Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Itt meg a rotra, lényegébe a tulajdonságokba full ugyan azt írja mint amit én használok... én meg vagyok vele elégedve:nem csúszik, egy ujjal be lehet húzni a kuplungot, állásba is simán pakolom az üreset.

http://www.com-oil.hu/userdata/docs/AGI ... HY%20c.pdf
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

Gaszika írta:Én ezt használom

http://www.com-oil.hu/userdata/docs/AGI ... EL%20b.pdf

Vélemény?
Viszkozitás szempontjából sztem jó. bár én inkább olyat teszek bele ami kifejezetten motorba való mégpedig a kuplung miatt. azért elég kényes tud lenni.
bár killer klubtárs nemrég olyan olajat ajánlott ami nem kifejezetten motorba való bár neki jól működik. motorja és embere válogatja.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Én is Agip sprint 10W-40 es motorolajat használok a simsonba is meg a mözöbe is de még eddig semmi probléma
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali,azért érdeklődtem annyira a castol actevo iránt,mert mikor vettem a gépet múlt télen,volt gazdája emlitette,hogy nemrég cserélt olajat, mikor nivót ellenőriztem észrevettem,hogy higabb mint a hagyományos általam ismert 80-90-es olajak.Viszont olyan jól szuperál a kuplung és a váltó,mint még egy Mz-mnél sem,pedig volt vadi új etz-m is anno. pl könnyedén kivehető üresbe állóhelyzetbe is,hidegen melegen egyaránt. :D Viszont a régi tulaj elérhetősége már nincs meg,igy nem tudom milyen van benne. :( Viszont már illene olajat cserélni,na ez a nagy helyzet.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

young boys írta:
Máté írta: Na most Uram! :D
Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.


Na jó!
Akkor befogom a pofám!
Mindenki úgy cseszi el a motorját ahogy akarja.

Csak gondoltam segítek mert láttam már ilyen olyan motort és váltót belülről(spec most épp törött kulccsonttal és bordával cseréltem hengerfelyet az autómon).
De ha nem akkor nem.
Nem azért írtam hogy vissza hogy fogd be csak utánanéztem (utánaolvastam) és a 10w40-es motorolaj áll legközelebb a megfelelő viszkozitáshoz. amúgy castrol actevo 4t-t vettem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Én ezt használom Mol hykomol k 80w-90 mikor megvettem valami ultra híg olaj volt benne az nem volt valami jó de miután beletettem ezt nagyon jó lett.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell »

Párat végigpróbáltam már de nekem egyértelműen ez vált be legjobban eddig: agip rotra hy 80w-90
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

agip rotra hy 80w-90 kb 1200-1500 Ft. felesleges ennél jobbat beletenni a müzübe. :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Holnap veszek hajtómüolajat,a castrol actevo x-tra 4T 10-40-est ajánlja nagyon a bótos 2800 piz, dehát ugye neki eladó :D Tapasztalat van valakinek?Mintha valaki már pozitivan nyilatkozott volna róla ugy emlékszem :D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: young boys »

Csak annyit tennék még hozzá hogy eddig minden motoromban 80W90-es olajat használtam és semmi bajom nem volt.
Se a Rigával se a Simsonnal...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: young boys »

Máté írta:
young boys írta:Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.

YB
Na most Uram! :D
Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.


Na jó!
Akkor befogom a pofám!
Mindenki úgy cseszi el a motorját ahogy akarja.

Csak gondoltam segítek mert láttam már ilyen olyan motort és váltót belülről(spec most épp törött kulccsonttal és bordával cseréltem hengerfelyet az autómon).
De ha nem akkor nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Én is beállok a sorba,
A kifejezett hajtómű olajjal (kuplungadalékos)
Hidegen a kuplung összeragad(sztenderen váltogatni kell járó motorral hogy szétjöjjön..)

Sima 10w40 Magas fordulaton csúszik a kuplung..
Magas fordulaton megcsúszó kuplung

4 olajcserém volt eddig a motoron 2 ilyen 2 olyan
És mindig ugyanez

csak egy rövid(?)szünet volt amikor újak voltak a lamelláim
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Krepp 2010.10.17. 21:45-kor.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem nincsen... De ha jó akkor? :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:Nincsmit! :wink:

Látom a másikkal ragadt. Ezzel nem fog. Nekem már 9000 km körül van ebben az olajban, és semmi baja. Vaj finom a váltó, álló helyzetben kiveszem üresbe.
Nem ragad, nem csúszik. Sztem tökéletes olaj... 8)
Ebben is van olyan kuplungmegcsúszás gátló adalék? Mert írták hogy dieselhez is jó csak nem tudom mz kuplung is szereti e. bár ha azt mondod jó, elhiszem neked.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nincsmit! :wink:

Látom a másikkal ragadt. Ezzel nem fog. Nekem már 9000 km körül van ebben az olajban, és semmi baja. Vaj finom a váltó, álló helyzetben kiveszem üresbe.
Nem ragad, nem csúszik. Sztem tökéletes olaj... 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:Máté!

5l-est néztél? :?
http://www.formula3000.hu/shop/10w40-bi ... -1928.html
Nem 1l-es volt. a nagykörösi úti kútnál néztem, eléggé meg is voltam döbbenve. de az jó ár amit belinkeltél. köszi
rendéltél már innen? normálisak?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

young boys írta:Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.

YB
Na most Uram! :D
Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: young boys »

Máté írta:sziasztok!

mol dynamic moto street 4t 15w40 vagy castrol actevo 4t 15w40-es olajokról van valakinek tapasztalata? vagy tudtok ajánlani valami jó 15w40-es olajat jó áron. esetleg budapesti vagy budapest környéki boltot ahol lehet kapni? omv bixxolt néztem de ott elég dárgának tartottam (5000).
köszi előre is.
Máté

Mind a kettő 4 ÜTEMÜ motorolaj!
Kimondottan nagyteljesitményü (12000-14000 ford/min) 4 ütemü motorkerékpárokhoz kifejlesztve.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: young boys »

Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

mol dynamic moto street 4t 15w40 vagy castrol actevo 4t 15w40-es olajokról van valakinek tapasztalata? vagy tudtok ajánlani valami jó 15w40-es olajat jó áron. esetleg budapesti vagy budapest környéki boltot ahol lehet kapni? omv bixxolt néztem de ott elég dárgának tartottam (5000).
köszi előre is.
Máté
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: torokb »

Seri19 írta:
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.
Visszacseréltem 80w90-re, de nem javult meg.
Folyt. a blokkszerelés topicban.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

KILL3R etz írta:festékes!

Ott ne vedd meg sztem. Én tavaly 1800 ért vettem....
Nemhiszem hogy ennyit drágult volna... :?
Ja kösz nekem is gyanús volt nemhiába volt egy raklappal,gondolom ebben az árban nagyon viszik :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

festékes!

Ott ne vedd meg sztem. Én tavaly 1800 ért vettem....
Nemhiszem hogy ennyit drágult volna... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes »

Seri19 írta:
torokb írta:Sziasztok!

Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.
Na én is kiváncsi vagyok,most akartam venni bixxol 10-40-est az omv nél csak már nem maradt lé nálam annyi,3800 ft de eddig mindenki dicsérte akkor most mi a helyzet :-k
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Seri19 írta:
torokb írta:Sziasztok!

Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.
Én részemről 80W90-et használok, és méghozzá azért, mert a 10W40 az motorolaj. Sokak szerint jó az is, én ezt nem vitatom, viszont az autóknál a motorolaj csak a siklócsapágyakat és a henger falát keni, a váltóban, ahol viszont fogaskerekek vannak, ott rendes hajtóműolaj van.
Nekem Castol EP 80W90 van benne, eddig nem volt vele gondom.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

torokb írta:Sziasztok!

Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Kétütemű motorolajok közül régebben Arol 2T-t használtam, de nagyon kormol, a kipumat eltömítette, köpte hátul az olajat.
Igazából törtem az agyamat, hogy mi legyen helyette. Drágát nem akartam, anno bejáratásnál fullszintetikusat használtam, de a gatyám ráment állandóan. :-k

Itt Fehérváron ajánlottak egy motorosboltot, a Budai úton a Köfémmel szemben van egy Esso-s olajbolt. Igazából mindenféle kenőanyagot lehet kapni, és az árak sztem korrektek. Vettem Oest Super 2T olajat, rész-szintetikus, 1560 Ft volt egy 1L-es flakonnal. Tanúsítványai: API-TC, JASO FC, ISO-L-EGD. Füstje minimális, 1:50-el tökéletes jól megy vele a gépem.


A hajtóműbe 10W-40-es rész-szintetikusat használok, évente tavasszal cserélem, kuplung problémát nem tapasztaltam sohasem, csak itt a fórumon visszaolvasva láttam, hogy létezik ilyen...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

OMW kutakon szokott lennni, mivel OMW termék. De autósboltban is megkapod sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

KILL3R etz írta:MisterQ!

Bixxol 10w40. Tökéletes hidegen, melegen. Nem csipegeti, nincs váltóhang. Szóval tökéletes olaj sztem.
Legalábbis nálam bevállt. :wink:
Ez félszinti? Hol lehet ilyet kapni? Én még az életbe nem láttam :mrgreen:
Relax, don't do it
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: szaké »

z25z írta:
Andrá$ írta:tudom tudom.... :roll: :mrgreen: környezetszennyező vagyok meg a többi... :twisted: :mrgreen:
sztem nem elsosorban a kornyezetszennyezesert kapod, hanem mert tokre felesleges az olmadalek, ugyanis nem szelepes motorrol van szo....legalabbis szerintem :D
Az ólomadaléknak elsősorban oktánszám növelő hatása van, mely az MZ-nél nem sok jelentőséggel bír (a 95-ös is bőven túlteljesíti az előírt 88-ast!!!). Másrészt a szelepes motorok (itt a régiekre gondolok 250-es Simson, Zsiguli, Skoda stb. melyeknek szelepei még lágyabb anyagból készültek) szelepeinek kenésére ill. hőelvezetésére hivatott.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

Andrá$ írta:tudom tudom.... :roll: :mrgreen: környezetszennyező vagyok meg a többi... :twisted: :mrgreen:
sztem nem elsosorban a kornyezetszennyezesert kapod, hanem mert tokre felesleges az olmadalek, ugyanis nem szelepes motorrol van szo....legalabbis szerintem :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

tudom tudom.... :roll: :mrgreen: környezetszennyező vagyok meg a többi... :twisted: :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

ólompótlóért [-X :smt075 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:
Andrá$ írta:Kép

Bevásároltam :D 8)
Az a jobbszélén milyen cucc valami adalék?
Jah jah tescoban láttam tegnap én is, vmi ólom adalék 250liter benzinhez elég.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

csikin: Jah hát igen, bár nem a legolcsóbb olajok közé tartozik azért is rendeltem most internetről :D

nova001155: igen az ólompótló adalék ez a kb 2 deci 250 literhez elég :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:Kép

Bevásároltam :D 8)
Az a jobbszélén milyen cucc valami adalék?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin »

András: Jó olaj, ilyennel mentünk 24óráson.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kép

Bevásároltam :D 8)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MisterQ!

Bixxol 10w40. Tökéletes hidegen, melegen. Nem csipegeti, nincs váltóhang. Szóval tökéletes olaj sztem.
Legalábbis nálam bevállt. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Nekem is az van benn de ez egy kalap sz@r szerintem. Visszaállok a jó öreg 80w90 Hypoid olajra. Hidegen ragadós de utána patent. ;) ha ez az előírt, akkor ezt öntöm bele. Rácsing olaj meg nem kell :D
Relax, don't do it
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Én eddig 2x raktam motorba való(adalékos)olajat
mind a 2x hidegen összeragadnak a lamellák és nem emel ki a kuplung csak ha sztenderen berugom, 1 be és nyélgáz...ettől szétjönnek
ha autó motor olajat használtam nem volt ilyen
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

MiszterQ írta:Sziasztok!
Van egy olyan kérdésem hogy lehet-e kapni kuplungmegcsúszást gátló adalékot, külön flakonban? Most 10w40 félszinti opel olajt tettem a gépbe, erre írta valaki, hogy legközelebb adalékosat vegyek. Szóval lehet utólag ilyen adalékot valahol beszerezni?

A válaszokat előre is köszönöm.
A Liqui-Moly-nak van valami Mos2 Racing-Bike nevű adalékja,ami tudja ezt,de nem olcsó!
Olcsóbb,ha veszel bele 4T-s olajat,és lecseréled. :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok!
Van egy olyan kérdésem hogy lehet-e kapni kuplungmegcsúszást gátló adalékot, külön flakonban? Most 10w40 félszinti opel olajt tettem a gépbe, erre írta valaki, hogy legközelebb adalékosat vegyek. Szóval lehet utólag ilyen adalékot valahol beszerezni?

A válaszokat előre is köszönöm.
Relax, don't do it
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

bambi is mondta már, de lesz.rom. majd kínlódik vele a következő tulaj. :P :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én a Bixxolt ajánlom. Tökéletes, és annyira nem is vészes az ára sztem.

conus!
Neked valami gáz lehet ott a kuplunggal. Soha nem volt ilyen problémám a kicsivel. Sőt a naggyal sem... Pedig mint tudjuk ott sokkal kevésbé emel szét a kuplung. Kicsivel rendszerint, ha sietek, vagy rosszalkodok, akkor kuplung nélkül váltok... Visszafelé mondjuk nem :lol:
De 3. tól simán, sőt 5-ből 4-be is elviselhető még. Ügyes gázkezeléssel lehet tehermentesíteni a váltót simán. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

conus írta:
Sörtank írta:Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
no para, váltóba én is ezt használom. annyiból para h hidegen 3-4x behúzom a kuplungot mikor már forog a motor üresfokozatban, aztán 2000rpm-nél 2-esbe kapcsolok és úgy indulok el. kb 100 m után már lehet használni az 1-es fokozatot is :P :mrgreen:
Akkor nekem szerencsém van ilyen téren mert nálam nincs ilyen probléma. Hidegen is mikor beteszem egyesbe meg se rebben a motor.
És mi a véleményed a Agip 2T szintetikus olajról?Már 2 éve használom de idáig nem volt problémám azzal se!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

Sörtank írta:Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
no para, váltóba én is ezt használom. annyiból para h hidegen 3-4x behúzom a kuplungot mikor már forog a motor üresfokozatban, aztán 2000rpm-nél 2-esbe kapcsolok és úgy indulok el. kb 100 m után már lehet használni az 1-es fokozatot is :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég