Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Gyurmooo írta:Sörtank!
Már tényleg lerágott csont, de először a wiki-t kellene elolvasni, sok alap dolog jól le van írva. 8)
Bocsi az előbb nem vettem észre a linket! Köszi szépen a segítséget így már elboldogulok!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Sörtank!
Már tényleg lerágott csont, de először a wiki-t kellene elolvasni, sok alap dolog jól le van írva. 8)
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hali!
Van egy 150 ccm Mz-m. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? (Márka) És milyen hőértéke legyen a gyertyának! Mert úgy tudom az se mindegy!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Építsek neked egy működőképeset, olyat amin állítható a töltőfesz is?

Üdv.:Sub-ee[/quote][/quote][/quote]

Köszi,az jó lenne,én már mégegyszer nem állok neki barkácsolni!
Írd meg légyszi a részleteket mikorra lenne meg és hogy rendezzük.Addig meg motorozok a kölcsönkapott szabályzóval.címem: titanic kukac c2 pont hu.
Előre is kösz!

Üdv.:fzooltan
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

fzooltan írta:
sub-ee írta:

Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással. :)
Üdv.:z
Építsek neked egy működőképeset, olyat amin állítható a töltőfesz is?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Sziasztok!
Kaptam egy ilyen szabályzót:

Kép

...és ez meg működik!....hogy miért nem jó amit alkottam előzőleg,.... lehet hogy számomra örök rejtély marad... :(
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

fzooltan nem vagy egyedül a problémákkal! én motoromon cseréltem vatta új forgórész használt de jó állórészt ugyanúgy dióda hidat mácsak a fesszab a mechanikus gyári remélem az a rossz me ha nem akkor nemtudom mit fogok csinálni ja probléma nicns töltés.
Üdv
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Kiszseb!iMár erre is gondoltam,egy műszerész ismerősőm kiforrasztotta az alkatrészeket és tesztelte őket azt mondta mindegyik jó, illetve annyi hibát talált hogy az R330-as valójában csak R300-as volt,ezt újra cserélte,de a hiba ugyanaz maradt.Délutánra ígártek egy "gyárit" :) :roll: kiprobálálsra,aztán majd kiderül azzal mit mutat, hogy mire jutottam mindenképp megírom. Kösz! Üdv.:z
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fzooltan írta:Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással. :)
Üdv.:z
Lehet, hogy forrasztáskor túl nagy hőt adtál az alkatrészeknek?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

sub-ee írta:


Szia

Érdekes, bocsánat, hogy nem írtam vissza még nem volt időm, megnéztem én is a fotókat, valóban jól szerelted össze.

A D+ és a DF közti sönt nem zavarhatja az elektronikus gyújtást, túl kevés ahhoz a menetszáma.

Üdv.:Sub-ee

Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással. :)
Üdv.:z
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szia Sub-ee!!
Igen én kerestelek ezügyben. Nem tudom mi lehet a baj.Elvittem a szerkezetet, a rajzot és a leírást egy műszerész barátomhoz hogy nézze át minden jól raktam e be.Azt mondta a rajz és leírás szerint minden ok,mégis beszerelés után ha nincs gyújtáson akkor ég a visszajelző ha gyújtásra teszem elalszik.Annyi változás történt hogy a KY708 helyett 25V 10A diódákat adtak a boltban.
Még egy kérdésem lenne,dinamónál lévő D+ és DF közötti ellenállás zavarhatja az elektronikus gyújtást? Üdv.:z
Szia

Érdekes, bocsánat, hogy nem írtam vissza még nem volt időm, megnéztem én is a fotókat, valóban jól szerelted össze.

A D+ és a DF közti sönt nem zavarhatja az elektronikus gyújtást, túl kevés ahhoz a menetszáma.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

TS MZ-n megnéztem próbalámpával a töltést. Rákötöttem egy 6V-os izzót az 51 és a +6V közé. Gyújtást ráadva világít, majd amikor indítok kialszik. Ez elvileg arra utal hogy van töltésem? Hogyan tudom még ellenőrizni?
Multiméterem még mindig kiakad ha rámérek(automata méréshatár miatt szerintem).
Köszönöm!
arról hogy van-e töltés, a töltésvisszajelző árulkodik. te csináltál magadnak még egy töltésvisszajelzőt. izzóval ezt nem lehet mérni. vegyél egy 1000ftos gagyi müszert, az jó lesz
Bokodi Áron- WARESZ
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

TS MZ-n megnéztem próbalámpával a töltést. Rákötöttem egy 6V-os izzót az 61es és az 51es pont közé. Gyújtást ráadva világít, majd amikor indítok kialszik. Ez elvileg arra utal hogy van töltésem? Hogyan tudom még ellenőrizni?
Multiméterem még mindig kiakad ha rámérek(automata méréshatár miatt szerintem).
Köszönöm!
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

sub-ee írta:
fzooltan írta: Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.



Kép



Kép
Szia

Te vagy aki megépítette fesszabot és nem működött neki?

Én most építettem 3db-ot és mindhárom tökéletes.

Üdv.:Sub-ee
Üdv Mindenkinek!

Szia Sub-ee!!
Igen én kerestelek ezügyben. Nem tudom mi lehet a baj.Elvittem a szerkezetet, a rajzot és a leírást egy műszerész barátomhoz hogy nézze át minden jól raktam e be.Azt mondta a rajz és leírás szerint minden ok,mégis beszerelés után ha nincs gyújtáson akkor ég a visszajelző ha gyújtásra teszem elalszik.Annyi változás történt hogy a KY708 helyett 25V 10A diódákat adtak a boltban.
Még egy kérdésem lenne,dinamónál lévő D+ és DF közötti ellenállás zavarhatja az elektronikus gyújtást? Üdv.:z
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

medvegyke írta:a gyertyát kicseréltem, a kontaktokat is átnéztem és a gyújtást is próbáltuk állítani azzal sincs baj, és vissza se akar tölteni

Szia

Mivel nincs töltésed, az okozhat gyújtáskimaradást 4000 felett!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

fzooltan írta:
fzooltan írta:Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül. :(



Kép
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.



Kép



Kép
Szia

Te vagy aki megépítette fesszabot és nem működött neki?

Én most építettem 3db-ot és mindhárom tökéletes.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Na remélem, hogy mostmár vége lesz a szenvedéseimnek.

Mikor elhoztam (kábé egy hónapja) a tézét, már hazafelé elkezdte csinálni, hogy lámpával nem akart járni a motor. De nem csak alapjáraton, hanem olykor fordulaton is ledadogott, leállt, nem indult el, csinált érdekes dolgokat.

Először a töltés oldaláról közelítettem meg a dolgot. Cseréltem forgórészt, mert a réginek ki volt pikkelyesedve helyenként a csúszógyűrűje. Beraktam egyet, amin ez rézből van.
Nem lett megoldás.
Cseréltem fesszabályzót, régi mechanikusat ugyanolyanra. Semmi.
Cseréltem diódahidat, kábelsarukat.
Trafót.
Tettem bele egy lada fesszabályzót.

Minden ugyanaz.

Tegnap vettem bele egy akkut.

Semmi változás.

Átgondoltam, hogy mit nem cseréltem még:
állórészt, kondit, megszakítót, gyertyát.

Na ma ezt mind egyben szépen lecseréltem.

Így már sosem fogom megtudni, konkrétan mi volt a hunyó.
(de lehet sejteni, vagy állórész vagy kondi vagy megszakító vagy gyertya)

Mindenesetre eddig úgy tűnik, megoldódott a problémám.

Szépen ketyeg alapjáraton is lámpával (+féklámpával + indexszel is)
Mikor elraktam, hagytam is pár percig ketyegni elektromosan terhelve, de egyetlen munkaütem nem maradt ki.

Szerencsére amitől féltem, hogy nem lesz menet a gyertyának, nem jött be, tökéletes a menet, így végre tudtam pontosan gyújtást is állítani.
Úgy megy a gép, mint eddig soha.


Korábban állítgattam fülre, de egyik beállítással sem volt ilyen jó. Viszont volt akkora utógyújtásom is, hogy akkorát lőtt, mint egy ágyú.
Ennek egy haszna volt, megjavult a zörgő belű utángyártott kipufogóm.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Andrá$!Zsakfos! Legkésőbb hétfőig szkennelem és küldöm. Üdv.:Z
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

fzooltan: nekem is elküldheted :D andras4@citromail.hu előre is köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

fzooltan írta:
Ha leírom hogy hol találtam akkor lehet hogy egy kicsit elszörnyülködik mindenki. :)
Ez a könyv egy 1967-ben kiadott "ipari szakkönyvtár " sorozat tagja.
A címe: "Mezőgazdasági Gépek Villamosberendezéseinek javítása".
Van benne egy fesszabályzós rész ami külön fogalakozik a magyar,szovjet,német és cseh gyármányú szabályzókkal.,más egyéb,motorokkal kapcsolatos dolog nincs benne.
Ha valakit mégis érdekel ez a fesszabályzós rész akkor szívesen beszkennelem csak dobjatok egy mailt hogy hova küldjem. Címem: titanic kukac c2 pont hu
Hogy mik vannak!
Beszarás! :D

Akár nekem is küldheted hevizms@gmail.com és kirakom a honlapomrahttp://hevizms.tvn.hu/.Nézz körül ott is.Van 1-2 dolog ami érdekelhet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

zsakfos írta:
fzooltan írta:
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.
Dehogy irogatsz hülyeségeket!
Naná hogy hasznát veszi mindenki!
Milyen könyvben vannak ezek egyébként?
Esetleg azt a könyvet valahogy nem tudnád beszkennelve elküldeni Samunak?
Vagy valahova?

Ha leírom hogy hol találtam akkor lehet hogy egy kicsit elszörnyülködik mindenki. :)
Ez a könyv egy 1967-ben kiadott "ipari szakkönyvtár " sorozat tagja.
A címe: "Mezőgazdasági Gépek Villamosberendezéseinek javítása".
Van benne egy fesszabályzós rész ami külön fogalakozik a magyar,szovjet,német és cseh gyármányú szabályzókkal.,más egyéb,motorokkal kapcsolatos dolog nincs benne.
Ha valakit mégis érdekel ez a fesszabályzós rész akkor szívesen beszkennelem csak dobjatok egy mailt hogy hova küldjem. Címem: titanic kukac c2 pont hu
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

zsaki!

Titok. Utókornak szánom. Időkapszula. :lol:
Köszi, próbálok. De utálom az ilyen problémákat.... Egyszerűen nem tudok rájönni mivan... ](*,)

Dénes!

Gyári cső, 3,7 kg a súlya. Szal még eltömődve se lehet elvileg.
Sajnos kicsit messze vagy, de azért kipróbálnám azt a csövet.
Remélem lassan kész lesznek a rendelt darabok...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hekus írta:
Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
A tyutyi multiméterekkel nehéz fordulaton feszültséget mérni.
Leállítás után közvetlenül 13.4- 13,7V-ot mérek az akkun.

A lada fesszabályzó miatt rendes töltéslámpám nincsen, de olyan fesszabályzót raktam be, amin van két kis SMD led.
Az ülés alatt van a szabályzó, a tank és az ülés között frankón látszanak a fényei.

Világítással 2000 fordulat felett már töltést jelez.
Akkor passz. #-o :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
A tyutyi multiméterekkel nehéz fordulaton feszültséget mérni.
Leállítás után közvetlenül 13.4- 13,7V-ot mérek az akkun.

A lada fesszabályzó miatt rendes töltéslámpám nincsen, de olyan fesszabályzót raktam be, amin van két kis SMD led.
Az ülés alatt van a szabályzó, a tank és az ülés között frankón látszanak a fényei.

Világítással 2000 fordulat felett már töltést jelez.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hekus írta:Kezdem kicsit megunni a TéZé hülyeségeit.

Következő:

Ha világítással megyek, szeret leállni. Alapjáraton és kicsivel afelett is.
Amikor leállós kedvében van, akkor a huzatást sem szereti, ledadog a végén.

Már szinte mindent cseréltem.
Cseréltem forgórészt (réz csúszógyűrűsre)
Cseréltem kábelsarukat,
diódahidat
fesszabályzót (2 db mechanikus és most egy lada)
trafót
és ma vettem bele egy új akkut.


Egyvalamihez nem nyúltam még és az a gyertya.
Mikor elkezdtem kitekerni, eléggé kérette magát, féltem tőle, hogy kijön a menet (vagy már nincs is benne).

Ma vettem megszakítót, kondenzátort, gyertyát.
Vész esetére előkészítem a tartalék hengerfejemet, hátha elmegy a menet.


Tételezzük fel, hogy töltésem van rendesen.
Ebben az esetben mi okozhatja a világítás és az alapjárat érdekellentétét?
Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

etz 250 gyújtás beállítás.
kinek milyen érték vált be?
nálam a normál beállítás erőtlen gépet eredményezett.
a kicsit magasabb előgyújtás + 20 lóerőt adott :lol:
viszont így melegben néha önálló életre kel a gép. értem ezalatt, hogy indokolatlanul leáll, aztán vagy beindul, vagy nem.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Kezdem kicsit megunni a TéZé hülyeségeit.

Következő:

Ha világítással megyek, szeret leállni. Alapjáraton és kicsivel afelett is.
Amikor leállós kedvében van, akkor a huzatást sem szereti, ledadog a végén.

Már szinte mindent cseréltem.
Cseréltem forgórészt (réz csúszógyűrűsre)
Cseréltem kábelsarukat,
diódahidat
fesszabályzót (2 db mechanikus és most egy lada)
trafót
és ma vettem bele egy új akkut.


Egyvalamihez nem nyúltam még és az a gyertya.
Mikor elkezdtem kitekerni, eléggé kérette magát, féltem tőle, hogy kijön a menet (vagy már nincs is benne).

Ma vettem megszakítót, kondenzátort, gyertyát.
Vész esetére előkészítem a tartalék hengerfejemet, hátha elmegy a menet.


Tételezzük fel, hogy töltésem van rendesen.
Ebben az esetben mi okozhatja a világítás és az alapjárat érdekellentétét?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

KILL3R etz írta:Nos Uraim!

Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.

Bambi pedig nyaral.... :evil: Asszem elásom a motort... :lol:
Kipufogód gyári? Ha az égesd ki, ha nem kérj kölcsön egy biztosan jót. Ha felém jársz odaadom a Bambi-rezót kipróbálásra.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

oh :D conus köszi szépen majd vmiben megegyezünk :D :mrgreen:

fzooltan: nem hülyeség sőt nekem pont ilyesmire van szükségem szóval köszönöm neked is :D

azt hiszem valamelyik nap megpróbálom beállítani :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

fzooltan írta:
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.
Dehogy irogatsz hülyeségeket!
Naná hogy hasznát veszi mindenki!
Milyen könyvben vannak ezek egyébként?
Esetleg azt a könyvet valahogy nem tudnád beszkennelve elküldeni Samunak?
Vagy valahova?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Nos Uraim!

Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.

Bambi pedig nyaral.... :evil: Asszem elásom a motort... :lol:
Hova??
Kérném a GPS koordinátákat.

Ne add fel!
Egyszer csak megjön Bambi és ő biztos megoldja. :smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

fzooltan írta:Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül. :(



Kép
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.



Kép



Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nos Uraim!

Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.

Bambi pedig nyaral.... :evil: Asszem elásom a motort... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül. :(



Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

bandika,

én egy másik fórumról csapdáztam egy 6V-os fesszab beállítást cirka 1 éve.


Kép
Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.

majd még eldöntöm h mit kérek érte cserébe: sört; csokit; jó karosszériájú, keveset használt, megunt bnőt; stb. :-" :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

beci58 írta:Én a tegnapi 6v.-os témához írnám, az akkumulátornak 2,4v a cellafeszültsége(7.2v az össz.)tehát világítással a feszültségszabályozót
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
nemtom nekem írtad-e de az első rész mintha rám vonatkozna
igen én is erre gondoltam hogy világítással is többet kéne tölteni-e de sehol nem találtam 125 TS feszültségszabályozó beállítást :roll: meg félek tőle hátha vmit elszúrok vagy vmi és rosszabb lesz hogy nem lesz rajta semennyi töltés vagy nemtom :oops: :roll: :smt087
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Akkor gumi nélküli légszűrő ----> trafó csere ---> könyök rövidítés. De ha nemjó akko neked dugom fel autópályás menet után Dénes.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

KILL3R etz írta:Üdv!

Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...

Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.

A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.

Valakinek ötlet?

Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.

Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom... :evil:
Ne gyújtsd! Én már végigzongoráztam ezt. Drasztikusan kisebb főfúvókával eredményeket érhetsz el. Egyébként nálam a kipufogó cseréje oldotta meg a problémát. Előszöris Bambi átdöfte a hangtompító részt egy rúddal, jobb lett. Levágtunk kb. 3 centit a könyökből és sokkal-sokkal jobb lett. (bambi rezó mégjobb, de azt most esztétikai okokból nem használom, megvárom fricit hogy festi le :) )
Tehát próbáld meg: vágj a könyökből (főleg ha utángyártott). Ha nemjó...akkor amiket írtam. és dugd fel magadnak a szétcseszett könyököt. :D :D Szal ja, azt lehet be kell áldozni ha mégse lesz jó.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pedig Simónál anno nagyon kemény volt a "sport" légszűrő. Olyan torok hangja volt a motornak hogy jajj. :lol:

Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem fog sokat változni :roll:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Igaz. Megpróbálom. Kiváncsi leszek a hangjára! :twisted: 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Alfa!

Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
Mondjuk nálam mind2 esetben a levegő kevéssége okozta a dolgot. Ha üzemanyagellátás a dolgok forrása, annak ki kell derülnie így:

vedd ki a gumicsővet a szívóoldalról (magyarul kösd ki a légszűrőt), a karbi szívjon közvetlen a levegőből. Így kevés benzint és sok levegőt fog kapni, nem fog messzire pörögni, de kihagyni sem. Szegényen fog járni, de nem érdekel senkit másfél perc erejéig. Ha így is ugyanaz, akkor lehet nézni az elektronikát.

ppont olyan mintha kihagyna, de ettől még korántsem biztos h az a baj!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafót még nem cseréltem, de tényleg csak az marad.

Sub-ee szerint ez a gyújtás vagy működik, vagy nem. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:Üdv!

Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...

Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.

A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.

Valakinek ötlet?

Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.

Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom... :evil:
Ha a karbi nem okozza akkor próbáld meg az elktronikai oldalt. Trafó majd gyújtáselektronika és jeladó.
Az előgyújtás esetleg nem állítódott el? Tudom hallosnál nem szokott elállítódni de talán.
Nincs más ötletem.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok nekem robogónál volt hogy nem pörgott ki. és kipufogó dugulás volt, tisztára olyan volt mintha sokat kapott volna.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Olyan mintha üresben pörgetnéd? Nem is tudom hogy írjam le, hallani kell... olyan kb, hogy a húzás (vrúúúúm) átmegy ilyen tittiritittiritittiri hangba :D , és közben nem húz a motor. Ha ez, akkor ez 2 esetben fordult elő velem:

1. régen sportlégszűrő, eltömődött (túlfújtam) és 3000 felett ez volt
2. most, túl dús, hidegen nem bírja feldolgozni és 6000 felett ezt csinálja (először azt hittem a gyújtás, de melegen kipörög szépen)

Mindkét eset gyakorlatilag az, hogy a keverési arány nagyon dús, kevés a levegő. Vedd szegényebbre a tűt, segítenie kell a dolgon.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...

Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.

A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.

Valakinek ötlet?

Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.

Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
medvegyke
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.04.16. 12:25
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: medvegyke »

a gyertyát kicseréltem, a kontaktokat is átnéztem és a gyújtást is próbáltuk állítani azzal sincs baj, és vissza se akar tölteni
medvegyke
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.04.16. 12:25
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: medvegyke »

hello van egy kis bajom a 150-esemmel kihagy a gyujtása 4000-res fordulat felett, tirisztoros és lövésem sincs hogy mi lehet a baja ha valakinek van valami tippe akk írja már meg légyszives előre is köszönöm
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég