Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szekunder lánc... :-"

Egyébként nem kell leengedni az olajat, jóval a nívó szintje felett van... De ha gondolod tegyél egy deszkát a középsztender jobb lába alá, és akkor tuti nem fog folyni... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

takzol írta:Köszönöm young boys! Az olajat le kell ereszteni ennél a szerelésnél? És a lánckerék csak úgy levehető, vagy lehúzó is kellene?
kell hozzá lehúzó, azt a szerelési kézikönyvben megtalálod, onnan le tudod gyártatni.
Viszont a kis lánckerék (ha jó állapotú a primer lánc!!!) csak úgy jön le a helyéről, ha a kuplungot is leszeded.
Ennek a menete le van írva a kézikönyvben, töltsd le és olvasd el!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm young boys! Az olajat le kell ereszteni ennél a szerelésnél? És a lánckerék csak úgy levehető, vagy lehúzó is kellene?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: young boys »

takzol írta:A szekunder lánc kis lánckerék alatti szimmeringet szeretném kicserélni. A művelethez szívesen fogadnám a segítő észrevételeiteket.Milyen menetes a csavar , lánckerék lehúzása, célszerszám szükséglet , milyen szimmeringet vegyek, stb. A teleszkóp szimmeringnél is sokat segítettek a fórumozó Etz-s társak. Kis ETZ-m van. Előre köszönöm.
Üdv: Takzol
Semmi gond azzal a cserével...
Kell 27-es kulcs, kis kalapács, egy üthető csavarhúzó(lapos), egy 8x200-as lapos csavarhúzó, szimering...
Az alátét lemezt lehajtogatod...Sebességbe (5.) teszed a gépet...rátérdelsz vagy jobb kézzel jó erősen lenyomod a féket és a 27-es kulccsal lelazítod az anyát...Azt hiszem bal menetes...Leveszed a lánckereket...lesz alatta 4 db M4-es süllyesztett fejű csavar...Azt kitekered és máris a kezedben van a szimering ház...Kicseréled és fordított sorrendben vissza szereled...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: takzol »

A szekunder lánc kis lánckerék alatti szimmeringet szeretném kicserélni. A művelethez szívesen fogadnám a segítő észrevételeiteket.Milyen menetes a csavar , lánckerék lehúzása, célszerszám szükséglet , milyen szimmeringet vegyek, stb. A teleszkóp szimmeringnél is sokat segítettek a fórumozó Etz-s társak. Kis ETZ-m van. Előre köszönöm.
Üdv: Takzol
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

DrV írta:A blokk sztem nincs elferdülve, mert a lánc nem féloldalasan megy, teljesen egyvonalban van minden. Leszedtem a hátsó kereket és a fogaskeréknél semmi különöset nem tapasztaltam, látszólag minden rendben van.
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtől :smt013 Eddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
Ha túl feszes a lánc akkor is tud hülye hangokat adni.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

A blokk sztem nincs elferdülve, mert a lánc nem féloldalasan megy, teljesen egyvonalban van minden. Leszedtem a hátsó kereket és a fogaskeréknél semmi különöset nem tapasztaltam, látszólag minden rendben van.
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtől :smt013 Eddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ez csak most jött elő, kb 40 kmre. Zakó meg kb 2 éve volt, azóta még fel sem dőlt.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Cickány »

Adódhat esetleges zakóból is...
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

A blokk ferdeségére még nem is gondoltam :shock: Pedig nincs tuningolva.
A piactéren hirdetett erősített blokktartó mennyire megbízható?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára DrV 2011.04.30. 22:32-kor.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

DrV írta:Üdv!

A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
És a blokk nem FERDE? Az is elég sűrűn elő szokott fordulni!! A legtöbb kettőötvenes ETZ blokk tartó bakjai, lemezei eldeformálódnak, és ebből adódik hogy a lánc ugrál, pattogva akadozva megy, mert rá akar kapni a fogaskerék hegyére, oldalirányból! Ezeket is vizslasd + !
...Az hagyján hogy eltörik a bakelited, de pl a leeső lánc begyűrődhet az első vagy hátsó lánckereked mellé, és akkor a h. kereked BLOKKOL :!: ez mennyire lehet biztonságos bármekkora sebességnél? :-k :smt029
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

DrV írta:Ha jól értem az iróniát akkor csere érett?
:smt023

Jól érted.Ezzel nem érdemes szórakozni.Nagyon balesetveszélyes.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

Ha jól értem az iróniát akkor csere érett?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kupi »

MrDok írta:
DrV írta:Üdv!

A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt! :twisted:
Mikor beteszed 1-be és nem tudsz elindulni mert már kis fordulaton is átugrál a lánc akkor cseréld! :wink:
Jó esetben a szétszakadó lánc még a bakelitet is viszi, esetleg a blokkot belülről, ne cseréld még, kalandosabb lesz az életed hidd el!
Az biztos és ha beszorul a kerék a szakadt lánc miatt mind egyszer nekem"az ám az igazi adrenalin bomba!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

DrV írta:Üdv!

A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt! :twisted:
Mikor beteszed 1-be és nem tudsz elindulni mert már kis fordulaton is átugrál a lánc akkor cseréld! :wink:
Jó esetben a szétszakadó lánc még a bakelitet is viszi, esetleg a blokkot belülről, ne cseréld még, kalandosabb lesz az életed hidd el!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: DrV »

Üdv!

A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
KEHeS
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.04.11. 17:56
MZ-d típusa: Mz Ts 125/160

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KEHeS »

MrDok írta:
Gaszika írta:Sziasztok!

125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.
fel kell löketni 150/1re, semmi baja se lesz tőle, gyári 125ös főtengely simán elbirja és 5. gongban úgy megy , mint 125ösként 4.ben!
haver is ugyan így volt, megfúratta, majd kettőnkkel is simán ment 90es utazó tempót, mert volt "tartalékerő".
szólóban meg simán jobb volt, hirteleneb lett neki a gép azzal a +2LE-vel kb
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gaszika írta:Sziasztok!

125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: young boys »

Perec írta:Én ma raktam fel a 250-esre egyel kisebbet. Elvileg gyárim volt.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog :)
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.

Gaszika írta:Sziasztok!

125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Nekem gyári 15 fogas van elől...Ha jók a beállítások teljesen frankó...3-4-hez meg lehetne a 16...17 fogas is elöl...
Jobban széthúzhatták volna ezt a két áttételt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én ma raktam fel a 250-esre egyel kisebbet. Elvileg gyárim volt.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog :)
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.

Gaszika írta:Sziasztok!

125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Kép
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv.

De meg van.15-ös volt benne.Meghajtó kereket tudok venni csak hozzá való tengelyt nem.
12-esből van kerék és tengely is.A 12 fogú elvileg az ETZ/250-esé,mekkora a hátsó kerekének az átmérője?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Baka Mz írta:Üdv.

Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
Ebben az esetben az áttétel aránya miatt a 12- eset javaslom, de pl Nyakas, vagy Bambi biztos jobban tudja.
(indoklás: kisebb a kerék kerülete, ezért a spirált gyorsabban kell pörgetni ahhoz hogy az óra a megfelelő értéket mutassa, mert ugye az órák egyforma belső szerkezetűek)Nincs meg az eredeti, ami benne volt?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv.

Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Baka Mz írta:Üdv mindenkinek!

A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Akkor ez a különbség a 16, és 18 "-os kerekek km meghajtóinál?
Valószínűleg a 15-öst kell venned, az forog kevesebbet ugyanolyan meghajtónál, mert ugye 18" -os a hátsó kereked.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Baka Mz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2011.02.10. 20:20
MZ-d típusa: Matt zöld/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Baka Mz »

Üdv mindenkinek!

A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Köszi Csikin!

Ha jól emlékszem az Odor-motor árulja a 17 fogú kereket, ha érdekel...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

Lóri írta:Üdv!
Kérdeznék:

Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?

Köszi előre is!
Jó az a 15ös előre. 16-17-el megváltoztatod az áttételt és elvileg nagyobb lenne a sebessége, de valószínűleg csak lustább és lassabb lenne. 16os volt gyárilag a 150-eseken. 17est nem tudtam hogy lehet kapni.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csikin »

feri220 írta:Sziasztok!
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.

Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?

125nél 15 150nél 16fogú. Az hogy hirtelen kevesebbet mér az passz.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!
Kérdeznék:

Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?

Köszi előre is!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Sziasztok!
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.

Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gery »

nekem simosnnál hintázott az ora akkor amikor összecsavart spirált raktam bele.(havertol kaptam és szépen összetekerte) vettem egy ujat amit nem tekertem össze és azzal nem hintázott.



Gery
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dávid »

Köszönöm szépen a gyors válaszokat :D
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dávid »

z25z írta:igen az utangyartas remekebe futottal bele....en az utca vegeig jutottam vele anno, olyan puha anyagbol volt, hogy kessel tudtam farigcsalni...
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
Azért kellett kicserélni, mert az eredeti már annyira elkopott hogy pontatlanul mért+ hintázott a mérés
A láncvédő bakelit sem eredeti, de az már régebben (2éve) lett kicserélve és abba tettem vissza még az eredeti meghajtást. Az eddig bírta. Úgyhogy teljesen tanácstalan vagyok a problémába. Megpróbálok eredeti alkatrészt szerezni.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

igen az utangyartas remekebe futottal bele....en az utca vegeig jutottam vele anno, olyan puha anyagbol volt, hogy kessel tudtam farigcsalni...
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

dávid írta:Sziasztok!!!
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
jó minőségű utángyártott alkatrészek...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: dávid »

Sziasztok!!!
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

festékes írta:hmmm... ez nem tűnik túl bonyolultnak :D
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta? :-k
annyira azért nem,de kattogott rendesen úgy pedig én nem mentem volna 1m-se!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

hmmm... ez nem tűnik túl bonyolultnak :D
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta? :-k
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Szia Festékes! nálam is ezek a prolémák jöttek elő amikor hátsó lánckerék csere volt.a megoldás: 4mm-es alu alátét volt amit a láncvédő burkolat és a lánckerék között lett elhelyezve. a kattogás megszünt,köszi Bambi mesternek!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Szóval a helyzet az,hogy viszatettem a régi lánckereket,igy jóval kevesebb a súrlódás csak annyi,amit az új did csinál a láncvezetőkben.Viszont a kattogás enyhébben,de megvan,sztem meg is volt csak eddig nem nagyon figyeltem rá,úgyhogy valszeg lehet benne valami a blokktartó témával is :(
Sunbim barátom igazán frappánsan leírta a gyógymódot,de ez az én szakmai és szerszámbeli képességeimet,mint pl hegesztés túlszárnyalja,úgyhogy elviszem egy motorszerelő ismerősömhöz,aki ráadásul egy kicsit vadregényes helyen lakik,dimbes dombos tájon,úgyhogy még terepmotorozom is egy kicsit :D
Mégegyszer köszi a szakszerű válaszokat mindenkinek =D>
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kill írta:"festékes!
Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék,,

Ez így van, plusz még hozzáadódik a DID lánc robosztusságából adódó széleségkülönbség. Ami a láncvédő gumiban lényegesen passzosabban fut, de ahogy Dénes mondta: ,,majd bekopik" . :D Ezzel a résszel sajnos nem tudsz mit csinálni. A kattogás a h. kerék hátrafele forgatásánál nekem is jelentkezett, a blokktartó konzolok ferdesége/furatainak kikopása miatt, mivel az első lánckerék félrekapott. Ezt megerősítéssel, furat felhegesztéssel, esetleg + egy alátétet felhegesztéssel megerősítheted. Én az anyákhoz is felhegesztettem egy plussz egy anya erősítést (épphogy elfér a blokk lánckihajtásánál ;) ) A blokktartó 8-as csavarokat kicseréltem 10.9-es szakítószilárdságúra. Éés ha már sikerült leszenvedni a h.lengőkart a blokktartók levétele miatt, akkor már megéri a blokktartók szilentjeit is kicserélni.
...de lehet hogy nem lesz velük semmi gond, Te ,,máz lista" ! :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Persze ennyit megér esztergályos ismerős van \:D/

Egyébként jut eszembe a burkolatról az Alföld túrán Bambi gépén mintha csak felül lett volna burkolat és védő,gondolom a km óra kihajtásig alul pedig szabadon futott a lánc,de lehet nem jól emlékszem :-k
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Maradhat a burkolat. Csak akkor szedd szét, és esztergáltass le az aluöntvényből, hogy egy síkban legyen a lánckerékkel.
Mert szét fogja barmolni a bakelitet, a km kihajtás tokját, és lehet a tengelyt is :?

Kérdés, hogy ha leveszik onnan az anyagot, akkor nem-e esik le maga a lánckerék :S
Mindenképp szedd szét, és nézd meg mielőtt elmész vele szvsz... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Holnap lesz egy hosszabb próbaút,aztán tényleg szétszedem és megnézem mi tapasztalható odabent :-k
Mint írtam a rovátkák sem passzolnak a kerékkel úgyhogy nem lehetetlen,hogy a lánckerék a hunyó,lehet hogy igazad van Kill,a burkolat nélküli dologban is,de én szeretném ha nekem így burkoltan működne ahogy kell,hiába én már csak ilyen maradi vagyok :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

festékes!

Ha kattog is, akkor szinte biztos az amit mondtam. :(
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi a válaszokat,kicsit járogatok vele,aztán majd kiderül,hogy mi a helyzet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Vagy menj vele egy 20-30 km-t valami csendes ki úton (ha baleset lenne a lánc virgonckodása miatt...), és hazaérve szedd szét, nézd meg hol vannak kopásnyomok (fényes felületek, ahogy Dénes is írta kimart gumik, bakelitek). Ha a lánckereken -> egyenesfutás, blokktartó. Ha máshol, akkor meg "majd bekopik". Még az is lehet h az utángyártott lánckereken egyszerűen máshol van a fogaskoszorú mint kéne. Elég nehéz kideríteni, mert nincs mihez viszonyítani.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem majd szépen ledarálja a bakelitből, gumiból ami nem kell neki, aztán jó lesz. :) (ha attól kattog, hogy a lánc, fogaskerék hozzáér a bakelithez)

Nekem is ilyet csinált DID lánc csere után. Aztán a blokknál (kis lánckerék) felhalmozódott egy marék gumi és bakelitreszelék. :D
És most már "csendes".

Ez van, ilyen ez a popszakma. Mz szakma. Izé..értitek. :)

Ahogy zsebi is írja, lehet hogy a blokktartó miatt van.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

festékes írta:...Csak az a hangos kattogás mikor hátrafelé tolom a motort vagy forgatom a kereket az nagyon nem tetszik! ...
ilyet akkor is csinál, amikor a kis lánckerék és a hátsó nem fut egyvonalban. Pl. blokktartó elgörbült. És hogy miért az új lánckerékkel csinálja? Mert a fogak minden irányból kopnak, tehát keskenyebb is lesz. A lánc is kopik, most, viszont, hogy minden új, már a kisebb eltérés is hanggal jár.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 39 vendég