Futómű
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Halli!
Gyárilag 3.50-es ezt nyilván tudod,elvileg bemegy a 4,10-es,csak nem tom 16-osba van e,de miért akarsz szélesebbet?
Gyárilag 3.50-es ezt nyilván tudod,elvileg bemegy a 4,10-es,csak nem tom 16-osba van e,de miért akarsz szélesebbet?
- AtoZz
- biciklis
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva
Re: Futómű
mien széles gumi fér be ts250/1 hátra, 16colos?
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Futómű
Kösz Urak
Gyanítom, hogy a felső villahíddal lesznek inkább gondjaim.
Legfeljebb teszek felülre is alsót.
Gyanítom, hogy a felső villahíddal lesznek inkább gondjaim.
Legfeljebb teszek felülre is alsót.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nekem olyan van a 251-en mint az első képen, csak a vékonyfalú részeken van egy-egy furat, amikben műanyag védőgyűrűk vannak. És van olyan is amin csak egy ilyen furat van.
Ebben kettő van:
Ebben kettő van:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.11.11. 22:53-kor.
Re: Futómű
Ezek a kiflik mindkettő ETZ.
Három féle alsó kifli öntőformát használtak,évjárattól függően.A harmadik az amit conus mond.
Három féle alsó kifli öntőformát használtak,évjárattól függően.A harmadik az amit conus mond.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Csatlakozó méretek egyformák, főleg az alsó kiflik térnek el, ahogy a képeken látszik.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
nem egyforma. ezt bizton állítom. a képek alapján is. nekem pl. az alsó villakifli öntvényben van egy kb 15 mm-es furat, abban egy gumi tömszelence amin keresztül megy le a fékcső a féknyereghez. gyárilag a robbantott alkatrészjegyzék ábrán is így szerepel a 125/150 etz szériánál. ezelőtt egy pár évvel 2 v. 3 találtam gyöngyösön az omega motors-nál még zsír új etz első futóművet raktáron. eredeti ndk-st. érdekes módon azon se volt ez az extra lyuk, lehet h a 250-es szériához már kifelejtették? mindegy. talán még megvan nekik.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Futómű
1/4 coll (6,35mm). Talán 21db megy egybe, de összerakásnál kiderül. Az alkatrészjegyzékben benne van pontosan mennyi kell, de vegyél leejtésre is.pviktor írta:ES250/2-es kormány csapágyához mekkora csapágy golyókat kell venni és mennyit? Köszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
egyszerűbb ha komplettan veszed kosárral együtt. szerintem.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Futómű
ES250/2-es kormány csapágyához mekkora csapágy golyókat kell venni és mennyit? Köszi
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Futómű
A kormánysúlynak nincs köze ehhez.Forrest írta: Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
A kormányvégsúllyal a kormányt hangolják olyan saját rezgésre, amit a motor normális fordulatszám tartományban nem produkál. Így nem erősíti fel a motor rezgéseit, magyarul nem zizeg a cső a kezedben. Nem zsibbad el a kezed, kevésbé fárasztó stb stb.
Motor vagy autó? Mondjuk MZ-felnit kár görgőzni, mert a munka többe kerül mint egy új felni.jarumasz írta:HELP!!! Valaki tud alu felni görgőzést??????
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek?
Autó felnijavító meg van egy csomó.
Pl Győr Sáhó gumis 96/449-130
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Futómű
HELP!!! Valaki tud alu felni görgőzést??????
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek?
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek?
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha sokat mész szar úton vagy mondjuk versenyzel, akkor a lengéscsillapító olaj talán kicsit kevésbé habosodik fel terhelésre, így nem fogja annyira elhagyni magát a futómű hosszabb megterhelés után sem
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
mindegy csak 15w legyen a viszkozitása ha jó sportos futóművet akarsz
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Futómű
Sziasztok!
Teló felújításhoz milyen olajat használjak szerintetek? Mol terméket (hydro SA 15 ami egy hydroalika olaj) vagy Castrolt ami spéci lengéscsillapító olaj? Árban ugyan az.
Köszi, üdv: Boge
Teló felújításhoz milyen olajat használjak szerintetek? Mol terméket (hydro SA 15 ami egy hydroalika olaj) vagy Castrolt ami spéci lengéscsillapító olaj? Árban ugyan az.
Köszi, üdv: Boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Futómű
Azt is szitálásnak hívják, amit az első motoros művel a linkelt felvételen?
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... eken-72856
Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... eken-72856
Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Futómű
Akkor nyugodt vagyok azóta nem is próbáltam a végét nem is szitált egyszer sem annyi baja van szerintem a telómnak hogy a szimeringje gatya mikor álló motornál behúzott elsőfékkel lökdösöm "szörcsög" az olaj nagy fékezéskor meg nagyon előre"bukik" a motor az meg lehet hogy rugó?KILL3R etz írta:Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...nova001155 írta: Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...nova001155 írta:Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Futómű
Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Én sem tudom mitől szorul. De szerintem a kábelek fogják az enyémet. Mert nem ropog-kopog... Direkt átnéztem miután mondtad.
De szerintem is a csapágyazás környékén lesz valami kopás...
De szerintem is a csapágyazás környékén lesz valami kopás...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
Dénes !
ha bambi szerelte, akkor f\ngom sincs.
ha bambi szerelte, akkor f\ngom sincs.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Conus:
Nemtudom mi az a támcső, de tegnap rakta rendbe bambi a telót. Ha valami kopott vóna észrevette vóna. Valamit cserélt is, de az nem volt lyuggatott.
Killer:
Hideg aszfalt? Az lehet. De attólmég veszettül szitál és így könnyebben csúszik-kúszik. Guminyomás is szokásos volt.
Kormány: Nem láttam a tieden kormányszorítót. Az megoldás lehet? De ha nincs szorítód, akkor mitől szorul a tied? Azt tudom, hogy eredetit nehéz beszerezni, nade csinálni maszekba? Nem lehet amugy?
Ja és ha már itt vagyunk: tök jó lett a motor úttartása. Poén hogy, hogy megszokja az ember a folyamatosan-lassan romló állapotokat, aztán egy kis szervíz-olajcsere után mennyire érződik a javulás. Tehát amugy fasza!
Nemtudom mi az a támcső, de tegnap rakta rendbe bambi a telót. Ha valami kopott vóna észrevette vóna. Valamit cserélt is, de az nem volt lyuggatott.
Killer:
Hideg aszfalt? Az lehet. De attólmég veszettül szitál és így könnyebben csúszik-kúszik. Guminyomás is szokásos volt.
Kormány: Nem láttam a tieden kormányszorítót. Az megoldás lehet? De ha nincs szorítód, akkor mitől szorul a tied? Azt tudom, hogy eredetit nehéz beszerezni, nade csinálni maszekba? Nem lehet amugy?
Ja és ha már itt vagyunk: tök jó lett a motor úttartása. Poén hogy, hogy megszokja az ember a folyamatosan-lassan romló állapotokat, aztán egy kis szervíz-olajcsere után mennyire érződik a javulás. Tehát amugy fasza!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
hűlő aszfalt az...
dénes!
a támcső mennyire kopott az első teleszkópban? lyuggatott tárcsát cseréltél benne valaha is?
dénes!
a támcső mennyire kopott az első teleszkópban? lyuggatott tárcsát cseréltél benne valaha is?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Dénes!
Sejted már miért "szorul" a kormányom?
Egyébként nem lehet, hogy nem a szitálás, hanem a hűlő aszfalt miatt csúsztál meg?
Sejted már miért "szorul" a kormányom?
Egyébként nem lehet, hogy nem a szitálás, hanem a hűlő aszfalt miatt csúsztál meg?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ma majdnem elestem motorral. 50-60km/h-val vettem volna be egy jobbos kanyart, de ilyen sebességnél állandóan beráz a kormány, ha döntöm akkor meg mégjobban. Az eleje kicsúszott, de sikerült úrrá lenni a helyzeten. Bár a bakancs talpáról lejött némi a gumi.
Ilyenkor amugy mit szokás tenni? Mindig is ilyen volt a motor, de még sosem volt probléma ebből. A cseréljem ki ezt-és ezt kezdetű hozzászólások hiábavalók, mert évek alatt már minden ki lett cserélve és sosem hagyta ezt abba.
Nyilván nincs rá megoldás... Ne kanyarodjak olyan sebességgel, mi?
Ilyenkor amugy mit szokás tenni? Mindig is ilyen volt a motor, de még sosem volt probléma ebből. A cseréljem ki ezt-és ezt kezdetű hozzászólások hiábavalók, mert évek alatt már minden ki lett cserélve és sosem hagyta ezt abba.
Nyilván nincs rá megoldás... Ne kanyarodjak olyan sebességgel, mi?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Futómű
sunbim írta:Young boys jobbulást kívánunk!
Üdv.: Sunbim
Köszönöm!
Rajta vagyok az ügyön!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Futómű
Young boys jobbulást kívánunk!
Üdv.: Sunbim
Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Futómű
gabsic írta:Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.
Üdv YB
Féknyerget leveszed.
Zárócsavart felül kicsavarod, alsó kifliben a 8-as csavarokat meglazítod és kiveszed cakkompakli az egészet sárvédőstül, kerekestül. Ekkor is megforgatod a krómszárat és látszik ha nagy hiba van benne.
Egyébként erről eszembe jutott egy sztori:
Dani haverom a születésnapjára kapott (simson-szerű) Puch mopeddel részegen egyenesen nekiment a koli falának A villa az alsó kiflinél megrogyott, kb 10 centivel hátrébb került az első kerék. Nagy ügyet nem csinált belőle mikor másnap kijózanodott, egyszerűen felült rá és bement vele az egyetemre. Mindez kb 5 éve. Azóta is görbe a villa, pöppet más a villaszög mint gyárilag, a kerék üt, de a motor ettől még megy (MZ az más kategória, mindenképpen csináld csak meg, mivel az ETZ nem 40es végsebességgel hasít)
Az biztos hogy nem 40-el hasit(kb 65 km/h volt a sebességem mikor ütköztem a biciglissel) mert mentem vele 105 km/h-val mikor hoztam haza a gépet.
Szeretném újra rendbe rakni a gépet miután rendbe jöttek a törött csontok.
Köszönöm a segitséget!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.
Üdv YB
Féknyerget leveszed.
Zárócsavart felül kicsavarod, alsó kifliben a 8-as csavarokat meglazítod és kiveszed cakkompakli az egészet sárvédőstül, kerekestül. Ekkor is megforgatod a krómszárat és látszik ha nagy hiba van benne.
Egyébként erről eszembe jutott egy sztori:
Dani haverom a születésnapjára kapott (simson-szerű) Puch mopeddel részegen egyenesen nekiment a koli falának A villa az alsó kiflinél megrogyott, kb 10 centivel hátrébb került az első kerék. Nagy ügyet nem csinált belőle mikor másnap kijózanodott, egyszerűen felült rá és bement vele az egyetemre. Mindez kb 5 éve. Azóta is görbe a villa, pöppet más a villaszög mint gyárilag, a kerék üt, de a motor ettől még megy (MZ az más kategória, mindenképpen csináld csak meg, mivel az ETZ nem 40es végsebességgel hasít)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Futómű
redocstomi írta:Szevasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.
Szia
Fel kell pontozzad körbe a csapágyházat egy pontozóval, minden pont között kb. 5mm legyen a távolság, így jó lesz a csapágy felfekvése. A pontozás előtt alaposan zsírtalanítsd le és távolítsd el az összes szennyeződést.
Miután kész a pontozás, 2 komponensű epoxi ragasztóval vékonyan kend be a felpontozott felületet és a csapágyat és egy műanyag kalapáccsal üsd be a csapágyat a helyére.
Ha ki kell szedd a csapágyat, fel kell melegítened a csapágyházat és elenged a ragasztó és simán ki tudod ütni.
Ez egy verzió, de van több is, mondjuk ez a legolcsóbb.
Drágább: Cseréld ki a kerékagyat, vagy a komplett kereket, vagy perselyeztesd meg.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Futómű
Szevasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Futómű
gabsic írta:A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Az egyszerű, ha nincs prizma meg óra: szétszedve a telót SÍK felületen görgetve a krómos szárat látható benne a görbület.
A nagyon egyszerű: kihúzod a teleszkópot a villafejből, de szét nem szeded. Satuba fogod a csúszócsövet (az aluminiumot), és a krómszárat forgatod. A végén látható ha görbe (üt). Ez kopott telónál már nem pontos módszer!!!
Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.
Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Az egyszerű, ha nincs prizma meg óra: szétszedve a telót SÍK felületen görgetve a krómos szárat látható benne a görbület.
A nagyon egyszerű: kihúzod a teleszkópot a villafejből, de szét nem szeded. Satuba fogod a csúszócsövet (az aluminiumot), és a krómszárat forgatod. A végén látható ha görbe (üt). Ez kopott telónál már nem pontos módszer!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Futómű
Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Futómű
Haliyoung boys írta:Bambi Mester!
Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.
Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.
Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpáros miatt eldobtam a gépet...
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör
Az indexek nem sérültek...
Ezen kivil a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).
Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?
Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Sajnos az mz telók könnyen görbülnek,így lehetséges,hogy a krómszárak elmentek.Ha szemmel nem látszik,de mérve igen,akkor nagy az esély arra,hogy a kiflik nem mentek el.Mielőbbi gyógyulást kívánok
üdv bambi
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Futómű
Bambi Mester!
Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.
Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.
Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpáros miatt eldobtam a gépet...
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör
Az indexek nem sérültek...
Ezen kivül a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).
Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?
Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.
Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.
Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpáros miatt eldobtam a gépet...
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör
Az indexek nem sérültek...
Ezen kivül a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).
Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?
Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Én is láttam már korábban ilyen megoldást. Valami böhöm nagy túraenduró motor (valami japán..?) küllői voltak így összahúzva. Akkor nem jöttem rá, hogy minek. Tehát ez egy igazi túrás specialitás.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Megtaláltam az usb kábelt...
Szóval ilyen volt:
Zsakfos: Bár lehet hogy mindenkinél jó az utánygyártott, és csak én fogtam ki gyárilag selejtet, de vesztenivalód akkor sincs a gyorskötözéssel...
Szóval ilyen volt:
Zsakfos: Bár lehet hogy mindenkinél jó az utánygyártott, és csak én fogtam ki gyárilag selejtet, de vesztenivalód akkor sincs a gyorskötözéssel...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Na most belémtetted az ideget.gabsic írta:
Ja egyébként a küllő.... A tavasszal berakott csodás utángyártott MO-FUCK-ER-es küllő adta meg magát, nem pedig egy gyári. Milyen meglepő, nem?
Nekem a hátsó kerekemben csak Mofás külő tartózkodik.
Azt hiszem jobb az óvatosság,úgyhogy meggyorskötözöm én is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Gyorskötözővel megoldottam, így esztétikusabb voltnyakas írta: A szigetelöszalag is jó
Nyakas! Pár napja írtam privátban, véleményed kérve. Tudnál válaszolni ha van időd? Köszi!
Ja egyébként a küllő.... A tavasszal berakott csodás utángyártott MO-FUCK-ER-es küllő adta meg magát, nem pedig egy gyári. Milyen meglepő, nem?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómű
A szigetelöszalag is jógabsic írta:Még Tátra túra előtt valakinek elszakadt egy küllője, és beesett a fékdobba, ott pedig összegyűrődött.
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van???
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-vissza A küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent...
A viz szalad, a kő marad!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Még Tátra túra előtt valakinek elszakadt egy küllője, és beesett a fékdobba, ott pedig összegyűrődött.
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van???
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-vissza A küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent...
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van???
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-vissza A küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Futómű
Köszönöm szépen a gyors választ!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
6302, érdemes zárt csapágyat, nincs vele gond és tiszta.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Futómű
sziasztok!
olyan kérdésem lenne, hogy 251-nél milyen csapágy a kettő hátsó kerékcsapágy? mi a jele?
sajnos a honlap nem megy, fórumon pedig nem találtam.
érdemes zárt csapágyat venni oda, ugye?
köszi előre is!
Máté
olyan kérdésem lenne, hogy 251-nél milyen csapágy a kettő hátsó kerékcsapágy? mi a jele?
sajnos a honlap nem megy, fórumon pedig nem találtam.
érdemes zárt csapágyat venni oda, ugye?
köszi előre is!
Máté
Re: Futómű
Oké,köszönöm.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
hat mondjuk szetszeded, teszel bele teleszkopolajat, meg uj szimmeringet. ha ez sem eleg, akkor esztergaltass a felso zarocsavarok ala vaspogacsakat hogy kemenyebb legyen a rugo.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Futómű
Sziasztok. Az első teleszkópom le is és fe lis koppan, mit lehetne vele csinálni? Mert nagyon zavaró, hogyha belemegyek egy gödörbe akk lekoppan, ha meg vmi meredekebbről megyek le akk meg fel. Előre is köszi a segítséget.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 7 vendég