Tuning
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Jólmondod! Azzal is megy. Csak nem úgy ahogy kéne... Javító- vagyis inkább Elrontókészletet meg felejtsük már el...
Közük nincs általában a fúvókaméretekhez...
Közük nincs általában a fúvókaméretekhez...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Tuning
22 es karbival is megy...! Nekem ugyanaz a karbim van. Duzniket vagy miket csereltem benne furas utan, aza javitokeszlet vagy mi... Sot nekem az erosebbik fele 150 es ETZ 24es karbijaval el se indult furas utan, es erdekes modon a TS150 igen es szepen pofogott Es a karbit valami 800kmt hasznalta apam csak, es vadi ujan vette anno a TSre... Lehet ha en vagyok az idiota, de nekem maradt a 22es
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Vadmotoros!
150-es henger,hengerfej. Hozzá min gyári 24-es bvf karbi. Esetleg Bing, vagy hasonló. Elektronikus gyújtást mindenképp érdemes beszerezni. Méretezett rezó az, ami igazán sokat tud dobni a motoron.Értelemszerűen ez a legdrágább. Nem a bolti szemétről beszélek....
150-es henger,hengerfej. Hozzá min gyári 24-es bvf karbi. Esetleg Bing, vagy hasonló. Elektronikus gyújtást mindenképp érdemes beszerezni. Méretezett rezó az, ami igazán sokat tud dobni a motoron.Értelemszerűen ez a legdrágább. Nem a bolti szemétről beszélek....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.11.03. 21:25
- MZ-d típusa: Mz Etz 125
Re: Tuning
Sziasztok! Kis segítséget,tanácsokat szeretnék kérni a következőkkel kapcsolatban: Most állok teljes motorgenerál előtt a kis 125-s Etzmen és ötletekre, tippekre, kisebb nagyobb trükkökre lennék kíváncsi hogy mit kéne csinálnom faragnom hogy azért kissé erősebb legyen egy átlag 125-s etznél, ez alatt itthon elvégezhető megvalósítható dolgokra gondolok! és még azt szeretném megkérdezni hogy a (megszakítós) gyújtásomat hogy pontosítsam vagy állítsam be(megszakítóhézag elő-utó gyújtás stb)! Ha ötletetek van azt kissé bőveben részletesen közöljétek ha kérhetem! Minden segítséget választ előre is nagyon köszönök!
Üdv:Bálint!
Üdv:Bálint!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Ok de hogy elkomolytalankodjam az egészet ami iszonyat disznó volt az a babetta habszifon patronos nitro. Jól felpörgött de szegényt sajnáltam érte. De bírta az isenadta mert hazavontatott vele öcsém mert a pannóniából meg kifogyott a benzin. Na ez a kemény nem a büfés zsemle.
Re: Tuning
te meg akarsz valamit valositani:)?én meg lezongoráztam kétütemü témát:)! 250 etz 90kg ember 170km/h ! simson 50ccm 125km/h 70ccm 140km/h trabi 150km/h ha van őtleted,le irhatod,max megjegyzem hogy ne pazarold rá energiát:)!van olyan idióta tuninng leirás amit kár el olvasni:)!és atól függ hogy mire szeretnéd használni motort............. nem vagyok elened,max nincs itt hangsuly...........
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Azt honnan tudod hogy amit é akarok megvalósítani azt nem ismerem? Csak azért mert ide írok és nem akarok róla hosszú oldalakt írni az egy dolog.
Re: Tuning
csonakoknál forduluban távolabb tolták dobokat,mert le esett a fordulatszám:)
Re: Tuning
te biztos nagyon okos elméleti ember vagy de láttál már olyat, hogy valaki csinált már valamit és nem tudta, hogy miért? ha nem tudod hogy mit akarsz (elmélet) akkor hogy tudnád azt megvalósítani, amit még nem is tudsz?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Hát igen a kipufogó és a napokban hallottam hogy annak idején a csónak versenyzők a lábuknál lévő pedállal állították a kipufogó hosszát. Tudták mozgatni hossz irányba. Amúgy ez nem monitorharcoskodás hanem nekem ezt tanították és mind 1 az hogy az gyakorlat ez meg elv mert a gyakorlat az elvre épül. Tehát az jó dolog hogy gyakorlatban szépen tudod (most nem köcsögölni karok) De engem nagyon is érdekel hogy mit miért?fjanos írta:szerintem ugy az igazi,ha mindig elváltás után olyan fordulatszám tartományba kerül a motor ahonnan már van nyomaték:D bár én nem nyomaték görbézek,és nem netes okosságokon nötem fel:D!amit ismerek,az a reszelö,marogép,polirpapir:D! és a legeslegfontossabb a kipufogo!hiszen ez a két ütemü lelke..meghatározza a fordulatott,és ezzel variálhatod hogy hová essen a legnagyobb nyomaték.
Re: Tuning
szerintem ugy az igazi,ha mindig elváltás után olyan fordulatszám tartományba kerül a motor ahonnan már van nyomaték:D bár én nem nyomaték görbézek,és nem netes okosságokon nötem fel:D!amit ismerek,az a reszelö,marogép,polirpapir:D! és a legeslegfontossabb a kipufogo!hiszen ez a két ütemü lelke..meghatározza a fordulatott,és ezzel variálhatod hogy hová essen a legnagyobb nyomaték.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Így van, a cél az nyomatékváltóval az ideális vonerő-görbe leképezése.Matthej01 írta:Ne haragudj de miért nem szabad elérni? hiszen ez lenne az ideális ha elérné! A nyomaték módosító azért kell hogy mindig az adott üzemi körülményeknek megfelelően a ideális görbe megközelítésével működjön a szerkezet. Ha elérné az elméleti vonalat a gyakorlati akkor a világ behorpadna és beszippantaná a világmindenséget mert nem nem szabad elérnie hanem nem tudja elérni csak közelíteni hozzá.
Elektromotoros hajtások, gőzgépek jelleggörbéi szinte megfelelnek az ideális vonóerő görbének.
Belső égésű motoroknál meg fokozatmentes nyomatékváltókkal lehet elég jól megközelíteni azt.
MZ-nél b@szhatjuk az ideális görbét, de legalább megmarad a váltás élménye
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Tuning
Ne haragudj de miért nem szabad elérni? hiszen ez lenne az ideális ha elérné! A nyomaték módosító azért kell hogy mindig az adott üzemi körülményeknek megfelelően a ideális görbe megközelítésével működjön a szerkezet. Ha elérné az elméleti vonalat a gyakorlati akkor a világ behorpadna és beszippantaná a világmindenséget mert nem nem szabad elérnie hanem nem tudja elérni csak közelíteni hozzá.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Tuning
Úgy dönt5tem inkább elektronika mint tuning
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... p?f=13&t=7
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... p?f=13&t=7
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Tuning
Azok a YouTube-os CBR-es 140-ek jók lesznek max 120-nak is. Ha megnézel egy szaklapot ami hiteles méréseket végez az ilyen 15LE-s gépekkel akkor kiderül, hogy nem nagyon tudják átlépni ezt a határt még az irtózatosan hosszú végáttételükkel sem. Az hogy az óra mit mutat az csak egy kis optikai tuning, had örüljön a 16-éves kezdő motoros növendék.
A másik meg az hogy az MZ sem biztos hogy 21LE. Bár a Yamaha sr 250-nél ami ugye szintén 20LE jobban megy de ez lehet a nyomatéka miatt is mert azzal veri a 4T motorokat.
Peugeot Blacksat 125 Compressor-ról meg csak annyit, hogy a YouTube-os videókon még a 120-at sem éri el nemhogy a 135-öt, főleg "erőlködés nélkül".
A másik meg az hogy az MZ sem biztos hogy 21LE. Bár a Yamaha sr 250-nél ami ugye szintén 20LE jobban megy de ez lehet a nyomatéka miatt is mert azzal veri a 4T motorokat.
Peugeot Blacksat 125 Compressor-ról meg csak annyit, hogy a YouTube-os videókon még a 120-at sem éri el nemhogy a 135-öt, főleg "erőlködés nélkül".
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
A teljesítmény a következmény, a nyomatékot tudod növelni, és/vagy a fordulatszámot.tams9 írta:Ez egyenlő azzal hogy teljesítményt növelsz. Az azonos nyomaték értéket nagyobb szögsebességgel szorzod.csikin írta:Ha egy MZ max nyomatékhoz tartozó fordulatszámát megemeljük 8000 1/min-re akkor az is megy 160at is ugyanennyi nyomatékkal. És ott van a légellenállási tényező is ami motoroknál nem valami jó érték, de viszont kisebb a felület.
Re: Tuning
Ez egyenlő azzal hogy teljesítményt növelsz. Az azonos nyomaték értéket nagyobb szögsebességgel szorzod.csikin írta:Ha egy MZ max nyomatékhoz tartozó fordulatszámát megemeljük 8000 1/min-re akkor az is megy 160at is ugyanennyi nyomatékkal. És ott van a légellenállási tényező is ami motoroknál nem valami jó érték, de viszont kisebb a felület.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Ha egy MZ max nyomatékhoz tartozó fordulatszámát megemeljük 8000 1/min-re akkor az is megy 160at is ugyanennyi nyomatékkal. És ott van a légellenállási tényező is ami motoroknál nem valami jó érték, de viszont kisebb a felület.
Re: Tuning
De az ráhasalva nem? Úgy talán. nekem tapasztalataim szerint a 125 a garantált, ettől csak ideális körülmények között tud többet. Egy mezei előzésnél 110-nél többre nem számíthatok, afölé csak ráhasalva hosszas hosszas húzatás után megy.z25z írta:tams9 írta:Vagy az enyém is vinné a 140-et, ha elkapna mondjuk valami erősebb hátszél, vagy tennék fel plexit?
egy jo 140 km es hatszel tutibiztos
De ha jol be van allitva minden (karburalas, kipufogorendszer, jo a kopresszio, gyujtas, es nem vagy tobb 70 kilonal) akkor nem kell hatszel sem a 135-140 hez
Igazából ennél nagyobb sebességet amúgy se érzek biztonságosnak, a váz illetve futómű miatt. Nem is szoktam a motor határait feszegetni.
Csak elméleti szinten érdekel miért vannak ezek a dolgok így, meg hogy mit tudna a motorom, ha nagyon akarnám.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
tams9 írta:Vagy az enyém is vinné a 140-et, ha elkapna mondjuk valami erősebb hátszél, vagy tennék fel plexit?
egy jo 140 km es hatszel tutibiztos
De ha jol be van allitva minden (karburalas, kipufogorendszer, jo a kopresszio, gyujtas, es nem vagy tobb 70 kilonal) akkor nem kell hatszel sem a 135-140 hez
Re: Tuning
de mit számít mennyit pörög,a teljesítménye akkor is kisebb.csikin írta:Egyetértek z25z-vel egyértelműen üzemi fordulatszámkülönbség szerintem is.
A nyomaték meg a szögsebesség szorzata adja a teljesítményt. Az kis "erővel" forog nagyon, az enyém nagy "erővel" forog kicsit. Különböző áttételezés után ugyanaz az eredmény, adott teljesítmény.
Nem lehet hogy az órába van a hiba? Mostanában az órák többet mutatnak, nem lehet hogy ennyit csal rajtuk az óra? Vagy az enyém is vinné a 140-et, ha elkapna mondjuk valami erősebb hátszél, vagy tennék fel plexit?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Nagyobb fordulatszámú motorhoz elég egy kisebb áttétel. Ergo kevésbé terheled a motort.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Egyetértek z25z-vel egyértelműen üzemi fordulatszámkülönbség szerintem is.
Re: Tuning
szerintem a nyomaték inkább csak a karakterisztikát határozza meg.kiszsebi írta:A nyomaték is nagyon fontos...tams9 írta:Hello!
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
Itt van néhány érdekes dolog:
http://www.vizgep.bme.hu/mota/mernalap/ma11.pdf
(csak kicsit száraz...)
de egyébként ezeknek a 125ös 4 üteműeknek a nyomatéka is kisebb 17Nm pl a robogónak, szemben az MZ gyári 27Nm-vel szemben.
szóval végképp nem értem...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
A nyomaték is nagyon fontos...tams9 írta:Hello!
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
Itt van néhány érdekes dolog:
http://www.vizgep.bme.hu/mota/mernalap/ma11.pdf
(csak kicsit száraz...)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
mer a tied csak 5-6 ezret porog ammeg 14 ezret.....
Re: Tuning
Hello!
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
Nem teljesen ide illik a téma, de jobb ötletem nem nagyon volt.
Szóval olvasgattam a totalbike-ot ahol egy nagy robogót teszteltek. És olvasom, hogy a 15 lóerős 170kilós vas könnyedén eléri 135km/h -s végsebességét, a minap meg a youtube-on nézek egy videot amin egy 125-ös szintén 15 lóerő körüli CBR 140 fölé megy simán.
Na most akkor miért van az, hogy az én motorom meg 110-120 fölött már csak küszködik, holott legalább 23-24 lóerős (300-as)DIN szabvány szerint a keréken mérve? Ennyit számít, ha van némi idom a vason? Pedig még súlyra is kevesebb mint mondjuk az a robogó, habár az inkább csak a gyorsulásba szól bele jobban.
:-S
szóljatok hozzá...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Valóban nem egy nagy ördöngösség normálisan megcsinálni - feltéve ha van az embernek minimális műszaki érzéke. De mifelénk általános szokás pl egy letörött lábtartót úgy felhegeszteni, hogy az ember letérdel a motor mellé, egyi kezében fogva a lábtartót, másik kezével próbál a lábtartó és a váz találkozásánál katatni az elektródával, és ha csinált oda egy muglit - ami adott esetben csak salak - akkor már jó, lehet újra motorozni.Alfa írta:Hegeszteni valóban nem feltétlen érdemes, mert nagyon változó lehet a minősége, de ami tömör anyag és legalább 10es csavarral oda van fogatva valamihez (vagy egy másik részéhez az alkatrésznek, hegesztés helyett, az elbír pár száz kilót (a csavar maga legalábbis egészen biztosan, főleg ha jó minőségű), és alapvető műszaki érzékkel számolás nélkül is meg lehet találni a nagyon kritikus pontokat, vagy az aránytalanul alkalmatlan megoldásokat. Egy lábtartó azért nem űrhajó, a terhelése (mennyiségre és minőségre is, mondjuk 3 szoros biztonsági tényezővel, több mint elég) eléggé egyszerű. Arra érdemes figyelni, hogy a motor eldöntésekor a lábtartó elhajlása veszi fel az energia nagy részét és védi a blokkot is (elég sok ilyen megoldás van amúgy az MZkben a gyenge váz miatt, pl az első futómű), szóval a 25 ös acélrúd nem feltétlen a legjobb megoldás, törekedni kell a gyárival kb megegyező falvastagságra és átmérőre, különben vázhajlás lehet könnyen a vége.
A vázzal magával már más a helyzet, a teherviselő részeken ott hegeszteni vagy átalakítani (fúrni vágni stb) az öngyilkosság minősített esete . Ki tudja milyen anyagból van, hogy edződik be, reped meg, stb. Ugyanezt mondom a kismotor vázba nagy blokkot tenni témára is, de a veszélyessége ellenére elég sokan csinálják. A váz terhelése túl komplex ahhoz, hogy átlássuk elég komoly számítások nélkül.
A lábtartó témára pedig még ... az utángyártott úgy hajlong, hogy nem is tudok rá felállni mert lekonyul. Sem anyag, sem falvastagság nincs benne. Vissza is raktam a régit (gyárit), amit meg kikapalálni alig bírtam olyan erős volt.
Na az ilyentől óvok mindenkit...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hegeszteni valóban nem feltétlen érdemes, mert nagyon változó lehet a minősége, de ami tömör anyag és legalább 10es csavarral oda van fogatva valamihez (vagy egy másik részéhez az alkatrésznek, hegesztés helyett, az elbír pár száz kilót (a csavar maga legalábbis egészen biztosan, főleg ha jó minőségű), és alapvető műszaki érzékkel számolás nélkül is meg lehet találni a nagyon kritikus pontokat, vagy az aránytalanul alkalmatlan megoldásokat. Egy lábtartó azért nem űrhajó, a terhelése (mennyiségre és minőségre is, mondjuk 3 szoros biztonsági tényezővel, több mint elég) eléggé egyszerű. Arra érdemes figyelni, hogy a motor eldöntésekor a lábtartó elhajlása veszi fel az energia nagy részét és védi a blokkot is (elég sok ilyen megoldás van amúgy az MZkben a gyenge váz miatt, pl az első futómű), szóval a 25 ös acélrúd nem feltétlen a legjobb megoldás, törekedni kell a gyárival kb megegyező falvastagságra és átmérőre, különben vázhajlás lehet könnyen a vége.
A vázzal magával már más a helyzet, a teherviselő részeken ott hegeszteni vagy átalakítani (fúrni vágni stb) az öngyilkosság minősített esete . Ki tudja milyen anyagból van, hogy edződik be, reped meg, stb. Ugyanezt mondom a kismotor vázba nagy blokkot tenni témára is, de a veszélyessége ellenére elég sokan csinálják. A váz terhelése túl komplex ahhoz, hogy átlássuk elég komoly számítások nélkül.
A lábtartó témára pedig még ... az utángyártott úgy hajlong, hogy nem is tudok rá felállni mert lekonyul. Sem anyag, sem falvastagság nincs benne. Vissza is raktam a régit (gyárit), amit meg kikapalálni alig bírtam olyan erős volt.
A vázzal magával már más a helyzet, a teherviselő részeken ott hegeszteni vagy átalakítani (fúrni vágni stb) az öngyilkosság minősített esete . Ki tudja milyen anyagból van, hogy edződik be, reped meg, stb. Ugyanezt mondom a kismotor vázba nagy blokkot tenni témára is, de a veszélyessége ellenére elég sokan csinálják. A váz terhelése túl komplex ahhoz, hogy átlássuk elég komoly számítások nélkül.
A lábtartó témára pedig még ... az utángyártott úgy hajlong, hogy nem is tudok rá felállni mert lekonyul. Sem anyag, sem falvastagság nincs benne. Vissza is raktam a régit (gyárit), amit meg kikapalálni alig bírtam olyan erős volt.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hopsz, nem is figyeltem, tényleg, neki kicsi van...KILL3R etz írta:Csak arra vigyázz, hogy ez 250-es ETZ-hez van. Kicsire nem fog passzolni sztem.
Régebben én is raktam fel képet az enyémről, sajnos már nem találom.... Talán barkácsolás topicban nézz szét.
Amúgy lehet én lábtartót nem mókolgaták otthon, elég kellemetlen ha az ember áll rajta és menet közben letörik... Volt már itt nálunk a faluban ilyen...
Ha mégis csinál valamit az ember, akkor se házilag!!!! Nekem a Jawa vázról le volt törve a lábtartócső, elvittem egy minősített hegesztőhöz aki megcsinálta. Fék, váz, futómű szerintem mind olyan dolog amit talán nem kellene a sufniban átalakítgatni... Ha mégis át van alakítva, akkor pedig SZAKEMBER által!
JA ha valakit érdekel az említett gyereknek nyílt törése volt, 3 helyen eltört a lába mikor a házilag hegesztővel visszapöttyölt lábtartócső letörött....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
A váznak elég sok párhuzamos csöve van arrafele, meg kéne próbálni építeni (hegeszteni laposvasból vagy vékony zártszelvényből) egy lábtartó konzolt (mint a nagymotorokon) , és rátenni egy boltban árult hátsó lábtartót. Oda rakod kb ahova akarod. A váz csövein keresztül össze lehet fogatni őket menetes pálcával pl.tibee01 írta:Sziasztok!
Van vki aki szokott zárt pályán motorozni az ETZjével. Hogy szokták megoldalni a lábtartó kérdést? Ma bukfenceztem egyet Kecskeméten a lábtartó miatt, muszáj vmit csinálni vele.
Várom az ötleteket!
Előre is köszi!
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Csak arra vigyázz, hogy ez 250-es ETZ-hez van. Kicsire nem fog passzolni sztem.
Régebben én is raktam fel képet az enyémről, sajnos már nem találom.... Talán barkácsolás topicban nézz szét.
Régebben én is raktam fel képet az enyémről, sajnos már nem találom.... Talán barkácsolás topicban nézz szét.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Valaki múltkor linkelte, Odor Motornál van katonai (utángyártott) lábtartó. 4 ropi az ára, rendes felhajlós mint a gyári katonai, a katonai csak oldaltámasz nincs rajt kialakítva (ha jól láttam).tibee01 írta:Fel volt hajlítva. Mondjuk nem volt elvágva belőle. Én is vmi felhajlósra gondoltam. Nincs képetek olyan katonai lábtartóról, nem e le tudnám másolni? Sztem olyat az életbe nem tok szerezni.
150es etz-m van
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... THATOS.php
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Tuning
Fel volt hajlítva. Mondjuk nem volt elvágva belőle. Én is vmi felhajlósra gondoltam. Nincs képetek olyan katonai lábtartóról, nem e le tudnám másolni? Sztem olyat az életbe nem tok szerezni.
150es etz-m van
150es etz-m van
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
tibeee!
Próbálj meg katonai lábtartót szerezni. Egyrészt magasabb, másrészt fel tud hajlani, ergo nem tud "körzőzni" a motor, ha leér a lábtartó.
Próbálj meg katonai lábtartót szerezni. Egyrészt magasabb, másrészt fel tud hajlani, ergo nem tud "körzőzni" a motor, ha leér a lábtartó.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Bár én nem pályáztam még, de így hirtelen 3 megoldásra gondolok. (vagy ezek kombinációjára)
-felhajthatós lábtartó, megelőzvén a bukást
-rövidebbre vágni a gyárit
-egyszerűen feljebb hajlítani a gyárit
-felhajthatós lábtartó, megelőzvén a bukást
-rövidebbre vágni a gyárit
-egyszerűen feljebb hajlítani a gyárit
Re: Tuning
Sziasztok!
Van vki aki szokott zárt pályán motorozni az ETZjével. Hogy szokták megoldalni a lábtartó kérdést? Ma bukfenceztem egyet Kecskeméten a lábtartó miatt, muszáj vmit csinálni vele.
Várom az ötleteket!
Előre is köszi!
Van vki aki szokott zárt pályán motorozni az ETZjével. Hogy szokták megoldalni a lábtartó kérdést? Ma bukfenceztem egyet Kecskeméten a lábtartó miatt, muszáj vmit csinálni vele.
Várom az ötleteket!
Előre is köszi!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Tuning
ts250/1,etz250,etz301 hengerekről valaki elmesélné nekem az eltéréseket?
Mind a háromba jó a 77es dugó?
Vezérlési idejük,nyílásaik mérete,stb?
75-77közötti dugókból tr,pl,ind?Melyik milyen?
Mind a háromba jó a 77es dugó?
Vezérlési idejük,nyílásaik mérete,stb?
75-77közötti dugókból tr,pl,ind?Melyik milyen?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Re: Tuning
Hali!2stroke4ever írta:A boost felömlő a kipufogó ablakkal szemközti hengerfalon lévő felömlő csatorna, amit úgy alakítanak ki, hogy viszonylag meredek szögben, 50-65 fokban felfelé lőjön. Segítségével javul a henger öblítése. Még az 50-es években egy MZ mérnök, Walter Kaaden -aki egyébként a rezó atyja is- fejlesztette ki munkatársaival, gyakorlatilag a régi keresztöblítéses rendszerű felömlőt hozzárakták a huroköblítéshez.
http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/ ... 58080.jpeg
Irtam neked privat uzenetet.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.03.27. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Tuning
A boost felömlő a kipufogó ablakkal szemközti hengerfalon lévő felömlő csatorna, amit úgy alakítanak ki, hogy viszonylag meredek szögben, 50-65 fokban felfelé lőjön. Segítségével javul a henger öblítése. Még az 50-es években egy MZ mérnök, Walter Kaaden -aki egyébként a rezó atyja is- fejlesztette ki munkatársaival, gyakorlatilag a régi keresztöblítéses rendszerű felömlőt hozzárakták a huroköblítéshez.
http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/ ... 58080.jpeg
http://kepek.freemail.hu/fototar/kepek/ ... 58080.jpeg
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Végre van itt egy kis élet...
Mi az a boost felömlő?
Elképzelni sem tudom mennyire érthetnek az MZ gyorsulók a 2T szívhez!
Hosszabb távú rezótapasztalat van valakinek?
Most parafáztam főtengelyt: kell lábas, tűzhely, használt boros edényzet kupakja (szerintem új is jó lehet), kúpos surrantó és vízpumpafogó, és a 22, megdagadva 25mm-es dugó belefér a 14-es furatba...először csináltam, nem tőlem kell tanulni. A olajos tömörített parafa sűrűsége is csak 0,3 gr/ccm körül van, ezt nehéz alulmúlni.
Előgyújtás: egyszer láttam gyári előgyújtásgörbét egy 10.000+ pörgő Husqvarnáét, az is teljesen ellentétes volt a 4T-jével. Waresz töltött fel egy képet wartburgról, az is hasonló kinézetű, de azon inkább az látszik jobban, hogy a gázállás/vákuum is erősebben befolyásol, mint 4T esetében.
Alapjárat-alacsony fordulat és vagy kis gázállás: nagy előgyújtás. 30-40fok
Maximális nyomaték környéke és közepes-nagy gázállás: közepes előgyújtás. 15-25 fok
Kis előgyújtás, mint 4T-nél nem kell. 6-10 fok
Ezért állítható be fixen egy közepes előgyújtás, ami pont a legfontosabb tartományban optimális ezért elhagyható a szabályzás,"csak" az amúgy is gyenge alsó tartomány további gyengítésével jár és némi többletfogyasztással részterhelésnél, de az 2T esetén egyébként is természetesnek számít.
Állítólag az öblítés minősége (éghető töltet- visszamaradó égéstermék arány) és az elképesztő sebességű öblítés utáni gázörvények miatt az messze nincs állandó sebességű lángfront terjedés, mint a lomha öblítésű nyugis 4T hengerben alig mozgó és mindig azonos minőségű keveréknél.
Érdekes, hogy a 4T előgyújtásviszonyai széles köben ismertek, míg 2T-t nyomozni is alig lehet. Van valakinek valami ebben a témában?
A trabant mint nyomatékos, kisfordulatú 2T nem teljesen illik ebbe a képbe 600ccm 26 lóval. Ez nagy ETZ-ben 10-11 lovat jelentene. Ide építettek röpsúlyos szabályzót, ami ellentétes a fentiekkel.
A kopogás/csörgés/csilingelés? alatt a dugóval szemberobbanó keverék általi mechanikus igénybevételből származó hanghatásra gondoltam, ami valószínű nem egyenlő a detonációs égés által okozott hanghatással, ami az oktánszám és kompresszió függvénye, lehet rossz kifejezést használtam.
Mi az a boost felömlő?
Elképzelni sem tudom mennyire érthetnek az MZ gyorsulók a 2T szívhez!
Hosszabb távú rezótapasztalat van valakinek?
Most parafáztam főtengelyt: kell lábas, tűzhely, használt boros edényzet kupakja (szerintem új is jó lehet), kúpos surrantó és vízpumpafogó, és a 22, megdagadva 25mm-es dugó belefér a 14-es furatba...először csináltam, nem tőlem kell tanulni. A olajos tömörített parafa sűrűsége is csak 0,3 gr/ccm körül van, ezt nehéz alulmúlni.
Előgyújtás: egyszer láttam gyári előgyújtásgörbét egy 10.000+ pörgő Husqvarnáét, az is teljesen ellentétes volt a 4T-jével. Waresz töltött fel egy képet wartburgról, az is hasonló kinézetű, de azon inkább az látszik jobban, hogy a gázállás/vákuum is erősebben befolyásol, mint 4T esetében.
Alapjárat-alacsony fordulat és vagy kis gázállás: nagy előgyújtás. 30-40fok
Maximális nyomaték környéke és közepes-nagy gázállás: közepes előgyújtás. 15-25 fok
Kis előgyújtás, mint 4T-nél nem kell. 6-10 fok
Ezért állítható be fixen egy közepes előgyújtás, ami pont a legfontosabb tartományban optimális ezért elhagyható a szabályzás,"csak" az amúgy is gyenge alsó tartomány további gyengítésével jár és némi többletfogyasztással részterhelésnél, de az 2T esetén egyébként is természetesnek számít.
Állítólag az öblítés minősége (éghető töltet- visszamaradó égéstermék arány) és az elképesztő sebességű öblítés utáni gázörvények miatt az messze nincs állandó sebességű lángfront terjedés, mint a lomha öblítésű nyugis 4T hengerben alig mozgó és mindig azonos minőségű keveréknél.
Érdekes, hogy a 4T előgyújtásviszonyai széles köben ismertek, míg 2T-t nyomozni is alig lehet. Van valakinek valami ebben a témában?
A trabant mint nyomatékos, kisfordulatú 2T nem teljesen illik ebbe a képbe 600ccm 26 lóval. Ez nagy ETZ-ben 10-11 lovat jelentene. Ide építettek röpsúlyos szabályzót, ami ellentétes a fentiekkel.
A kopogás/csörgés/csilingelés? alatt a dugóval szemberobbanó keverék általi mechanikus igénybevételből származó hanghatásra gondoltam, ami valószínű nem egyenlő a detonációs égés által okozott hanghatással, ami az oktánszám és kompresszió függvénye, lehet rossz kifejezést használtam.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2010.03.27. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Tuning
Nekem megvan az EngMod, de nincs hozzá ETZ250-es fájlom. Tudok néhány embert, aki elvállal ilyen feladatokat, pl Pallás Attila tuji(kukac)chello(pont)hu. Neki ha EngModban nem is, Motában biztos megvannak a 250-es adatai. Egyébként a membrános beömlés szimulálásával elég nehezen bírkóznak meg a programok.
Re: Tuning
Ha mar membranos atalakitas a tema, megkerdezem itt is, hogy meg van-e valakinek az Engmod2T nevu motor szimulacios program. Egy simsonos forumban mintha valaki irta volna, hogy hasznalja, csak nem sikerult regisztralnom oda. Szoval szeretnem megcsinalni a programban egy ETZ250 modelljet, a leheto legpontosabban, hogy aztan le lehessen szimulalni mindenfele kialakitast, majd a legjobbnak igerkezo tervet legyartani. Allitolag ez a legalkalmasabb szoftver ilyen celra.
Az elogyujtas beallitassal kapcsolatban pedig az erdekelne, hogy ha jol vettem ki Perec irasabol, akkor novekvo fordulatszam iranyaba, csokkenteni kellett az elogyujtas erteket? Ez furcsa nekem, mivel elvileg arra kellene novekednie az erteknek a rovidebb rendelkezesre allo ido miatt (kozel ugyanolyan langfront terjedesi sebessegnel). Mint irtad Perec, 4000 folott, 6-8 foknal kopogott, kiprobaltad 98-as, vagy nagyobb oktanszamu benzinnel is, vagy vegig 95-os volt?
Az elogyujtas beallitassal kapcsolatban pedig az erdekelne, hogy ha jol vettem ki Perec irasabol, akkor novekvo fordulatszam iranyaba, csokkenteni kellett az elogyujtas erteket? Ez furcsa nekem, mivel elvileg arra kellene novekednie az erteknek a rovidebb rendelkezesre allo ido miatt (kozel ugyanolyan langfront terjedesi sebessegnel). Mint irtad Perec, 4000 folott, 6-8 foknal kopogott, kiprobaltad 98-as, vagy nagyobb oktanszamu benzinnel is, vagy vegig 95-os volt?
Re: Tuning
A membránnal nyitsz egy plusz boost felömlőt neki a dugón, vagy hagyod résvezéreltnek? Ha nyitsz, annak milyen a fellövési szöge, dugón mit alakítasz hozzá?
Most volt kunmadarason gyorsulás, csak az MZ-sekhez mentem oda, a többit leszarom, ha gondoljátok legközelebb belemegyek széria dolgokba is, most csak tuningról kérdezte meg egy két dolgot...pl ami 250-es etz megfogja a 400-as zxr-t, annak eléggé eltér pl a kipu vezérlése, stb, viszont május harmincadikán lesz ismét, ott lesznek Czettner Sanyiék, gondolom ismeritek őket, nekik is membrános a sárkány.
Nekünk simsonosoknak annyit sikerült eddig elérni membránnal, hogy kb nem pofázik vissza a karbiba meg alsó fordulatszám tartományban mint ha egy hangyányit erősebb lenne. Viszont ez függ attól is, hogy milyen a henger többi része, pl milyen fordulatra van tervezve, és arra egy nyomatékos csövet, vagy egy fordulatszámra hangolt csövet nem tart semmibe terveztetni, aztán le lehet gyártatni hómméd' is, meg egy hegesztő ismerős által is pici pénzért.
Membránosra alakításnál szerintem nem kell annyira aggódni, gépműhely mindenhol van, igaz általában horror áron dolgoznak, de nem lennék meglepődve, ha mondjuk itt a clubban valaki pont egy gépműhelyben dolgozna, és meg tudja csinálni fusiba.....ahogy én most egy simsonba a hatos váltót.
Elnézést, hogy beleokoskodtam a témába!
Más: Nekem a peregyesen sikerült majd a felére csökkenteni a fogyasztást, csak azzal, hogy a gyári karbit lecseréltem 251-es csatos karbira, és nem éreztem teljesítmény csökkenést.
Sasa voltam.
Ui.: És simson főtengellyel márpedig lehet sört nyitni
Most volt kunmadarason gyorsulás, csak az MZ-sekhez mentem oda, a többit leszarom, ha gondoljátok legközelebb belemegyek széria dolgokba is, most csak tuningról kérdezte meg egy két dolgot...pl ami 250-es etz megfogja a 400-as zxr-t, annak eléggé eltér pl a kipu vezérlése, stb, viszont május harmincadikán lesz ismét, ott lesznek Czettner Sanyiék, gondolom ismeritek őket, nekik is membrános a sárkány.
Nekünk simsonosoknak annyit sikerült eddig elérni membránnal, hogy kb nem pofázik vissza a karbiba meg alsó fordulatszám tartományban mint ha egy hangyányit erősebb lenne. Viszont ez függ attól is, hogy milyen a henger többi része, pl milyen fordulatra van tervezve, és arra egy nyomatékos csövet, vagy egy fordulatszámra hangolt csövet nem tart semmibe terveztetni, aztán le lehet gyártatni hómméd' is, meg egy hegesztő ismerős által is pici pénzért.
Membránosra alakításnál szerintem nem kell annyira aggódni, gépműhely mindenhol van, igaz általában horror áron dolgoznak, de nem lennék meglepődve, ha mondjuk itt a clubban valaki pont egy gépműhelyben dolgozna, és meg tudja csinálni fusiba.....ahogy én most egy simsonba a hatos váltót.
Elnézést, hogy beleokoskodtam a témába!
Más: Nekem a peregyesen sikerült majd a felére csökkenteni a fogyasztást, csak azzal, hogy a gyári karbit lecseréltem 251-es csatos karbira, és nem éreztem teljesítmény csökkenést.
Sasa voltam.
Ui.: És simson főtengellyel márpedig lehet sört nyitni
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
paarati írta:Szia Perec,
azt szeretném kérdezni, hogyha nem így membránostul vetted volna a gépet, most belevágnál a megépítésbe?
Engem komolyan foglalkoztat ez a dolog, de mivel elég nagy átfaragást igényel, kissé bátortalan is vagyok. Próbálok minél több infót összeszedni, mielőtt esetleg belevágnék. Elsősorban a gép megbízhatóságát nem szeretném lerontani.... Az esetleges megnövekvő teljesítmény nem annyira izgat, az alacsonyabb fordulatszám tartományokban javuló használhatóság és a kisebb fogyasztás már annál inkább.
Mit tapasztaltál most a legutóbbi blokk széthúzáskor dugattyú téren?
Én egy olyan verziót láttam, ahol a dugattyú szoknyáján a szívó oldalon 3, míg a kipuf oldalon 2 ablak volt nyitva, így nem kellett lerövidíteni a szoknyát, így talán nem "kolompol" annyira.
És természetesen kérdés, hogy hogy viseli a hajtókar 2 csapja és tűgörgői a könnyebb dugót?
Mi az értelme, előnye annak a "hatalmas" előgyújtásnak, amit használsz? Szükséges?
Üdv,
paarati
Akkor engedélyed alapján nyilvánosan válaszolok, elég kevés a membrános hozzászólás.
A megépítésbe nem vágnék bele, visszariasztana a gépmunka, és hogy sok ideig szét legyen a gép, jó leírás, konkrét publikált eredmények nincsenek.
Sajnos az én membrános eredményeim sem egyértelműek és konkrétak.
Ha te belefogsz próbálj meg felvenni egy régi és egy új nyomatékgörbét, magadnak is sokat segítesz. És jó lenne egy átfogó tanulmány.
Alul hatásfokot javít 3500-ig ezt könnyű elérni mert ott gyárilag kedvezőtlenek a szívási viszonyok, de a motor gyári paramétereit a normál tartományban utolérni vagy meghaladni már más tészta, ott a gázlengések éppen töltik a motort és nincs szívási ellenállás.
A membránt nem túl könnyű kinyitni a nagy káros tér szívási problémákat okozhat, nálam akár ez is lehet a jelentős siker elmaradásának gyökere.
Leszögezhetjük /4 lapos membránnal (keresztmetszet nyitva kb. : 4x8x19mm=608mm2) és 60ccm beépítési káros térrel./ valószínű kissé dugult kipufogóval:
-A gépet nem csak a hengert-dugót vettem membránnal azt is leginkább azért mert fúratni kellett volna és nem került többe a plusz henger membránostul.
-Teljesítménynövekedés nincs sajnos.
-Max. nyomatéknövekedés nincs sőt.
-Alapjáratom most és anno ég és föld, de sokat fejlődött a gyújtás és az elektromos hálózat is...
-Van jó nyomaték 2600tól, alatta gyenge (miért?), de ebben benne van a gyújtás hatása is, sőt gyári kipufogóval érezhetően kisebb, mint utángyártottal.
-A szívócső hossza, mérete és kialakítása jelentékenyen befolyásolja az eredményeket, de leírás nincs és már kezdem unni a kísérletezést.
-Fogyasztás nem egyértelmű, mert szivatótömítés nélkül vettem a gépet (5,5 literről indultam), átkarburálás is történt, elektronikus gyújtás is lett, aztán IGC meg kipunyújtás, meg csere gyári dobra.
-Gond nincs a membránnal, teszi a dolgát.
MEGBÍZHATÓSÁG: A gyári szívócső sem a legmegbízhatóbb alkatrész a kompozit sem rosszabb, ha valamelyik membránlap eltörne nem tudom beindulna-e a gép, az anyag nagy részét visszanyomná elősűrítés helyett. legalább +30mm-ig nyitva az ablak. Dugattyútörésre is nagyobb lehet az esély.
Széthúzáskor elégedett voltam 9000 km után: főtengely, csapágyak dugó rendben, sőt maximálisan rendben, nem csak "elmegy". Gyűrűhézagot nem néztem beszereléskor, most kb. 0,85mm. Egy kis kátrányos gyűrűberagadás volt, ezt nem tudom összefüggésbe hozni a membránnal, sokkal inkább a szimeringgel. A könnyebb dugó szerintem csak örömet okoz a tűgörgőknek, jelenleg meg sem kottyannak.
Bevált megoldások is vannak a membrán mellett:
-300ccm nagyon jók a tapasztalatok: jelentős + nyomaték, lefelé kiszélesíti a használható tartományt, a fogyasztást is inkább csökkenti minthogy növelné.
-Kipufogó: sajnos nincs sokszorosan bevált rezórecept, de mióta beépítettem +15cm-t a könyökbe 1-el nagyobb lánckereket elbír, tehát azt mondom itt óriási lehetőségek vannak.
-IGC/programozható előgyújtás - sajnos ebben a témában sincs széleskörű tapasztalat, pedig van kész megoldás. A sajátomat meg tudom csak megosztani: kiszélesíti a használható tartományt, alapjáraton (membrános) tapasztalataim szerint 7mm körül a legkedvezőbb, de 1500-4000 között a 10mm előgyújtás komoly plusz nyomatékot jelent (hörgés helyett pörgés!), amellett pl. a 70-es tempót jóval kisebb gázadásra tartja- tehát kis fogyasztásra is lehet utazni.
Ezt bárki kipróbálhatja: belő 6-8(-10*) mm előgyújtást és megmászik egy kisebb dombot, vagy megnézi mekkora markolatállással tudja tartani a 70-et. Sőt akár mér egy fogyasztást. Indításkor főleg melegen visszarúgással és 4000 felett ún. kopogásos égéssel (csörgéssel, csapágyazásnak ártalmas!!!) fog büntetni, én már több ezret megtettem és újszerű a csapágyazásom persze nekem 4000 felett az elektronika fokozatosan késleltet a gyári 3mm-re, de amikor az épp nem működött túráztunk is a klubbal, persze 4000 alatti fordulatokkal 2 személlyel nem lehet Samu, Ghost, Tigris, Gyurm@ tempóját tartani (meg amúgy sem:), ezért visszavettem 3mm-re: akkor éreztem jelentős gyengülést.
*A 10 mm alapjáraton kicsit sok és jelentős indítási nehézséget okoz!-inkább konkrét kísérletre, mint örömmotorozásra ajánlom.
- parafázás, vezérlésmódosítás - régóta ismert/használt trükkök vannak, persze inkább a fordulat/teljesítmény feltornászására, de jelentősen át lehet hangolni a motort.
-áttételezés: egyszerű lánckerékcsere jelentősen befolyásolja az erőt, a fogyasztást és végsebességet sokszor pont ellentétesen, mint gondolnánk.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Köszi a választ!
Nem én csináltam.... Már így szereztem. Szétrobbant a felső tűgörgő, és felszívta a dugó fölé a görgőket. A dugóból is letört egy darab. Nemtudom mit műveltek vele....
Kuplung durvaállítóról le voltak törve a fülek, főtengó végéről félig letörve a menet.... Kapott az élettől szegény MZ...
Képet sajnos most nem tudok adni, mert már felvittem a padlásra, majd ha megy esztergályoshoz akkor csinálok előtte-utána képeket
Bocsi, kicsit OFF volt
Nem én csináltam.... Már így szereztem. Szétrobbant a felső tűgörgő, és felszívta a dugó fölé a görgőket. A dugóból is letört egy darab. Nemtudom mit műveltek vele....
Kuplung durvaállítóról le voltak törve a fülek, főtengó végéről félig letörve a menet.... Kapott az élettől szegény MZ...
Képet sajnos most nem tudok adni, mert már felvittem a padlásra, majd ha megy esztergályoshoz akkor csinálok előtte-utána képeket
Bocsi, kicsit OFF volt
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Tuning
[quote="KILL3R etz"]Üdv!
2 kérdés:
1, 300-asításhoz új persely kell a hengerbe, vagy a gyári elbírja? Ha új akkor az mekkora alapméretesen?
2, A hengerfejből, mennyit és milyen irányban szednek ki?
Van egy hf-em ami átalakult tűgörgő sünivé, kb 1-1,5 mm a max sérülés mélység. Ezt még meg lehet menteni? Ja és a sérülések a préssávon vannak csak, az égéstérben nincs.
Előre is köszi a segítséget!
Szeva!
1:Nekem is van 300-as hengerem gyáriból lett átalakítva,elbírja nem kell új persely.Ezen felül nekem azt mondta az esztergályos, hogy egy túlméretet még lehet fúrni a 300 után!
2:Ez hogy sikerült, egy fényképet felrakhatnál róla!!!
Egy jó esztergályos síkküszürűvel megtudja neked csinálni.
Üdv:Peti
2 kérdés:
1, 300-asításhoz új persely kell a hengerbe, vagy a gyári elbírja? Ha új akkor az mekkora alapméretesen?
2, A hengerfejből, mennyit és milyen irányban szednek ki?
Van egy hf-em ami átalakult tűgörgő sünivé, kb 1-1,5 mm a max sérülés mélység. Ezt még meg lehet menteni? Ja és a sérülések a préssávon vannak csak, az égéstérben nincs.
Előre is köszi a segítséget!
Szeva!
1:Nekem is van 300-as hengerem gyáriból lett átalakítva,elbírja nem kell új persely.Ezen felül nekem azt mondta az esztergályos, hogy egy túlméretet még lehet fúrni a 300 után!
2:Ez hogy sikerült, egy fényképet felrakhatnál róla!!!
Egy jó esztergályos síkküszürűvel megtudja neked csinálni.
Üdv:Peti
Re: Tuning
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy van e valaki, aki elvállalná 150es ETZ meglévő felömlőjének bővítését a megadott méretekre?
Előre is köszi!
Érdeklődni szeretnék, hogy van e valaki, aki elvállalná 150es ETZ meglévő felömlőjének bővítését a megadott méretekre?
Előre is köszi!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég