Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Magyarok kisipari gagyirezójától ments meg uram minket.

Van különbség, a boltokban kapható "sport" kipufogó minden téren rosszabb a gyári utángyártott verziójától. Persze az sem olyan jó a mint a gyári, viszont szép és be lehet szerezni olcsón.

Vagy bambi foglalkozott méretezett kipuffokkal, ami drágább, krómozni pedig horror (ha szépre akarod) viszont megy is.
Sztív
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.12.09. 15:33
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Sztív »

Sziasztok!

Kérdésem lenne a T. csapat felé mégpedig az, hogy az után gyártott rezó és az egyenes kipuf. között van-e valami teljesítmény beli különbség? Valamint nekem azt mondta egy ETZ tulaj, hogy a gyárival jobb volt a motorja mint azúj rezonátorral. Ha valaki tudna szép állapotú gyári dobot vevő lennék rá. Előre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali!

A perkómon utángyártott 251-es van mikor vettem,csak ez volt a boltba,nekem nincs gondom,egy időbe 100 felett letorpant irtam is róla,de kiderült,hogy más a gond,elektronika,szóval jól huz,jól megy szép a hangja a gépnek kb 2000km-t mentem vele \:D/
Mondjuk azért lecserélném egy eredeti /1-esre,ha lúd,legyen kövér :D
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:Egyszer hallottam olyasmit, hogy a 300-as hengerhez jobb az utángyártott. Mivel kisebb a fojtása a gyárinál.
Na most hogy ez 251-re is igaz-e :?:
Miért nincs Bambirezód? 8) :D
Bambirezó hosszú lenne a 251-re, és bután nézne ki hogy túllog a kipuff a motoron.
Bíztató amit mondassz, még várok hogy talán valaki ír tapasztalatáról.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Egyszer hallottam olyasmit, hogy a 300-as hengerhez jobb az utángyártott. Mivel kisebb a fojtása a gyárinál.
Na most hogy ez 251-re is igaz-e :?:
Miért nincs Bambirezód? 8) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

conus írta:még mindig úgy jársz a legjobban ha kiégeted a kipuffot, majd vagy kipolírozod újra fényesre, vagy lefújod speckó fekete festékkel. :x
nincs eltömődve csak a belsejét szétbarmolta az előző tulaj. a külsején pedig horpadások és rozsdafoltok is vannak.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: conus »

még mindig úgy jársz a legjobban ha kiégeted a kipuffot, majd vagy kipolírozod újra fényesre, vagy lefújod speckó fekete festékkel. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

tanácsot szeretnék kérni tőletek! a 251-en gyári kipuff van de már elég csúnya és hangos is (sajnos már így vettem). az utángyártott kipuff ehhez milyen minőségű? hallottam már olyat (bár az nem 251-es volt) hogy szétesett a belseje. másik meg hogy nem jól van lemásolva, és visszafojtja a motort. nekem már 300-as a gép és lehet hogy ehhez már nem lenne jó? érdemes venni utángyártottat?
várom tanácsaitokat.
köszi
Máté
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Atilla »

gabsic írta:Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít :D
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
Lehet kapni olyat, hogy a belseje klingerit, kívül pedig réz. Kb 1mm vastag és elég széles is, hogy tömítsen. Nekem bevált, elvileg ha jó a könyök nem szabadna kifújni, de már volt olyan ami alá kellett rakni, mert nem volt hajlandó tömíteni.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: sunbim »

young boys! A kipufodnak elég tompa, kokszos hangja volt ahogy hallottam. Nem ártana vele csinálni valamit. :D (kiégetés, csere)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
Nem kicsit...
Egy tank benzint olajosabbra kevertem.
Lehet hogy eldugúlt a kipuff vagy inkább más a probléma?
YB
hát, mekkora volt az a tank? úgy 20000 km-ig szerintem nem lehet gond egy jól beállított motorral, mármint kipufogó dugulást illetően (az én kicsim 70000 után lett először kiégetve)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: young boys »

A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
Nem kicsit...
Egy tank benzint olajosabbra kevertem.
Lehet hogy eldugúlt a kipuff vagy inkább más a probléma?
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nektek a sima szilikon (lóbabnyi) hollander alá-fölé nem vált be? Nem lazul le, nem gyógyul össze, nem kell róla olajat törölni. Úgyis (szinte:) mindenhova érdemes nyomni szereléskor. Nem is értem hogy működhetett régen az MZ szilikon nélkül :lol: . Az alukarika, meg az energiaital a toldásnál tényleg nem ér sokat...
gabsic írta:Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít :D
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Köszi mindenkinek a tanácsokat, végül ideiglenesen klingeritből vágtam tömítést.
Miután ez a zajforrás megszűnt, kiderült, hogy a könyök és dob csatlakozásnál is kifúj.... :shock:
Erre mi a tuti megoldás? Watt energiaital doboza egyelőre nem vált be.... :?
Gyárilag van egy "él" képezve a dobon a csatlakozásnál, hogy ne tudjon a tengelye körül elfordulni?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem a motorosboltos alukarika nem vált be. Túl keskeny, könnyen félrenyomódik, kifúj mellette.
Miután mguntam vele szenvedni, szereztem kb 2mm vastag préselt azbesztlapot, abból vágtam, tökéletesen tömít :D
Klingerit szintén sokáig jó volt a TS-nél, csak ne legyen túl vékony a lap amiből kivágod!!! Azzal én is szívtam, mert ilyen kb 0.6 vastag lapból vágtam többször, de meghúzva a hollandert mindig elnyíródott. Dupla olyan vastag viszont tökéletes volt!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Nekem a klingerit elég régóta szuperál benne, de a koléga által leírt módszert próbálnám meg először.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: festékes »

bela700 írta: Ha mindenáron tömítést akarsz tenni oda akkor alu vagy réz karikát tegyél.A klingerit az nem igazán bírja sokáig.Egyébként ha az illeszkedő felület nincs szétbarmolva akkor nem kell oda semmilyen tömítés.Ezért nincs is benne a tömítéskészletben sem.Mielőtt meghúznád a hollandert vedd ki a tarócsavart a blokkból,és a hátsó tartót is vedd le.Mert ha egy kicsit a peremezés ferde akkor a tartók miatt nem bírja a hollander rendesen behúzni,hogy ne fújjon ki.Miután így meghúztad,figyelve az irányra,hogy jól áljon ezután visszarakhatod a tartókat.Én mindíg így huzom meg és még sosem fújt ki,tömítés nélkül sem.

Köszi! Ez lesz a megoldás.csodálkoztam is mivel minden ép,és eddig még egy gépemhez sem kellett tömités :shock: mikor legutóbb kipuffot cseréltem,a szakszerü,általad leirt szereléssel csináltam!
Csak pont forditott sorrendben! #-o
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bela700 »

festékes írta:[quote="horhaus"



Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.


Üdv!
Milyen tömitést használsz?
Én már vágtam klingeritből,meg volt asztbesztszalag,de csak kevés ideig szuperál utána nyomja a cuccot lassan a deknire,néha a cipőmre is :-k[/quote]
Ha mindenáron tömítést akarsz tenni oda akkor alu vagy réz karikát tegyél.A klingerit az nem igazán bírja sokáig.Egyébként ha az illeszkedő felület nincs szétbarmolva akkor nem kell oda semmilyen tömítés.Ezért nincs is benne a tömítéskészletben sem.Mielőtt meghúznád a hollandert vedd ki a tarócsavart a blokkból,és a hátsó tartót is vedd le.Mert ha egy kicsit a peremezés ferde akkor a tartók miatt nem bírja a hollander rendesen behúzni,hogy ne fújjon ki.Miután így meghúztad,figyelve az irányra,hogy jól áljon ezután visszarakhatod a tartókat.Én mindíg így huzom meg és még sosem fújt ki,tömítés nélkül sem.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: punisher »

Én ma szedtem le és tuti hogy már legalább 5 éve nem volt leszedve adtam neki sok-sok vd40-et + kalimpács 8-[ és nagynehezen de lejött.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: festékes »

[quote="horhaus"



Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.[/quote]


Üdv!
Milyen tömitést használsz?
Én már vágtam klingeritből,meg volt asztbesztszalag,de csak kevés ideig szuperál utána nyomja a cuccot lassan a deknire,néha a cipőmre is :-k
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nagyon nem megy, én megpróbálnám felmelegíteni... Lehet valamivel beragasztották. Bár ez már nem sok jót sejtet.... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: horhaus »

m-tom írta:Sziasztok,

Most kerültem közeli és remélhetőleg tartós kapcsolatba egy 125-ös ETZ-vel. Mivel eddig csak Simson-os tapasztalataim vannak, ill. a moci állapota khmmm….nem kifogástalan, sztem gyakran jövök majd…;-)))
Első kérdésem: kifúj a kipufogó a hengernél. Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?

Lsz segítsetek, köszi!


Sok csavarlazító, vársz aztán sok csavarlazító, vársz, körmös kulcs próba, aztán elkezded elölről.
nekem van tömítés.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

dani667 írta:Halihó!
Nekem egy etz 251-es mocim van, és a gyári kipuff felett az idő eljárt , és olyan kérdésem lenne, h szétszedjem és kiégessem, vagy keressek utángyártottat,és hogy ezek milyen negatív hatással lesznek a teljesítményre vagy a motor hangjára, és utángyártott kipufogót hol lenne érdemes vennem pl(mofaker, hubermotor)? Seegítségeteket előre is köszönöm :)

Üdv: Dani
Én kiégetném. De ha esetleg újjat veszel megvenném a régidet.
dani667
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.01.28. 23:08
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dani667 »

Halihó!
Nekem egy etz 251-es mocim van, és a gyári kipuff felett az idő eljárt , és olyan kérdésem lenne, h szétszedjem és kiégessem, vagy keressek utángyártottat,és hogy ezek milyen negatív hatással lesznek a teljesítményre vagy a motor hangjára, és utángyártott kipufogót hol lenne érdemes vennem pl(mofaker, hubermotor)? Seegítségeteket előre is köszönöm :)

Üdv: Dani
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

m-tom írta:Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?
Lsz segítsetek, köszi!
Üdv!
Jobb menetes. Körmös kulccsal próbáld meg. Tömítés meg sokaknak van, itt a fórumon is írták, hogy milyen. Keress rá. Az enyémen gyárilag sem volt :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Most kerültem közeli és remélhetőleg tartós kapcsolatba egy 125-ös ETZ-vel. Mivel eddig csak Simson-os tapasztalataim vannak, ill. a moci állapota khmmm….nem kifogástalan, sztem gyakran jövök majd…;-)))
Első kérdésem: kifúj a kipufogó a hengernél. Próbáltam a hollandert leszedni (a horonyba tüske és óvatos kalapácshasználat), de nem sikerült…..
Mi a trükkje? Jobb v. balmenetes-e? Nem szeretnék a hengerben kárt okozni….
Van itt esetleg valami tömítés is?

Lsz segítsetek, köszi!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: z25z »

nekem joval kiszelesedett a hasznalhato fordulatszam tartomany. kenytelen vagyok 3 hete az MZ-t nyuzni a varosban, mert a simson kicsit meghalt, sokszor 1800-2000 es fordulaton elpaffogok 5-ben :D
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

Kipróbáltam vasárnap a Bambi féle pufót.

ELSŐ BENYOMÁSOK:


Érzetre (nincs fordulatórám) úgy 500 rpm-el kisebb fordulatról van erő, ami jó! Ezen felül eddig 90 volt a kényelmes "kerek" tempó 5-ben, ez most úgy 100-nál van (km órám ekkor 110-et mutat). Vége ugyanannyi mint régen.

A pszichológia működik, hogy az ember jobban tépi neki, így aztán a megtett 55km-en mérve 5,5 lit./100km fogyasztást mértem. Azaz normál hajtási stílusban kábé maradt az 5 liter.

Hang tompább mint a régi dobommal, nem "DING-DIRING" hanem "PAFF-FAFARAFF-PAFF" :-)


Naszóval, a jövő szezont ezzel szándékozom lemotorozni, aztán akkor jönnek az újabb és behatóbb tapasz-nyalatok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: horhaus »

[-X
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm, én is így gondolom!
Üdv: Takzol
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: young boys »

takzol írta:Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Ha jót akarsz akkor ragaszkodsz az eredeti kipuffhoz.
Teljesitmény növelés céljára (ha azt szeretnél)beszélj Bambi mesterrel és vele csináltas egy rezót rá...
A gyári kipuffon csak rontani lehet ilyen olyan lukakkal.Javitani nem.
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

takzol írta:Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Én azt tanácsolom hogyha gyári a kifufoggód akkor ne juggasd ki nagy érték egy eredeti gyári kipufogó teljesítmény növekedést szerintem nem okozna hangosabb viszont valamennyivel lehet hogy lenne.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tanácsot szeretnék kérni a kipufogóval kapcsolatban. Nemrég ETZ-125-ös, teljesen gyári állapotú motort vettem. / Csevegő fórumban már kaptam sok jó, és figyelmes segítséget./
Vásárlás után megmutattam a motort régi motoros barátaimnak/ valamikor sokat mentek ETZ-vel/ és elhűltek, hogy milyen szép, és még a kipufogó dob vége is gyári állapotban van.Előzékenyen azonnal be akartak rajta nyomni?lukasztani? csavarni valamit, azzal az indokkal, hogy sokkal jobban fogja bírni az 5. fokozatot, és erősebb lesz. Nyugtatgattak, hogy ne idegeskedjek,ezt minden ETZ-s így csinálja, és a hangja nem fog nagyon változni. Nem engedtem, hogy hozzányúljanak, de azért mondjatok már valamit erről! Csakugyan van valamilyen bevett gyakorlat ezzel kapcsolatban? Engedjek, vagy ragaszkodjak az eredeti állapothoz?
Üdvözlettel: Takzol
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Katonai cső nyomatékosabb. De a végsebesség csökken vele. Mivel ott az volt a cél, hogy a konvoj tempóját tartani tudja minden körülmény között (terhelve, oldalkocsi, hegy, sivatag :D ). De rövidebb könyökkel ez orvosolható elvileg.

No persze mindez akko igaz, ha jól emlékszem a Mester szavaira. :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.[/quote]

Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?[/quote]

A masszívabbat úgy értem, hogy ha leütsz vele vkit nem horpad be. :)[/quote]

:d ha esetleg bunyó van lekapom és osztom a népet vele :d (már ha lenne)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:
Seri19 írta: Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.
Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?
A masszívabbat úgy értem, hogy ha leütsz vele vkit nem horpad be. :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:
nova001155 írta:Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.
Akkor teljesítménybeni külömbség nincs a gyáriéval szemben?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
Katonai masszívabb, és felfelé áll egy kicsit.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki megtudná mondani hogy mi a külömbség a katonai meg a normál gyári között persze a króm de van más is ?:D
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Dénes!

Ma direktbe 85-ös tempóval mentem be Zalaegerszegre (kb 30 km) és a tankba belenézve, közel 3 liter hiányzott. Nem téptem neki :)
Amit a kiputól vártam, félig összejött. Ma megcsináltam a fordulatszámmérőt, és tisztán látszik, hogy 3500-4500 között a mutató úgy indul meg nyél gázon, mintha bokorból ugrasztották volna. Igazából rossz értékekkel számoltam ki a hosszt, de ma - remélem - megtaláltam a helyes értékeket. Ennek megfelelően áthangolom magasabb fordulatszám-tartományba.

A karbi állításnál túl sok lehetőségem szerintem nincs. A levegőállító-csavar módosítását figyelmen kívül hagyja a gép, benzinszintet nem vehetem kisebbre, mert akkor 100 körül elfogy belőle a benzin. Fúvókát nem tudtam értelmeset szerezni, csak össze-vissza méretezettet...

Ma megnéztem a 2. rovátkás súber mit eredményezett gyertyatájon, szép sárga volt a gyertya enyhe őzbarna árnyalattal.
Így - és hogy jobban menjen :D - visszatettem a 3. ba fentről számolva.

Aztán a márkásabb karburátor beszerzése várat magára, míg nem találok újra állást. :/ Addig fabrikálok még kipufogót :D Nagy kedvem van ezzel kísérletezni.

Köszi a választ!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Azért nőtt meg a benzinigény, mert hangosabb lett, és azt várod az új kipufftól, hogy gyorsabb, erősebb legyen a gép. Ezért annyira téped neki a tesztek során mint még soha.
És minél hangosabb, annál inkább hiszi azt az ember hogy jól is megy. :)
Nem hinném, hogy a tömés milyensége számítana. Mint nemrég kiderült az én motorom is tud 10 litert fogyasztani csutkagázon. Egyébként meg 4 alatt is akár. Öhm..próbáld ki te is... :) Kevesebb gázzal...

Ha úgy is, akkor állíts a karbin, meg mindenen. Ha nem tudsz, egy Bing karbi még segíthet.
2-3000 km alatt behozza az árát. Számolj utána, mondjuk ha átlag 6-7 helyett lesz 4 liter a fogyi.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Kb 120 km-ert mentem az új kipuval, tegnap a következő beállításokkal:
Súber fentről lefelé a 3. rovátkában, benzinszint picivel a gyári érték fölött, üveggyapot lap formájában beletömve.
Ma pedig: súber fentről lefelé a 2. rovátkában, benzinszint ici-picit lejjebb, üveggyapot lazábban beletömve.

Tapasztalatok:
Első nap iszonyatosan tépett a gép, vérbeli krosszos ereje volt, hangerő elég magas :) Fogyasztás: 9 liter.
Második nap: nem tép annyira a gép, még mindig krosszos, hangerő enyhébb lett, fogyasztás ha nem tépem neki 8,5 liter körül, ha tépem neki: 9 liter.

Hadd tegyem fel a kérdést, kinek van ötlete, miért növekedett meg az utángyártott kipu 6 literes fogyasztásáról 9 literre a benzinigény? Persze gondolom a fojtás hirtelen csökkenése végett, de nekem gyanús az a 9 liter. A 7-el ki is lennék békülve.
Ja és a végsebesség továbbra sem változott, még mindig 115-120 :S
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Válasz az optikai tuningban.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

matt1989 írta:Ha 125-ösön meglehet oldani a felfelé fordítást (oldaldoboz és a barátnőm is elfér), akkor 250-esen is, azon több a hely. :)





Kép
Nem kipu téma de nekem ilyen fejidomok bejönnek hol lehet iet szerezni?
Igaz találtam plexit de olyan drágán hogy ujuj marad a boltba részemről :d
http://www.motorr.hu/13729/givi-a34d45- ... -fustszinu
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Hát én akkor is így hagyom! [-( :) Majd a következőnél talán.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ha 125-ösön meglehet oldani a felfelé fordítást (oldaldoboz és a barátnőm is elfér), akkor 250-esen is, azon több a hely. :)





Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Perec írta:Ez piszok jól hangzik, van még ebből a csőből?
Az ára 17 lett?
Krómozott, horganyzott, festett vagy saválló?
Alfa írta:Hát az enyém 5 ösben 3500-on jobban húz mint 4ben 5000en :twisted:
Bambit kérdezd, 17 volt igen, és egyik sem sztem, vagy max saválló. Ízlés szerint festheted krómoztathatod stb :roll:
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Élőben hangos :D Rendőr szerint legalábbis :D
A lefelé fordított szimpatikusabb volt, mert úgy véltem, az utasnak gondot okozhat a fölfelé hajlítás. Meg nehezebb is lett volna elrendezni.
Szerk.: Kanyarban egyelőre nem ér le, nem mertem nagyon döntögetni, mert féltem rajta xD Sokkal jobban megy, mint eddig, úgyhogy óvatosan megyegetek vele.

Köszi a dicséretet :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez hangos? :shock: :twisted:
Mondjuk a vidi csalhat... Egyébként miért lefelé fordítottad a hangtompítót? Nem ér le kanyarban?

De ha viszi a 125-öt akkor jó lett! \:D/
Grat! =D>
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Ma majdnem teljesen elkészült az első rezonátorom. 4900-5000 környékére lett hangolva (pontos adatok híján lett pontatlan). Készült videó is. Itt találjátok:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=csRV1tDIeXg[/youtube]

A rozsdásodás el lesz tüntetve :) Rendőrök szerint hangos picit, majd ha minden jól megy, lesz rá másik dob (cserélhető)
3000 környékéről (a fordulatszámmérőm nem jó :D) már húz, és olyan 5000ig dolgozik. Az utángyártott kipufogónál mérföldekkel jobb, bár a hőn áhított nagyobb fordulat nem jött össze. Viszont gond nélkül viszi a 120-125öt. Ez viszont eredmény :)

Én elégedett vagyok vele :) Vélemény?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 37 vendég