fingom sincs. én ezelőtt motoros bótban vettem utángyártott légszűrőt, vasrácsosat kívül belül, narancssárga habszivacsba ültetve, belül sima sárga kartonpapír. 800 ft-ért. gond nélkül ment a 22 éves gyhári helyéhregabsic írta:Ó, ha már légszűrő a téma...
Lehet gyári méretűt is kapni?
Mert múltkor mofától rendeltem, azóta néztem a helyi motoros boltban is, de az ETZ-hez árult légszűrő enyhén túlméretes :S
van mind a 2 végén egy kiemelkedő váll (ilyen váll a kiszedett gyári szűrőn NEM volt), emiatt a légszűrőházfedél nem megy rá rendesen, eláll kb 3-4 mm-t a légszűrőháztól, még a fedél rögzítőanyáját is alig lehet rákapatni a csavarra.
Normális méretű cuccot gyártanak egyáltalán? Hol lehetne venni???
Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Mester illetve aki tudja!
Azt csiripelik a madarak,hogy etz250 és ts250/1 főtengely "azonos" csak az alsó csapszeg átmérő más.
Kérdésem mi a tartósabb?
első verzió: 250/1 főtengő TW hajtókarral
második verzió: etz főtengő török hajtókarral (ha télleg csere szavatos)
harmadik verzio: régi német sehol nincs? ((
Alsó-felső tűgörgős kosarat honnan és milyet?(snr, ina, fag, skf előnyben)
u.i.: Bambi várom a mailt, remélem van pöpec főtengőd is meg 22es lánckereked
Azt csiripelik a madarak,hogy etz250 és ts250/1 főtengely "azonos" csak az alsó csapszeg átmérő más.
Kérdésem mi a tartósabb?
első verzió: 250/1 főtengő TW hajtókarral
második verzió: etz főtengő török hajtókarral (ha télleg csere szavatos)
harmadik verzio: régi német sehol nincs? ((
Alsó-felső tűgörgős kosarat honnan és milyet?(snr, ina, fag, skf előnyben)
u.i.: Bambi várom a mailt, remélem van pöpec főtengőd is meg 22es lánckereked
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
remélem nem sokat majd minnyá szétszedem.csikin írta:Én jobban örülnék kopott lamelláknak Ha szerencséd van akkor se főtengelyt se kuplungagyat nem kell cserélni, nem tudom mennyit ment így.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Végre valami "jóhír" akkor csak visszakell rakni jóráhuzni és áldás rá?daranyi68 írta:Szia!Akkor több mint valószínű hogy leforgott a kuplungod!nova001155 írta: Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.
Re: Blokk
Szia!Akkor több mint valószínű hogy leforgott a kuplungod!nova001155 írta:Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.csikin írta:Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Igen ha behuzom akkor nem csuszik annyira mint mikor nem.csikin írta:Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mivel nem rég vettem ezért nemtudom hogy volt e elötte ilyen baj de a próbakör alatt nemvolt vele semmi baj ma faterral mentünk ketten 10-10 km-ert első 10 után semmi baj nemvolt bár mikor meg akart állni fater behuztra a kuplungot és megált de utána nemcsúszott kb 1-másfél után akartunk indulni és rárugtam akkormégforgott utána csak leszaladt a berugó csekéj ellenállással besikerült tolni és hazajött 10km -ert itthon megint rendesen fogta a kuplung nemcsúszott de kb 2 óra után beakartam indítani és akkor már se így se úgy nemtudtam.gabsic írta:Ha ennyire csúszik akkor tényleg más lehet a gond... Ennyire nem igazán lehet elkoptatni.... Mennyire jelentkezett hirtelen a dolog?nova001155 írta:
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?
Mert ahogy csikin is mondja, valszeg leforgott a kuplungod....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha ennyire csúszik akkor tényleg más lehet a gond... Ennyire nem igazán lehet elkoptatni.... Mennyire jelentkezett hirtelen a dolog?nova001155 írta:
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?
Mert ahogy csikin is mondja, valszeg leforgott a kuplungod....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha behúzod a kuplungot akkor nem csúszik annyira mint amikor nem húzod be? Mert akkor lehet leoldódott a főtengelyről a kuplung. És a kiemeléssel rászorítod egy kicsit a kúpra.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Elég jó kis összegek rem csak lamella baja van. Most nem szedem szét talán holnap vagy este meleg van most hozzá de viszont olyat csinál nemtudom hogy normális-e kiakasztottam a bovdent fent a kormánynál rárugtam és lehetett hallani hogy a kuplung csak forog magában visszaakasztottam akkor sem lett jobb de ha behuzom akkor meg elkezdi fogni lehet túlhúztam a bovdent és azért lehet?gabsic írta:Én is most csináltam meg a kuplungomat a 251-en.
Berúgni be lehetett, de menet közben sokszor megcsúszott. Gyakorlatilag csak 4000 alatt, és max harmad gázt húzva tudtam csak közlekedni.
Nekem a hiba oka az volt, hogy valószínűleg az előző tulaj valamikor rosszul állíthatta be, és csúszott neki folyamatosan. A lamellák nem voltak kopottak (2.85-2,90mm), de üvegesre voltak égve, az acéllamellák pedig elkékülve és meghullámosodva
Szóval nekem minden lamellát cserélni kellett (acélt is), így elég húzós volt.
De ha már lent volt a kuplungom, egyúttal becsiszoltam az alátéteket is, így a rettenetes kerregést okozó 0.28mm-es belsőmenetsző-holtjátékomat levittem 0.07mm körülre
Úgyhogy most állat, végre nem csúszik, meg nem is kerreg
Ár: "ferodolos" lamella szett 1200 Ft, nem rossz csak be kellett csiszolni méretre (kb fél óra)
acéllamella 1000/db, 4 kellett belőle.
Kell még egy kuplunglehúzó is, ha még nincs ilyened az 7-800Ft körül van.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem biztos, hogy az a baja, majd ír más is. Feltételezem jó a holtjáték és nincs "túlállítva" a fordulatmérő alatt.
Azt hiszem z25z csinált mostanában kuplungot, a boltiból le kell csiszolni, hogy 3mm vastagok legyenek, úgy emlékszem ennyi.
Azt hiszem z25z csinált mostanában kuplungot, a boltiból le kell csiszolni, hogy 3mm vastagok legyenek, úgy emlékszem ennyi.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én is most csináltam meg a kuplungomat a 251-en.
Berúgni be lehetett, de menet közben sokszor megcsúszott. Gyakorlatilag csak 4000 alatt, és max harmad gázt húzva tudtam csak közlekedni.
Nekem a hiba oka az volt, hogy valószínűleg az előző tulaj valamikor rosszul állíthatta be, és csúszott neki folyamatosan. A lamellák nem voltak kopottak (2.85-2,90mm), de üvegesre voltak égve, az acéllamellák pedig elkékülve és meghullámosodva
Szóval nekem minden lamellát cserélni kellett (acélt is), így elég húzós volt.
De ha már lent volt a kuplungom, egyúttal becsiszoltam az alátéteket is, így a rettenetes kerregést okozó 0.28mm-es belsőmenetsző-holtjátékomat levittem 0.07mm körülre
Úgyhogy most állat, végre nem csúszik, meg nem is kerreg
Ár: "ferodolos" lamella szett 1200 Ft, nem rossz csak be kellett csiszolni méretre (kb fél óra)
acéllamella 1000/db, 4 kellett belőle.
Kell még egy kuplunglehúzó is, ha még nincs ilyened az 7-800Ft körül van.
Berúgni be lehetett, de menet közben sokszor megcsúszott. Gyakorlatilag csak 4000 alatt, és max harmad gázt húzva tudtam csak közlekedni.
Nekem a hiba oka az volt, hogy valószínűleg az előző tulaj valamikor rosszul állíthatta be, és csúszott neki folyamatosan. A lamellák nem voltak kopottak (2.85-2,90mm), de üvegesre voltak égve, az acéllamellák pedig elkékülve és meghullámosodva
Szóval nekem minden lamellát cserélni kellett (acélt is), így elég húzós volt.
De ha már lent volt a kuplungom, egyúttal becsiszoltam az alátéteket is, így a rettenetes kerregést okozó 0.28mm-es belsőmenetsző-holtjátékomat levittem 0.07mm körülre
Úgyhogy most állat, végre nem csúszik, meg nem is kerreg
Ár: "ferodolos" lamella szett 1200 Ft, nem rossz csak be kellett csiszolni méretre (kb fél óra)
acéllamella 1000/db, 4 kellett belőle.
Kell még egy kuplunglehúzó is, ha még nincs ilyened az 7-800Ft körül van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Na :S mi pézek szoktak lenni a kuplungalmellák? Gondolom az utángyártott "nagyon jóminőségű".csikin írta:Szerintem igen.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mármint a lamellák?csikin írta:Elkopott.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Hello mindenki szerintem csúszik a kuplungom ha meleg a motor mert berugó leszalad és tolásra sem lehet valami ötlet hogy mi a kuplung csuszásának legvalószínűbb oka?
válaszotokat előre is köszönöm.
válaszotokat előre is köszönöm.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ó, ha már légszűrő a téma...
Lehet gyári méretűt is kapni?
Mert múltkor mofától rendeltem, azóta néztem a helyi motoros boltban is, de az ETZ-hez árult légszűrő enyhén túlméretes :S
van mind a 2 végén egy kiemelkedő váll (ilyen váll a kiszedett gyári szűrőn NEM volt), emiatt a légszűrőházfedél nem megy rá rendesen, eláll kb 3-4 mm-t a légszűrőháztól, még a fedél rögzítőanyáját is alig lehet rákapatni a csavarra.
Normális méretű cuccot gyártanak egyáltalán? Hol lehetne venni???
Lehet gyári méretűt is kapni?
Mert múltkor mofától rendeltem, azóta néztem a helyi motoros boltban is, de az ETZ-hez árult légszűrő enyhén túlméretes :S
van mind a 2 végén egy kiemelkedő váll (ilyen váll a kiszedett gyári szűrőn NEM volt), emiatt a légszűrőházfedél nem megy rá rendesen, eláll kb 3-4 mm-t a légszűrőháztól, még a fedél rögzítőanyáját is alig lehet rákapatni a csavarra.
Normális méretű cuccot gyártanak egyáltalán? Hol lehetne venni???
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ha már vastag szürke porlerakódás van rajta akkor érdemes cserélni. egyébként a gyár szerint 20e km-enként kell cserélni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Hello!
A minap nézegettem a légszűrőt a 251-esemben és azon gondolkozok, hogy cserélni kellene, de kézbefogva pumpával fújkálva teljesen makulátlannak tűnik, úgy 10-15ekm van benne. Lenne haszna ha kicserélném?
üdv
A minap nézegettem a légszűrőt a 251-esemben és azon gondolkozok, hogy cserélni kellene, de kézbefogva pumpával fújkálva teljesen makulátlannak tűnik, úgy 10-15ekm van benne. Lenne haszna ha kicserélném?
üdv
Re: Blokk
kicsit kockáztat az ember,és vesz tajvanitcsdani írta:bambi írta: Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.
És akkor milyen kart vegyen az ember, ha nem 20 Ekm-t akar vele menni?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
bambi írta:Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.Gyurmooo írta:Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát.
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér.
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos.
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is.
És akkor milyen kart vegyen az ember, ha nem 20 Ekm-t akar vele menni?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Bambi kérlek vedd fel velem a kapcsolatot e-mailon,mert nincs telefonom és a nagy távolság miatt elsősorban utánvétel érdekelne.
Henger,hengerfej,dugattyún kivűl még van sok alkatrész amit szeretnék beszerezni ezért ha adnál egy mail címet megírnám a listát mikre fáj a fogam és te meg küldenél egy árat és ami belefér e havi keretbe akkor azokat utánvétellel megvenném ha megoldható,ha az utánvétel nem okés akkor lehet vasárnap felmennék Pestre de ez még csak 20-30%,hogy ráérek vasárnap.
Előre is köszönöm ha dobsz egy mail címet.
marko.szabolcs@freemail.húú a címem
Tisztelettel: Kawabiker
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
szevasz földim!Lóri írta:Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!
Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!
Lóri
prosintet én használtam 2 évig de mióta piros színű lett nem annyira jó. régen kék színű volt és jó sűrű. nemrég átálltam a prista 2T extra -ra a prosint után, ugyanúgy 1:45-ös keveréssel, és az égvilágon semmi különbséget nem érzek. ugyanúgy szépen jár a motor, hidegen is csak kicsit füstöl. ja és fele annyi mint a prosint.
szerintem a petőfibányai benzinkúton ami a forsza trade kft-é tudsz venni. gypatán kemény 1270 Ft/liter
privát üzenetben kűdd már el a számod a múltkor véletlenül kitöröltem
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Így van a prox hajtókar beszálítás,és tajvani.Gyurmooo írta:Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát.
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér.
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos.
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is.
Re: Blokk
HaliLóri írta:Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!
Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!
Lóri
Szerintem nem ragadt meg,esetleg valamiért kihagyott a gyújtás.
A sima olajokhoz képest általában jobb az úgynevezett félszintetikus.
Ez a saját véleményem.
üdv bambi
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Bambi szerint a Prox h.kar szett nagyon nem éri meg az árát.
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér.
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos.
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is.
7e.-t írt nekem múlt év őszén, hogy annyit ér.
Tehát alig jobb, mint az akkor 5,5 dezsős Yoko.
Mivel nem "igazi" Prox, csak beszállított cucc, sajnos.
És még azt is beszéltük, hogy 20e. km amit a Yoko kar kibír...
Az árkülönbségből kijön a dugó és fúrás ára, és akár még a csapágyak is.
Re: Blokk
Üdv, és Üdvözlet Bambi Mesternek!
Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!
Lóri
Jobbára az Ő véleményét kérném, 2 dologban. Van egy 1970es 125/1 Trophy motorom. Megfúrattam, mert 20 évet pihent, 58ezer km-rel az eredeti hengerrel. Minap kb 80km/h sebességnél egy pillanatra olyan érzésem volt, mint amikor kimarad 1-2 főtengely-fordulatra a gyújtás, és le akar állni a motor. Szerinted ez lehet megragadás? Mert egyébként a motor ezután pöccre indul és jól húz... stb. Másik kérdésem, hogy a Prosint kétütemű motorolajról miyen véleménnyel vagy? Ez egy félszintetikus olaj, és maximum 1:50 arányba lehet keverni. Az Arol 2T olajtól csörömpölt a motor. Látatlanban tudom nehéz válaszolni, de előre is köszönöm a segítséget!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nézted már a katalógusban?csdani írta:Mester!
Engem is érdekel, hogy létezik-e Prox hajtókar
ProX Racing Parts for MZ MZ 250 ETZ All years
PROX partno. : Connecting Rod Kit*: 03.5316
* Connecting rod kit consists of connecting rod, small end bearing, big end bearing,big end pin and thrustwashers.
Eszerint a válasz röviden: van.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Kawabiker írta:ts250/1 főtengelyről kérnék infót!
shhr van a hajtókaromra írva kérdés ez milyen?
Hajtókar hol van hézagolva(alul v. felül mint a simson),mert kb. 2mm szélesebb az alsó tűgörgőskosár mint a hajtókar és a kosár után jön 1-1hézagoló lemez a sonka mellett de kb. 0,5-1mm t tud mozogni az is.
Pro-x vagy egyéb minőségi hajtókar valahol kapható?(Majd rákérdek Tatabányán Pinknél)
Alsó tűgörgős kosár méreteit valaki megtudja adni?(felsőt letudom mérni bontás nélkül)
Alsó-felső csapszegből mi az ami jó?(pro-x?)
Tűgörgős kosárból majd megérdeklődöm,hogy fag,skf,ina,koyo,stb kapható e...
ts250/1 gyári hengert(ne legyen szétfurkálva,faragva) illetve új hajtókart tud valaki?
Itt van egy 50 km-t ment hengerszett 8000ft-ért ha érdekel
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
ts250/1 főtengelyről kérnék infót!
shhr van a hajtókaromra írva kérdés ez milyen?
Hajtókar hol van hézagolva(alul v. felül mint a simson),mert kb. 2mm szélesebb az alsó tűgörgőskosár mint a hajtókar és a kosár után jön 1-1hézagoló lemez a sonka mellett de kb. 0,5-1mm t tud mozogni az is.
Pro-x vagy egyéb minőségi hajtókar valahol kapható?(Majd rákérdek Tatabányán Pinknél)
Alsó tűgörgős kosár méreteit valaki megtudja adni?(felsőt letudom mérni bontás nélkül)
Alsó-felső csapszegből mi az ami jó?(pro-x?)
Tűgörgős kosárból majd megérdeklődöm,hogy fag,skf,ina,koyo,stb kapható e...
ts250/1 gyári hengert(ne legyen szétfurkálva,faragva) illetve új hajtókart tud valaki?
shhr van a hajtókaromra írva kérdés ez milyen?
Hajtókar hol van hézagolva(alul v. felül mint a simson),mert kb. 2mm szélesebb az alsó tűgörgőskosár mint a hajtókar és a kosár után jön 1-1hézagoló lemez a sonka mellett de kb. 0,5-1mm t tud mozogni az is.
Pro-x vagy egyéb minőségi hajtókar valahol kapható?(Majd rákérdek Tatabányán Pinknél)
Alsó tűgörgős kosár méreteit valaki megtudja adni?(felsőt letudom mérni bontás nélkül)
Alsó-felső csapszegből mi az ami jó?(pro-x?)
Tűgörgős kosárból majd megérdeklődöm,hogy fag,skf,ina,koyo,stb kapható e...
ts250/1 gyári hengert(ne legyen szétfurkálva,faragva) illetve új hajtókart tud valaki?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Hali! Újjabb probléma akadt 30 km megtétele után erős motorhang(mint ha szét csúszott volna a kipufogó) utána pedig szép leállás mint ha kitankoltam volna vagy levetem volna a gyertya pipát utána nem indult sehogy se majd egy hosszu lejtön bepöfent de elégé érdekesen ment... szerintetek mi lehet a probléma? benzint kap szikra van... megszakítóra gyanakszok.. Előre is köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Olyan kérdésem lenne nem tudom ez természetes jelenség-e, eddig nem tünt fel az évek alatt csak ma lettem rá figyelmes. A henger egy kicsi kerülő után (25km) olyan meleg volt, hogy vizes kézzel hozzáértem gözölt a víz és majdnem sistergett is. Valakinek hasonló tapasztalat ez természetes jelenség?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! ETZ 250- en az első lánckeréken 1 fog 5 km/h-t jelent sebességben, adott fordulatszámon. De ugye ha gyorsabb, akkor gyengébb lesz. Pl.: 4000-es fordulat mellett 18-assal 90Km/h, 21-essel 105 Km/h , de ha meglát egy emelkedőt mindjárt kéri a 4. -et, amiben 90-et megy .bg írta: ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
Hosszú távra nem nagyon pakolt motorral jó a nagyobb lánckerék, de terhelve, 2 személlyel, hegyvidékre, inkább a kisebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
és a tapasztalatok milyenek a 300 as hengerrel?
érdemes beruházni, akár megvenni? sok.sok, persze hogy sok, lehet hogy fúrással is eredményes. tehát valamelyik verzióban tételezzük fel hogy 300 as a gép.
a menetteljesítményben, érezhető a különbség? nem cseszi szét a blokkot? mert azért mégiscsak nem arra van tervezve..
érdemes beruházni, akár megvenni? sok.sok, persze hogy sok, lehet hogy fúrással is eredményes. tehát valamelyik verzióban tételezzük fel hogy 300 as a gép.
a menetteljesítményben, érezhető a különbség? nem cseszi szét a blokkot? mert azért mégiscsak nem arra van tervezve..
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Én inkább a 19-est javaslom. Ha jó erőben van a gép, akkor simán elviszi, szépen kiforog, és sokáig lehet huzatni. 100 ról 4 es brutális.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
dugo megvesz es megfur es kesz a haromszazas vagy lengyel vagy torok gyartasu dugok leteznek de lehetgyartatni meg nagyobbat isbg írta:azt kérdezném hogy etz 250 re, 300 as hengert hol lehet kapni? sok embertől halottam hogy halott valakiről aki látott már olyat.
tud tehát valaki helyet ahol bemegyek és megveszem?
ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
A viz szalad, a kő marad!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
azt kérdezném hogy etz 250 re, 300 as hengert hol lehet kapni? sok embertől halottam hogy halott valakiről aki látott már olyat.
tud tehát valaki helyet ahol bemegyek és megveszem?
ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
tud tehát valaki helyet ahol bemegyek és megveszem?
ezenkívül a 20 fogas első lánckerékről tapasztalatokat kérdeznék.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
türeszelo, sabel az az hantoloE.István írta:Hali!
Köszi a segítséget!
A felömlők széleit mivel és hogyan tudom "letőrni"?
Hozzá lehet férni rendesen?
Üdv!
A viz szalad, a kő marad!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!csikin írta:Mr.Dok: Tegyél bele egy új csapszeget, meg egy prox tűgörgős csapágyat és semmi hangja nem lesz. Persze ezen kívül kb mindennek van hangja, ami nem egy anyagból van:)
Felújított főtengelyem van, a Gyurm@ túra előtt lett fúrva a henger. Akkor láttam egy kis hibát a felső szemben, a tűgörgőből pedig 1 ! db görgő elég csúnya volt. Cseréltem újra a csapszeget, és a tűgörgőt, de szerintem nem lesz ez így jó....... Igaz azóta közeledik a 2000. Km
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mr.Dok: Tegyél bele egy új csapszeget, meg egy prox tűgörgős csapágyat és semmi hangja nem lesz. Persze ezen kívül kb mindennek van hangja, ami nem egy anyagból van:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A régebbi tschopaui modellek mind bronzperselyesek voltak, bár majdnem mind a KGST piacon (Riga, Jawa, Tatran, Balkan). Azért kellett a 33-as keverék...MrDok írta:Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
A gördülőcsapágyak talán legnagyobb hátránya a siklókkal szemben a zajosságuk, viszont tartósabbak (de az előállításuk is magasabb költséggel jár!).
A dúsabb olaj pedig a kipuff. átka, mint tudjuk.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég