Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Nekem is van érdeks sztorim! kora hajnali idöben indultam meloba és ugy 20km-er után indexelésnél leküldte a biztit!
-párás lehetett vagy nem tom de az indxrelé volt a hibás!!! kiszedtem folytattam utam, és vettem bele egy másik relét!
de mostanában is elkezdte szórni a biztit végignéztem mindent és a végén rájöttem a bal elsö indexem 2 lemeze összeért! de szerencse sikerült megoldanom!!!!
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Elöször is Köszönöm a válaszokat! :D Bátyámat is kérdeztem mi lehet a probléma, szerinte az h valahol a mocin(légszürõnél nézem elöször azt mondta) a pozitiv ág hozzá ér a vázhoz és ezért olvad el a biztositék hiszen a negativ ág gyárilag ra van kötve a vázra! Majd vasárnap végig nézem a motort vezeték ügyben! 8)
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

1. Generátor (T 2A)
2. Menetirány jelzõ (4A)
3. Fõbiztosító (16A) - pluszvezeték
4. Fõbiztosító (16A) - minuszvezeték

A biztosítók számozásak kintrõl befelé történik
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Na,na nem kell egybõl bántani!!! :)

Az alapján,amit leírtál,h terhelés hatására megy ki a bizti,szerintem a generátor környékén kezdd a keresgélést.
Ha lámpa kapcsolás nélkül is el tudtad lõni,akkor valszeg nem ott lesz a gond.
Ja,biztosítékokat meg érdemes a megfelelõ értékûre választani,szóval kiszámolgatni,h az adott kör mennyi teljesítményt vehet fel.

P=U*I

Szóval ha a világításhoz beraksz a ~60W-os reflektorhoz 5 A-es biztit,nem csoda,hogy kilövi,úgy is,ha nincs is semmi gond.

Tényleg,van valami leírás arról,h hova mekkora bizti megy gyárilag???
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Ja!

Kezdés képpen az ülés alatt a fesszab környékén nézz szét! A második kényes pont ahol a csoportkábelek bemennek a lámpatestbe!
De lehet neked szmpatikusabb megoldás, úgy is szûkítheted a kört hogy biztikat durrantasz el...
Ha pl. csak a gyújtás van rajta és mégis elpukkantja a biztit akkor bárhol lehet...
Viszont ha csak akkor pukkan el ha a lámpa is be van kapcsolva akkor a hibás helyek köre csökken a világítóberendezések áramköreire.
És így tovább.

Sikeres vadászatot!
:D:D:D
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Shancus írta:Hello
Nem vagyok egy nagy elektronika szakember ugy hogy lenne egy pár kérdésem: :)
Ma tettem a mociba egy 12V/7Amperes akumlátort feltöltve a mociba és kicseréltem a biztositék(mert 5 Amperes volt benne) táblában a hátsó két biztositékot 8 amperes biztositékra! Na most beínditás után a lámpát még nem adtam rá csak huztam egy fél gázt erre elszált a vissza fele 2.-dik biztositék amirre a pozitivat kötöttem.
Aztán kicseréltem ezzeket 16Amperesekre de azzok miután rá adtam a világitást és huztam egy gázt vissza fele a 2.-dik biztositék megint csak elszált! :cry:
Aztán kiváncsiságbol bele tettem ezzek helyére 25 Ampereseket amik közül vissza fele a 2.dik ugyan csak elszált! :x
Mi lehet a gond? :?:
A mássik meg hogy az aksit nem tölti menet közben, el lehet valami kötve rajta vagy mi miatt lehet a baja? :?:
Vazze!

Haver vagy!!!! Álatságbó neked se kell korepetálásra járni :D:D:D:D:D
Ha kipurcan a biztosíték az azért van mert sz@r van a palacsintában!!!!
És a megoldás nem az hogy addig cseréled nagyobbakra míg a durungáram el nem disszipálja a vezetékeket a mtorodban!
:D
Abból amit mondtál az alábbiakban leírt történetem jut az eszembe.
Olvass egy kicsit vissza!
Valszeg kivan dörzsölõdve az egyik vezetéked de csak nagyobb vibrációnál van zárlat(amikor odacsavarod).
Lehet hogy nincs félrekötve semmi, de attól még kivagdossa a biztiket...
A legjobb megoldás ilyenkor, ha nagy odaadással végigtaperálod az összes kanócot a masinán. Nagyon figyelmesnek kell lenni mert általában nem könnyû észrevenni!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Shancus írta:Hello
Nem vagyok egy nagy elektronika szakember ugy hogy lenne egy pár kérdésem: :)
Ma tettem a mociba egy 12V/7Amperes akumlátort feltöltve a mociba és kicseréltem a biztositék(mert 5 Amperes volt benne) táblában a hátsó két biztositékot 8 amperes biztositékra! Na most beínditás után a lámpát még nem adtam rá csak huztam egy fél gázt erre elszált a vissza fele 2.-dik biztositék amirre a pozitivat kötöttem.
Aztán kicseréltem ezzeket 16Amperesekre de azzok miután rá adtam a világitást és huztam egy gázt vissza fele a 2.-dik biztositék megint csak elszált! :cry:
Aztán kiváncsiságbol bele tettem ezzek helyére 25 Ampereseket amik közül vissza fele a 2.dik ugyan csak elszált! :x
Mi lehet a gond? :?:
A mássik meg hogy az aksit nem tölti menet közben, el lehet valami kötve rajta vagy mi miatt lehet a baja? :?:
valószínû,hogy elkötés van
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Nem vagyok egy nagy elektronika szakember ugy hogy lenne egy pár kérdésem: :)
Ma tettem a mociba egy 12V/7Amperes akumlátort feltöltve a mociba és kicseréltem a biztositék(mert 5 Amperes volt benne) táblában a hátsó két biztositékot 8 amperes biztositékra! Na most beínditás után a lámpát még nem adtam rá csak huztam egy fél gázt erre elszált a vissza fele 2.-dik biztositék amirre a pozitivat kötöttem.
Aztán kicseréltem ezzeket 16Amperesekre de azzok miután rá adtam a világitást és huztam egy gázt vissza fele a 2.-dik biztositék megint csak elszált! :cry:
Aztán kiváncsiságbol bele tettem ezzek helyére 25 Ampereseket amik közül vissza fele a 2.dik ugyan csak elszált! :x
Mi lehet a gond? :?:
A mássik meg hogy az aksit nem tölti menet közben, el lehet valami kötve rajta vagy mi miatt lehet a baja? :?:
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

na én meg vettem egy új akkut, meg is szûnt a lámpával leállós sztori, ellenben a melegen alapjárat kihagy és fulladozik, megmaradt
holnapra kértem egy stroboszkópot amit ráakasztok a gyertyakábelre és látni fogom hogy megy-e benne szikra miközben akadozik meg leáll, gyanítom hogy nem fog
ha pedig tényleg nem fog akkor szombaton megy a moci villamossági szerelõhöz
elegem van..
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Hát, ezt így látatlanban elég nehéz...
Szerintem nézz át mindent mágegyszer mindent szakadásvizsgálóval!!!
ha minden rendben van akkor mûködnie kell!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Helló! Furcsa dologgal találkoztam. Amikor átnéztem a motor elektronikáját és megnéztem a kapcsolási rajzokat észrevettem hogy a duda a féklámpa és minden jól van bekötve mégsem mûködik. Igaz a duda gombját még nem néztem meg de a fékkel egy pár órát eljátszadoztam. Eredménytelen volt. Se az elsõfékre se a hátsóra nem reagál. Nem értem mi lehet a gond. Tudna valaki segíteni vagy forduljak szakihoz? Egy ETZ 251-rõl lenne szó.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Íme, így néz ki kompletten:

Kép

Kép
bakimate írta:Sziasztok!
Kész lettem a gyári mintás vezetékköteggel. Akit érdekel, dobjon egy mailt.

Kép
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

z25z írta:
Andrei írta:motormanner

köszi a segítséged, az elsõ lámpa körül, ahol a lámpa aljába bemegy a vastag drótköteg, ott fogok még szétnézni mert le van csúszva a vastag tok és a drótok csak úgy magukban mennek be a lámpába, lehet ott lesz valami testelés
akkut holnap kicserélem, fesszab pedig az elektromos lesz, hogy annál a töltésjelzõ miért nem mûködik az még egyelõre rejtély
ha ezek se oldják meg a hibát akkor szétflexelem az egészet :(
najó nem, de legalább egy szerelõhöz leviszem, bár nemtudom mit kezd majd vele..
Szivtam am en is elektromos problemaval kb 4 even keresztul.....a vegen egesz belejottem, hogy lehet kijatszani. Nekem is leallt ha raadtam a tompitottat, de csak adott fordulatszam felett. Egesz egyszeruen ugy motoroztam par evig, hogy elozeskor lampa le elozes utan lampa fel es lampa mellett 4500 alatt kellett, hogy maradjon a fordulat. Nappal meg csak parklampa. Atneztem mindent amit csak tudtam, de tenyleg, a vegen beadtam szervizbe. A tomitott/tavfenykapcsolo volt a ludas.....ott talalt az elektromuszeresz egy kis zarlatot amikor 4500 ra ert a fordulat valami rossz szigetelesu vezetek testelt. Szoval akar ott is erdemes szetkukkantani....
aztamindenit... nem semmi a sztori .. :(
ma találtam egy érdekes dolgot a motoron, kivettem a fordulatmérõ órát a gumiból és az alján találtam egy citromsárga levonót rajta tollal felírva a következõ szöveg: - 800 ford.
mikor megláttam dobtam egy hátast, az eddig 2200-nak hitt alapjáraton vett beállítások valójában 1400-as (vagy legalábbis annyi körüli) fordulat körül történtek... a hiba így nem is annyira súlyos, azthiszem, mert nem 2200-ról fullaszt le a lámpa hanem 1400-ról :)
ma rendet raktam az elsõ lámpa környékén is, nemtudom milyen idióta kontár dolgozott ott de hihetetlen dolgokat találtam, vezetékek összevissza bekanyarítva elvezetve mindenütt, a lámpa aljába bemenõ vastag drótköteg is meg volt feszülve, a vastag tok be se ért a lámpa aljába, lógtak szabadon a vezetékek és dörzsölõdtek minden kormánymozdulatkor...
az index vezetékei sem ám a váz elejében lévõ gumival kibélelt lyukon mennek a helyükre hanem szépen elkanyarítva a kormány alatt, mintha az jó lenne :(
dolgozunk dolgozunk aztán elõbb utóbb valami megoldja a gondot, most épp 10 órája töltõdik itt az akku mellettem, hátha
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Andrei írta:motormanner

köszi a segítséged, az elsõ lámpa körül, ahol a lámpa aljába bemegy a vastag drótköteg, ott fogok még szétnézni mert le van csúszva a vastag tok és a drótok csak úgy magukban mennek be a lámpába, lehet ott lesz valami testelés
akkut holnap kicserélem, fesszab pedig az elektromos lesz, hogy annál a töltésjelzõ miért nem mûködik az még egyelõre rejtély
ha ezek se oldják meg a hibát akkor szétflexelem az egészet :(
najó nem, de legalább egy szerelõhöz leviszem, bár nemtudom mit kezd majd vele..
Szivtam am en is elektromos problemaval kb 4 even keresztul.....a vegen egesz belejottem, hogy lehet kijatszani. Nekem is leallt ha raadtam a tompitottat, de csak adott fordulatszam felett. Egesz egyszeruen ugy motoroztam par evig, hogy elozeskor lampa le elozes utan lampa fel es lampa mellett 4500 alatt kellett, hogy maradjon a fordulat. Nappal meg csak parklampa. Atneztem mindent amit csak tudtam, de tenyleg, a vegen beadtam szervizbe. A tomitott/tavfenykapcsolo volt a ludas.....ott talalt az elektromuszeresz egy kis zarlatot amikor 4500 ra ert a fordulat valami rossz szigetelesu vezetek testelt. Szoval akar ott is erdemes szetkukkantani....
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Kész lettem a gyári mintás vezetékköteggel. Akit érdekel, dobjon egy mailt.

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bakimate 2008.01.28. 00:09-kor.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

motormanner

köszi a segítséged, az elsõ lámpa körül, ahol a lámpa aljába bemegy a vastag drótköteg, ott fogok még szétnézni mert le van csúszva a vastag tok és a drótok csak úgy magukban mennek be a lámpába, lehet ott lesz valami testelés
akkut holnap kicserélem, fesszab pedig az elektromos lesz, hogy annál a töltésjelzõ miért nem mûködik az még egyelõre rejtély
ha ezek se oldják meg a hibát akkor szétflexelem az egészet :(
najó nem, de legalább egy szerelõhöz leviszem, bár nemtudom mit kezd majd vele..
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Amúgy a fesz. szabb-al nem tudom kinek mi a tapasztalata, én azt a kapcsolást használom ami az szoci motoroson van.
Nekem nagyon bevállt, már több mint 2 éve azt használom!!! Az össz költsége kb.: 1500 huf na meg egy kis szöszmötölés amíg összerakod(ja a bekötése nem ugyan az mint a gyaárinak!).
Igaz már nem lehet kapni hozzá a fõ alkatrészt, de ha valakit érdekel akkor meg tudom mondani hogy én mivel váltottam ki...

Lehet érdemes volna neked is megépíteni egy ilyet Andrei...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Andrei

Gondolkodtam hogy mi lehet a baja a motorodnak!
Aból amit mondtál, nekem az tûnt ki hogy elfogy az áramod!
Mivel ha nincs terhelésed rendben van minde, ha valamit bekapcsolsz akkor viszont hal megfelé.
Az az a gyújtó trafóban nem tud akkora áram folyni hogy azt megszakítva tisztességes szikrád legyen.
(hozzáteszem hogy ez csak egy sejtés)
Szerintem a következõ dolgokat kéne átgondolnod:
- valamien soros ellenállás van a körben: nagy az akkud belsõellenállása, azaz kipurcant; valahol nagyo rossz a kontakt(ahol nem tisztítottad meg véletlen), mondjuk az akku saru meg van húzva rendesen(?); öregek a vezetékeid.
- valami söntöli a rendszert: lehet hogy abban a körben ahol a világítás van valami nincs rendben az az valahol "zárlat" féle van, és elszökik az áramod. Ezt azért mondom így idészõjelben mert nekem is volt hasonló problémám, 10 km után kipurcant az aksim, viszont amikor megmértem volt töltés !!! Amikor állt a motor akkor nem jelentkezett a hiba viszont mikor mentem vele, igen...egy nyavajás vezeték pont úgy volt kidörzsölõdve hogy csak akkor testelt le amikor joban rázkódott a motor(nagyon alattooms hiba)!
- vagy rossz a gyujtó trafód, bár ilyenrõl még nem nagyon hallottam
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Valaki nem tud róla hogy milyen szabályozás vonatkoik erre a led-es dologra?
Láttam már egy két cikket ahol csináltak led-es féklámpát indexet meg ilyesmiket...
Ez nagyon jó, de én attól félek hogy ha átépítem a motorom akkor a rendõrbácsi megb@ssza a sz@rókámat :(
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

z25z írta:
Tamás írta:Hy! Úgy emléxem, dinamó volt a kérdés. Generátort nem kell kétszerzni, eleve 12V-os, sõt, a 210W több, mint elég. Kondi, mekkorát tennél 12V 55/60W ra, esetleg mekkora fény jönne belõle? T :idea:
megeloztel, ezen agyalogtam en is.... :twisted:
Elõszedtem a 6V-os kapcs rajzot...
Ez rég szabvány szerint készült, így sajnos nem volt minednütt egyértelmû.
De ahogy én értelmeztem, ebbõl csak inverterrel lehetelõcsalogatni a 12V-t!
Tehát ez a kondis egyenirányítós dolog nem fog mûködni :(

De azért:
A kondit én úgy méretezném hogy mondjuk 3000-es fordulatszámnak megfelelõ periódus idõnek a felére számolnék egy kisülési idõt, maximális terhelõ áramra. Ahol a terhelés nélküli maximális feszültség csúcs volna a kezdõpont és az akumlátor névleges fesz.-je pedig a végpont...
De ez csak elmélet....

A fényerõvel kapcsolatban: azt csak a jó istem tudja mennyitre világitama...

Máskülönbe a hagyományos izzóknak pocsék a hatásfoka, LED-et lenne célszerû használni.
Tudom nem túl olcsó, de döbbenetes hogy ezek a mai kis szarok mekkora fényerõt produkálnak!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

digit nálam, analóg a szomszédban, érted?
gyuszi rendben, gyertya új, alapjárat rendben ha nem kapcsolok fel semmit és hideg a motor
lehet tényleg az akku lesz rossz :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Mutatós, digitális multiméter? Ez azt jelenti, hogy trendi és szép? Az egészséges töltés. Gyújtás, gyertya, alapjárat, akku töltöttsége rendben? (Lemerült, esetleg rossz aksival csinál ilyet. ) Nem igazán 'ekkora' terhelés a lámpa! T
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

természetesen van, egy komolyabb digit multiméter, mutatós csak a szomszédban van, azzal mértem töltõfeszt, 13.5 és 14.5 között van fordulattól függõen
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrei írta:üdv mindenkinek, az index fórumát már teleoffoltam a javíthatatlan problémámmal de nem sok hasznos infóval találkoztam eddig, ide is beírok, hátha valaki tud
1 hónapja vásárolt 150-es ETZ 1990-bõl tirisztoros gyuszival, 33E km-rel

probléma1: bemelegedve kihagy az alapjárat, képes kézzel 3000-ren tartott alapjáratról is lefulladni
probléma2: tompítottat felkapcsolva egyszerûen leáll, az alapjárat emiatt 2200-ra van tekerve, egy féklámpa ezt 2000-re leviszi, tompított 1200-ra ahol már haldoklik a motor és a vége leállás (természetesen gázt ráncigálva vagy menet közben nem áll meg lámpakapcsolásra)

próbálkozások: ülés alatt és elsõ lámpában az összes saru levétele, megtisztítása, összenyomása, wd40-nel helyére tolása, általános takarítás, rozsdátlanítás, akku feltöltés, biztosító tábla felújítása, H4-es égõ hagyományosra cserélése, fesszabályzó elektronikusra cserélése, diódahíd oda vissza kimérése, karbi kigányolása, eddig összesen 0 javítási próbálkozás segített
fesszabályzót még a mechanikust elkezdtem basztatni, észrevettem hogyha az egyik kalapácsot járó motornál eltolom az alaphelyzetébõl (ami egyébként kb 2500-as fordulatnál tér ki alaphelyzetbõl) akkor 1200as fordulaton se áll le hiába kapcsolgatom a lámpát, örültem hogy végre kész vagyok, erre fel 4km alatt koppra kimerült az akku, fél óra rugdalás után sikerült újra beindítani, kézzel visszahajtottam az elállított fesszabot, hazafelé jöttem mint az állat h minél kevesebbet kelljen tolni, még jó hogy a töltésjelzõ meg se mukkant, hogy esetleg baj van...
az elektromos fesszabbal meg akkor se ég a töltésjelzõ ha csak simán ráteszem a gyújtást, szal nagyon érdekes dolgok vannak itten, nem ma kezdtem az elektronyos szakmát de már a tököm kivan..

mihez nyúljak még? (magamon kívül)

jah kaptam egy tanácsot még a múlt héten, fesszab D+ pontjára tegyek próbaképp egy 45ös gömb izzót, ha onnan is leáll akkor nincs töltésem, leállt...
töltésem viszont van mert amíg a fesszabot nem állítottam el, kb 190 km-t mentem és mindig teli volt az akku, ahogy elbasztam a töltést, 4km után kimerült
Mérõmûszer?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

üdv mindenkinek, az index fórumát már teleoffoltam a javíthatatlan problémámmal de nem sok hasznos infóval találkoztam eddig, ide is beírok, hátha valaki tud
1 hónapja vásárolt 150-es ETZ 1990-bõl tirisztoros gyuszival, 33E km-rel

probléma1: bemelegedve kihagy az alapjárat, képes kézzel 3000-ren tartott alapjáratról is lefulladni
probléma2: tompítottat felkapcsolva egyszerûen leáll, az alapjárat emiatt 2200-ra van tekerve, egy féklámpa ezt 2000-re leviszi, tompított 1200-ra ahol már haldoklik a motor és a vége leállás (természetesen gázt ráncigálva vagy menet közben nem áll meg lámpakapcsolásra)

próbálkozások: ülés alatt és elsõ lámpában az összes saru levétele, megtisztítása, összenyomása, wd40-nel helyére tolása, általános takarítás, rozsdátlanítás, akku feltöltés, biztosító tábla felújítása, H4-es égõ hagyományosra cserélése, fesszabályzó elektronikusra cserélése, diódahíd oda vissza kimérése, karbi kigányolása, eddig összesen 0 javítási próbálkozás segített
fesszabályzót még a mechanikust elkezdtem basztatni, észrevettem hogyha az egyik kalapácsot járó motornál eltolom az alaphelyzetébõl (ami egyébként kb 2500-as fordulatnál tér ki alaphelyzetbõl) akkor 1200as fordulaton se áll le hiába kapcsolgatom a lámpát, örültem hogy végre kész vagyok, erre fel 4km alatt koppra kimerült az akku, fél óra rugdalás után sikerült újra beindítani, kézzel visszahajtottam az elállított fesszabot, hazafelé jöttem mint az állat h minél kevesebbet kelljen tolni, még jó hogy a töltésjelzõ meg se mukkant, hogy esetleg baj van...
az elektromos fesszabbal meg akkor se ég a töltésjelzõ ha csak simán ráteszem a gyújtást, szal nagyon érdekes dolgok vannak itten, nem ma kezdtem az elektronyos szakmát de már a tököm kivan..

mihez nyúljak még? (magamon kívül)

jah kaptam egy tanácsot még a múlt héten, fesszab D+ pontjára tegyek próbaképp egy 45ös gömb izzót, ha onnan is leáll akkor nincs töltésem, leállt...
töltésem viszont van mert amíg a fesszabot nem állítottam el, kb 190 km-t mentem és mindig teli volt az akku, ahogy elbasztam a töltést, 4km után kimerült
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi »

hali kérdés a kis ts üresjelzõje megeggyezik a kis tz ével vagy lehet utánngyártottat kapni
arra gondolok ami a blokkba van


OPI
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

motormanner írta:Az ETZ ben 3utas Graetz híd van!
De az a kapcsolás amit küldtem, picit másról szól...
Az egyik félperiódus az egyik kondit tölti fel tápfeszre, a másik a másikat.
A terhelést pedig a +, - közé kell kötni, így a két kondi feszültsége sorosan kerül a terhelésre!
Így lesz 6-ból 12V :)
A kondi mérete teljesen az áram függvénye...
A szaggatottságról meg annyit, mivel 3 utas a rendszer szerintem nem sok vizet zavar, föleg mert akkut töltünk vele :D

De ez csak generátornál hasznälható...
MZ-nél: 6V=dinamó, 12V=generátor! 6V-os generátor nincs!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Tamás írta:Hy! Úgy emléxem, dinamó volt a kérdés. Generátort nem kell kétszerzni, eleve 12V-os, sõt, a 210W több, mint elég. Kondi, mekkorát tennél 12V 55/60W ra, esetleg mekkora fény jönne belõle? T :idea:
megeloztel, ezen agyalogtam en is.... :twisted:
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Úgy emléxem, dinamó volt a kérdés. Generátort nem kell kétszerzni, eleve 12V-os, sõt, a 210W több, mint elég. Kondi, mekkorát tennél 12V 55/60W ra, esetleg mekkora fény jönne belõle? T :idea:
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Az ETZ ben 3utas Graetz híd van!
De az a kapcsolás amit küldtem, picit másról szól...
Az egyik félperiódus az egyik kondit tölti fel tápfeszre, a másik a másikat.
A terhelést pedig a +, - közé kell kötni, így a két kondi feszültsége sorosan kerül a terhelésre!
Így lesz 6-ból 12V :)
A kondi mérete teljesen az áram függvénye...
A szaggatottságról meg annyit, mivel 3 utas a rendszer szerintem nem sok vizet zavar, föleg mert akkut töltünk vele :D

De ez csak generátornál hasznälható...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

motormanner írta:Hi!

Bocsesz a késõi válaszért, de elégé elhagytam magam a napokban...

A feszültség 2Xezõrõl egy kép: én ezt úgy gondoltam bekötni hogy ha generátór van, 3x az egyenirányító híd helyére.
Kép
ÕÕÕÕ

Szóval ez a kétutas egyenirányító hasznosan csak a teljesítmény felét használja,ahhoz is jóóó nagy puffer kell,h ne legyen nagyon szaggatott,mert ugyen -Ut-t nem nagyon használunk.
Rosszul gondolom?
Ugye az MZ-ben nem ilyen egyenirányítás van?Mert azt nem tudom...
Graetz nem lenne jobb?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

De ha van még kérdésetek akkor szívesen válaszolok...

:smt033 :smt033 :smt033 :smt033 :smt033 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Ha nem áll rendelkezésre váltóáram, azaz dinamó van akkor a maxim MAX1771 -es icvel elég egyszerûen elkészíthetõ a 12V os inverter!
Ahogy néztem maga az ic kb. 500ft mindennel együt megvan max 1500-2000ft-bõl!
Az oldalon http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1030 letölthetõ PDF tartalmaz minden információt, mintakapcsolást is természeresen!
Ezzel meg lehet halytani az egész villamos rendszert, de én inkább csak a lámpa elé kötném be...
92%- a hatásfoka, szóval nem terhelné halálra a generátort se :)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Hi!

Bocsesz a késõi válaszért, de elégé elhagytam magam a napokban...

A feszültség 2Xezõrõl egy kép: én ezt úgy gondoltam bekötni hogy ha generátór van, 3x az egyenirányító híd helyére.
Kép
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

akkor bocsi! :oops:
elértelmeztem a dolgot
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

minoor írta:a transzformáláshoz mindenképpen váltakozófeszültség kell. vagy egyenfeszültség de azt elõször vagy meg kell szaggatni vagy váltakozó feszültséggé alakítani.tudtommal az inverterek is így mûködnek.
Igen,ezért írtam,h inverter,az azzal +szaggatott feszt lehet transzformálni,aztán egy graetz meg egy pufferkondi,így tudom elkpzelni ezt a "kétszerezõ kapcsolást".
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Nekem kecskeméten rakták bele a tz generátort! Ha van msn-ed vegyél fel mutatok róla képeket!
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

a transzformáláshoz mindenképpen váltakozófeszültség kell. vagy egyenfeszültség de azt elõször vagy meg kell szaggatni vagy váltakozó feszültséggé alakítani.tudtommal az inverterek is így mûködnek.
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

:shock:

Ez a kétszerezõ kapcsolás dolog érdekelne,már csak szakmailag is,nem tudom,hogy lehet +oldva inverter-transzformálás-egyenirányítás nélkül... :?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 »

Sziasztok!

Köszi az infókat, de mivel nem vagyok mindig net-közelbe, így kicsit lassan reagálok!
Érdekelne ez a "csak a fényszóró 12 V-os" megoldás(kétszerezõ kapcsolás), de a komplett generátoros átalakítás is!
Bluerider-t hogy lehet elérni ezen ügyben?
Az én elérhetõségem: emcett79@freemail.hu

Elõre is köszönöm az infókat mindenkinek!

Üdv!
emcett
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem
Bluerider átalakította 12V-os generátorosra a TS250/1-esét, biztosan õ is tud tanácsot adni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Bocs, elõre szeretném leszögezni, h nem kioktatásnak szánom az ideírtakat !!!!!
Ha dinamós (az?) akkor sajnos 60W-ot (rövid idõre 90W) kell beosztanod. P=U*I . Azaz a kivehetõ teljesítmény egyenlõ az áram és a feszültség szorzatával. Sajnos. Talán, ha a helyzetjelzõ és a féklámpa helyére LEDet teszel.... (21W +5W + mûszervilágítás, 60W-nál sok kicsi is sokra mehet) A feszültségsokszorozó kapcsolás is teljesítményt vesz el.
UI.: Ha 6V- dinamó, ha 12V- generátor.
T
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

motormanner írta:
emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett

Dinamós vagy generátoros a TS?
Ha generátoros akkor van egy egyszerûbb kapcsolás ami megtenné.
Ha dinamós akkor az macerásabb, mert bonyásabb kapcsolást igényel(ebben már IC is van). De elméletileg könnyen megoldható!
Esetleg az szóbajöhet hogy csak a fényszóró menjen 12V-ról? És akkor nem kell macerálni semmit csak az izzó elé betenni ezt a kétszerezõ kapcsolást...
Kisebb áram, olcsóbb és kiseb a meghibásodás valószinüsége is :)
Ez mûködik? Írhatnál róla (mondjuk a wiki-be), ha van idõd!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett

Dinamós vagy generátoros a TS?
Ha generátoros akkor van egy egyszerûbb kapcsolás ami megtenné.
Ha dinamós akkor az macerásabb, mert bonyásabb kapcsolást igényel(ebben már IC is van). De elméletileg könnyen megoldható!
Esetleg az szóbajöhet hogy csak a fényszóró menjen 12V-ról? És akkor nem kell macerálni semmit csak az izzó elé betenni ezt a kétszerezõ kapcsolást...
Kisebb áram, olcsóbb és kiseb a meghibásodás valószinüsége is :)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett
atalakithato, bluerider kollega is atalakittatta 12 V-ra esztergamunka+penzecske
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!

Lehet, hogy el vannak öregedve a motorodban a vezetékek. Ha szeretnél komplett vezetékköteget cserélni, engem keress, nálam lehet kapni.
emcett79 írta:Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Üdv! emcett
emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 »

Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Szasz z25z! Sajnos arra sem jó! Még egy 55ah-s akksi se "fog meg" egy 50A-s generárort. Még az ETZ-t sem stabilizálja. T
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ahh felesleges, reszemrol befejeztem az offolast no. :D
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Csináljunk egy OFF-motor szerelés topic-ot? Moderátor bácsi is meg tudja csinálni, meg én is, meg Samu is, Meg Gyurma is :twisted:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég