Blokk
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
- MZ-d típusa: TS125
Re: Blokk
Szét lett szedve mind a kettő blokk. Különböző a forgattyúsház, meg a főtengelynek a végénél az egyik menetes, a másik meg kúpos.
Más évjáratú blokkok lehetnek, vagy nem tudom. Szóval nem sikerült összehozni.
Más évjáratú blokkok lehetnek, vagy nem tudom. Szóval nem sikerült összehozni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
conus írta: különböző blokkfelek is összepárosíthatóak mz esetében (saját tapasztalat)
Vannak szakemberek akik szerint ez nem egészséges dolog!
A gyárban az összeszerelt blokkfeleket fúrják"vonalba.
Ha nem a párjával szerelik a blokkfeleket,a főtengely nem lesz egy vonalban és hamarabb tönkremennek a főtengely csapágyak meg egyéb dolgok.
Na persze én nem próbáltam még és lehet semmi bajt nem okoz.
Nem tudom.
Ki kell próbálni.
Azért ezügyben nagyon kiváncsi lennék a Mester véleményére.Ha valaki ő biztos tudja ezt!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hajtókar szerintem dettó ugyanaz. különböző blokkfelek is összepárosíthatóak mz esetében (saját tapasztalat)Kovi888171 írta:Sziasztok! Van egy MZ TS 125-ös, és egy MZ TS 150-es (fordulatszámmérő kihajtással) blokkom. Mind a kettő hiányos. A kettőből szeretnék egyet összerakni, és olyan kérdésem lenne, hogy mennyi változtatás van a két blokk között. A hajtókar egyezhet a 125, és a 150 ccm között? Valamint a blokkfelek is egyezhetnek??
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:
Ati
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Enyém is pirossal van, és nállam sem virít.zsakfos írta:Nekem pirossal van és nem virít.conus írta:punisher!
ócsó és jó:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910
nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
- MZ-d típusa: TS125
Re: Blokk
Sziasztok! Van egy MZ TS 125-ös, és egy MZ TS 150-es (fordulatszámmérő kihajtással) blokkom. Mind a kettő hiányos. A kettőből szeretnék egyet összerakni, és olyan kérdésem lenne, hogy mennyi változtatás van a két blokk között. A hajtókar egyezhet a 125, és a 150 ccm között? Valamint a blokkfelek is egyezhetnek??
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:
Ati
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:
Ati
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nekem pirossal van és nem virít.conus írta:punisher!
ócsó és jó:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910
nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Kapcsolóköröm? Lehet suta vagyok de nem tudom beazonosítani. Esetleg nem tudnál egy képet linkelni róla?Seri19 írta:Ha 250esed van akkor a 3as kapcsolókörme elkopott és a léptető villa nem tudja a helyén tartani nagyobb erőhatásnál. Lehet hogy nem kapcsoló körömnek hívják.
De ez a cucc kapcsolja az 1et meg a 3at.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
punisher!
ócsó és jó:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910
nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között.
ócsó és jó:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=909910
nekem ilyennel van összerakva a két blokkfél+bal dekni.
ja és fekete színű, ugyanis az agyvérzés kerülget amikor meglátom h piros szerelőpaszta virít a két blokkfél között.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
http://www.nicro-europe.eu/punisher írta:Valmi márka vagy márka ajánlat?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Valmi márka vagy márka ajánlat?kiszsebi írta:Tömítőpasztávalpunisher írta:Szép napot mindenkinek!
A blokk középső két felét milyen pasztával ajánlott tömíteni?
Fontos, hogy hő-, olaj és benzinállót keress. Általában a grafitos adalékot tartalmazó cuccok jók.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Tömítőpasztávalpunisher írta:Szép napot mindenkinek!
A blokk középső két felét milyen pasztával ajánlott tömíteni?
Fontos, hogy hő-, olaj és benzinállót keress. Általában a grafitos adalékot tartalmazó cuccok jók.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Ha 250esed van akkor a 3as kapcsolókörme elkopott és a léptető villa nem tudja a helyén tartani nagyobb erőhatásnál. Lehet hogy nem kapcsoló körömnek hívják.
De ez a cucc kapcsolja az 1et meg a 3at.
De ez a cucc kapcsolja az 1et meg a 3at.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha csilingel a főtengely akkor vidd vissza, hogy rossz.
Legfelül a hajtórúd és a dugattyú közötti axiális játék.
Középen a görgőkosár és a főtengely közötti axiális játék.
Alul a hajtórúd és a főtengely közötti axiális játék.
Hajtórúd radiális játék új alkatrésznél 0.015-0.03 mm
Azt írja a könyv, hogy 0.05mm-től felújítandó a főtengely.
Legfelül a hajtórúd és a dugattyú közötti axiális játék.
Középen a görgőkosár és a főtengely közötti axiális játék.
Alul a hajtórúd és a főtengely közötti axiális játék.
Hajtórúd radiális játék új alkatrésznél 0.015-0.03 mm
Azt írja a könyv, hogy 0.05mm-től felújítandó a főtengely.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm a hozzászólást!
Szóval igen, a hajtórúdnak oldalirányban valóban el kell tudnia csúszni, nyilván az illesztésekből adódó eltérések miatt. De mikor oldalirányban kotyog is rajta, az szerintem a tűgörgőknek már olyan kopása ami nem egészséges. Egyik kezemmel felfelé megfeszítettem a dugattyút a másikkal meg a tetejére ütöttem, és halhatóan kotyogott. A széthúzásnak meg nem örülök, hiszen minden bontás egy rontás. De amikor az ember már 400e fölött jár álmai motorjának megvalósításában, és eljön a varázslatos pillanat amikor először beindítja, akkor egy marék hatos anya hangja a fazékban rázogatva nagyon elkeseríti. Mindenhol átnéztem és máshol nem találtam kivetni valót.
Üdv!
Szóval igen, a hajtórúdnak oldalirányban valóban el kell tudnia csúszni, nyilván az illesztésekből adódó eltérések miatt. De mikor oldalirányban kotyog is rajta, az szerintem a tűgörgőknek már olyan kopása ami nem egészséges. Egyik kezemmel felfelé megfeszítettem a dugattyút a másikkal meg a tetejére ütöttem, és halhatóan kotyogott. A széthúzásnak meg nem örülök, hiszen minden bontás egy rontás. De amikor az ember már 400e fölött jár álmai motorjának megvalósításában, és eljön a varázslatos pillanat amikor először beindítja, akkor egy marék hatos anya hangja a fazékban rázogatva nagyon elkeseríti. Mindenhol átnéztem és máshol nem találtam kivetni valót.
Üdv!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Oldalirányban van mozgástere, mert a dugattyúban van vezetve a hajtórúd. A szögkitérést nem tudom, mert ahhoz radiálisan is lógnia kéne. Ha ott jó akkor ne foglalkozz vele, úgyis merőlegesen áll.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hali!
Fontos lenne hogy aki járatosabb nálam a témában, válaszoljon a kérdésemre, ugyanis sok mindent be kell terveznem:
Sziasztok Mesterek!
Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.
kr
Ne vegyétek erőszakoskodásnak,
Köszönöm szépen!
Fontos lenne hogy aki járatosabb nálam a témában, válaszoljon a kérdésemre, ugyanis sok mindent be kell terveznem:
Sziasztok Mesterek!
Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.
kr
Ne vegyétek erőszakoskodásnak,
Köszönöm szépen!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ha Nyakast megtalálod, akkor az illesztést ispviktor írta:Ha hengert fúratok milyen illesztéssel kérjem? Gondolok ez alatt a gyári méretre.
Függ a dugótól...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Blokk
Tud abba segíteni valaki, hogy hengert hol lehetne Szolnokon fúratni? A másik pedig, hogy a dugattyúm tetején nem tudom leolvasni a méretet, de a dugattyú szoknyájába az van írva, hogy 69.3 és K20. Valamelyikből meg lehet tudni a dugattyú átmérőjét?
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Ez még a gyári lánca..mondjuk jól bírta mert a mociba 49003 kilóméter van...conus írta:khm... khmm... nem az mz-t kéne fikázni a takonyként nyúló utángyártott primerlánc miattAlfa írta:Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni
Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
khm... khmm... nem az mz-t kéne fikázni a takonyként nyúló utángyártott primerlánc miattAlfa írta:Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni
Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na ezért nem vagyok hajlandó láncos primer hajtású járműre felülni
Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
Szerintem szánalmas megoldás volt ez az MZtől :S
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Sziasztok!
Kiderítettem mi volt ez a csúnyácska hang ami a kuplung felől jött
Itt a vidi!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... lanc-76332
Kiderítettem mi volt ez a csúnyácska hang ami a kuplung felől jött
Itt a vidi!
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... lanc-76332
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok Mesterek!
Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.
kr
Egy újonnan felújított - tényleg 0 km-es ES 250/2 főtengelynek mennyit lóghat az alsó csapágyon oldalirányban a hajtókarja? Nemcsak elcsúszik rajta oldalirányban, hanem szögben kitér. Van egy olyan érzésem hogy csúnyán átbasztak.
kr
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Igen.Az nem mozog (kézzel) hossz (kuplung-gyújtás) irányban.bambi írta:A főtengelyt is megmozgattad?
Olyan az egész mintha a csapágytól kifele valami nem lett a helyére rakva rendesen és azért lóg.
Nem tudom hogy a forgórész hogyan van a főtengelyre rárakva de igazándiból a forgérésztől kifelé lóg.Nekem úgy tünik mintha a tengelyvég 2 db lenne és a külsőrész lóg a belsőn.
A forgó rész nem igazán mozdúl ha mozgatom a tengely végét.
A megszakitó most 0,3...3-4 mm között nyit.Ahogy épp a tengely akarja.
A tengelyvéget eltoltam előre és úgy állitottam be a 0,3 mm-es megszakitó hézagot.Amikor hátra felé mozdúl akkor min 3 mm-t nyit.
Tavasszal rakokrá egy Sub-ee féle csapágyazott hallos gyújtást és akkor ez a lógás stabilizálva lesz.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Blokk
A főtengelyt is megmozgattad?young boys írta:Érdekes módon nem csapágyas a gép.conus írta: erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélni
Levettem a hengert és ha mozgatom a megszakító bütykött nem mozdul a főtengely.
Na erre adj magyarázatot.
YB
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Érdekes módon nem csapágyas a gép.conus írta:erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélniyoung boys írta:Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!
YB
Levettem a hengert és ha mozgatom a megszakító bütykött nem mozdul a főtengely.
Na erre adj magyarázatot.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
erősen ajánlok egy főtengelycserét + blokkgenerált, ha nem akarsz még pluszban blokkfeleket is cserélniyoung boys írta:Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!
YB
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Blokk
Sikerült a kuplung lamella csere, viszont 2 gondom adódott.
1. Miért van az, hogy most ha berúgom a motort és ha be se indul ura racsnizós hangot ad ki. Ha beindul nincs semmi gond. Eddig semmi ilyet nem csinált, hangja se volt.
2. Új lamellával is azt csinálja, hogy ha üresből 1.be kapcsolok, akkor "ugrik" a motor és picit menni akar. A kuplung teljesen kiemel, ez biztos! Kipróbáltam 15W-40-el és 80W-90-el is a 15W-e jobb lett. 1-2 km-ert mentem még csak vele. Hagyjam még hagy kopjon?
1. Miért van az, hogy most ha berúgom a motort és ha be se indul ura racsnizós hangot ad ki. Ha beindul nincs semmi gond. Eddig semmi ilyet nem csinált, hangja se volt.
2. Új lamellával is azt csinálja, hogy ha üresből 1.be kapcsolok, akkor "ugrik" a motor és picit menni akar. A kuplung teljesen kiemel, ez biztos! Kipróbáltam 15W-40-el és 80W-90-el is a 15W-e jobb lett. 1-2 km-ert mentem még csak vele. Hagyjam még hagy kopjon?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! Van.vaddarázs írta:sziasztok van valakinek etz-250-eshez blokkszéthuzoja?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!
YB
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.
Hidd el be fog indúlni!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.
Légyszíves segítsetek!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Köszönöm szépen a sok értékelhető hozzászólást,sajna a probléma még mindig fenn áll.A forgórészt csak egyféleképpen lehet feltenni,az ék segít ebben.Ezért azt úgy is tettem fel.Az álló részt ugyan csak egyféleképpen lehet feltenni mivel ahogy lent is említettétek ott van a vezetőtüske.A bütyköt is csak egyféleképpen lehet...
Erősen gondolkodok az elekt. gyújtáson mivel ott tényleg annyit állítasz rajta amennyit csak akarsz.
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali ,és most olvastam azt mondod üt a főtengely fél millimétert ne csodálkozz hogy nem jó helyen van a gyújtásod mindenek ellőt ezt a problémát kell orvosolni üdv juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali azt is nézd meg hogy az állórész jó helyen van e a blokkban van tájolótüske ami csak egy félepéken engedi fel tenni az állórészt mint a többiek kérdezik jó helyen van a forgórész a főtengelyen ? üdv.juragy
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
A Hallos gyújtás meg van csapágyazva azért érzéketlen erre.nova001155 írta:Szerintem is azt nézd meg hogy jól van e fent lehet kimaradt az ék akkor meg ha nincs benne elég nehézkes jól beállítani az én megszakító bütykömnek a fele kivan szedve azzal már lehet olyan elő illetve utó gyujtást adni hogy ihajj csak beállítani ezért azt nem is ajánlom de a Hallos elektronikus az mindent megoldani hiszen ott mind1 mekkorát üt a tengely oda rakod ahova akarod kb.csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
Legalább is Sub-ee az mondta...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szerintem is azt nézd meg hogy jól van e fent lehet kimaradt az ék akkor meg ha nincs benne elég nehézkes jól beállítani az én megszakító bütykömnek a fele kivan szedve azzal már lehet olyan elő illetve utó gyujtást adni hogy ihajj csak beállítani ezért azt nem is ajánlom de a Hallos elektronikus az mindent megoldani hiszen ott mind1 mekkorát üt a tengely oda rakod ahova akarod kb.csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Nekem kb 1,5 mm-t lóg a főtengely vége a bütyökkel és mégis megy a kis ETZ-m.csikin írta:Nézd meg normálisan fent van-e a forgórész. Fél milliméter az rengeteg, ezt századmilliméterekben mérik:)
A szindróma ugyan ez volt.
Adjál neki egy komolyabb zárásszöget.Vagyis a a megszakitó csavarját fellazitod(1 db) és a villás részben lévő excentrikus csavarral ráállitasz.Egyből lesz gyújtásod a megfelelő helyen és időben.
De ez nem egészséges.
Rakj bele Sub-ee féle hallos gyújtást.
Én is azt fogok berakni mihejst meg lesz rá a lovém.
YB
Ez utobbit(nem a halost hanem az elektronikust) Bambi ajánlotta.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nem cseréltem semmit csak amit leírtam:főtengely felújítás azaz hajtókar+csapszeg+tűgörgőcsere,megszakító csere ennyi.Néztem a forgórészt,hogy üt e de az fél milliméter kb.Azt is próbáltam,hogy a bütyökben lévő eredeti horonyhoz képest 180fokkal,azaz szembe sarokcsiszolóval csináltam egy nútot de ugyan úgy az alsóholtponton adja a szikrát.Ma is nézegettem meg próbáltam csomó mindent de sehogy se jön összenova001155 írta:Reszelőt a bütyöknek :d kicsit nehezebb lessz beállítani de nem lehetetlen vagy csinálsz egy új hornyot a bütyökben Generátor forgórészt cseréltetek? Nézd meg hogy üt-e a forgórész mert az is csinálhat ilyen vicces dolgokat.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.
Légyszíves segítsetek!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Reszelőt a bütyöknek :d kicsit nehezebb lessz beállítani de nem lehetetlen vagy csinálsz egy új hornyot a bütyökben Generátor forgórészt cseréltetek? Nézd meg hogy üt-e a forgórész mert az is csinálhat ilyen vicces dolgokat.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébb Nézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.
Légyszíves segítsetek!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Re: Blokk
sziasztok van valakinek etz-250-eshez blokkszéthuzoja?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Próbáld meg leszerelni a forgórészt aztán figyelmesen újra fel. Én is jártam már így és egyszer csak jó lett. De lehet ki van kopva a bütyök és a forgórész csatlakozás és rá kell tartani egy kicsit hogy középső helyzetben húzd meg.xxgabikaxx írta: Csak megszakító lett cserélve,minden más gyári.Megszakítóval meg nagyon nem vacakoltam ugyanis akkor az eltérés hogy akkorát már nem lehet korigálni.És a vicc az,hogy úgy raktam össze mindent ahogy eddig volt.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Hát nemtom nem volt laza a az biztos meg azért dobálj le mert beleér a krossz gumi szélébe e bütykökbe szóval azon kell faragni és talán jó leszjura györgy írta:hali nem feszítetted túl a láncot? mert ilyenkor szokta szakítani ÜDV.juragy
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
hali nem feszítetted túl a láncot? mert ilyenkor szokta szakítani ÜDV.juragy
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég