ és megcsinálsz valami űrtechnikás tuningot amivel 12000-et forog, akkor dupla akkora teljesítménye lesz. (mondjuk 42 ló) viszont 6000-nél ugyanúgy 130-at megy. Akkor pedig 12000-nél elméletben 260-at menne. De mivel nagy fordulat-kis nyomaték, és mellé a nagy sebesség sok veszteség, soha nem fog elpörögni addig. Hasamra ütök, nagy nehezen elszenved a motor 150-ig. Ezt csak szemléltetésnek írtam, a lényeg hogy a valóságban nem fog lényegesen jobban menni. Ezért áttételt kell módosítani, optimális esetben úgy, hogy a görbe csúcspontjára essen az elérhető legnagyobb sebesség. (ismét hasamra ütök) mondjuk 12000-nél fog menni 150-et.
Az áttételmódosítás miatt a fordulatszámot elvesztetted, (az új áttétel hatására ugye lassabban forog a kerék) ugyanúgy 150 a vége, viszont nyertél sok forgatónyomatékot a hátsó kerékre, amitől fog gyorsulni mint a rakéta.
Pedig 42 ló az ugyanúgy 42 ló, és a 150 es végsebesség is ugyanúgy 150-es végsebesség. Csak a keréken a forgatónyomaték más, attól pedig a gyorsulás.
Érthetőbb példával már nem tudom leírni, hogy a keréken mért forgatónyomaték gyorsít, nem a motor teljesítménye.
Úgyhogy ennyit erről a témáról, szétoffoljuk csak a fórumot és ráadásul ugyanarról beszélünk, csak teljesen máshogy.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

kiszsebi írta:
gabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )
nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.
Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész :mrgreen:
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )
nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül :D
na de minek olyat venni? az drágább.

bár a "téjeszekben" a kombájnhoz olyan kell...


nekem is onnan volt az első felújításhoz
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész :mrgreen:
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót :roll: )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

A váltóba nagyon nem való porvédős csapágy, de ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza az előző témához.

"Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni"
Akkor a te elméleted szerint, ha fogok egy pörgős ETZ-t, amit leáttételezek úgy, hogy egyesben mondjuk 7000-es fordulaton 100-at megy, akkor jól fog gyorsulni? :shock:
Egyébként kipróbálhatod, tedd be a motorod álló helyzetben harmadikba, alapos kuplungnyüstöléssel indulj el és mérd az időt! :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Perec írta:Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010).
:mrgreen:
Hol motorozol,hogy a váltóba is porvédős csapágyat teszel? Bamacora készülsz?
:-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010). Bagatel összeg volt az egész készlet, meg hát váltócsapágyakat elég 15-20 évente cserélni. Már többször olvastam itt, hogy drága, de a csapágyboltban szerencsére nem olvassák a fórumot, így nem tudtak róla - szóval nem volt jelentős különbség a C3 javára :) Sokkal többet számított az árban a porvédők mennyisége, milyensége, megléte.
Az SKF kerékcsapágy, meg a viton szimering. Na az drága :shock:

Tuning: Az én gépem 51-et ment 1-esben mikor teszteltem a leszabályzást, 42-őt mikor rendben működött. Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni ... szívesen kipróbálnék egy olyat!!!

Kuplung: Amióta vettem vaterán, 5lamellás kuplungom van. Valahogy elég lomhának, darabosnak érzem a váltót, hiába cseréltem olajat. A 3 lamellás az jó volt, de kissé csúszott, a 4-es, na az volt a jó kompromisszum... Vagy valami más lehet a bibi?
Atilla írta:Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!

A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!
Kép
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Akkor Bambi megmondta a tutit!
Ezek szerint az ETZ-t szerelték eleinte vékonyabb alsó csapszeggel, nem a /1-est vastagabbal a gyártás vége felé.
Ebbe jó nagy kavarodás szokott lenni!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!

A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Kösz Attila a mérést, ezek szerint csak az alsó csapszegben és a szélességben térnek el. Most már bátrabban berendelem az alkatrészt:
http://cgi.ebay.de/Pleuelsatz-Pleuel-St ... 0301009919
Amúgy érdekes amit írtál, mert a TZ dugó, ami nálam van, kb 26-os felső szem szélességet enged meg.
Majd leírom a tapasztalataimat.
Tényleg, a váltócsapágyak C3-asak, vagy normál illesztésűek?

kr
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

bambi írta:
festékes írta:Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.
Köszönöm Mester!

Megnézem,de igy hogy mondod valszeg nem passzol,ugyanis 87-es kiadású volt a gép!
Nagyon szuper volt az unokaöcsém volt az első gazdája,tőle került hozzám,csak mikor megvettem életem első kocsiját azt gondoltam,hogy itt vége lesz a motoros éveimnek és sajna eladtam #-o
De mint látható, ez óriási tévedés volt,az Mz-t semmi sem pótolja igazán \:D/
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

festékes írta:Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Srácok!

Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Alex_TS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
Tartózkodási hely: Ózd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alex_TS »

A következő lennne a problémám: Van egy MZ TS 125-ösöm, amin egy ETZ 150 karburátor van (már így vettem). A motornak nincs alapjárata csak hidegen, amikor rajta van a szivató. Amikor már meleg, és levettem a szivatót, ha megállok üresben folyamatos gázfröccsökkel kell megakadályoznom a lefulladást. Kezdetben még motorfékes üzemben szépen püffögött, de már csak búg. Amúgy jól húz, csak ez az alapjárati problémája van. Ha valaki tud, kérem segítsen!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Most nézem, nem is TS dugót mértél, hanem ES! Na de mind1 :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Igen a dugó fejmagassága alacsonyabb a Ts-nek, illetve a gyűrűk elfordulását akadályozó pöckök is máshol vannak.
Ha ez segít, az ETZ és /1-es hajtókar adatai:
Szélesség lent és fönt is 22 (Ezért mértem meg, de jól emlékeztem!) =D>
Alsó szem: 40 (32-es csapszeg)
Felső szem: 22 (18-as csapszeg)
Teljes hossz: 173,5
Két szem legközelebbi pontja közti hossz: 99 (ebből következik, hogy a központok távolsága pedig 130)
Hozzá való hézagoló lemezek: 32 x 49.5 x 0.65

ES és TS hajtókarom sincs, azt sajnos nem tudom megmérni. És katalógust sem tudok amiben szerepelne.
Remélem ez is segít valamit.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég