Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

zsakfos írta:
mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Motorszámra mindenképp figyelj kereséskor, mert kisTS blokk kétféle volt!
Ez a szükséges csapágyakat is befolyásolja!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
mrkuplungwerbung
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2009.06.03. 20:29
MZ-d típusa: simson/mz
Tartózkodási hely: celldömölk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrkuplungwerbung »

Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:
Hát fogalmam sincs.
Azt tudom hogy szimmering által berágódott felületre nagyon jó.A cégnél használunk néha ilyet,csak kissé nagyobb méretben.
Ezért is tudtam hogy létezik ilyen azSkf-nél,dehogy megkopott csapágyfelülethez jó-e azt nem tudom.Hülyeséget meg nem akarok mondani.Viszont én tutira esztergályoshoz mennék ilyen gonddal.A csapágy által megkoptatott részből leszedni amennyit kell.Egy közbetét szorosan illesztve a leszabályozott felületre azt kész.Valami jó anyagból.Rozsdamentes acélból pld.
Szerintem. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)
Csapágy esetében a mérettel van a gond,hisz a gyári tengelyméretnél nagyobb lesz a persellyel.
A szimmering ugye elbírja,sőt még jobban rászorul a tengelyre ami még plusszban javitja a tömitést.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)

Geri :!:

akkor elnézést, elnéztem :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Conus!

A motor nem BAZ megyei. Édesapám hozta Drezdából 73-ban.
kb 10 évet pihent aztán gondoltam megcsinálom OT-sre.
41 ezer kilométer van benne.

Zaky,

egy felni kb 6 óra volt onnantól, hogy szétfűztem. Kis csiszolás aztán fúrógépbe fogható rongykoronggal políroztam. Lehetetlen nincs, ha van elég időd és türelmed! :) (de azért pénz sem árt... :) )
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:
Ez most beugratós kérdés? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
Hát ez valami eszméletlen szép!
Gratula.
Nem semmi munkát végeztél.

Az a kerékpolirozás az eszméletlen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
OFF

ezt a motort VÉLETLENÜL nem az első tulajtól vetted BAZ megyéből?
mert ha igen akkor ezt én is meg akartam venni annó, csak úgy akartam felújítani, h a blokkot /1-esre cserélem... :x :mrgreen:

ON
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Geritoo írta:
zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét....
Köszi a jó ötletet! :)
illetve nem szívesen cserélném le taiwanira
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét.
Köszi a jó ötletet! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.09.25. 12:18-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

zsakfos írta:
Geritoo írta:Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?

Igazából még gyári szimering volt benne ami annyira kemény volt már, hogy szépen bemarta a tengelyt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Geritoo írta:Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo »

Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:
smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)

Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...) :mrgreen:
Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos... ](*,) ](*,) 1500-tól 3000ig a motor hangját nem is hallani, csak mintha egy rossz, csapágyas kínai flex sivítana....
Gabsic! ha kell tudok adni nagy ferdefogaskereket ha kell INGYÉ!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hali!

Egy kis fejlemény:Ugye mivel a az ETZ-ben a váltó ismét nem volt jó (kb 3 hónapot bírt) most azt csinálta (ismét a 3. sebesség) most megvolt csak éppen olyan volt mintha nem akadt volna össze rendesen mintha elugrott volna vagy fene tudja :roll: .Ma szét lett szedve a váltó, és lám a 3. fogaskerék egyben van csak 2 fogaskerékből van 1-1 fok kitörve meg a berúgó fogaskerék van "elnyomódva".Nah és itt jön amin meglepődtem a léptetővillák főleg a 10-s számú ha jól emlékszem mintha szétégett volna az egész elszíneződött szép kék meg elgyűrődött az egész :shock: :roll:,meg ugyanígy járt a másik kettő is csak azoknak a felülete elkékült :roll: .Lehetséges hogy ez okozta a hibát?(sztem igen mert más rendellenséget nem találtam)

Itt van róla pár kép nem túl jó de azért a lényeget látni

Kép

Kép


Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gabsic írta: Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)
Én fogtam egy 20*3-as laposvasat, csináltam egy sliccet az egyik végére, a másikra pedig T alakban ráhegesztettem egy másik darab laposvasat, így könnyen ki tudom szedni a rugókat.
Első, útszéli megoldásom egy asztalos szorító ilyetén átalakítása volt :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)

Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...) :mrgreen:
Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos... ](*,) ](*,) 1500-tól 3000ig a motor hangját nem is hallani, csak mintha egy rossz, csapágyas kínai flex sivítana....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate »

helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb »

Na, megráztam a fáradtolajos kannát, és tényleg zörgött benne valami: a kapcsolásrögzítő golyó. :oops:
Visszarak, kipróbál, működik. :)
Tehát:
1. Az a golyó szerintem nem csak az üres fokozat rögzítésére szolgál.
2. SOHA DE SOHA NE TEKERD KI AZT A CSAVART! (de ezt már mások is megmondták)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb »

Ha kuplungot kiemelem, akkor nem érzem hogy húzni próbálna a motor.
hykomol 80w90 volt benne, és lecseréltem OMV 15w40re. Ezután éreztem hogy nagyon szar a váltó, visszacseréltem hykomol 80w90re. Most az jutott eszembe, hogy mi van ha a golyó kifolyt az olajjal... :shock: megyek és megnézem a kannában. Lehet esetleg az a gond hogy 9deci helyett belement az 1 liter?
Olajcsere és a csavar kiszedése és visszarakása mellett berúgókar rugó csere történt, de ennek nem kéne a váltóra hatással lennie. :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

torokb!

A nem esett ki az szerintem egyenlő azzal, hogy nincs benne...
De ha jóltudom, akkor az csak az üreset pozícionálja.
A kuplung kiemel rendesen, nem tapadnak a lamellák össze? Ettől is lehet a nehézkes váltogatás. Nem tudod teljesen tehermentesíteni a váltót.

Milyen olaj volt benne, és milyen került bele?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

ETZ 250-em van, olajcsere óta bajos a vissza-váltás, csak sokadszorra sikerül. Főleg 4ből 3ba, és kettőből 1be. Újabban a fokozatok közti üreset is sokkal könnyebb megtalálni. Olajcserekor történt egy kis baki: figyelmetlenül a "sohanecsavardki" fokozatrögzítő csavart is kivettük az olajleeresztéshez. Golyó nem esett ki, rugót alátétet csavart visszaraktuk.
Ezek után okozhatja a fokozatrögzítő a hibát? Ha igen, akkor szét kell húzni a blokkot a rendberakáshoz?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

horhaus írta:Sunbim

Szerintem a benzin szagú olaj is árulkodó jel a szimering problémára. Azok mellet amit leírtál.

Ahha. Jó 5let! +vizslatom! :-"
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

nyakas írta:
RR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:
es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttal :-({|=
Ezzel a módszerrel biztos hogy nem. Pont ez a pláne benne. Működik, bevált, és nem cseszi szét a központfuratot. Soha nem vágtam gallyra a lehúzóimmal egy főtengelyt sem. Le is karmolnám magamat :D
Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 »

van is egy rugó,de közben megtaláltam azt a pálcát,úgyhogy holnap veszek váltóolajat,aztán remélem már indíthatom a Mocit :D:D már nagyon régóta várok rá,és úgy látszik hogy a végére értem a felújításnak.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez általában egy örökéletű alkatrész, bontóból biztosan tudsz szerezni. De miért nem megy vissza a kulpungkar? A kinyomószerkezetnél kell lennie egy rugónak.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 »

közben vettem észre,hogy van egy ilyen pálca amit ugye benyom az a "dolog" amit meghúz a bovden,nah auz nálam nincsen,vagy elveszett...nem tudjátok mi annak a neve,és honnan lehet olyat venni?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elszakadt a bowden.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 »

az a helyzet hogy egyáltalán nem emel ki,tehát amikor behúzom a kart akkor alig érzem hogy lenne bármi is amit meghúz a bovden,meg ha behúzom a kart akkor nem húzódik vissza ha elengedem,ezért nem is tudok elindulni se vele,csak kuplung nélkül de az meg nem tesz jót a motornak.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

mark222 írta:mitől lehet az hogy a kuplung nem emel ki rendesen?
mit ellenőrizzek/cseréljek ki???
ha melegen nem emel ki, akkor a kuplung agynál a 3 db M6-os csavar alól vegyél ki alátétet. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 »

mitől lehet az hogy a kuplung nem emel ki rendesen?
mit ellenőrizzek/cseréljek ki???
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

RR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:
es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttal :-({|=
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr
Mofakerben vettem lehúzót tökéletesen működik.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr
Szerintem mással ne próbálkozz abból gond lehet #-o Keress vissza többen irták már melyik bolti jó vagy gagyi
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

felso tugorgonel csapszeget is cserelj.
tugorgot csapagy boltban vegyel: ina vagy prox markajut.

egyebkent itt van a magyar nyelvu szerelesi kezikonyv, ugy toltsd le, h jobb klikk es cel mentese mas neven: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Főtengelyes kérdésem lenne.Zörög a tűgörgöcsapágy a főtengelyben és azt szeretném kérdezni,hogy szét tudom e szedni én otthon és ha igen ennek mi a pontos menete?Valaki szánna rá 1 kevés időt leírni és képekkel illusztrálni azt nagyon meg tudnám köszönni.Nem szeretném szerelőhöz vinni mert átbaxósfajta szinte az összes.
Mit érdemes venni? csak tűgörgőt vagy hajtókart is vagy hogyan működik ez pontosan?

A fent írtak alapján kezdőbuherátornak tűnök, de valamennyi tapasztalatom van a motorszerelésben :) lásd a gépemet lent :)

A válaszokat előre is köszönöm!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor,

olvasd lentebb zozy írását. segítségképp: gyári dugókat 0,03 körül illesztették, az utángyártott magyar dugattyút meg 0,06 körülre szokás illeszteni, ha jól emlékszem. de ha nem így van akkor valaki javítson ki. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Volt egy ETZ-m amit 500km-ig járattam /4e fölé nem pörgettem/. Amikor meglett az 500 folyamatosan szinte nyélgázon közlekedve hajtottam egy évig /amíg össze nem törtem de ez egy másik történet :D /, sőt ugyanez a blokk még egy másik ETZ-ben is szolgált.
Ilyet hogy szintetikus motorolaj meg dúsabb olajú keverék még hírből sem hallottam, a kúton kapható 91K-t tankoltam bele gondolom a legolcsóbb olajból /MOL-kút révén valószínű Arol/, még sem szorult meg soha.
Tavaly a ts-t is fel akartam fúratni, de azt mondta a szerelő, hogy annyira még nem kopott.
Látva, hogy sok márkatársnak óvatos bejáratás mellett is megszorult fúrás után a gépe, nem bántam meg.
Viszont most már kíváncsi lennék, hogy mitől van ez. Már csak azért is mert jövőre tervezek egy fúratást, de így egy kicsit tartok tőle.
14-éve jobb minőségűek voltak a dugattyúk?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

conus!

És ha 2000 km-ert járatod akkor utána mi változik szted?
Azon kívül hogy elkokszolod a kipuffot, ellustítod a motort?
Ha ez előtt nem forgattad 4000 fölé akkor ne csodálkozz.... :D

De én se akarok senkit megtéríteni, én 4x járattam így motort és soha nem volt probléma, és erőben sincs hiány. Aki pedig látott már pályán az tudja, hogy nem papázok.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

killer, frici!

nekem 700 km után sivított a dugó és megszorult, mert állat módjára hajtottam:

Kép

Kép

1:35-ös szintetikus keverés, 10km országúti állatkodás után.

de többet erről nem kívánok beszélni, mert értelmetlen vitákba nem bonyolódok. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sunbim

Szerintem a benzin szagú olaj is árulkodó jel a szimering problémára. Azok mellet amit leírtál.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

sunbim!


Főtengelyszimmering kezd átereszteni, és túlnyomás van a váltóházban.
Esetleg az az olajtereló lemez engedett el, de azt kétlem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég