Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Tud valaki valami egyszerű hátsó féklámpa bekötési módszert?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ha este volt akkor nem én voltam! Csak azért irtam mert a sebesség stimmel, túradoboz is, 2 személy is követési táv azért volt az 2km is. Melléérve integettem is(mutattam szuper a gép ). Na mindegy nagyából minden stimmelt ahogy irtad azért irtam talán én voltam de este tuti nem én lehettem na mindegy majd máskor nem sietek annyira!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A programozott görbe:
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel ?
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel ?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Perec írta:Nekem véletlenül van előgyújtásvezérlésem (PIC-es, ehhez hasonló: http://sportdevices.com/ignition/ignition.htm#TDI) , sőt membránom is. Fürgeséget ne várj a dologtól, mivel ahol az MZ fürge ott ideális a gyári fix érték, adsz + 1 mm-t és máris szanaszét darál-csörömpöl a blokkod. A pár decivel nem vitatkozok, az szerintem is benne van, de leginkább városban és 90 alatt. Alul tudsz adni akár +7mm előgyújtást, és kapsz is némi nyomatékot cserébe, mondjuk harmatgyenge+20%, ami sokat számít (a papi stílusban vezetőknek). Üveghangon is kísérletezhetsz némi + lóerőért, de hogy sokkal fürgébb MZ?
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Szeva!
Ha nem hadititok, el tudod küldeni az általad programozott görbét?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Az a horgász szerintem véletlenül én voltam (derekegyház és nagymágocs közti előzésre gondolsz akkor 100%)!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Nekem véletlenül van előgyújtásvezérlésem (PIC-es, ehhez hasonló: http://sportdevices.com/ignition/ignition.htm#TDI) , sőt membránom is. Fürgeséget ne várj a dologtól, mivel ahol az MZ fürge ott ideális a gyári fix érték, adsz + 1 mm-t és máris szanaszét darál-csörömpöl a blokkod. A pár decivel nem vitatkozok, az szerintem is benne van, de leginkább városban és 90 alatt. Alul tudsz adni akár +7mm előgyújtást, és kapsz is némi nyomatékot cserébe, mondjuk harmatgyenge+20%, ami sokat számít (a papi stílusban vezetőknek). Üveghangon is kísérletezhetsz némi + lóerőért, de hogy sokkal fürgébb MZ?
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Re: Elektronika
Az üresjelzőnek pontosan hogy kell működnie?Alfa írta:Egészpontosan:
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
Ugyértem ha üresben van akkor a töltésvisszajelzőnek kell világítani vagy hogy is van?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Elektronika
Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-ben Mert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.[/quote]
Szia
60/55-ös H4-es gyárilag a 251-es első izzója. Valószínűleg nem adja le a generátorod a megfelelő teljesítményt, ha ilyen problémáid vannak, vagy kevés a töltőfeszed. Nálam alapjáraton mehet minden, akkor is szépen megy a motor, nem lassul az irányjelző, szépen szól a duda stb.
ETZ 250-nél sim bilux izzó volt 45/40W-os, különben bírnia kéne simán a 60/55W-ot. Nézd át a sarujaid a fázisoknál, hogy tiszták-e, ugyanígy az egyenirányítón is.
Szorosan kell fent legyenek! Minden kontakt tiszta legyen! A töltőfesznek pedig 13,6-13,8V között kell lenni terhelés alatt!
Üdv.:sub-ee
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.[/quote]
Szia
60/55-ös H4-es gyárilag a 251-es első izzója. Valószínűleg nem adja le a generátorod a megfelelő teljesítményt, ha ilyen problémáid vannak, vagy kevés a töltőfeszed. Nálam alapjáraton mehet minden, akkor is szépen megy a motor, nem lassul az irányjelző, szépen szól a duda stb.
ETZ 250-nél sim bilux izzó volt 45/40W-os, különben bírnia kéne simán a 60/55W-ot. Nézd át a sarujaid a fázisoknál, hogy tiszták-e, ugyanígy az egyenirányítón is.
Szorosan kell fent legyenek! Minden kontakt tiszta legyen! A töltőfesznek pedig 13,6-13,8V között kell lenni terhelés alatt!
Üdv.:sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Egészpontosan:
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A középső karikát észre se vettem
Re: Elektronika
Etz nek van elöl is féklámpakapcsolója? Ja fenn a fékkarnál...KILL3R etz írta:OFF
Fémkalapácsolóknak olvastam...
ON
Sorry
Amúgy ami középen van, az az üresjelző kapcsolója, amire a kék megy...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
OFF
Fémkalapácsolóknak olvastam...
ON
Sorry
Amúgy ami középen van, az az üresjelző kapcsolója, amire a kék megy...
Fémkalapácsolóknak olvastam...
ON
Sorry
Amúgy ami középen van, az az üresjelző kapcsolója, amire a kék megy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
OFF
Azért ezt kikérem magamnak
gabsic írta:...A sok skodás, fehérsuzukis...
Azért ezt kikérem magamnak
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
250 es etz gyújtáskapcsolónál létezhet az hogy zárlatos és hol ad áramot hol nem?
Mert bekötésnél első-hátsó világításnál rádugom mindkettő saluját es nem világít de ha a hátsót lehúzom az első világít de az is holosan hol világít hol nem.. Lehet hogy a kapcsoló szopat?
Elméletileg a testnek kell lenni...
Mert bekötésnél első-hátsó világításnál rádugom mindkettő saluját es nem világít de ha a hátsót lehúzom az első világít de az is holosan hol világít hol nem.. Lehet hogy a kapcsoló szopat?
Elméletileg a testnek kell lenni...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A TS-el is mindig így, folyamatos refivel jártam. Állított meg rendőr, de nem kötött bele. Idézem:conus írta:amíg a fakabát zrt le nem kapcsolgabsic írta: Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek.
"a látható motoros jobb mint a halott motoros, nem szeretek órákig helyszínelni"
Eddig még csak azért büntettek meg 1x mert nem égett a lámpám (autóval megálltam brunyálni, elindulás után nem kapcsoltam villanyt (elfelejtettem), 2-300m múlva előugrott a rendőr és megbüntetett 3000-re). Meg még olyanért kaptam egyszer büntit mert nem volt "E" betű az utángyártott lámpabúrámon.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
amíg a fakabát zrt le nem kapcsolgabsic írta: Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nappal ha süt a nap, akkor általálban felcsapom a refit, főleg városon kívül. A sok skodás, fehérsuzukis kalapos úrvezető, a szőke telefonálós plázacicák, és a fehér furgonosok talán jobban észrevesznek így ha 120-al hasítok feléjök szemből, és nem kezdenek bele mondjuk egy előzésbe ha jövök. Talán. És tapasztalatom szerint ha süt a nap senkit nem vakít el a refim sem.revlimit írta: Mi a brének kell nappal is refivel menni? Nem elég a 90W? Mert hogy sötétben jól látni vele azt elhiszem, de én pl. a 60W-al is ku**a jól látok sötétben.
A foncsor hogy bírja a 100W-os izzót?
A jawához vagy a TS-hez viszonyítva tényleg nagyon jó volt a 60/55 is. De ha autó után ülök motorra akkor csak pislogtam mert nem láttam semmit... pedig abban is csak sima 60/55-ös Xenonblue égők vannak...
A foncsor egyelőre bírja. Szerintem fogja is bírni, mert gyakorlatilag ugyanaz mint a trabant foncsor, trabiban pedig ismerős évekig használt 100-as égőt gond nélkül.
(Ha meg az MZ foncsor mégis beszarna, akkor sem sajnálnám, mert az üvegje úgyis repedt egy kavicsfelverődéstől, trabi foncsorjaim meg vannak itthon
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Mi a brének kell nappal is refivel menni? Nem elég a 90W? Mert hogy sötétben jól látni vele azt elhiszem, de én pl. a 60W-al is ku**a jól látok sötétben.gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
A foncsor hogy bírja a 100W-os izzót?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Persze! Nem akartam hogy a gyújtúskapcsoló vagy a fényváltó kapcsoló beégjen Így viszont már mindkettő örök életű leszGyurmooo írta:Gondolom tettél relét az izzó körébe...gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Gondolom tettél relét az izzó körébe...gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
1989-es évjáratú a 250-es ETZ-m.z25z írta:Nem a gyujtas a lenyeg, hanem a foncsor, regebbi kiadasuak nem H4-esek voltak hanem sima duolux ego volt bennuk na abbol volt 45/40 es a rajz is valoszinuleg az a verzio a H4-esek 60/55 osok regi foncsorba lehetett aztan beletenni H4-et ugy hogy egy kis muanyag kozdarab ment a H4 izzo alaHaPi írta: Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-ben Mert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem a gyujtas a lenyeg, hanem a foncsor, regebbi kiadasuak nem H4-esek voltak hanem sima duolux ego volt bennuk na abbol volt 45/40 es a rajz is valoszinuleg az a verzio a H4-esek 60/55 osok regi foncsorba lehetett aztan beletenni H4-et ugy hogy egy kis muanyag kozdarab ment a H4 izzo alaHaPi írta: Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-ben Mert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.
Re: Elektronika
Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-ben Mert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.sub-ee írta:Küldjek még pár infot a gyújtásról, vagy ennyi elég?HaPi írta: Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.
Üdv.:Sub-ee
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Küldjek még pár infot a gyújtásról, vagy ennyi elég?HaPi írta:Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.nova001155 írta:Üdv.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hali.Nekem is volt hasonló gondom,a srácok azt ajánlották először cseréljek főfuvókát,hanem jó akkor lehet sakkozni tovább mi lehet.Én is gyujtásra gyanakodtam végül megszünt a gond magától,lehet,hogy viz kerülhetett a karbibaLóri írta:Sziasztok!
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.nova001155 írta:Üdv.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Üdv.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kis segítség:
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:
http://www.postimage.org/image.php?v=gxCEfdi
Ez egy kép az összekötésről:
http://www.postimage.org/image.php?v=TssDi80
Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:
http://www.postimage.org/image.php?v=gxCEfdi
Ez egy kép az összekötésről:
http://www.postimage.org/image.php?v=TssDi80
Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Köszi a segítséget De a "Kép" szóra nem tudok rákatt. Küld el légy szíves mégegyszer. Köszisub-ee írta:sub-ee írta: Szia
Jól gondolod, hogy ez az elektronikus gyújtás része. Tulajdonképpen ez a gyújtóegység, feladata erősítés és a trafó kapcsolása.
Üdv.:Sub-ee
Kis segítség:
Szia
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:
Kép
Ez egy kép az összekötésről:
Kép
Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sub-ee írta:SziaHaPi írta:Elektronikus gyújtású ETZ 250-nél ahol az akksi van ott egy fekete doboz. A kábelek alapján és megszakítósnál még nem láttam ezért gondolom, hogy az elektronikus gyújtás része. Pontosan mi célt szolgál ez
Jól gondolod, hogy ez az elektronikus gyújtás része. Tulajdonképpen ez a gyújtóegység, feladata erősítés és a trafó kapcsolása.
Üdv.:Sub-ee
Kis segítség:
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:
http://www.postimage.org/image.php?v=gxCEfdi
Ez egy kép az összekötésről:
http://www.postimage.org/image.php?v=TssDi80
Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sub-ee 2010.06.20. 11:28-kor.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaHaPi írta:Elektronikus gyújtású ETZ 250-nél ahol az akksi van ott egy fekete doboz. A kábelek alapján és megszakítósnál még nem láttam ezért gondolom, hogy az elektronikus gyújtás része. Pontosan mi célt szolgál ez
Jól gondolod, hogy ez az elektronikus gyújtás része. Tulajdonképpen ez a gyújtóegység, feladata erősítés és a trafó kapcsolása.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Elektronikus gyújtású ETZ 250-nél ahol az akksi van ott egy fekete doboz. A kábelek alapján és megszakítósnál még nem láttam ezért gondolom, hogy az elektronikus gyújtás része. Pontosan mi célt szolgál ez
Re: Elektronika
Kösz!zsakfos írta:Hú bakker!Ezt nem egyszerű kihámozni amit irsz! Ha egyszerűsiteném,akkor azt mondanám hogy simán biztositékcsere!Ha jól értelmezem.affaire írta:
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...
Valami ötlet?
Itt már irták hogy végig kell menni a gyujtás körén.
1-akksi
2-biztositék elmenő vége
3-gyujtáskapcsoló 30-as pontja(a biztositéktól jövő)
4-gyujtáskapcsoló 15/54 pontja(innen megy a trafóhoz is)
5-trafó 15-ös pontja.
Kezdheted visszafelé is.Ha a trafó 15-ös pontján nincs fesz akkor azért nincs szikra.
Ha ott van fesz és továbbra sincs szikra,akkor megszakitó.Ezt könnyű tesztelni,hisz egyszerűen ráadott gyujtásnál alul a megszakitó vezetékét lehuzod és testhez rakod.Ha elveszed a testtől akkor szikrát kell hogy adjon.
Ennyi az egész gyujtásrész akkumulátoros gyujtásnál.Itt egy rajz amin pirossal kieemeltem a gyujtás kört.
Az lehet baj hogy végülis szar akksival probálkozok de rajta az akksi töltő?
Meg a /1es gyujtáskapcsolóval nem ezt -ével bár mondjuk a lényeg ugyanaz kapcsol kapcsol...
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Szeva Kawabiker!
Régen a Czetka vázas 150-es endurómban babetta gyújtás volt. Nálam csak kettő világítótekercs volt sorba kötve, ami a 25w-os + a hátsó 5w-os égőt szépen elbírta. (A 15w-ost kiégette, a 35w-os gyengén világított.) A harmadik tekercs a féklámpát látta el árammal, -hogy ne égjen ki állandóan a szofita, 12voltos volt benne. (Eredetileg a babettában három világítótekercs sorba van kötve!)
DE! A legnagyobb vasmag-méretű tekercsekkel működött így! (Létezik kisebb méretű világítótekercs, de arról nincs tapasztalatom.)
Üdv: P.
Régen a Czetka vázas 150-es endurómban babetta gyújtás volt. Nálam csak kettő világítótekercs volt sorba kötve, ami a 25w-os + a hátsó 5w-os égőt szépen elbírta. (A 15w-ost kiégette, a 35w-os gyengén világított.) A harmadik tekercs a féklámpát látta el árammal, -hogy ne égjen ki állandóan a szofita, 12voltos volt benne. (Eredetileg a babettában három világítótekercs sorba van kötve!)
DE! A legnagyobb vasmag-méretű tekercsekkel működött így! (Létezik kisebb méretű világítótekercs, de arról nincs tapasztalatom.)
Üdv: P.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Jogos a dolog a gyári lámpatesttel de én nem gyári lámpatest esetén értem,hogy járható út előre is a led?
Csak jó lenne tudni a babeta elbir 35wattos izzót elöl ha hátul led van?
Csak jó lenne tudni a babeta elbir 35wattos izzót elöl ha hátul led van?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Egyszerű nagy fényű (5/8/10mm-es) ledekből nagyon sok kellene, és érdekes is lenne megoldani a tompított/távolsági világítás kivitelezését. Két különálló lámpatest lenne erre a megoldás, de csak úgy egy sima ETZ H4 foncsorba nincs olyan LED "izzó", ami ellátná a halogén izzó feladatát.
Amelyik motoron gyárilag vetítőlencsés fényszóró van, annál viszonylag egyszerű, csak a LED lencsétől való távolságát kell kikísérletezni.
Ha hátul is és az indexekben is LED van, elöl maradhat a halogén.
Amelyik motoron gyárilag vetítőlencsés fényszóró van, annál viszonylag egyszerű, csak a LED lencsétől való távolságát kell kikísérletezni.
Ha hátul is és az indexekben is LED van, elöl maradhat a halogén.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Babetta hány wattos meg milyen feszültség tartományokon?
Arra gondoltam nagy fényerejű ledekből az első és hátsó lámpa nem kivitelezhető? és akkor a babetta mágnese+tekercse elég lenne nem kellene méregdrága vape vagy vadászni+esztergálni 125ccm olasz gépről.
Melóhelyen láttam olyan sok-sok nagy fényerejű ledes steklámpát aminek a fénye versenyképes a 40-60wattos normál izzók fényével.
Valaki próbált előre ledes lámpát?
Egyéb tipp könnyű mágneses lendkerékre ami tudna legalább 35-40wattot?(Szerintem minden ledből lenne elég lenne a 40,mert ugye a gyári 50-60körüli)
Arra gondoltam nagy fényerejű ledekből az első és hátsó lámpa nem kivitelezhető? és akkor a babetta mágnese+tekercse elég lenne nem kellene méregdrága vape vagy vadászni+esztergálni 125ccm olasz gépről.
Melóhelyen láttam olyan sok-sok nagy fényerejű ledes steklámpát aminek a fénye versenyképes a 40-60wattos normál izzók fényével.
Valaki próbált előre ledes lámpát?
Egyéb tipp könnyű mágneses lendkerékre ami tudna legalább 35-40wattot?(Szerintem minden ledből lenne elég lenne a 40,mert ugye a gyári 50-60körüli)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, normális, kb így van nekem is.Andrá$ írta:Akkor ezek szerint nálam is normális dolog ha alapjáraton 900 és 1100 között "parázslik",világít a töltés jelző? fölötte kialszikgabsic írta: Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.
zsakfos: Trafó ügyben még nem mókoltam semmit. TS-re mikor kellett valami, akkor 6V-os trabi trafó lett, TZ-re gondolom jó lehet a 2T varnyúé (nem hiszem hogy az NDK-s túlbonyolította volna a dolgot különböző trafókkal )
Skoda fesszab bekötése:
4 lába van: 54, D+, DF, B-
a rámenő vezetékek, annak megfelelően hogy honnan lete lehúzve, és hova kell átdugni:
[honnan lehúzva] [hova átdugva] [mi a szerepe]
nem volt, 54: gyújtás ráadáskor pozitív, legegyszerűbben a trafó 15 pontjáról.
61ről lehúz, D+ ra rádug: ez jön a gerjesztődiódáktól, ami megy tovább a töltésjelző lámpához is.
DF -ről átdug a DF-re: ez megy a generátor forgórészéhez, illetve előbb a biztitábla üvegbiztosítékához.
31-ről át B- ra: test.
Eszerint tehát 3 vezetéket (61->D+, DF->DF, 31->B-) csak át kell dugni a régi szabályzóról az újra. Egy új vezeték kell az 54-es lábra.
Viszont maradt még 2 vastag vezeték az eredeti szabon 51 és D+ lábon. Na azt vagy össze kell kell őket kötni, vagy ami egyszerűbb, és igényesebb: a gyári szabról a vezetékeket lehúzni, a D+ vezeték ami a diódahídról jön azt a diódahídról is lehúzzuk, a vezetéket pedig eltesszük emlékbe. A helyére átdugjuk a szabról lehúzott 51 jelűt, ami az akksi felé megy.
Arra kell figyelni, hogy az ETZ és a Skoda szabon is van D+ láb, de ha figyeltetek, akkor NEM UGYANAZ A VEZETÉK MEGY ARRA A LÁBRA! Tehát a láb neve hiába ugyanaz, de nem csak át kell dugni, mert máshogy mennek!!!!!!!!!!!!!!!!
Kb ennyi, remélem érthető, ha kérdés maradt próbálok segíteni!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hú bakker!Ezt nem egyszerű kihámozni amit irsz! Ha egyszerűsiteném,akkor azt mondanám hogy simán biztositékcsere!Ha jól értelmezem.affaire írta:
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...
Valami ötlet?
Itt már irták hogy végig kell menni a gyujtás körén.
1-akksi
2-biztositék elmenő vége
3-gyujtáskapcsoló 30-as pontja(a biztositéktól jövő)
4-gyujtáskapcsoló 15/54 pontja(innen megy a trafóhoz is)
5-trafó 15-ös pontja.
Kezdheted visszafelé is.Ha a trafó 15-ös pontján nincs fesz akkor azért nincs szikra.
Ha ott van fesz és továbbra sincs szikra,akkor megszakitó.Ezt könnyű tesztelni,hisz egyszerűen ráadott gyujtásnál alul a megszakitó vezetékét lehuzod és testhez rakod.Ha elveszed a testtől akkor szikrát kell hogy adjon.
Ennyi az egész gyujtásrész akkumulátoros gyujtásnál.Itt egy rajz amin pirossal kieemeltem a gyujtás kört.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...csikin írta:Nézd át újra az egészet. Kezded az árammal, hogy eljut-e ahova kell.affaire írta:Ha minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve és mégsincs isteni szikra akkor mi lehet a problem??
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
Valami ötlet?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
csikin írta:Biztosan jó lehet ez a nagyteljesítményű, de én maradok a hagyományos ledeknél. Egy hátsó helyzetjelző+féklámpához 30-40 LED elég (12Ft/db) 8000mcd fényerő, kb 30° látószög. És az egész fogyasztás 3W körül alakul.
Előre (amolyan pót-reflektor) hagyományos LED k.va kevés lenne.
Én hátra SMD ledekből csináltam egy világítást, Sub-ee féle nyák-tervre alapozva, kicsit módosítva. SMD leddel homogénebb a fény eloszlása, az egész búra szinte "izzik", nem látszanak a ledek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Kösz!Persze ird le szerintem ide,hátha valaki tesz be magának Skoda fesszabot.Nekem egyébként van jó fesszabom,csak jeleztem hogy tök jó ha valaki ir alternativákat különböző dolgokra,hisz sokszor anyagilag is jóval kecsegtetőbb egy nem gyári cucc,főleg ha még jobb is.csikin írta:Zsakfos: Skoda fesszabot énis szereltem már be, tökéletesen működik. Ha érdekel leírom hogy kötöttem be. Trafó is jó minden ami 12voltos.
Mivel a fesszabot irtátok,ezért kérdeztem rá a trafóra is,hátha próbált már valaki mást az Mz trafó helyett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Akkor ezek szerint nálam is normális dolog ha alapjáraton 900 és 1100 között "parázslik",világít a töltés jelző? fölötte kialszikgabsic írta: Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég