Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

wight írta:Rámértem a Kondira
Ez nálad mit jelent? Hogy mértél rá??? :roll: :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
wight
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2010.12.05. 12:01
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: wight »

Sziasztok!
Egy olyan bajom lenne ,hogy van egy ts 150 esem és csak akkor van szikrám amikor ki van kötve a kondenzátor ha be van kötve a kondenzátor akkor 1-2 szikrám van és utánna annyi.Rámértem a Kondira és pedig jó.a vezetékek se testelnek le .Ezért nem tudom hogy mit csináljak.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

jura györgy írta:hali ha az aksid 5Ah akkor 0.5 amperrel töltheted üdv. juragy
Ehhez annyit teenék hozzá hogy töltheted nagyobb árammal, de általában az akksi "kapacitásának" (hány Ah-s) tizedével illik tölteni.
Takzol: próbáld ki úgy, hogy akksi töltő és az kksi közé bekötsz egy amper mérőt, és kipróbálod hogy hány amperrel tölt. Ha nem hagyod folyamatosan rajta (időnként ráteszed tölteni) akkor kibírja az akksi a nagyobb töltő áramot, de azért nem szereti huzamos ideig.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali ha az aksid 5Ah akkor 0.5 amperrel töltheted üdv. juragy
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Sziasztok! Tanácsotokat kérem akkutöltés ügyében. A töltőmre az van írva, hogy min 14 Ah- max 60Ah akkuk töltésére alkalmas. Szabad-e használnom, okozok-e kárt az 5a-es motor akksimnak, ha ezzel a töltővel próbálom télen időszakosan tölteni? Szívesen fogadok minden eligazítást, és ha kapok a fejemre szakszerűtlenségem ,tájékozatlanságom miatt, azt is nyugodtan írjátok meg. Arra is gondoltam, hogy lehet, hogy be kellene iktatni egy égőt, vagy valami fogyasztót, hogy kevesebb legyem a töltő Amper. Sajnos a töltőn csak ledek vannak tehát pontos visszajelzés erről nincs. / A tőltő kínai gyártmányú Henry feliratú 6-12V 6A autóhoz vettem valamikor/ Előre köszi a segítséget!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

sub-ee írta:Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.

A fázis pedig erősáramnál van. 1, 3, illetve 6 fázis.

Üdv.:Sub-ee
:)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seclusion írta:
sub-ee írta: Adat, meg fázis!

Az mi? :)
Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltam :)
zöld-jel = adat
piros-táp = fázis
fehér-test = föld

:)
Csak azért írtam, mert az adat csak digitális áramköröknél jelllemző logikai 1, azaz +5V, avagy logikai 0, azaz +0V formájában.

A fázis pedig erősáramnál van. 1, 3, illetve 6 fázis.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

sub-ee írta: Adat, meg fázis!

Az mi? :)
Gondolom költői kérdés, de azért megválaszolom, bár úgyis tudod, mire gondoltam :)
zöld-jel = adat
piros-táp = fázis
fehér-test = föld

:)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seclusion írta:
sanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére is :)

A trafón felejtett vezeték ha nem volt bekötve, akkor nem okoz problémát, viszont ha a motor földeléséhez hozzáért, akkor lehetséges, hogy emiatt nincsen szikrád, hisz levezetődik a motor testére a feszültség... Ez esetben viszont a biztosítékot is érdemes ellenőrizni.
Adat, meg fázis!

Az mi? :)

zöld-jel
piros-táp
fehér-test

Olvasd el ezt a cikket, sokat segít:

http://mzclubhungary.com/index.php?opti ... iew&id=569

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sanyez!

Szerintem a doboz ment tönkre, mert én is jártam így a Sub-ee féle gyújtással, hogy fordítva kötöttem be és a doboz megadta magát.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

sanyez írta:Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
Ha jól sejtem, a jeladó egy Hall IC... Az IC-k többsége érzékeny a polaritás fordításra, így én nagy esélyt adok arra, hogy el lett küldve az örök szilícium mezőkre a jeladó. Bár nem emlékszem pontosan rá, de a színeken elmélázva, a fehér az adat vezeték, a piros pedig a fázis. Amennyiben 3 vezetékes. De végülis mindegy, így is - úgyis megdöglött szerintem a jeladó, de várj még más véleményére is :)

A trafón felejtett vezeték ha nem volt bekötve, akkor nem okoz problémát, viszont ha a motor földeléséhez hozzáért, akkor lehetséges, hogy emiatt nincsen szikrád, hisz levezetődik a motor testére a feszültség... Ez esetben viszont a biztosítékot is érdemes ellenőrizni.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Beszereltem a gyári tranzisztoros gyújtást, volt is szikra szépen, viszont utána felcseréltem a jeladónál a fehér és a piros vezetéket véletlenül, rárúgtam párszor és utána már nem akart szikrát adni ha visszacseréltem jó helyre akkor sem. Ráadásul a trafónál bent hagytam a megszakítóshoz való piros vezetéket is (mondjuk ez nem tudom baj e?) Honnan lehet megtudni, hogy a jeladó vagy a tranzisztor doboz ment e tönkre? Mi lehet a baj?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sanyez írta:...Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
Mert a Simsonban egy állandó mágnes forog, ez a lendkerék, így tud generálni feszültséget. A régebbi MZ-kben dinamó van, melynek az állórészét kell gerjeszteni az akkuból, hogy kialakuljon a mágneses tér, az újabbakban (a 12V-os rendszerűekben) pedig generátor van, melynek a forgórészét kell táplálni az akkuból, hogy létrejöjjön a mágneses tér. Nos, ezért kell az akkumulátor az MZ-be. És minden olyan Otto motoros szerkezetbe, amelyen generátorral biztosítják az elektromos energiát, nem pedig állandó mágneses dinamóval.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Értem, akkor a lemerült aksi lesz a probléma. Megpróbálom majd átszerelni tranzisztorosra mert van egy jeladóm, meg egy dobozom, csak alaplapom nincs hozzá, azt majd barkácsolnom kell.
Különben nem hittem, hogy a gyújtáshoz kell jó aksi, hiszem a tirisztoros simsonomba még aksi sem kell!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Seclusion írta:
amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.
Azért írtam tranzisztort mert ahogy Sub-ee is írta mz-ben tranzisztoros gújtás van. A főoldalról elérheted Sub-ee cikkét, abban nagyon jól leírta mi a különbség és eloszlatja a tévhiteket.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Seclusion írta:
amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.

ETZ-nél nem tirisztoros, hanem tranzisztoros gyújtás van és ugyanolyan trafó kell hozzá mint a megszakítóshoz. Simsonnál tirisztoros gyújtás van, itt valóban más trafó kell.

A tranzisztoros gyújtás összeomló mágneses mezőre gyújt, a tirisztoros pedig felépülő mágneses mezőre.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Viszont ő tirisztort említett, aminél ha jól tudom más típusú trafót kell használni. Bár lehet, ez csak Simsonoknál van így ^^ Javítson ki valaki, aki biztosan tudja.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

sanyez írta:Sziasztok!!

Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
Lemereült akksival álló helyzetben nem tudod beindítani. de ha csak egy sima gyújtás állítástól lemerül az akksi akkor az már baj. a másik hogy a trafó se szereti ha rajtahagyják sok ideig a gyújtást.
amúgy a trafónak mindegy hogy megszakító, vagy tranzisztoros gyújtásod van.
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Sziasztok!!

Egy ETZ 250 ről van szó. Megpróbáltam beállítani a gyújtást (megszakítós) de miközben kivettem a gyertyát és közben átforgattam folyamatosan a főtengelyt, egyre jobban ment el a szikra és az aksi is lemerült, majd egyáltalán nem volt már szikra és be sem indult, előtte viszont simán beindult. Lehet köze a lemerült aksinak a szikra nélküliségnek??? Vagy mi lehet a baj???
Másik: A gyújtótrafó ugyan az a megszakítós és a jeladós gyújtásoknál? Ha van egy jeladóm és egy tirisztor dobozom akkor át tudom szerelni??
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Köszi a válaszokat! Akkor ideje lesz próbálgatni amíg meg nem jelenik az isteni szikra :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

pedro121 írta:Hát most úgy néz ki hogy a blokk az asztalon van és kézzel "rugdossuk"...

Az lehet hogy kevés lesz...

A "gyújtási impulzust adó mágneses pólus" h szaknevén hívjam az pedig pont a vasmag alatt van... nem tudom h h kellene állnia... h a tekercs alatt kell elfutnia ennek a pólusnak vagy máshol...
A forgó részen belülről van egy kis beöntött mágnes.Az adja a jelet.
A kettőt kell összehangolni.
Mivel a babetta gyújtása őnnálló áramforrással rendelkezik(ez a tekercs kivülről és balra helyezkedik el a jeladótól) ezért kell egy bizonyos fordulatszám hogy kellő feszültség generálódjon a tekercsben ahhoz hogy a gyújtó egység működjön...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Próbáljátok fúrógéppel gyertya nélkül forgatni. :-" 8)
Van egy külső sor mágnes, ezek indukálnak feszültséget a "gyújtótekercsben". Van egyetlen egy kisebb mágnes belül, ennek az útja esik egybe a jeladótekercs vasmagjával. Nagyon közel kell lennie a kettőnek egymáshoz, de ez függ az alkatrészektől. Van ami simán megy milliméteres hézaggal, van aminek néhágy tized kell.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Hát most úgy néz ki hogy a blokk az asztalon van és kézzel "rugdossuk"... A "gyújtási impulzust adó mágneses pólus" h szaknevén hívjam az pedig pont a vasmag alatt van... nem tudom h h kellene állnia... h a tekercs alatt kell elfutnia ennek a pólusnak vagy máshol...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azért egy minimális fordulat kell neki. Főleg 250-esnél kell nagyot rugni, mert nagy a berugó áttétele. Lehet nem elég pontos az alaplap rögzítése, és messzebb került a jeladótekercs. Próbáld fellazítani és közelebb tenni a forgórészhez.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Csáó mindenki! 1 mz-n lévő babetta gyújtással lenne bajom... vmiért nem akar életre kelni... szét kellett szedni a blokkot léptetővilla csere miatt így a gyújtást is levettük és amikor visszaraktuk nem működött.. a tirisztorral kapcsolási rajz alapján lett összedugva, nem ér hozzá az álló- a fórgórészhez, elvileg a tekercsnek nincs baja...elvileg... eddig nem volt. Csak gyújtótekercs van rajta. Itt ugye elvileg nincs olyan baj h ha lassan forog a motor a parazita szikra miatt a gyertyán nem látható esetleg szikra, mert nincs megszakító... Van ötlet esetleg mire nem figyelhettem esetleg?
Köszi előre is! :D
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

jaj elnézést folyasztótszer helyet fonnyasztó irtam
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok igen a FONNYASZTÓSZER esetünkben a gyanta üdv. juragy
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

conus írta:a folyasztószer vajon mi?
nem fogyasztószer akart az lenni? :twisted: :x
Jah vagy fonnyasztószer.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Forraszt%C3%A1s :) \:D/
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

a folyasztószer vajon mi?
nem fogyasztószer akart az lenni? :twisted: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

:D :mrgreen: =D>
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

young boys írta:
nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.

Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.

YB

itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .

Valóban...A tekercsek tömör érszerkezetűek De a hideg forrasztás a tömör vezeték-sodrot vezeték kapcsolatánál is fenn áll.
Ha a tömör vezeték nem melegszik kellő képen át akkor a felületén nem alakul ki a lágyforrasztás és ezáltal romlik a vezető képesség.
A jó lágyforrasztásnál(és a keménynél is) a bevitt hő mennyisége a legfontosabb.
Útána a forrasztó ón minősége jön.A legjobb ón az 5 gyantás.
Azt jelenti hogy az ónban 5 gyantával töltött csatorna van.
A gyanta minősége segíti a forrasztást.
Ha nagy felületet kell forrasztanom akkor a vízvezeték szerelők által használt folyasztószert használom én is gyantás ónnal és nagy teljesítményű pákával.
Én is a vízvezetékes folyasztót használom. (Már azt hittem hogy feltaláltam a spanyol viaszt :( De ezek szerint másnak is eszébe jutott. ) :) Mondjuk én mindenre azt használom.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.

Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.

YB

itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .

Valóban...A tekercsek tömör érszerkezetűek De a hideg forrasztás a tömör vezeték-sodrot vezeték kapcsolatánál is fenn áll.
Ha a tömör vezeték nem melegszik kellő képen át akkor a felületén nem alakul ki a lágyforrasztás és ezáltal romlik a vezető képesség.
A jó lágyforrasztásnál(és a keménynél is) a bevitt hő mennyisége a legfontosabb.
Útána a forrasztó ón minősége jön.A legjobb ón az 5 gyantás.
Azt jelenti hogy az ónban 5 gyantával töltött csatorna van.
A gyanta minősége segíti a forrasztást.
Ha nagy felületet kell forrasztanom akkor a vízvezeték szerelők által használt folyasztószert használom én is gyantás ónnal és nagy teljesítményű pákával.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.

Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.

YB

itt nem baj ha nem megy bele mivel ezek tömör "drót" 1.5mm es asszem itt csak felület van amúgy is .
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magát :) Nem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.

Akkora bumszli van rajta most meg azért fog kiesni :D de talán jó lesz.
Nos nem az ón tömege jelent megoldást hanem a megfelelő teljesitményű forrasztó páka!
Pl:
1.5 mm2-es vezetékig 75-100 W
2.5 mm2 100-200 W
4-10 mm2 250-400 W
Ja és állandó fűtésű pákáról beszélek nem pillanatpákáról.

Az a gond hogy ha nem megfelelő pákát használ az ember akkor könnyen előfordulhat a "hideg forrasztás"!!! jelensége.
Ez abból áll hogy az ón nem az egész vezetéket futja be hanem csak a külső felületét.
Igy a villamos keresztmetszet csökken az ellenállás nő és ezáltal melegszik.Na és ha túlhevül az ón lefolyik róla és vége.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magát :) Nem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?

Akkora bumszli van rajta most meg azért fog kiesni :D de talán jó lesz.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ha véletlenül nem törik el az ón, akkor akár ki is tudja forrasztani magát :) Nem árt, ha szoros és jó állapotú a csúszósaru és a forrasztásnak van elegendő tömege és keresztmetszete (az "ón"- mint általában az ötvözetek- nem túl jó vezető) , akkor kevésbé melegszik.
nova001155 írta:Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Győzelem meglestem miért nemvolt normális töltésem szénkefével kezdtem azok jónak tűntek nem vettem ki de nem volt ráégve a csúszógyűrűre semmi meg multival megnéztem a szakadást és nem volt. Folytattam nem kellett messzire mennem az egyik forrasztás az állórészen levolt esve. Visszaforrasztottam és már jó is. Mitől tudnak ezek leesni?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta:
Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.
A cuccnak 2 fő része van: a sima töltő és a csepptöltő rész, totál külön részekkel (gyakotrlatilag hülyeség is volt egy házba rakni az egészet, így lett kb 10 kilós az egész cumó :D
De a lényeg: a csepptöltő résznek tudom hogy megvan valahol a rjaza, majd megkeresem. Egyébként faék egyszerű a dolog, kb 5 alkatrészből áll az egész :D
Az ehhez kapcsolódó impulzustöltő rész az már bonyolultabb, azt nem én csináltam (úgy kaptam), rajzom sincs róla de akkor gondolom arra szükséged sincs.
Szerintem hétvégére biztos elő tudom keríteni a csepptöltőhöz az anyagot, előbbre nem merem ígérni :-k
Ok, köszönöm szépen elég lesz a csepptöltőé.

Máté
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Máté írta: Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Sajnos komplett kapcs rajzom az egészről nincs.
A cuccnak 2 fő része van: a sima töltő és a csepptöltő rész, totál külön részekkel (gyakotrlatilag hülyeség is volt egy házba rakni az egészet, így lett kb 10 kilós az egész cumó :D
De a lényeg: a csepptöltő résznek tudom hogy megvan valahol a rjaza, majd megkeresem. Egyébként faék egyszerű a dolog, kb 5 alkatrészből áll az egész :D
Az ehhez kapcsolódó impulzustöltő rész az már bonyolultabb, azt nem én csináltam (úgy kaptam), rajzom sincs róla de akkor gondolom arra szükséged sincs.
Szerintem hétvégére biztos elő tudom keríteni a csepptöltőhöz az anyagot, előbbre nem merem ígérni :-k
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:
nagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdv
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én 3 éve ki se szedtem az akksit (savas-folyadékos) a helyéről. Az elektrolitszint ezalatt nem ment le. Az a titka, hogy télen is kell motorozni. :D Februárban általában 1 hónapig áll, de aztán minden héten tölti a saját generátora. :)
Nehogymár az akksin is külön stresszeljek. :twisted:
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:
nagyarpi írta: Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Kicseréltem,de még a forgórészt is mert az meg zárlatos lett. Azóta viszont jó a töltésem.Üdv
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:szenkefe utan megneznem a generatrrol jovo 3 fazis vezetekeinek (kabelvegsaruk U,V,W) csatlakozasat, nekem menetrend szerint akkor produkalta ezt a jelenseget amikor ott lelazult, masik eset, hogy a csatlakozora amire a kabelvegsaruk mennek oda az alloreszbol jovo vezetek forrasztva vannak es a forrsztas engedett el...
Mondgyuk az már ki is volt 1-2 szer szedve kiforrasztottam kezdjük a kályhától és reméljük a legjobbakat akkor majd azt csinálom oldaldekni le multi elő és méregetünk meg próbálgatunk. köszönöm a segítséget
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

gabsic írta:
Teknőc írta:Szia!
Persze, aki nagyon vigyázz rá mint Gabsic barátom.
Azért nem semmi karbantartást adsz neki, vagy valamit igencsak tudsz!
Nálam a 2 éves aksi a hideg miatt adta meg magát, egy hétig kint állt a hideg garázsban,-15-17 fokban, ez tett be neki..
Én voltam a hibás, hamarabb kellett volna behozni a meleg helyre.
Tehát Gabsic, le a kalappal!
Teknőc
Köszi!
Nekem 5 akksit kell gondozni télen. A Skodával együtt ezek is egy fűtött garázsban vannak tárolva.
Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
A 2002-es akksihoz én is gratulálok!
Mondjuk nekem is van egy tuti módszerem: Kint kell hagyni télen az akksit a motorban, garázsba sem szabad tenni:) Így csinálom és még jó a zselésem (2004es évjárat, 12V7Ah, kis csúszósarus riasztóakku). Már szeretném cserélni, csak nem akar baja lenni, a Tátra II. túra előtt azért elgondolkodtam, de fontosabb tennivalók is akadtak. Méghogy impulzusprogram.....
Nem mondom, hogy árt néha feltölteni: ha rajtamaradt a gyújtás, ha már leáll városban tompítotton a lámpánál, vagy éppen december végén (a lemerült akku állítólag szét tud fagyni), de arra jó egy 12V-os adapter is, meg egy multiméter, hogy 14voltnál kihúzzam.
5-6 évente meg rá kell(ene) szánni azt a 3-4-5 ezer forintot és venni egy újat.
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

szenkefe utan megneznem a generatrrol jovo 3 fazis vezetekeinek (kabelvegsaruk U,V,W) csatlakozasat, nekem menetrend szerint akkor produkalta ezt a jelenseget amikor ott lelazult, masik eset, hogy a csatlakozora amire a kabelvegsaruk mennek oda az alloreszbol jovo vezetek forrasztva vannak es a forrsztas engedett el...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nagyarpi írta:
nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Ok kösz holnap hazajövök annak esek neki elsőnek :D De a bugyrom már tele van kezdtem örülni hogy meglesz az a 2000 km javítás nélkül de ezek szerint nem :S mindig kell valamit mószerolni a gép körül. És akkor csak megcsiszoltad vagy kicserélted a szénkefét?
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

nova001155 írta:Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Nálam is volt ilyen probléma,sztem kezdjed a szénkefével. Üdv!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ma hazafele már sötét volt és észrevettem egy kis bibit a géppel beindítom és a töltésellenörző lámpa nem alszik ki teljesen csak parázslik folyamatosan. Nem álltam neki szerelni mivel a fényszórón úgy láttam hogy ha adok neki egy kis gázt akkor felvillan tehát van valamennyi töltés haza is hozott rendben multit rádobtam alapjáraton nincs töltés 1700 as fordulatot jelent2500 és afölött van töltés de nem elég 12.75 körül lámpákkal mikor belőttem a fesszabot akkor 13.4 volt elektronikus subee féle. Mit gondoltok mivel kezdjem kábelek vagy generátor szénkefe ?
Dee Dee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.10.11. 13:16
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dee Dee »

Máté írta:
gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Üdv!

Én is elkérném, ha nem hétpecsétes titok:)

Dee Dee
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta: Én csináltam "mindentudó" töltőt kb 3 éve. 6-12-24V, szabályozható töltőáram, elektronikus túlfeszvédelem, automatikus túláramvédelem, impulzusprogram, csepptöltés.
Akksikat 2 havonta kisütöm kis árammal, majd azonnal teljes feltöltés. Közben csepptöltés. A tapasztalatok szerint megéri :mrgreen: =D>
Elkérhetném a töltődnek a kapcsolási rajzát, esetleg a nyák terveket? Nekem is van egy töltőm, de az csak impulzus töltést tud, és jó lenne télire egy csepptöltőre rátenni az akksit. Nyár elején vettem egy újat és jó pár évig nem szeretnék újat venni. köszi.
Amúgy nekem is 2002-es gyártmányú akksi volt a gépben, és annyi baja volt/van hogy töltés után pár óra alatt kisül 12,4V-ra és utána kb hetente 0.2V a kisülése. Télen ha nem töltöttem akkor nem is lehetett vele beindítani a motort.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 26 vendég